A Blizz a rúna változtatásokról

Professor J . Hírek 248

A Blizzard komoly változtatásokat eszközölt a skill rúnák elérhetőségét illetően. Egyelőre úgy áll a dolog, hogy az 5,6 és 7-s szintű rúnák csak Inferno fokozatban lesznek elérhetőek, ezen kívül tervbe van véve, hogy lesznek csak craftolásból (Artisan) elérhető rúnák is. Komplex rendszer lévén még sok munka van a Skill rúnákkal. Talán majd kicsit többet tudhatunk meg a hétvégi Blizzcon alkalmával.

 

It was changed to better match what (we currently plan) will be most readily available to players. We’re still obviously working on runestones to a fair degree. In fact it’s really the only game system that still has a lot of design work surrounding it. Runestones are an extremely crucial system. We’re spending a lot of time on them to get them right.
Ranks 5, 6 and 7 could still drop, but they would be Inferno-only, and there’s still a potential for some ranks to be crafted-only.

Jay may be able to speak a bit more about Runestones at BlizzCon, but we’re not expecting to have any details finalized this week.

 

Forrás:

 

Comments (32)

  • avatar

    Radoxx

    |

    [reply]@monzi (#30):[/reply]Örülök, hogy tetszett amit írtam!
    Ez tényleg csak az én elméletem a játék lehetséges felépítéséről, de szerintem mindnyájan jól járnánk vele, ha tényleg hasonlóképpen oldanák meg.

    Amúgy a kérdésedre a válasz: Normal – Nightmare – Hell – Inferno (olaszoknál Abyss)
    Ez utóbbi csak maximális szintű karakterek számára lesz elérhető.

    Reply

  • avatar

    monzi

    |

    [reply]@Radoxx (#29):[/reply]Elgondolkodtato az elmeleted amiben van talan kis esszerusegi es logika is beleepitve…
    A 3 fokozat mi is lessz? az ami d2ben volt??vagy azt is emeltek? 4 fokozat lessz??
    Am arrol volt szo,hogy meg a jatek also szintjein is jatekos tarsakkal kell maszkalni,mert az sem lessz seta galopp.. A csapatjatek szelleme vegett csinaltak igy a jatekot….Es en is azt mondom,hogy alap fok utolso act-jai is docogos lessz…

    Reply

  • avatar

    Radoxx

    |

    Nos pár napja nem volt időm írni sajna, de valami még eszembe jutott múltkor az Infernos téma kapcsán amit le szerettem volna írni: tehát mindenki azt mondja, hogy az inferno az ellenfelek megegyező szintje miatt – mindegyik egységesen 61es szintű lesz- ugyanolyan nehéz lesz act1-től egészen a zárásig. Ebben én azért nem vagyok ilyen biztos, sőt, kifejezetten úgy érzem, hogy ennek az ellenkezője lesz igaz.
    A mobok szintje egy dolog csupán, az ellenük való harc nehézségét még rengeteg más tényező is befolyásolja.
    Például: karakterisztika, skillek – ezek használatát hogyan állítják be, ellenállások, védelmi értékek stb.
    Tehát nekem van egy olyan érzésem, hogy Inferno act4-en nagyobb kihívást jelenthet majd, mint Inferno Act 1. Ebben az esetben pedig máris lenne létjogosultsága PVE szempontból is annak, hogy a 3 legerősebb rúnát csak Inferno szinten szerezhetjük meg, mert még ott is lenne jelentősége a képességek skálázódásának.

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@nlght (#27):[/reply]Jó elismerem hogy OffTopicoltunk!!! de legalább írja ki hogy ezért meg ezért…de csak így hirtelen eltűnt vagy 10 hozzászólás!!! na neeeeeeeeeeeee ráadásul nem 600 hozzászólás volt a témában hogy nagyon zavaró legyen egy kis off…de ti tudjátok

    Reply

  • avatar

    nlght

    |

    sajna vannak olyan emberek akik barlangban nőttek fel, úgy látszik a moderátornak se volt saját “gyerekbarlangága”…

    mégis kit zavart rajta kívül ez az eszmecsere? szánalmas…

    Reply

  • avatar

    future

    |

    Szóval ez is egy olyan oldal, ahol a moderátorok csak úgy kitörölgetik a hozzászólásokat. Engedjétek meg, hogy így virtuálisan is gratuláljak eme nemes és korrekt gesztushoz. Így kell ezt srácok, ne hagyjátok abba. Eddig ezt a fajta vérprimitív mentalitást csak a frostshock kőbunkó szerkesztőiből néztem ki, de most ti is bekerültetek ebbe a körbe. Grat.

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    hová tűntek a hszeim?

    Reply

  • avatar

    yulihuppy

    |

    Jó is az ha minden klappol a rúnákkal , csak már kombózhatnék velük….De jobban érdekelne már egy megjelenési dátum vagy tervezett dátum vagy egy körül-belüli dátum vagy egy kis infó hogy mennyi lenne a játék hossza ( kb X-óra) mert értem én hogy naggggyon nagy a buli, de már kezdem unni hogy ilyenekkel traktálnak mint azért piros a feketeribizli mert még “ződ”!! Azt mondja meddig sztapenolják még a gémet mert már egy ideje megy a hájp ,és nem szeretném ha az első nyugdíjamból kéne megvennem!

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    A runarendszer mellett ami szerintem ötletes de még kell rajta csiszolni (egyik másik effektet én túl gyengének, vagy túl erősnek tartom), annak örülnék még, hogyha nem csak egy kieg. lenne a dio3-hoz és minden kiegészitőben emelkedne az elérhető maximális karakter szint. (Csak nehogy aztán még egy nehézségi fokot kelljen bevezetni miatta)

    Reply

  • avatar

    Sjalsang

    |

    Az 5..7 runak azert nem fognak Inferno elott esni, hogy annyival is izgalmasabb legyen ott jatszani az elejen. Ellenben meg lehetne csinalni hogy valaki osszefarmol maganak mindent aztan beleveti magat es lam-lam az inferno alig nehezebb. Masreszt tuti hogy egy kimaxolt karakter nagyon brutál lesz és élvezetes lesz vele hentelni, de Infernon sosem lesz olyan egyszerü a játék hogy hátradölhess és ásitások közepette kattingas és bambuld a statjaidat. Nem kéremszépen, a tudjuk melyik nehézségi fokozat arra való hogy akármikor elővehesd úgy a játékot hogy legyen benne kihivás. (remélem) Hiába lesz kimaxolt karid, Infernon mindig résen kell majd lenned. Szerintem a Blizzard inkább megcsinálja túl nehézre, hogy aztán patch-ben enyhitsenek rajta, minthogy lagymatag legyen és ne váltsa be a hozzá füzött reményeket! Reszkessetek halandók! :)

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@monzi (#19):[/reply]Számláló és statisztika az achi panel mellett szinte 100%-ék hogy lesz benne.

    Reply

  • avatar

    Phenomenal

    |

    [reply]@monzi (#20):[/reply]Nem lehet venni semmit csak amit a játékosok beraknak ah-ba, ha mondjuk kiesik neked az endgame legjobb barbár shieldje, sorci ként, akkor berakhatod pénzes ah-ba ezzel pénzhez jutva amit ha akarod nem veszel ki hanem megkeresed mondjuk a legjobb sorci itemet. Mindenki össze fog szedni magának egy kellő erősségű geart amivel “könnyebben” ölhető lesz az endgame boss(ok), ha ez megvan akkor eldönti, hogy farmolgat még amíg abszolút fullos nem lesz vagy elkezd egy új karit vagy inkább csak rááll a pénzkeresésre. bár amúgy tényleg nehéz lesz elképzelni, hogy egyszerűen nem fog megtelítődni a piac és nem lesz túlkínálat. A Blizznek naaaaagyon kemény dolga lesz, hogy ezt belőhesse rendesen, hogy essen is valami (hosszas farmolás után megszerezhető lehessen minden) de nehogy sok, ugyanis minden item továbbadható, amiben én látom azt a veszélyt, hogy túltelítődik a piac.

    Reply

  • avatar

    monzi

    |

    [reply]@AarchieHUN (#14):[/reply]En a golog azon reszetol tartok,hogy az igazi penzt bele veve,nem lesznek hatarok,es a penzedert barmit megkaphatsz,meg olyan extrem dolgokat is amiket igazi penz nelkul soha… Csak kuldjed az emelt dilyas sms-eket es fizessel a paypal kartyaddal….

    Reply

  • avatar

    monzi

    |

    En ennek kimondottan orulok.Am nem akarok wow-hoz hasonlitgatni,de annak a reszenek is orulnek ha telis tele lenne kuldetesekkel,amit hosszas jatek soran tudsz vegig jatszani es kis kuldiknek szant nagy jelentosegeket beultetni…
    D2 hoz sem akarok hasonlitani,hogz act -onkent kinyomod a kuldiket es ennyi semmi extra,nah mondjuk a tehenes palya.Bar vissza terve a runakra D2ben sem volt konnyu runaszavakat kirakni,mert kellettek hozza a kovek is…
    Kombinaciokat is bele epithetnenek:pl bizonyos pancelokbol ossze kovacsolni kulonleges pancelzatot,ha megtanultad a mesterfokozatu mestersegedet….
    Bennem meg felmerultek kerdesek amire gondolom prof baratom valaszolni fog:
    Lessz-e a jatekban beepitve szamlalo: gondolok en arra : Mennyiszer halt le a karid,vagy melyik enemybol mennyit utottel le,vagy a fo bosst hanyszor zuztad ala..,vagy az arenaban kiket vertel mennyiszer veszitettel?
    Es a runa hsznalatnal mennyivel jobb lessz annak a karinak az arenaban aki kulonleges runakat alkalmaz??? Koszi..

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    [reply]@Phenomenal (#17):[/reply]Szerintem meg runája meg skillje válogatja. Nem nagyon tudjuk hol lesznek a breakpointok, az is lehet x runa 4-5 ös szinten még nem fejt ki akkora hatást hogy megérje, 6-7 esen pedig már az ultimate választásnak minősül az adott skillhez. A másik pedig hogy a blizz nem arról híres hogy a végére ne hagyna valami habot a tortára. Ha azok a 7 es runák tényleg ritkák lesznek és tényleg nem esnek minden sarkon, akkor nyilván “csinálnak nekik” jelentőséget. És ne felejtsd, adott esetben még az sem mindegy hogy 50% vagy 60% ennyi különbség pedig valószínű hogy azért lesz.

    Reply

  • avatar

    Phenomenal

    |

    Azt veszem észre, mintha kicsit túl nagy hangsúlyt fektetnének páran a rúnákba nem hinném, hogy a 4-es és a 7-es rúna között akkora hú de nagy különbség van. persze jobb, ha +10%dmg-et ad a 7-es a 4-eshez képest de attól nem fogod magad összepisilni, ha nem:) szerintem az már elég, ha jó színre vagy berúnázva és a geared elég jó, noh meg a build jól össze van rakva. a rúna az már csak annyit fog dobni, hogy nagyon nagyot csapsz vagy nagyonnagyon nagyot csapsz :P

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@sweeping (#15):[/reply]szerintem nagyon jó cuccokat fogsz találni olyan jókat amiket hellen biztos nem találnál! de azokat a cuccokat amitől az E-penis-ed nő az ötszörösére olyanok nagyon nagyon ritkán fognak potyogni! :) én kb így képzelem el a dolgot4

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@AarchieHUN (#14):[/reply]Remélem, hogy azért a realitás talaján maradnak.
    Ezáltal azt értem, hogy nem lesznek olyan tárgyak amiket ha meg akarsz szerezni egy emberi élet is kevés hozzá :D
    Ettől félek a legjobban amit említettél a droprate-től. Persze legyenek olyan cuccok amiket nehéz megszerezni, de azért a józan ész határain belül legyen nehéz megszerezni, és ne annyi legyen az esélye mint mondjuk egy négyes találatot elérni az ötöslottón

    Reply

  • avatar

    AarchieHUN

    |

    Az inferno célja, hogy hosszú honapokon keresztül vért izzadva farmold
    a legjobb cuccokat, majd minél több lesz annál könnyebb lesz gyűjteni a maradékot. Azzal, hogy minden lvl 61 lesz az első zombitól kezdve (meg gondolom lesz csomó véletlenszerű “event”, meg valami szuper bossok), megpróbálják a végjátékot a változatossággal a leghosszabb időre kitolni. Na meg az alacsony droprate-ekkel :D

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@ (#12):[/reply]szerintem ezt úgy fogják megoldani, hogy egyes tárgytípusok csak x helyen esnek vagy rúnák…vagy mondjuk egyes actot csak egy bizonyos karival lesz könnyű farmolni!
    de nem tudom, lassan lehull a lepel, de már egyre vadabb ötleteim vannak amit már el sem merek mondani :D

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Kenny (#10):[/reply]Ezt értem én, csak ugye az eredeti célja az infernónak az volt hogy olyan kihívást nyújtson, ami ugyanolyan nehéz Act1-en és Act4-en is, Hogy ne legyen megint az mind a dio2-nél hogy csak Bhaal farmok orrba szájba. Hanem mindenhol eshessen ugyanolyan erősségű tárgy.

