Kezdőlap Hírek Újabb kékek: 1.0.8 a középpontban

Újabb kékek: 1.0.8 a középpontban

2
0
MEGOSZTÁS

A hivatalos US fórumokon az 1.0.8-al kapcsolatban egész komoly topikok nyílnak. Közülük az, amelyikben a többjátékos mód fejlesztéséről van szó, kiemelt figyelmet kapott hiszen Wyatt Cheng kétszer is reagált a játékosok okfejtéseire.

Egyik játékos arról számolt be, hogy a minap játszott barátaival és annak ellenére, hogy mindannyian jó felszereléssel és játékstílussal rendelkeznek, mégis sokkal lassabban haladtak, mint külön-külön soloban. Ahogy az a kékből is kiderül: rég óta törekednek a coop népszerűsítésére, ez a korábbi patchekben azért látható volt. Persze még mindig nem tökéletes a balansz, de az 1.0.8-ban ezzel kapcsolatban is újabb lépéseket fognak tenni a fejlesztők a játékosok felé. Mindennek ellenére óvatosnak kell lenniük, nehogy átessenek a ló túloldalára: az sem jó, ha a játékosok úgy érzik, hogy a coop kötelező a bónuszai miatt, solozni viszont “nem éri meg” akkor sem, ha nekik éppen egyedül lenne kedvük játszani egy kicsit.

Yea I was thinking this same thing. I played with two others today and did my normal farming route, and my efficiency was cut in half. It wasn’t even me carrying them they aren’t bad players or poorly geared, it just slows everything down so much and doesn’t really add any benefit. Co-op is the opposite of fine when it’s bad in every way possible to add more people to the party.
Wyatt Cheng: We are looking to improve co-op farming efficiency in 1.0.8. Co-op play in general is a big focus of the 1.0.8 patch and efficiency is definitely one component of that. Co-op is already more efficient for some players, but this is the exception rather than the norm. The degree of co-op efficiency depends heavily on the co-ordination of the party, skill builds, and the relative gear level of the teammates. Since launch we’ve made some modest changes to encourage co-op play but there’s still room to go farther. At the same time, we don’t want to go so far as to make multiplayer feel “mandatory” for those who prefer to play solo, but we still want to err on the side of being co-op favorable.

There’s also a number of hurdles to co-op play beyond raw efficiency, so we’ll be looking to alleviate/solve some of those hurdles too. The Identify All feature in 1.0.8 is an example of this. Sometimes the trip back to town to sort through a bag of gear is enough of a hurdle to make somebody feel playing co-op isn’t worth it. Nobody wants to be in the dungeon fighting monsters while your teammate is off in town identifying a full inventory. (forrás)

 Második hozzászólásában érdemes kiemelni azt a tényt, ami az itemek találásának gyakoriságáról szól: Ez sokkal inkább egy hosszú folyamat lesz, a játékosok nem úgy fogják észrevenni, hogy “hopp kijött az 1.0.8 most már alig esik sárga”.  Úgy néz ki, hogy ezt a filozófiát több patchen keresztül szeretnék bevezetni a játékba. Ezen felül a fórumokban továbbra is figyelik a játékosok javaslatait arra vonatkozóan, hogy mit tegyenek az ellen, hogy a játékosok “ne érezzék büntetésnek a coop-ot” ugyanakkor csak egy”kisebb bónuszt kapjanak a játékosok coop játék esetén”, hogy azért mégse legyen nélkülözhetetlen és muszáj coop-ban játszani. Többen is javasolták a 4-nél több játékos módot, de a fejlesztők ezt eléggé erősen ellenzik azzal indokolva, hogy 8 játékos esetén már-már szinte követhetetlenek a csatajelenetek a harcmezőn, inkább zavaró a játékosok számára, mint élmény.

Lots of good comments here! Just a few quick points

1. As a point of clarification, “dropping less loot on the ground” is not slated for 1.0.8. It’s part of our general philosophy for beyond the 1.0.8 timeframe.

2. I really like the suggestions that don’t make multiplayer feel mandatory. Suggestions along the lines of “I don’t want to feel penalized for playing with my friends” or “provide a small bonus to overcome the logistical overhead” are in the scope of what we’re thinking.

3. We totally see the appeal of having more than 4 players in a game, but it has its downsides, and the big one is that the screen becomes so crowded you can’t tell what’s going on. It’s important that a player can discern important information from the game world and make tactical decisions based on this information. We know some of you may disagree and you’ll always want 8 players, and I can respect that. This is something we’ve debated heavily though, and feel strongly about.

4. We’ve discussed the “leecher” problem. Nothing to share yet but it’s definitely rough when it happens. (forrás)

Akárhogy is legyen, jó látni azt, hogy odafigyelnek a játékosok véleményeire és próbálják előtérbe helyezni azokat. Nem akarok messzemenően és valótlanul kombinálgatni, de én mintha az 1.0.8 szellőjén érezném a game director váltást is. Ugye emlékszünk arra, hogy Jaw Wilson szép lassan átevez más vizekre a Blizzard berkein belül? Sajnos még mindig nincs hír arról, hogy betöltötte-e már valaki az űrt vagy sem, minden esetre a Blizzard állásajánlatai között még mindig nyitott ez a pozíció és várja a felvételizőket. Ti mit gondoltok, van köze a változásoknak Jay Wilson távozásához?