Kékdömping

Professor J . Hírek 481

Az utóbbi két napban több témában is nyilatkoztak a community managerek, pl. arról, hogy miért négy a max. player multiplayerben, dolgoznak az endgame tartalmon, ill. több konzolos téma is felmerült. Lássuk is őket pontokba szedve:

 

  • A fejlesztők jelenleg is dolgoznak azon, miként lehetne felpezsdíteni az endgamet, felmerült ötletek közt van a végtelen dungeon, hullámokban érkező monterek stb.
  • A konzolverzió esetében tévesen jön le a videók alapján, hogy lehetne mozgás közben támadni, mert nem lehet. A támadás és mozgás  vagy pl. dodge, evade etc. mindig sorrendben történik, ill. bizonyos skillek esetében tesz 1-2 lépést a karakter mielőtt használná.
  • Az 1.0.8-ban lévő identify all opcióban egy rövid castbar fog lemenni mielőtt minden tárgy egyszerre azonosításra kerül.
  • A konzolos verzióban van egy olyan funkció, hogy bizonyos eséllyel a health globek, power globe-bá alakulnak, melyek rövid távú buffokat adnak harc közben, pl. +sebzés, +xp, resouce töltés etc. A power globe hasonlóan működik, mint egy shrine, csak rövidebb időtartammal. Egyelőre nem tervezik, hogy PC-re is bevezetik, a későbbiekben akár bekerülhet a játékba.
  • Sokak számára még mindig nem egyértelmű, hogy a konzolos verziót készítők nem ugyanazok az emberek, akik a PC-set fejlesztik, továbbá az sem elhanyagolható tényező, hogy a konzolos verzió készítését a PC-s megjelenése után kezdték el, valamint, hogy a PC-s verzió a fő projekt. Ezen kívül a vannak olyan megoldások, amik PC-n, vagy konzolon megállják a helyüket, de fordítva nem.
  • A készítők  azért alkalmazták a 4 fős multiplayert az 5-6 fő helyett, hogy a játékosok ne érezzék azt, hogy minden karakterosztályból szükség legyen a multihoz. Kb. 4 fő esetében még elviselhető az a rengeteg grafikai és hangeffektus amelyet a játék használ, 5 vagy annál többnél, már szinte semmit nem lehetne látni. (Mondjuk már most is ha 4- darálunk, meg a pakokk is dobálják, a molten, frozen, desecrator, arcane stb, akkor is elég nagy káosz van a képernyőn.- szerk,) A jelenlegi monster hp és sebzés skálázódás pont megfelelő több játékos esetében, ha ennél több lenne jelentősen megnőne az idő, míg egy-egy champion-elite pakk elhalálozna. A group buffoknak, shoutoknak és auráknak  is jelentős átalakításon kellene átesniük, hogy 5 vagy annál több embernél se erősítsék tuúlságosan a partyt, de még single playerben is használható legyen.

Replayability and ideas like Endless Dungeons come up a lot around the office. We definitely have plans to expand the game in these areas. Adding more monster power levels is also something that we have discussed. I personally love the idea of an endless dungeon, don’t take that as a quote that I promised we are adding them though! At the heart of that idea is something really compelling, wave events, endless dungeons, hold out missions etc. Standing as the lone hero, or one of a party of heroes, against an onslaught of demons really sells the fantasy of Diablo, it’s just a matter of taking the seed of that idea and iterating on it to a point where it feels like it fits into the game as a piece and not just “the only thing to do”. I do hope that down the road we can find some way to make that idea a part of the content options players have at their disposal. I’ve said one numerous occasions, in a perfect world, when a player sits down at their computer for the evening to play the Diablo the question I want them to say to themselves is “What do I feel like doing tonight?” not “Ok time to run Act 3 again”.

Quick clarification: you can’t actually move and attack at the same time on console; however, some skills will automatically take a step between attacks to help close the distance (this is because we don’t have pathing on the console version, but use direct control instead). It may look like your character is moving while attacking, but it’s not. :)

Similarly, you can’t attack while you’re performing an evade. Your attack does get queued, so it can be performed after the evade move finishes, but only if you time it correctly.

Currently the only way to identify your items is by clicking them one at a time. Our next content patch will be introducing the ID all feature. The decision was made that while maintaining that sense of opening presents is valuable, even with ID all players will still go through the process of evaluating the items in their bag one by one and that’s effectively the same way to get the sense of excitement without forcing players to spend 2 minutes to identify a bag of items one by one.

Will ID All identify these UNID items all at once, or does it just do them one after another, merely eliminating the individual clicks?
There will be a cast bar and at the end of the cast bar all items will be identified.

It’s what we call a “power up” globe. Basically, there’s a small chance that whenever a health globe drops it’ll turn into a power up globe instead. These globes can provide the player with one of several small, temporary buffs (+MF/GF, +movement speed, +attack speed, etc) when picked up and last for very short period of time. They’re similar to Shrine buffs, but are designed to give players a quick boost during the middle of combat, rather than something you take from fight to fight.

Right now, there aren’t any plans to bring power up globes to the PC, but that of course may change as we continue testing and poring through your feedback. :)

Our plan is to continue using staggered development, which means the PC version and the console version will have their own separate development teams and cycles. The goal with that is to really allow each team to make the right decisions for their respective platform without impacting the other. We’re working on making an awesome console game. But, at the same time, we’re going to continue to focus on making Diablo III an awesome PC game, implementing the improvements we’ve already discussed and actively watching your discussions to see how we can make your experience even more enjoyable. In the end, if a potential feature rocks for PC, but sucks for the console (or vice-versa) we won’t force it on that platform. And to be clear, PC is the lead platform.

So to answer your second question, the console version is its own game in many ways and should not impact the development of content for the PC version. It will, however, take its cue (in terms of things likes classes, skills, and major features) from PC.

Our plan is to continue using staggered development, which means the PC version and the console version will have their own separate development teams and cycles. The goal with that is to really allow each team to make the right decisions for their respective platform without impacting the other. We’re working on making an awesome console game. But, at the same time, we’re going to continue to focus on making Diablo III an awesome PC game, implementing the improvements we’ve already discussed and actively watching your discussions to see how we can make your experience even more enjoyable. In the end, if a potential feature rocks for PC, but sucks for the console (or vice-versa) we won’t force it on that platform. And to be clear, PC is the lead platform.

So to answer your second question, the console version is its own game in many ways and should not impact the development of content for the PC version. It will, however, take its cue (in terms of things likes classes, skills, and major features) from PC.

First off, the four-player limit isn’t in any way related to the number of classes you can play. One reason we actually preferred the idea of four-player co-op as opposed to five was that we felt if the number was five, then players might feel as if it was mandatory to have one of each class in their party. This couldn’t be further from the truth. We want players to feel like they can charge through Sanctuary with their friends regardless of whether they have four different classes represented or (for example) a group with two Barbarians and two Witch Doctors.

We also wanted group buffs (like auras and shouts) to feel meaningful in both solo and group play. Right now, you buff yourself and others by the same amount. We like that shouts are good and auras are strong, and that my contribution to the group via my buffs feels significant. But as group sizes get larger, the best player buffs would potentially need to be nerfed either by:

Making them to be weaker, and tuned around multiplayer (which is a similar approach to what World of Warcraft uses)
Or reducing the effect buffs have on other players (which is what Diablo II wound up having to do later)

We don’t like the idea of these sorts of nerfs, which is part of the combined reason why we aren’t eager to change the maximum size of groups.

Another factor we considered is that of player contributions. We like that you can really notice the contribution of each person at four players. Whenever you add another person to a group, though, each player’s personal contribution is diminished. This has some bad side effects. For example, if you swing at a monster, it feels good when you’re doing enough damage to see its health bar move. At four players, it’s already possible to be punching a monster and not feel like you’re doing any damage because the bar is moving slowly. This stigma would get worse as you add more people to a group.

