Kezdőlap Hírek Blizzcon 2011 Lore panel

Blizzcon 2011 Lore panel

9
0
MEGOSZTÁS

Elnézést, hogy késve posztolom, de egyéb teendőim miatt csak most értem rá foglalkozni a témával, következzék a Blizzcon Lore Panel összefoglalója:

A Blizzcon Lore panelen elég sok újdonságot tudhattunk meg kedvenc játékunk kerettörténetével kapcsolatban, melynek főbb része az alapokig az Eternal Conflict-ig (Angyalok és démonok örök háborúja) nyúl vissza. Figyelem, elég hosszú lesz, szóval popcornt és üdítőt készítsetek.

 

A Diablo alapját az Eye of Anu (Anu-szeme), későbbi nevén Worldstone (Világkő) (egy olyan varázserővel bíró óriás szikladarab, mely végtelen számú világot képes létrehozni.) és annak birtoklásáért folytatott háborúra alapszik. A teremtés első ilyen bizonyítékai a High Heavens (Magas Mennyek) és a Burning Hells (Lángoló Poklok) voltak. Mindkét fél megijedt a másik és Anu szemének hatalmától, így megpróbálták megszerezni azt maguk számára, hisz, aki a Világkő felett uralkodik az a tetszésének megfelelő világot, világokat hozhat létre. Így kezdődött tehát az Univerzum közepén (Pandemonium, a Diablo 2 idején az angyalok uralták) található ereklyéért, Anu-szeméért az Eternal Conflict.

 

A Világkkőért vívott évezredes háború során angyali és pokoli korszakok váltakoztak, kicsit hasonlóan, mint a középkori Jeruzsálem esetében, muzulmán és keresztény korszakok (lsd. keresztes háborúk).

 

Ahogy telt-múlt az idő, Inarius angyal belefáradt az időtlen háborúskodásba, így hasonló gondolkodású angyalok és démonokat gyűjtött maga mellé, majd egy ravasz terv keretében ellopták Anu-szemét az univerzum közepéről és elrejtették azt egy mások számára nem érzékelhető dimenzióban, bár a Világkő jelenléte még így is érzékelhető maradt mások számára. Az ereklye hatalmával az angyalok és démonok egy új és csodálatos világot teremtettek, ahol letelepedtek és szaporodni kezdtek (igen, angyal, démon hibridek-a szerk.). Az Ő gyermekeik lettek a Nephalemek (hatalmas varázserőt birtokló lények). Ahogy múltak a generációk, úgy csökkent az erejük, míg végül megszületett a jelenleg is ismert emberi faj. A szülők megijedtek, hogy gyermekeik akár őket is elpusztíthatják, így mindkét oldal a mag oldalára akarta állítani őket, hogy a saját oldaluk kerüljön ki győztesen, így megkezdődött a Sin-War (a Bűn háborúja). A háború természetesen felemás, sikerrel zaljott, hol az egyik fél, hol a másik fél állt nyerésre. Végül Uldyssian (felébresztették a benne rejlő mágikus erőket), egy földműves döntötte el a háború sorsát, feláldozva magát és elpusztítva a háborúzó seregeket. Az életben maradt angyalok ésa démonok Mephisto vezetésével egy vérszerződést kötött, hogy békén hagyják az emberiséget, és nem szólnak bele ügyeikbe. (Mit gondoltok Mephisto tartotta magát az ígérethez? 🙂 ) Így született meg a jelenleg is ismert Sanctuary (Menedékfölde).

A történeti felvezetés után következzék a “seregszemle”. Először az angyali oldal fontos szereplőit mutatom be nektek.

 

A Magas Mennyek angyali seregeit az Angiris Council (Angiris-tanács) vezeti. A démonokhoz hasonlóan nekik is megvannak a maguk szerepei.

 

Tyrael az Igazság angyala:

 


Tyrael, az Igazság Angyala


 

Tyrael az Igazság angyala, nagyon merev és erkölcsös személyiséggel rendelkezik. A rend és az igazság határozza meg világnézetét. Mikor a Nephalemek létezéséről tudomást szerzett, éktelen haragra gerjedt, ám amikor látta, hogy Uldyssian feláldozta magát Sanctuary jövőjéért, akkor valami legbelül megváltozott benne, kevésbé szúrós csípkelődő, azóta segíti a halandókat a gonosz elleni küzdelemben.

 

Auriel, a Remény Angyala:


Auriel a Remény Angyala


 

Auriel, a Remény Angyala, aki nem mellesleg nőnemű. Az Angriris Council legvidámabb tagja, aki ellenére komoly, bölcs és bizakodó személyiség, akit egy paphoz lehetne a legjobban hasonlítani. Van egy varázserővel bíró öve, mellyel ha szükséges áldást tud osztani. Az Angiris Council tagjai nem mindig jönnek ki egymással, így Auriel, aki a Tanács szíve tartja össze az angyalok vezetői tanácsát.

