Hétvégi Bashiok

Westy . Hírek 438

Elég beszédes kedvében volt tegnap éjjel Bashiok, remélem nem probléma ha szétcincálom a hozzászólásait és kihagyom a wow-talkot meg a viccelődést és kivételesen csak arra fókuszálok, hogy milyen új információkhoz jutottunk. Ha a teljes kékek érdekelnek erre fáradjatok el.

I’m sure there are plenty of examples people can come up with where we’ve changed or removed the more ‘hardcore’ aspects of the game. Respecs are a huge one, but 99% of people didn’t like rerolling new characters when they placed a point incorrectly. “Auto stats” are another, but hopefully we’ve provided enough info to let people know that we’re only shifting customization, and adding more, not removing something meaningful.


Arról szólt a beszélgetés, hogy vajon a Diablo 3 is elhígul-e az előző részekhez képest, mint ahogyan azt a WoW tette az elmúlt hat év alatt. Bashiok azt mondja érti a problémát, sok nagy változtatás történt, például az auto-stat és a respec rendszer, de reméli, hogy a fanok megértik, ezek olyan módosítások voltak, amik végeredményben nem csökkentették a Diablo komplexitását, csak más csomópontokra helyezték azokat.

In any case, I think all of these types of things (feel free to list the ones I left out) all feed into a feeling of uncertainty. Which is totally reasonable, but when people get their hands on it, I don’t think they’ll be able to deny it’s a Diablo game.

Ezen kívül elmondja, hogy tudja, a nagy változtatások miatt sokan bizonytalanok, de amikor végre rátehetik majd a kezüket a játékra (haha, köszönjük a kedves megjegyzést) akkor érezni fogják, hogy letagadhatatlanul méltó utód lesz a Diablo 3.

A következő téma az volt, hogy vajon túl könnyű lesz-e a játék. Erre is volt kéznél válasz:

We specifically make people pretty invincible in our show demos because it sucks to wait 30 minutes to 3 hours (literally) to get to play for your 15 minutes and die and spend precious time getting back to the action. That same issue doesn’t exist for a release product, of course, so we can have actual real balance of progression. Not the god-mode of a show floor demo.

Nem, nem lesz az. A Blizzconokon látható faceroll azért volt, mert szerették volna ha a playerek a harminc percnyi játékidejüket nem azzal töltik, hogy visszafutnak a tett helyszínére, vagy a ruhájukat javítgatják. Gyakorlatilag “god módban” játszottak.

A végére:

Without talking about the beta build too much, difficulty will be one of many things people will get no real sense of before release.

A játék nehézsége felől csak a kiadás után dönthetünk. Tehát a bétában már biztosan nem lesz nightmare illetve hell nehézségi fokozat.

Apró információ vagy csak szófordulat, de Bashiok a fenti kékben azt emlegeti, hogy rengeteg más dolog sem lesz benne a teszt verzióban.

Szerintetek a játék mely részeit próbálhatjuk majd ki?

Forrás:

Comments (21)

  • avatar

    Ashmagir

    |

    [reply]@ (#20):[/reply]Mint írtam, a trade-del önmagában semmi baj nincs, amíg legit és mindenféle csalástól mentes. Akkor van baj, amikor ez megszűnik. Nem vagyok a trade-nek ellene egyáltalán, de a botolásnak és az abból származó cuccoknak igen.
    Tehát amint megjelenik az első bot, el kell dönteni, hogy full legit karaktert visz valaki, vagy mindegy milyen eredetű a cucc, de kell és akkor a trade-n gond nélkül megveheti.

    Egyébként tisztában vagyok a játék paramétereivel és drop-esélyeivel, épp eleget játszottam vele a megjelenés napjától :-) Most épp pihenőn van az év elejei ladder reset óta, bár mióta csatlakoztam a bnet-hez, azóta offline abszolút nem játszom D2-t.

    És szerintem a D3-t eleve online kezdem.

    Reply

  • avatar

    soulles

    |

    [reply]@Ashmagir (#16):[/reply]”De ha nem totál legiten tolja az ember a játékot, akkor meg mi értelme van?
    Úgy tényleg semmi kihívás nincs, de akkor minek játszani?”

