Kérdezz-felelek

Hamu . Leírás 1185

Olyan ötletem támadt, hogy egy kérdezz-felelek hír, sokaknak segítségére szolgálna.

Mielőtt az egész, káoszba fordulna, tisztázom a szabályokat.
Ti felteszitek hozzászólásban a kérdéseket, mi pedig időnként frissítjük a cikket a válaszokkal.
A kérdéseket csak játék mechanizmusával kapcsolatban tegyétek fel.
Erősen moderálva lesznek a hozzászólások, és a megválaszolt kérdések is törlésre kerülnek, a hozzájuk kapcsolódó válaszokkal együtt.

Először is, van egy remek Q&A-nk, és egy Wikipédiánk, ahol számos kérdésre választ találtok.

Frissítve: 04:24 :20:30

Havidíjas lesz-e a Diablo III?
Nem lesz havidíjas, a játékot egyszer kell csak megvenni.

Single/Multiplayer/Lan
A játékban nem lesz Lan támogatás, semmilyen formában. Minden játék a Blizzard szerverein fog zajlani, ezért folyamatos internetkapcsolat szükséges a játékhoz. Lehetőség lesz egyedül is játszani, de az is online fog történni.

Pause
Jelenleg, ha egyedül játszol akkor van lehetőség hogy megállítsd  a játékot, de csakis akkor.

Fegyverek, vértek, tárgyak korlátai
A karakter által használt tárgyaknak, csak szint és class korlátai vannak. Vannak osztályspecifikus tárgyak, mint a Wizard Orb, Barbarian Mighty Weapon stb. Más korlátozás egyenlőre nem ismert.

Játéktér
Nem MMO, nem lesz közös város, se szerverek. több nagy régióra bontott közös szerveren fog játszani, minden játékos.

Klánok
Nincs ilyen funkció támogatva a játékban.

Hogyan oszlik meg az MF, GF és XP, ha többen játszunk egyszerre, vagy Followerrel.
Erről született egy cikkünk, itt olvashatjátok a legfrissebb információnkat róla.

Lehet-e a játékban a másikkal mikrofonnal / fejhallgatóval beszélgetni?
Jelenleg ilyen funkció, nincs beépítve a bétába, és nincs ismeretünk arról, hogy lesz-e a teljes játékban.

Milyen változtatásokon ment keresztül skill/tárgy “enchatolási” rendszer?
Jelenleg, a tárgyak enchantolása kikerült a játékból, további fejlesztések címszóval. Egy kis infót találtok róla még itt.

A legfrissebb koncepciók szerint mit tudhatunk a rúnák, gemek, socketek, stb. -kről?
- Rúnák: A rúnák minden clasnál szintenként oldódnak fel, mint a skillek esetében már megszokhattuk.
Gemek: Minden fajta Gem-nek 14 szintje lesz. Itt meglehet nézni őket.
Socket: A kieső tárgyaink rendelkezhetnek sockettel(ekkel), de a Jeweler artisan is képes socket helyet készíteni a tárgyainkba. Bővebb infomráció erről itt.

Kis hazánkban tudunk RMAHzni, vagy szerencsejáték és nem?
Nos, ez egy nagyon jó kérdés, és mi sem tudunk erről semmi hivatalossat, se konkrétat. stay tuned

Hogyan kapunk partiban lootot, és lehet-e ezeket átadni más játékosoknak?
Multi játék esetében, mindenkinek külön loot, esik, amit a másik fél nem lát. Ezt csak és kizárólag, te tudod felvenni, senki más.
Cserélni és tárgyakat átadni több módon is lehet.
1. Ledobod a földre, ekkor a partiban lévő összes személy látni fogja a ledobott tárgyat, és fel is tudja venni.
2. Jobb klikk annak a portréjára akivel cserélni akarsz, és egy trade ablakban megnyitása után csak bele kell húzni a tárgyat, és le-okézni. Itt lehetőség van goldot kérni a tárgyért is. (Hasonló mint a WoW trade ablakja).

Szeretném megtudni, hogy majd mindenfajta szerveren elérhetőek lesznek az ékezetes betűk (tehát a magyar ABC is) vagy sem?
Jelenleg nem elérhető az ékezetes karakterlista, a teljes játékról, nincs még információnk.

Lehet manapotit venni?
Nem.

Lehet majd privátgémet kreálni pw-vel levédve?
Nem, de eltudod dönteni, hogy ki csatlakozhasson a játékodhoz, és ki nem.

Lesz channel mint a d2 ben?
Már most is elérhető több különböző chat chanel, a játék menüjében. De erről bővebb információ még nincs.

Lehet majd a nyílt béta-teszten készített karaktereket a kész játékban előhozni?
Nem.

Ha még nem nyomtam végig a feléig se, akkor neten tudok majd nézni a lobbyban egy olyan csapatot, akikhez beszállhatok például 4.-nek az Act IV-be?
Nem, +10 szint különbség esetén, már a partiban lévő kisebb karakter közel 0 xp-t kap minden megölt mob után. A Public game-ben csak olyan küldetéseket látsz, amit már teljesítettél egyszer.

Az se tiszta, hogy honnantól lehet multijátékot indítani? Minden Act elejétől?
Akár a legelső küldetéstől, vagy bármelyik küldetéstől, amit újra akarsz játszani.

Mikor lehet beszállni egy játékba? Csak az elején, vagy ha van szabad hely, akkor akár a boss előtt 5 peccel is?
Amikor behívnak, de event alatt (pl Bosskill), nem tudsz csatlakozni a többi játékoshoz, hanem a városban kell megvárnod az event végét.

A játék motorján csináltak már valami fejlesztést esetleg egy cserét?
Elég sok minden változott a játék motorján a kezdetek óta. Csere nem lesz, de a mostani bétában látható motor még optimalizálatlan, a teljes játék jobban fog futni.

Összefoglalhatnátok az 5 karakter “manáját” és hogy melyik karakternek hogy termelődik újra, honnan lehet “szerezni”
Barbarian – Fury: Nulláról indul, képességek, és az elszenvedett sebzés tölti. Non-combat szituációban folyamatosan csökken
Demon Hunter – Hatred/Discipline: Hatred, gyorsan regenerálódó energia forrás, ami az idő függvényében, és némely a skill hatására is regenerálódi, Discipline az idő függvényéban lasabban regenerálódó energia forrás, skillek is regenerálhatják. Illetve mindkettőt regenerálhatja még tárgybónusz is.
Monk – Spirit: Feltöltve indul. Képességek regenerálják, hasonló mint a barbár energiaforrása, de ez Non-combat szituációban sem csökken.
Witch Doctor – Mana:  Idő függvényében, és skillek, illetve tárgybónuszokkal regenerálódó energiaforrás.
Wizard – Arcane Power: Feltöltve indul. Gyors regenerálódású, de kevés erőforrásegységgel bíró energiaforrás. Adott másodpercenkénti regenerációval rendelkezik, amit befolyásolhatnak skillek, és tárgybónuszok.

 Az “Q&A” oldalon azt olvastam, hogy a karakter páncélzatának egyes látható darabjait átszínező dye-ket (festék) meg lehet vásárolni őket?
Nem a bétában még nincsenek festékek. A teljes verzióban honnan fog esni, vagy hogy lehet szerezni, még nincs információ.

A pályák “random” generáltak lesznek, úgy mint az előző részekben?
Random lesz a pályakiosztás, a bétából eddig az derült ki, hogy minden megkezdett játékkor a pályák véletlenszerűen lettek legenerálva, Kivételt képeznek a városok, és a eventek (Pl Leoric terme, New Tristram, Jar of Soul, Templar megmentése ….).  Ezen a részek “térképe” nem fog változni. Az eventek közül lesz random event is, ami nem minden végigjátszásban lesz elérhető, Pl. a bétában a “Jar of Soul” event.

Ha egy followert viszek magammal akkor osztom vele a szerzett xp-t ?
Erről, nincs hivatalos infó, de szerintem hasonló lesz mint a Dio2-ben. A Follower külön fog xp-t kapni utánad, szóval nem fogsz kevesebb xp-t kapni azért mert Followert viszel magaddal.

Lesznek azért BS receptek, vagy csak amiket “megveszel” a kovácsnál?
Lesznek drop bs receptek, és sima Bs fejlesztésével elérhető receptek is.

WD-nek illetve Wizard-nak számít e a fegyverek sebzése?
Igen, erről egy bővebb theocraftot olvashatsz a fórumunkon.

A bétában tapasztaltam, hogy kinyotott map-nál a karakterrel nem lehet mozogni. Van rá valami esély, hogy orvosolják ezt a problémát?
Ez nem bug, ez szándékos.

A béta teszt alkalmával észrevettem, hogy public game kreálásával, nincs Leader funkció. A teljes játék kihozatalában lesz ilyen?
Nincs beépítve jelenleg ilyen funkció a játékba, de tervezik a megvalósítását, lehetséges, hogy a teljes verzióba nem fog belekerülni, de tervben van.

Ha multiban megyünk a followerem is játszik vagy csak a többi játékos?
Multiban nem lesz használható a Follower.

Lesz valami mód felvenni a többi magyar játékost a diablo.hu-rol a multiba?
Real Id-vel, vagy BattleTag felvételével felvehetsz Friend listára embereket.  A fórumunkon, van egy kezdeményezés, ahol megadható a BattleTag, amit bárki felvehet.

Ez mire lesz jó? Fiery Brimstone (Legendary/Set salvageing cumo)
Bármi ami Salvage során kerül hozzád, az craft alapanyag (material).

Nem volt invertorimban meg az ikonjai sem a kockanak szetbontani az itemeket sem a portal sem az alehetoseg hogy egybol eladj mindent es ne keljen bemmenni varosba.
Kocka megszűnt, helyette lett a Salvage a kovácsnál. a Portál pedig átnevezésre került “Town Portal” néven.

