Barátok kik együtt ölnek, maradjanak együtt!

Darthon . Hírek 506

A Diablo III-ban pofon egyszerű lesz solo-ból csatlakoznunk más játékosokhoz, hogy együtt öljük a démonokat akik multiban még erősebbek lesznek és még több kihívást jelentenek.
A co-op játék szabályai ötletesen lettek kitalálva. Mikor kinyitunk egy ládát, megölünk egy démont, vagy keresztülgázolunk egy rothadó hulla fölött, minden egyes gold és minden egyes ragyogó tárgy ami feltűnik az a miénk és csak a miénk.

Ha elhatároztad, hogy előretörsz egy kis pluszért mint pl. gold vagy mágikus tárgyak, azok szintén csak neked fognak megjelenni. Ha úgy döntesz, hogy nagylelkű mészáros leszel, akkor azokat a tárgyakat amiket találtál, visszadobhatod a földre és akárki aki a csapatodban van, látni fogja, és fel is veheti őket. Természetesen el is cserélheted őket a hagyományos trade ablakban, eladhatod, salvage-elheted vagy berakhatod őket AH-ba. Megosztani barátaiddal a talált tárgyakat a legjobb megoldás társaid nem épp szerencsés dropjai ellensúlyozására és a csapat egyensúlyban tartásához. A legfontosabb még, ha ellenségeid erősebbek is lesznek a baráti segítség mellyel visszavered a szörnyeket a pokolba. Minél többet harcolsz társaiddal, annál több és jobb loot-ban is részesülsz. A co-op játékmódhoz 3 különböző lehetőséget terveztek, hogy gyorsan tudj csapatokat alkotni és együtt mehessetek a Szentélybe.

Hívd a haverokat!

Nincs is gyorsabb módja a Diablo III-ban a csapatkészítésnek mint szint vagy Real ID alapján. Egy pár kattintás és rögtön tudsz embereket hívni az éppen futó játékodba, csatlakozni barátaidhoz, vagy broadcastolni a barátaidnak, hogy épp kire vagy mire van szükséged. Aki látja a broadcastod, el tudja fogadni az esetleges ajánlatot egyetlen kattintással, és már azonnal csatlakozott is hozzád. Ha esetleg te csatlakozol hozzájuk, akkor egy pillanat alatt ott lehetsz a csatában, mivel a városban lévő barátaid jelképét hordozó zászlókra kattintva egyből melléjük kerülsz.

Tedd Publikussá!

A Diablo III magában foglal egy “Public Game Finder” nevű lehetőséget mellyel új kalandorokkal találkozhatunk. Ez a feature összehoz más, hasonló szintű játékosokkal és a játék azon részével, melyen keresztül akartok jutni. A közösség felé megnyitott játék (Public Game) lehetőséget ad másnak, hogy automatikusan elhelyezze őt a te játékodban. Ez egy tökéletes lehetőség azoknak akik szeretnék kihasználni az előnyeit egy teljes csapat mészárló erejének, de nincsenek mindig közelben a barátai. Ráadásul ez egy remek lehetőség arra, hogy új barátokat szerezz! A “Recent” opció segítségével, kapsz egy listát azokról akikkel eddig játszottál és – ha élvezted velük a szörnyek mészárlását – mehet máris a “friend invite”.

Szóval Harcolni szeretnél?

Csak mondanod kell! Csak csinálj egy csapatot és válaszd a “Versus” játékot. Ha nincs barátod kit magaddal vinnél PvP harcba, akkor a játék automatikusan csapatba tesz olyanokkal, akik együtt, csapatban szeretnének csatázni a PvP arénában, szinthez és skill-hez igazított meccseken. Nincs is jobb a Diablo III-ban, mint vállvetve harcolni más játékosokkal és elhozni a kínt Diablo csatlósainak.

Forrás: Diablo III Community site

Comments (50)

  • avatar

    Orpheus

    |

    Public game-ben fogom szerintem az első Barátot összeszedni szerintem :P

    Reply

  • avatar

    Nathando

    |

    Mai trendi fordítás: Zúzunk az éjszakában, én meg pár haver…

    De nem kell a fordítással szőrözni annyira, az angol egy primitív nyelv a magyarhoz képest, nem lehet mindent pontosan fordítani vagy ha igen nem hangzik jól magyarul.

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    Hirtelen egy két ötlet a forditásra:
    Kik egyként harcolnak, együtt is maradnak.
    A közös harc, ami összeköt!
    Együtt a harcban, együtt mindig.
    Kik együtt harcolnak, utánna együtt boroznak.

    Reply

  • avatar

    CyberCat

    |

    [reply]@kuvasz (#46):[/reply]Hol van itt a félrefordítás?

    Reply

  • avatar

    kuvasz

    |

    [reply]@Ravenspike (#39):[/reply]Nincs rendben, mivel
    1. Az amerikaiak erőszeretettel tesznek vesszőt oda, ahova nem kell (mellesleg az angoltudásuk úgy általánosságban véve nem az erősségük), Blizzard sem kivétel.
    2. Birds of a feather flock together párhuzamra épít az angol cím, ami egyáltalán nem felszólítás, hanem kijelentés. Továbbá a cikk tartalma a co-op-ozást szorgalmazza azáltal, hogy előnyös fényben tűnteti fel azt (akik party-ban nyomják, jobban fogják élvezni a játékot [és kisebb is az esély, hogy meghalnak], stb.).

    Nem akadékoskodom, hiszen megszoktam a félrefordításokat sc2.hu-ról :) csak gondoltam tisztázom.

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    [reply]@Delfi (#41):[/reply]Nem, hiszem hogy mindenkinek ugyanúgy fog esni a mobokból a cucc, attól hogy még neked mondjuk legendary item pottyan szerintem a másiknak nem! ez attól is függ hogy milyen magic findod van, meg úgy alapból ez hülyeség lenne!
    véleményem szerint mindnekinek teljesen random esik, a lényeg csak annyi hogy neked esik akkor a másiknak is

    Reply

  • avatar

    kapitany

    |

    [reply]@Ravenspike (#39):[/reply]Tökéletesen értem az angol eredetit. Egész egyszerűen sután hangzik magyarul a cím. Mivel az eredeti szójáték lefordíthatatlan érdemes lett volna valami egyszerű magyar címet adni neki “Barátkozzunk!” vagy ilyesmi.

    Reply

  • avatar

    Delfi

    |

    [reply]@kellam (#42):[/reply]Mivel lesz egy közös láda, mint a Torchlightban, így ezzel nem lehet gondod.
    Egyedül a HC karakterek nem használhatják ezt a funkciót.

    Reply

  • avatar

    kellam

    |

    en meg arra lennek kivancsi, hogy lehet-e majd ugy, mint D2-ben, hogy van 1 “cuccos” kari aztan pakolhatom at a masik karimra a cuccokat vagy sem….

    Reply

  • avatar

    Delfi

    |

    [reply]@Shade (#38):[/reply]Már megbocsáss, de egyéni loot van. Minden ötödik loot a tied, és a kockadobás csak a színes itemekre vonatkozik, a szürkékre/fehérekre nem.
    A Diablo3 rendszere eltérő, ezt senki sem vitatja, de azért azt fenntartásokkal kezelem, hogy leöltök egy mobot, és abból neked és másnak is eshet egy színes tárgy. D2-ben sem hullott mindenből cucc, miért pont az AH megjelenésével erősítenék fel a dropratét?

    Reply

  • avatar

    Tworo

    |

    [reply]@Delfi (#36):[/reply]Delfi, a Diablora gondoltam a saját lootot, mert ugye a 2-ben nem volt ilyen fajta megoldás. :)

    Reply

  • avatar

    Ravenspike

    |

    [reply]@CyberCat (#37):[/reply]A fordítás így rendben van, sokan arra gondolna szerintem, hogy a helyes fordítás úgy lenne, hogy “a barátok, kik együtt ölnek, együtt maradnak”, ami nem igaz, mert akkor az angol szövegben nem lenne jelen a vessző, jelen esetben itt valóban egy felszólítást jelent, nem közmondásos jellegű mondatszerkezettel van dolgunk :D

    Reply

  • avatar

    Shade

    |

    [reply]@Delfi (#36):[/reply]Sajnos ez nem teljesen így van amit írsz. Nincs 6 éve egyéni loot és a mai napi egyéni loot sem úgy néz ki mint itt. Ott kocka dobás van kié lesz a loot, de itt meg csak te látod hogy esett cucc neked a party társaid nem .

    Reply

  • avatar

    CyberCat

    |

    [reply]@kapitany (#27):[/reply]Friends who slay together, stay together! – Ez az eredeti cím. Egyéb ötlet fordításra? Szerintem jó a mostani, ne felejtsük el, hogy itt senki sem műfordító.

    Reply

  • avatar

    Delfi

    |

    [reply]@Tworo (#30):[/reply]Azt írod wowozol, de új ötletnek veszed a saját lootot, ami ott hat éve megvan? :)

    Rocador: Meglepődnék, ha minden mobból esne mindenkinek loot. A ládákat/bossokat még elhiszem, de azt nem, hogy minden szutyok kis lényből négyfelé osztódna a loot. Szerintem az, hogy mindenkinek saját lootja lesz, nem jelenti azt, hogy mindig esik loot minden mobból.

    Reply

  • avatar

    Glcker

    |

    [reply]@monzi (#33):[/reply]Ez tetszett xDD:D:D:D

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@monzi (#33):[/reply]monzi barátom remélem nem komolyan kérdezted. Gondolom, aki többet veszi ki a jussát gyilkolászásból az többet, aki meg áll és bambul ki a fejéből (afkol) az meg jóval kevesebbet. Nem lesz értelme Afkolni, mert annyival nehezebbek lesznek a monsterek a nagyobb nehézségi fokokon.

    Reply

  • avatar

    monzi

    |

    Ez super 5letes!!!!!!!És hogy lesz az xp elosztás?? Aki hosztol többet kap?

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    [reply]@Tworo (#30):[/reply]en is ugyanigy vagyokvele
    jonne mar ki

    Reply

  • avatar

    peoplecanfly

    |

    [reply]@Tworo (#30):[/reply]Le is fogsz:D

    Reply

  • avatar

    Tworo

    |

    Saját loot –> hatalmas ötlet
    Zászlóra kattintva ott vagy, ahol a csapattársad –> remek megoldás

    Minél tovább nézem miket tud a 3. rész, egyre jobban várom már (jelzem most is iszonyat várom) :)
    Simán lemondtam miatta a WoW-ról… :)

    Reply

  • avatar

    Cherax

    |

    [reply]@Palinkas (#26):[/reply]Még annyit fűznék hozzá, hogy az egyéni MF számít!!!

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    Mostmár én könyörgöm: Nem kell elmondani az új loot rendszert, már rég leesett a tantusz, köszönet érte mindenkinek! :D

    Reply

  • avatar

    kapitany

    |

    Remélem azért szűrni is lehet valamilyen módon. Nem minden ember potenciális barát. :D

    Amúgy a fordítás pár helyen vicces lett, de főleg a cím. :D

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    [reply]@Sjalsang (#25):[/reply]Akkor elmondom mégegyszer :)

    ha kinyitsz egy ládát és abban van valami számodra, akkor a többieknek is esni fog valami,
    ha megölsz egy bosst, abból mindenkinek esni fog valami!
    thats it

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    [reply]@Rocador (#24):[/reply]Rocador: Már a hozzászólásod előtt kiderült hogy a “saját loot” hogyan lesz megvalósítva, eddig ezt még nem tudtam ugyanis csak nem rég jutott időm arra hogy foglalkozzak a játékkal. Nincs értelme könyörögni.

    Reply

  • avatar

    Rocador

    |

    Delfi és Sjalsang; Könyörgöm nektek, ne hordjatok már itt össze sületlenségeket. Már a játék megjelenése utnáni első 2 hónapban megtudtuk, hogy minden játékosnak saját lootja lesz.. Azt felejtsétek el, hogy minden játékos csak minden 4. szörnyből kap lootot. Pofon egyszerű az egész, minden játékos kap ugyanazokból a mobokból, ládákból, bossokból lootot. Nem kell ezen ennyit agyalni.

    Reply

  • avatar

    Benny

    |

    sztem bőven elég a 4, ha több lenne teljesen átláthatatlanná válna a játék.

    Reply

  • avatar

    kisPocok

    |

    Egyedül azt nem értem, miért korlátozták le 4 játékosra. Nehéz lesz megszokni az eddigi 8 helyett. Vagy remélem tévedek!

    üdv,
    kp

    Reply

  • avatar

    Phentom

    |

    Én nagyon örülök az ilyen fajta rendszernek ami ösztönzi a co-op-ot. Remélem lesz majd olyan magyar stream is ahol 3-4 bétás összejön és megmutatja hogy hogyan változik meg a játékmenet, mivel engem az is nagyon érdekelne.

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Palinkas (#19):[/reply]Nem figyeltél, azt irtam, hogy 30% hp-ra leüt(het)i a boss, amig az új ember körbenéz, hogy hol van, merre kell menni, mi történik.

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    [reply]@Hiftu (#16):[/reply]30% hp-d van akkor ne kattints a zászlóra hanem először töltsd fel az életed és úgy ugorj a haverodnak segíteni! … slussz passz

    Reply

  • avatar

    peoplecanfly

    |

    [reply]@Hiftu (#16):[/reply]Lehet ilyen checkpoint, hogy ha meghalsz akkor onnan tudd folyatani vagy hasnló

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    [reply]@Delfi (#15):[/reply]Ja, én értettem félre bocs. A láda egyszer nyitható, de ha valaki kinyitja akkor mindenkinek lefut a GiveLoot(PlayerMagicFind) metódus :). És akkor is kapok cuccot ha nem a láda mellett vagyok hanem távolabb, és a ládát esetleg nem is látom, a loot odaesig a lábam elé. Mármint ezt Delfi a tekercsekre irta, vicces lenne ha valaki partiban feláll pár percre a gép elől és mire visszajön ott hever egy csomó cucc körülötte :)

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    [reply]@Darc1n (#4):[/reply]Ez csak az én ötletem, úgyhogy nem tuti.

    Én a Skeleton King-nél láttam, hogy valaki kirakja a zászlót, ezért arra gondoltam,
    hogy Boss fight-ok esetén lehet jó ez.
    Gyakorlatilag egy helyben vagy egy csomó ideig, de nem lenne jó, ha egy másik
    ember pont a harc közepébe esne be.
    Ezért kirakod a zászlót egy kicsit oldalra, hogy fel tudjon készülni az új jövevény a harcra. (És ne a maradék 30% hp-val nyisson, mert annyit leüt róla esetleg a Boss.)

    Reply

  • avatar

    Delfi

    |

    [reply]@Sjalsang (#14):[/reply]Szerintem félreérted(vagy én. :) Szépen meglesz az, hogy minden negyedik mob dob neked lootot, csak éppen azt nem látják a többiek. Ahogy te sem a többiekét. Ami a földön van, azt fel tudod szedni, mert vagy a tied, vagy más eldobta.

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    O.O Na erre nem gondoltam hogy ilyen bökezü a dio3… magyarul egy ládát minden játékos kinyithat egyszer, és amikor egy szörnyecskét legyaknak mindenkinek dobhat majd valamit külön-külön, csak neki. A mindenit ez egy nagyon jó újitás! Már csak az a kérdés hogy az általános drop esélyeken belül megoszlik-e a kaszt specifikus és egyéb kasztnak való tárgyak esélye? Szóval hogy minden cucc ugyanolyan eséllyel fog esni, vagy a karakternek való itemek egy picivel több eséllyel esnek? (gondolom erről még semmi infó nem látott napvilágot, csak felmerült bennem. Dio2-ben volt egy MF assassinom és minden egyéb kasztnak dobott egy rakás jó cuccot csak neki nem. Persze egy idő után mindet el tudtam tradelni de nem mindig arra mire nekem szükségem volt, és volt hogy 3 szor kellett a tradelt cuccot újra eltradelni mire azt kaptam amit eleve keresgéltem…)

    Reply

  • avatar

    Delfi

    |

    [reply]@Beer (#12):[/reply]Úgy értettem, hogy ha belépsz, akkor tudod, hogy te éppen a 2 act közepén szeretnél játszani. Ha van lista, akkor látod, hogy az adott party épp a serpents cavernben van, az jó, mert te is arrafelé szeretnél menni, akkor oda lépsz be.

    Real ID-t meg nem adok meg, mert akkor wowban is minden karakter látszik, ami nálam keveredést okozna a barátaimnál, ha éppen a fiaim játszanak és nem én.

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    Na, gyorsban pár válasz a kérdésekre, felvetésekre:

    @1: nagy valószínűség szerint nem lesznek GM-ek a játékban.

    @5: egyelőre még nincs ilyen opció, vagy nekem kerülte el a figyelmem.

    @7: a bétában szükség van a Real ID-re, csak azzal tudsz felvenni barátot, gondolom ez a teljes játékban sem változik. Pontosan milyen listára gondolsz? A friends részben nem írja, hogy hol jár a másik, csak azt, hogy mennyi ideje tolja. Alapvetően nincs arra szükség, hogy lásd, ki hol tart, mert kb 1 másodperc indítható olyan játék, ami mindenkinek jó.

    @8: a városban található waypoint melletti zászló mindenképp oda teleportál az adott játékos mellé, ha letetted a zászlód G betűvel, ha nem, ez inkább olyan e-penis mérő lenne, hogy “bibibííí, nekem több logó van rajta, mint neked.

    @9: ahogy @10 írja, mindegy, hogy ki nyit, cucc ugyanúgy esik mindenkinek. Sőt, ahogy Darc1nnal észrevettük, a tekercsek pont a lábad elé esnek le, ha elég közel vagy a másik játékoshoz, nem kell elballagnod sem a lootért. Abszolút nem felesleges egyébként, mert ha kikapcsolnád, akkor csak egy loot esne, így meg 4 féle fog pottyani, nagyobb az esély arra, hogy bármelyikőtök használható itemmel lesz gazdagabb.

    Reply

  • avatar

    TrollBalint

    |

    [reply]@Palinkas (#10):[/reply]Épp ezt akartam írni :)
    Bár én reménykedem, hogy lesz egy opció amivel ezt ki lehet kapcsolni, mert a mi haveri társaságunkban pont az a poén, hogy felkapkodod más elől :) Még akkor is, ha neki való :) (persze úgyis megkapja, de a lényeg, hogy ki a gyorsabb :) )

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    [reply]@Sjalsang (#9):[/reply]szerintem akárki öli meg a bosst mindenkinek dobni fog egy halom cuccot! akárki nyit ki egy ládát, abból esik ki valami akkor mindenkinek esik ki valami! szerintem valahogy így lesz!

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    Flame on:
    Akkor most nem a cuccokon fognak összeveszni az emberek, hanem a ládákon és azon hogy ki öli le a mobot. Magyarul senki nem akarja majd ütni a főfő bosst, csak a legvégén az utolsó ütésnél hogy övé legyen a stuff… :)
    Flame off.

    Coopban hogyha barátokkal játszunk akkor ez nem okoz gondot, de a publikus játékban is igy fog müködni? Ott több értelmét látom. Jó lenne ezt kikapcsolhatóvá is tenni, amikor ismerősökkel játszok én mindig kikapcsolnám mert felesleges.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@Darc1n (#4):[/reply]Ahova leteszed a zászlód oda tud teleportálni az aki belép a játékba.

    (meg elvileg ha meghal valaki a csapatból, szintén oda tud teleportálni valahogy)

    (nem 100%, Yogcast videóban hallottam ezt, de lehet csak félreértelmeztem)

    Reply

  • avatar

    Delfi

    |

    Ez valóban jól hangzik. :)
    Remélem a friends invitéhez nem kell real ID, mert azt nem kapcsolom be semmiképpen.
    Vajon, ha indítok egy csoportos játékot, akkor látszódik a listában, hogy épp hol járok, hova csatlakozhatnak be a többiek? Illetve én látom a listában, hogy ki hol hentel éppen?

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Darc1n (#4):[/reply]/Flex
    Májerságmérő… mire másra :)

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    remélem azt tényleg belerakják hogy a társaid effektjét kisebbre tudod venni, mert őszintén a Monk képességei túleffektelt fosok, az már más tészta hogy alapból nem tetszik a monk, de ha valaki velem fog játszani ezzel a monkkal, akkor legalább ne lássam premier plánba hogy mit csinál

    Reply

  • avatar

    Darc1n

    |

    [reply]@peoplecanfly (#2):[/reply]Ezt eddig is tudtuk, ami nem világos nekem az igazából az, hogy amikor G betűvel kb. 5 másodpercig bárhova leteszem a zászlómat, akkor az mire jó :D.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    Hát ez fantasztikus!
    Nem fogja a közelharci barbár felkapkodni azokat a tárgyakat, amik engem illetnének, mivel én öltem azokat a szörnyeket a háttérből.
    Hipp hipp hurrá

    Reply

  • avatar

    peoplecanfly

    |

    Akkor most mar tudjuk mire jo a zaszlo:)

    Reply

  • avatar

    Xalax

    |

    De jól hangzik, csak így is legyen. Saját lootok minden játékosnak… Sok sírástól fogja kímélni a GMeket :D Köszi a fordítást. Jó a cikk.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.