Kezdőlap Hírek Kék riadó – Cooldownok

Kék riadó – Cooldownok

3
0
MEGOSZTÁS

Bashiok elejtett pár érdekességet a cooldownok kapcsán. Nem tudom mennyire ismeritek a történetet, úgyhogy kezdjük az elején: pár napja egy postból kiderült, hogy a magas Tierü Barbár skilleken 2 perc CD lesz. Sőt, később hozzátette: ez egy tendencia lesz. A tierekben felfelé haladva a képességeknek egyre nagyobb resource költsége, vagy növekedő cooldownja lesz, esetleg mindkettő.

Na, ezt már végképp nem állhatta senki, kitört a sírás a hivatalos fórumokon. Most Bashiok visszatért és a gyengébbek kedvéért újra megmagyarázza a döntés miértjét.

A lényeg az, hogy a legtöbb Diablo 2-es skill a Diablo 3 spell tierjeinek alsó közép zónájában helyezkedik el. Tehát a highend skillek sokkal nagyobb volumenűek mint az előd végső képességei.Jó példa erre a Barbár Call of the Ancients nevű képesége, ami – nem túl meglepő módon – megidézi az előző részből is ismert barbár triót, akik velünk hentelnek a következő – egyelőre nem ismert időperiódusban.

Az gondolom mindenkinek tiszta, hogy az csak rontana a játékélményen ha az ancientek minden egyes pillanatban a barbárunk mellett lennének mint egy petként funkcionálva. Akkor valamit muszáj lesz tenni. Rendben, kerüljenek 100% ragebe, akkor egy ideig nem tudjuk majd újraidézni őket. Ha viszont lenullázzuk a csata közepén a resource-szunkat,  elkezdhetjük nyomogatni a cleavet, hogy újra játékba kerüljünk és ez megtöri a hentelés megszokott ritmusát. Kell ez nekünk?

A Blizzard azt mondta nem, úgyhogy inkább egy kétperces cd-vel próbálják egyensúlyba hozni a dolgokat. Gondoljuk át, hogy ennek pontosan mi az eredménye: a 7 felhasználható skillünk közül páron kisebb-nagyobb cooldown lesz, tehát csak óvatosan tudjuk használni. A buildünktől függően így is marad viszont legalább ugyanennyi, amin nem lesz semmiféle megkötés. A dolog lényegi része az, hogy mi választjuk meg a buildünket. Még ez után sem tetszik ez a cooldown dolog? Akkor maxoljunk ki több, alacsonyabb tierjü skillt is, a készítők szerint azok is hasznosak lesznek.

Teljesen más téma, de potenciálisan érdekes játékmechanikát tár fel:

Quote: So teleport has an 8 second cooldown, what about it? For all we know, a Golden rune will decrease the cooldown by 1 second a level, leaving it with a 1 second cooldown with a level 7 rune.

Or delay the cooldown from triggering for X seconds…

Mit jelent ez kéremszépen? Hát azt, hogy úgy néz ki Bashiok célozgat egy mechanikára a golden rúnával kapcsolatban, ami nullázza egy bizonyos időtartamra a képesség cooldownját. Nem tudom, ez mennyire átlátható és kivitelezhető a játékban, de hogy jól hangzik, az biztos.

A tovább után jönnek a kékek!

Diablo II had a single resource mechanic (mana), and the biggest end-game skills in Diablo II are low-to-mid tier skills in Diablo III. The big “end-tier” skills we have are more complex and usually wouldn’t make sense as spammable skills, or would likely outright have to be pulled from the game if it turned out they ever could be spammable. And we have varied resource systems that we can’t just throw a problem-solver at, like Diablo II could with mana potions.

For instance Call of the Ancients literally calls down the four barbarian ancients to fight alongside you. How would that work if it was spammable? Should we make it cost 100% resource to keep you from being able to spam it, and then leave you drained to cleave back enough fury to follow it up with anything? That doesn’t sound like something *I* would take. Maybe someone could find a build for it, I don’t know.

Bottom line is that cooldowns allow for skill complexity or power by limiting them in a meaningful way that can mean long-term balance even as stats inflate. We do want to make sure we’re only using them where appropriate.

A ‘cooldown’ as a game mechanic has literally existed for millennia. A basic idea of “you can’t use that multiple times in succession” is not something new, it’s definitely nothing specific to World of Warcraft, and by spending time to make that comparison and belittle others you move further and further away from what could be a meaningful and interesting discussion of game mechanics.

Now if you instead want to state that abilities shouldn’t be as big and complex as to require cooldowns I think that’s a completely valid viewpoint to take, it’s just not one we agree with.