Némi statisztika, és a közeljövő változásai.

Hamu . Hírek 452

 

 

Kaptunk, egy tervezetet, hogy mi várható a közeljövőben a Diablo konyhájában. Az írás teljes tartalma elérhető a hivatalos oldalon.

Közel két hete megjelent már a játék és játékosok milliói kezdték meg a démonok mészárlását Sanctuary világában a Lángoló poklok ellen. A fejlesztők pedig folyamatosan dolgoznak, hogy a játékélmény “epikus” maradjon.

Ahogy a játékosok haladnak úgy érik el a magasabb nehézségi fokokat, a hetek alatt rengeteg visszajelzés született a játék felépítéséről, és a balansz kérdéséről. A napokban történt változások és a kapott visszajelzések megválaszolására született az alábbi írás a hivatalos oldalon.

A részletek előtt némi statisztika:

  • Egy átlagos játékos, 3 karaktert alkotott meg eddig.
  • A karakterek 80%-a level 1 és 30 között van.
  • A karakterek 1.9%-a érte el az Inferno nehézséget.
  • A Hardcore játékosok 54%-a kezdett női karaktert.
  • A Hardcore karakterek legnagyobb számban (35%) Act1 Normal fokozaton haltak meg.
  • A legtöbbet használt level 60-as buildet, csupán a 60-as karakterek 0.7%-a használja classonként. (A Passzívokat, nem beleszámítva)
  • A legtöbbet használt rúnák a level 60-as karaktereknél:  Barbarian: Best Served Cold, Demon Hunter: Lingering Fog, Wizard: Mirror Skin, Monk: Peaceful Repose, Witch Doctor: Numbing Dart

 

Patch
A fejlesztők fontosnak tarják a játékban felmerülő hibák gyors javítását, aminek következtében a jövő héten valamikor érkezik az 1.02-es patch, ami általános és kisebb javításokat fog tartalmazni, és előkészíti az 1.03-as patch érkezését, ami komolyabban bele fog nyúlni a karakterbalanszba is. Ennek az érkezése egyenlőre még nem ismert.

 

Hotfix/Nerf
Nemrégiben hotfixelték/nerfelték a következő képességeket: Lingering Fog, Boon of Protection, és Force Armor. A fejlesztők úgy határozták meg, hogy ezek a képességek jóval erősebbek, mint amire tervezték őket, ezért érkezett rájuk a gyorsjavítás. Leírják még azt is, hogy nem szeretnék ha a játékosok attól tartanának napról napra, hogy mikor nerfelik a “szuper erős” buildjüket. Ha egy képesség erős, de nem megy a fejlszetők által kitalált irányvonallal szemben, akkor nem kell hotfixtől tartani a képességet használóknak.

 

Inferno
Az Inferno fokozat szándékosan lett ilyen nehéz, jelenleg egyes karakterekkel sokkal gyorsabban lehet haladni mint másokkal ezért tűnik az Inferno ennyire balanszolatlannak. Bizonyos képeségek mechanizmusukat tekintve sokkal jobban használhatóak Infernón, mint más képességek, míg vannak olyan rúnák, vagy képességek amik ” must have”-nek számítanak Infernon egyes karaktereknél, ami megöli a játék diverzitását.  Ezenfelül a sebzések sokszor túl erősre sikeredtek. Szeretnék még, hogy az Infernon használt életképes buildek eltolódnának kicsit az offenzívebb skillek felé, a defenzív skillekről. Ezeknek a dolgoknak a változtatása a 1.03-as patch fő feladata lesz.

 

Items
Tárgyak, erről a témáról érkezett a legtöbb visszajelzés a játékosoktól, miszerint egy kék magic fegyver sokkal erősebb tud lenni, mint egy azonos szintű legendary tárgy. Bevezetésre kerül a 60-as szintű tárgyakhoz, egy “szint mérő”, hogy a más tierben lévő tárgyakat ne keverjük össze. Ezen felül a Legendary tárgyak kapni fognak némi erősítést. Ez a változás nem fogja felül írni a régebben kiesett tárgyak tulajdonságát.

 

Craft
A craftolás költsége és az artisanok fejlesztésének ára level 1 és 59 között csökkenni fog. Ezenfelül a Jewelernél a gemek kombinálása is olcsóbb lesz. Flawless gemekig 3 helyett elég 2 azonos szinű gem. Ez a változás az 1.03-as patchban fog jönni.

 

PvP
Gőzerővel dolgoznak rajta a fejlesztők, és az 1.1-es patchban érkezni is fog majd valamikor. Amikor a fejlesztések olyan szinten tartanak, akkor PTR (public test realm) szervereket fognak nyitni, amin lehet majd tesztelni a PvP-t.

 

Forrás: battle.net

Comments (42)

  • avatar

    Zehratul

    |

    [author]Cori91 (#37):[/author][quote]@R3LaX (#34): látszik, h nem Diablo2-ztél multiban sokat (vagy semennyit), ott még szerintem ettől is “rosszabb” volt a helyzet és szerintem semmi baj nincs vele. küzdjünk csak meg a cuccokért, legyen vérhugyozás, különben baromi hamar megunnád a játékot.
    +3[/quote]
    ………………………
    Papa de látszik hogy te meg nem Dio3 maztál még eleget ….
    a diablo 2 höz képest 100x gyorsabban meg lehet diablo 3 ban szerezni azokat a tárgyakat amire szükséged van…. mindenféle crare cuccot felnyomsz ahra …
    lásuk csak … sztem ha nekifeszülök a farmolásnak 3-4 de üsekő legye 5 óra mire össze szedek 1 millát… abból meg veszek oan legendaryt amiért a diablo 2 ben hónapokig verted a gombokat…szóval olcsó dumának híg a leve…Elhiszem h sokat diablo2őztél… de akkor kezdj el játszani a 3 mal is mielőtt zöldet írsz.

    Nem az a baj hogy nem lehet gírelődni és mégis… mert magadtól nem tudsz ahról meg annyira könnyen hogy az fáj és emiatt oan a karakter mint ha nem is lenne a tiéd ….Hell 1.act nekem nagyon nehéz volt 2. lehetetlen … ott elmentem ahzni … elbasztam kb 2 millát és hoppá kicserélték a karimat … 3. actba vagyok az utolsó bossnál és eddig kb 3x vagy 4x potiztam :D

    Reply

  • avatar

    Sintaxya

    |

    Én annyit szeretnék leszögezni, hogy ezt a játékot nem ugyanaz csinálja aki az 1,2-t(Vagyis nem 100% ban azok, a mag biztos már nincs ott) Valószínű a Warcraftos csapat dolgozott a legtöbbet rajta a külsősök közül, ez látszik a játékon. Ez nem baj. Nekem tetszik a játék. Ez inkább azoknak szól akik nagyon D1/D2 veteránnak érzik magukat és nem tetszik nekik: Adjatok az újféle Blizzardnak időt hogy belejöhessenek ennek a készítésébe is. Minden játék elején vannak nehézségek, és a Blizzard elég híres szerintem arról hogy hamar korrigálja ezeket. Ott voltam a D2 , és a WoW első napjaiban is. Senkinek sem kívánom azt az élményt :P. A WoW is egy kalap szar volt, de kijavították, és látjátok hogy az eredeti Vanilla wowból mi lett. A legjobb játékkészítőnek tartom a Blizzardot, és tuti hogy nem hagyják a játékukat elveszni. Egyre több balance és javítás , exploit fix fog érkezni. Akik meg azért sírnak, mert nem 2 hét alatt BIS cuccokba járkálnak… Hát ez nem egy WoW Cataclysm 4.3. :)

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    [reply]@Cori91 (#29):[/reply]Ez a statisztika kicsit torz: nekem is van spórolásból pakolós 1. szintű karakterem, nem is egy. A kettő normális karakterem mellett, amikkel játszom is.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@Ricskon (#31):[/reply]Legmagasabb playtime-ot szerintem nem mertek mutatni, mert tuti lenne olyan barom, aki megpróbálja megdönteni és belehal.

    Reply

  • avatar

    Cori91

    |

    [reply]@R3LaX (#34):[/reply]látszik, h nem Diablo2-ztél multiban sokat (vagy semennyit), ott még szerintem ettől is “rosszabb” volt a helyzet és szerintem semmi baj nincs vele. küzdjünk csak meg a cuccokért, legyen vérhugyozás, különben baromi hamar megunnád a játékot.

    Reply

  • avatar

    Cori91

    |

    [reply]@Elrood (#32):[/reply]én is még 45ös vagyok csak, elsőre végignyomtam minden beszélgetést meg loret :P múlt hét hétvégén hazajöttem végigtoltam a Diablot utána ment a tanulás, és csak esténként játszok.

    Reply

  • avatar

    badlof2k

    |

    [reply]@R3LaX (#34):[/reply]Nem azért.:D játszottál te anno d2vel? ott tudod mennyi idővolt egy 4 soxos mid statos spiritet összeszedni? nem 2 nap…az emberek manapság úgylátom és ezt most ne vedd magadra de azt várják hogy egy játék úgy “mukodjon” ahogy ők akarják…Én kifejezetten ezért kedveltem a diablo és szeretem mais mert nem arról szólt szól hogy csakúgy potyog a jóság..hanem megkell küzdeni érte..:D másfelől igen persze kell azért valami balansz meg finomhang a gameba..ez tény..de mitnaztmár egy másik kommentbe irtam..mára nagyon átcserélődőtt a diablos játéktársadalom és ezért viszolygok attól hogys zétlesz nerfelve a game és nem azt fogja nyújtani amit kéne..:)

    Reply

  • avatar

    R3LaX

    |

    [reply]@Cori91 (#29):[/reply]Én meg pont az ilyen okosoktól féltem mint te(szövegértés 1-es,leülhetsz).
    Ezt írtam előtted:
    Mint már írtam, nekem csak a droppal van bajom.Nem kell,hogy mindenből fullos legendary/rare essen,de az kurva gáz,hogy 99%ban INFERNON (ahova ugye csak lvl60-on tudsz menni) l50-55-ös item esik abból is a szarabb.(Már annak örülök ha a fegyó dmg-je üti a 200-at)
    Sok sikert a megértéséhez.

    Reply

  • avatar

    R3LaX

    |

    [reply]@GameSpy (#26):[/reply]Ezt egy másik hozzászólásomból copyzom:
    Ott van az AH,nagy üzleteket is csinálok,sok pénzt keresek rajta(napi fél milla minimum).Vettem 2 set itemet +vagy 5-6 rare itemet (nem 50k volt:)) stb,szal van goldom.De nehogy már mindent ott kelljen megvennem,hadd legyen már egy kis sikerélményem,hogy amikor már 1 hete farmolom inferno legalább egy értelmes rare essen már ki.Így konkrétan nincs érelme a játéknak,mivel már kijátszottam,droppért meg nincs értelme gyilkolászni,mivel semmi nem esik.
    Farmoljak csak goldot?Ennyi erővel inkább pokerezek,azzal többet érek.

    Reply

  • avatar

    Elrood

    |

    [author]Cori91 (#29):[/author][quote]más: az durva, h a karakter 80%a még mindig 1 és 30 között van [/quote]

    Miért lenne durva? Tudod nem mindenki ért rá az elmúlt 2 hétben egész nap csak a diabloval játszani.
    Pl. én most vagyok 21-es barbár, kevés idő mellett minden egyes mm^2-t felderítek, minden egyes lore-t végighallgatok, minden egyes karakterrel elbeszélgetek, stb.

    Reply

  • avatar

    Ricskon

    |

    Hát én személy szerint a jc-t megoldottam AH-ból mivel kb. 4 db olyan gemet tudtam venni annak az árából amiből felhúztam volna 1 db olyat. Persze néztem, később már lehet, hogy jobban megéri a craftolás.
    A 80% nyugtató. Az 1,9% még inkább. :D Engem még a legmagasabb play time is érdekelne. ;)

    Reply

  • avatar

    Animebj

    |

    Az artisan-ok munkadíját jó, hogy csökkenteni fogják, mert elképesztőnek tartom, hogy egyetlen közepes szintű ékkőcsiszolásért 3500-4000 aranyat fizessek. A minimum, hogy a felére veszik, hogy legyen értelme készíteni őket.

    A legendary tárgyakat szintén érdemes megerősíteni, legyenek méltók címükhöz, még ha ezzel egy darabig, a RMAH beindulásáig szinte megfizethetetlenné is vállnak,

    Reply

  • avatar

    Cori91

    |

    [reply]@R3LaX (#3):[/reply]pont az ilyen okosoktól féltettem a Diablo3-at. fogjátok fel, h a játék az MFelésről szól, nem fog kiesni a legeslegfaszább gear 2 hét alatt, de még 1 hónap alatt sem…. ez a diablo.

    más: az durva, h a karakter 80%a még mindig 1 és 30 között van :D

    Reply

  • avatar

    Ray

    |

    Craftolást jó lesz ha helyrerakják mert jelenleg AH-ból jóval olcsóbban meg lehet venni a craftolható cuccot amit akarsz azokkal a statokkal amiket akarsz mint amennyiért BS legyártja és akkor ebbe még nincs benne se a scroll ára, se a hozzávalók ára és még nem is beszélve arról, hogy amit kapsz tök random.

    Reply

  • avatar

    Devilaci

    |

    Item esés be én szerencsésnek tartom magam eddig 3-4 legendary item esett ill sok olyan ami update volt a gearembe 60 on infernon járok act1 már nevetségesen könnyü és unalmas . az összes többibe egyszerűen sírok 5 napja farmolom act 1 et hogy legalább picit tudjak haladni act2 be vagy feljebb és semmi eredménye 60 as barbár vagyok 700+ all res el és 7k+ armorral a mobok még így is nagyon nagyot ütnek . nerfeljék az infernot igen de csak és kizárólag a normal mobok dm ét .

    Reply

  • avatar

    GameSpy

    |

    [reply]@R3LaX (#24):[/reply]Ez van,nincs szerencsed.
    Amugy meg ezekbol is sok penzt tudsz ossszeszedni csak be kell torni oket es eladni ah-n.

    Reply

  • avatar

    Caelum

    |

    [reply]@R3LaX (#24):[/reply]Erre nem tudok mit mondani, mert nekem 60-as itemek esnek, fegyverekből ált. 500 dmg feletti, de persze alatta is sokat kapok. (véletlen sem kárörvendésből vagy felvágásból írtam)
    Am nem neked szántam, amit írtam. Persze látom, h te is hasonló gonddal küzdesz, mint DoubleW.

    Reply

  • avatar

    R3LaX

    |

    [reply]@Caelum (#23):[/reply]Nem érted a problémát.Én is írtam,hogy potyognak mint állat.Az a problem,hogy INFERNON lvl50-55 item esik,és abból is fos….Sokat érek a 10-15 rare itemmel (egy butcher menetből nekem ennyi szokott összejönni) ha lvl50-en nem használnám,olyan szar.

    Reply

  • avatar

    Caelum

    |

    [reply]@DoubleW (#21):[/reply]Hagyjuk már az MF-ről az okoskodást. 150% az MF-em és igenis ömlenek a Rare és Magic holmik a szörnyekből. Átlagban 6-8 tárgy esik ki a mobokból (elite, stb), abból nagyrészt 2 Rare. Tökéletesen el van találva a rendszer. :)

    Reply

  • avatar

    methanol

    |

    4 napja még nem azt írták a kékek hogy inferno nehezebb lett mint a tervezett? vagy eldöntik már?:D

    Reply

  • avatar

    DoubleW

    |

    [reply]@Beer (#19):[/reply]#14 | R3LaX írta hogy 200 körül van a MF-ja is akkor se jobb a helyzet! Na mind1:) Kíváncsi leszek én is arra a buffra hogy mennyit fog segíteni.

    Reply

  • avatar

    Andrei

    |

    [reply]@Foxxika (#8):[/reply]Ismered a Blizzardot?

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    Érdekes dolgokat lehet itt olvasni.

    #2 | TheMageTalRasha: Nem az összes skillt fogják gyengíteni, csak az inba skilleket, amik egyszerűen túl erősek. Az hogy téged kinyírnak Infernón, pont nem érdekli a Blizzardot, mivel az Inferno nem mindenkié. Fogjuk már fel, hogy Inferno szándékosan ilyen nehéz, mocsok nehéz, elképesztően nehéz. Szándékos, nem véletlen, direkt van ilyenre csinálva.

    #7 | DoubleW: Az MF lvl 60-on kezdődik, mikor már kapsz Nephalem Valor buffot, ami ugye 5 szintig stackelhető. Addig de csak a szintezéssel foglalkozz :-).

    #9 | Ludo: Pedig ez így működik, ha van egy OP build, ami a többihez képes nagyon könnyűvé teszi a játékot, akkor azt nerfelni kell. Ott a D2, meg lehet nézni, mennyire OP PVM-re a hammerdin, nem lett nerfelve sosem igazából, meg is lett az eredménye.

    #18 | DoubleW: Már miért kellene, hogy a játék neked való cuccokat dobáljon? Az a lényege, hogy játszol, kiütöd a cuccokat, aztán ha nem neked való eladod valamelyik vendornak, vagy esetleg eladod AH-ban, amiért ugye pénzt kapsz, amiből tudsz magadra venni dolgokat.

    Reply

  • avatar

    DoubleW

    |

    [reply]@Hamu (#11):[/reply]Értem én cicavirág de ha esik is rera cucc az is 80%-ban nem a szintemre való hanem jóval 10-20 szintel alacsonyabb karaktere. A boss dropban igazad van! Pedig olvastam azt a hírt ahol le volt írva csak már elfelejtetem:)

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    nekem 4 karakterem van ,de abbol 3 mar 60as infernon :D

    Reply

  • avatar

    fekete123

    |

    Emlékszik még valaki a diablo2 evolúciójára? Ott is kb ez volt. volt hogy brutál nehéz volt hell (most egy csak solo játékra gondolok) aztán könnyebb, majd megint nehezebb…

    Reply

  • avatar

    Benny

    |

    Azért arra elég kíváncsi lennék, h A karakterek 80%-a level 1 és 30 között beleszámolták-e a sok cuccot tároló karaktert is. Gondolom nem csak én használom ezt az ötletet.

    Reply

  • avatar

    R3LaX

    |

    [reply]@Bali007 (#4):[/reply]Alapból 113 az MF-em,de mindig full buffal vagyok,szal 200 körül…Biztos ez a baj…

    Reply

  • avatar

    Ludo

    |

    A dropokal nekem sincs bajom… igaz két karival játszok és eléggé megkönyíti a helyzetett, hogy egymás közt lehet adogatni az itemeket.
    Fura is mikor kis karin szép nagy dága kövek csillognak :)

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@Hamu (#11):[/reply]CICA VIRÁÁG? többet nem állok veled szóba ezért :D

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@DoubleW (#7):[/reply]Cicavirág, a bossok sosem fognak olyan dropratet produkálni mint a champion szörny pakkok, de csak 1 évig volt erről hangos a Diablo, hogy ne az legyen hogy boss farmolásból áll a játék. Ezért a bossok dropratje alacsonyabb, mint a sima eliteké, és a legjobb tárgyakat is azok dobják.

    Reply

  • avatar

    DreaM

    |

    Annyira amúgy nincs nagy gond a droppal, infernon 5* valorral a bossok se csak két kéket dobnak, valamint ott én még nem nagyon találtam 55 alatti itemet :)

    Reply

  • avatar

    Ludo

    |

    Remélem is hogy nem lesz mindig nerf mert azokat nagyon utálom van egy jó kari és lehet átalakítani újra meg újra.
    Azt nem igazán látombe, hogy a Lingering Fog miért volt annyira OP ? A Spirit walk sokkal erősebb azzel minden walból minden csapdából kilehet mászni hosszab ideig tart és mellette lehet egy rakás plusz jó hatása pl gyógyít. A Lingering Fog hol van ettől ? Pedig ez inkább DH-s képesség nem?

    Reply

  • avatar

    Foxxika

    |

    Remélem nem a DICE félem patch mentalitással “dolgoznak” az ügyön, mert akkor végünk :D

    Reply

  • avatar

    DoubleW

    |

    [reply]@Bali007 (#4):[/reply]Nekem van MF-em és akkor se jobb a helyzet! Volt mikor egy ládából kieset 2 darab rare cucc egy boss meg nem dob semmit csak 2 kéket és ennyi! Plusz ami a ládákból is kiesnek cuccok azok is már rég nem nekem valóak hanem egy 30-40 lvl-nek (52 lvl vagyok).

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@blintux (#5):[/reply]Vagy az egészet elrontják. (nem lepne meg elég jó úton fog erre haladni a játék xD) De ne legyen igazam :D

    Reply

  • avatar

    blintux

    |

    Jaj, lenne már 1.1 :)
    Mint nagy PvP fan, ez lesz az a dolog ami nagyon sokáig a D3-hoz köt majd! Már amennyiben hosszú távon érdemes lesz vele foglalkozni. De ha már teljesen újrakezdték a PVP fejlesztését, csak valami nagyszabású dolog lesz belőle!

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@R3LaX (#3):[/reply]Egy kicsit jobban el kéne merülnöd a MF rejtelmeiben. :)

    Reply

  • avatar

    R3LaX

    |

    Mint már írtam, nekem csak a droppal van bajom.Nem kell,hogy mindenből fullos legendary/rare essen,de az kurva gáz,hogy 99%ban INFERNON (ahova ugye csak lvl60-on tudsz menni) l50-55-ös item esik abból is a szarabb.(Már annak örülök ha a fegyó dmg-je üti a 200-at).Legyen random minden,de pl a fegyverek sebzése random 400-“akármeddig” legyen,a statok lehetnek full randomok is.Egy picit az is gáz,hogy már vagy 5 napja farmolom infernot és eddig 1etlen 1 plan esett.(ezért volt értelme 1 millát elbaszni craftra…)

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    Még hogy erősek a skillek ? Úristen kinek? ezek hülyék már ne is haragudjatok. Engem 2 csapással simán kinyírnak infernon. Ezek nem normálisak. Nem mindenki engedheti meg magának a 900k armort ( ami talán elég védelem) meg az 50 meg 60k dmg-ket. ÉS akkor még a skilleken akarnak gyengíteni. Hát ebből is az fog következni ami a wow-nál vagy 8 évig nerfelik folyamatosan mikor talán eléri majd a balanszt.

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    Az az 1,9% azért megmelengette a szívemet. :)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.