A kimaradt rúna revamp

Westy . Hírek 290

Volt ám szó a sajtótájékoztatón a rúnákról is, de azokat még nem implementálták, úgyhogy a beszélgetés maximálisan elméleti volt (ezért a fontosabb híreket írtuk meg először, így a végén el is feledkeztünk erről, sorry).

A régi rendszer tehát úgy nézett ki, hogy ha egy rúna fölé vittük a kurzort, az kiírta, hogy az a  jelenleg aktív skilljeinkre milyen hatást fejtene ki. Ezzel annyi volt a probléma, hogy a játék néhány részénél nagyjából őskáoszt váltott ki: vegyük például Act 2-t, ahol elkezdenek potyogni a rúnák. Ekkor nagyjából 3-4 képesség slotunk lehet nyitva. Ha kiesik mind az öt rúna rövid időn belül, akkor a játék egyszer csak 20 különböző hatást próbál belénk erőltetni, ami gyakran zavaróan sok tud lenni. A Blizzard szereti ha a játék komplexitása szép folyamatosan nyílik meg előttünk, nem jó egyszerre túl sok lehetőséget erőltetni, mert ez zavarja a játékosokat a tanulásban.

Ez volt az első probléma. A második gond az volt, hogy úgy érezték nincs elég értéke a magas szintű rúnáknak. Tehát ha felvettünk egy rank7-es arany rúnát amire épp nem volt szükségünk, ment is rá rögtön a /salvage, ami nem valljuk be őszintén nem túl izgalmas játékmenet a maxos rúnáknál.

A problémákat tehát felvetettük. A megoldás még csak elméleti, nincs a játékban, nem kell tehát megijedni.

Az első problémára a tervezett megoldás az, hogy a rúnák “unattuned” (~hangolatlanul), üresen esnek.  Ekkor semmi sem lesz rájuk írva, fogalmunk sem lesz, hogy mit csinálnak. Annyit fogunk látni, hogy mondjuk egy rank 1-es alabástrom rúna van a táskánkban. Ha utána egy skillhez csatoljuk azt, akkor hozzákötődik a képességhez és később már semmilyen más fajta skillel nem lehet párosítani. Ekkor már azt is kiírja mit csinál és így nem kell hat féle hatást felsorolni rajta.

A második változtatás az, hogy a rúnák mostantól sokkal inkább tárgyként fognak viselkedni: kerülhetnek rájuk speciális módosítók, +20 attack speed, ilyesmik. Ez azért nagyon érdekes, mert ezek után nem az lesz a helyzet, hogy ha megvan a maxos rúnánk le is tudtuk a kérdést, hanem örökké nézegetni fogjuk az erősebb és erősebb rúnákat, azokat amik a mi buildünkhöz a legjobban illenek.

Én személy szerint úgy gondolom, hogy az első változtatás nem szükségszerű (az unnatuned rúnák simán beleférnek, de az hogy nem látjuk mit csinálnak nem az igazi), a második viszont nagyon jó hatással lesz az engdame itemhuntra.

Ti hogy gondoljátok?

Végezetül, Jay is beszél pár szót a témáról:

Comments (30)

  • avatar

    Orpheus

    |

    “a játék egyszer csak 20 különböző hatást próbál belénk erőltetni, ami gyakran zavaróan sok tud lenni. A Blizzard szereti ha a játék komplexitása szép folyamatosan nyílik meg előttünk, nem jó egyszerre túl sok lehetőséget erőltetni, mert ez zavarja a játékosokat a tanulásban.”

    Elmehetnének tanárnak is de tényleg! :)
    World of Warcraft-ban is bejött ez a rendszer, illetve Diablo 2-ben is hasonló volt.

    Reply

  • avatar

    Dzsi24

    |

    fölösleges ezen ennyit gondolkodni sztem,igy is-ugy is megfogunk lepödni,én bízom a blizzardban,mindig kihozzak a maximumot a jatekbol,és mindig lesznek akiknek vlami nem fog tetszeni,tökéletes nincs,de ez nem lesz messze töle :P

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    [reply]@piromaca (#26):[/reply]öhh te sem nagyon olvasol. az a gond ha nem írják ki hogy a rúna mit művel (sehova sem) hogy akkor lesznek olyan oldalak ahol ki van listázva de ezt blizz nem akarja. tehát olyan rendszert szeretne ahol átlátható és megtudod nézni minden skillnél hogy mit tud így eltudod dönteni hgoy hova rakod.

