13. béta patch

Vikarius . Béta, Hírek, Patch 738

Megjelent hivatalosan a 13. béta patch a Diablo 3 történetében.  Röviden összefoglalnám mit is újítottak Jégesőék a játékon.

  • Először is, ahogy azt a korábbi nagyobb patcheknél megszokhattuk, most is töröltek minden nemű eredményt (achievementek, karakterek, gold, tárgyak, követők stb).

  • Ezentúl egy Intelligence pont 0.1 ellenállást ad majd karakterünknek.

  • Az aukciós házat újra igénybe lehet venni azonban most már egyszerre csak 10 aktív ajánlatunk lehet.

  • Elérhetővé vált továbbá a nyilvános Bnet chat, valamint lehetőség van most már WoWosokkal és SC-sekkel is beszélgetni hála a cross-game támogatásnak.


  • A képességek felületén is változások történtek ugyanis a skilleket 3 fő kategóriába sorolták be: primary (gyengébb támadás, de erőforrást generál), secondary (erőforrást fogyaszt, de erősebb támadás), defensive (védekező, menekülő skill). Ezeken felül létezik még egy pár klaszspecifikus kategória erre itt egy kiváló példa. Ha nem vagyunk már vér pistikék, hanem sokkal inkább a halálosztó brigád tagjának érezzük magunkat, akkor lehetőségünk van a “kiválasztó módot” aktiválni, melynek segítségével teljesen testreszabhatjuk skilleink kiosztását, ahogy ez a barbár is megcsinálta például ezen az ábrán.


  • Szintén mérvadó változásnak tekinthető a skill rúnák megjelenése. Ha karakterünk szintet lép akkor bizonyos képességek elérhetővé válnak számára, (ahogy ezt megszokhattuk) azonban ezzel párhuzamosan egy újabb kattintással ki is választhatjuk az UI-n melyik rúnához párosítjuk az adott képességet (példa). Vagyis a jól megszokott D2-höz képest a rúna nem tárgyként szerepel a játékban, hanem a skillrendszer szerves részeként. A rúnáknak nincsenek szintjeik, clvl 6-tól bátran használhatjuk.


A skillek értékeit és még megannyi apróságot is megváltoztattak az újdonsült patchben. Akik minden egyes porcikára kíváncsiak, azoknak ajánlom a forrás linkekre való kattintást.


Comments (60)

  • avatar

    Resouler

    |

    [reply]@Vikarius (#49):[/reply]ironia a bevezetőben merész :P de akkoris nekem furcsán adta ki magát személy szerint nekem nemtetszik na mindegy:D mellesleg örülök neki hogy 5 hónap után visszakacsintottál:P üdv újra “itthon” :D:D

    Reply

  • avatar

    Vikarius

    |

    [reply]@Resouler (#48):[/reply]Csupán irónia Miszter Újralelkesítő…

    Reply

  • avatar

    Resouler

    |

    KÖNYÖRGÖM! legalább ird ki hogy blizzard… nem kell a magyarítás köszi.
    ez kb olyan kaliber kb mint az sc2 dobozán az űrsugár ….

    Reply

  • avatar

    Pet

    |

    [reply]@fidel (#46):[/reply]Még tényleg nem játszottam eleget csak sokat :D Mellesleg semmi köze ennek az új béta patch-hez, ezért inkább kussolok amíg nem tudok róla mit írni :D

    Reply

  • avatar

    fidel

    |

    [reply]@Pet (#45):[/reply]Ez csak azt jelenti, hogy nem játszottál vele eleget. :)
    Runák D2-ben is meg itt is, ha nem változtatták volna meg, akkor csak idő függő. MF nem befolyásolja. Én őrülök ennek, mert jó legendary-t vagy rare-t sokkal nehezebb találni. Mondjuk itt ez is könnyebb lesz, mint D2-ben volt. D2-be hiába találtam valamit azt más szedte fel, vagy a bot, vagy akinek volt pick up programja. Aki “normálisan” játszott vele annak esélye se volt felvenni semmit se.

    Reply

  • avatar

    Pet

    |

    d2-ben a karakterfejlesztések 90%-a úgy kezdödik, hogy tegyél rá egy enigmát és…. Innentöl valóban egysíkú lehet a játék, de ahogy korábban Beer írta, úgy nekem se esett még soha egyetlen hr nemhogy rögtön kettö :D Ezek után, ha nem rohanok az itemshopba vagy jsp-re, akkor már van kihívás és lehet variálni a statokkal meg skillekkel.

