Activision-Blizzard 2011 Q4 gazdasági beszámoló: Február 9.

Professor J . Hírek 243

Ismét eltelt negyed év, hamarosan újabb Activision-Blizzard gazdasági beszámoló lesz, melynek időpontja 2012. február 9. magyar idő szerint kb. este fél 11. Én nem jósolok előre semmit, majd Mike Morhaime vagy megmondja a tutit a Diablo 3 megjelenési dátumával kapcsolatban vagy nem.

 


Activison-Blizzard logo



 

Forrás:

Comments (23)

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [reply]@ (#22):[/reply]Én pont ezt írtam :P

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@ (#21):[/reply]Azért az igazán egyedi tárgyaknál a wow esetében is van kézimunka bőven. És szerintem ez a Diablónál sem lesz másképp, az átlagjózsi magic cuccokat 100% hogy gép generálja, dde a Legendary-k és set itemek esetében, már kételkedem ebben. Azok eddig is kézimunkásnak tűntek nekem, és most is annak gondolom őket.

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#20):[/reply]De értem amit mondasz, csak az igazság szerintem a kettő között van.

    Ha a wow-ból indulunk ki, akkor a statokat kb programmal is be lehet lőni (kb, amit te mondasz). Ez az olyan egyszerű cuccoknál, mint amik a wowban vannak simán megy. Ott egyszerűen látszik, hogy nő az itemlevel-lel a stat.

    Ha Diablo 2-ből, akkor nem –> http://classic.battle.net/diablo2exp/items/elite/uswords.shtml

    Itt nem az volt, hogy bedobták az elite fehér kardokat a kalapba, megrázták, és kiesett egy Doombringer, meg egy Grandfather. Itt tuti volt “kézimunka” is :)

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Nem egészen érted miről beszélek. Pont ezt mondom, hogy nem megy oda F. Béla Blizzard alkalmazott, és írja be kézzel, hogy ez a balta adjon 210 dexterity-t, mert szerinte az pont jó, hanem nyilvánvalóan egy programmal számolják ki, és lövik be ezeket a számokat. Ők a rendszert írják meg, a rendszer meg kiköpi a cuccokat.

    Fejből kitalálni, és kézzel beírni, hogy melyik balta mennyit sebezzen végtelenül amatőr és átláthatatlan módszer lenne. Mint mondtam, főállású profi játékfejlesztők dolgoznak a játékon, akik mellesleg korábban a WoW-on dolgoztak… Tizenakárhány év RPG fejlesztés alatt szerintem ki tudtak találni jobb módszereket, mint ti most itt fél perc alatt. Nem kell őket félteni.

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [reply]@Drez (#18):[/reply]Igen, csak a rare és magic crafted cuccoknak lesz pár fix statja is a random mellé. Ezeket is meg kell adni (és így nem 1000-ről beszélünk). A gem-ek statjait is ki kellett valakinek találnia (ami most majd szintán változik).

    Amúgy tök mindegy, mert ezt 2-3 fejlesztő 1-2 nap alatt összehozza, pláne, hogy tuti a wow-os logikával nő majd a statok értéke az item level alapján.

    Ha meg több idő kell erre a részre a balance miatt, akkor buktuk :)

    Reply

  • avatar

    Drez

    |

    [reply]@ (#17):[/reply]amikor egyedi itemekről beszélünk, akkor azért a viselhető felszerelésről beszélünk sztem, mert a gemek stb, nem lényegesek ilyen szempontból. na meg a crafted/normal itemeket is kár lenne külön cuccnak venni, amikor minden craftednek van egy normal párja is, ami ugyan azt tudja, csak más névvel. és a normal cuccokat alapbol kár számolni, mert azok nem “egyedi” cuccok, azok lesznek a random statos magicek/rarek. Sztem Zsiráfnyál is azokról beszél, amiknek aránylag fix egyedi statjai vannak, azokbólmeg az 1000 is irreálisnak tűnik.

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [author]Zsiráfnyál (#16):[/author][quote]Nem tudom honnan találtátok ki ezt a 10.000 egyedi tárgyat, de butaság. Talán lesz 1.000,[/quote]

    Olvasd vissza mit írtunk … amúgy az 1000 “butaság” (hú de finom voltam), mert már most több van a honlapjukon, ennél csak több lehet, vagy max annyi.