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@Kenny (#10):[/reply]ja és teljes mértékben egyetértek a poszt írójával, a hétvégi blizzconon szerintem rúnákkal kapcsolatban is olyat fognak mondani hogy összefossuk a gatyánkat örömünkben :)

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@ (#9):[/reply]gondolom azért a vérfakasztóan kemény között is lesz átmenet valamekkora!!!
    és elgondolásom szerint az 5ös rúna az már az inferno elején is potyogni fog, hogy azért ne 1 óra legyen megcsinálni 1 questet, hogy 4 embernek egy óráig kelljen csapni egy szörnyet

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Kenny (#8):[/reply]Viszont így én azt nem értem, amit már többen is felvetettek hogy ha infernón esik 3 típusú rúna akkor milyen lesz az elosztás, mert azt mondták hogy az infernón az Act1 és az Act4 is vérfakasztóan nehéz lesz.
    Szóval akkor mégsem így lesz, vagy valami segítségével tudjuk kombinálni a kieső lvl5-ös rúnákat lvl7-essé amiről még nem beszéltek. Végül is mindegy de érdekes…

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@sweeping (#7):[/reply]úgyis kifogod mindegyiket próbálni ha megjön a játék :D

    de én tényleg boldog leszek ha a régi runarendszert és a necrot csak a kiegben hozzák vissza! :)

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@Kenny (#6):[/reply]A necronak én is örülnék :)

    Diablo2-ben 3 kaszttal játszottam barbár, sorci, necro :)
    Ez dio3ban úgy néz ki, hogy kettőre fog csökkenni. Első wizard második a barbár, és még a monkot valószínűleg kipróbálom, és majd elválik mennyire tetszik
    WD helyett egy necro mindenképp jobb lett volna :)

    Bár tudom sokak sokkal jobban örülnek a wd-nek

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    [reply]@sweeping (#5):[/reply]nekem meg alapból hiányozni fog a régi d2Es rúnarendszer!!! szerintem vissza fogják hozni a kiegben! remélem a necroval együtt :D

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@Tristram (#4):[/reply]Az oké, hogy legyen nehéz, ezért Inferno, majd azok végigviszik akik tényleg kihívásra várnak. Viszont ebben az esetben egyet kell, hogy értsek Beer-el, hiszen ha act elejét tudjuk teljesíteni négyes szintű runával, mivel nagyobbat nem is szerezhettünk eddig, hiszen csak infenotól dobál ötöst, akkor ahogy haladunk felfele egyre könnyebb lesz, hiszen egyre erősebb lesz a karakterünk.

    Ami furcsa, mert pont az lesz ebben az esetben, hogy act 1 lesz csak az igazi kihívás, és amikor már megszerezted a 7es szintű runát, sokkal könnyebben boldogulsz mint a négyessel inferno elején

    Tehát mindenképp nehezedni kellene valamilyen szinten a játéknak.
    Ha nem fog, az fura lesz

    Reply

  • avatar

    Tristram

    |

    [reply]@sweeping (#2):[/reply]Inferno szinten minden act ugyanolyan nehézségű lesz pont azért, hogy ha valaki kihívásra vágyik, akkor ne csak act4-en játszhasson, hanem mindegyiken ugyanúgy meg tudják izzasztani a szörnyek.

    Reply

  • avatar

    Radoxx

    |

    Így igaz, én is úgy gondolom – azt remélem pontosabban – hogy az Inferno nehézsége miatt szinte “must have” kategória lesz minimum az 5ös, vagy inkább 6os szintű rúnák birtoklása ezen szint sikeres teljesítéséhez.
    Nem fogják ők ezt elszúrni, ebben biztosak lehetünk. És így legalább tényleg úgy néz ki, hogy egyre több ok lesz az Inferno végigvitelére is – még ha ez esetleg sokaknak túlontúl nehéznek is fog tűnni.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    [reply]@Beer (#1):[/reply]De erről már volt szó, hogy valami csak mondjuk act 1 esik valami csak act 2-3, valami meg act5-n. (Nem tudom hány act van lehet csak négy, akkor sry)
    Értelemszerűen, fokozatosan egyre nehezebb lesz, ezért lesz szükség ezekre a runákra. Hisz diablo2ben is így volt, act1 könnyű, act 4 már azért elég izzasztós hellen, mondjuk már akinek egy pro lvl 90es karinak biztos nem volt olyan nehéz

    Tehát act1-t még gond nélkül megcsinálod ha mondjuk nincs 5ös runád, azért act4-hez már kelleni fog valószínűleg. A játék végén a boss megöléséhez pedig szükség lesz valószínűleg a 7es szintű ranára

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    Hmm, nekem az ilyen “csak” Infernón eső cuccokkal az a bajom, hogy akkor azok nélkül is teljesíteni lehet azt a nehézségi szintet, ergo, ha megszerezzük a csak Infernón potyogó itemeket, akkor csökken a kihívás mértéke, pláne annak tudatában, hogy jelenleg a három legerősebb rúna (ugye az 5., 6. és 7. a három legerősebb?) csak ott eshet.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.