    Reply

  • avatar

    balu840202

    |

    Lentebb olvastam, eat a casual/hardcore dolgot, és én nem igen értek vele egyet.
    Alapeset, hogy mindkettő meg fogja venni. A fő különbség a játszott idő. Biztos, hogy kezdők nem fognak infernón futkosni, de valószínő a legtöbb elviszi egy darabig, kezd másik karit, és mikor megvan az összes karakter, leteszi a játékot, mert nem annyira elhivatott mint egy hardcore játékos. Viszont egy profinak D2-ben sem volt mind1 hogy lvl98 vagy 99 holott igazából emmit nem ért el vele… És azt mindenki aláírhatja, hogy mi, akik itt vagyunk és epekedve várjuk a megjelnést, MI fogunk vele legtöbbet játszani, és MI tartunk ki mellette akár több évig is. Szóval sztem inkább a blizznek nekünk kelle fejlesztenie a játékot és nem a casual rétegnek. És ez a réteg igen is szeret számolgatni, tervezgetni. Asszem elég annyi jogy mindenki tudja mi az az Arreat Summit :) Mindenki járt ott valamiért.
    Többen írták hogy D2-ben a skill tree és a stat pontok elosztása csak látszólagos volt, mert megvoltak, hogy mikor mire kellett tenni. Igen, ez így van. Ez volt az egyik hibája. Volt kb 35 játszható skill és stat elosztás, a többi csak szemét, vagy hardcore volt… látszólag sok skill volt karakterenként, de azért valjuk be hogy nem sokat használtunk, mert használhatatlanok voltak. Blizz azt sugalta, hogy azért nem volt jó a skill tree-s rendszer mert elszúrhattad a karakterfejlesztést. Ez is nevetséges, mert 90%ban a karakter indításakor már megtervezte a játékos a skilltreet. Tehát erre nem lehet fogni.
    Mondták, hogyhány csillió-billió build lehetséges… most számolják ki az értelmes buildeket:) sztem valahova pár ezerre tehető… Ami attól függetlenül szép szám!
    A karakter fejlődést, ami bár d2ben picit hibás volt – mégis a játék alapját jelentette, teljesen kivették. Persze mondhatják hogy a skillek fokozatosan jelennek meg, de egy ilyen kariberű játéknak 2012/13-ban ennél többbet kellen nyújtania.
    Gyakorlatilag gear-elés az egész. nincs döntés nem kell gondolkodni, meg lesz egy listában hogy milyen buildhez mit kell megvenni az AH-ban, és kész. semmi egyéniség.
    Ja ahhoz meg infernos runákkal halálra öl mindenkit, csak annyit hogy TEGYE! ha volt rá idelye vagy pénze(ezzel nem értek egyet amúgy de ez van) hogy beszerezze a rúnákat, akkor igen kis öljön halálra mindenkit:))))

    Reply

  • avatar

    Megagiga

    |

    [reply]@Kenny (#42):[/reply]1.10 után singleben a javazon lett a legerősebb… még a 80 lvl elérése előtt végig lehetett vinni vele hellt is bőven a talált cucokkal.. jó anciknál sokat kellett újraindítani mire kijött a megfelelő kombináció de am gyorsabb és könnyebb volt vele mint bármelyik másik kasztal..

    Reply

  • avatar

    Kenny

    |

    Persze, a diablo 2 re is azt mondták az emberek hogy casual, de ha valaki próbálta már végigvinni single playerben a Lodot, hát mit ne mondjak, Summon necron kívül nem sok mindennel lehet…talán meg a barbárral vagy a FanaPalával, de ennyi. rendes singleben kise találd hogy sorcival vagy javazonnal végigviszed hellen is, mert nem fogod ;)

    szerintem ez alól a d3 sem lesz kivétel …

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    [reply]@Beer (#36):[/reply]Én ilyet nem mondtam. :P Meg nem is az a kommentem mondanivalója.
    Minden esetre ha már kiforgattad akkor leírom hogy gondoltam. Annyira casualoknak van tervezve a skill/stat/rúna rendszer, hogy nem lesz már meg a hardcore játékosoknak az az alakíthatóság ami régen. Ebből az jön amit több tízen írtak lent->cuccokra hárul minden->farmolsz mint állat infernón. Amennyiben ezek a rendszerek ennyire casual közeliek lesznek úgy az első 3 fokozat is nekik kedvez. Marad az infernón agyon cuccolás a hardcore playereknek.

    Nekem ezzel sincs bajom, csak jöjjön már ki. :P

    A casualos mondatodra pedig azt tudom írni, hogy a WoW óta elterjed megnevezése a napi pár órát játszó nem komoly játékosoknak. Én ilyen értelemben használom.

    Reply

  • avatar

    fidel

    |

    Rengeteget írtatok a bizonytalanról. Szerintem ha gondolnak egyet, amit most alkottak is megváltoztatják teljesen.
    Valaki kérdezte, hogy mi az az ellenállás. Az a resists fire,cold, stb.
    Varázssebzés ellenállás, védelem. :)

    Reply

  • avatar

    Angier

    |

    Beer mondja a frankót szerintem. Amúgy meg már 98 óta ezt szajkózzák bizonyos körök, hogy mit neki Diablo, Baldur’s Gate a Zisten. Eszerint már a D1 is casual volt, nem? Akkor most mi a gond? Nincs semmi változás, nem igaz? Mellesleg nem két teljesen eltérő játéktípus mindkettő, más céllal, más felépítéssel, más játékmenettel? Van bármi értelme összehasonlítani őket? Én speciel nem hiszem. Ennek megfelelően az én “felosztásom” inkább a következő: sznob és nem-sznob.

    Reply

  • avatar

    Delonius

    |

    Meg aztán nem mindegy hogy a játékmenet hardcore, vagy az irányítás. :D Ti tényleg azt élveznétek, hogy 150 rúna közül próbáljátok kikukázni ami kell az éppen aktuális buildhez? Meg hogy az összes inventory felét a rúnák foglalnák el?

    Mondjuk ennek a skill-felosztásos rendszernek nem örülök. Már meg kellett volna jelennie a játéknak, és olyan funkciókkal húzzák az időt, amit úgyis kikapcsol mindneki az első óra után, ha nem tudja berakni azt a skillt, amit szeretne.

    Reply

  • avatar

    Akra

    |

    http://www.twitch.tv/gamerlcd/b/309059466

    Jó volna látni a többi runat is :)

    “The web guys have been working hard on it and hope to have all the patch 13 changes reflected, including an updated calc, on the site next week”

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    [reply]@Zoro (#32):[/reply]Érdekes, attól lesz valaki hardcore, mert tök feleslegesen akar farmolni Infernón? ^^ Én idestova 98 óta Diablózok, ahogy megírtam lentebb, toltam D1-el, aztán D2-vel single player-ben kb 2006-ig, akkor tájt néztem fel először Battle.net-re, tehát kb 6 éve tolom Bnet-en. Van most több high lvl karim, köztük 99-esek is (ladderen és nl-en egyaránt, mind legit, manual kari, hack nélkül), tehát elmondhatom, hogy elég hardcore vagyok.

    Viszont sosem esett még HR D2-ben, akkor most hogy is van ez? Sosem esett még COA, sosem esett még Tyrael, sosem esett még Griffon, és még sorolhatnám, hogy mi minden nem esett az elmúlt 6 évben a rakat high lvl karival és több 99-es karival a nyakamon. Úgyhogy ha ezen múlik, én inkább választom a “casual” utat, mert egyszerűen beleuntam, hogy kaki sem esik, ha megszakadok akkor sem – és hidd el, egyik karim sem évek alatt lett high lvl, voltak cser karijaim is (pala, nec is, barbár még nem ^^), csináltam mindent, de semmi.

    Ha ezen múlik, legyen “casual” a játék, csak ne kelljen egy adott tárgyért heteket, hónapokat farmolni, mert annak aztán marhára semmi értelme. Azt leszámítva, hogy a casual egyébként marhára nem ezt jelenti. Casual játék a Farmville, vagy az Angry Birds, a D3 nem ^^.

    Inkább a mazochisták vs logikusan gondolkodók lenne a jó felosztás. De legyen akárhogy is, én köszönöm szépen, de nem kérek a napi több óra farmolásból – pláne úgy, hogy semmi sem esik. Erre se időm, se energiám, se kedvem nem lesz – most sincs ^^.

    @#23 | Asyveun: igaz, teljesen igazad van a videojátékos résszel kapcsolatban, egyszerűen meg kell nyitni a piacot az átlagos, nem hardcore réteg felé is, viszont ez most sem casual ^^.

    Reply

  • avatar

    Asyveun

    |

    [reply]@Bali007 (#29):[/reply]Látom félreérted amit írok. Az utolsó 2 bekezdésed nem tudom, hogy jön ide, hisz egy szót nem írtam erről. Egy alap tényt írtam le –> Megveszi.
    Vita? (Semmilyen heves érzést nem érzek, csak tőled). Régen rossz. Inkább beszélgetésnek kéne lennie.
    Nem tudom mikor volt az a hír de nem találkoztam vele.
    Ezenkívül amúgy is mind1 lenne, mert én mindig úgy nézem egy adott termék “eljövetelét”, hogy mindenki számára elérhető legyen, és az adott egyénnél (felhasználó) dőljön el, hogy élvezi e az adott funkciót amit kínál a játék, avagy sem. Ezenfelül pedig minden típusú játékost kiszolgálni (értsd: kezdőtől –> profiig).
    Az hogy a rúna rendszer ilyen lesz sokkal jobb, mintha potyogna és ha más kell akkor várhatod meg azt amire éppen neked szükséged lenne mire kiesik. (Most nem tudom, hogyha egy rúnázott spellbe teszel egy újat akkor az a rúna elveszett volna e, avagy sem). Plusz az az alapsebzés igen megnövekedett volna 1-1 skillnek (spellnek is). Ami nagyon nem jó dolog. És kétlem, hogy nagyon jó droprate-je lett volna a rúnáknak. Így pedig nem kell készítened egy classt hack’n slash mókára vagy PVP -re. (és megint az a fránya Diablo 2 … 6 necrom volt mire lett egy rendes, majdnem full high level itemes posion necrom (lv 92))
    Ha pedig azt nézzük milyen is volt a Diablo 2 rúna rendszere (ami ‘x y z’ dolgot adott (3 variáció), aminek a funkciója az volt, hogy erősítsen bizonyos dolgokat (tehát jobb volt mint egy gem), nem éppen a legjobb megvalósítása volt. Zod rúna (ami a legvégső szint) semmire nem volt jó, valamint nagyon nehéz volt beszerezni (kellett pár recepthez). http://diablo.wikia.com/wiki/Zod_Rune
    Innentől kezdve pedig annyit variálhatsz, amennyit csak akarsz, hisz a cél itt, hogy mindenkinek személyre szabhassa a karakterét minden téren.
    (Remélem, hogy majd azért javítják azokat az effekteket amiket a rúnák okoznak majd, mert vannak olyanok amik csak szabad ég alatt látványos és elfogadható az effektje, barlangban meg igen érdekes.. | Hasonlóan javíthatnák pl. a Monk karddal (meg ami nem fist fegyver) való hadonászását, ütésnél igen mókás…)

    Reply

  • avatar

    Lord Azmodan

    |

    A gépemen amióta idejét tudom 3 játék van fenn amit soha nem törlök ill. ha rendszer újra telepítés van akkor azonnal rakom is fel. Baldurs Gate , Icewind Dale és a Diablo 2.

    Hogy on is legyek valahogy engem hidegen hagy ez az egész patch mizéria hisz nincs bétám szóval kutyát nem érdekli kategória egyenlőre, ha meglesz a játék, majd utána lesz kialakult képem az egész Diablo 3-ról, de így videók alapján már unalmas :)

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@Zoro (#32):[/reply]Hú tényleg még anno mennyit nyomtuk a Baldur’s Gatetel. :D
    Amúgy teljesen egyetértek az irományoddal.