    [quote]hogy ezt mind egyesével kelljen kézzel átírni[/quote]

    Azt viszont te sem gondolhatod komolyan, hogy a Legendary / Set itemek neveit, főbb statjait, hozzájuk tartozó szövegeket egy random generátor dobja ki…

    [quote]Ezen a beszámolón meg tuti hogy közelebb jutunk a megjelenési dátumhoz.[/quote]

    ezt már hallottuk pár negyedéves baszámoló előtt … a halál a tuti, meg az adó

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Nem tudom honnan találtátok ki ezt a 10.000 egyedi tárgyat, de butaság. :D Talán lesz 1.000, de szerintem még annyi sem. Ha meg olyan primitív módon fejlesztene játékot a Blizzard, hogy ezt mind egyesével kelljen kézzel átírni, akkor rég csődbe mentek volna, és azt se tudnánk mi az a Diablo.

    Főállású játékfejlesztők csinálják ezt a játékot, nem kell náluk okosabbnak képzelnie senkinek se magát. :D Egészen nyugodtan elhihetitek, hogy értik a dolgukat, és a találgatásaitoknál hatszor jobb, gyorsabb módszereik vannak, még akkor is, ha nem tudjátok mik azok.

    Ezen a beszámolón meg tuti hogy közelebb jutunk a megjelenési dátumhoz. Az nem biztos, hogy konkrét dátumot fognak mondani, de az, hogy valamit most már muszáj kinyögniük, az igen.

    Reply

  • avatar

    Drez

    |

    [reply]@DiabloFanatic (#14):[/reply]Persze értettem, hogy feltételes módban mondod, azért emeltem ki hogy még annyi se lesz, de nem is szükséges.

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [reply]@Drez (#13):[/reply]Nem azt mondtam, hogy 300 lesz / slot, hanem ha 300 lenne, akkor is csak pár ezer cuccról beszélhetnénk.

    Mivel jelenleg kb 40-70 Legendary / rare / Set / magic fix cucc van a d3 adatbázisban, így tartunk kb 2000-nél. (beleértve a pages, tomes, potions, gems, runestones stb)

    Ez szerintem is elég.

    Reply

  • avatar

    Drez

    |

    Jézusom, 10-20 ezer egyedi cucc? Még a slotonként 300 is sok, nézzétek már meg, hogy hány egyedi cucc van a Diablo2-ben.

    Minden slotra/fegyvertípusra van kb 5-10 különböző alap cucc és passz. Ezeknek a cuccoknak van normal/exceptional/elit verziója, amik ugyan úgy néznek ki csak egyre magasabbak a str/dex követelményeik meg az alap sebzés/defjük. Ezeknek vannak random generált statos magic/rare változatai, illetve ezekből az alap cuccokból vannak egyedi unique, set és runeword verziók is.

    Van ÖSSZESEN kb. 300 unique, 100 set item meg 100 runeword, ráadásul ezeknek legalább a kétharmada tökéletesen használhatatlan, tehát max. 200 egyedi cuccal plusz a random generáltakkal nagyon vígan el tudtunk Diablo2-zni, a Diablo3-ban sincs sokkal többre szükség, hiszen a random generáltak azok rengeteg féle cuccot biztosítanak önmagukban is (feltehetőleg több százezer… attól függ, hogy mennyi affix lesz).

    Nézzétek meg a hivatalos Diablo3 honlapon fennt levő Unique/Set cuccokat, valószínűleg ennyi lesz a játékban is, mivel a Diablo2-ben is kb. ennyi volt, és egyáltalán nem jogos kevesellni ezt…

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [reply]@gyufa (#11):[/reply]Szerintem 10.000 sem lesz.

    Ha slot-onként lesz vagy 300 egyedi cucc, akkor is csak párezer.

    Reply

  • avatar

    gyufa

    |

    [reply]@ DiabloFanatic (#8):[/reply]Én is azt gondolom, hogy 10-20 ezernél biztosan nem lesz több egyedi tárgy, de azért elég nagy feladat ennyi egyedi, ténylegesen különböző és ötletes tárgyat készíteni. Mindemellett beállítani a véletlenszerű tárgy tulajdonságok sorsolását és az esési gyakoriságot. Viszont a tárgyak kinézetének és tulajdonságainak kapcsolata valószínűleg nem igényel sok módosítást (pl. a tűz sebzést okozó fegyver továbbra is lángol, a mérgezés ellenállást adó pajzs továbbra is zöld…) .

    [reply]@ fulibacsi (#8):[/reply] A tárgyak valószínűleg egy listát tartalmaznak, ami tulajdonság azonosító és tulajdonság érték párokból áll. A karakter tulajdonságainak összeszámítása nem igényel jelentős változtatásokat, és mivel nem változtak jelentősen a tulajdonságok játékmenetre vonatkozó hatásai, csak máshogy vannak csoportosítva, ezért az ezekre vonatkozó részek is lényegében kész kell hogy legyenek. Viszont az értékek beállítása, hogy megfelelően kiegyensúlyozott legyen a játék, ne legyen minden helyzetben egyértelműen legjobb tárgy, az nem egyszerű.

    Reply

  • avatar

    Tristram

    |

    [reply]@drmilo (#7):[/reply]Szép is lenne, ha mindet egyesével állítanák át. Elképzelem, hogy Blizzard-nál van egy nagy gépterem, ahova beterelnek 100 kiskínait, akiknek fejenként napi 1000 itemet kell “legyártaniuk” 8 órában dolgozva. Ez azt jelenti, hogy 28,8 másodpercük van egy cuccra, és naponta így is csak 100000 tárgy készül el, azaz 10 millió tárggyal számolva is több, mint 3 havi meló. :D

    Reply

  • avatar

    fulibacsi

    |

    [reply]@drmilo (#7):[/reply]Jó, de az a 10-20-30 millió az majdhogynem mind véletlen generált. Minden esetben tök random sorsolja össze egy-egy tárgy tulajdonságait. Szóval szerintem az affix-eken kell egy kicsit hekkelniük, de van egy olyan érzésem, hogy az már gőzerővel folyik egy ideje. Úgy gondolom, hogy a tulajdonságokat is valami absztrakt tárgy-ősosztályban tárolják, úgyhogy talán még a fix itemekkel sem lesz túl sok gondjuk.
    Ami miatt szerintem tuti tolni fogják, az az, hogy töketlenkednek a skill/rúna systemmel. Biztos, hogy lehet csiszolni még rajta, de szerintem egyszerűen nem tudnak dönteni, valószínűleg a meetingeken már verik az asztalt a dizájnerek jobbra-balra. Még azon sem lepődnék meg, ha személyes ellentétekre hivatkozva tennének át embereket más projektekbe vagy éppen az utcára.

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    [reply]@drmilo (#7):[/reply]Dehogyis … az affixek miatt lesz kb több milliárd lehetőség.

    A fix legendary, set, stb itemekből meg pár ezer van / lesz.

    A diablofanatic.com (a diablo3.com alapján) jelenlegi adatbázisa 3000 itemet tartalmaz
    (de ebből kb 300-400 az enhancement, ezeket viszont kiveszik).

    Reply

  • avatar

    drmilo

    |

    [author] (#6):[/author][quote]A tegnapi Jay Wilson infó után tuti nem lesz bejelentés … simán lehet, hogy a májusi 2102Q1 beszámolón lesz bejelentve, vagy talán április 1.
    És hogy miért nem? Hát azért, mert ugyan a tegnap leírt változtatások egy része már kész van, de pl az itemek megalkotása nem kis idő, pláne, hogy az attribútumok változnak. Emellett a skill/rúna-rendszert is érintheti a változás.[/quote]

    Mennyi itemet kell átírni, ujrakalkulálni? 10-20-30 milliót? Na az nem egy hét….

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    A tegnapi Jay Wilson infó után tuti nem lesz bejelentés … simán lehet, hogy a májusi 2102Q1 beszámolón lesz bejelentve, vagy talán április 1. :)

    És hogy miért nem? Hát azért, mert ugyan a tegnap leírt változtatások egy része már kész van, de pl az itemek megalkotása nem kis idő, pláne, hogy az attribútumok változnak. Emellett a skill/rúna-rendszert is érintheti a változás.

    Reply

  • avatar

    drmilo

    |

    A még több pénz mindig kell higgyétek el.

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    [reply]@Tristram (#3):[/reply]Meg a WoW folyamatosan ^^

    Reply

  • avatar

    Tristram

    |

    [reply]@drmilo (#2):[/reply]Szerintem a nyaralásra valót már betermelte a legújabb CoD. :)

    Reply

  • avatar

    drmilo

    |

    Szerintem már a részvényesek is kezdenek begurulni, kell nekik a pénz nyárra, hogy mehessenek a Bora-Borára. Valamit kell böfögnie ott már.

    Reply

  • avatar

    Delej

    |

    ezzel a sok változtatással szerintem nem mondja meg hogy mikor jelenik meg reméljük Q2

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.