    Roppant egyszerű, én a megjelenés óta tolom a D2-t offline, és nagyjából 5 éve vagyok jelen online. Öt év elképesztően sok idő, az ember ráun egy játékra. Itt jön képbe a trade ugye. Nem hiszem, hogy folyamatos játék mellett bárki kibírna 5 évet úgy a bneten, hogy bele sem szagol a trade-be.

    @ #15: Na igen, de ahogy te írod, úgy maximum csak “játszogatni” lehet, Egy hardcore player erre a típusú játékmenetre két nap után ráun, mert nem történik semmi :-).

    “Szerintem egy szimplán magatalálós játékos, még az Softcore D2-ben is talál megfelelő mennyiségű kihívást. Mire ott összejön a 2 Ber rúna… pfff.”

    Öt év alatt egyetlen HR sem esett nekem, pedig van a hátam mögött megannyi high level karakter.

    “vagy magatalálós, vagy megszokott csapaton belüli, csapat által találós / tradelős.”

    Erre megint csak azt tudom mondani, hogy egy darabig biztos jó móka, de több éven keresztül egyszerűen beleun az ember. HR találásra, ha nem MF-elsz, az esélyed nagyjából nulla. Ha meg MF-elsz, akkor millió olyan itemet találsz, amiket egyébként el tudnál adni, de ha nem kell, kidobod, így az MF-nek az én meglátásom szerint sok értelme nincs. Arra nagyon kicsi az esélyed, hogy olyan itemet találj, amire pont szükséged van. És ugye itt jön be az, hogy beleölsz napi 2-3-4-5 sok órát a játékba, és nem jutsz vele sehova.

    Reply

  • avatar

    Westy

    |

    Hoppá. Most már a monster blokk megy, de akkor utána jön a grafika. Úgy éreztem, hogy annyira nem érdekelte az interface-grafika vonal az embereket, jó hogy szóltál!

    Reply

  • avatar

    Bencus

    |

    Hello, a Grab Bag #7 ben említetted ,hogy a grafikáról is fogsz írni én azóta is azt várom:)

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    [reply]@ (#14):[/reply]wow sokat puhult, rengeteg nagy wowos akik sima idején kezdtek ráhagyták. sima idején ha már vmilyen seted volt aranyba verették volna a golyóid mert akkor már elértél vmit. utána jövő kiegekben csak türelem és elszántság választott el mert idő mire a guildnek kiütik és bc-ben hozták be az insta timert mert újra lehetett ütni annyiszor ahányfős partyd volt mert csak vki másnak kellett össze invelni. wotlk próbálta növelni a nehézséget nem sok sikerrel (az 1ik főbb bosst 1hét után hogy berakták full tescoba lenyomta a legjobb klán -.-) pedig volt azért nehézség növekedés bc-hez képest.
    és hogy ne legyen ilyen hatalmas különbség a játékos és játékos közt 1xrűsítettek a játékon…
    hogy bneten hányan tolják nem, nem néztem. őszintén bevallom nem is tudom hol lehet.

    d2 nehézségére hát én nem éreztem keménynek, anno necroval hc necroval nightmare-t is akasztottam csak drága haverom megölette. (mikor d2 volt a nagyszám és azt toltuk látástól mikulásig nem volt netem) de az igaz hogy runeword mint ötlet nem volt rossz kezdetben tetszett a koncepció de mikor láttam hogy mik vannak elszomorodtam pl: enigma, assasin claw etc

    Reply

  • avatar

    Ashmagir

    |

    [reply]@ (#14):[/reply]De ha nem totál legiten tolja az ember a játékot, akkor meg mi értelme van?
    Úgy tényleg semmi kihívás nincs, de akkor minek játszani?

    A trade szép dolog lenne, ha nem lennének bot-k.
    Amint megjelenik az első a D3-ban, onnantól a trade ott sem tekinthető 100%-ig legit-nek, és onnantől kezdve marad a klasszikus forma: vagy magatalálós, vagy megszokott csapaton belüli, csapat által találós / tradelős.
    Szerintem egy szimplán magatalálós játékos, még az Softcore D2-ben is talál megfelelő mennyiségű kihívást. Mire ott összejön a 2 Ber rúna… pfff.
    De ha összejön, akkor viszont olyan sikerélmény, amit a trade során sosem tapasztalhatsz. Csak ehhez meg (Horadric) kockának kell lenni, mert igényel némi játékidőt.
    Hogy a D3 e téren milyen lesz, az meg még a jövő zenéje, én titkon bízom benne, hogy a bot alkalmazók kötél általi halálban részesülnek, a valóságban.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@ (#14):[/reply]Amit leírtál az mind szép és jó, de azt hiszem én voltam kétértelmű azzal a mondatommal, hogy a játék nehézségét szeretem, lehet hogy a komplexitás talán jobb kifejezés lett volna. A játék nehézségére azt értem, hogy pl. taktikázni is kell, nem csak menni és ütni eszetlenül, sokat számítanak a természetes és egyéb ellenállások is, mind a Diablo 1-ben, mind a Diablo 2-ben. Nem vagyok az túlzottan kereskedő és mf-ező típus (mf karakterem nem is volt), de azért elég jó cuccokat tudtam magamnak és a segédnek összedni, ebből talán 1-2 rúnaszavas tárgy volt,és nem az Enigma,CTA,HOTO stb., így azért Hellen is egész jól tudtam haladni.A rúnaszavak felborították az itemek egyensúlyát sajnos,a jobb rúnákat napokig lehetett farmolni, mire egy kiesett,de ahhoz a legtöbb embernek nincs türelme, de az már egy más történet.

    Reply

  • avatar

    soulles

    |

    [reply]@Jerevinan (#8):[/reply]Nyilván nem a leveling miatt Diablo a Diablo, de erős ismertetőjegye a D2-nek, hogy nagyjából 90-95-ig (talán még 97-re is) elég könnyű elvinni egy karit, de utána sokan feladják a dolgot. Ebben a ladderben legiten a játékosok jó ha 10%-a csinálta meg a 99-et.

    Az elhígulásra, meg mint írtam, egyszerűen szükség van. Mozgásban kell tartani a játékot, ha folyamatosan ugyanolyan mértékű kihívás elé állítják az embert, nem tudnak új játékosokat csábítani, ami rövid úton az adott program vesztét okozza.

    Nagyszerű példa a Diablo II. Mikor már kezdett hanyatlani a dolog, bedobták a közösbe az 1.10-es és 1.11-es patch-eket, amik jelentősen megkönnyítették azok dolgát, akik kevesebb időt tudtak eltölteni a játékkal. Erre mindig is szükség volt, van és lesz.

    A casual szó pedig pont nem illik ide, kivéve, ha olyan értelemben használod, mint ahogy én tettem. A Plants vs Zombies egy casual játék, vagy mondjuk az Angry Birds is casual játék, a Diablo, vagy épp a WoW nem az.

    “de összeségében 1 casual játék könnyebben fullad kint 1 komolyabb, nehezebb játék.”

    Ez pedig szimplán not true. Ha egy MMO-ról van szó, amit folyamatosan új tartalmakkal látnak el, akkor az ezen tulajdonságából fakadólag nem képes kifulladni, mivel mindig van benne valami olyan, amit még nem látott az ember, ami miatt érdemes napról-napra, hétről-hétre újra elővenni. Pláne akkor, ha napi szinten nem 10 órát kockul rajta a delikvens, hanem csak 2-3 órát, akkor lehet a következő content update megérkezéséig az előzővel sem végez. A HC réteget nem érdemes idevenni, mert az annyira szűk, hogy nagyon.

    “sc sem a könnyűségéről lett híres”

    Meg is lehet nézni, hogy mennyien tolják még az StarCraft-et B.net-en, akárcsak egy Diablo-hoz képest is, és meg lehet nézni, hogy miben változott a SC2 az első részhez képest, egyértelmű, hogy mi volt a célja a Blizzardnak.

    “Pl. A Diablo a mai napig a nehezsége miatt is szeretem”

    A nehézsége miatt? ^^ Az egyetlen komolyabb kihívást jelentő rész (ha nem totál legiten, walkolva tolja végig az ember a játékot), talán csak a CHC (Classic Hardcore ugye), LoD-ban annyira erős itemek vannak, hogy nem lehet meghalni kb egy karival sem. Ott a CoA, 2 sockettel, bele két ber rúna, és máris megvan az 50% damage reduce, ha e mellé tesz még az ember 75% allrest, illetve 75% max blockot, akkor máris megkapta a maga kis halhatatlan kariját. Classic-ban hasonló a helyzet, 75% allrest és 75% max blockot könnyű összeszedni, de ugye ott nincs CTA, ergo ha egyedül játszik az ember, sokkal nagyobb a kihívás, ez pedig CHC-ben, ahol már tényleg bármi képes megölni egy 1-1.2k életes sorcot, nagyjából lehetetlen feladatot állít a gamerek 95%-a elé. Meg is lehet nézni, hogy mennyien tolják tisztán, hack nélkül.

    Reply

  • avatar

    gerey

    |

    [reply]@Professor J (#11):[/reply]Jaja, ahogy én is írtam. Szerintem is valószínűbb, hogy több kaszt is benne lesz mivel a D2 béta az stress test volt, amivel a battle.net szervereket terhelték/próbálták.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@Jerevinan (#8):[/reply]Pl. A Diablo a mai napig a nehezsége miatt is szeretem, de főleg a hangulat és a story miatt. Sajnos napjainkban nehéz belőni az igényeket a vásárlók felé, mert vannak, akik a “túlkönnyű” játékokat és vannak akik szeretik a kihívásokat, mint pl. én is, ill. van a maradék, akik a köztes, sem nem könnyű-se nem túl nehéz elvét vallják. Reméltem, hogy a Diablo 3-ban is lesznek kihívások, és nem csalódtam a nehézséget illetően, a NM és Hell fokozat továbbra is hosszú órákra, hetekre le fog minket kötni.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    A Diablo 2 bétájában volt 1 class, a barbár, meg act 1 blood ravenig lehetett elmenni. A D3 bétájában szerintem a Blizzconról már ismert Leoric királyost részt próbálhatjuk ki, de itt már az össze karakterosztály és nem kombóban.

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    [reply]@ (#9):[/reply]ezt értem és ennyi az össz komoly indok a casual szinvonalra. könnyebb játékban könnyebben éred el a maxot így gyorsabban is ér véget a játék. legtöbb casual játékos játszik 1 darabig azt megunja. nagyobb réteg magával vonzza azt is hogy több embernek nem fog tetszeni…stb
    fordítva is igaz hogy könnyebb játék később is több playert tud csalogatni…stb

    de összeségében 1 casual játék könnyebben fullad kint 1 komolyabb, nehezebb játék. sc sem a könnyűségéről lett híres

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Jerevinan (#8):[/reply]Azért van élhígulás, mert el kell adni a játékot és nem a maroknyi x ezer emberre terveznek játékot mert így ha még tegyük fel meg is csinálnák akkor nem annyi lenne a blizzard játékok ára, hanem tízszer ennyi, ha közel akkora bevételt akarnának, ami lássuk be nevetséges ötlet.
    Szóval aki magának akar hardcore multi játékot ahol nem hígul fel a játékos állomány, sok választása nincs, elcsippent egy-egy néha megjelenő indie jellegű játékot vagy nekiáll magának fejleszteni :D

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    diablo nem a leveling és más dolgok miatt volt diablo, hanem a hangulat…továbbá az élhígulást utálom, mért kell 1 normális játékot virpistike szintre vinni. rengeteg olyan játék van amelyiket pont azért szerették meg mert nehéz volt.
    wow élhígulását nem értem hogy mikor lett casual szintű

    Reply

  • avatar

    gerey

    |

    [reply]@ (#2):[/reply]A D2 esetében két “béta teszt” volt. Az első igazi bétatesztben 1000 az USA-ban élő személy vehetett részt, akik postán megkapták a játék cd-t, és ha jól emlékszem az egész játékot(mind a négy act-tot) tesztelhették.

    A második teszt, egy úgynevezett stress test volt ebbe már elég sokan bekerültek, még itthonról is, hiszen ennek pont ez volt a lényege, a battle.net tesztje. (ettől függetlenül persze a megjelenés után hónapokig szinte játszhatatlanul lagos volt :D ). Itt csak a barbár volt elérhető, és csak az első két q volt benne, az első sor skill-lel. Szóval az act 1 város, blood moor, cold plains és burial grounds volt elérhető.

    Reply

  • avatar

    soulles

    |

    Ez a Bashiok vicces gyerek :-). Szerintem megkapjuk normal act 1-et, aztán csók. Én nem várok arénát sem (lvl 10-es kariknak minek? ^^). Szerintem a trade sem lesz benne, maximum a karakterek közötti átadás, ha van ilyen egyáltalán. Remélem valamilyen picike kis craftot tesznek bele, arra nagyon kíváncsi lennék.

    Mondjuk én eleve nem azt várom, hogy a Diablo III a Diablo II utódja legyen, a játék összes főbb komponense megváltozik (karakterfejlesztés, craft, PVP, PVM, rúnaszavak – skillrúnák). Egy teljesen más játékot várok, mint a Diablo II, de talán pont ezért lesz jó. Biztos sokan húzni fogják a szájukat, hogy “dejszen ez nem is hasonlít a dilyábló kettőre, omgomghun van a hammerdinem? omgomg nem tudok botolni, cryyyyyyy”, de hát ez ezzel jár :-D.

    Csak azt sajnálom, hogy nincs leveling… Ezt nagyon nehezen tudom megbocsátani a Blizzardnak, nincs is annál jobb érzés, mint egy 99-es karival beállni hun-1-re, én mondom nektek :-D.

    /e: Ja igen, az elhígulásról még annyit, hogy erre minden játékban szükség van, mondhatni törvényszerű. Nem lehet folyamatosan a hardcore rétegnek tartalommal szolgálni, mert akkor a sokkal nagyobb, “casualabb” (ejnye, ez de csúnya szó, de remélem érthető, mire akarok kilyukadni) játékosok ellehetetlenülnek. Lásd Diablo II: Enigma RW, egyesek el sem tudják képzelni, hogy egy hammerdin eni nélkül is hatékony tud lenni. Bár játéktechnikailag a világ talán leghülyébb ötlete volt, mégis szükség volt rá, különben nagyon-nagyon kevesen játszanának a stuffal ma.

    Úgyhogy jöhet nyugodtan a hígulás, én nem vagyok ellene, csak ne olyan legyen, hogy az alapjáték tartalmát már a legszarabb kiegészítős cuccokban is végig lehessen vinni, mert az már picit sok lenne :-).

    Reply

  • avatar

    Westy

    |

    El kell keserítselek, azt csak én követtem el, hogy kibombázzak egy csúnya szóismétlést. Bashiok kb úgy fogalmazott, hogy “amikor kézhez kapjátok érezni fogjátok, hogy egy igazi Diablo játékkal van dolgotok”.

    Reply

  • avatar

    Jason

    |

    “Méltó utód”
    Végre elhangzott a varázsszó.

    Reply

  • avatar

    Rudi

    |

    Elfuthatunk az első minibossig, kb 1-8 level. Első act. Meg persze 1 db pvp aréna.
    Remélem a karakterek mind benne lesznek.

    Esetleg még arra gondoltam hogy ha end game képességeket is akarnak teszteltetni, akkor beraknak még egy opciót, mondjuk egy act-3-4 körüli küldetést, ami szintén mondjuk level 20-21-ig játszható, egy mini bossal a végén, de ez csak spekuláció. Nem tudom hogyan fogják megoldani, hogy minél többet tudjanak tesztelni a contentből, anélkül hogy mégsem mutatnak sokat a játékból, de gondolom megvannak rá a módszereik.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    Gondolom első periódusban, szépen lassan fognak emelkedni a szint maximumok, majd ezután a különböző feature-ok fognak unlockolódni, vagy csak ezek lesznek tesztelhetőek, teszem azt aréna, b.net…, ha írják hogy nem lesz nightmare és hell fokozat akkor max szint olyan 30 körül lesz a végén megadva. De biztos hogy rengeteg boss képesség és hasonlóak teljesen máshogy lesznek vagy esetleg be sem lesznek kapcsolva a teszt időszak alatt.
    Valószínűleg a lore egy része és a mellék küldetések, sem biztos hogy bent lesznek, mint ahogy az összes terület, vagy boss, a setekről nem is beszélve.

    Reply

  • avatar

    jeneas

    |

    Véleményem szerint az aréna biztos, hogy benne lesz továbbá egy kisebb quest sorozat, melyen kapunk majd egy alap geart (ha nem előre gearelt karik lesznek) amivel mehetünk arénázni. Meg merném kockáztatni, hogy azok a single (esetleg multi) pályák lesznek a bétában, amiket a BlizzConok alkalmával bemutattak vagy esetleg kipróbált a nagyérdemű.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.