Other factors we considered were that of screen noise and the number of players you can follow. At four players, we felt that you were still able to easily keep track of your party-members, but that beyond this size it became more and more difficult to monitor everything on screen. Additionally, the screen noise and spell effects generated by five players simply felt too overwhelming.

In summation, we’re pretty happy about the size of four-player groups. HOWEVER, we know that the multiplayer aspect of Diablo III needs improvement and are already looking into ways that we can further incentivize co-op farming efficiency in patch 1.0.8. Wyatt is currently working on a developer journal about this very topic, so we hope to share even more information soon. :)

 
Forrás:

Comments (22)

  • avatar

    dante0216

    |

    [reply]@SevenHorse (#20):[/reply]szia
    elméletileg bejelöltelek :O

    Reply

  • avatar

    BenJoe72

    |

    És mivel még senki nem rage-elt a ps-pc különbségek miatt, akkor elkezdem én XD
    Wraaaaaaaagggggh…! Köszönöm a figyelmet. :D
    Na jó nem csak ennyi volt, igazából azt nem értem, vagyis értem én csak nem értem meg, hogy ha ps-re nem azok csinálják a játékot, akik pc-re, akkor miért nem egyeztetnek a pc-sekkel, és kérdezik meg, hogy “szerintetek ez még belefér”, vagy “van egy ilyen ötletünk tegyétek bele ti is a pc-s verzióba”. Olyanokat “megértek”, hogy dodge, mert azzal a szarral biztos, hogy nem lehet normálisan irányítani a karaktert, de most miért kellett nekik megengedni, hogy death-en spawnoljanak. Ha nekem is végig kell szenvednem az összes szintet, mert a városba spawnoltam, akkor neki is kelljen, vagy nekem SE! Nem fair, amit művelnek ezek itt az biztos, az offline verzióról nem is beszélve. Oké, hogy több a netes ember pc-n, így megteheti, hogy azzal védekezik a kalózkodás ellen, de azt nem veszi észre, hogy nem adhat ki egy offline verziót a konzolhoz, mert az bunkóság és az ősdiablós közösség ellen való. (én sajnos nem vagyok “ősdiablós”) Hát további jó játékot mindenkinek.

    Reply

  • avatar

    SevenHorse

    |

    [reply]@dante0216 (#18):[/reply]Szia
    Meg találsz SevenHorse 2929 adok freebe itemet hogy legalább 2-3 mat tudd runnolni ird meg mi kell és ki dobom ha van.El adni nem lehet semmit csak az über extra itemeket ott áll egy valaggal az ah ban. barbit monkot dht fel tudok szerelni 2-3 mp re. Hátha neked több szerencséd lessz mint nekem mf 495 tel :DDDDDDDDDDD Engem még mindig az dühit hogy az itemek 99.9% kukában végzi.

    Reply

  • avatar

    czpitti

    |

    [reply]@Szotyi (#15):[/reply]Még csinálják a nyuszis pályát…

    Reply

  • avatar

    dante0216

    |

    [reply]@oki86 (#14):[/reply]hát ja… rámférne egy jó nagy adag.. ezért nem játszok amúgy.. a jó cuccok iszonyat drágák, annyit nem farmolok, mert rohadt sok idő, ezért is untam meg.. jó cuccok meg nem esnek.. nehezen tudok haladni, mar kb. mp 3-on nem megyek.. viccen kivül mp 2 is okoz nehézséget.. Ah meg nem nekem való, mivel nem tudok értelmes itemet eladni, mert nem esik..

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    A végtelen dungeon ötlete is a playerektől van egyébként. : )

    Reply

  • avatar

    eastady

    |

    [reply]@Szotyi (#15):[/reply]Rossz ajtón kopogtatsz ;)

    Reply

  • avatar

    Szotyi

    |

    Üdv. Érdeklődnék, hol lehet elérni az húsvéti eventeket, amivel minden online játékban kedveskedni szoktak a játékosoknak ünnepek alkalmával ? :D

    Reply

  • avatar

    oki86

    |

    [reply]@dante0216 (#13):[/reply]De azt a 3 milliót sem tudod mire költeni nem ? kevés ahhoz h vegyél bármi is :D :D

    Reply

  • avatar

    dante0216

    |

    [reply]@oki86 (#7):[/reply]Istenem de sajnállak, hogy nem tudod mire költeni a goldodat :DDDD
    Örülnék, ha ilyen helyzetben lennék, de én egyelőre még normális mennyiségű goldot sem tudok összszedni magamnak.. mióta játszok 3 milliónál több goldom nem volt még ;) .. -.-” :(

    Reply

  • avatar

    oki86

    |

    [author]Lord Azmodan (#9):[/author][quote]Végtelen Dungeon?
    na nemár annál jobban semmit se utálok mikor egy dungeon-t 4 szintesre csinálnak, mert ezzel akarják csak meghosszabbítani az adott Boss-hoz vezető utat…erre előállnának egy ilyen ötlettel? szerintem sikítva hagynám abba vagy belese kezdenék egy olyan pályába aminek tudom, hogy soha nem lenne vége. Nagy baromságnak tartom, ha ilyet beleraknának.
    +1[/quote]

    Gondolom , nem a bosshoz vezető úthoz lesz végtelen dungeon :D
    Ha nem akarsz nem mész oda be :)

    Reply

  • avatar

    oki86

    |

    [reply]@tray (#8):[/reply]Szerintem ez is hülyeség ! Superior soc itemet vetél ist runaért :D
    Horadricot nem igazán használtam , max upgre !
    4 évet dioztam de szinte az összes runaszó meg volt !
    Ás miután kiraboltak , hagytam rá az egészet , mert nem voltkedvem megint pvpre fel gearelni a karikat !

    Reply

  • avatar

    Benny

    |

    Normális pvp sztem csak a kiegben lesz. Vmivel azt is el kell adni…

    Reply

  • avatar

    Lord Azmodan

    |

    Végtelen Dungeon?

    na nemár annál jobban semmit se utálok mikor egy dungeon-t 4 szintesre csinálnak, mert ezzel akarják csak meghosszabbítani az adott Boss-hoz vezető utat…erre előállnának egy ilyen ötlettel? szerintem sikítva hagynám abba vagy belese kezdenék egy olyan pályába aminek tudom, hogy soha nem lenne vége. Nagy baromságnak tartom, ha ilyet beleraknának.

    Reply

  • avatar

    tray

    |

    [reply]@oki86 (#7):[/reply]Azért ez enyhe túlzás.
    Csak a diablo2 crafting részében a nyamvadt horadric cube-al több end-game volt, mint a diablo3-ban összesen…

    Évekig el lehetett azzal is sz*rakodni, hogy találj egy megfelelő, sok socketes fehéret, amibe beledobálod a szintén hónapok, évek alatt talált/seftelt rúnákat…

    Reply

  • avatar

    oki86

    |

    [reply]@Aisein (#6):[/reply]A PvP ami igazán életben tartotta a dio2 öt is ! Ne mondja nekme senki h a baal run előtte meg a COW run annyira izgalmas volt !
    Mindenki csak a pvpre ment és azért runolt h legyen +5 statja meg 1 skillje !

    Ez meg semmi ! Nem tudok mit kezdeni a Goldal ! mp10et farmolom, elégedett vagyok a karimmal,ahhoz ,hogy jobb legyen 400-2000 millióért kéne vennem 1 fegyvert , de szinte az összes cuccomra ez igaz !És a folyamatos itemizáció miatt felesleges bármit is venni !

    PVP kell !

    Reply

  • avatar

    Aisein

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#4):[/reply]Mivel a Diablo sosem a pvpről szólt, így nyilván nem azt tartják fontosnak, ha megemlítik az end game fogalmát. Egyszer biztos lesz, de a többséget nem ez érdekli.

    Reply

  • avatar

    tray

    |

    [author]Zsiráfnyál (#4):[/author][quote]“A fejlesztők jelenleg is dolgoznak azon, miként lehetne felpezsdíteni az endgamet, felmerült ötletek közt van a végtelen dungeon, hullámokban érkező monterek stb.”
    Akkor a pvp-ről ezek szerint már végleg le is mondtak ?
    0[/quote]

    Na, ez jogos kérdés.

    Akármit is csinálnak, ennek a játéknak egy kompetitív PVP adna hosszú évekre jövőt, buffolások & kiegészítő ide vagy oda.
    Nem tudom mi miatt nem látnak ebben fantáziát, pörgetné az RMAH-t is rendesen szerintem.
    Makogtak valami olyat korábban, hogy nehéz balanszolni a kasztokat, de ne röhögtessenek már… 5 karaktert kell kibalanszolniuk, még a skillvariációkat is figyelembe véve nevetséges ez a mennyiség egy WOW-hoz képest, amit szintén ők fejlesztettek.

    Ez a PVP, amit odab*sztak a népnek egy vicc, ezt nyugodtan bele lehetett volna tenni megjelenéskor is, 5 percet PVP-ztem összesen mióta kiadták (kipróbáltam, amikor kijött…).
    Abban az 5 percben játszottam két spanommal. Egyszer ő ölt meg, aztán én őt, aztán megint ő, és így tovább… Mivel negyed-fél hp-n maradt a túlélő, az ellenfél újraéledése után egyből feküdt…

    Az a baj ezzel az egész D3-al, hogy szimplán hülyének nézik a játékosokat. Ne mondják már nekem, hogy senkinek nem jutott eszébe a fejlesztéskor, hogy nem fog kelleni identify all, vagy hogy 3 statnál többre kellene keresni AH-ban (mindenki, de szerencsétlen OWE-s monkok mit szenvedhettek azzal, gatya).

    Én sokkal inkább értékeltem volna, ha azt mondják, hogy bocsi srácok, de fejlesztéseket és extra contentet folyamatosan adjuk majd, mert nem akarunk rögtön a megjelenéskor mindent kiadni…
    Ezt lehet normálisan, vállalható és publikálható formában közzétenni, a jelenlegi sz*rozások helyett.

    Az MP level és a hozzá kapcsolódó dolgok nekem nem jöttek be egyébként. Megjelenéskor megmondták, hogy inferno act3-4 az endgame és pl. én meg a haverjaim közül egyikünk se panaszkodott, amikor fejeltük a homokot a kanyonban act2-ben a köpködött legyektől. Viszont sokkal tisztábban láttuk a saját progressünket úgy, hogy egy nehézségi szint volt, és lehet, hogy hónapokig tartott, de 1.03 végére beütöttük Diablot…

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    “A fejlesztők jelenleg is dolgoznak azon, miként lehetne felpezsdíteni az endgamet, felmerült ötletek közt van a végtelen dungeon, hullámokban érkező monterek stb.”

    Akkor a pvp-ről ezek szerint már végleg le is mondtak ?

    Reply

  • avatar

    SevenHorse

    |

    Sziasztok
    :DDD 6 fös game muhahha :DDD Igy is állandó a lagg na az aztán be tenné a kaput.

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    Az biztos hogy nem szükséges minden karakter a multiban. WW varbár és spirit run-os WD, a többiek meg kb. szedik a lootot egy 1km-el mögöttük.

    Reply

  • avatar

    eastady

    |

    “végtelen dungeon, hullámokban érkező monsterek ”

    Ez tetszik ;)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.