1.0.4 Witch Doctor változtatások

Dyingsoul . Hírek, Patch 246

Az 1.0.4-es javításban a Witch Doctorok kapták a legnagyobb figyelmet. A cél az volt, hogy megkeressék a nehezen használható valamint nem kedvelt képességeket és ezek sebzését vagy időtartamát növeljék. Ennek ellenére voltak helyzetek, ahol jelentősebb változtatásokat kellett eszközölni. Ebben a cikkben három fő kategóriára bontva ismertetik a javításokat:

  • Petek életképessége.
  • Vision Quest hiányosságai.
  • Splinters és Zombie Bears sokkal vonzóbbak, mint más képességek.

Petek:
Jelenleg körülbelül csak normal nehézségi szinten használhatóak valamire, a későbbi szinteken – pláne infernon – már szinte hasznavehetetlenek. Úgy gondolták a fejlesztők, hogy ezen mindenképp változtatniuk kell mégpedig úgy, hogy akár konkrét buildeket is lehessen köréjük építeni. A Zombi kutyák például megnövelt alap életet és további életpontokat kapnak az idézőjük hp-jának függvényében (WD életerejének a 35%-át). Továbbá szeretnék, ha ezek a teremtmények kissé hasonlítanának a Wizardoknál oly jól bevált Force Armor skillre. Éppen ezért gazdájuk armor és all resist értékeiből is fognak örökölni, s ez alapján számítódik ki  a maximum kapható sérülés.

Ez kicsit bonyolultan hangzik elsőre, de szerencsére van egy példánk, ami jól szemlélteti a dolgokat:

Vegyünk egy lvl 60-as WD-t, 32.000 élettel, 45% armorból származó sebzés mérsékléssel és 30% resistekből származó mérsékléssel. (A tisztán látás végett: A bejövő sebzések 55%-a jut keresztül a játékos páncélzatán és 70 %-a jut keresztül az ellenállásán.)

Zombi kutyák:

  • A 60-as szintű kutyák alap élete  10,000.
  • 21,200 hp-ja is lehet egy kutyának (10,000 [alap] + 32,000 * 35% [változó])
  • A maximum sebzés, amit egy kutyus kaphat egyetlen találatból 3850 életpontnyi. (10,000 [alap] * 55% [sebzés, amit nem fog fel az armor] * 70% [sebzés, amit nem fog fel a resist])
  • Ha nem vesszük figyelembe az életerő töltést, ez azt jelenti, hogy a kutyák 5,5 találatot bírnak ki.  (21,200 [élet] / 3850 [sebzés])

 Vision Quest:

A fent említett passzív skill használata nélkül bizony állandó mana gondokkal küszködik a doktor bácsi. Használatával viszont csak olyan skilleket használ, melyek cooldown alapúakés állandóan spamolja mindet. Bizonyos skillek használatát ez a megoldás ellehetetleníti és ezért a mana regeneráción is szeretnének változtatni a fejlesztők:

  • Minden WD alap mana regenerációja 20-ról 45-re nő.
  • A Vision Quest nevű skillt módosítják: Megnöveli a Mana regenerációt 30%-al 5 másodpercre amennyiben az alábbi képességeket használva sebzést viszünk be: Firebomb, Corpse Spiders, Poison Dart, or Plague of Toads.

További megjegyzések:

  • A zombi macikat és a splintert nem éri változtatás.
  • További skilleket buffolnak annak reményében, hogy a zombi macihoz hasonlóan vonzóvá válhatnak a játékosok számára.
  • Az animációkat lassúnak tűnhetnek ezért felgyorsítják a skilleket, így gördülékenyebb lesz a játék a dokival.
  • Növelik a skillek sebzését, például: Acid Cloud, Firebats, Firebomb, és Spirit Barrage. (Nem csak ezek fognak növekedni.)

Out of the five Diablo III classes, witch doctors are receiving the most attention in patch 1.0.4. The goal for this patch, like for many of the other classes, was simple: identify the unpopular or hard-to-use skills, figure out what’s not working, and then make them better. In some cases, skills only needed slight tuning — a little more damage here, or some increased durations there. In other cases, more significant changes were required. For the purpose of this preview, we’ll focus on the bigger changes, which can be broken down into the following categories:

  • Pet survivability
  • Vision Quest design flaws
  • Splinters and Zombie Bears are way more appealing than most other skills

Pets

One of the core play styles for the witch doctor (and indeed the reason many people chose to play a witch doctor to begin with) is to have pets. Unfortunately, while witch doctor pets do pretty well in Normal difficulty, their survivability has been virtually non-existent in Nightmare, Hell, and Inferno. From our perspective, this isn’t acceptable, so we’re making some significant buffs to pets in 1.0.4. The goal of these buffs is to make pets not only more viable in those later difficulties, but also more enjoyable for players who prefer to base their builds around them.

From a design perspective, we want your pets to be durable enough so they can tank for you, but we don’t want them to just be automatically immortal. The cooldown on summoning pets is there for a reason. Speaking more specifically, we’d like for there to be times when your pets have died, your cooldowns haven’t refreshed yet, and you have that period of increased tension as you wait for the situation to stabilize again. On the other hand, we’d also like for there to be noticeable improvements for players who put thought and effort into their skill and gear selections to make their pets as strong as possible.

Trial and Error:
One of the first things we tried internally was to have Zombie Dogs scale their Life directly with their owner’s Life (Zombie Dogs already inherit Armor and Resistance from their owner). This had mixed results. For example, if the player stacked a large amount of Life, Armor, and Resist, it was possible to have Zombie Dogs tank most of Act I and parts of Act 2  in Inferno. As much as it made sense to have Zombie Dogs scale directly with your gear, it actually inhibited a completely different playstyle: players who wanted their witch doctor to be more of a glass cannon, but still have their Zombie Dogs able to tank. And with that we went back to the drawing board.

The next time around we gave the Zombie Dogs a base amount of Life, and in addition to this base value, they would also receive 35% of their owner’s Life. So, you had a Zombie Dog that could scale with your gear, but if you were built as a glass cannon you’d still have that base amount of Life to fall back on. To help with general survivability, we also gave Zombie Dogs some innate passive Life regeneration.  This test was much more successful. The Zombie Dogs could survive through most parts of Act I and Act II of Inferno just fine and died only occasionally to really difficult encounters. In Act III and Act IV, however, they could take maybe one or two hits, but the outcome was always the same: dead Zombie dogs. We tried increasing the bonus to 100% of their owner’s Life —  and even to 150% at one point, just to see what would happen — but it was to no avail.  The incoming damage just scaled up too high in those later Acts.

So, we made some more adjustments to their scaling, we gave them more passive regeneration, and we made pets resistant to even more AoE effects (such as Plagued, Frozen, and Mortar).  The result was positive, but not perfect: Zombie Dogs could now tough out Acts I and II of Inferno, but they were still melting in Acts III and IV.

The Final Product:
Our final iteration was to give Zombie Dogs their own version of the wizard skill Force Armor, which limits the amount of damage a wizard can take in a single hit up to 35% of their maximum Life.  Much like the rationale for reducing damage for AoE effects, pets take more damage from melee than players.  Pets also don’t back off when they’re low, make use of doorways, or avoid big attacks.

When translating “Force Armor” over to Zombie Dogs, we wanted to make sure they could still scale with the player’s Life, Armor, and Resistances. So, rather than a flat 35%, the damage cap per hit is based on inherited Armor and Resistance values, and rather than scaling with the total Life, the mitigation amount is calculated on the base health of the Zombie Dogs, allowing additional Life to actually scale exceptionally well.

This might be a bit confusing, so let’s set up an example using a level 60 witch doctor. Let’s say this witch doctor has 32,000 Life, 45% mitigation from Armor, and 30% mitigation from Resistances. (For clarity, this means that 55% of incoming damage gets past the player’s Armor, and 70% of the incoming damage gets past Resistances.)

  • The base Life of a level 60 Zombie Dog is 10,000 Life
  • With scaling, each Zombie Dog will have 21,200 Life (10,000 [base] + 32,000 * 35% [scaling])
  • The maximum damage the Zombie Dog can take in a single hit will be 3850 Life (10,000 [base] * 55% [damage not mitigated by armor] * 70% [damage not mitigated by Resistances])
  • Ignoring passive Life regeneration, this means each Zombie Dog will always be able to take at least 5.5 hits (21,200 [Life] / 3850 [damage])

Once you factor in some passive Life regeneration and healing from health globes, Zombie Dogs can do reasonably well in Inferno.  Players who decide to go with a glass cannon build while using Zombie Dogs will have pets that can tank for short periods of time. Meanwhile, players who build with some survivability and choose pet-oriented passives like Fierce Loyalty, Zombie Handler, and Jungle Fortitude will find their pets to be extremely durable and very capable of handling all Acts of Inferno.

Vision Quest

As it stands now, without Vision Quest, many builds feel like you never have quite enough Mana.

Don’t get me wrong: feeling like you always want more Mana can be a good thing, otherwise the resource system isn’t really doing its job. Even so, there are two major issues with Vision Quest that we want to address. The first is that it can feel very “feast or famine” when you’re using it; sometimes you have near limitless Mana and at other times you’re starved for resources. Second, and perhaps more importantly, it forces you to keep four skills on cooldown in order to be useful. This can be frustrating for a witch doctor who wants to use a cooldown skill strategically, but ends up casting the spell early for the Mana regeneration benefits.

Let’s use Big Bad Voodoo as an example.  Big Bad Voodoo might be ready to go, but you need it on cooldown for Vision Quest to stay active.  So, you cast the skill with only a handful of enemies on the screen. Then, no more than 20 seconds later, you come across a nasty Elite pack. While this would be a great moment to drop a Big Bad Voodoo to help you kill everything in sight (and ultimately avoid being killed yourself)….the skill is, of course, on cooldown. This can be a very aggravating experience!  This isn’t a dilemma we want players to face on a regular basis, so Vision Quest is getting redesigned for 1.0.4.

What’s Changing:
We’re keeping the focus of the skill on Mana regeneration, but we’re going to shift the way you get that regeneration away from needlessly spamming cooldowns to attacking and doing damage. The first thing we’re doing is increasing the baseline Mana regeneration of all witch doctors from 20 Mana per second to 45 Mana per second. Not only does this help to alleviate the “feast or famine” effect, it also acts as a big buff to witch doctors who choose to skip Vision Quest.  As for Vision Quest itself, it will increase Mana regeneration by 30% for 5 seconds after dealing damage with Firebomb, Corpse Spiders, Poison Dart, or Plague of Toads.  One of the fun things about this set up is that you can combine it with a Spider Queen (Corpse Spider rune) or a Pyrogeist (Firebomb rune) and they’ll keep Vision Quest active for you the entire time they’re out.

Of course, Vision Quest going down to 30% can seem scary.  Base Mana regeneration is increased, and the new mechanics actually allow for Vision Quest to have a very high uptime, but is it enough?

As we continue internal testing, one of our checks to determine how well Vision Quest is performing is to see if a level 60 player can still summon hordes of stampeding Zombie Bears. While we can’t accommodate every skill and build combination out there, the goal for Vision Quest is that a player who has chosen the right passives and gear will still be able to summon waves of stampeding bears for at least a few seconds.  The new Vision Quest is a lot less “feast or famine” than before, which means some players won’t be able to spam Zombie Bears for quite as long, but the tradeoff is you’ll have a more consistent stream of Mana coming in, and (more importantly) you’ll have your cooldown-controlled skills available to use strategically for maximum effect. A more reliable Mana stream, being able to use your cooldowns, and having the option to use other active and passive skills seems like a better design for the class as a whole for the long term.

Skill Options

In case you’re wondering, we’re not touching Splinters or Zombie Bears this patch. While these are the two most popular witch doctor skills right now, it’s probably not just because people love the sound of Splinters or the look of Zombie Bears (though both of those are pretty cool).  Instead, their popularity is likely due to how attractive these skills are, both in terms of damage output and overall feel. To help compensate and open up more build options, we’re buffing a lot of other skills to make them as appealing as Splinters and Zombie Bears.

Speaking of how a skill feels, the reason players avoid many of the lesser used witch doctor skills have more to do with the skill feeling “slow.”  For example, Firebomb, Plague of Toads, and Corpse Spiders all have animation timing issues which are being improved for 1.0.4. In general, all of these skills will cast faster, which will make the class feel snappier and more responsive.  We’re also doing a straight damage increase on many skills including (but not limited to) Acid Cloud, Firebats, Firebomb, and Spirit Barrage.

 

That wraps up the witch doctor, and all of our class previews! We hope you’re excited about these changes and look forward to hearing your feedback.

forrás: eu.battle.net




Comments (67)

  • avatar

    zoba

    |

    [reply]@CalebForeva (#49):[/reply]http://kepfeltoltes.hu/120818/ghrom_kill_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    igazolva

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    CalebForeva

    |

    Akinek Ghommal van problémája: Gondolkoztam rajta, hogy csinálok egy videót és fellököm youtube-ra, nem nagyképűségből, csak megmutatni, hogy nem kell x percig körberohangálni, az hülyeség (bár nyilván rajtam kívül sokan meg tudják még ölni gyorsan, mindegy, hátha segítek vkinek). Leírom, én hogy tudom minden egyes alkalommal megölni, hátha segít: Skillek: spirit walk/életvisszatöltő rúna – soul harvest /életszívó rúna – big bad voodoo / 30% dps rúna – fetishek / legion of daggers rúna – passzívak: spirit vessel (nem csak azért hasznos, mert 2 seccel csökken a spirit walk meg a soul harvest cd-je, hanem amikor először meghalnál, automatikusan kapsz egy spirit walkot és gyógyulsz 10% hp-t) – jungle fortitude – vision quest. Szóval bemész, közvetlenül ghom elé állsz, soul harvest, big bad voodoo, 8 fetish elő, aztán a legvégén spirit walk és medvézed a 4x mana regennel. Ha elkezdi löknia savat, kiállsz jobbra a savból úgy, hogy még a big bad voodoo szélét érintsd. 1-2 sec és rádokádja a sárga trutymó haverjait, ez pont jó egy soul harvestre, utána spirit walk, 2 secig benne maradsz a savban, medvézed. Én óramutató járásával ellentétesen szoktam futni, soha nem állok meg a sarkakban, mindig a sav legszéléről kell medvézni, ha elkezd lemenni a hp és kb. lement a felére, spirit walk, aztán jönnek úgyis a minionok, ott meg soul harvest. Ha van egy act 3-ra elegendő geared (ha nincs, úgyse jutsz el eddig, max coopban vagy mázlival és sok halállal) és ha megfelelően ügyeskedsz, akkor meglesz. Nekem a rekordom kb. 33 sec körül jár (fél kör a pincében), de általában 40 sec alatt (3/4 kör) hülyére lehet dps-elni. Mint mondtam, nem akarok oktatni, biztos sokan csinálják ugyanezt, de hátha segítettem ezzel valakinek. Jó Ghom öldöklést :D!

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Cyberbeni

    |

    [reply]@Bello (#47):[/reply]Ghom baromi egyszerű, csak mindig fal mellett kell állni, és akkor messzire elmennek a macik. Rakanoth viszont már elég nehezen teljesíthető, nekem csak félig sikerült levinnem (27k/30k dps fegyvertől függően 800/0 loh-el, 3,5k armor, 411-480 resistek, 36k hp)
    Egyébként siegebreaker-ig soloban mindent letoltam (ghom és siegebreakert macikkal) acid cloud-dal, meg act4-ben ishkatu-t is megöltem egyedül

    egyébként meg itt jól elintézték a koppintást egy “fordította a diablo3.hu-val”: http://www.diablohungary.hu/hirek/altalanos/patch-1-0-4-preview–witch-doctor_2012-08-17
    egy árva link nem mutat ide, és ugyanez vonatkozik a többi class preview-ra is.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Bello

    |

    [reply]@zoba (#46):[/reply]Hát őt bevallom töredelmesen én is maciztam. Nála az előző build nem működik az biztos:)…..jó hír, hogyha az ember Ghom-ot kinyírja akkor minden mást is Diabloig :)

    Ghom szerintem DPS race. Próbálj a térkép minden kihasználható részében ácsorogni kicsit. Ha fingik rögtön mozogj, amíg nincs elég közel splinters és amikor lehet mindig nyomd a macit. Jobbat nem tudok, nekem is sokadikra sikerült.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    zoba

    |

    [reply]@Bello (#45):[/reply]adok neki még 1 esélyt de nagyon felbaszarintott act 2 ben :D

    igazság szerint most grhomra probálok vagy geart vagy valami hatásos tippeket találni de eddig nem volt egyik se célravezető

    egy harmad hpra sikerülte levinnem a sarokba mászkálós taktikával de csak felbaszott az egész

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Bello

    |

    [reply]@zoba (#42):[/reply]Ha gondolod próbálkozz még vele, mert valamit nem megfelően csinálsz még. Act 2-n az egyetlen veszélyes a serpent pack tud lenni trükkös affixokkal. Act3-on az a nyelves vacak, act4-en pedig a chargeolós kaszások :D

    Minden más valóban nagyon könnyű ha beleszoksz…..Hauntot told rájuk, mert akkor lassabbak, kiteolj, ha mégis közel értek horrify…..Ha horrify CD-n van akkor spirit walk, siphon…újra rájuk a locust. Valami ilyesmi, de úgyis mindig a helyzet hozza. Nekem ez a build igen jól szolgált. Egyik kedvencem lett a kutyarobbantós mellett.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    mariak

    |

    Kiræy ez a sok infø, de mikor jon mar ki a patch????