    @Boci (#24)
    “most az hogy skillenként lehet 5rúnád” őszintén, azt ne mond hogy minden skillhez szeretnél 5 rúnát. ergo te barbárnál whirlwind-hez szeretnél rage költség csökkentőt is használni meg tűzes tornádót. én mérget mernék fogadni hogy ww-hez is csak 1et fogsz használni és ha már bele tetted nem foglal helyet. ha megváltogatni akarod akkor meg mind1 lesz mert 1 idő után ami nem kell eladód. vagy ha nem akkor kihasználód a közös stash adta előnyt és csinálsz 1 karit ami tárolja a rúnákat.

    de nem örülnék neki ha már norm act2ön esnek a rúnák, így a rúnaszerzés nagy öröme oda és az a plusz amit ad később lenne jobb mikor már nehezedne a játék. továbbá sokan oda jutnának hogy az alap animációt nem is látják soha csak a rúnásat.

    Reply

  • avatar

    balu840202

    |

    Egyértelmű, hogy a “skillfához” kell tenni a runaleírásokat… Hiszen azt már úgy sem nézegetjük, mert nincs miért:(
    Igy legalább ha esik egy runa akkor rápillantunk kicsit…

    Reply

  • avatar

    piromaca

    |

    Erdekes rendszer lesz, de a kivitelezes enyhen szolva bonyolultnak tunik. Valaki mar irta, de szerintem es az a legjobb megoldas, ha a skillenek nem csak az van alairva, ami alapbol tu, hanem az is, hogy a runak hatasara mi lesz fuggetlenul attol, hogy ismered-e egyatalan azt a runat. Szerintem igy lenne teljes a skill leiras a runakra meg talan semmi szoveg nem kellene. “xy runa” es kesz. Ennel atlathatobb nem lehetne sehogy sem. Raadasul ha valaki fodit ra egy kis idot, akkor elore kikeresheti, hogy milyen runakat szeretne legelobb megszerezni, es hogy melyik skillbe tenne. Ha meg vegre kiesik/megvaszi valahonnan, akkor mar nem kell gondolkozni, rogton tuod, hogy hova tedd es mit fog csinalni.
    Remelem ez az “unidentified” runa rendszer nem kerul bevezetesre es vegre meglatjak a fatol az erdot, vagyis ha valami bonyolultnak nez ki, akkor azt nem tovabb bonyolitani, hanem leegyszerusiteni kell…

    Reply

  • avatar

    gyufa

    |

    [reply]@Boci (#24):[/reply]Nagyon sok hely lesz a ládában, oda el lehet tenni a tényleg jónak tartott darabokat, ami nem jó azt szétkapod. Ha meg így sem férsz el akkor beteszed a goldos ah-ba irreális áron, szóval ha valaki megveszi akkor nagyon jól jársz, ha meg nem akkor ott fog várni miután lejárt és ha még mindig nincs rá szükséged egy kattintással újra aukcióra bocsátod.

    Reply

  • avatar

    Boci

    |

    [reply]@Jerevinan (#23):[/reply]Nem értetted meg a problémát, aminek semmi köze ahoz, hogy hogyan helyezed be a rúnát a skillbe. A mostani rendszer szerint 1 típusu rúna 1 slotot foglal, míg az új szerint nem 5 féle rúna lenne, hanem skillenként 5 (ha már felhasználtad). És ez komoly inventory problémákat vet fel.

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    [reply]@Boci (#22):[/reply]a mostani rúnák nem charmok. úgy működnek mint a socketek csak skillnél…ergo megfogod és belerakod a skill üres slotjába és már nem is foglal helyet.

    de amit mondtam azt a skill fánál is ellehet játszani vagy ha nincs fa akkor választható skillek gyűjtőjénél és akkor az összes skillel végig nézheted. szal ha így nézzük mind1 hogy aktív skilleknél vagy épp a skill gyűjtőnél mert ez csak apróság

    Reply

  • avatar

    Boci

    |

    Én a változtatásnak egy nagy negatívumát látom. Míg a mostani verzióban elég ha van minden max level rúnából mondjuk 6 darabod (5 inventory slot) és azokat szabadon cserélgetheted attól függően hogy milyen skilleket használsz, addig a tervezett változtatás után ha minden skilledhez akarsz legalább 1 rúnát az 20+ slotot foglal, ha meg az összes változatot akarod akkor meg 100+ inventory slotról beszélünk.

    Reply

  • avatar

    Ex3cutor

    |

    Ez a rúnák+extrák rajta ismét telitalálat a Blizzardtól! Szerintem ezzel kb. megduplázták az endgame farmolás mennyiségét…. :D Remélem 1-2-nél több tulajdonság is kerülhet rá mert akkor a csomó variáció miatt valószínűsítem, hogy mindig keresett lesz 3-4 féle komináció kasztonként.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    A második változtatás az jó lesz, kifejezetten örülök neki. Az elsőnek nem annyira, sőt kérdés(eke)t is hagy maga után(tudom még egyi k sincs implementálva). Pl. Maradt-e az a megoldás, hogy lehet cserélgetni a rúnakat, ha maradt, és kicseréli az ember egy másikra, akkor ami eredetileg a képességben volt,mehet salvage alapanyagnak?

    Reply

  • avatar

    cropment

    |

    [reply]@grusalak (#18):[/reply]Nekem is pont ez tűnik macerásnak. Mert mindenképp érdemes mind a 35 skillnél végignézni a hatásokat, hogy dönthessek. Nem halok bele, ha ráviszem az egeret mindegyikre, de a végére már elfelejtem hogy az első néhánynál mi volt a hatás.

    Reply

  • avatar

    grusalak

    |

    “ha egy rúna fölé vittük a kurzort, az kiírta, hogy az a jelenleg aktív skilljeinkre milyen hatást fejtene ki”
    Én a magam részéről valami olyasminek is örülnék, hogy már a skill lapon is, amikor már látjuk pl a Bash leírását, akkor ott szépen leírná, hogy a sima ezt teszi, ezzel a rúnával tűzsebzést is ad, ezzel a rúnával visszalöki az ellent. stb.
    Mert az oké, hogy az aktív 6 skillt valami módon megmutatja, hogy arra milyen hatást fejt ki, de mi a helyzet a többivel? Hiszen most minden skillt használhatunk, tehát én végignézném mind a ~35 skillt, hogy az adott rúna milyen változtatást fejt ki, mert lehet az egyik aktív skillemet lecserélném, mert a 6-os helyére egy másik skill rúnával jobb lenne, mint az aktuális 6-os rúnázottan. (kicsit bonyi lett, de remélem érthető :-) )

    Reply

  • avatar

    Gordon_Ramsay

    |

    Az nem rossz amit Jerevinan kolléga írt, tehát, h kiesik egy szörnyből a rúna. Ott van a földön akkor még csak annyi van ott, h : Crimson rune Lv1 mondjuk. Felveszed, inventory megnyit látod a képét, egéret ráhúzod és akkor ott már látod tulajdonságánál, h : +10% faster cast vagy akármi, mikor rányomsz ugye a kurzor rúnává válik és megnyitod a skill ablakot, és amikor az aktuális skill üres lyukához húzod, de még nem nyomsz rá, h belerakja, akkor kírja, h mit csinál. Ennyi, szerintem ez így teljesen korrekt.
    Viszont most jól látom, h ez nem úgy lesz, h egy rúnát bármikor kényed kedved szerint kivehetsz és berakhatsz egy újat, és amit kivettél az is megmarad? Mert ha nem így elsz az elég gáz lenne szerintem.

    Reply

  • avatar

    Lamek

    |

    Vagy akár megoldható lenne egy ingame Tome of Knowledge al is. Nem kell tabolni, de felhasználó barát módszerrel ott lenne a játékban. akár a tomeban a “tudás megszerzését” is köthetnék valamihez.

    Reply

  • avatar

    Westy

    |

    [reply]@Nabunaid (#13):[/reply]Azért az “álljunk meg néha a gyiloklás közben” és a “tanulj meg 30 runa effektet kívülről” két teljesen különböző dolog.

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    kb. mindig megálltam megnézni az összeszedett cuccokat, a runa és gemeket meg stashbe…meg legalább ha felálltál nem x órányi non-stop gyakást hagytál rá.

    Reply

  • avatar

    Nabunaid

    |

    Nem értem egyébként miért lenne zavaró, hogy néha megállsz a nagy rohanásban? Szerintük kiesünk a játékritmusból mikor találunk egy rúnát, hogy megnézzük mire jó. Hm, én akkor is meg fogok állni, ha valami színes holmit találok… :) Túlzásba viszik ezt a “felhasználó barát” megközelítést.

    Reply

  • avatar

    Jerevinan

    |

    az lenne a megoldás ha felveszed csak azt a stat írná ki amit alapra hozzá ad a karakter laphoz, de ha oda viszed a skillnek a runa slotjához már kiírja hogy mit csinál a skillel. így elkerülhető a több oldalnyi rizs és nem kell még 1 weblap hogy megtud. és ezt meg lehetne még cifrázni hogy a goldnak értéke legyen mert ha kiakarod szedni az goldba kerüljön. etc. meg a runák ne essenek már act2 től. sztem minden player a kaszt képességeivel legyen tisztába és utána kezdje el tápolni a képességeit úgy ahogy szeretné és a többinél is megnézheti hogy mit tud mivel jóval magasabb szintű és ingyen váltogat skillt.
    ennél barátságosabb rendszert blizz nem tudna összerakni most hirtelen -.-
    sőt mikor nézegeted a rúnát hogy mit változtat a skillnél akkor a rúnának megfelelő halvány háttér világítást kapna a skill vagy leírása

    Reply

  • avatar

    cropment

    |

    [reply]@ (#8):[/reply]Ez a rákérdezős rendszer szerintem semmivel sem jobb, mintha listázná oldalakon keresztül a rúna hatásait 1-1 skillre. Gondold csak el, ha van 35 skilled, mindegyiken végig fogod nyomkodni, hogy hozzáad: nem tetszik, következő: ez sem, következő. Majd ha végeztél mind a 35-el, döntsd el hogy melyik párosítás lenne a legmegfelelőbb. Ez a rúnázás nekem egyre kaotikusabb.

    Reply

  • avatar

    NxAlex

    |

    Hát én ezt nem egészen értem. Nem írja ki hogy miket adhat ha beletesszük és később le lehet cserélgetni más-más képességeket adó erősebb rúnákra? (ami persze ugyanabba a típusba tartozik) De a random képességek fixen előre meg vannak határozva, hogy mondjuk a gold rúnábol csak x-y képességűt lehet találni, vagy ez is teljesen rendszertelen és véletlenszerű lesz?

    Reply

  • avatar

    Lamek

    |

    [reply]@ (#8):[/reply]Neked legyen igazad azt szeretném!

    Egyébként meg nagyon szép és nagyon jó dolognak hangzik az ennyi lehetőség a buildek kirakására, meg minden, de nem tudom elhinni/elképzelni, mindig van a legjobb amit úgy kell rakni, esetleg ezt még szájíz szerint ide-oda rakhatod pont. Ha magad nem, hát majd más kitalálja az ideálisat. Mindig lesznek ezzel foglalkozó blogok, oldalak.

    Még valami ami miatt aggódom : hogy a különböző klasszokkal lehet vajon ugyanúgy bossokat ölni?
    Csak Pl nem lesz e olyan, hogy a witch dokival szét lehet minden mobot farmolni ahogy tetszik, de bosst meg kb sehogy sem bír solozni? :S ( mint írtam csak egy példa )

    Reply

  • avatar

    soulles

    |

    [reply]@Nabunaid (#3):[/reply]Az AH-ban mindent lehet pénzért venni, nem feltétlenül fognak a drága rúnák / egyéb itemek csak a pénzes AH-ban feltűnni, mivel ha eladja valaki ingame goldért, azt a goldot ugyanúgy pénzre tudja majd váltani.

    “Nem írják rá a rúnára? Alt+tab google is my friend ( vagy a diablowiki ) : rank 1-es alabástrom rúna mit tud?”

    Korábban a Blizzard lenyilatkozta, hogy a harmadik részben nem akarnak ilyesmit, azt akarják elérni, hogy a játék megtanulható legyen, komplex, de ne annyira, hogy netes weboldalakat kelljen böngészni hozzá. Szerintem ez a nem írják rá a rúnára, hogy mit is csinál bullshitet hamar el fogják felejteni, mert ezzel pont az előbb vázolt céljukkal mennének szembe.

    Én olyasmit tudnék elképzelni, hogy a rúnát hozzáadhatjuk a skillhez, de elsőre csak azt mutatja meg, hogy mik lesznek a változások, aztán egy “biztos, hogy hozzá szeretnéd adni a rúnát?” szöveg után nyomunk egy okét, és máris a skillben a rúna.

    Reply

  • avatar

    Aleph

    |

    [reply]@cropment (#6):[/reply]Imádkozom, hogy nem.

    Reply

  • avatar

    cropment

    |

    [reply]@GameSpy (#4):[/reply]:D:D már előre élvezem hogy megint kialakul itt egy vita a gazdag player vs szegény player témáról

    Reply

  • avatar

    Lamek

    |

    Nem írják rá a rúnára? Alt+tab google is my friend ( vagy a diablowiki ) : rank 1-es alabástrom rúna mit tud?
    Ezt?
    Akkor ezt nem rakom ehhez a skillhez.

    Nem írják rá. Pf

    Reply

  • avatar

    GameSpy

    |

    [reply]@Nabunaid (#3):[/reply]Kanalat tudsz gorbiteni?

    Reply

  • avatar

    Nabunaid

    |

    Remélem nem csinálják meg! Már látom előre, hogy a fizetős AH miatt már csak a pénzeseknek lesz erős rúnája a skillekben is…

    Reply

  • avatar

    hu1994

    |

    öhm tehát kicsit nem teljesen értem.Eddig úgy volt esett 1 rúna amire ráírták mit csinál (+dmg,aoe stb stb..) és cserélhetted bármelyik skilledbe gondolom bizonyos árért.Akkor most azt gondolják mintha unidentifi lenne és csak akkor vállik láthatóvá mit ad ha belerakom a skillhez? vagy az alapján ad rá valamit hogy melyik skillhez adom?
    A bonus statok nem rosszak hisz akkor tényleg mindig a jobbnál jobbat keressük :).

    Reply

  • avatar

    arkhon2408

    |

    Nagyon tetszetős ez a rúna rendszer, alig várom már ! :D

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.