Kérdezd a fejlesztőket: Itemizáció második rész

Professor J . Hírek 370

Nemrégiben, kb. egy hónapja  jelentkezett a Kérdezd a fejlesztőket rovat, melyben az itemizáció volt a fő téma, amely ezúttal sem változott. Nézzük pontokba szedve a második kör válaszait:

 

  • Kevesebb fehér tárgy fog esni, mivel jelenleg úgy érzik, kicsit több esik a kelleténél belőlük. Kiszedni nem fogják, mert akkor a játékosok úgy éreznék, hogy a kék (magic) itemek lennének a standard tárgyak, sem a tárgyeljrejtés funkciót bevezetni (ami sokak szerint többek közt szerintem is jó megoldás lenne- a szerk.)

 

  • Tudják, hogy jelenleg a Crit Hit Damage túlságosan is irányadó stat a játéban, de ennek ellenére nem tervezik gyengítését.

 

  • A MF-t jó dolognak tartják, de sokszor azt érzik, hogy szükséges a használata. Azt szeretnék elérni, hogy a Diablo 3-mal a játék valamilyen formában de jutalmazza a játékost. (Szerintem itt arra gondolnak, hogy használható, vagy eladható tárgyak essenek, mondjuk ahhoz a stat kiosztást is át kellene szerintem variálni- a szerk.)

 

  • A jelenlegi black weaponok (amik szimplán csak fizikai sebzést adnak, elemental sebzés nélkül), két bugnak köszönhetően lettek ilyen erősek. Az egyik, hogy a +X% sebzés stat eredetileg csak a fegyveren lévő elementális sebzésre hatott volna, de mostani formájában a fizikai hat, így okozva a fekete fegyverek a legerősebbek jelenleg. A másik a min. és max. damage, melyben a rendszer már előre előre biztosítja hogy nagyobbnak kell lennie a max. sebzésnek, mint a minimumnak, még mielőtt az felkerülne a fegyverre. Ezutóbbi bug azóta már az 1.0.7-ben javítva lett a ruby gem esetében. Ennek megoldására azt találták ki, hogy javítják a bugokatt, és a rendszer már rendesen fogja számolni az elemental sebzést bónuszt ill. a min.max sebzés affixot, így 1.0.8 után már csak a bugmentes tárgyak eshetnek. (Mondjuk ez nem tudom mennyiben oldja meg a problémát, mert így akkor még jó ideig a régi bugos fegyverek lesznek használva-a szerk.)

 

  • Class specifikus tárgyakra (pl. Quiver, stb.) nem rollolhat majd elsődleges affixnak class main staton kívüli stat, pl. a quiver esetében strength. Ez nem jelenti azt, hogy nem rollolhat rá, csak azt, fő affix slotban nem rollolhat majd.

 

  • Azon a problémán is szeretnének változtatni, hogy vannak olyan tárgyak, melyek classtól vagy buildtől függetlenül BiS (legjobbak az adott tárgyslotban). Nem az a baj, hogy vannak ilyenek, mert mindig is lesznek, hanem hogy classtól vagy buildtől függetlenül vannak.

 
Forrás:
 

Comments (21)

  • avatar

    SevenHorse

    |

    Tökéletesen egyet értek az elöttem szolokhoz.Én pl aurákat adnék ami volt is a d2 ben miért ne lehetne itt is.olyan stadt pl a chill aurát ad. itt most csak sanszod van chill re vagy frozenra. Olyan itemek kellenének amin más castok skiljei vannak. miért ne lehetne teleportot rakni egy kraftolt armorra pl??

    Reply

  • avatar

    anto89

    |

    [reply]@Dood (#19):[/reply]Na ez a másik amit elég sürgősen kellene javítani és véleményem (0 hozzáértés nyilván) szerint annyira nem lenne nagy wasziszdasz , pl. Set itemeknél összeset összegyűjtöd +skill más kasztból ,vagy valami effekt vagy bármi(2be működött szerettük akkor most wtf.?) akkor criten kívül más értelmes statok is pl.: Akartam csinálni 1 Wizzt ami +cold damage-el operál(van is 1-2 tárgy) de hát kb. esélytelen összehozni.Vagy pl. Hellen most olyan WDvel nyomom aminek a daggerja ad frost novát és tök hessz. Szóval annyira nem lenne ez nagy dolog szerintem ha hozzáértés lenne és nem az lenne a cél ,hogy 4év múlva kapjunk 1 nagyon jó játékot.(de sajnos félek ,hogy a 2kieg miatt még az első után is ez lesz mint most…)

    Reply

  • avatar

    Dood

    |

    Jókor jönnek rá, hogy kalap szar az itemizáció lol :D A legnagyobb probléma, hogy nem csak szar a drop már a global ah miatt, hanem rettenetesen unalmas. Tristat minden classnak, ugyanazok a legnedaryk minden classnak, az egyetlen különbség, hogy a tristat mellé milyen mainstatot dob lol. Foltozgathatják az itemizációt amikor minden itemből több ezer van már AHban, akármit csinálnak nem lesz érdekes/jobb a drop, mert már minden olyan ki van ütve és bagóért van AHban aminek egy kicsit is lehetne örülni. És kaszálhatod a monstereket über sebességgel 500-600 MF-el szart sem ér, simán előfordulhat hogy 200 óra játék után csak brimstone esik.
    Fel lehetne dobni az itemizációt azzal, hogy sok itemre tehetnének skill damage növelő statokat, ami pl. a barbárnál a Whirlwindra ad mondjuk +20% damage-t, így lehetnének class meg build specifikus itemek. Ami most van a játékban, hogy egy legendary adhat valami skillre plussz damage-t ami amúgy sem nagyon használsz nem sok értelme van.
    Ha pottyan egy legendary van vagy pár % esély arra, hogy értelmes item legyen, ha értelmes item van max 1% esély arra, hogy eladható legyen. Ez így übergázfos, globál ahval megölték az egész itemfarmolásnak a motivációját. Azért farmolsz, hogy eladd az itemeket goldért, és goldért vegyél jobbat, ami valszeg 1 hónap múlva már szart se fog érni, így visszaforgatni nem tudod az értékét (leszámítva az 1+ milliárd goldos itemeket).
    Ez mellett ami még elég nagy gond a játékkal, és szarnak rá, az a nevetségesen rövid kontent. Ha már ilyen apró 5 perc alatt teljesíthető pályákat csináltak, igazán csinálhatnának belőle többet, elég unalmas mondjuk a hearth of sint zúzni, és totál ugyanazon a pályákon menni. Minden pályából nevetségesen kevés verzió van készítve, holott nagyon kicsik is.
    Tényleg jók a változások, de ez számomra édeskevés, hogy lekössön a játék, főleg úgy, hogy most jött ki a fos PoE openbéta és azóta nem tudok az istenkirály diablóval 5 percnél többet játszani, annyira unalmas a drop, faék egyszerűségű buildek és passzívok, pedig remek játék lehetett volna :D (BTW nem azt akarom mondani, hogy jobb a PoE, mert hülyeség, csak hihetetlenül jó ötletek vannak benne, ami a diablóból nagyon hiányzik)
    Talán a kiegészítővel fel tudják dobni, hogy legyen valami bonyolultsága a játéknak, és legyen lehetősége az embernek karaktert építeni, nem kifarmolni a minden class által használt BiS legendarykat és berakni az opé buildet. A build diversity is epic fail, kb. a WD-n kívül van 1 build ami sokkal jobb mint a többi, és ha nem akarod szoptani magad akkor úgyis azzal mész.

    Reply

  • avatar

    SevenHorse

    |

    [reply]@Matthew (#16):[/reply]Szia
    Nem izgat már ,csak legalább ne írják le sztárolva magukat.A dropp meg mindig szar már meg szoktam.

    Reply

  • avatar

    Maszkos Martaloc

    |

    a 2 sokkal jobb volt, minden szempontból..

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@SevenHorse (#15):[/reply]Ha egy játék így fel tud húzni, javaslom kérj segítséget. Nem mondom, hogy nincs igazad, de picit túlzás egy ilyen reakció, csak mert épp szar a drop..

    Hidd el, elég sokan mászkálnak 500+ MF-fel, ha mindenkinek jó cuccok esnének, az életbe nem adnál el semmit az AH-ba. Hozzáteszem most se nagyon lehet már jó áron értékesíteni a dolgokat :)

    Reply

  • avatar

    SevenHorse

    |

    MICSODA HOGY A MF EGY JÓ DOLOG.Menjen a Bllizard a jó büdös K…… anyába. Most nyomtam végig a3-a4 3db free brimstone esett mp6- kereken 500 mf el.

    Anto : osztom a véleményed aki ilyen stadtokat csinált vazz kalapácsal verném szét az összes csontot mind a két kezében.

    Reply

  • avatar

    anto89

    |

    Alakulnak itt a dolgok szép lassan, tényleg 1-2év és kapunk 1 olyan Dio 3mat ami méltó folytatás lesz.Remélem a kiegészítő 1ik fő újítása a ténylegesen random mapok lesznek amit beígértek anno , mert az növelné még jócskán a játék élvezhetőségének az idejét … ( itt az itemeknél is előjön ,hogy a randomitás volt a cél , de valahogy ezt olyan amatőr módon csinálták meg ,hogy a mai napig nem értem ,hogy lehetett így elkúrni… )

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@Ned (#12):[/reply]Most indult a héten a PTR, kb. 3-4 hét míg megérkezik.

    Reply

  • avatar

    Ned

    |

    Hali!
    Ez az 1.08 mikor érkezik?
    Egy picit javulna a játékba vetett bizalmam, ha ténylegesen növelnék ACT I-ben a monster-k mennyiségét, talán vissza is térnék(kicsit idegesítő volt, hogy 15-20 másodpercig szaladgálok, mint egy hülye gyerek, a szörnyeket keresve xD)
    Talán vissza is térnék farmolni, vagy ki tudja….

    Reply

  • avatar

    Mezznar

    |

    [reply]@mikroman (#8):[/reply]Igen. Alapvetően az a legnagyobb hiba, hogy minden karakternek a chc, chd és as combó a jó. Csak ezekkel a statokkal lehet növelni a dps-t, és ezért egy-egy legendary, (legjobb példa a mempo) megkerülhetetlen függetlenűl a kaszttól és a spectől.

    Reply

  • avatar

    oki86

    |

    Most akkor a fury ami csk min , max dmg-t ad +% szartsem fog sebezni ?
    Rare cuccok is ? Vagy az elemental sebzésű fegyok durvák lesznek ? :D

    Reply

  • avatar

    chaoslord3

    |

    [reply]@Shael (#7):[/reply]Már ideje volt így lassan 1 év után… mert kicsit gáz hogy class speces az item és az adott kari nem ér vele jó formán semmit, mert nincs rajta az adott stat…

    Reply

  • avatar

    mikroman

    |

    “•Azon a problémán is szeretnének változtatni, hogy vannak olyan tárgyak, melyek classtól vagy buildtől függetlenül BiS (legjobbak az adott tárgyslotban). Nem az a baj, hogy vannak ilyenek, mert mindig is lesznek, hanem hogy classtól vagy buildtől függetlenül vannak.”

    Lehet akkor kellett volna gondolkozniuk, amikor az alaphelyzetben haszontalan legendarykat annyira felbuffolták, hogy ezzel kinyírták a teljes rare piacot néhány sloton. Meg annyit nerfeltek a monster sebzésen, hogy ezzel meg az összes pajzsot kinyírták. Lényegében alapból kétszer is bénák voltak: először mert elgányolták a legendarykat (gyengék voltak), másodszor mert túlzásokba estek. Meg nem is nagyon voltak kreatívak. Speckó tulajdonságokkal kellett volna inkább vonzóvá tenni ezeket és nem alaprollon/rögzítetten max közeli jellemzőkkel. Ha minden legend minden szinten eshet majd, akkor legalább több opció is lesz egy-egy sloton. Nem nagy segítség, de azért több a semminél. Még pár év, egy kieg és egész jó játék lesz. Már csak egy újraindítás/vagy új realm kellene (a +2 éven felül) . :)

    Reply

  • avatar

    Shael

    |

    “Class specifikus tárgyakra (pl. Quiver, stb.) nem rollolhat majd elsődleges affixnak class main staton kívüli stat, pl. a quiver esetében strength. Ez nem jelenti azt, hogy nem rollolhat rá, csak azt, fő affix slotban nem rollolhat majd.”

    Végre…

    Reply

  • avatar

    kissd

    |

    [reply]@szalontai (#4):[/reply]Mekkora retardált vagyok :))))) Tényleg :)
    Nem vettem offense-nek :)
    Kösz, most már értem.

    Professor J: Neked is.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@kissd (#2):[/reply]Ahogy írtam is a cikkben, a black weapon az nem ad elemental sebzést, amitől színes lenne, pl. arcane, frost, fire, lightning, etc., de ugyanúgy szerepel rajta a +x% sebzés bónusz, aminek elvileg csak az elemental sebzésre kellene hatnia, de a fizikaira is hat ezért lettek OP (túlzottan erős) fegyverek.

    Reply

  • avatar

    szalontai

    |

    [reply]@kissd (#2):[/reply]no offense, de le van írva….
    de ha ‘”amik szimplán csak fizikai sebzést adnak, elemental sebzés nélkül” nem egyértelmű
    nincs rajta poison,holy,etc dmg, hanem +37% wpn dmg. ilyenkor a háttere a fegyónak nem zöld/fehér…hanem sima fekete a háttér.
    ennél jobban nem tudom elmagyarázni

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@chaoslord3 (#1):[/reply]Jól mondod, ezek többsége nem az 1.0.8-l jön ki.

    Reply

  • avatar

    kissd

    |

    Helló!

    Már csak az a kérdésem, hogy ez a black weaponok mik?
    Mert nem értem a bugzás lényegét. Valaki elmagyarázná nekem?
    Köszi.

    Reply

  • avatar

    chaoslord3

    |

    Érdekes dolgok ezek! De ezek nagy része úgysem az 1.0.8-al jön ki… Vagy rosszul tudom?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.