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    Ahogy látom két táborra szakadtunk. A hardcore playerek és a casualok. A blizz pedig pénzzel működik. Én is jobb szerettem a wolf barb/hammerdin és egyéb elvetemült ökörségeket és buildeket farigcsálni, de a casualok adják ma a játszó közönség túlnyomó részét. Ennyi, egy 1-2 órát playelő, utána nem olvasó casual is tudja tolni. Erre megy el a blizz. A mai fiatalság nagy része casual. El kell fogadni.

    Én meguntam már ezt a várakozást és agyon butítást. Előkaptam a valaha volt legjobb gamet a Baldur’s Gate 2-t, az még nem casualoknak készült. :P Ennek aztán utána kell olvasni.

    Szóval fölösen vitáztok, a hardcore-ok majd kapnak high end game-ben kis élvezetet, a többi mint látjátok egyklikkes elcseszhetetlen casual game lesz. :) Congratulate!

    Egy nagyon ideillő idézet a Keresztapából:

    Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet.
    -Michael Corleone

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@SaltyDaveIV (#28):[/reply]Bármilyen rendszer is legyen, a játékosok 85%-a úgyis a netről lesi a buildeket. :D

    Reply

  • avatar

    Ohyner

    |

    Nekem az új szkill és attributum pont rendszer tetszett. Pont azért, amit itt írt mindenki, lényegében eddig is kötött volt, de ha ki akartál próbálni valamit akkor egy új karakter. Nekem frusztráló volt belekezdeni az 5. pala fejlesztésébe, vagy a 3. varázslónőbe, mert szerettem kísérletezni a fix build mellett.

    Viszont a rúna rendszert bár nem látom tragikusnak, de szerintem nem ez lenne a legjobb megoldás. Ha már változtatni akartak, akkor csaphattak volna két legyet egy csapásra, hisz a kikerült szakma a bájolás pont jó lett volna rúnák készítésére. Így ugyanúgy lettek volna infernó specifikus rúnák (alapanyagok), de könnyebb is lett volna őket megcsinálni szakmával. (a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad) Később persze kerülhettek volna be egyéb dolgok is a bájoláshoz, hogy színesebb legyen.

    Nekem ez az első változás, ami szerintem (az én ízlésemnek) rossz irány\ötlet, de majd meglátjuk mi lesz. Sajnálom hogy a bájolásos lehetőséget elszalasztották.

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@Asyveun (#27):[/reply]Pont azt szögezte le a Blizz, hogy nem akarnak e-sportot űzni a Diablo 3-mal.
    Amit a gear meg rúna farmolásról írtál, azt pedig meg értem, aki geart farmol, az párhuzamosan egyben rúnát is farmol, ebben mi lenne unfair? (nem mellesleg a gearbe beletartozik a rúna is)

    A valódi pénzzel való vásárlást pedig az ilyen vitákban szerintem lassan el lehet felejteni, ugyanis azzal, hogy tök ingyenesen pakolhatsz be, mindenkinek lesz valamennyi valódi lóvéja, amit elkölthet. Nyilván a többség olyan marha sokat nem fog vele keresni, hogy a legjobb felszerelést megvegye, de mindenki számára adott a lehetőség.

    Az pedig szerintem egyáltalán nem elítélendő, hogy valaki szimplán befizet lóvét az accountra és megveszi a legerősebb cuccokat. Ezzel kompromisszumot kötött, rövid távon nyilván sokkal erősebb lesz, de szépen lassan a pórnép felzárkózik hozzá, elveszik az előnye, és kb kidobott pénz lesz az egész.

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [reply]@Bali007 (#7):[/reply]Nem értek egyet. 4-4.5 évig Cabal Online-oztam, és ahogy látom, a Diablo III rendszere egyre jobban hasonlít rá. Ott mindenkinek megvolt minden skill, viszont volt a skilleknek szintje, ami befolyásolta a cd-t és a dmg-et. A játékosok 99%-a ezeket ugyanolyan szintre lőtte be (lv9, bizonyos skilleket 12), mert a kombóba jó damage mellett így volt a legjobb a cooldown (9 fölött nagyobb ugrások vannak dmg-ben, de már nő a cd, 9-ig csökkent. 20 a max).

    A Blizzard ezt megoldotta úgy hogy ő házilag balanceolta már ezeket az automatikus fejlődéssel, a cd is egységes lesz mindenkinek, tehát a játékoson múlik a megfelelő kombó összerakása ahogy eddig, így nem látom a problémát. Tény hogy egyszerűbb mint a Dio2 esetén volt, de egy Street Fighter-es példával tudok élni – a kombót te rakod össze, és nyilván vannak, lesznek olyanok amiket más talál ki és a community jó része átveszi majd. Viszont az ütést magát nem te határozod meg, egy medium kick egy medium kick és kész, nem piszkálhatsz bele a framerate-ekbe, a hitstun-ba. Pontosan ez van a Dio3 skilljeivel is, csak kapsz rúnákat hogy még is módosítsd valamennyire, plusz effektet rakj rá, és ezt összepárosítva egy remek (pl. stunlock) kombó építésével, mindjárt hosszú órákat jelentő tesztelést, ötletelést kaptunk – és ha nem jó, átvariálhatod amikor csak akarod (akár csak a Cabal esetén).

    Csak én nem értem, hogy ez miért rosszabb bizonyos emberek szerint, mint hogy a netről nézzen egy build-et amit ész nélkül lemásol, mert az okosok azt mondták hogy ez így a jó és erős? Ha meg netán magad akarnád felfedezni, dobhatod ki az EGÉSZ KARAKTERT cakkompakk. Igen, ez volt a Dio2. Részemről nekem ez nem hiányzik.

    A rúnák. Nos az új rendszer valamilyen szinten mindenképpen visszalépés, de koránt sem a játék összetettségét tekintve. Ahogy eddig is láthattuk, a rúnák pont úgy működtek ahogyan most, csak foglaltak helyet az inventory-ban. Ezzel a változtatással gyakorlatilag a piacról vették ki a rúnákat amik egy nagyon fontos elemét képezték volna, de így beolvasztották őket a skillekbe, és meg is kaptuk a Cabal Online remek rendszerét – csak míg ott szintezéssel alakítottad a skillt, itt rúnákkal, és továbbra is megvan a lehetőséged hogy akkor és úgy variáld át ahogy akarod.

    Ahogy én látom, semmi mást nem csináltak, csak kényelmesebbé tették a játékot (kényelmesebb NEM EGYENLŐ egyszerűbbel), és kivettek egy komoly elemet a piacról. Egyre több és több lehetőséget adnak a játékos kezébe, csak kényelmesebben – nem kell hónapokig farmolni hogy meglegyen X rúnád vagy Y goldod rá. Egyébként a Cabal Online-ban is szinte csak a gear volt a különbség a játékosok között, és ez így nagyon is jó volt egy ilyen skill rendszerrel – a Diablo mindig is a gear-ről szólt, itt miért kell rajta problémázni?

    Reply

  • avatar

    Asyveun

    |

    [reply]@Bali007 (#26):[/reply]Mivel versenyek is lesznek (elvileg) Diablo 3 arénából + eleinte úgy volt, hogy AH ba is lehet tolni rúnákat. = Megveszed x euroért / dollárét s máris helles cuccokban erősebb vagy mint a veled ugyan azon a szinten levő player (és itt nem csak 0,001% + damage volt kihozható vele). Ha megküzdesz valamiért akkor azt gearel honorálja, ne azzal, hogy akár +5-10% al erősebb az alapsebzésed. (Ez olyan lenne, mintha lv 60 on egy lv. 65 ös ellen harcolnál. A gear farmolás pedig sok embernek megadatik majd, még infernon is. Lesznek itt sok-sok lehetőségek amiket biztosan kihasználnak. Aki meg csak hébe-hóba játszik, és nem PVP-zik annak meg teljesen mind1. Itt már kell figyelni a PVP balance ra is, nem mint Diablo 2-ben ahol akár one shotolotad az ellenséget.

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    @Asyveun

    Az miért nem tetszik, hogy infernón sokat kéne farmolni a max szintű rúnákért? Erről szól az egész játék meg infernó, hogy farmolj. Infernón már nincs hova fejlődni, max szintű vagy, az a nehézségi fok csak és kizárólag azért van, hogy vért izzadva, rohadt sokat farmoljunk egy-egy jó cuccért.

    “(Amúgy is igen szemét dolog lett volna az, ha egy infernos rúnákkal ellátott player arénázgat ellened és a skilljei sokkalta erősebbek mint a tiéd.)”

    Ezen a mondatodon pedig teljesen lefagytam. Mi a f*szért lenne szemét dolog? Aki lefarmolta infernót, nyilvánvalóan megküzdött érte, megérdemelten kapta meg az itemet, és teljesen jogosan élvezi ebből adódó +sebzést és egyéb előnyöket ahhoz a játékoshoz képest, akinek nem volt elég akaratereje tovább játszani, vagy csak szimplán nem volt képes túlélni infernót.

    Reply

  • avatar

    piromaca

    |

    Kár, hogy itt skill rúnák lesznek, ez kevésbé érdekes, mint a D2 rendszere. De hogy most ezek dropok vagy nem az már tük mindegy, csak a szerencsefaktort iktatja ki, ha mindenki megkap mindent.

    Az action bar elosztást viszont nem értem. 6 hely, és hatféle képességből lehet 1-1 kitéve? Nem lehet pl 4 primary és 2 secondary?
    Csak jó volna egy béta kulcs, hogy ki lehessen próbálni… A Q2 nekem most már nem tűnik valószínűnek. És ha nem Q2, akkor meg juli-agugusztus sem, mert nyáron szerintem felesleg bármit is kiadni. Szóval ha nem május-június, akkor inkább szeptember. Szerintem.

    Reply

  • avatar

    Angier

    |

    Még nagyon régen egy hsz-ben említettem, hogy a skillek tulajdonságainak, hatásainak megváltoztatása, módosítása már szerepelt újdonságként a Sacred 2 nevű játékban is, itt csak annyi volt a különbség, hogy rúnákkal történt, amit lootolni kellett (volna), a Sacred 2-ben eleve benne volt a rendszerben, tehát a Blizzard-ék sem találták fel újra a kereket. Ezzel a változtatással pedig lényegében már ugyanolyanná vált, mint ott is volt. És mivel elég sokat játszottam azzal a játékkal, azt kell mondjam, hogy semmi bajom ezzel a változtatással. Persze nem tudhatom, hogy mennyire tervezték nehezen megszerezhetőnek a lvl7-es rúnákat, vajon azokra is évezredeket kellett volna várni, hogy essenek, vagy viszonylag gyakoribbak lettek volna, mint mondjuk mittudomén, egy Windforce, mindenesetre sokkal jobb ez, hogy ha van egy skilled, egyből eldöntheted, hogy hogyan módosítod, nem pedig várod a csodát, hátha esik olyan rúna. Ez nem gear, hanem a képességen változtat, szerintem sokkal jobb, hogy így oldották meg, legalább egy kicsit többet is tehetsz szintlépéskor, mint örülhetsz a “ding”-nek (már ha megvannak a szintkövetelmények az adott rúnához, mert ahogy nézem az is lesz). Egyszerűsítés, persze, de nem tartom butításnak. Jó értelemben vett kényelmi funkció. Lentebb említettétek is az első részben lévő pixel-huntingot… na, azt például kifejezetten utáltam, és repestem az örömtől, mikor megtudtam, hogy a második részben már nem kell ezzel szenvedni, nyomsz egy alt-ot, és látsz mindent. Ez is egy ehhez hasonló értelmes, kényelmes megoldás lesz. Egyedül azt sajnálom, hogy a rúnák neveit is lecserélték, szerintem hangzatosak voltak, Obsidian, Alabaster, stb., és mivel nem utaltak közvetlenül/egyértelműen az általuk kifejtett hatásra, így egy kicsit… hogy is mondjam… költőibbek voltak.

    Király lesz ez, ne féljetek.

    Reply

  • avatar

    Asyveun

    |

    @Ludo
    Nem hiszem, hogy bármit is kivettek volna, hisz a rúnák ugyan úgy megvannak, itt csak annyi a különbség, hogy most nem kell azzal vesződni ha egy bizonyos rúnát szeretnél összekapcsolni a skilled / spelledel, és ezért x órát farmolni érte (főleg inferno szinten a max. szintű rúnákért). Itt most azonnal megkapod ezeket. Szerintem ez PVP téren igen hasznos lesz, mert egy dologgal kevesebb amiért menni fog a sírás. (Amúgy is igen szemét dolog lett volna az, ha egy infernos rúnákkal ellátott player arénázgat ellened és a skilljei sokkalta erősebbek mint a tiéd.)

    @Beer
    Diablo 1-ben volt egy spell amivel lehetett látni a földön fetrengő cumókat. (Most nem jut eszembe a neve.)
    A videojátékok nem azért lesznek egyre könnyebbek, mert lusták az emberek, hanem a casual réteg miatt, azaz minden egyes egyénnek lehetőséget biztosítanak, hogy játszhasson, kikapcsolódhasson, szórakozhasson és átélhesse azt a bizonyos művet amit szeretne (pl. itt a Diablo). Szerintem ez olyan dolog mintha egy könyvet olvasna az ember csak itt vizuális tartalmat is kap hozzá. És bár a könyveknél vannak olyan művek amiket kevesebb ember olvass és ért meg, de egy olyan termék (mű) ami mindenki számára elérhető, ami pénzt termel (nem keveset), ott nem megengedhető az, hogy csak egy kis réteg játszhasson vele. (Plusz ha valamilyen művet készít egy művész, azt szeretné ha sok ember láthassa a munkáját (és itt igen sok művészeti ág kapcsolódik egybe). // Only Singel Player //
    A többi mondandóddal egyetértek.

    @Mindenkinek
    Diablo 1 fixált max. stat pontok ?:), mintha nem is lett volna semmi értelme osztogatni azokat a pontokat.
    Diablo 2 fix str, dex pont elosztás a többi meg vitalityre ment :), értelme nem hiszem, hogy lett volna az elosztásnak.
    Vagy nézzük a tele charmolt inventoryt és full vitality stat pakolást FOH palánál?:) Rémlik valakinek is ez? barbár bo-jával akár 5000+ hp ? :) (+ one shot pvp ben bárki vele). Nekem nincsenek jó emlékeim ezekről…
    Nézhetjük a poison necrot is ami annyira aranyos volt, mikor 3 sec alatt 20k+ sebzett rajtad ha nem volt kellő resed pvp-ben. De a monsták is hamar hullottak… hellen.

    Rúnák meg Diablo 2 ben is botrányosan estek, emlékszem mikor egy recepthez kellet egy Zod Rúna… több hetembe tellett mire meglett és utána következhetett a többi rúnak keresgélése, mert nem volt olcsó.

    Have a nice day!

    Reply

  • avatar

    fekete123

    |

    Érdekes, végülis már láttam magam előtt a rémképeket, hogy ki akarom próbálni egy skillnél az összes rúnát, de az egyik sehogy se akar esni. Akkor ez a veszély most nem fenyeget. D2-ben kb 2 éves pályafutásom alatt egy értelmes rúna esett, tehát ez nem fog hiányozni. A stat nyomogatás szimbolikus volt, pár ezer kattintással megnövelték egerem élettartamát. Engem sokkal jobban zavar, hogy nem lesznek mini animációk, és fejletépések, mint ezek a változások.

    Ha elérik hogy nagyjából minden skillnek legyen értelme, akkor a variációk miatt jobb lesz mint eddig bármi.

    És nem kell elfelejteni a diablo2 sinergy rendszerét sem, ami megjelenéss után hosszú idővel került bele a játékba, és totál átformálta az egészet. Itt is ki tudja mi lesz még, miután 2025-ben megjelenik az első kieg :)

    Persze még mindig lehet, hogy tökéletesítgetik, aztán jön egy cikk, hogy fiúk mi megpróbáltuk megalkotni a tökéletes diabló utódot, de be kell látnunk nem fog menni, ezért a project törölve. :D

    Reply

  • avatar

    harmless

    |

    .. :D Teljesen arcade jellegő gémet faragnak belőle. Az meg nem jó. Ha valaki tard hozzá ne játszon vele. Én a rúnákat sajnálom a legjobban. Szerintem tökéletesen funkcionáltak fizetőezközként is. Aki megtudta szerezni annak volt hova fejlesztenie aki nemaz meg küzdött érte. Ahhoz is kellettek fortélyok .. Meg a stat rendszer se jó így. Én igen is élveztem, hogy mindent egyes pontot jó helyre rakjak, hogy tökéletes karim legyen. A játékélményt szertintem pont ezek az apróságok adták amiért volt értelme játszani. A versengési szellem, hogy neked több, jobb legyen mint a másiknak. Na demindegy..
    Amúgy jól látom, hogy az ‘inventory’ is változott vagyaz már rég óta ilyen? Mármint a life- mana közötti rész :D

    Stream lesz valamikor? Szivesen elnézegetném meg el hallgatnám a storykat esti unalmamban :)

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    Személy szerint a rúnás dolog jó azoknak, akik tényleg kb csak hentelni akarnak orrvérzésig . Mekkora epic öröm lett volna ha infernon találsz egy lvl5-ös rúnát? Most meg mivan? Nightmare közepén ( lvl 35) már mintha minden rúnád meglenne, semmi extra stat bónusz ( mint régen volt az unattuned rúnák idején) . Szerintem ez egy elég érdekes adaléka lett volna a játéknak amitől most búcsút veszünk hogy a casual is tudjon vele játszani…Köszönjük Emese…

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    Ezentúl egy Intelligence pont 0.1 ellenállást ad majd karakterünknek

    es 0.1 ellenallas az mit is jelent? :D

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    Skill rendszert már vagy 5-6 alkalommal átírták.
    Komolyan nem bírom követni, hogy épp hol tart az egész.
    Annyi verzió volt már..
    Amit nem értek, 4-5 éve fejlesztik, játék alapja, és a megjelenés előtt mégegyszer újra kidobják.
    azt biztos, a sklii-Rúna rendszer miatt a játékot egy évig biztos feleslegesen fejlesztették.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    Azt még vegyétek figyelembe mielőtt eljátsszátok a nagyhalált, hogy a fenti infók csak részinformációk. Nem lesz ilyen szörnyű ha majd estére látjátok a teljes változás fordítását.

    Reply

  • avatar

    Grasmus

    |

    [reply]@Beer (#13):[/reply]teljesen egyetértek. Azt mondom, hogy nézzük meg élesben aztán meglátjuk :)

    A statok leosztása teljesen felesleges is talán, mert szintenként nyomhattál pl a dexterityre 4 pontot, húúú az nagyon klafa! :) alap statokat nem tudsz állítani de végülis a Gear fogja erősen befolyásolni ezeket az értékeket. Biztos lesz olyan madár aki felveszi barbárként a monkos cuccot (már ha rámegy) mert az jobban néz ki :)

    Meg se fogjátok érezni ezt a nagy “butítást” meglátjátok :)

    Reply

  • avatar

    Lamek

    |

    [reply]@Rakamaz (#10):[/reply]:S sosem volt lehetőséged rá… az egész csak egyszerű látszat volt… gyerekkorom óta mást sem csináltam mint a pontokat rakosgattam. Minek? Úgyis csak kis számolás volt, hogy ez az optimális és kész… Sosem volt lehetőség szabadon rakni vmit is… Volt egy cél és EZT kellett kirakni. Akkor meg minek? :)

    Nem kell minden újdonságot, úgy kezelni, hogy omg szörnyű, és idegen és féljünk tőle!

    Ez igaz a statokra, talentokra.
    A rúnákat, hogy olyan legyen a karim amit szeretnék, és nem kell érte vért szenvedni, és elég időm lesz MINDET kipróbálni? Nos nincs ellenemre.

    Több idő tudok szánni értelmes dolgokra. Itt a gear a lootból, craftból lesz, és a randomizáció miatt, elég érdekes lesz ez önmagában is :)

    :S azt mondták régen, hogy ez egy mérdöldkő a rúna rendszer. Most kinn van és kész… adják ki!

    Reply

  • avatar

    azrael

    |

    Szerintem ezek igencsak korrekt és előrevivő változások
    1. most már legalább nem csak a runákkal lehet majd late game be kereskedni hanem gear lessz a fő szempont dio2 nek ezvolt az 1 ik legnagyobb gondja
    2. letisztult normális rendszer érthető és vissza adja a skillelosztásos érzést
    3. a sok átnevezés átrendezés 1 nagy hülyeség de
    4. atri változás az + és – egyszerre mert semelyik kari se lehet tul op másikhoz képest / csökkenti a variációk számát
    összefoglalva ez a mostani rendszer reális szemmel nézve igencsak korrekt és jó

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    [reply]@Rakamaz (#10):[/reply]Nem hülyék, lusták. Most gondolj bele, régen nem volt telefon és internet, manapság már felmész Facebook-ra, vagy mobilon felcsörgetsz valakit. Harminc éve mit csináltál? Ha akartál tőle valamit, átmentél és becsengettél.

    Ugyanez játszódik le a videojátékok világában is. Ott volt a Diablo 1, nem láttad, hogy mi esik, át kellett pásztázni a talajt az egérrel. A második részben már kaptunk egy ALT gombot, a harmadik részben pedig az itemek a kipottyanásuk után X ideig látszanak, hogy az ALT-ozást is elfelejtsük – ezt hívják fejlődésnek. Persze erre is lehet azt mondani, hogy “már ALT-ot nyomni is lusták az emberek?”, de úgy érzem, hogy ez erős szőrszálhasogatás lenne :-).

    A stat pontok elosztása szerintem a játékosok 95%-nak nem fog hiányozni. Voltak érdekes build-ek, mint a meele sorc D2-ben pl, de minden 10e játékosból kb 10 csinált ilyet, A többség megoldotta full vita sorcra, vagy full ene, ha E/S-t használ, A két lehetőségből most csak egyet kapunk, na puff, nem fog összedőlni a világ. De ez nagyjából igaz az összes többi kasztra is, csak ugye azzal a különbséggel, hogy ha valaki csinálni akar egy X karaktert, akkor nem kell build-ek után túrnia a neten, mert úgyis elcseszi, ha a saját feje után megy.