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@Xeper (#9):[/reply]De van WD-m, sőt, barbáron kívül minden kariból van egy 60-asom (a barbim most 35-ös, de azt húzom jelenleg). #24 | SaltyDaveIV hozzászólásában leírta azt, amit én is gondolok. Érdekes módon mindegyik kaszt változásai alatt csak a panaszkodásokat lehet olvasni kb. Akkor most mindent nerfelnek? O_o

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    zoba

    |

    [reply]@Bello (#39):[/reply]kiprobáltam poénból de act 2 ön egyszerüen kiherélték a poison kutya pakkok

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    [author]SaltyDaveIV (#22):[/author][quote]Idézet: @Xeper (#10):
    Idézet: @dozernis (#6):
    Az a 70%->700% az valójában 350->700 … de valóban még mindig sokkal jobb, mint a WD újításai.

    Ennyit kell elolvasni a post-odból hogy tudjam, fogalmad sincs a Monk-ról úgy overall. Annak a class-nak olyan alapvető design problémái vannak hogy hihetetlen. Nem kezdek bele sorolni, de ha van rá igény, szívesen leírom.
    +1[/quote]
    A DH kapott egy 375->715 emelést, ami akár ~70-700-nak is látszhat, semmi hasonló nem tűnt fel, azt hittem arról írsz. Újra végigolvasva a változtatásokat gondolom az exploding palmról írsz, de abban a 73,3/s –> 82,7/s változás lép majd életbe a leírás alapján.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [reply]@Animebj (#38):[/reply]Ez egy preview, nincs benne minden változás. A peteket most igen buffolják, ebbe nem csak a kutyák tartoznak, hanem a nagy dög is :). A változás miértjét, és működését írták le, nem azt, hogy ez csak a kutyára vonatkozik majd.

    Türelem rózsát terem, várjuk a patch notes-t, abban minden változás benne lesz minden class-hoz, több preview-ben is kiemelték hogy ezek a blog post-ok nem egyenértékűek a patch notes-al, csak egy kis ízelítő, hogy mire lehet számítani.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Bello

    |

    Kedves nyafis macis WD-k!

    Elég sok időt töltöttem azzal, hogy a kedvenc karakteremnek (WD-nek) más igazán jó buildet találjak. És igen lehet csinálni. Többet is.

    Itt van pl egy túlélő és sebző build. Szinte egyik pack sem árthat neked. A legtöbb esetben el sem kapnak. Ebben sok a DoT sebzés, de még egyszer mondom ez csak 1 példa.

    splinters
    searing locust

    Haunt +lassítós rúna
    siphon soul harvest
    spirit walk (nekem jaunt hogy minél hosszabb legyen, de mindegy mit használsz)
    horrify + run speedes rúna

    passzívok:
    spirit vessel
    jungle fortitude
    pierce de veil

    Ez a build alig eszik manát, csak terjed, sebez és még meg is tudsz lógni ha jól használod a spirit walkot és a horrifyt. Haunt a bossokra, akik sokkal lassabbak lesznek…

    U.i.: Mielőtt leszólod próbáld ki…..300-400 közötti resistekkel is lazásan elvitt Diablohoz :)

    A patch után Hauntot akár ki is lehet cserélni egy manaigényesebb de erősebb skillre. Nekem tetszik a patch, bár a GW 2 rendelést már leadtam :)

    Thumb up +9

    Reply

  • avatar

    Animebj

    |

    Az összes változással egyetértek, mert TÉNYLEG nehézkes és lassú a haladás a WD-vel. Azt viszont nem tartom jónak, hogy a zombikutyákat emelik ki, a gargantuára is rá kéne nézniük, őt is hamar agyonverik, pedig egykeként pont az ő feladata lenne a tankolás. Jobb lenne visszanézni a nekróhoz, ott többnyire jól szerepeltek a petek (kivételek persze a mini- és a főbossok voltak), és be kéne vezetni egy passzív HP+dmg bónuszt nekik.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [author]Pred87 (#31):[/author][quote]amúgy az új end-game tartalmon kívül van még olyan infó amiről nem beszéltek és benne lesz az 1.0.4-ben?
    0[/quote]
    Ezek lesznek:
    *Class változások
    *Legendary buff
    *White Mob HP buff
    *Elite HP nerf + bizonyos affixek balance-olása (pontosabban: p.notes)
    *Invulnerable Minions affixet kiveszik
    *2 kezes fegyverek buffolása (statok és attack speed is, pontosabban: p.notes)
    *Overall Rare buff: 61, 62-es tárgyak 63 “szerűek” lesznek, 63 még jobb.
    *Plusz AH filter-ek (5 vagy 6, nem emlékszem).
    *Enrage Timer törlése Elite / Rare mobokról, bossokon megmarad.

    A pontos, számszerű változásokat a patch notes-ban láthatod majd, amit röviddel a patch relase előtt adnak ki.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [author]Zsiráfnyál (#25):[/author][quote]Egyébként látott mostanában valaki witch doctor-t a játékban ? Talán 10 partyból ha 1-ben van, akkor már sokat mondtam. Persze lehet, hogy csak én vagyok balszerencsés, de nekem nagyon népszerűtlen kasztnak tűnik.
    +2[/quote]
    Szerintem azért mert unalmas, kevésbé dinamikus a többihez képest. Ettől függetlenül én szeretem :).

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    CalebForeva

    |

    Ja igen, még egy gondolat, ami idő közben eszembe jutott: Kíváncsi leszek, hogy pl. ezek után mit fogok csinálni infernon Ghom-nál, mert eddig kb. 35-40 sec volt legépelni (egy fél kört kellett vele tennem), most meg majd bemegyek a kutyákkal, resist ide vagy oda, ők bizony azonnal halni fognak az első poison fingás után. Hála Istennek, hogy már csak a farmolás miatt megyek keresztül azon a részen, mert azt hiszem, most nagyon ideges (még idegesebb?) lennék.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Zea

    |

    Én örülök a WD változásoknak. Szerintem nincs miért sírni még, lássuk mit ad az 1.04

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    CalebForeva

    |

    Annak örülök-és vártam is-hogy a zombie dogok meg a gargantuan elméletileg mostantól használható lesz, de amit én csináltam eddig, azt tényleg “kinyírták”. Persze nem akarok “sírni”, csak egy kis magyarázat: A passzív mana regent hogy megemelték, sajnos nem elegendő, sőt, a vision quest-et ki fogom venni, mert a végig +300% helyett az 5 secig +30% egyszerűen röhej. Hiába magarázza a blizzard, hogy “hát el kellett nyomni pl. a big bad voodoo-t is és akkor szarban voltál az eliteknél”-tévedés. Pl. vegyük inferno act 3-at (de akár a 2-t is vehetnénk, act 1 nem mérvadó, azt mindenki végigtolja kezdő gearben) : Ha sokan voltak a képernyőn és láttam, hogy nem fogom győzni manával, elnyomtam a big bad voodoo-t és nem a +dps miatt, csak hogy kerüljön cd-re. Ezek után a köv. 2 percben gyakorlatilag mindenkin átmentem a medvehadsereggel. Namármost ha ezalatt a 2 perc alatt jöttek az elitek, azoknál nem tudtam letenni a big bad voodoo-t. És?? 4x mana regennel (+life steal) annyi medvét tolhattál az arcukba, amennyi belefér, a life steal miatt meg jött vissza a hp, hiába írják sokan, hogy “pajzzsal tankol a wd”, ez hülyeség és teljesen felesleges. Ezzel az összeállítással act 3-on még úgy is végig tudtam menni nagyon ritkán halva, hogy 2/3 részben MF gear volt rajtam. Azt megértem, ha valaki, aki nem wd-zik, most jön azzal, hogy “na jó, de a monk így is szarabb, stb.”, de azért ne magyarázza már meg senki, hogy ezt most jobb lesz, mint eddig. Mindegy, mint említettem, nem “sírok”, mert a vision quest helyett benn lesz a spiritual attunement (alap +mana + alap +regen), a fetishek helyett (mivel az volt a másik, amit elnyomtam 2 percre, hogy legyen sok cd) meg nyilván kutyáim lesznek, aztán remélem, hogy győzni fogom az iramot. De azért egy extra health-es groupot nem 20 sec volt lenyomni (eddig tartott a voodoo aura), szóval nagyon fog hiányozni az a +300% mana regen, akárki akármit is mond.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    ricikeke

    |

    [reply]@Pred87 (#31):[/reply]nemhiszem, az szerintem majd csak kesobb jon

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Pred87

    |

    amúgy az új end-game tartalmon kívül van még olyan infó amiről nem beszéltek és benne lesz az 1.0.4-ben?

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    fekete123

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#25):[/reply]Én múltkor láttam egyet (a 10-ből 1 az érvényes) egy haldokló csapatba léptünk akit valami enrages pack kergetett, úgy lenyomta őket mint a sicc :D Persze medvével ment mint a maradék 99% akit eddig láttam.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    arturka11

    |

    [reply]@Kiskupák (#2):[/reply]nekem úgy tünik a szövegből hogy Vision Quest megmarad úgy ahogy van “A Vision Quest nevű skillt módosítják: Megnöveli a Mana regenerációt 30%-al 5 másodpercre amennyiben az alábbi képességeket használva sebzést viszünk be: Firebomb, Corpse Spiders, Poison Dart, or Plague of Toads.” ez hozzájön. Most épp az a baj vele, hogy minden hülyére el kell használni a legerősebb skilleket, hogy 4 cooldown legyen folyamatosan.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Ohyner

    |

    Én imádom a wd-m, bár tény, hogy nem vagyok top játékos. Nem megyek olyan buildel, amivel verhető infernó (így meg is akadtam kicsit, amire csak rájátszott, hogy egy hónapig nem volt működő videókártyám), mivel számomra élménytelen lecédézni minden szkillem, hogy egyet nyomjak, illetve nem fogok pajzzsal rohangálni, amikor pont a wd hangulata ragadott meg (maszka a fején, kezében tőr, a másikban valami varázslathoz szükséges kellék.)
    A skilleket imádom, fantasztikusan ötletesek, bár tény a kedvenceim viszonylag közelre hatnak csak, így sokszor kapom az áldást.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    zoba

    |

    [reply]@turbokumbi (#11)http://tinyurl.com/cjzm6v2

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    pacal

    |

    Tudom írtam, hogy én itt befejeztem a hozzászólásokat..
    Nem csalódtam :D
    Tényleg sok idióta jár ide..
    Hagy sírjanak akinek kell zsepit is adok..
    Mondjuk ha majd az első személyit megkapják talán addigra már annyira hülyék lesznek, hogy hozzászólni sem tudnak majd semmihez. Akkor talán nem bassza fel magát itt majd az ember :D

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Egyébként látott mostanában valaki witch doctor-t a játékban ? :D Talán 10 partyból ha 1-ben van, akkor már sokat mondtam. Persze lehet, hogy csak én vagyok balszerencsés, de nekem nagyon népszerűtlen kasztnak tűnik.

    Thumb up +4

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [author]turbokumbi (#11):[/author][quote]ezzel a vision quest nerffel nem csak a zombimedvét nyírták ki, hanem a dire bat buildet, amit én speciel kifejezetten élveztem.
    ezek után maradna kb. a klasszikus splinter, amitől már hányingerem van. esetleg ha tényleg valami csodát tesznek a petekkel, és damaget is fognak tudni osztani, nem csak tankolni, talán még az..
    0[/quote]
    De én fel nem fogom hogy ezek az emberek mit gondolhatnak. Kinyírták? Mivel? Hogy több mint kétszer akkora a mana regened passzívból mint eddig? Vagy hogy még azt is 30%-al megdobják ha elnyomsz egy nem mana igényes skill-t?

    Az ilyen emberek sírják tele a hivatalos oldalt is, akik találtak 1 vagy 2 működő build-et, és úgy tesznek mint ha élet munkája lenne oda ha azon változtatnak, és már egy szaros white mobot sem tudnának megölni. Teszik mindezt egy olyan post után ahol megemlítenek egy nerfet, meg 10 másik buffot. Ne tudd meg mi ment a Wizard hivatalos post alatti kommentekben, mert egyetlen tornádó rúnának az esélyét hogy levigye a cooldownjaid 0.25-ről 0.125-re csökkentették. Hogy mellette egy egész oldalon át taglalják hogy mekkora meteor meg hydra buffok lesznek, azt meg se hallják, akár csak te most a WD esetében.

    Egy class-t NEM, ismétlem NEM az a build definiál amit a játékosok kitaláltak neki. Minden class legalább 3-4-5 módon használható kéne legyen, és ez a patch komoly lépéseket tesz ebbe az irányba a barbár, a wd, a wiz és a DH esetében is, MIKÖZBEN megtartják a már működő buildeket, minimális változásokkal hogy csak annyira legyen érdemes használni, mint az újakat. Hogy kreativitásra, változásra, fejlődésre ösztönözze a hozzád hasonló csőlátó begyöpösödött játékosokat, miközben nem veszik el az eddig bevált módszereiket. Ezt általában sárdobálással szokták meghálálni.

    Ha valakinek van oka sírni, az a Monk. Gyakorlatilag 1 build van hozzá, és a Monkok kb 99%-a azzal megy, mert bármit változtat, olyan mértékben esik vissza a túlélési képessége hogy egyszerűen nem engedheti meg magának. Alulmarad res-ben a wiz-hez, wd-hez képest, még a barbárhoz képest is. Alulmarad def-ben, hp-ban, gyógyításban a barbárhoz képest, de ugyanúgy az ellenfél arcában kell maradnia. Alulmarad sebzésben az összes classhoz képest (aki felhozna egy übertáp monkot egy csóró wizard-al szemben, az inkább maradjon csendben, nem erről van szó, ferdített példákat mindig lehet hozni), és a legfontosabb, hogy hiába kap buffokat a spirit spender képességeire, ha nemes egyszerűséggel senki nem fogja használni azokat, mert egyszerűen nincs rá szabad slot.

    Generátor skill
    Heal +15% damage rúna

    Serenity
    Blind +30% damage rúna
    Sweeping Wind + Cyclone (crit chance itemekkel)
    Mantra

    Kész, kilőttél 6 slot-ot. Ha játszanál Monkot Inferno-n, tudnád hogy ezek közül egyiket sem veheted ki. A Monk build diversity jelenleg kimerül abban hogy milyen mantrát használsz, meg esetleg 1-2 rúna változás (fear a heal-re damage helyett). Ennyi kész, minden Monk egymás klónja. Ehhez képest a WD-k, Wizard-ok, DH-k több build-el is tudnak érvényesülni (inferno only-ról beszélünk), míg a Monk skill set-jének 80%-a használhatatlan.

    És akkor a WD játékos panaszkodik. Jó ez “buffolják szarrá a saját kasztomat a többi nem érdekel” hozzáállás.

    Thumb up +17

    Reply

  • avatar

    rubicoin

    |

    [reply]@Kiskupák (#13):[/reply]hehe, a hátra lévő kevés idő miatt a változtatások már régen végleges közeliek (valamelyik első körös tesztelés alatt lehet a patch), tehát nyugodtan leírhatnának mindent tételesen. viszont ez a patch notes lesz majd közvetlen megjelenés előtt, amit mostanában fognak írni gőzerővel.

    a játékosok siralmai éppen ezért 1.04-et kevéssé valószínű hogy befolyásolhatnák bármilyen szinten, főleg nem egy ilyen összetett kasztnál (gondoljatok bele, egy uccsó pillanatbani base mana regen 45>55 emelés annyi rejtett következménnyel járhat, amit nem lehet részletes újratesztelés nélkül élesíteni).

    én személy szerint elképzelni sem tudom, hogy tudják összefogni ezt a rengeteg változtatást, miközben balanszolni kell mindent minden új elemmel, plusz kommunikálni az egészet, főleg úgy hogy az egészet a kezdetektől a játékosok visszajelzéseinek figyelembevételével próbálják végrehajtani. szerintem respect nekik.

    (és azt meg hogy “volt rá 8 évük miért nem csinálták meg eddig” nem akarom többet hallani, mert egyszerűen sügérség. egy élő rendszeren a statisztikáik és egyéb visszacsatolások alapján lehet igazán balanszolni, előre szimulálva kevésbé..)

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [author]Xeper (#10):[/author][quote]Idézet: @dozernis (#6):
    Az a 70%->700% az valójában 350->700 … de valóban még mindig sokkal jobb, mint a WD újításai.
    [/quote]
    Ennyit kell elolvasni a post-odból hogy tudjam, fogalmad sincs a Monk-ról úgy overall. Annak a class-nak olyan alapvető design problémái vannak hogy hihetetlen. Nem kezdek bele sorolni, de ha van rá igény, szívesen leírom.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    szityek

    |

    [reply]@dozernis (#15):[/reply]Ajánlom figyelmedbe A Rain of toads-os tank buildet. Életképes partyban is act3-4ben és a patch is csak erősíteni fogja(főleg hogy a VQ érvényes lesz rá.
    Petekre kíváncsi leszek mert jelenlegi formájukba akárhogy próbáltam 1-2 ütést sem bírtak(pedig 4000es armorral és 6-700as resistekkel nyomom).

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Venom

    |

    Én most fogok kezdeni egy Dokit. Az elsőnél annyira felment a pumpám, hogy töröltem a francba. (Pedig nagyon jónak tűnt) Azóta egy monkom van, de azt meg most kicsit unom már. Elég nehéz nekünk, mert ketten játszunk aktívan, és ugye közös láda, ami a kisebb gond, de közös a pénz is, és két lv60 karakter úgy cuccolni ah-ból, hogy életképes legyen, hát nem gyerekjáték, szóval inkább a talált cuccokból építkezünk. Ja, tegnap végre megtaláltuk az első legendás darabot. Lóf@szt sem ér, de a miénk. Megjegyzem 0 mf-el, egy farönkből. Na de lényeg, mire kijön a pöcs, addigra remélem infernon leszek.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Dood

    |

    Szerintem a legfontosabb probléma a WD-nél egyértelműen a VQ, mert az hatalmas game design hiba. Csak azért betenni 4 CD-s skillt és random lecdzni folyamatosan, hogy legyen manaregen hát valami überszar (eleinte tetszett, de gyakorlatilag ez miatt hagytam abba a WD-t, mert nem tudod akkor használni a skilleket amikor kéne, hanem random elnyomod folyamatosan ez kegyetlen ócska ötlet volt).
    Szerintem a játékosok nagyrészének nem nagyon jön be a békafos, macifos, vázából előjövő pókfos, ezért splinterezik mindenki meg direbat v. macifos a brutál damage miatt.
    A WD build diversity-t az öli meg, hogy kegyetlen béna skilleket találtak ki neki, és hab volt a tortán, hogy VQ-val még szarabb volt az egész. Nekem jónak tűnnek ezek a változások, de szerintem kevés lesz ahhoz, hogy felerősítsék a WD-t a többi karakterhez.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    dozernis

    |

    [reply]@white (#16):[/reply]Jól hangzik, akkor nem kell mást tennem mint az összes INTes gearemet eladni és szerezni helyettük dex vagy str -eseket. Na ezt már nem :)

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Chob

    |

    Igazán megadhatták volna azt, hogy mennyivel nő a skillek sebzése… Nem tudom erre a patch-re mit mondjak… Akkor mivel megnővelik a base mana regent , viszont nerfelik a vision questet, így újra spiritual attunementet fogok használni… A petek félek még így is használhatattlanok lesznek, kivéve a Gargantuant ami még most is elég jó inf act2 végéig. Viszont amennyiben, a firebomb, pókok, spirit barrage ( ami most is elég brutális) jó erős buffot kapnak akkor nem érdekel a többi.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    white

    |

    [reply]@dozernis (#6):[/reply]Akkor állj neki csinálni monkot, vagy dh-t nekem meg 4 60-as karakterem van! A monkot publicban 19,5 óra alatt el lehet érni, ha olyan a partyd. A dh az tán olyan 24 órai játékkal, a barbár majd 30 óra. Nekem is van wizardom azzal kezdtem, mert mondom mekkora jó lesz. Utána sok ideig a monkot tartottam nagyon jónak, de szerintem a dh az ami a legközelebb áll hozzám. Mind sebességileg mind sebzésileg….

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    dozernis

    |

    [reply]@ricikeke (#8):[/reply]Jó figy nem vitatkozni akarok, de a macibuilden kívül nem tudom hány életképes verzió létezik WD ből mondjuk egy 4 playeres act III ban amikor az extra healthesnek 16m hp -ja van. Te biztos tapasztaltabb vagy ebben :P én megjártam vele ezt azt és nagyon szerettem.

    Akárhogy is nézzük, a WD és WIZ legfavoritabb build is le lett nerfelve, holott azzal kezdték hogy a népszerű skilleket nem bántják, míg a többiek boostolva.

    Részemről ennyi.

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    ED

    |

    A zombie dog durva buffot kapott!
    A pelda eleg gyer amit adtak. Nezzunk egy olyan geart ami erre epit :D

    Mondjuk 40k HP 45% damage reduction es all resből 65% elnyeles ->
    10k+0.35*40k=24k HP
    es 10k*0.55*0.35=1925 maximalis serules per hit. Azaz egyhuzaman kibir egy dog 24k/2k=12 hitet ugy hogy valojaban emelett meg van egy passziv HP regje + helath globeok is. Sztem ez mar eleg hasznalhato :D

    De ha tovabb megyek es veszek egy erosebb buildet ahol esetleg van a partiban egy barbar (vagy monk) ami buffol war cry-al az armoron es az all resen es van 55% damage reduction es esetleg 75% resi elnyeles es marad a 40k HP akkor a dogok elete marad 24k de max csak 10k*0.45*0.25=1125 a csapas. Azaz kozel 20 hitet birnak HP reg nelkuk is.

    Debha csak a 12 hiteset veszem is ami modjuk reggel legyen 16 akkor is. Hol bir egy barbar tank ki 12 hitet HP reg nelkul?! es van harom dogod az mar 36 hit a champ pakkbol… addig meg siman le lehet szedni tavolrol is :D

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Kiskupák

    |

    [reply]@Mikes573 (#12):[/reply]Nem hiszem, hogy 8-10 nappal az 1.04 indulása előtt még ne lehetne pontosan tudni, hogy milyen változtatások lesznek, még, ha azok mértéke nem is végleges.
    OK, hogy csak preview, de miért nem lehet pár szóban leírni, hogy ez meg ez fog változni, így és így a mértéke ennyi meg annyi között lesz és akkor nem kellene találgatni?
    Lehet, hogy így szondázzák, hogy mit szól hozzá a nép…legalábbis remélem, mert elég nagy a flamelés a blizz fórumain.

    A Firebombot, meg eddig is lehetett spammelni, nem kellett hozzá semmi.

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    Mikes573

    |

    Emberek ez nem csak a VQ meg a petekről szól. Mondták ,hogy a többi skillt is erősítik tehát lehet ,hogy pl: a Firebomb kétszer annyit fog sebezni mint most…és akkor meg már mindenki örül ennek az új mana regen rendszernek…

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    turbokumbi

    |

    ezzel a vision quest nerffel nem csak a zombimedvét nyírták ki, hanem a dire bat buildet, amit én speciel kifejezetten élveztem.

    ezek után maradna kb. a klasszikus splinter, amitől már hányingerem van. esetleg ha tényleg valami csodát tesznek a petekkel, és damaget is fognak tudni osztani, nem csak tankolni, talán még az..

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    [author]dozernis (#6):[/author][quote]na ez szép
    kezd kicsit felmenni a pumpám komolyan.
    2 karakterem van. Wiz és WD.
    Azt hiszem ezzel mindent elmondtam.
    1.0.4 után egyik sem lesz életképes kb.
    míg a másik 3 -nál csak azt látom, hogy
    70%->700%, 250%->325% és stb…
    Ez szerintem gusztustalan és kész.
    Long live Darksiders2
    0[/quote]
    Az a 70%->700% az valójában 350->700 … de valóban még mindig sokkal jobb, mint a WD újításai.

    Az, hogy a peteket erősítik, még mindig csak azt jelenti, hogy TALÁN azokat is lehet majd használni (5-6 ütés, 60s CD… wow… DoT esetén nem sebződnek? ha igen, akkor semmit nem ér majd megint az egész). De attól még nem vonja el a figyelmet rólad, és ha őket viszed, akkor nem lesz nálad túl sok más skill se menekülésre, se darálásra, úgyhogy jócskán rájuk fér az erősítés. Remélem a gargantuannal is kezdenek valamit, mert az sem túl használható.

    Thumb up +1

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    [reply]@Dyingsoul (#4):[/reply]Köszönöm, olvastam, de látom nincs WD-d. Ha minden kasztspec. tárgyra manaregent gyűjtesz, akkor lehet +30 (3 affixet erre gyűjtve). A ceremonial daggerek 1.4 att/s sebességűek. Összesen tehát a mostani VQ használatával ZB eregetés közben 4*(20+30)-1.4*140=4, azaz másodpercenként 4 mana termelődik, míg a változtatás után 1,4*(45+30)-1,4*140=-98,5, tehát a 60-as szinten 680 mana ennyivel fogy, 6,9mp alatt kiürülnek a tartalékok, és innentől kb 1,4mp-enként lehet újat indítani (új VQ mellett affix nélkül 4,95mp alatt fogy ki, míg most 5,86, de most még egyetlen affix segítségével fel lehet ezt tornászni 12mp fölé). Összességében tehát csak úgy lehet fenntartani az egészet, ha max manát is gyűjtesz majd, ami még egy paraméterrel szűkíti a lehetőségeidet egyéb sebzésnövelés, vagy védelem szempontjából. Gyakorlatilag nem fogja megérni manaregent, vagy max manát gyűjteni, hanem az összes többi kasztál is bevált crit dmg/chance… paramétereket kell halmozni, mert hatékonyabb. Kb 5., 6. paraméternek csúszik majd be (ha egyáltalán) a max mana és a mana regen, és egy ilyen tárgy ára a többi paraméter miatt a csillagos eget fogja súrolni.
    Összességében tehát ez egy eléggé erős nerf az amúgy is talán legnépszerűtlenebb kasztnak.

    Thumb up +5

    Reply

  • avatar

    ricikeke

    |

    [reply]@dozernis (#6):[/reply]hat ilyen patch utan, ha eddig eletkepes volt, akkor most legfeljebb akkor nem lesz az, ha itemek nelkul mesz

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    neu5

    |

    [reply]@dozernis (#6):[/reply]Nem tudom te miről beszélsz, szerintem a WD kapott most sok segítséget a peteken keresztül. A 70%ról 700% az meg nem pont úgy van, ahogy gondolod a DH-nál.

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    dozernis

    |

    na ez szép :P
    kezd kicsit felmenni a pumpám komolyan.

    2 karakterem van. Wiz és WD.
    Azt hiszem ezzel mindent elmondtam.

    1.0.4 után egyik sem lesz életképes kb.
    míg a másik 3 -nál csak azt látom, hogy
    70%->700%, 250%->325% és stb…
    Ez szerintem gusztustalan és kész.

    Long live Darksiders2 :P

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@Kiskupák (#2):[/reply]Te tudod, hogy egyáltalán miről beszélsz, vagy csak random trollkodsz minden kaszt változtatásos cikk alá?

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@Xeper (#1):[/reply]“While we can’t accommodate every skill and build combination out there, the goal for Vision Quest is that a player who has chosen the right passives and gear will still be able to summon waves of stampeding bears for at least a few seconds.”

    Thumb up 0

    Reply

  • avatar

    fekete123

    |

    Remélem csak nem tartották fontosnak megemlíteni, hogy az óriás béka ezentúl nélkülözhetetlen skill lesz. És a kutyák lila, és neon zöld kinézetéhez sem annyira ragaszkodok…

    Thumb up +2

    Reply

  • avatar

    Kiskupák

    |

    Mindig is az tetszett a WD-ben, hogy egy rakás szedett-vedett banda cammog, úgyhogy a pet buffnak erősen ideje volt.
    De könyörgöm, erre az 1 hónapos ötletelgetésre nem volt idő a 8 év alatt? Mindegy örüljünk, ezt a problémát úgy-ahogy meg is oldották és örültem is neki, egészen addig, amíg a VQ-s részhez nem értem. Mindjárt el is vették a patch-től a kedvemet, ahogy a VQ-t totál lenerfelték a használhatatlanságig.

    Azt aláírom, hogy a VQ/Zombie Bears combo elég durva volt, de ez így egy elég kemény nerf. Ez az a class, aminél azt látom, hogy úgy próbálnak más játék stílust előtérbe helyezni, hogy a legnépszerűbb, leghaladósabb skill párost keményen nerfelik.

    A VQ alapötlete eleve tök hibás volt: legyen 4 skill-ből 2-3 állandóan feleslegesen ellőve, hogy cserébe kapj egy használhatót. Ezen próbáltak “javítani”, de ez a 30% irtó kevés lesz, pláne úgy, hogy 5 sec-enként lőnöd kell 1-et, hogy működésbe hozd, vagy választasz egy felesleges aktív skillt (Corpse Spiders/Spider Queen). Ha ez nem 30% lenne, hanem valahol 75-100% között és bármilyen varázslattól beindulna, akkor el tudnám fogadni, mint javító szándékú változtatást, de így…

    Az mindenesetre üdvözítő, hogy rájöttek, hogy a skillek egy része használhatatlan a lassú animációk miatt és ezen javítanak.

    Irónikus, hogy pont a WD kapja a legnagyobb nerfet, amikor itt várná a legnagyobb buffot az ember.

    Thumb up +3

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    Remek… tehát lesznek valamennyire használható petek, de többet nem lehet rendesen zombi beart spamelni. Manaregenem szinte pontosan a felére esik vision quest alatt. Ja igen, majdnem elfelejtettem, a WD túlságosan OP volt. O.o

    Thumb up +1

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.