A runakkal,hogy szintektol fuggoen tudjuk majd hasznalni oket,es a runaknak is vannak szintjei ha jol tudom,csak az nem vilagos hogy ha nem kovacsot valasztok hanem az ekszerest akkor az milyen runakat fog csinalni vagy fejleszteni vagy hogy is lesz ez akkor?
A rúnák fixek, és szintenként kapod meg őket, nincs közük az artisanokhoz. Nincs olyan hogy egyiket kell választani, vagy a másikat, mindegyik artisan elérhető lesz minden karakternél.

Kérdés: A fegyvernek nagy fehér betűkkel ki van írva a DPS-e, ebbe bele van számolva az elementális fegyvereknek a “+2-3 holy damage” része, vagy nem? (Illetve ezek az elementális sebzések beleszámítanak egy wizard/witch doctor varázslatainak sebzésébe?
Nem.
Igen

A 4 személyes játékos korlát változni fog (miért nem 8 mint a 2 ben)?
Nem tudunk róla hogy változni fog-e, így egy erős nem a vélasz. A miértre a válasz, mert a Blizzard így döntött.

 Azonos típusú skillekből csak 1et lehet mindig használni (gondolok itt pl cleave és frenzy) nem lehet hotkeyyel váltani köztük?
Többet is használhatsz, amint bekapcsolod az options menüben az elective módot, a beállítását itt olvashatod.
Hotkey a váltásra nem lesz.

Comments (12)

  • avatar

    emre33

    |

    CO-OP game esetén a player szám növekedésével az ellenfelek mennyivel (%) lesznek erősebbek?

    Reply

  • avatar

    Alexander30

    |

    [reply]@ (#10):[/reply]Szia!

    köszönöm szépen a választ

    Reply

  • avatar

    lifegrip

    |

    [reply]@Alexander30 (#9):[/reply]A “karakterlapodon” van egy damage rovat, ami mutatja az equiped fegyókkal, ruhával a sebzésed. Ez tudtommal figyelembe veszi a fegyó sebzését, a rajta lévő extra sebzést, strength-et, attack speedet, a dw attack speedjét és még a crit esélyt illetve sebzést is.

    Reply

  • avatar

    Alexander30

    |

    [reply]@Alexander30 (#6):[/reply]Erre a kérdésemre születik valaha válasz?

    Reply

  • avatar

    Jonas

    |

    Az első kérdésemre közben választ kaptam a “Mi,Merre és hány méter..” c. posztból. A health globe-okkal kapcsolatos másikra esetleg van tippetek? Thx

    Reply

  • avatar

    Jonas

    |

    És még 1 kérdés felmerült bennem: Health Globe-ok droprate-je csökkenni fog magasabb nehézségi szinteken?

    Erre nem tért ki Bashiok egyik posztban sem amit találtam, viszont találtam 2 thread-et is amin a playerek szerint túl sok esik normalon (nyilván beta-ban).

    Reply

  • avatar

    Alexander30

    |

    Hello! A kérdésem, hogy hogyan lehet kiszámolni a DPS-t?

    Fent írtátok, hogy a DPS-be nincs belszámolva a mágikus sebzések, amikt affixként vannak a fegyveren. Ez esetben, hogy tudom azt számolni, hogy az a fegyver a jobb, aminek önmagában 20-as a sebzése mondjuk, vagy az, aminek csak 10, de mellette 1-15 tűzsebzése van?

    Erre van valami kalkuláció? Illetve a játékban a normál össz. damage-t sehol sem jelzi?

    Köszi a válaszokat.

    Reply

  • avatar

    Faith

    |

    A karakternek a névadás mennyire lesz szigorú? mert én pl mind az 5 különböző karimnak ugyanazt a nevet meg tudtam adni a bétában…

    Reply

  • avatar

    esko

    |

    Hello. Biztos írtátok már vhol , de nem találom. Miért kell / lehet fizetni majd magán a játékon kívül ?

    Reply

  • avatar

    Jonas

    |

    [reply]@Hamu (#2):[/reply]Köszi, én is elég sok ideig kutakodtam a neten de nem találtam választ. Remélem te sikerrel jársz. A 2 kezes fegyverek barbárnál elég gyengék és lassúak voltak a beta-ban, remélem hogy ezt nagyobb damage mellett akár a nagyobb hatótávval is kompenzálják.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Jonas (#1):[/reply]Ez még nyitott kérdés, mert halvány milkalila segédfogalmam sincs róla. utánakérdezek.

    Reply

  • avatar

    Jonas

    |

    2 kezes fegyverekkel kapcsolatban (több topicot is találtam blizz oldalán de ott se jött válasz):

    Nagyobb a suhintás sugara/hatótávja mondjuk egy polearm-al mint egy sima karddal? Beta-ban kipróbáltam egy bardiche fegyvert és nekem határozottan nagyobbnakk tűnt…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.