1.0.4 Demon Hunter változtatások

Dyingsoul . Hírek, Patch 189

A Demon Hunter class esetében a fejlesztők a hatred generátorokat szeretnék erősíteni valamint az ikonikus Demon Hunter képességeket, mint például a Rain of Vengeance és Sentry.

Következzenek a főbb Demon Hunter változtatások:

Hatred Generátorok:

  •  Ahelyett, hogy a Hungering arrow sebzését csökkentenék, a többi hatred generátort erősítik. (Gránátokat jelenleg változatlanul hagyják.) A Bola shot esetében például:
    • Az első célpontra vonatkozó sebzést 130%-ról 160%-ra növelik.
    • Thunder Ball és Acid Strike szintén 130%-ról 160%-ra nő.
    • Imminent Doom sebzése az első célra 182%-ról 216%-ra növekszik

Hatred Költők:

  • Chakram:
    • A sebzés 150%-ról 170%-ra nő.
    • Twin Chakrams sebzése 100%-ról 114%-ra nő.
    • A Serpentine sebzése 203%-ról 230%-ra nő.
    • Razor Disk sebzése 165%-ról 187%-ra nő.
    • Boomerang sebzése 188%-ról 230%-ra nő.
    • A Shuriken Cloud sebzése 30%-ról 34%-ra nő.
  • Cluster Arrow:
    • A kezdő bomba sebzése 200%-ról 225%-ra nő.
    • Maelstrom sebzése 145%-ról 165%-ra nő.
    • Loaded for Bear sebzése 290%-ról 304%-ra nő.

Ikonikus képességek:

  • Rain of Vengeance a Demon Hunterek védjegyének kellene lennie – ahogy a wizardoké a Hydra. Éppen ezért a  ”75%-os sebzés 5 másodpercen keresztül”-ről “715%-os sebzés 5 másodpercen keresztül”-re változik a sebzés. A sebzésén kívül más tulajdonságán nem változtattak.
  • A Sentry használata érdekes játékstílushoz vezethetne, rendkívül hasznos lehet csapatjátékban. Éppen ezért megduplázták a sebzését.

Hungering Arrow is currently the best-performing Hatred Generator for demon hunters. With its high theoretical damage output, strong Hatred generation, and straightforward mechanics, it’s an easy go-to skill to have on your bar.

As with other classes, when there’s a single skill (or set of skills) that is much stronger or more worthwhile to use, it curbs potential build diversity. To help open up some other options, we’re taking a look at Hatred Generators and Spenders, as well as some of the demon hunter’s more iconic abilities like Rain of Vengeance and Sentry, and will be upping the damage on all of them.

Hatred Generators

Four skills are intended to compete with Hungering Arrow as a Hatred Generator: Entangling ShotBola ShotEvasive Fire, and Grenades.  While each of these skills offer some unique utility options (Entangling Shot slows enemies, Bola Shot has an AoE component, Evasive Fire provides an escape route, and Grenades can bounce off walls), their damage just isn’t competitive enough when compared to the theoretical damage of Hungering Arrow and its rune variants.

In the case of Grenades, the skill has some minor mechanical and control issues that keep its unique ability to bounce off walls from really shining through. It can be difficult to get the grenade projectiles to where you want them, and using the skill doesn’t always feel very smooth. We explored some alternate targeting methods over the course of 1.0.4′s development cycle to help improve this, but we weren’t happy with anything we came up with. Most often, we found that by introducing targeting that allowed Grenades to bounce off a wall in a satisfying way, it would often make it so you couldn’t hit a monster you directly clicked on. Unfortunately, we haven’t found a great solution yet, so the Grenades skill isn’t going to get as much love this patch. However, we do want to revisit the skill in the future.

As for the other three Hatred Generators, rather than nerfing Hungering Arrow to be less powerful, we’re instead bringing up the damage values for all three skills to make them more attractive. To use Bola Shot as an example:

  • Damage to the primary target is being increased from 130% to 160%
  • Damage for Thunder Ball and Acid Strike is also being increased from 130% to 160%
  • Damage for Imminent Doom to the primary target is being increased from 182% to 216%

With these changes, Hungering Arrow will still do more theoretical damage against a single target, but Bola Shot damage will become a viable DPS alternative and it will also do AoE damage. Entangling Shot and Evasive Fire are receiving boosts to their damage as well, so they should be much more compelling choices when it comes to Hatred generation.  Much like Bola Shot, they won’t compete directly with Hungering Arrow in terms of raw theoretical damage to a single target, but the DPS loss won’t be as great in order to gain the utility they offer.

Hatred Spenders

Our general philosophy for resource-spending skills (and this applies across all classes) is if you take the time to spend your resource, we want you to feel like you got a good return for it. Elemental Arrow is currently the most popular Hatred Spender in the demon hunter’s arsenal and a good example for what works — given how quickly you can fire off each arrow, you can deal a lot of damage to nearby enemies. Unfortunately, many of the other Hatred Spenders fail to meet this benchmark in terms of DPS output, so we’re buffing them up to match.

To give you an idea of what kind of increases you’ll see in 1.0.4, let’s use Chakram and Cluster Arrow as examples.

Chakram:

  • We’re increasing its damage from 150% to 170%
  • We’re increasing the damage for Twin Chakrams from 100% to 114%
  • We’re increasing the damage for Serpentine from 203% to 230%
  • We’re increasing the damage for Razor Disk from 165% to 187%
  • We’re increasing the damage for Boomerang from 188% to 230%
  • We’re increasing the damage for Shuriken Cloud from 30% to 34%

Cluster Arrow:

  • We’re increasing the initial bomb damage from 200% to 225%
  • We’re increasing damage for Maelstrom from 145% to 165%
  • We’re increasing damage for Loaded for Bear from 290% to 304%

Iconic Abilities

Just like Hydra for the wizard, Rain of Vengeance is intended to be a trademark spell for the demon hunter. We want it to be one of those buttons on your bar that you look forward to pushing — not only because it’s visually very fitting for the class, but also because it packs one hell of a punch.

While the skill is where it needs to be visually, mechanically it lacks the “oomph” that most iconic class abilities possess. Its damage is just far too low to compete with other skills available.

To bring Rain of Vengeance up to the level it needs to be, we made some pretty notable changes. Not only did we buff the damage, but Rain of Vengeance is one of the skills being converted to a strict X% weapon damage over Y seconds format, as alluded to in the Systems Preview. As a result, the new base skill is quite potent:

Current: 75% weapon damage for 5 seconds
1.0.4: 715% weapon damage over 5 seconds

(Anathema now also uses the “X% weapon damage over Y seconds format.” Meanwhile, Dark Cloud, Beastly Bombs, Stampede, and Flying Strike are receiving straight boosts to their damage. )

Sentry is also a very distinctive spell that doesn’t get used very often. It’s interesting mechanically, and it has some nice potential for team play, so we’d like to make it more attractive. The solution was pretty simple for this one: we took its damage, and then we doubled it.

forrás: eu.battle.net




Comments (14)

  • avatar

    Baro

    |

    Pont jokat erositenek, shuriken,sentry-t hasznalom soloban act2-ben is.twin shuriken kezdetek ota,szerinten daralt eddig is rendesen a mobok kozt. Sentry nem a legerosebb fegyver,de ki lehet hasznalni rohangalassal.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    [reply]@Bruhihi (#12):[/reply]Megértem a problémád én is így látom. Most mindenkinek critet kell buildelnie mert az a biztos út.
    Az As el szemben valószínűleg azért kedveli a blizz a critet (és emiatt nem lesz nerf se) mert nem fundamentális stat. Az hogy milyen gyakran critelsz függ a crit chance-től és az attack speedtöl is, és az hogy mekkorát, az meg függ a crit dmg-töl és az alap dmg-től is. Szóval végül a DPS függ a crit chanctől As től crit dmg-től és a dmg től is. Ezt tehát azért szereti jobban blizzard mert nem csak egy dolgot kell buildelned (mint as esetében) hanem több félét is amik összefüggenek és erősítik egymást. Végül pedig van benne egy kis random is ami egy random játékba odaillik.
    Ez viszont oda vezet hogy egy fegyver nem sokat ér crit dmg nélkül…

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Bruhihi

    |

    Részemről semmit se változtat a DH-mon ez….az a build amivel tolom tökéletes nekem, alig halok és bármit leölök vele. Ezek olyan pici változtatások,hogy nagyon nem éri meg a jól bevált builden változtatni, főleg hogy ismét gyengülnek majd az elitek és a sima mobok is….
    Off: Amit azért még nem értek, ha sikerüla skilleket úgy csinálniuk,hogy legyen több build a kariknál skillek terén oké, fasza.De miért nem lehet tankokon belül pl csinálni: dodger, hp-armor, brutáll allres és hasonló tankokat….
    De dps-nél se értettem az AS nerfet, most mindenki crit huszár és csá….AS-el lehetett AS vagy crit huszár lenni….Számomra ezek a változatosságok hiányoznak még, aki érti az érti…..nem egy nagy dolog,de változatosabbak lehetnének a karik ezzel is…..de lehet ezt ragozni még.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    [reply]@Kiskupák (#2):[/reply]Részben egyetértek. A passzívokról tényleg nem esett említés pedig ott lenne mit változtatni. Én special a tactical advantage steady aim sharpshooterrel tolom, de a lényegen nem változtat, kötelező mindegyik, és sajnos nincs valós alternatíva. A shadow power gloom és az SS Lf valóban egyértelmű választás, de én azt már sok helyen leírtam hogy a backup plan abszolút nem az ultimate döntés, én a battle scars-t javaslom és akkor a reflecteseken sem kell meghalni. Sokan azt felejtik el hogy a backup plan 30% eséllyel procol és amikor nem (ami az idő nagyobb részében lesz) akkor olyan mintha nem is lenne runa a preparation-odon. Battle scars olyan mint +1 poti cd (csak többet tölt) biztos, és mindössze arra van szükség hogy úgy manageld a harci pozíciódat hogy kb egyszerre fuss ki az életből és a discből hogy mind a kettőt feltöltve maximalizáld a hatást.
    Aki farmolt már velem az tudja hogy én vagyok az a dh aki szinte sosem hal meg, és ennek egyik kulcsa a battle scars. Más kérdés hogy én meg a bs en kívül nem látok életképes alternatívát a preparation-ön.
    Van azonban más terület ahol szintén nincs viable választás mint pl a vaultnál az ideális döntés a tumble és kész a többi teljesen felesleges/kevés/nem a célnak megfelelő és ennek változását épp úgy mint a companinokét nem említették. (pedig compbol is a bat esetleg a ferret ér valamit)

    Ami a rain of vegenance-t illeti részemről eddig is használtam a stampadet nem dmg, hanem utility célokra (a chain knockback a legszűkebb barlangban is helyet csinál) és az említett változások ezt a választást aligha módosítják.

    Általánosságban: a dh a raw dps class a játékban. A dmg és a mobilitás a lényege, az alap koncepció hogy nem kapsz ütést és mindent kiteolsz/rommá lősz.
    Ennek megfelelően mindegyik classnál gyengébben bírja a verést ezért bármennyire is úgy gondolhatja valaki aki nem játszik dh val, a cd mentes SS bizony nem túlzás. Amiből egy wizard kibír 3-4 et az egy dh-t instagibel, ezért minden létező lövedéket, ütést, poison tócsát, fire chaint, desecratort, molten csíkot, fagyi bogyót, acrane sentry-t stb ki kell kerülnöd !!! egyet se bírsz ki. Vannak azonban helyzetek mikor ez nem lehetséges, ekkor jön az SS, a végső megoldás. Waller jailer esetén kis szobákba zsúfolódva (ami már tele van arcane sentryvel) gyakran jutsz oda hogy a végső megoldást kell használnod. Ezért nem túlzás a 0 sec CD. (főleg mert bonusz nélkül 2 ss után annyi a discnek)
    Játszottam az összes classal barbárt leszámítva, és a dh-t találtam a legnehezebbnek de a legjutalmazóbbnak is. Résen kell lenni, ügyesen kell csinálni nagyon, szépen kell játszani muszáj kikerülni minden fájdalmat, de ha jól csinálod, kívülről egy halhatatlan gyilkológépnek tűnsz, aki minden helyzetből kijön és aki minden packot le tud puffantani, de ehhez sok gyakorlás jó build, gear és tapasztalat kell.
    Ettől még ez nem jobb vagy rosszabb mint bármelyik másik class, hanem csak speciális, és pont ez volt a fejlesztők célja, hogy minden class speciális legyen a maga nemében.
    A változtatás pedig jó, csak az eddigieket nézve kevés.

    Thumb up +8

    Reply

  • avatar

    Shael

    |

    [reply]@Kiskupák (#2):[/reply]Egyet kell hogy értsek…

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@ricikeke (#8):[/reply]Na ezt inkább hagyjuk! nekem van wd/wiz/dh-m is lvl 60-as. Nincs még egy akkora szabaduló művész, mint a demon hunter. A smoke screenen nincs CD, nem elég ez? Tactical advantage-et inkább meg sem említem… Wizzel teleportolj egyet. 16 másodpercig csak porfelhő van utána, mert csak futni tud…

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    ricikeke

    |

    [reply]@Kiskupák (#2):[/reply]ritkan van hogy egy itteni userrel igy egyetertek, de ez pont igy van sajnos a dhnal, minden amit leirtal

    en is rogton azzal kezdtem, hogy atfutottam a valtozasokat es kerestem a smoke screen szot, hogy mondjuk kap 5x ekkora cdt, mint ami mostvan neki, de sajnos nem :(

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@chasy (#1):[/reply]Akiknek DH-juk van, azok így is megértik. Akiket mélyebben érdekel a téma, úgysem az én fordításomat, hanem az eredeti szöveget olvassák el, nem hiába copyztam be a forrást is.

    #2 | Kiskupák: Koránt sem biztos, hogy ez a lista teljes, sőt. Eddig minden kasztnál odaírták, hogy további változtatások vannak, amiket ezekben a cikkekben nem említenek. Ez csak egy “preview” magyarul betekintő.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    neu5

    |

    Kár hogy az impale-t nem erősítik :) Az egy kevésbé használt spell és nekem még is folyamatosan használom :) Szerintem nem csinálta rosszul a blizzard a javításokat. Hátha többen fogják használni ezek után ezeket a spelleket. Pl.: partyban mostmár egy rain of vegeance vagy egy sentry lehet nem lesz rossz választás, de majd kiderül gyakorlatban.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    mcweol

    |

    Én már csak azt várom hogy a hírmorzsák végén bejelentik hogy hc mód mellett beraknak egy easy módot és minden amit 1.0.4-ről írtak az oda fog kerülni …

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Zoro

    |

    [reply]@Kiskupák (#2):[/reply]Jól látod.
    Úgy meg pláne érthetetlen, hogy a dps listákat a DH-k vezetik(közösen a wizardokkal persze). Akkor minek nekik dmg erősítés? -.- A defenzív meg a passzív jobb lett volna. Így csak újabb unbalance, mint az eddigi bejelentett kasztváltoztatások jórészt…

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Arreat

    |

    A barbárt javítanák inkább, sebzése szinte semmi, rosszul van kalibrálva……

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Kiskupák

    |

    Ez nesze semmi, fog meg jól, eléggé összecsapott az egész. A több változást is megemlíthették volna, mert ez eddig csak dps növelés.

    Kb. 100 egyéb ötletem lett volna, hogy hogyan tehetnék jobbá a classt.

    A passzív skillek közül szinte csak 3-4 használható, az emberek 90% ugyanazzal a 3 passzívval fog rohangálni (Archery, Steady Aim, Sharpshooter/Cull the weak).

    A Chakramnak hiába növelik a sebzését, mert úgy sz*ar, ahogy van. Ebben a formában használhatatlan, mivel képtelenség jól kiszámítani az útját.

    A Sentry teljesen használhatatlan, esetleg a boss fightoknál jöhet szóba, de ott is csak elvétve. Mivel használata helyhez kötött, a DH meg folyamatosan rohangál a Sentry által lefedett terület meg elég kicsi, hogy azon belül biztonságosan lehessen kite-olni.

    Továbbra sem látom egy csomó defensive skillnél a diverzitást. A Shadowpower/Gloom, Smoke Screen/Lingering Fog, Preparation/Backup plan combo-k továbbra is alternatíva nélkül maradnak és szinte kötelezőek. Ezek nélkül eléggé nyögvenyelősen lehet csak haladni.

    Van egy csomó olyan skill, amit a kutya sem használ, mert semmi létjogosultsága a többiek mellett. Azokról semmi szó nem esik, pedig pont azoknál számítottam volna vmi nagyobb kaliberű átdolgozásra.

    Thumb up +16

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    “A Rain of Vengeance a Demon Hunterek védjegyének kellene lennie – ahogy a wizardoké a Hydra. Éppen ezért a ”75%-os sebzés 5 másodpercen keresztül”-ről “715%-os sebzés 5 másodpercen keresztül”-re változik a sebzés. A sebzésén kívül más tulajdonságán nem változtattak.”
    ezt inkább úgy írnám hogy
    előtte:75%-os sebzés másodpercenként 5 másodpercig
    1.04.:715%-os sebzés 5 másodpercen keresztül.
    ezt a magyar nyelvben kicsit nehéz megfogalmazni hogy azonnal érthető legyen.

    Thumb up +3

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.