Kezdőlap Egyéb Eredetileg nem ilyen lett volna a Diablo

Eredetileg nem ilyen lett volna a Diablo

15
0
MEGOSZTÁS
Nemrégiben a Diablo egykori fejlesztője Max Schaefer (Runic Games, korábban Blizzard) beszélt arról, hogy a legelső Diablo játékot eredetileg nem ilyennek képzelték el. Eredetileg nem Real Time Hack&Slash-nek (Action RPG) indult, hanem körökre osztott RPG-nek, mint a régi Unix-alapú játékok, vagy a sakk. A játékos egy körben egy mezőt tudott volna lépni, ahogy az ellenfél játékosa vagy a szörnyek is. Nyolc hónapi fejlesztés után azonban felmerült az ötlet, hogy legyen a Diablo is real time, (valós idejű) mint a Warcraft 2.

“A fejlesztők először természetesen visszakoztak és továbbra is a körökre osztott játékmenetet tartották megfelelőnek, erre a többiek azt mondták, hogy OK, de az igazi küzdelem csak ezután kezdődött.”-nyilatkozta Schaefer, majd folytatta:

“Eric konyhájában volt a mindent eldöntő nagy vita, Brevik visszahívott, de mi kötöttük az ebet a karóhoz: Nem változtatunk. Művészeti szempontból nem lett volna nagyobb változás, viszont a fejlesztés ilyen stádiumánál, már kész kínszenvedés lett volna programozási szempontból. Aztán sokat gondolkoztunk rajta, meghánytuk-vetettük az ötletet, majd azt mondtuk, megnézzük mi sül ki belőle. Pár nap alatt összedobtam valamit, aminek eredményét megnéztük, milyen is lett, és mindenki első látásra beleszeretett.Breviknek új valós idejű motort kelett fejlesztenie a játékhoz, de azért belecsempészett valami a Doom-szerű akciómenetet, ami teljesen egyedivé tette a Diablot az RPG-k közt.

[quote=Blizzard]
The original idea was to develop a “turn-based” game much like the old Unix-based games (or chess, for that matter): Players would move a character one square, and then the opponent or monster would move one square. Eight months into the development, the folks at Blizzard suggested making Diablo a real-time game, like Warcraft II.

“We resisted and pushed for a turn-based game,” Schaefer says. “And they said OK to that, which I think was pretty cool of them. But then the real fight started up here.”

“We had this big argument in Eric's kitchen,” Brevik recalls. “We stomped around, dug our heels in and said, 'We're not changing it!' From an art standpoint, it would really have been no different, but from a programming standpoint, it was going to be a big pain for me. But then we thought about it some more and decided to try their idea. I hacked up something in a couple of days to see what it would be like, and we all just loved it.”

Brevik had to develop a new engine to run the game in real time, but it added an element of almost DOOM-like action that made the game unique among RPGs. Schaefer says that although they were sold on the game's real-time aspect, they still wanted to make the play different than a game like Warcraft.

Szerintem helyes döntés volt a Blizzard részéről a változtatás, hisz a Diablo a mai napig az egyik legismertebb RPG a játékpiacon, és rengeteg rajongója van.

Forrás: