Mike Morhaime üzent nekünk

Hamu . Hírek 100

Mike Morhaime nemrég kiadott egy üzenetet, amiben összegzi az elmúlt két hónap eseményeit, ami a Diablo 3 háza körül történt. Jó hosszú írást sikerült Mike Morhaime-nek közölnie, amit próbáltam a lehető legjobban lefordítani számotokra. A tovább után láthatjátok az eredeti angol írást is. Jó olvasást hozzá!

Először is köszönöm a rengeteg észrevételt, ami ezalatt a két hónap alatt született, hogy kijavíthassuk és fejleszthessük a játékot a játékosok észrevételei alapján.
A start több okból is emlékezetes volt, némely pozitív, némely nem annyira pozitív szempontból. A Diablo III volt az eddigi legnagyobb Pc játék start, meghaladva a Cataclysm összes eladását (az volt a korábbi csúcstartó) egy hét alatt.

Azonban, egy start mindig kihívásokat hordoz magában, amit nehéz előre megjósolni, mint például előrejelezni a játékosok számát. A World of Warcraft is egy ilyen kihívás volt, ami 2004-ben indult el Észak Amerikában, majd később terjeszkedve más régiókba, ahol az első év alatt közel 5 millió játékoshoz ért el a játék. Sosem gondoltuk, hogy a kezdést követő néhány napban a 0-ról közel 6 millió játékosra duzzad a létszám egy teljesen új játéknál. A Diablo III esetében, a kezdés előtt is már néztük az előjegyzett eladások számát és próbáltuk felbecsülni régebbi adatok alapján. Növeltük a szerver kapacitást és úgy gondoltuk elegendő lesz, de tévedtünk és keményen dolgozunk, hogy a későbbi kiadásokban ez ne fordulhasson elő.

A válaszunk a felmerülő kapacitás problémákra, a csapat folyamatosan kemény munkája volt, hogy növelhessük az összes régió kapacitását az adatközpontjaink növelésével, a hardverek fejlesztésével és a felmerülő hibák javításával. Ezeket a dolgokat többnyire, néhány hetente összesítve javítottuk, nem külön-külön javítva őket. Habár lehet, hogy úgy tűnt, hogy nem foglalkozunk egy-egy felmerülő kérdéssel (például a latencia gondok), mert nem adtunk rá választ, de a fejlesztő csapat, minden problémával foglalkozott és foglalkozik a jövőben is. Reméljük, hogy a múltbeli tetteink biztosítják, hogy elkötelezettek vagyunk a játékosok felé és mindent megteszünk, hogy továbbra is fantasztikus játékélményt biztosítsunk. Hiszünk benne, hogy hamarosan sikerül a felmerülő kérdéseket mihamarabb tisztázni.

De nem vagyunk elégedettek megtört játékokkal kapcsolatban. Azt szeretnénk, hogy az emberek sokáig élvezettel játszanak a Blizzard játékokkal. A Diablo III csapata alkotott egy epikus, lenyűgöző és gyönyörű játékélményt. Ennek ellenére tudjuk, hogy ez nem tökéletes. A csapat keményen dolgozik a játék kiegyensúlyozásán, a felépítésén és a felmerülő visszajelzések kezelésén, hogy a lehető legjobb játék legyen a Diablo III.

Ennek a munkának egy részét láthattad az 1.0.3-as patchben és látni fogod az 1.0.4-es patchben. A fő cél a játék kiegyensúlyozása lesz a patchben, hogy előremozdíthassuk a játék sokszínűségét, az eddig elhanyagolt, vagy gyenge skillek használatát. A másik fő pont a legendary és set tárgyak gyengesége. Egyetértünk abban, hogy jobb és különbözőbb legendary és set tárgyakra van szükség és az 1.0.4 tartalmazni is fogja ezeket amik majd még érdekesebbé és egyedibbé teszik majd tárgyakat, valószínűleg úgy, hogy nem is gondoltok rá.

Ezen felül dolgozunk egy jobb interface felületen, hogy a játékosok könyebben kiigazodjanak rajta, láthassák a barátaik eredményeit, gyorsabban csatlakozhassanak hozzájuk és könnyebben lehessen kommunikálni velük. Ezen kívül leszegy Aukciós ház fejlesztés is a jövőben, hogy a játékosok könnyebben, és jobban kereshessenek megfelelő tárgyakat többek között.

A valódi pénzes tranzakció fő célja az volt, hogy a játékosok kényelmesen, rugalmasan és biztonságosan használhassák, az eddigi harmadik fél szolgáltatásait. A fekete piacok nem képesek garanciát, biztonságos vásárlást és supportot nyújtani. Úgy éreztük, hogy a játékosoknak joga van részesülni a megszerzett extra zsákmányból, szemben az eddigi feketepiaci tranzakciókkal szemben. Tudjuk, hogy az aukciós ház nem tökéletes, de a viszajelzések alapján reméljük, hogy képesek vagyunk a jó irányba fejleszteni. Sosem volt célunk, hogy az aukciós házat kötelező jellegűvé tegyük, ezért elkötelezettek vagyunk amellett is, hogy a Diablo III játékélménye az aukciós ház nélkül is remek legyen.  Köszönjük a visszajelzéseiteket e témában is.

A másik, amit a fórumokon állandóan látunk az az állandó online játék probléma, hogy az online játék nem lehet követelmény és nem is nyújt elegendő védelmet a másolásvédelem ellen, hamár úgyis sikerült feltörni a játékot. Habár sosem mondtuk, hogy az állandó online játék teljes biztonságot nyújt a másolásvédelem ellen, még nem sikerült találnunk olyan törést sem, ami teljesen működőképes lett volna.
Ennél is fontosabb számunkra az online játékélmény végleges és hosszútávú integrálása. Megértjük azokat is akik a Diablo III-at offline módban akarják játszani, de a játék célkitűzése, egy online játék készítése volt, ahol könnyen és gyorsan tudunk játszani a barátainkkal, ennek a támogatására a végig online játék a legjárhatóbb út. Az online elemek hatékonysága többek között a barátlista a cross-game kommunikáció, a Coop párosító rendszer, a tartós karakterek, amikkel egyedül, vagy másokkal is tudsz játszani, a PvP, a support egy részében és a biztonsági komponensekben merül ki. Ezek és más állandó online engedélyezések elengedhetetlen részét képezik a Diablo III-nak. Ezeken kívül még van irány amerre lehetne folytatni ennek az útnak a fejlesztését és hisszük, hogy van még olyan coop lehetőség, amivel bővíthetjük a játék élményt, ezt tartjuk a fejelsztési út egyik prioritásának. Összességében, vannak árnyoldalai is az állandó online játéknak, de hiszem, hogy ez a legjobb út hosszútávon.

Tudom, hogy sokan várják az 1.1-es patcht benne a PvP lehetőséggel, hogy kipróbálhassák a képességeiket a démonok irtásán kívül is. Ez a javítás is érinteni fogja a szociális és aukciós ház változásokat. A csapat továbbra is foglalkozik a hibajavításokkal, és a felmerülő balanszolási kérdésekkel.

Ezen kívül, dolgozunk azon, hogy a maximális szintű játékosok az item farmon kívül, más alternitivákat is választhassanak. Még nem vagyunk készen, hogy közöljünk ezzel kapcsolatos részleteket, de annyit elmondhatok, hogy aktívan dolgozunk ezen a problémán.

Mint mindig, most is nagyra értékeljük az őszinteséget és szenvedélyt. A építőjellegű visszajelzéseitek és ötleteiteket továbbra is hasznosnak találjuk és segít, egy jobb játék kialakításában.
Még csak azt szeretném elmondani, hogy sosem álíltottuk, hogy képesek vagyunk a tökéletes játék elkészítésére, de hajthatatlanok vagyunk abból a szempontból, hogy javítjuk és támogatjuk a játékot ott ahol tudjuk. Köszönjük a támogatásotokat.

Üdvözlettel,
Mike Morhaime

[Quote]
Dear Diablo Players, 

Now that Diablo III has been out for two months, I would like to take a step back and discuss the launch, the feedback from the community, and talk about what the future holds for the game. 

We’ve had an enormous amount of feedback since the launch. I speak for everyone at Blizzard when I say that we appreciate the passion and affection many of you have for the Diablo series. We truly believe “Every Voice Matters,” so I want to thank you for sharing your experiences in an effort to help us improve the game. Your support makes it possible for us to continue doing what we do, and we never take that for granted.

The launch week of Diablo III was memorable for many reasons — some positive, and some not so positive. We were thrilled that Diablo III had the biggest PC-game launch ever, surpassing the lifetime sales of Cataclysm (the previous record holder for biggest PC-game launch) in a matter of weeks. We’ve been floored by the response.

However, the launch had many challenges as well. It has always been difficult to forecast how many players we will have. With World of Warcraft, it was a challenge to handle the immediate demand when we launched back in 2004, and that was just in North America. We eventually expanded to other regions and reached nearly 5 million players by the end of the first year, and there were a lot of growing pains with that. However, we’ve never gone from 0 to more than 6 million players across multiple continents within a few days with a brand-new game. For Diablo III, we looked at historical sales for Blizzard games and other top-selling PC games and watched preorder numbers. We even upped our estimates to ensure we had additional capacity, or so we thought. In the end, it just wasn’t enough, and that is something we will work hard to conquer for future releases.

In response to the immediate and overwhelming demand for the game, the team worked around the clock to support all regions, increase capacity, ship additional hardware to our datacenters, and troubleshoot and fix bugs as they sprang up. While things have by and large been running smoothly for several weeks now, various game-related issues have come up that we have either already responded to or are continuing to investigate (such as the latency issue some of you are experiencing) and make adjustments for. Rather than address every subject individually, I’ll just say that even as we work to address or resolve current issues, it’s always possible that further issues will crop up. We hope that our actions in the past have demonstrated that above all else, we’re committed to delivering an awesome game experience, and we hope you’ll have faith that we will continue to keep that commitment and respond to any new or outstanding issues quickly.

We are not satisfied with breaking launch records; we want people to continue playing and enjoying Blizzard games for a very long time. The Diablo III team has made an epic, entertaining, and beautiful gaming experience. That being said, we know that it isn’t perfect. Our teams are working hard to improve the game balance, build on our design, and listen to what players are saying to make it the best game it can be.

You’ve seen some of that work already in patch 1.0.3, and you’ll see additional improvements with patch 1.0.4. On the game balance front, this update will contain changes designed to further deliver on the team’s goal of promoting “build diversity,” with buffs to many rarely used, underpowered class abilities. Another topic we’ve seen actively discussed is the fact that better, more distinct Legendary items are needed. We agree. Patch 1.0.4 will also include new and improved Legendary items that are more interesting, more powerful, and more epic in ways you probably won’t be expecting.

We’re also working on a number of interface updates, including social improvements that will allow players to more easily view their friends’ achievements, more quickly join games, and more efficiently communicate with each other. In addition, we’ll be making updates to the auction house in the future to provide players with better information through tooltips and notices, offer improved search functionality, and more.

Regarding the real-money auction house, our primary goal for including this in the game was to provide convenience and peace of mind for those players who might otherwise turn to third-party services to buy items. Black market trading sites can put accounts at risk and create many customer service challenges. We felt that the players themselves also deserved the opportunity to benefit from the extra loot they found, as opposed to having all of the benefit go to the black market/illegal trading organizations. We know the auction house isn’t perfect, but with your help and feedback, we’ll be able to continue making it a better experience for those who choose to use it. On the flipside, we are also committed to ensuring you have a great experience with Diablo III without feeling like the auction house is mandatory, which was never our intention. Thank you for all the feedback about that.

One other common topic we’ve seen in the forums is the always-connected experience, and the perception that the online requirement is nothing but an ineffective form of copy protection that has already been cracked. While we’ve never said that this requirement guarantees that there will be no cheating or game cracks, it does help us battle those problems (we have not found any fully functional cracks). More important to us is that the online requirement is critical for the long-term integrity of the game experience. I fully understand the desire to play Diablo III offline; however, Diablo III was designed from the beginning to be an online game that can be enjoyed with friends, and the always-online requirement is the best way for us to support that design. The effectiveness of the online elements — including the friends list and cross-game communication; co-op matchmaking; persistent characters that you can use by yourself, with others, and in PvP; and some of our customer support, service, and security components — is tied directly to the online nature of the game. These and other online-enabled features are essential to our design for Diablo III. That said, there are still improvements we believe we can make to expand the online experience and make co-op play even more rewarding, and this will remain one of our priorities moving forward. Overall, while there are some downsides to the online-only approach, I still believe this was the best long-term decision for the game.

I know many of you are also looking forward to patch 1.1, our PvP update, which will provide new experiences and give you a whole new way to apply the skills you’ve picked up while battling demons. This patch will also build on the social and auction house changes I mentioned above, and the team will continue to fix bugs and further tune game balance as well. 

We’re also working on a gameplay system that will provide players who have max-level, high-powered characters new goals to strive for as an alternative to the “item hunt.” We’re not ready to get into specifics just yet, but I can say that we’re actively taking your feedback into account as we plan out the future of the game.

As always, we appreciate your candor and passion. Your constructive feedback and thoughts are valuable — they will continue to help us be a better company. I just want to reiterate that while we can’t claim to have ever shipped a perfect game, we are committed to supporting our games relentlessly and making improvements where we can. Thank you for your support.

Sincerely,

Mike Morhaime

[/Quote]

forrás: battle.net




Comments (149)

  • avatar

    zoba

    |

    [reply]@Al1ce (#49):[/reply]én totál ráuntam az egészre

    majd a torchlight 2 lehet hogy visszadja a diablo 2 ős érzést :)

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Al1ce

    |

    Írhat bármit ELBASZTÁK!
    Ilyen hiányosan talán nem kellet volna kiadniuk! Persze hogy csalódottak az emberek.
    Megjelenéskor még 10-11 haverom is volt online és nem tudtuk eldönteni ki kivel menjen ez mára 2-3 főre
    csökkent és már én is csak 2-3 naponta logolok be akkor is újra rakom a lejárt aukcióimat és ennyi….
    Én már csak a GW2-őt várom…

    Thumb up +12

    Reply

  • avatar

    Animebj

    |

    Mint korábban leírtam, a játék jelenleg végre nagy biztonsággal játszható, nem kell már reflexből figyelni a login ablak jobb sarkát azért, hogy kiderüljön, ma megint miért nem tudsz fellépni. Ám a végjáték tartalmát nem sikerült sehogy se jól megcsinálni; a Diablo II-ben nyugodtan lehetett Baal-runozni, sőt még “Nihlathak’s Temple” előtt álló igen kedvelt Pindleskin zombi unique szörny is gyakori volt, de most…

    Most a biztos lehetőségek helyett az időrablás az egyetlen célja a játéknak, amit megfejel a használhatatlan magic és rare minőségű tárgyak egész szemétdombjával. Egykor senki se jött izgalomba, ha Baal-hoz menet mint ad’ Isten egy sőt két erősebb szörnycsapat is útját állta, tudta, hogy jó MF mellett további loot és kész, de most kénytelen egyenesen rájuk vadászni, különben az act főbossáról még az alsónadrágját se fogja tudni megszerezni, nemhogy rare-kat.

    Pár nappal ezelőtt indítottam egy demon hunter leányt, két napra rá megvolt a 30. szint, ám sehogy se érzek késztetést arra, hogy felhúzzam őt 60. szintre, mert tudom, Inferno első fejezetén eddig nem tudtam egyikkel se túljutni. Optimistaként szeretném azt hinni, hogy kezdem kinőni a videojátékokat, de sokkal valószínűbb, hogy nem velem van a “baj”, hanem a készítőkkel.

    Thumb up +13

    Reply

  • avatar

    cdledx

    |

    Régóta nem írtam az oldalra,de szeretném én is leírni a véleményem a témában.
    A Diablo 3 megjelenése előtt,semmilyen játék nem tudott pár napnál többre lekötni ez előtt a wow-al voltam így hogy nem tudtam semmiben elmerülni.Mindent uninstalláltam pár nap játék után.
    Oké.A játék nem tökéletes.Bár engem ami ténylegesen zavar az az hogy amíg nincs valor addig a bossok (nightmare,hell) nem nagyon dobnak sárgát. De az aktok közben azért potyog. A bossrunok kivétele nem a legjobb döntés volt,szerintem inkább az lett volna az optimális.Ha a pakkok dobják a valort meg a cuccokat a bossok meg egyedi legendary cuccokat dobnának, meg sárgákat. Nem tudom itt is úgy működik a drop mint a d2-ben hogy vannak bizonyos szörnyek amik nagyobb százalékban dobnak bizonyos legendary cuccokat? Ha valaki tudja írja meg!
    A ha belegondolunk 15k-volt a játék egy szerveren 10 karim lehet 5 male 5 female mindet felhúzom 60-ra meg mindet másmilyenre fejlesztem (pl az első monkom inkább farmer tank a kövi nem ilyen lesz hanem 2h!) hc-karit nem mertem még indítani a lagg-miatt de ezt inkább a buza franciáknak tulajdonítom nem a Blizzardnak. Szóval ha egy kari 100-200 óra akkor a 2000 óra játékídő a 10 karakter ráadásul ezek csak pve-karik összedobásáról beszélünk. Ha jön a pvp fogalmam sincsen mennyit kell majd farmolni a pve- karikkal hogy összejöjjön egy jó pvp-karinak a felszerelése-úgy hogy még meg is tanuljak arénázni vele hogy élvezetes legyen a pvp.
    Visszatérve a droprate-re. Én örülök hogy buffolják a legendary cuccokat mert eddig kb:2-t ha találtam de az mindkettő elég béna volt.Úgyhogy ha végre esik egy jó infernon akkor örülni akarok mint majom a f@szának (omg..omg..omg de kemény!!!!!!) nah kb így. Mondjuk azt nem értem hogy a legendary-ket miért nem lehet festeni?
    Szóval a játék jó,és jobb és jobb lesz. nagyon sok játék időt le lehet vele nyomni. meg rmah-ban ha tényleg jó itemed van megéri eladni mert visszahozza a játék árát és nem lesz a dobozos game pénzben!…..uhh folytatnám de mennem kell dolgozni ……..

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@Negritis (#43):[/reply]De igazad van!Bocs még egyszer mindenkitől a káromkodásért… Reméljük kijavítják a hibákat és minden jó lesz! :)

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    reconka

    |

    [reply]@rubicoin (#30):[/reply]Szerintem az aranyra gondol es nem arra hogy 0 az esely hogy talalj olyan cuccot ami az Ah-ba van.
    Van egy hatar minden ember szamara, egy hatar hogy meddig farmol, hogy mennyi kort tesz meg, es ha nem esik tizedjere szazadjara vagy ezredjere akkor elkezd ideges lenni.. Feljon a forumra es kisirja magat, hogy hiaba esik itemlvl 63 as targy neki ha pocsek statokat ad etc etc..
    Az, hogy a droprate (amirol senki sem tud hogy bizonyos cuccnak mennyi az eselye) megfelelo mennyisegu embert szolitson meg.. Eleg nehez eltalalni (ertem ez alatt hogy casual embereknek is elvezheto legyen illetve a nagy fanoknak is )
    ———

    #31:
    Nagyon orulok hogy itt vagy koztunk, amint lathatod a temahoz kapcsolatos szubjektiv velemenyeket szoktuk itt megosztani masokkal, ha nem tetszik, hogy masok ugy gondoljak, hogy a jatek rossz, probald meggyozni, ebben az esetben ervelni kell (uninstallald az egeszet nem erv)

    “Amúgy is lehet marketing, szarni bele, ha jön az amit ígérnek kit érdekel? Legyen jó a játék és kész nem havidíjas egyszer 15K HUF és játszottál vele 2 hónapot”

    Nem az a baj, hogy dolgok nagyresze nem jon, sot kesik, ha nem kesik egy egy feature akkor meg lagol, vagy errorozik stb.. Latom fo erv szamodra hogy nem kell havonta fizetni, igen ez nagy elony de vannak/ voltak hasonlo kaliberu jatekok amik nem 2 honapra kotottek le a jatekosokat (es nem voltak havidijjasok), es ha megnezed a blizz elozo jatekait, elmondhato hogy a wow es sc2 jatekostabora is eleg nagy (pedig nem tegnap adtak ki), igy az ember joggal varhatta el, hogy bizony ezzel a jatekkal eljatszogat jo par honapig

    “Majd ha a mostani akármilyen játékot megveszitek, mennyetek annak az oldalára és szarozzátok azt is. ”
    Ez normalis szerintem, ha valakinek nem tetszik valami az leirhatja a forumokra, blogokra stb..

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@Negritis (#43):[/reply]… legyen így,ha így gondolod biztos így van ;) valaki nem pontozza ki a nagyf…u -t és már p….t ugye?? de bocsi a káromkodásért! Csupán osztom azok véleményét,akik azt mondják hogy 10 év alatt ennyit.. elég karcsú mint lejeb írtam,az itemdroppok minősége a legnagyobb gond… nem az hogy nem tudod kinyírni diablot infernon,hanem,hogy nem lehet úgy runolni (többek közt a drága javítási költségek miatt is),hogy pluszba legyél,és nem 2-3 millával ,elég lenne csak 50 -60 k is! Persze én vagyok a béna…. :) Szerintem itt sokan még inf akt 1-2 ben runolnak.. ennyi!

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Negritis

    |

    [reply]@zotyy (#40):[/reply]stílusod nézve nem csoda hogy egyedül kell runolnod

    Thumb up +7

    Reply

  • avatar

    Negritis

    |

    [reply]@Hamu (#39):[/reply]én is valami hasonlót akartam mondani, kb 100 órám van a monkomban a játék megvételén kívül nem költöttem rá (viszont tény h tesómmal együtt vettük meg CEben) és inferno Act3at bírom, van egy kis goldom néhány cuccom és kerestem kb 30 eurót paypalra (persze a steam akcióba most el is vertem :D)

    a diablo 2 egy teljesen másik játék volt más normákkal más környezetben más igényekhez!
    pl nekem RPGben a Dragon Age verhetetlen
    akcióban ott van az Assa Creed Brotherhood, viszont H’n'Sben a D3 jelenleg ideális, a torchlight 2 nincs még kint (tudtommal ) az 1 pedig messze nem üti a szintjét meg
    jöttök a GW2vel ami szép és jó, de teljesen más stílus (mintahogy a WoW is)

    A D3 nem D2 remake hanem egy különálló játék!! ami HnS szal mész és farmolsz nagyrészt, a cuccok randomok de ha 1x bejön ami kell az számomra legalább akkora élmény mint D2ben egy jobb rúna vagy legend

    a játék legnagyobb hibája az hogy nem vezeti be a játékosokat hogy az AH hogy kéne működjön,pedig az élményhez elengedhetetlen (emiatt szidható a game, de megszoksz vagy megszöksz elv) én pl majdnem kidobtam egy cuccot mer aszittem szar haver meg szólt h 3millát ér, és közbe tényleg! sokan nem tudják mi értékes és mi nem (én sem sajnos) ezért csalódás az AH (rmah) és emiatt rosszabb a játékélmény, ha odafigyel valaki igazi gyöngyszemeket lehet szerezni poton pénzekért csak időigényes, viszont nem pénzigényes alapvetően

    van egy csomó hiba amit javítanak, komolyabb elvi gondot nem látok
    viszont a statok egyéni osztását én is hiányolom de elfogadom (ezt felejtik el sokan)

    nem feltétlen a játék rossz, hanem az elvárások (pl én is megjártam a gyűrűk ura filmekkel hasonló okok miatt és még sorolhatnám)

    nem az a bajom hogy valaki azzal jön 1-2x hogy “bezzeg a d2″ hanem hogy folyamat ez megy és nonstop klisé sírás megy
    13-15k volt a játék ezért szórakoztál 200 órát (legyen átlagba)
    sorolj fel 10 játékot ami hozza ezt és nem online igényes és 2010+ kétlem hogy sikerül

    Thumb up +6

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@Hamu (#39):[/reply]az életemhez meg semmi közöd nem én vagyok modi egy ilyen oldalon P: ;)

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@Hamu (#39):[/reply]Cukorbogár én is kinyírtam infernon diablot és nem állok a trutyiba és nem lövöm ha fent van a shield… De Runolni főleg egyedül akkor sem egyszerü… ennyi…

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@zotyy (#36):[/reply]Cukorbogárkám egy árva eurót nem költöttem az egész játékra és mégis sikerült megölnöm infernó Diablót, (Jahh és megkaptam a Casual jelzőt is egy-két hc játékostól) na akkor most hogy is vagyunk?
    Őszesen kb. 200 órát öltem bele abba a karakterbe, mire meglett az infernó Diablo kill és nem is rohantam vele.
    Cicabogár, az Infernó nem a gazdagoknak való főként, hanem azoknak akik tudják, hogy ne állj a tűzbe, trutyiba, amikor fent a shield ne lődd a szerencsétlen mobot, mert úgysem fog sebződni és a többi apróság.

    Az hogy idehányod a mondanivalódat és “leszarozod” a többieket akik értelmesen próbálnának veled beszélni, ez csak téged minősít.
    Személyesen köszönöm a konstruktív megnyilvánulásaidat, de javaslom, mielőtt megnyomod a Hozzászólok gombbot legközelebb, vonulj el egy kis sarokba és gondolkodj azon, hogy hol siklott félre az életed.

    Thumb up +14

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@ED (#33):[/reply]ez szép és jó és működik is ,de infernon már kevés ;)

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Anuwen (#28):[/reply]Majd felvetem a főnökségnek az ötletet! :D

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@Negritis (#34):[/reply]Üzenem a nagyfaszú gazdagoknak,jó hogy csináltak egy játékot amit csak 500+euroval lehet élvezni… (MOST IDEÍROM NEM AKT 1-2 BEN SZERETNÉK RUNOLNI KÖSZI) Szóval ennyi…és ne üzengess ez nem posta haver ;)

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    anto89

    |

    Mostanság nem nagyon írtam csak olvasgattam , és levontam a következtetéseket.Előre közlöm, hogy full elvagyok a játékkal ritkásabban ugyan de játszogatok. 2dolog viszont “böki a csőröm” : 1. anno azt nyilatkozták ,hogy azért lvl 60 mert ,hogy 1 szint lépés hatalmas erősödés lesz blabla ( na hát ezt én eddig 2 60as és még 2 40körüli karakterrel nem vettem észre) , és a másik ami akkora pofára esés, hogy öröm nézni az a lvl 60… Ezt nem tudom ki találta ki de nyugodtan mehet a bitófára azonnal … Ugyanis D2ben a cuccok mellett pont az motivált ,hogy fu még x run és + 1 szint ( bár ott még ugye benne volt a +stat pont + skill pont is ami miatt fontos volt ) de szerintem ez a 60 akkoris óriási kabaré… Értem én ,hogy wow meg + kieg meg blabla , de ez az 1 dolog ami részemről elfogadhatatlan tőlük..(a bugok stb. olyan ,hogy oks később kijavítják van időm legalább látok napot stb. de ez a 60as limit ez hatalmas benézés, főleg ha megnézzük ,hogy + 1 nehézségi fok szóval józan paraszti ésszel több lvl kellene mint 99)

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Negritis

    |

    [reply]@zotyy (#26):[/reply]üzenem mindenkinek aki szerint a “D2 jobb volt” a D2 még megy tessék menni játszani vele, sőt ott lehet offlineba is tolni és nem kell feljönni az internetre se sírni

    Thumb up +5

    Reply

  • avatar

    ED

    |

    Nem tom ti hogy vagytok vele…. nekem kb 1 hónapja van meg a játék de eddig nem sok időm volt játszani sajnos a meló mellett, de a rengeteg hiba ellenére is sztem 10/10-es játék lett!
    Amúgy meg ami az AH-t illeti…. van egy lvl 48-as barbárom nigthmare act 3 cégén és egy nigthmare act 1 eleje lvl 33-as WD-m…. de eddig már bőven több mint 2 millió goldot gyűjtöttem! és ebből csak 700k a játékban esett!
    több mint 1,3 milliót sikerült AH-ból beszednem két ilyen very low level karival is!
    az a gáz hogy mindenki MILLIÓKAT akar kapásból az AH-ból meg rinyál hogy nem esik jó cucc…
    én kiteszik MINDEN valamire való cuccot, amiről tudom hogy egy adott szinten lévő karakternek biztos jó lehet…
    kiteszem alacsony áron és adok egy pár 10k-s buyoutot…. és láss csodát normál játék mellett napi 2-3 cucc elmegy így, ami amúgy nekem szart sem ér de egy 10 szinttel lejjebb lévő kariknak igenis frankó cucc!
    mert az a gáz hogy nincs a cuccoknál BUYOUT megadva!
    pedig egy viszonylag jó cucc egy elfogadható buyouttal PILLANATOK alatt elkel!
    én pl utálok licitálni és ha látok egy cuccot ami megfelelő és van rá egy elfogadható buyout kapásból rámegyek!
    miért várnék másfél napot a cuccra mire addigra úgyis fejlődök vagy 5 szintet és már szart sem érne?
    de egy jó buyouttal simán el lehet adni egy alacsonyabb szintű karinak egy cuccot aztán hordja 2-3 napig majd ugyanannyiért sőt többért is eladhatja!
    személy szerint nem egy olyan volt hogy lvl 20-as karival felöltöztem kb 5000 goldból sima licitből mert senki nem licitált rám… aztán mikor kinőttem a cuccokat kb 150.000-et kerestem ezzel az 5000-es gearral mert mindegyiket egy 10-30k-s buyouttal tettem ki és mivel senki nem akar várni így kapásból ráharaptak és 1 nap alatt elment szinte a teljes gear!
    szal ha nem akarna mindenki milliókat akasztani, hanem sok kisebb eladással is megelégedne akkor egyrészt nagyobb lenne a választék + sokkal többet lehetne keresni és jobban fel lehetne öltözködni!

    Thumb up +10

    Reply

  • avatar

    MirmiX

    |

    [reply]@SuccessJK (#31):[/reply]Szerintem ha nem lennének botok(de szép kis utopia) akkor lehetne ingame végre goldot is eladni igy nemigazán lehet,mert aki goldot vesz az kint veszi ahol 0.25€=100k gold alatt van az ára.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    SuccessJK

    |

    [reply]@Anuwen (#28):[/reply]Eddig nem regeltem be, csak olvastam az oldalt, csak azért regeltem be hogy ezt leírjam:
    You sir deserve a medal.

    Végre valaki kimondta ami nyomja a szívem, a sok fikázás, jajjj zavar hogy lemegy buffom mert elklikkelek egy skillt, jajjj de várom a gw2őt, jajjj haldoklik a blizzard, jajj bétával játszunk , jajj nehéz a játék ÓÓÓ de azért belogolok ahzni meg eszem*aszom, meg kell nézni mi van, jajj generalon is floodolok egy kicsit hogy gané a játék etc etc.

    Ezeknek az embereknek mondanám: Uninstall diablo, nem kell idegesíteni magatokat, várjátok a gw2őt úgy mint az 1et és 1 hét múlva mennyetek vissza WoWozni mint anno, mert arra mérget vennék hogy nem lesz 1 hónap a GW2 ben.

    Amúgy is lehet marketing, szarni bele, ha jön az amit ígérnek kit érdekel? Legyen jó a játék és kész nem havidíjas egyszer 15K HUF és játszottál vele 2 hónapot.

    Jön PVP, class és legendary balance, AH design. Majd ha a mostani akármilyen játékot megveszitek, mennyetek annak az oldalára és szarozzátok azt is. Lehet fanboynak tűnök de csak azért mert lehet hogy egy kívülállónak ilyen/olyan lenne a játék, de a lényeg az hogy NEKED milyen. Engem személy szerint napról napra több órában foglalkoztat, bármekkora bugok vannak benne meg botok meg stb. Ha nem lennének botok elmondom nektek akkor egy idő után mi termeltünk volna ki ennyi goldot csak addig nem ment volna föl az ára a jobb cuccoknak és mindenki fullos tierben farmolna. Akkor meg az lenne a baj.

    Na mindegy nem kopik az ujjam tudnék még írni de max ha válasz ér akkor válaszolok és kész.

    Peace

    Thumb up +25

    Reply

  • avatar

    rubicoin

    |

    [author]Szotyi (#25):[/author][quote]továbbra sem dob a játék normális használható tárgyakat, hogy rákényszerítsenek minket az RMAH-ra[/quote]

    ha nincs drop, rmah-ba honnan kerülnek a drága cuccok? blizz teszi be gondolom.. az egész postod sablon d3 fika, már baromi unalmas.

    Thumb up +6

    Reply

  • avatar

    Heffernan

    |

    [reply]@Anuwen (#28):[/reply]vicces vagy, de most már alt-tabolj vissza mert lejár a valor buffod, aztán szomorkodhatsz

    Thumb up +6

    Reply

  • avatar

    Paleszisz

    |

    Rezeg a léc szorul a hurok vakítsunk hát parasztot :D :D
    Ez a játék jobb már nem lesz szerintem. Minden hibáját kijavítják adnak hozzá kieget 4 új kasztal új actal akkor se! 2 hónap játék ebből 1 élvezetes volt nem rossz ez ennyi pénzért. Legtöbb játékban 1 max 2 hét van. A világ változik igények nőnek egyre több az igényes jó játék és úgy tűnik a Blizzard erősen vissza esett az élből legalábbis nekem. Azért van sok mindenki aki még várja a patchetek és sok időt el akar még tölteni a diablo 3 világában nekik jó játékot hozzá :)

    Thumb up +4

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    [reply]@sogat (#21):[/reply]Mert megszülettem,amúgy eddig nem volt vele baj,de kezd uncsi lenni így 2 hónap után…. d2 valahogy jobb volt…nem beszélve azokról az itemekről melyeken értelmetlen statok vannak (monk vagy wizzard wand on 200+str, fejsze kalapács xbow 200+int…azért ilyen szeinten javítsuk már ki ,ne az AS-t basztassuk….meg a javítási költséget… szal röviden ennyi! Grafikailag 5-ös,de amúgy nem egy nagy szám a várthoz képest…

    Thumb up +4

    Reply

  • avatar

    Szotyi

    |

    Bla, bla, bla, látják hogy esnek meredeken a mutatóik, így valamit most már írniuk kellett, de érdemi változás nem várható, ha várható lenne, már nekiálltak volna, de egyedül csak az anyagi haszonnal kecsegtető megoldásokon agyalnak. Csiszolgatják az AH-t, illetve továbbra sem dob a játék normális használható tárgyakat, hogy rákényszerítsenek minket az RMAH-ra. Könnyebbé, játszhatóbbá pedig inferno act2-től szintén nem teszik a játékot hogy kénytelenek legyenek a játékosok “bevásárolni”. Mindezekhez pedig az állandó online-on vezet úgy érzik az út. Nos ez az üzleti fogás nem jött be, ugyanis akinek van egy csöpp esze, inkább ugyanazon pénzen körülnéz a frissen megjelenő játékok között a boltok polcain és nyilván talál is kedvére valót kb. 1 darab RMAH-s szett sapka árán…:D Továbbá az emberkék nem vért izzadva akarnak szenvedni ugyanazon pályán farmolva nulla dobási esélyekkel, hanem egyszerűen élvezetes játékmenetet keresnek, felhőtlen szórakozást, kikapcsolódást, ha D3-ban nem találják meg akkor keresik máshol. Így tesznek Amerikában, Európában és mindenhol már rajtunk kívül. D3-ban pedig maradnak a botosok, a vér pistik és a Diablo3 név fanatikusai.

    Thumb up +6

    Reply

  • avatar

    DeathLaca

    |

    Nekem is marketing szövegnek tűnik, sajnos amiatt, hogy semmi konkrétum nincs benne. Leírja, hogy mennyire sok a munkájuk, mindemelett még mindig nem kerültek javításra egyes dolgok. Pl. én gondolok arra, hogy nekem 5-ös NV-vel a 3. pack után sem esett egy sárga sem, pedig elvileg garantáltan esik, és javítva is volt. Nekem talán azért unalmas, mert egyszerűen beteltem az állandó farmolással. Tudom hogy a WoW-al jövök, de ott is van farmolás,mégis nagyon sok dolgot meg tudtak oldani amellett, hogy farmolni is kell. Remélem, hogy a PvP bevezetésével valamelyest olyanná válik a játék, hogy nem lineális lesz, és más lehetőségek is lesznek benne.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    Igazából teljesen olyan ez a Blizzard post mint ha egy beta feedback-re adott válasz lenne. Ugyanaz az ígérgetés mint megjelenés előtt, azzal a különbséggel hogy a játék már kint van ebben a – Blizzard minőség elvárást tekintve – vállalhatatlan formában. Azt mondom ha félrerakom porosodni, fél év múlva ez egy igen jó játék lesz, de ezt az átb@szott érzést már meg fogják szüntetni, és fél év múlva lehet hogy kedve se lesz az embernek visszanézni.

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    Heffernan

    |

    köszi Hamu a fordítást
    maga a cikk pedig marketing duma, és sajna engem nem talált el.
    Persze, hogy dolgoznak rajta, mert még mindig nem lett volna szabad kiadni, lejáratták a Blizzard nevet vele.
    1-60 ig még kb. élvezhető, mert a skilleket variáltuk – nézegettük, de így is 3x mentünk végig act1-4en, de aztán 60-nál kifújt. Addigra kitaláltuk melyik a legjobb skill nekünk, és a valor buff miatt nem is variálunk az elite pakkoknál, mert még ráadásul sokat nem is érne.
    lvl60 utáni gamét meg csak Kínában és az idősek otthonában lenne szabad engedélyezni. Nem ezért fizettünk…80x ugyanazt az actot, és még nem is esik semmi…valaki mondjon le!

    Thumb up +4

    Reply

  • avatar

    sogat

    |

    [reply]@zotyy (#9):[/reply]Szuper, minden személyeskedés nélkül. Akkor miért vagy!?! :) Jó játékot!

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Akronomus

    |

    Én is bízom benne, hogy érezhető javulás lesz a játékban, de ebben a szövegben csak a “parasztvakítást” érzem, semmi konkrét nincs benne, csak annyi amennyit eddig is tudtunk/mondtak. Egyetlen változás, hogy most ömlesztve kaptuk ezeket.

    Thumb up +6

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Szép szavak, remélem szép tettek is követik majd.

    Szerintem a Blizzard nagyon jól tudja, hogy ha elveszíti a játékosai bizalmát, azzal elveszíti a játékosait is, azzal pedig a vásárlóit, vagyis a pénzét. Nem fogják hagyni, hogy tömegesen kiábránduljunk a játékból, mert akkor a következő játékukat (pl a Titan-t) senki nem fogja megvenni. A Blizzard név eddig egyet jelentett a vakon megbízható minőséggel, ez most az elmúlt 1-2 évben egy kicsit megingott, szerintem ők is tudják, hogy ezt vagy visszaállítják a régi állapotra, vagy előbb-utóbb vége a karrierjüknek.

    Én bízok benne, hogy fél éven belül komoly változások jönnek, és sokkal jobb lesz a “high-end” végjáték. Nem is kell hozzá sokat tenniük, a játék alapja abszolút kiváló, pár rossz döntés (AH, drop, stb…) vitte el egy rossz irányba, ezeket kell újragondolniuk.

    Addig is farmolok kitartóan ! :D

    Thumb up +15

    Reply

  • avatar

    bakter24

    |

    [reply]@reconka (#17):[/reply]Akkor én jól kitolok velük, mert eddig sem költöttem egy huncut eurót se RMAH-ban, és ezután se fogok.

    Thumb up +8

    Reply

  • avatar

    reconka

    |

    Szegeny ember aki igerni sem tud..

    Sugarzik az angolszasz bullshit a szavaiba.. Munkam soran sok ilyennel talalkozok, jo latni ezt.

    Bar igazatok van nem mondhatjak, hogy fejek hullanak a cegnel, es mindenki lustalkodik :)

    A kerdesem egyszeru.. Hogyan tud meg tobb penzt kifacsarni Blizz?
    - x idokent betesznek uj targyakat, seteket a jatekba, igy emberek visszajonnek valamivel jobb cucc erdekebe, illetve meg nem is beszeltunk arrol, hogy ah is felviragzik

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    MirmiX

    |

    [reply]@Hessien (#12):[/reply]Nem is a buff miatt kel elrakni őket most.:P

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Cloud

    |

    [reply]@Shael (#10):[/reply]Hiába csücsül, az item statok már megvannak abban a pillanatban, hogy kiestek a szörnyből.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Andrei

    |

    [reply]@Shael (#10):[/reply]Azokra szerintem nem lesz hatással. A stat már megvan rajtuk az identifikálás csupán egy kis izgalom fokozó. De ne legyen igazam.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    bakter24

    |

    [reply]@Bruhihi (#8):[/reply]Én nem vagyok türelmetlen. Ez mondjuk abból is fakad, hogy még csak hellen tartok a legtáposabb karakteremmel (egyszerre húzok 4 karaktert, plusz egyet majd tesómmal coopban tervezek fejleszteni, amikor Ő is ráér) Szóval én ráérek, elvégre örökre vettem a játékot, nem kerget senki, hogy kimaxoljam határidőre. Ha innen nézzük, akkor dolgozzanak csak, de ne kapkodjanak. Ez a nézőpontom. Én is érzem rajta a marketing-szagot, de inkább ez, mint hogy semmit sem kommunikálnának.

    zotyy: Így van, igazad van, épp ezért menj is innen akkor, és boldogíts másokat! Thx!

    Thumb up +7

    Reply

  • avatar

    Hessien

    |

    [reply]@Shael (#10):[/reply]Blizzardot ismerve bár nálam is figyel pár ilyen tárgy csak az újonnan esettekre vonatkozik majd a buff ;D ;D

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Hessien

    |

    Végigolvastam és bármennyire is játszok a továbbiakban a játékkal egy valami felháborít. A mondandó a következő volt: Köszönjük hogy a “Béta” megvásárlásával felépíted azt a játékot számunkra és a többi játékos számára amit Május 15én ki kellett volna adnunk…

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    Shael

    |

    1.0.4 várjuk… a táskában már figyelnek a ki nem nyitott legendaryk…

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    zotyy

    |

    Ez egy fos játék!!!

    Thumb up +25

    Reply

  • avatar

    Bruhihi

    |

    Köszi a fordítást, biztos volt vele dolgod bőven. Viszont amit írnak…..jó ideje nem votl semmi hotfix vagy kisebb patch, héten se volt semmi csak leállt az ah 1 napra ismét és csá.
    Kijötteka statisztikák,hogy kezd néptelenedni a game erre kiadnak egy ilyen szöveget,hogy köszi,hogy fikázod a gamet és ezért tudjuk mit kell betenni és bele is fogjuk egyszer majd és lesz ez és az és amaz 1x….de dolgozunk izomból. Poénból meg semmi konkrétat nem mondunk,mert nincs kész.
    Hát erre mondják azt az emberek,majd hiszem, ha látom.
    A gond az, hogy MOST unalmas a játék és kezd az lenni embereknek és nem 1-2 hónap múlva és MOST kellenek a fejlesztések és nem 1-2 hónap múlva….

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    Ray

    |

    [reply]@Zoro (#6):[/reply]Én nem nevezném hazugságnak, ez szimplán marketing és a világ minden területén így működik. Ilyen az emberi faj, bár tudja, hogy amit olvas vagy hall az bullshit mégis elvárja, hogy ezt mondják neki, hogy minden rendben, minden a ti érdeketekben történik és mi csak is nektek akarunk jót, erre épül a politika és minden komoly cég működése is. Persze, hogy a személyes haszon a legfontosabb nekik, mindenkinek az a legfontosabb de ha valaki ezt konkrétan kimondaná akkor abból ritka nagy balhé törne ki, holott mindenki tudja (vagy legalábbis aki tudni akarja), hogy ezt minden cég így gondolja. Jó persze a Blizzardnál is biztos vannak olyanok akiknek a legfontosabb, hogy jó játékot csináljanak és erre is törekednek de amig őket a magas pozicióban ülő öltönyös alakok irányítják addig a szándék édes mindegy.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    A fordítás nagyon jó lett. Grat!
    A mondandó viszont nagyon unalmas. Szinte csak olyanról beszél Mike amit már tudunk. Plusz ígérget egyet-kettőt.
    Meg persze megpróbál elhinteni egy-két kamu hülyeséget hátha páran beveszik.

    Példa1: Ahogy próbálja beadni, hogy nem tudtak felkészülni a kezdeti terhelésre, mert nem számítottak ekkora játékos rohamra. -.- A Béta is végig laggzott. Persze ott is volt mire fogni. A nyílt hétvége maga volt a katasztrófa. Ha annyit nem bírt el, akkor most kinek próbálja ezt a mesét beadni? xD Ez is csak pénz, minél jobban kicentizik a szerverek számát annál több a haszon…

    Példa2: “A valódi pénzes tranzakció fő célja az volt, hogy a játékosok kényelmesen, rugalmasan és biztonságosan használhassák, az eddigi harmadik fél szolgáltatásait.”
    Hát ebből semmit nem sikerült megvalósítaniuk, de az igazi cél nem is ez volt. Természetesen az, hogy itt is megfejjenek mindenkit.

    Mielőtt válaszolsz a kommentemre(ha egyáltalán válaszol bárki): nem sírok. Egyszerűen az embernek tele a töke azzal, hogy a hazugság folyik a csapból is, erre itt a kikapcsolódása közepette is megpróbálják lenyeletni vele a hazugságot. Pofátlanság a köbön.

    Thumb up +13

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    Fejenként öszáz,lesz! :D
    Na jó csak vicceltem, szívesen.
    Azt szívesen látnám én is, hogy az NV elvesztése nélkül is cserélhessek valamilyen módon skillt. pl. városban, vagy x idő után kapsz egy új csere lehetőséget, meg ilyenek, tök jó lenne, megtörné a monotonitás egy részét, az biztos.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Benny

    |

    köszi Hamu a fordítást.

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    ProdMiror

    |

    Köszönöm a többi hiányos angol tudású nevében is a fordítást!

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    Mit mondhatnék, várjuk az 1.04-et, és remélhetőleg kezdenek valamit az olyan skillekkel mint pl. az Explosive Palm…

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Falty

    |

    Nagyon helyes! :) remélem tényleg lesz más módja is a coop-nak nem csak az end game item farm így 60on : )

    Thumb up 0

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.