Malthael, a Bölcsesség Angyala:


Malthael, a Bölcsesség Angyala


 

Malthael, a Bölcsesség Angyala, egykor az Angiris Council tanácsnoka volt. Kiváló szónok, aki ért az érveléshez. Ha ő felszólal, mindenki csendben figyeli mondandóját. Amikor Anu Szemét meglovasították a renegát angyalok és démonok, Malthael nem volt képes feldolgozni, hogy a valóság szíve eltűnt, s beleőrült. Azóta sokkal sötétebb figura lett, s két kaszát választott fő fegyveréül.

 

Imperius a Bátorság Angyala:


Imperius, a Bátorság Angyala


 

Imperius a Bátorság Angyala, a Diablo legnagyobb hősei közé tartozik. Már az idők kezdete óta öli milliószámra a démonokat, visszaküldve őket a Lángoló Poklok mélyére. A csatában igazi vezető, imád parancsokat osztogatni, de ő is aktívan kiveszi a részét a harcból, hisz ez a lételeme. Az Angiris Councilban neki van a legnagyobb hangja és gyakran erőszakosan próbálja ráerőltetni az igazát a többiekre. A legnagyobb veszélyt az jelenti Imperius számára, hogy a bátorsága sokszor gőggőssé teszi, emiatt Tyrael és közte komoly személyes ellentét alakult ki. Az emberiség létjogosultsága vitájuk fő magva.

 

Itherael, a Sors Angyala:

 


Itherael, a Sors Angyala


 

Itherael, a Sors Angyala, aki a pontos jövőt nem látja előre, csak a lehetőségeket. Hatalmas tudással rendelkezik, ennek ellenére ritkán beszél a tanácsban, de akkor értékes útmutatásokkal látja el őket. Amióta a Világkövet ellopták eredeti helyéről, azóta nem látja a halandókat, csak az angyalokat és démonokat. A halandók jelentik számára a gordiuszi csomót, hisz érhetetlenek, és megjósolhatatlanok, ami Itharaelt felettébb bosszantja.

 

Most következzen néhány szó a Lángoló Poklok démonjainak vezéreiről, a Hármakról és a Kisebb Gonoszokról:

Eredetileg a Lángoló Poklokat a három testvér, Diablo, Mephisto és Baal uralta.


Diablo, a Terror Ura


 

Mephisto, a Gyűlölet Ura


 

Baal, a Pusztítás Ura


 

és az alárendeltjeik, a Kisebb Gonoszok: Duriel, Azmodan, Belial és Andariel

 


Duriel, a Fájdalom Ura


 

Belial, a Hazugságok Ura


 

Azmodan, a Bűn Ura


 

Ahogy már korábban Sanctuary ifjúkorában az angyalok és démonok egyezséget kötöttek, hogy nem avatkoznak be a halandó emberek ügyeibe. A démonok azt hitték, hogy az emberek, mivel alapjábavéve gyarlóak, majd átpártolnak maguktól vagy egy kis pokolbéli rásegíttéssel a sötét oldalt választják és a Hármak, a Fő Gonoszok szolgái lesznek. Ez a variáció azonban nem tetszett a Kisebb Gonoszoknak, így Azmodan és Belial polgárháborút robbantott ki a Lángoló Poklok mélyén, melyet meglepetésre Diabloék elveszítettek és száműzettek Sanctuary világába. Ez az esemény később a Sötét Száműzetés néven vonult be a krónikákba, melynek következtében a Horadrim levadászta és lélekkövekbe zárta esszenciáikat, továbbá  a Diablo 1 és 2 eseményeit is előkészítette, ahol ugye, a hős (játékos) megöli a Hármakat, valamint Durielt és Andarielt is.

Belial, a Hazugságok Ura, a manipuláció mestere, maga a megtestesült korrupció. Ezen képességét kihasználva hajtotta uralma alá a legnagyobb és leghíresebb kereskedő várost, Caldeumot, vagy ahogy nevezik Kelet Gyöngyét. Kultistákat és kígyódémonokat küldött a vidékre, aminek eredményeképpen menekültek ezrei rohamozták meg a várost, járványokat és éhínséget okozva a városban. Természetesen Belial nem mocskolja be a kezét, ezt a fondorlatos tervet talpnyalóin keresztül vitte végbe.

Magda:


Magda


 

Magda, Belial kultuszának vezetője. Kultistái emberalakot öltött kígyódémonok, így Caldeumban járva az ember sosem tudja, mikor botlik beléjük.

