Április 30-tól becsukják az AH-kat (Áprilisi 1.-jei tréfa)

Professor J . Fun, Hírek 695

Először mikor olvastam, nem hittem a szememnek, aztán keserédes mosoly keretében rá kellett ébrednem, hogy idén a húsvét hétfő április 1.-jére esik. A Blizzard egy hosszabb kékposzt keretében közölte, hogy április 30-án kedden lelövik az AH szervereket, helyettük trade fórumok és árbecslők veszik át a helyét. Ezen kívül mindenn az utolsó hónapban eladott tárgy kap egy átfesthetetlen grafikai buffot, mely szivárvány színűre festi az itemet. Ismételten megjegyzem, április 1. van, tehát nagy valószínűséggel állíthatom, hogy ez volt az idei Diablo témájú áprilisi tréfa.

 

When we announced the Diablo 3 Auction House in August 2011, it was a decision arrived at through long consideration and extensive internal discussion. We realized that an Auction House, especially one with a Real Money feature, was a big step and a bold experiment at creating a new type of in-game trading. In many ways the Auction House was a smashing success, with a large percentage of the player population embracing it almost at once. The Auction House facilitated rapid and efficient exchanges of gear, as well as meeting our goal of safeguarding players from the fraudulent trades and scams so often associated with third party trading sites.
Unfortunately, there are problems associated with the Auction House as well. Chiefly, it’s as Jay Wilson said in his postmortem from GDC — it’s simply more fun to find items than to buy them.

Therefore, after long discussion with the development team and the community team, and reading thousands of posts worth of fan feedback, we feel there is only one real solution to resolving the current game issues. Effective Tuesday 30 April, 2013, the Diablo 3 Auction House will be taken permanently offline. This goes for all realms, Real Money and Gold, and Softcore and Hardcore.

To assist with the transition to a post-Auction House Diablo 3, later this month we will be implementing new trade forums with greater moderation from the community team, plus new volunteer “TV”s. These “Trade Valuators” will oversee all threads in the trading forums, offering advice and guidance to players about the actual worth of their items, as well as seamlessly and permanently adjusting unrealistic item list prices, when necessary to reflect economic realities.

Furthermore, as a special thank you to the players, all items traded during this last month of the Auction House will receive a free graphical buff; a new rainbow-patterned glowing effect similar to, but much more colorful than, the graphics now seen on some of the class-themed Item Sets. Owing to its special beauty, this reward is permanent and can not be dyed over or removed with Vanishing Dye.

We know this is a big change, and this has been a difficult decision for the Diablo 3 Team, but after careful consideration we think this is the best direction for the community and the Diablo franchise.”

Forrás:

Comments (28)

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    [reply]@Xeper (#27):[/reply]Még mielőtt kitérnénk az autó gumijának bordázottságára is, tegye fel a kezét aki AH nélkül játszik, és nem az a célja hogy a lehető legjobb geart összeszedje. Kösz. :)

    Egyébiránt egyáltalán nem szidok senkit semmiért, szerintem valamit félreértettél. Én csak annyit írtam, hogy a játék normális menetében kikerülhetetlen az AH-zás.

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    [author]Zsiráfnyál (#18):[/author][quote] Persze, nem kötelező AH-zni, ahogy egy autóversenyes játékban sem kötelező 180-al menni. Van aki azt élvezi hogy 40-el szépen végigmegy a pályán és megszámolja közben a fákat, nincs ezzel semmi gond, legyen benne öröme, de a többség valószínűleg nem erre vágyik. Mindenki arra és úgy használja a játékot amire akarja, de azért ez egy elég erős önkorlátozás, és extrém felhasználás.
    [/quote]
    Az analógiádat folytatva: te egy negyvennel haladva fát számoló berendezésre gyűjtesz a pálya körüli gazban túrva, mert úgy gyorsabban össze lehet hozni, és szidod a pályán körözőket, hogy mekkora hülyék… de soha nem vagy hajlandó beülni az autóba, mert fát számolni nem hatékony. Ha összeszeded a tökéletes geart (ami ugye nem létezik), akkor hajlandó leszel JÁTSZANI is? Ha nem, akkor minek gyűjtesz, fárasztod magad egyáltalán?
    Szerinted játszani a játékot “erős önkorlátozás, és extrém felhasználás”? Olvasd már egyszer végig magadat, és ébredj fel!

    [quote]
    Nem az a baj, hogy kell kereskedni, hanem az, hogy szinte csak kereskedni kell. Ha gondolod érdeklődj a fórumban, ki hány aktuálisan viselt cuccát találta, és hányat vett. Szerintem az emberek kb 95%-ának csak vásárolt cuccai vannak (én legalábbis 7-8 hónap játék alatt egyetlen kivétellel sem találkoztam). A normális arány az lenne, hogy a cuccaid nagy részét magad találod (hiszen ez adja a játékélmény elég nagy részét), és veszel mellé 1-2 durvát. Ez itt sajnos (a vele járó élménnyel együtt) áldozatául esett az RMAH-nak, az egész játék gerince a vásárlás.
    [/quote]
    Szerintem éppen rendben van, hogy a sok másik kaszt által használható tárgy raktározási kényszere nélkül apránként eladva azokat, egy saját karakterem által használhatóra cserélhetem. A gold ugyanis erre való. Míg mindent meg lehet kapni goldért, teljesen tartható, játszható, pár 100milliós tárgyakig egy halandó, dolgozó casual játékos is el tud jutni, fölötte pedig olyan táryak vannak, amik kb a D2 hammer pala teljes kiépítése (Eni, HotO, CtA, Zaka, Spirit…) fölött állnak. RMAH fel sem merül, még mindig nem RMAH körül megy a játék.

    Reply

  • avatar

    starlike

    |

    Előbb írtam egy nagyon hosszú posztot, de rájöttem semmi értelme nincs kiírni. Nem ér ennyit a Blizzék hülyeségei. Fejlesztgessék csak az 1.08-at a lusta pénzéhes disznók, úgyis ők fogják megszívni.

    Reply

  • avatar

    Ned

    |

    Üdv!
    Igazából, az RMAH-t kellene kivenni a game-ből, igazi pénzért vegyek felszerelést? :O
    Kizárt!!
    Tessék farmolni, előbb utóbb esik vmi, jó is(kevés esély-l, de esik xD)….
    Az AH meg a jó és rossz keveréke, jó mert lehet találni tényleg ütős felszerelést, rossz azért, mert sajna még kevesebb “élményt” ad a game……material eladásból+farmból “éltem”, úgyhogy sajna függ tőle az ember…(18-9 milla gold-l hagytam abba a farmot, kb 1 hónapja, úgy vok vele, ha kijön a kieg, legalább lesz mit eldőzsölni a kovácsnál xDD)
    Én mondjuk arra leszek kíváncsi majd, hogy ha kijön vmikor is a kieg., hogy oldják meg LvL 60-s karakterek további szintugrását?(aktuális paragon szint-l együtt)
    Sztem a paragont elveszik, gondolom én, és eleve infernón kell tolni majd, vagy nem tom, erről is lehetne beszélni….

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@Chrysamere (#19):[/reply]Én azért játszom, hogy belogoljak olykor-olykor 1-2 naponta munka után és levezessem a munkahelyen felgyülemlett feszültséget egy kiadós, 1-2 órás henteléssel, fröcsógéssel, amihez megfelelő, mp 4 farm képes karaktereim vannak (60-85k). Nincsenek túlzott célkitűzéseim a játékkal kapcsolatban, hogy X karakterrel két Mp szintet kell lépjek rövid idő alatt, majd meglesz idővel,nem hajt senkit a tatár. Az AH-t szoktam használni, de mára annyira telített, ebben a hónapban kb. 2 tárgyat tudtam eladni. Azért a D2-ben sem volt több 2-3 build karaktereként. Guild rendszer és annak támogatása majd jön valamikor jelenleg azt Sc2 HotS-ben tesztelik. Egy olyan játéktól, amit nem e-sportra terveztek mit vártok komoly PvP-t, majd valami lesz, de ugyebár átdolgozzák az egészet, mondjuk szerintem az arénarendszer nem volt rossz. A Blizzard már a játék készítésének bejelentése után elmondta, hogy ne várjanak az emberek Diablo 2-t 3D-ben, mert sok dolog fog változni, ami meg is történt, szóval teljesen feleslegesen hőbörögnek sokan. Ha nem élvezed a játékot szünteltetesd, volt nekem is hogy 1-2 hónapig nem játszottam, még 1.0.5 előtt. Ha az 1.0.5-s patch maradt volna akkor meg azért hőbörögnének sokan, mert nem tudnak haladni, ami meg is történt. El kell fogadni, hogy nem néhány 100 ezer játékosra, hanem milliós tömegekre készítenek játékokat és nem lehet mindenki igényének megfelelni, az idő múltával a játékosok igényei is változnak. Sacc/kb. nem rég volt 20 éves a Blizzard, a termékei alatt gyakorlatilag egy generáció nőtt fel, a videójátékok piacán mindig is a fiatalabb korosztály, tinik, kamaszok, fiatal felnőttek voltak a fő célközönség. A monster powerrel mindenki beállítja magának a nehézséget, ami számára ideális, az ultrakezdőtől az übernehézig, így legalább kevesebb, aki azt mondja “jaj túl nehéz, túl könnyű”.

    Elismerem a játék nem tökéletes, pl. az itemizációban vannak nagyobb hibák, amik remélhetőleg az 1.0.8-ban már orvosolva lesznek.

    Reply

  • avatar

    blackened

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#21):[/reply]Szerintem nem velünk van a baj, hogy magyar hivatalos Diablo3 oldalon védjünk a játékot, ami minket még mindig elszórakoztat. Biztos van a Te játékodnak is hazai weblapja, ott lehet indokolatlankodni, aztán nem szól rád majd senki. :) Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye. (=

    Reply

  • avatar

    eastady

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#21):[/reply]Akkor nyomasd azzal! Ennyi….
    Szeva’
    Béke!

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    [reply]@eastady (#20):[/reply]Ezért biztos kapom majd a egyesektől szokásos “mámeginapoe” köpködészuhanyt, de én “abban a bizonyos másik játékban” teljes mértékben megtalálom azt, amit a d2-ben szerettem. Szóval igaz, hogy mások lettek az igények, meg mindenki 10 évvel idősebb, de az nem, hogy ez az oka az elégedetlenségnek. Nagyon is meg lehetett volna felelni a d2 rajongók igényeinek, és úgy adódott, hogy egy másik cégnek sikerült is (én legalábbis sokak véleménye alapján így látom).

    Reply

  • avatar

    eastady

    |

    Még mindig a d2-t keresitek a d3-ban!
    Csak elfelejtitek azt, hogy akkor mások voltak az igények.

    Nah meg azt, hogy akkor hány évesek voltatok és most hány évesek vagytok…..

    De hát kinek a pap, kinek a paplan!

    Reply

  • avatar

    Chrysamere

    |

    [reply]@Professor J (#16):[/reply]érdekes hogy épp te látod így.. szerkesztőként..
    benned volt akkora a diablo2 ért rajongás anno, hogy úgy vártad a következő részt, hogy szerkesztőként tevékenykedj a rajongói oldalon..ezek után fel nem fogom, hogy pont nálad mi alakította ki a pozitív véleményt a játékról és a blizzardról? Azon kívül hogy felidézi a játék a diablo2 emlékét, és lehet pénzt keresni vele miért játszol vele?

    Én is azért negatívkodok mint sokan mások : Még mindíg vágyom egy játékra ami felidézi a diablo2 emlékeit, és hasonló élményeket nyújt. Ehelyett egy Diablo3 nevű játék gyalázza ezeket az emlékeket, várjuk a javulást, de a kezdetektől fogva csak csontdobálás és kamuzás megy, lehetnek kisebb változtatások, de a játék sosem lesz olyan mint ami miatt mindenki lázban égett a megjelenés előtt. És most még belénk is rúgnak ezzel az április1.-jei cikkel : Mi függünk a blizzardtól, reménykedünk hogy rendbehozzák a játékot, ehelyett a pofánkba röhögnek..

    A diablo3 grafikus csapata nagyon jó munkát végzett, a probléma az összes többivel van.
    A játék most egy Diablo3 theme-t kapott tőzsdeszimulátor. Akármennyi pénzt is kerestem vele, mind visszaadnám egy jó Diablo3ért..

    Teljesen f.sz.ság hogy ha nem tetszik az AH ne használd.. ott a hiba, hogy AH-val 100x könnyebb jobb geart összeszedni, meggazdagodni, és ha AHtól elzárva akarnék játszani, ott lenne bennem az érzés hogy az egész tök fölösleges, más egy AH-tradevel gazdagabb lesz mint én 100 óra játékkal, így csak kidobom ezt az időt..nem beszélve a tudatról, hogy míg játszok, egyes szervertermekben mennek az AH és goldfarmoló botok büntetlenül, ezerszeresét keresve az enyémnek..

    Itt jön a másik, hogy még élményt se ad a gameplay.. Ez az egész skill rendszer el lett cseszve, átgondolatlan a kialakítás, valószínű a készítésénél a skillek felét PVP-re tervezték, így ezek használhatatlanok PVE-ben.. Kezdetek óta minden karakternél van 2 használható build, a többivel szenvedjen aki akar. Matematikailag be lehet állítani 63453543 féle buildot persze…

    Bár lehet mondani, hogy a diablo2 pvp és farm szinten hasonlóan hibás volt mint a diablo3, de az egész lelkét és értelmét adta a trade rendszer, illetve jó volt a balansz, az endgame. A maxlvl alatti itemek is mind értek bőven valamit, pl a Sigon Set darabjaiért hogy ment a verseny már? Egy átlag player mennyire igyekezett hogy összejöjjön az első Ist rune-je, vagy Enigmája? Mekkora királyság volt, ha egy csomó kezdő itemet mind beraktad a trade windowban, és nagy nehezen eltradelted egy kvajó cuccra?

    Diablo2-ben rengeteg mindenen múlott a meggazdagodás, nem egyszerűen az AH tudáson.
    Az AH-val teljesen elveszett a feeling, itt mindennek megszabott ára van, már kib.aszott ROBOTOK jobban üzletelnek mint mi.
    D2-ben csomó lehetőséged volt az AH nélkül, mivel nem volt egy olyan felület ahol többmillió ember ad és vesz. Diablo2ben épp mivel nem tudtál minden itemhez egy kattintással hozzájutni, gyakorlatilag minden item eltradelésére volt esély, nem volt meghatározott pontos átlagár. Ha most nem lenne AH, a lowlevel itemek ugyanúgy értékesek lennének, mert nem lehetne olyan könnyen hozzájutni.
    Összehasonlíthatatlan az élmény, mint mikor diablo2-ben egy mfrunnál találtam egy értékes cuccot, vagy mintha most diablo3-ban történik ugyanez. Most egyszerűen felrakom x goldér AH-ra azt vagy megveszik vagy nem…

    Mennyi lehetőség lett volna már a diablo3-ban? És mi lett belőle??
    Csak a blizzard pénzéhségén és fejetlenségén múlt a dolog.
    Mennyi lehetőség lett volna a:
    -játék social részében? Guild rendszer, guild bannkal.. ehelyett van egy reklámokkal telespamolt chat.
    – Pvpből miket ki lehetett volna hozni? ehelyett mit kaptunk?
    – Itemek terén mi a helyzet? 100% critical chance, totális unbalance, havi statmódosítás, semmi egyediség, statfüggés.
    …………….

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    [reply]@Xeper (#17):[/reply]Persze, nem kötelező AH-zni, ahogy egy autóversenyes játékban sem kötelező 180-al menni. Van aki azt élvezi hogy 40-el szépen végigmegy a pályán és megszámolja közben a fákat, nincs ezzel semmi gond, legyen benne öröme, de a többség valószínűleg nem erre vágyik. Mindenki arra és úgy használja a játékot amire akarja, de azért ez egy elég erős önkorlátozás, és extrém felhasználás.

    Ezek a játékok a fejlődésről és a haladásról szólnak, erre pedig AH nélkül ebben a játékban nincs lehetőség, mert az egészet alárendelték annak, hogy merüljön fel benned az RMAH gondolata. Az egész arra megy ki, hogy előbb-utóbb gondolkodj el azon, mennyivel egyszerűbb lenne 2000 Ft-ért megvenni azt a jó kis kardot, mint farmolni ezzel a gyengével egy hétig. Az egy dolog hogy mostanra annyira kiirtottak mindennemű kihívást a játékból, hogy enélkül is boldogulsz bármelyik Act-ban, de a karaktered számára optimális felszerelést AH nélkül soha nem fogod összeszedni. 50 emberből 1 biztos boldogul a leállósávval is, semmi baj nincs ezzel, de a maradék 49-nek szerintem a maximum kell, mert ezek a játékok erről szólnak.

    Nem az a baj, hogy kell kereskedni, hanem az, hogy szinte csak kereskedni kell. Ha gondolod érdeklődj a fórumban, ki hány aktuálisan viselt cuccát találta, és hányat vett. Szerintem az emberek kb 95%-ának csak vásárolt cuccai vannak (én legalábbis 7-8 hónap játék alatt egyetlen kivétellel sem találkoztam). A normális arány az lenne, hogy a cuccaid nagy részét magad találod (hiszen ez adja a játékélmény elég nagy részét), és veszel mellé 1-2 durvát. Ez itt sajnos (a vele járó élménnyel együtt) áldozatául esett az RMAH-nak, az egész játék gerince a vásárlás.

    Reply

  • avatar

    Xeper

    |

    [author]Zsiráfnyál (#9):[/author][quote]Én az utolsó egy hónapban semmi mást nem csináltam, csak AH-ztam, mert sokkal jövedelmezőbb volt, mint farmolni. Semmi értelme nem volt farmolni, mert sokkal több pénzt kerestem az olcsó aukciók keresésével, mint a harcolással, a haladás / fejlődés egyetlen módja ebben a játékban pedig a pénz. Ez innentől kezdve nem is akció-rpg, hanem inkább tőzsdeszimulátor. Nem azt nézed, hogy milyen statokra, vagy taktikára van szükséged hogy legyőzhesd az xy bosst, vagy packot, hanem hogy mi van éppen ár alatt, mire érdemes beruházni, mikor mit kell eladni… maga a harc tök másodlagos, itt minden arról szól hogy ki mikor mit vesz, vagy ad el. Bárki nyomva tudja tartani a jobb gombot Archonban, ez a része a játéknak semmilyen kihívást nem tartalmaz. A kihívást itt az jelenti, hogy időben lecsapsz-e a jó ajánlatokra, és ügyesen forgatod-e a pénzedet. Egy ilyen játéknak egyáltalán nem erről kéne szólnia.[/quote]
    AH köré épül? AH-zni kell? AH-val töltöd az időt, mert AH-zni KELL? Valamit nagyon elszúrtál. Én játszom, és jól érzem magam. Valószínűleg kevesebb aranyat hozok össze, mint a trade-eléssel te, de senki nem kötelezett rá, hogy a játékod ennyiből álljon. Azért AH-zol, hogy aztán többet forgathass AH-n, hogy aztán… miért is, ha nem játszol?
    A RMAH miatt sokak agya teljesen ráállt, hogy AH-t kell pörgetni, mert pénz pénz pénz, játszani pedig elfelejtenek.
    AH nélkül nem lehet játszani? De. Ha nem boldogul valaki, akkor fordulHAT AH felé. Én speciel örülök, hogy van a játékban ilyen lehetőség. D2-ben az én játékidőmbe nem fért bele, hogy trade game-et indítsak, és várjak, hátha kapok kb azonos értékben valamit, másrészt pedig 1-2 hét játék után mindig ráuntam a (megunhatatlan, überelhetetlen :) ) játékra, és uninstall, mire újra nekifeküdtem, addigra kezdhettem elölről a farmolást. Nyilván mindenki élvezte mire sikerült tizedik alkalommal is összeszednie egy Enigmára valót, én speciel nem. Ha nem tetszik, ne használd, bőven van a játékban kihívás nélküle. A játék pedig nagyságrendekkel túlmutat már most is a nagy elődön (Baal run endgame lol?), és (mivel 2 kieget terveztek ehhez) az első expansionig még biztosan sokat javítanak rajta.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@sahred (#15):[/reply]Miben csalódtál? Ugyanaszt nyújtja, a D3 mint a 2, az AH-t nem vagy kötelező használni, tradelni tudsz chaten is, ugyanaz a lényege, mint a 2-nek, mész hentelsz, csak most nem 5 perc alatt boss runolsz, hanem amerre kedved van keresed a pakkokat, geartől függően, 10 perc-1 órás runokat tolva. 1.0.8-ban érkezik a mob sűrűsítés a többi actban, hogy ne csak act 3-t nyomjad, szintezés paragon levelre megvan, még könnyítettek is rajta, növelték az xp-t, hogy ne legyne olyan hosszú az út Plvl 100-ra. Most a multit is helyrerakják kicsit, azt hiszem jobban meg fogja érni multiban mint eddig, több xp-t fogtok kapni. A mapok lehetnének kicsit változatosabbak, meg a jobb loot,de 1.0.8-tól a sárga item is kevesebb lesz, de értelmesebbek, a legendaryk is kapnak változást, az endgame is kap majd valamit, agyalnak rajta. Mondjuk még jöhetnének receptek a Blacksmith-hez, bár még nekem sincs meg az összes, az Archon receptekből egész jókat lehet craftolni, ha nincs pénzed AH-ra, egy legyártása kb. 50-100k gold, amit bármikor röhögve összeszedz fél óra alatt. PvP-nek ott a Brawling, ugyanaz mint a Duel, csak többen lehet FFA-zni, mondjuk a komolyabb PvP nem tudom mikor fog érkezni. A D2-ben sem volt jutalom, ki lett gyorsabban 99, csak a táblázat mutatta színtiszta e-peen mérő, kinek mennyi ideje volt seggelni. A D2 se volt tökéletes, idővel lett egyre jobb és jobb. Ahogy blackened is mondta, keresni kell a kihívást, apróbb célokat kitűzni, pl. 1-2 szinttel feljebb toljam a monster powert, xy cucc beszerzése, stb. Sok kicsit sokra megy. Most hogy lehet puggal is MP levelt tolni, már egész elviselhető, ha nincs fent az akivel játszani szeretnék, bár a többség pugban még köszönni sem hajlandó. Alakul ez a játék, csak élvezni kell tudni.

    Reply

  • avatar

    sahred

    |

    [reply]@blackened (#13):[/reply]Hát tévesen látod, én itt nem látok hőbörgőket, sokkal inkább csalódottakat, kb két hónapja nem játszottam d3 -al, de mindennap megnézem ezt a fórumot hátha történik valami érdemleges amiért visszatérnék. És itt nem a 2 óra alatt unalomba forduló PVP re, craft rendszerre csilivili színezésekre gondolok. Sok barátom közül akikkel d2 után alig vártuk d3 at még én bírtam a legtovább, volt aki 1 hónap után abbahagyta. Sokat jelez a barát listák beszürkülése és a 30 napon túli off playerek növekvő száma.

    Reply

  • avatar

    h4ri

    |

    Egyébként is megdőlt a dolog ott, hogy szivárvány színűre festenek minden tárgyat, ha komolyan is gondolnák, max csak jövő ilyenkorra tudnák megcsinálni…

    Reply

  • avatar

    blackened

    |

    Gyenge poén volt, de elképesztő, hogy egyeseknek az a szórakozása, hogy ide jár hőbörögni még mindig. Ha akarsz találsz benne kihívást majd egy év után is, ha meg nem, el lehet vitorlázni.. Elhisszük, hogy neked nem érte meg megvenni a game-t; de a kaját sem éri meg megvenni, mert úgyis kijön belőled? Nevetséges… Az ilyen optimista megmondóemberek’ rongálják le ezt az oldalt, pedig rengetegen játszanak továbbra is. Nincs fél éve, hogy jöttek a GW2 posztok, hogy mennyiveljobbmánaz’, mára eltűntek; most divat beírkálni a PoE-t, de szerintem pár hónap, és kihalnak ők is, utána majd találnak újabb alternatívát. De kérdem én, minek járnak az ilyenek vissza? Múltkor feltettem a Commandos 1-et :D , mégsem írom be, hogy az sokkal jobb, mert nincs benne AH, meg nem Blizzard játék.. Pedig tuti hamar szaktekintély lennék errefelé.

    Reply

  • avatar

    Makk

    |

    De azzal lehetne trükközni, hogy mindenki azt hiszi vicc, közben az benne a vicc hogy nem vicc :D

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    “A nap amikor nem érdemes híreket olvasni.”

    Reply

  • avatar

    Fege

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#9):[/reply]Nekem tökéletesen megfelel tőzsdeszimluátorként.. :)
    Ha nem lett volna benne ah/rmah 1 percet sem játszottam volna vele.
    persze ha az ah-t nem számoljuk bele, most se játszok vele 1 percet sem…

    Üdv.

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    De még ha akarnák se tudnák csak úgy lenyomni az AH-t, mert ez nem egy akció-rpg (RM)AH-val, hanem egy teljes mértékben AH köré épített akció-rpg. Én az utolsó egy hónapban semmi mást nem csináltam, csak AH-ztam, mert sokkal jövedelmezőbb volt, mint farmolni. Semmi értelme nem volt farmolni, mert sokkal több pénzt kerestem az olcsó aukciók keresésével, mint a harcolással, a haladás / fejlődés egyetlen módja ebben a játékban pedig a pénz. Ez innentől kezdve nem is akció-rpg, hanem inkább tőzsdeszimulátor. Nem azt nézed, hogy milyen statokra, vagy taktikára van szükséged hogy legyőzhesd az xy bosst, vagy packot, hanem hogy mi van éppen ár alatt, mire érdemes beruházni, mikor mit kell eladni… maga a harc tök másodlagos, itt minden arról szól hogy ki mikor mit vesz, vagy ad el. Bárki nyomva tudja tartani a jobb gombot Archonban, ez a része a játéknak semmilyen kihívást nem tartalmaz. A kihívást itt az jelenti, hogy időben lecsapsz-e a jó ajánlatokra, és ügyesen forgatod-e a pénzedet. Egy ilyen játéknak egyáltalán nem erről kéne szólnia.

    Ahhoz hogy ezen változtassanak, az alapoktól kéne újragondolni a játékot, ehhez meg már rég késő van. Ezt nem lehet utólag patchekkel javítani, nem elég pár szorzót átírni, a játék felépítése alapvetően rossz. Ha az egész játék csak a cukormáz az AH köré, akkor nem tudják csak úgy lecsökkenteni a szerepét, mert nincs semmi ami a helyére lépjen. Hiába kapna nagyobb szerepet a farmolás, az is úgy van kitalálva hogy az AH-zásra ösztönözzön, önmagában teljesen életképtelen és alultervezett, abszolút nincs “mélysége”. És az még csak a kisebbik baj, hogy nem tudnak rajta változtatni. Az igazi baj az, hogy nem is akarnak… sőt, még viccelődnek is vele.

    Az egészben meg az a legszomorúbb, hogy pont ettől a csapattól várta volna el az ember, hogy nem hogy ilyen amatőr hibákat ne vétsenek, hanem a tapasztalatukkal és az új ötleteikkel egyenesen állítsák fel a mércét a hasonló játékoknak a következő 5-10 évre. Blizzard North ide vagy oda, akkor is lassan 10 éve fejlesztik az abszolút első helyezett MMORPG-t. Ha valakik, akkor ők aztán pontosan tudják, hogy egy online rpg (akár akció, akár mmo) mitől lesz jó, és mitől lesz rossz, senki másnak nincs ezen a téren annyi tapasztalata, mint nekik. Ezek után elég nehéz elhinni, hogy ez nem egy pofátlan kizsebelés volt… nagyon is jól tudták már a tervezés közben, hogy ez így nem fog működni, de mi úgyis csak a vásárlás után fogunk rájönni.

    Reply

  • avatar

    BenJoe72

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#3):[/reply]Annyira nem tréfa a tied, mert a Hearthstone nemsokára jön, és én kíváncsi vagyok rá :)
    Egyébként meg igazad van. Ennél már csak az lett volna szemetebb poén, ha bejelentik, hogy “holnap 1.1″ és aztán kiírják, hogy “háhá, mégse”…

    Reply

  • avatar

    Predator

    |

    Némileg jó, némileg rossz volna… De az biztos visszaadná a farmolás lényegét !

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    Bár ne tréfa volna…

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@sweeping (#2):[/reply]Azért, hogy ne legyen flame, ahogy eddig is volt ilyen április tréfáknál.

    Reply

  • avatar

    Fege

    |

    Szerintem ütős volt :D

    Hosszú életet az RMAH-nak!

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Röhej, hogy még mindezek után viccelődnek is vele. A játék romokban, pvp sehol, játékosok se nagyon, de arra mindig van idő, hogy a megjelenés óta megoldatlan hibákkal poénkodjanak. Nekem is van egy Áprilisi tréfám : Kíváncsian várom a következő Blizzard játékot…

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    De miért kell lelőnie a poént?
    Kíváncsi lettem volna kik dőlnek be, meg amúgy is szoktatok kirakni ti is ilyen tréfákat április elsején…

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    Haha, de viccesek ezek a srácok…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.