Bashiok blue a skill rúnázásról

itha . Hírek 317

A Blizzard fórumokon új aggodalom ütötte fel a fejét. Egyes rajongók azon gyűrik a zsepit remegő térddel és könnyes szemekkel, hogy vajon egy skillt se fogunk látni puritán valójában? Mivel minden skillbe érdemes rúnát rakni, javasoltak egy új fajtát a fejlesztőknek ami nem változtatna csak az alapsebzésen, minden más effektet úgy hagyna ahogy van. Bashiok felügyelő le is csapott a témára, íme a válasz:

Every skill has at least one rune that doesn’t change the core mechanic of the skill. Usually two. We definitely think the base skills are viable and will be used, but it’s going to be a base skill with a cost reduction rune or basic damage increase rune.

It’s tough to really argue some of the concerns being made because it comes down to balance and making sure that a skill isn’t worthless in its base form with a cost reduction rune, as compared to the same skill with a rune that changes the mechanic entirely. Ideally they’d be balanced in such a way that both could be options for different builds and play styles and one wouldn’t become the ‘only’ way to rune a skill.

Those are the sometimes eternally elusive goals of game balance. Assuming highest rank runes that’s ~550 skills, so I don’t think anyone is fooling themselves by thinking the game will ever truly hit a perfect balance in every situation (and in some cases it’s maybe better it doesn’t), but it’s something we’re going to strive for.

Mivel a téma elég érdekes és végre van egy kis szabad időm, örömmel fordítok:

Minden skillnél van legalább egy olyan rúna ami nem változtat a skill alap működésén. Általában kettő. Mi úgy gondoljuk, hogy az alap skillek elég életképesek és használni fogják őket, de ez egy alap skill lesz egy sebzést növelő vagy egy árat csökkentő rúnával.

Nehéz vitatkozni az aggodalmakkal mert mint minden, ez is a balanszról szól és arról, hogy az a bizonyos skill ne legyen használhatatlan egy ár csökkentő rúnával, ha szembe állítjuk ugyan ezzel a skillel amibe olyan rúnát tettünk, ami teljesen megváltoztatja a működését. Ideális esetben oly módon lennének balanszolva, hogy mindkét skill forma jó opció lenne más-más buildekben, játékstílusban és nem csak egy járható út lenne a rúnázást tekintve.

Ezek volnának játék balanszolás nagy céljai. Tételezzük fel, hogy csak a legerősebb rúnákat használjuk, ez úgy 550 skill. Szóval nem hiszem, hogy valaki azzal áltatja magát, hogy a játék valaha is tökéletesen lesz kiegyensúlyozva minden szituációban. (Egyes esetekben talán jobb is ha nem lesz tökéletes.) De azért erre törekszünk.

Ezt elolvasva azonnal jött a kérdés, hogy átlagosan 22 skill van karakterenként? (550 skill, 5 rúna, 5 kaszt) Nagyjából igaza is van a kérdezőnek, amit eddig láttunk az alapján: Barbár – 23, Démon Vadász – 10, Szerzetes – 20, Varázsló – 24, (itt javaslatokat várok magyar megfelelőre, Boszorkány Mester talán?, nem is tudom, szerintetek?) Witch Doctor – 23. Nagyjából 25+ skillre lehet számítani kasztonként. Jelezném, hogy ezek csak skillek, a passzívok más tészta, azoknak ott van a trait rendszer.

Forrás:

Comments (14)

  • avatar

    Wad

    |

    valóban a witch doctor mint boszorkánymester az a warlock,szerintem a vajákos a nyerő opció ;>

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    Witch Doctor-nál talán a legnehezebb a magyarítás, talán nem is kéne eröltetni, lehetne egyszerűen csak “WD”. Vagy Voodoo Mester, vagy mi a szösz.
    Nekem nagyon VooDoo-s az a maszk, ami rajta van szóval.. :)

    Reply

  • avatar

    HoratiusPrince

    |

    Vajákosra szavazok én is!