    A skillek egy másik téma, D2-ben sem kellett hozzá figyelem. Adva voltak a build-ek, te pedig azokat a skilleket maxoltad, amire feltétlen szükséged volt. A többség ezt is zsigerből fixen csinálta, gondolj csak a hammer palákra, smiterekre, blizz sorcokra, vagy a java amákra. Semmi sem fog változni, csak nem te osztod el fixen a build-nak megfelelően a skilleket, hanem a program minden skillt megad, ennyi, semmivel sem lett egyszerűbb a játék, továbbra is te választod ki, hogy melyik skillt fogod használni.

    A skillrúnák rendszere újdonság a D2-höz képest, ergo legyen bármilyen egyszerű is, mindenképp előre lépésnek számít.

    Én személy szerint 98 óta játszok a Diablo-sorozat részeivel, de eddig ez tűnik a legjobbnak a feature-ök alapján, egyszerűen kényelmes, nincs felesleges gépészkedés, szenvedés, egyszerű, a gameplay-re fókuszál, pont arra, ami ugye a lényeg. Ezt lehet butításnak nevezni, vagy akárminek, szerintem a gameplay kárpótol mindenért. Kapunk normális craft rendszert, AH-t, Arénát, Inferno nehézségi szintet, és még lehetne sorolni, hogy mi mindent ^^.

    Reply

  • avatar

    butcher

    |

    Hát ez jó, a 14. patch-ben már csak 1 printscreen lesz, 1 gombal a képernyő közepén: “Kill diablo”…

    Reply

  • avatar

    Greenhorn

    |

    Nem értem miért kell ennyire agyon egyszerűsíteni hogy még aki frissen kijön a bölcsiből is tudja kezelni?
    Abból sem lesz előnyöm ha normálisan osztom a pontjaim, abból se a skilljeimmel jól játszok, és már abból sem ha runáimat jól rakom, ez így most mi? Nem kell utána nézni a dolgoknak, nem kell számolgatni elveszik az öröm, amikor azt mondja az ember hogy hű, ez az én karaktelem és jól raktam össze, mert a játék helyettem csinál mindent… /sad face…

    Reply

  • avatar

    Rakamaz

    |

    Na lássuk! Eddig:
    – az attrib pontok szétosztása automatikus,
    – a skillekre se kell figyelmet fordítani, ha nem akarsz, elvégzik ezt is helyetted,
    – és most a skill rúnák is egyszerűsödtek, hmm…
    Hát most örüljek, vagy bosszankodjak? :S
    (Tényleg ennyire hülyék a fiatalok, hogy mindent eléjük kell tenni? :( )

    Reply

  • avatar

    Acnologia

    |

    [reply]@Bali007 (#7):[/reply]A rúnákat elvileg most lehet majd tesztelni de a képeken rajta is vannak.

    Reply

  • avatar

    Acnologia

    |

    [reply]@Grasmus (#6):[/reply]A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. Bár az elsőben nem vagyok biztos.

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    Na én most hatalmasat csalódtam a Blizzben/Dio3-ban a rúnák kivétele miatt, már megint csak egyszerűsítik a játékot. Egyre kevesebb a random faktor, egyre inkább csak a gear fog számítni.

    Reply

  • avatar

    Grasmus

    |

    Szerintem nincs ezekkel semmi probléma. Nyilván gondolnak azokra is akik a diablo 2 idején még nem játszottak. :) Egyszerű, lényegre törő és értelmes. Személy szerint örülök neki, hogy VÉGRE történik valami előrehaladás….sőt akár azt is merem mondani, hogy valahonnan közeli megjelenés szagot érzek. Lehet mari néni süti? :D

    ui: Amúgy garantálom, hogy lesz olyan aki még ezt a leosztást is elfogja cseszni. :)

    Reply

  • avatar

    Acnologia

    |

    Lőjjék már fel a szervereket 3 órája csak halasztgatják az időpontokat :(

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Akra (#1):[/reply]Le lesz még ma fordítva srácok, du. nekiállok, majd ha hazaértem. Első pillantásra érdekes változás, és sajnálom is hogy kivették a potyogó rúnkat, de még emésztenem kell nekem is a változást.

    Reply

  • avatar

    Gaboka

    |

    sztem egyre jobban elbaszák a sok változtatással amiről azt hiszik hogy jo de közbe nagy szar:)

    Reply

  • avatar

    Ludo

    |

    Tehát a béta eredmények azt sugalták nekik, hogy még jöbban egyszerűsíteni kell a játékot és ismét kivettek egy két dolgot, a többi ah jól értem csak “átnevezés” most is ugyan úgy az 1,2,3 stb gombokat meg ez egeret nyomkodjuk a skilekhez. Öszitén szólva nem tudom, hogy ez most mit jelent, olyan nagyon komoly játék technikai változás nem történt. Lehet már nem is fog a kiadásig.

    Reply

  • avatar

    Akra

    |

    Halle! Tessék kérem a többi dolgokat is lefordítani :D
    Nos végül ez lett a “skill és runa”rendszer. Erre nem számítottam meg kell,hogy mondjam. Nem tudom,hogy tetszik-e?! Időt kell neki adni :D
    Szóval a farmolás csak a gear fejlesztésből fog állni. Legalább nem foglalja majd az inventoriba a runa a helyet :))

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.