Azmodan:


Azmodan


 

Azmodan, a Bűn Ura. Hét hadnagya a hét halálos bűn, egyikük Cydea, a Bujaság Leánya. Korábban a Fájdalom Leánya nevet viselte. A 2009-s Blizzconon a Cydeának öltözött hölgy nyerte a jelmezversenyt. Azmodan maga a megtestesült erő, koronát és ékszereket visel, korábban több mint 300 évig uralkodott a Lángoló Poklok felett. Fukar, mohó és kapzsi személyiség. Ő áll amögött a démoni invázió mögött, amit Cain már 20 éve figyelmeztetett.

Azmodan tudja, hogy a hős (játékos) érte fog jönni, keresi Leah-t és a Black Soulstone-t (fekete léllekő), mely nagyhatalmú tárgy, ha jó kezekbe kerül az a démonok végzetét jelentheti, de ha Azmodan szerzi meg, akkor ő lehet a leghatalmasabb Főgonosz, akit a Lángoló Poklok démonjai valaha is láttak.

Amennyiben hősünnkel Azmondant is eltettük láb alól, akkor már a pokol urai közül nem marad egy sem, aki háborgatná majd Sactuaryt.

 

Most következzen egy érdekesség Chris Metzentől, hogy kapcsolták össze a Diablo 1 és Diablo 3 eseményeit:

 

A Dark Wanderer, a hős, aki a Diablo 1-ben a harcos volt, tehát férfi, nem más mint Aiden, Leoric király elsőszülött fia. Szomorúan tér haza a Westmarch ellen vívott vesztes háborúból, erre mikor hazaér, azt tapasztalja, őrült apját megölte Lachdanan a hadvezér, és Albrecht herceget, az öccsét is elrabolták. Így sikerült egy kis emocionális töltetet is tenni a történetbe, összekapcsolva a Diablo 1 és 3 eseményeit.

 

Következzék zárásképpen néhány fontos tudnivaló a világról, és annak fontosabb területeiről:

Caldeum:


Caldeum


 

Caldeum, a  Kelet Gyöngye, legendás gazdaságú város, itt futnak össze a világ minden részéről érkező kereskedelmi utak. A Diablo 3 eseményeinek idején válság sújtja a várost, a démonok megjelenésével menekültek özönlik el a várost, éhinséget és járványokat okozva. A városban három nagyhatalmú szervezet is tevékenykedik: A Zakarum-egyház, az Iron Wolves zsoldos szervezet (ismerős lehet Asheara neve a Diablo 2-ből, ős ugyanis a vezetőjük, jelenleg Caldeum falain kívül segíti a menekülteket) és Ishari Sanctum varázsló iskola ( itt tanultak rövid ideig a Diablo 3 lázadó ifjoncai, a játékos karakterek.)

 


Iron Wolves és Zakarum Pap


 

Caldeum királya váratlanul és különös körülmények közt hal meg, trónját, kiskorú gyermeke Hakkam the II. (Második Hakkam) örökli.

 


Hakkam the II.


 

A Zakarum-egyház és az Iron Wolves  célja, hogy biztosítsák a békét, és Caldeum fennmaradását, nehogy az Ishari varázslóiskola, vagy a kereskedő házak átvegyék a hatalmat a város felett és saját emberüket ültessék a trónra.

 

Dahlgur Oasis:


Dahlgur Oasis


 

A Dahlgur Oasis a Caldeumot körülölelő gazdag termő vidék, a legendák szerit egy rejtélyes próféta, név szerint Algert, aki a sivatagból érkezett mutatta meg ezt a kincset érő oázist a város alapító őseinek, majd örökre eltűnt.

 

Archives of Zoltun Kulle:


Archives of Zoltun Kulle


 

Zoltun Kulle levéltára egy rendkívül veszélyes hely, mivel egykori tulajdonosa, aki a Horadrim egyik alapító tagja is volt és segített bebörtönözni a Hármakat a lélekkövekbe, hatalmas erejű varázsló volt. Nem tudni miért, az egykori Horadrim mágus elméje megbomlott és átállt a gonosz oldalára, a valaha élt leggonoszabb  ember volt, akit Sanctuary a hátán hordott. Sőt erejének köszönhetően még a halhatatlanságra is szert tett. Mivel megölni a nem tudták, így a Horadrim lefejezték, fejét a sivatagban ásták el, míg testét egy másik dimenzióba küldték, hogy a két rész sose egyesüljön.

 

Ennyi minden fért bele az idei Blizzcon 2011 Lore Panelbe, remélem ti is sok új információval gazdagodtatok.

 

Forrás: