Kezdőlap Patch Patch 1.0.7 kitekintő

Patch 1.0.7 kitekintő

28
0
MEGOSZTÁS

Végre egyszer a soon az tényleg soon-t jelentett, így az éjszaka folyamán meg is érkezett az 1.0.7-es patch kitekintője. Ez nem egy patchnote, csupán egy kitekintő, hogy mire is számíthatunk majd az 1.0.7-es patch-ben. Az eredeti bejegyzést, elolvashatjátok itt. Wyatt Cheng a Diablo III játékfejlesztője tollából következzen az 1.0.7-es patch fő irányvonalainak a leírása.

A részleteket a tovább után olvashatjátok.

A Duel rendszer 

A legutóbbi PvP blog bejelentését követően, érkezni fog a duel rendszer, következzen egy lista, a működéséről, illetve egy kis betekintés, a rendszer felépítéséről.

A működéséről:

  • Ha duelezni szeretnél egy más játékossal, akkor beszélned kell Nek The Brawler-rel,  Új Tristram fogadójában.
  • Miután beszéltél Nek-kel akkor téged, és a csapatodat egy új zónába a Scorched Chapelbe fog elvinni, ami speciálisan a PvP zónának lett készítve.
  • Ez a zóna sajátos fekvéssel és tulajdonságokkal bír, négy különböző helyszínen: templom, temető, folyó, és tó.
  • A duel rendszer jelenleg támogatva lesz négy játékos részére FFA (Free-For-All) módban , természetesen két, illetve három fős csapat is bemehet az új zónába.

A szándék az volt, hogy a játékosok biztonságosan tudjanak egymással harcolni a presztízsért, vagy tesztelni a buildeket, külső zavaró hatások nélkül. A rendszer nem fog pontozni, és nincsenek célok sem benne. Az volt a cél, hogy olyan egyszerű és világos legyen amennyire csak lehet, ezért készült el ez a minimalista rendszer.  A rendszer nem lesz balanszolva, de itt nem is ez volt a cél.

További információk:

  • Ha párbaj alatt meghalsz, akkor a párbaj zónában fogsz feléledni.
  • A halál nem végleges, így a Hardcore karakterek is nyugodtan használhatják.
  • A párbaj övezetben, nem fognak sérülni a tárgyaid.
  • Ha végeztél a párbajjal, az ott elhelyezett teleporttal, vagy a Town Portall-al tudsz kijönni.

Classok

Wizard

A Wizard sebzés buffokat fog kapni a következő spellekre, Arcane Orb, Blizzard, és a Shock Pulse. Kisebb változást fog kapni az Illusion spell ami csökkenteni fogja a Slow Time feltöltődési idejét és növeli a lassítás mértékét a Temporal Flux-nak 30% 2 másodpercről, 60% 3 másodpercre.

Monk

A Monk rendelkezik egy jó, damage buff képességgel, ami minden spelljére hat. Általános esetben a Mantra of Conviction 3 másodperces ideiglenes buffjának újracastolásával érik el ezt.  Ez teljesen legitim, de szeretnénk, ha más alternatív módja is lenne a spirit elköltésének. Ezért az összes sebzést osztó spirit használó spellt átdolgozzuk, hogy alternatív megoldásokat adjunk a felgyülemlett extra spirit  elköltésére.

Bár a varázsló és a szerzetes kapja a legtöbb változtatást, de ez nem jelenti azt hogy a többi classt tökéletesnek éreznénk. A többi osztály, a régebbi patchekben jelentős változásokat kaptak, rengeteg ötletünk van még a Demon Hunter, Barbarian és Witch Doctor classokhoz, de a folyamatos változás többet rontana, mint használna nekik.

Tárgy Vadászat

Az egyik leggyakoribb kérés a játékosoktól, hogy szeretnének találni olyan tárgyakat, amiket eltudnának adni az Aukciós házakban. Az aukciós háznak megvan az az előnye, hogy megtudod szabni, mit akarsz megvenni, és ha találsz egy jó tárgyat , ami számodra használhatatlan, de az aukciós ház segítségével képes vagy némi extra goldot szerezni belőle. Bár a legnagyobb probléma, hogy néhány játékos jobb tárgyakat talál, mint mások.

Az 1.0.5-ös patch sikeresnek volt mondható, ebben a tekintetben különösen a Hellfire Ring esetében. A Hellifre ring account boundos, és az összes reagense is.  Tehát nem lehet az aukciós házba eladni a kész gyűrűt, ha valaki egy jobbat csinált volna. Ahogy egyre több Hellfire Ringet gyárt az ember, egyre nagyobb az esély, hogy jobb statokkal, rendelkezzen.

Új Craft receptek

Úgy érezzük, hogy a Hellfire Ring egy jó lépés volt, és szeretnénk, még ilyen tárgyakat. Szóval azon dolgozunk, hogy az 1.0.7-es patch-ben craft receptek, egy új rare setjét rakjuk a játékba, amikből crafolható lesz többek között, gloves, pants, wrists, chest, és egy amulett. Ezek mind account boundosak lesznek.

Ezeknek az elemek 6 affixel fognak rendelkezni és egy elsődleges stattal (Str, Dex, Int, Vit). Ezekhez a tárgyakhoz, szükség lesz egy új  reagensre a Demonic Essence-re, ami az elit szörnyekből fog esni Inferno nehézségen. Hasonlóan az Infernal Machine reagenseihez, ennek az esélyét is növelni fogja a magasabb Monster Power szint.

Jelenleg azt tervezzük, hogy 20 esély legyen MP 0-ás szinten és egyes MP szintnél 15%-al növekedjen a reagens esésének esélye (MP1 –  23%, MP2 – 26.45% …MP10 –   80.91%) Ezek a számok még nem véglegesek, így a PTR alatt változhatnak.

Az Archon Armor receptek közül a Chest megvásárolható 1.5 millió goldért Squirt the Peddler-től, míg a többi véletlenszerűen fog esni a világban, de a következő bossok 50%-os eséllyel fogják dobni 5-ös Nephalem Valor mellett:

  • Skeleton King
  • Spider Queen
  • Maghda
  • Zoltun Kulle
  • Ghom
  • Cydaea
  • Rakanoth
  • Izual

Új Gem – The Marquise

Az új tárgyak mellett egy új gem tier is bevezetésre kerül azoknak, akik még jobban szeretnék tovább fejleszteni a karakterüket. Az új tier neve a “Marquise” lesz, és a mostani gem tierekhez fog illeszkedni.

Megragadtuk az alkalmat, hogy módosítsuk, a gemek hatását a fegyverekben. Jelenleg az Emerald, Critical Hit Damage bónusza, a legjobb választás, ez nyilvánvaló. Az új gem tier egy szignifikáns alternatívát, fog adni azoknak akik jobban favorizálják, az támadási sebességet, a kritikus sebzésekkel szemben. Ezek azokon a spelleken lehetnek számottevőek, amiknek nincs kritkus sebzése, mint a Hydra, vagy a Sentry például.

A játékosok gyakran kérdezik, hogy a Sentry vagy a Hydra miért nem érhet el kritikus találatot. A válasz erre az, hogy azt akartuk, hogy a játékosok képesek legyenek különböző módon felépíteni a karakterüket, így a Critical Hit, és Critical Damage-nek nem automatikus feltételnek kell lennie. Bár ez nem olyan, hogy egyik napról a másikra változni fog, de a cél ennek az elérése, így az új gem egy lépés ebbe az irányba.

A Jelenlegi terv, hogy ezeket a köveket, lehessen kombinálni az ékszerésznél, jelentős reagens és gold költség mellett (3 Radiant Star Gem, 20 millió gold és 1 Demonic Essence), és a recept véletlenszerűen essen a lvl 63-as  szörnyektől szerte a világban.

Monster power változások

Összesében nagyon boldogok voltunk, amikor a Monster Power rendszer bevezetésre került. A játékosok különböző nehézségeken játszhatnak, és növelhetik a kihívást. Különböző buildek különböző hatékonysággal működnek az adott szinteken. Rengeteg változatos buildet láttunk. Úgy gondoljuk, hogy két terület van, amin tisztán javítanunk kell. A public játékokba is be kell vezetnünk a Monster Power szinteket, és növelni az Xp bónuszt Inferno fokozaton.

Monster Power a public játékokban.

Amikor először bemutattuk a Monster Power rendszert, óvatosan álltunk hozzá, a Public játékokban két okból. Egyik, hogy nem akartuk, hogy a várakozási idő növekedjen a Public játékokban, és a kiegyenlítetlenségeket szerettük volna elkerülni. Másodikként pedig, el akartuk kerülni a feszültséget, ha egy alul öltözött játékos csatlakozna egy magasabb MP szinten játszó társasághoz, ahol csak lassítaná őket, és  folyton meghalna. Ez pedig hátráltatná, az egyébként erősebb csapatot.

Amire rájöttünk, hogy 1) Public játékot választva, majd azt mégis egyedül befejezve, de azon a Monster Power szinten, amin szeretnél, még mindig jobb, mint egyáltalán nem játszani Public Game-ben. 2) Az alul öltözött karakterek nagyon hátráltatni tudják a csapatot, ha akarják, de úgy éreztük, hogy nagyobb kárt okoztunk  azzal hogy nem támogattuk a Public Gamekbe a Monster Power szinteket, mint az a lehetséges veszély, hogy a várakozási idő  megnövekszik.

Tehát ,az 1.0.7-es patchben a Monster Power menüpont is elérhető lesz a Public Game-ekben. Azt hogy ez elérhető legyen, ugyanúgy mintha egyedül játszanál, engedélyezni kell majd a Monster Powert a játékban. Ha már ez be van állítva, akkor Public Game beállításoknál, ki kell választani a nekünk megfelelő Monster Power szintet, onnan a rendszer keresni fog hasonló szinten játszó, vagy játszani akaró embereket.

Tapasztalati bónusz Inferno fokozaton

Növelni fogjuk a tapasztalati pontokat az Inferno fogokzaton az 1.0.7-es patch-ben, a különböző Monster Power szinteken. Következzen ennek a változásnak a filozófiája
Az emberek gyakran kérdezik, hogy mi szándéka a Monster Powernek. Be kellene raknom a Monster Power szintet, olyan magasra, hogy épp ne halljak meg? Nem, nem igazán. Csak azért, mert valamit képes vagy legyőzni, nem azt jelenti, hogy ez optimális. Sőt, azt hisszük, hogy ennek van egy valós kockázata, ha a leghatásosabb XP vagy farm útvonalakat a legmagasabb Monster Power nehézségre állítjuk függetlenül a játékélménytől, akkor a játék sokkal kevésbé lesz élvezhető sok játékos számára.

Egy extrém példa: Mi lenne, ha minden szörny Monster Power 10-en 5000* több xp-t adna? Ez esetben, egyetlen szörny megölése Monster Power 10-en, körülbelül 1 órányi játékot jelentene Monster Power 1-en. De mi a legjobb a játéknak? A játékosok akik hatékonyságot keresik valószínűleg játszanának Monster Power 10-en, de kénytelenek lennének  kevés számú defenzív buildre építeni a karakterüket. Sok játékos már most képes megölni dolgokat Monster Power 10-en, de kénytelenek ehhez olyan képességeket használni, amit nem élveznek, és ez könnyen unalomba fulladhat, hogy egy örökkévalóságnak tűnő időt kell eltölteni egy szörny megölésével. Nem akarjuk, túlságosan erre ösztönözni a játékosokat, hogy ilyen játékstílust játszanak Monster Power 10-en, ami kétségtelenül a leghatékonyabb.

Hisszük, hogy a a Diablo akkor a legélvezetesebb, ha szörnyek hordáin vágjuk át magunkat, és időnként egy-egy nehezebb főszörny, vagy elit csoport kerül utunkba, amik kihívást jelentenek számunkra. Ezt szem előtt tartva, úgy akarjuk beállítani a Monster Power jutalmat, hogy ösztönözzük a játékosokat arra, hogy magasabb szinteken játszanak, de el akarjuk kerülni, hogy erre legyenek kényszerítve, a magasabb jutalom miatt.

Ezzel összhangban, az összes Monster Power szinten megfogjuk növelni az XP bónuszokat a következő mértékben:

  • MP 1: 25% (10%-ról)
  • MP 2: 50% (20%-ról)
  • MP 3: 80% (30%-ról)
  • MP 4: 120%(45%-ról)
  • MP 5: 165% ( 60%-ról)
  • MP 6: 215% (75%-ról)
  • MP 7: 275% (95%-ról)
  • MP 8: 340% (115%-ról)
  • MP 9: 420% (135%-ról)
  • MP 10: 510% (160%-ról)

Ezek az értékek nem véglegesek a PTR alatt még módosulhatnak.

Szörny változások

Kicsit a szörnyekről, ebben a patch-ben néhány affix változni fog.

Reflects Damage

Igazítunk a Reflect Damage affixen a következő módon. A szörnyek akik ezzel az affixel rendelkeznek, mostantól egy reflexív pajzzsal fognak rendelkezni, amit időnként fognak magukra húzni. Ha a pajzs lent van, akkor nem fogja a sebzést visszatükrözni, ha fent van akkor a jelenlegi állapothoz hűen, fogja a sebzést visszatükrözni. A pajzs, kapni fog egy erős vizuális effektet, hogy észrevehető legyen. Ezen kívül, a petek már nem fognak minket sebezni ezzel az affixxel.

Molten and Plagued
A Molten, és a Plague már régebben átesett egy módosításon. De még mindig azt érezzük, hogy főleg a Molten nagyon nagy sebzést okoz, így csökkenteni fogjuk ennek az affixnek a sebzését, míg a Plague sebzését növelni fogjuk.

Életminőség

Végül pedig néhány módosítás, ami a játék életminőségét hivatott javítani.

El lesz távolítva, a folyamatosan növekvő feltámasztási idő az egymás utáni halálokkor. Az előző patch-ben eltörölt enrage time után a növekvő feltámasztási idő, már nem hozott semmi hasznos célt, így mostantól 5 másodperc várakozási idő lesz a Softcore karakterek esetében a feltámasztási idő, míg a Hardcore karaktereknél változatlan marad.

Növelni fogjuk kis mértékben az alap pickup radiust. A cél itt az, hogy a játékosok akik fel akarnak venni egy kupac aranyat képesek legyenek rá. A jelenlegi sugárt kicsit kicsinek érezzük, ha gyorsan ment át valaki a kupacon előfordult, hogy azt nem vette fel. Az új sugár nem lesz akkora, hogy azok akik nem akarják felszedni Health Globe-ot akkor is felszedjék, ha nem akarják.

PTR hamarosan

Ez tényleg csak az 1.0.7 főbb változásainak a leírása volt, és reméljük, hogy ti is ugyanannyira várjátok a patch-t mint mi. Ez a patch hamarosan PTR-re fog kerülni, és szeretnénk, ha minél többen kipróbálnátok, és visszajelzést adnátok a patch-el kapcsolatban.

–Wyatt

Forrás: battle.net