    Reply

  • avatar

    Huskotabagó

    |

    Szerintem jó lesz minden, a skill / rúnázás traitekkel egybevéve, semmi gáz ezzel, inkább a játék kiadásával haladnának már :-]

    Witch Doctor:
    Mellesleg szerintem nagyon hülye a hangzása a doctor miatt. Akkor lett volna már Shaman vagy vmi hasonló.
    Magyarban is lehet sámánról, táltosról, garabonciásról beszélni, esetleg halottlátóról XD

    Reply

  • avatar

    liszkag

    |

    Maradjunk annyiban, hogy a witch doktor (“boszorkány orvos” durva-fordításban) Vajákos.
    A boszorkánymester nem jó mert az a warlock. Sajnos egy olyan világot amit angol nyelven írtak nem illik bele a magyar nyelv.
    De ha valaki le meri fordítani a D3 is mint a D2 őt én kitérek a hitemből, mert angolban jól hangzottak a bos nevek de amikor megláttam magyarban, hogy ott egy boss aminek az a neve, hogy “hányás lakodalom” én majdnem leestem a székről és egyből le is töröltem a magyarítást. Angolra lett írva ne fordítsad át. Szép a magyar nyelv, gyönyörű, de a blizzardosok nemtudnak magyarul. Ha tudnának biztos szebb szöveg-világa lenne a diablonak.

    Reply

    • avatar

      itha

      |

      persze, akik kicsit jobban tudnak angolul azok általában nem kedvelik a honosításokat. De a név az az ami, az angol anyanyelvűek úgy látják a játékot mint mi a honosításban, mégse fordulnak le a székről, ezért van a 18-as karika rajta. Ne aggódj nem lesz túlzásba víve a lefordított nevek használata, de egy kis szín nem árt a cikkekbe, helyenként még egy két vicc is kisülhet belőlük, ezért nem árt tisztában lenni azzal mit fogad be az olvasó közönség. Még egyszer leszögezem nem viszem túlzásba, mivel te is megbecsült olvasónk vagy és számít a véleményed! Csak az aggodalmad csillapítanám ezzel a kommentel ;)

      Reply

  • avatar

    xRand0mH3rox

    |

    Legyen piócásember, Indul a bakterház után szabadon… :)
    Én sem vagyok igazán magyarítás párti, néhány filmcím fordításától is feláll a szőr a hátamon…

    Reply

    • avatar

      itha

      |

      feljegyeztem ezt is :D a magyar filmcím fordítás egyértelműen botrány, egy-egy esetnél majdnem magamban is kárt tettem annyira rossz. Tulajdonképp ezt akartam elkerülni a kérdésemmel ;)

      Reply

  • avatar

    Blackzeus

    |

    Witchdoktor az tényleg boszorkánymester.. , de a Vajákos jobban passzol a kari megjelenése és varázslata miatt.
    nálam 1:1 döntetlen

    Reply

  • avatar

    Nabunaid

    |

    A vajákos a legjobb választás, esetleg még lehetne javasember is.
    Csak néhány skillnél tudjuk pontosan, hogy milyen hatása van egyes rúnáknak. Inkább úgy lehetne megközelíteni a dolgot, hogy rúna típusok lesznek. Lesz többszöröző rúna ami megsokszorozza a hatást, lesznek mana csökkentő rúnák, aztán a sebzés fajtáját (pl. tüzes, jeges) változtató vagy van olyan típus ami területi sebzést okoz. Persze vannak teljesen egyedi hatások is, mint pl. a zombi medvék vagy a fúvőcsövezés bénító kígyót kilövő változata… :D

    Reply

  • avatar

    varti

    |

    A Witch Doc Ördögűző. De én ahhoz a párthoz tartozom, akik szerint nem kell erőltetni a magyarításokat. :)

    Szerk: Amúgy van valami összegzés arról, mennyi rúna van eddig benn és miket tudnak?

    Reply

    • avatar

      itha

      |

      a változatosság szórakoztat, meg nem árt ha fixáljuk mi-micsoda :)

      Reply

  • avatar

    Chrose

    |

    nem boszorkánymester, hanem valami vajákos :D

    Reply

    • avatar

      itha

      |

      vajákos tetszik! :D még jöhetnek javaslatok ;)

      Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.