Kezdőlap Hírek Grab Bag #8

Grab Bag #8

3
0
MEGOSZTÁS

Két napnyi kezelőfelület-képözön után térjünk vissza egy kicsit a játék elméleti részére. Ma a Diablo 3-ban lévő pénzről és gazdaságról lesz szó, mivel a tervek szögesen eltérnek az előző résztől.

  • Mindenek előtt, fontos megemlíteni, hogy Bashiok szerint a harmadik epizódban az aranynak igenis lesz értéke. Több közgazdászt vettek rá, hogy gazdasági modellt tanácsoljon a játékhoz és nem utolsósorban felhasználták azt a tíz évnyi virtuális-gazdaságtan tudást is, amit az elmúlt időszakban szereztek. Alapozásként legyen elég annyi, hogy az előző részben az aranynak szinte semmi értéke nem volt, így nem is szolgálhatta az endgame kereskedelem alapkövét, a játékosok különböző tárgyak segítségével mérték fel az értékeket.
  • Ahol van pénz és gazdaság, ott bizony van gold sink is. A “gold sink” egy mmorpg-s kifejezés azokra a módszerekre, amivel a játék kitessékeli a pénzt a gazdaságából (ha nem lennének ilyen metódusok a  pénz csak gyűlne és gyűlne, így nagyon gyorsan elértéktelenedne.).  A Diablo 3-ban ezek nagyjából a következőek lesznek: respecelés, javítás, socketelés, artisan fejlesztés, tárgy fejlesztés, crafting, enchanting.
  • Bashiok szerint a játék tökéletesen fogja támogatni a high end tárgyak kereskedelmét (is), így nem lesz szükség furcsa internetes oldalakra, fórum goldra, meg efféle bohóságokra, hogy tisztességesen üzletelhessünk.
  • A Diablo 3-ban se réz, se ezüst, se bronz, se platina, se más trükkös váltópénz nem lesz, egyedül goldot szerezhetünk.

Augusztus elsején megtudjuk, hogy milyen kereskedelmi rendszer lesz a játékban. Addig is, pár tipp hogy mire számítsatok: Még régen, úgy 2009 környékén Bashiok írt egy részletes postot a témáról. Sorra vette a lehetőségeket.

Az első az, hogy csinálnak egy trade csatornát és ott folyik majd a cserebere. Ez azért nem tökéletes, mert folyamatosan spammolni kell egy termet és csak kevesen fogják figyelni emiatt a csatornát.

A másik verzió, hogy hagynak mindent a régiben és a jó öreg Diablo 2 stílust erőltetik: tehát mindenki szépen nyithat egy játékot a portrékájával, aztán akit érdekel az belép és megveszi. Ennek a következménye egyébként a fórumos üzletelés lenne, amit – ahogy feljebb is olvashattátok – a Blizzard azóta elvetett, úgyhogy erre a verzióra ne nagyon számítsatok.

A harmadik verzió a WoW féle aukciós ház, ami viszont több szempontból is jó választás lenne: egyrészt nem kell online lenni, miközben árulod a holmidat ami nagyon nagy előny, másrészt az új játékosok is be tudnak nézni az AH-ra és meg tudják állapítani hogy mi mennyibe kerül, tehát képet kaphatnak a gazdaságról. Ami ebből a modellből hiányzik, az a játékosok közötti interakció, amit a Diablo 3-as közösség igenis szeretne megtartani.

A dolog úgy fest, hogy az elmúlt két évben értékelték minden módszer pozitívumát és negatívumát és ezek figyelembevételével megalkották a saját – a szavaikból kivéve szerintem máshol még nem látott – kereskedelmi rendszerét. Úgyhogy mindenki várja az augusztus elsejét a konklúzióért.

Forrás: