A Blizzard a “Rakéták”-ról

Shade . Hírek 406

Robbanószerek vagy mágia?
Sokak nagyon felháborodtak a “rakéta” leírásról, hogy hogy is sikerült belerakni a játékba ilyen eszközöket, talán valami időgépet kreáltak hőseink annak segítségével ? :)
A Blizzard válaszol…

Whats the deal with the DH and rocket launchers? What did she do, take a time machine to the future and grab modern weapons?
We’re being careful to maintain the gothic/renaissance theme, but we are attempting to push the visual and conceptual boundaries of what that means. If we want to go with technical accuracy on an Earthly basis, rockets have been around since (at least) the 13th century. This is in the prime of the European Middle Ages, including The Renaissance, as well as the Gothic architecture from which it came, and Diablo is so heavily based. So if we’re using our own human history as a backdrop, rockets aren’t anything out of the realm of possibility. And if you want to get crazy we use the term missiles all over the place, but in modern military terms a missile is a more advanced form of rocket, with built in homing/guidance systems.

So back to what we are doing – in Diablo III, which is influenced by but decidedly not Earth, rockets are simply defined as ‘alchemical fireworks’, such as grenades, and yes, rockets. The world of Sanctuary doesn’t have gunpowder, but what it does have is magic and use of chemical elements or reagents in vague amalgamations. Haphazard creations of clever and desperate men and women, working each day to craft and create anything they can to fight off the coming invasion.

To clarify, there are no “rocket launchers” in the game. What we’re referring to are skills that simply use the word “rocket”. Upon seeing the spell effects of these so called ‘rockets’ you will likely immediately say “that’s not a rocket!” Because it isn’t, not in the sense of what you’d associate with the modern projectile. When you see the effect you’d be more inclined to understand that these aren’t rockets in any Earthly definition, but are using the term as an alternate to ‘missile’ more for clarity of description than anything, in that they are using a explosive reagent to fuel their destructive power.

Lényegében jogos felháborodás történt rajongók részéről, és nem is értem miért volt ilyen viccesen lekezelő válasz a Blizztől. Természetesen valamelyest korrigálják a leírásokat és a lényege a beszélgetésnek valahogy így fest.

Mi a helyzet a DH és rakétavetőkkel? Csinált egy időgépet, hogy elmenjen a jövőben, és megragadjon egy modern fegyvert?
Ügyelnek arra hogy tartsák magukat a reneszánsz és gót elemekhez, továbbá a emberi történelemben 13. szd-ból vannak olyan emlékek ahol használtak rakétát és ez pont ez a gót/reneszánsz időszak ezek a rakéták kicsit sem hasonlítanak a mai modern rakétákhoz, és sajnos sokak asszociálnak rá.

Inkább úgy vallják hogy ez “alkímiai tűzijáték”. Sanctuary világában nincs puskapor, de mit csinál még a mágia és a vegyi elemek vagy reagensek homályos egyesülése. Férfiak és nők próbálnak ilyen vegyi elemeket keverni és megvédeni magukat a következő invázióktól (beta fázisban a rakéta vagy a alkímiai tűzijáték :D)

Továbbá említik, hogy nincs a játékban aknavető :) Aki látja ezeket a varázslatokat/lövésket mind azt mondják nem hasonlít a rakétához.

Forrás:

Comments (29)

  • avatar

    Sjalsang

    |

    [reply]@Palinkas (#27):[/reply]Nem azt mondom én hogy nem fog tetszeni :) Már most nagyon bejön minden. Csak annyit hogy anno a Diablo1 volt életem legelső számitógépes játéka, a diablo2 pedig hitvány kis életem legjobban várt játéka, és amellyel a legtöbb időt töltöttem el, sokszor hajnalokba nyúlóan. És bevallom: a Diablo 2 azon kevés játékok egyike volt számomra melyre fájdalmas összeget áldoztam, amikor megjelent. Szóval ezeket a Diablo3 már nem tudja nyújtani, korszakalkotót nem nyújt, “csak” tökéletesre csiszolja azt amit még lehet, és amit a kor szelleme is megkiván. Ezt várom el tőle és ezt teljesiti is. Nem kétlem én hogy órákat fogok a kép előtt tölteni ezzel is, de azóta már eltelt pár év, dolgozom és egyebek, a sorban hátrébb került a játék, ezért amit az első kettő nyujtott amikor fiatalabb voltam, a Dio3 sosem fogja utolérni. És az újitásokra sem olyan áhitattal nézek mint anno a Dio2 rengeteg skilljére, az új itemekre, rengeteg új kasztra, a rengeteg új mobra, 4! Act-ra, stb. Inkább csak megszokásból és régi szerelemből fogok pénzt és időt költeni rá, ha nem játszottam volna az előző kettővel teljesen hidegen hagyna az egész, akármennyire is jó lenne.

    Reply

  • avatar

    Ohyner

    |

    Én személy szerint nem örülnék ha a WD helyett nekromanta lenne. Nekem bejön ez a kis törzsi beütés, ami a nekróban nem volt.

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    [reply]@Sjalsang (#25):[/reply]szerintem, meg irgalmatlan jó lesz ez a játék! az 1 és 2 nagyon nagyon jó volt…de egy kis újításra már szükség volt és most amennyire szkeptikus vagy azzal kapcsolatban, hogy nem lesz jobb a3 hidd el annyira megfog majd győzni mikor kijön, hogy bassza meg…a blizzard még mindig tud valamit és 10 múlva mikor majd a 4 re várunk D:D:D itt fogod csorgatni a nyálad hogy a 3nál nincs job :)

    Reply

  • avatar

    Lamek

    |

    [reply]@Sjalsang (#25):[/reply]” Bármennyire is próbálkoznak nem fognak már tudni akkorát alkotni.”

    Dehogynem. Én is játszottam mindkettőt éveken át, és unalomig fásult voltam bele, annyit. Az idő is szépít már róluk. Nem kell aggódni. Menő lesz újra Diablózni :)

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    [reply]@Ultratomi (#24):[/reply]Teljesen egyetértek az előttem szólóval. A Blizzard azzal a problémával találta szembe magát hogy az elődök nagyon jóra sikerültek. Bármennyire is próbálkoznak nem fognak már tudni akkorát alkotni, főleg úgy hogy az előző két rész fejlesztésében főszerepet játszó pár ember már kivált a Blizzardból és szerényen Flagship studios néven kockulnak tovább… :) Viszont az is tény hogy nagyon jó helyeken nyúltak hozzá az elődökhöz, úgy mint Grafika, Skill rendszer, Rúnák , PvP, Trading, Artisans, Followers, sőt az Itemek is jók lesznek szerintem, sokkal randomizáltabbá tették és nagyon tetszik hogy Dmg\Sec ki van irva, nagyon jó az új inventory, a Nephalem Cube meg a Cauldron of Jordan, a pályák pedig sokkal sokkal változatosabbak, a barlangok nagyon jó hangulatúak. A visszatérő karakterek szerintem jobbak mint az elődökben, az új karakterek pedig még formálódnak! Néhol túl van effektezve, néhol nem tetszik egy két dolog, van mit kritizálni, de szerintem sokkal több dolgot lehet benne dicsérni és ez a lényeg. A játék még nincs kész, formálódik, nem érdemes semmi miatt szomorkodni, a végeredmény hozni fogja az elvárt szintet az már most is látszik. Go Blizzard go! :)

    Reply

  • avatar

    Ultratomi

    |

    Azért látjuk olyan “szarnak” a D3-at, mert nagyon elfogultak vagyunk a D1; D2 fergeteges játékok után.
    A Diablo 1 annó mérföldkő volt a játékipar terén. És az azt követő Diablo 2 is forradalmian új játékélményt nyújtott a multiplayeres hentelés miatt.
    Ezek után, nem sok olyan gyökeresen felújító játékelem maradt a Diablo 3-nak amivel robbanó sikert arathatna, max tényleg a pvp; AH, de ezek ugye még elég kiforratlanok (persze szerintem ha mindenki utálná, akkor is megjelenés után másnapra megtérülne az ára).

    Én azt mondom, hogy úgy kel tekinteni a D3-ra, mint egy új, külön álló játékra és így már egész elviselhető külsőt ad magáról. ;)
    Az elődeit úgy sem múlhatja fölül, de saját várakozásain felül még túltehet!

    Reply

  • avatar

    Depyangel

    |

    [reply]@Orpheus (#16):[/reply]Igazad van. Kiment a fejemből az a képessége! :)

    Reply

  • avatar

    Radoxx

    |

    Nekem is tetszik amúgy a DH, bár első karim valószínűleg Monk lesz/esetleg barbár, de utána jöhet a dupla nyílpuskás mészárlás :)

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@Ray (#19):[/reply]Igen, ha nagyon más lenne (teljesen új, semmi visszatérő kaszt, akkor az lenne a baj, érthetően.)

    Reply

  • avatar

    Ultratomi

    |

    [reply]@Orpheus (#17):[/reply]Dettó!
    Részben e miatt is döntöttem úgy, hogy nem monk, hanem wiza leszek, persze voltak más okok is.
    Ettől függetlenül monk lesz az alt karim és legalább olyan aktívan fogom húzni. ^^

    Reply

  • avatar

    Ray

    |

    [reply]@AarchieHUN (#18):[/reply]Nehogy azt hidd, akkor meg azért szidnák a Blizzt, hogy semmi kreativitás nincs bennük, új kasztokkal sem tudnak előállni és hogy a diablo 3 csak egy diablo 2.1 lenne (mellesleg ezt amúgy is hallani). Mindegy mit csinálnak mindig lesznek elégedetlenkedők akiknek valami nem tetszik…

    Reply

  • avatar

    AarchieHUN

    |

    [reply]@Orpheus (#16):[/reply]Hidd el, a playerek 90%-a reggelig mambózna örömében, ha a DH-t lecserélnék egy feltuningolt assasinra, a WD-t meg lecserélnék a necrora.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@yulihuppy (#15):[/reply]Az a plazmavágó (ha arra a piros csíkra gondolsz :D), szerintem teljesen beleillik a játékba.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@Depyangel (#2):[/reply]Diablo 2-ben is voltak már Sentry gun-ok (DH egyébként eléggé hasonlít az Assasin-re)
    Pl.: a Lightning Sentry.

    Reply

  • avatar

    yulihuppy

    |

    Nálam kb ez a “rakéta” téma olyan mint a varázsló(nő) plazmavágója……furcsa de nem félek attól hogy rontana a játékélményen, jó lesz ez a gém is!! Mivel rossz NEM IS LEHET!!

    Reply

  • avatar

    AarchieHUN

    |

    [reply]@Chob (#12):[/reply]Felőlem lehet minden féle góthikus steampunk kütyü benne, meg mágikus gránát, de akkor is jó röhögni egyet ezen! 1 éve még teljes vállszélességgel tagadták, hogy lesznek ilyen furcsa ketyerék, meg puskák.
    Mellesleg én örülnék legjobban, ha a játékban lenne engineer kaszt, mivel minden játékban a kedvencem. Többek közt a Heroes of Newerthben, ahol teljesen jól megoldották a fantasy környezetben az ALIEN2-es sentryt :)

    Reply

  • avatar

    Drez

    |

    Nem értem a sírást, a Diablo 2-ben az Assassin Lightning Sentryje meg Wake of Fire trapje az nem zavart senkit sem, de egy rakétás turret az igen?

    Engem abszolóte hidegen hagy, hogy milyen fegyverekkel találkozom egy fantasy játékban, ha egyszer ránézésre nem környezetidegenek… Pl. egy gépfegyver nyilván nem stimmelne, de egy nagy régies puska egyáltalán nem zavarna, nem tudom miért olyan nagy a tábor akiket bárminemű lőfegyver ötlete felháborít…

    Reply

  • avatar

    Chob

    |

    [reply]@AarchieHUN (#8):[/reply]1: Lehet 2004 óta csinálják, de 2008-ig szó nem volt róla.
    2: Ha elolvastad (gondolom igen) a hírt, akkor láthattad, hogy leírták azt, hogy ezek a dolgok nem hasonlítanak a mai modern dolgokhoz, és mégis sokan képtelenek másra gondolni. A sentry gun is ki tudja, hogy milyen lesz. Láttad már? Nem. Lehet egy kis nyamvadt totem lesz, ami ha a közelébe ér valami, akkor megsorozza nyílvesszőkkel. De biztos nem egy lerakható gépágyú mint az Alien 2-ben…
    3: Nem szeretem mikor az emberek, olyan dolgokon háborodnak fel amikről még csak fogalmuk sincs hogyan néz ki, mit csinál stb…

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    [reply]@AarchieHUN (#10):[/reply]én demon hunterrel fogok kezdeni! a forumban már megoszottam egy buildet, nekem az nagyon tetszik :D … szanaszétfogom kombózni az agyam! :D

    Reply

  • avatar

    AarchieHUN

    |

    [reply]@Palinkas (#9):[/reply]jaj már én is várom, jöjjenek csak a youtube videok, hogy highest possible Meteor damage, váá lesznek itt szép buildek a teljes játékban :P

    Reply

  • avatar

    Palinkas

    |

    tudjátok sok mindent mondtak a blizzardosok az elmúlt években, azt ígérték lesz a demon hunternek close combat-ra specializálható verziója is…na mármost a skillekből én nem nagyon veszem ezt észre…
    szerintem meg pont ez a legkevesebb amin fennt kellene akadni…várjatok türelemmel…így is úgyis k***a jó lesz… no para! :D

    szerk (Shade)

    Reply

  • avatar

    AarchieHUN

    |

    [reply]@Chob (#7):[/reply]ad1 : Kb 2004 óta dolgoznak a játékon.
    ad2 : Pont ez a lényeg, hogy Bashiok nevetségesnek hívta a puskákat, erre beraknak Sentry Gunokat, meg hőkövetős rakétákat!
    ad3 : Nekem csak az a bajom, hogy egy gagyi kasztot hoztak ki, nincsenek puskák, meg Bashiok kb ….-t csinált a szájából. :D

    Reply

  • avatar

    Chob

    |

    [reply]@AarchieHUN (#1):[/reply]Milyen 2004? 2008-ban jelentette be a Blizzard a játékot, addig maximum a fanok reménykedtek a folytatásban. Amúgy igen volt róla szó, hogy nem lesz benne lőfegyver, azt hiszem Bashiok írta, hogy nevetséges lenne, ha pisztolyokat meg hasonló fegyvereket raknának a játékba, de ez is 2 hónapja volt vagy 3 azt hiszem.

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    Van egy rocket sebzés növelő passiv skillje ott még ki lehet magyarázni.
    De a Strafe-et lehet runával “Rocket Storm” szintre erősiteni, ahol leirják hogy “homing rockets”-eket lősz nyilvessző helyett… Szerintem ez pont a Blizzard által letagadott “missile” kifejezést definiálja… :D Egyébként szerintem nem baj hogy van benne ilyen, a határt feszegeti, de feldobhatja. Azért rakéta helyett lehetett volna “Magicly imbued target seeking explosive arrow” vagy hasonló… hosszabb, nem egyszavas, mégis könnyebben emészthető.

    Reply

  • avatar

    Erwin

    |

    Én mondjuk szurkoltam, hogy legyen puskaporral működő lőfegyver a játékban, persze szándékosan kevés példány, típus. Lehetett volna az gót, vagy reneszánsz vagy akármilyen, hogy illeszkedjen a világba.
    Ha belegondolunk, akkor ez fantasy világ és nem egy történelmileg valós időszak. Ilyen alapon nem feltétlenül lógna ki belőle a puska sem (persze bizonyos keretek között, mert a DH se rohangáljon AK-47-essel :P ).

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    A lényeg, hogy a játékosoknak van miért sírniuk, mert ha két perc eltelne anélkül, hogy az asztalt vernék hisztizve valami fórumon, valószínűleg belehalnának.

    Én képesnek érzem túltenni magam azon a borzasztó tényen, hogy a demon hunter lőni fog. Megértem, ha ez sokakat mély depresszióba, vagy menthetetlen alkoholizmusba dönt, de őszintén kívánom nekik a felépülést, talán egy nap majd az ő lelkiviláguk is kiheveri ezt a sokkot.

    Reply

  • avatar

    Radoxx

    |

    Majd átnevezik és az ügy meg van oldva :)
    Amúgy ha egy skill tényleg úgy is nézne ki, az már tényleg baj lenne. Amíg csak egy szerencsétlen névválasztásról van szó, addig könnyebb korrigálni a hibát.

    Reply

  • avatar

    Depyangel

    |

    Igen a DH-nak van “Sentry Gun”-ja a leírás szerint.. :D Én is kíváncsi lennék rá, hogy az hogyan s miként öl ellenséget. :)

    Reply

  • avatar

    AarchieHUN

    |

    Szerintem 2004ben már leszögezték, hogy nem lesz puska a D3ban punktum, de már addig csűrték csavarták, hogy milyen távolsági kasztot csináljanak, és milyen extra rúnákkal lehet megfűszerezni, hogy a rakéta ilyen erőltetett kínszenvedés eredménye lett. Nem mellesleg, ha jól emlékszem van autoturret géppuska is !!! nem csak rakéta. Valljuk be, ez a D3 gamedesignának egy igencsak gyenge pontja. Ennél gagyibbak már csak a Witchdoctor skilljei, aminél úgy érzem magam mintha egy micropaymentes kóreai mmo-ban lennék.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.