Blizzard újratöltve: a Titan projekt újrakezdése

Dyingsoul . Egyéb, Hírek 689

Nos ez a hír – mint ahogyan az a címből is kiderült – inkább magáról a Blizzard háza tájékáról fog szólni, mint a Diablo szériáról, a napokban ugyanis lényegesebb változás történt a cég életritmusában. Az olvasók nagy része biztosan hallott már arról, hogy a Blizzard egy teljesen új fantáziavilággal megáldott MMO fejlesztésén fáradozik. Az első hírek 2011 környékén szivárogtak ki erről a játékról, ami a Titan kódnév alatt fut (magának a játéknak nem biztos, hogy ez lenne a neve hiszen ez csak egy projekt név). Sokan lélegzet visszafojtva várták, hogy mikor adnak ki hivatalos bejelentést a játékról, de erre máig sem reagált a Blizzard.

Blizzard

Most viszont egy nem várt döntést hozott a cég: teljesen elölről kezdik a munkálatokat a Titan projekten. A Blizzard szóvivője szerint hatalmas technológiai és dizájnbeli változtatásokat kell eszközölniük a játékon ezt a lehetőséget pedig oly módon is kihasználják, hogy az erőforrásaikat átcsoportosítják: eddig megközelítőleg 100 ember dolgozott a fejlesztéseken, ebből csak a csapat magja (körülbelül 30 fő) folytatja a Titan fejlesztését, míg a többiek a Diablo III kiegészítőn, a World of Warcrafton, a Blizzard All-Stars-on, a battle.net-en és a cinematicokon fognak dolgozni. Így a Titanról 2016-nál hamarabb nem valószínű, hogy hallunk. Nos a Blizzardtól ez a fajta megközelítés nem meglepő, gondoljunk csak bele a Diablo 3-at övező hercehurcákba, de a Warcraft 3-at is hasonló változások érték fejleszti életciklusában.

forrás: venturebeat.com

Comments (15)

  • avatar

    Abiondi

    |

    [reply]@invake (#14):[/reply]Én is kipróbáltam pár ilyet, de ha valaki a D3 botmennyiségére panaszkodik, akkor menjen fel ilyen szerverekre. Gyakorlatilag a jobb helyeken mozdulni nem lehet a botoktól, emiatt lagol is az egész ahogy kell. Százezrével mennek a botok, a játék indulása utáni naptól akkora inflációt generálva, hogy értelmét veszti minden ami pénz.

    Reply

  • avatar

    invake

    |

    [reply]@starlike (#12):[/reply]Nekem kifejezetten nem tetszenek az ázsiai mmo-k. Volt, hogy kipróbáltam 1-2-t, mert tényleg tudnak ötletes újításokat bevezetni ami kezdetekben felhívja magára az ember figyelmét és szórakoztatja is, de amikor ezt 2 hét után megunja, akkor körbenéz a játékban és hányingere lesz az elképesztően anime/manga környezettől. Legalábbis én így vagyok vele.

    A WoW-nak akárki akármit mond, megvan a maga varázsa, hibába “csúnya”. Sokkal inkább tudom élvezni azt a fantazit mint amit a távol-kelet nyújt. EZ AZ amit sok európai/ nyugati ember érez szerintem és ez eléggé fő szempont egy RPG játéknál -> beletudd élni magad a környezetbe/történetbe, azonosulni tudj a karaktereddel. Ha ez nincs meg, hiába erőlteted az mmo-rpg-t…

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Szerintem egyszerűen csak korainak érzik, hogy vetélytársat kapjon a Warcraft. Alig 1 éve lesz, hogy kijött a MoP, hatalmas még mindig a rajongótábora, nem érdekük ezt csökkenteni egy másik játékkal még. Úgy gondolom ez a Titan ugyanis újabb hosszú évekre anyagi biztonságot ad majd a Blizzardnak. Egy 2016 körüli megjelenés úgy ahogy még reális lenne… Bár inkább 2017, de akkor lehetne még 1 WoW kiegészítő zárásnak. 4 év még van ebben az MMO-ban. A grafika igaz kicsit idejét múlt, de mindenki emlékszik rá, hogy az Everquest is milyen sokáig húzta.

    Reply

  • avatar

    starlike

    |

    Nah hát ezen a híren nem vagyok meglepve. Az mindenesetre jó hír, hogy újrakezdik, mivel ez azt jelenti, hogy van önkritikájuk. Meg szerintem is megijedtek, körbenéztek milyen mmo-k jönnek ki. (Egyébként tényleg eszméletlen, nehezen tudom elhinni hogy egyáltalán tudnak majd elegendő innovatív tartalmat adni manapság).

    Mindenesetre az tuti, valljuk be, hogy a legjobb mmo-kat a Koreaikak csináljak. (Innovativitások és grafika terén, ez régen is így volt.)

    Lehet itt köpködni persze, mivel a 99% a Koreai játékoknak nem vonzó egy európai számára. Ami érthető mivel más kultúra más szokások más ízlés. De ha kicsit körbenéz az ember a piacon most\régen láthatja. De hál istennek kezd megtörni a mai trend és ma már Koreai fejlesztésű európai stílusú játékok is látnak napvilágot, ami nagyon jó hír.

    Csak két példát mondjak:
    Black Desert,
    Archeage

    Ha megnézitek az előzeteseket, igen fel kell kötnie a Blizznek a gatyát, hogy felülmúlja őket, főleg amilyen tempóba dolgoznak ezekhez a cégekhez képest. (Most csak grafikára és innovatív tartalomra gondoltam). Mindenesetre sok sikert kívánok nekik.

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@Fedayn (#10):[/reply]Én azért nem vagyok olyan biztos abban, hogy Jay a Titan(ic)ra került át. Az is lehet, hogy valami kamuprojektet adtak neki 2 fős fejlesztői csapattal. :D

    Reply

  • avatar

    Fedayn

    |

    milyen meglepő hír… :-) átkerült a d3-tól a vezető, és máris “kaki” van a projektnél :-) :-) :-)

    egyébként szerinem nagyon sok játéknál előfordul, hogy teljesen újra kezdik a projektet, csak az a nem mindegy, hogy melyik fázisban tartanak.

    Reply

  • avatar

    Al-Bundy

    |

    Úgy tudom, hogy a Starcraft2 kivételével az összes projektjüket újrakezdték mindig.

    Reply

  • avatar

    salaluiz

    |

    A Blizzard mesteri szinten tudja kiadni ezeket az apró hírmorzsákat, h népszerűsítse a cuccait. A Diablo 3-ra is sokat kellett várni, aztán mi lett belőle? Nem sok:) 3 hónapig lehetett élvezni kb. amíg felhúztam a karikat. Mindenesetre kíváncsian várom mi sül ki belőle. De nem várok sokat, hátha pozitívan csalódok! Diablo 2, Warcraft III WoW jo gémek, remélem hasonlóan jó feelinget fog biztosítani:)

    Reply

  • avatar

    kiralytigris

    |

    Nem tudom jó-e ez, hogy egy játékot majdnem elölről kezdenek a grafikus motor miatt. Biztos szebb lesz meg jobb, de így ki lehetne tolni a megjelenést az örökkévalóságig.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@Hartrog (#5):[/reply]Hehe, ezt úgy írtad, mintha a múszaki rajzok kis semmiségek lennének :)

    Reply

  • avatar

    Hartrog

    |

    A Titánnak még nem volt hivatalos bejelentése, csupán kiszivárgott az egyik Blizzconon, h dolgoznak valami mmo-n. De hallottunk már olyanról, h egy projekt nem jött be, és leállították ugye? Majd, ha lesz tényleges hivatalos bejelentés, képekkel videokkal, akkor látni fogjuk mi lehet belőle. De addig kár olyasmit feltételezni, h nem csinálnak semmit sem. Biztosan dolgoznak rajta, csak még ők sem tudják mi legyen belőle, és ahogy telnek az évek és változnak az igények, úgy fog a fejlesztés is húzódni és változni, mérget vehetsz rá, h nem malmoznak. De fogadjunk, h te nem találtál ki még soha semmit sem, ami tömegeknek kellet megfeleljen, és a végfelhasználásig amíg eljut addig mennyi fázisa van és buktatója az ilyesmiknek.

    (Csak, h legyen alapja annak amit mondok, világpiacra gyártott magyar találmányunk fejlesztése több mint 8 év volt, és több 100milliós beruházás, és az csak némi alumínium és csavar, nem pedig többmilliós programsor, hanem egy műszaki rajz…)

    Reply

  • avatar

    Black Jack

    |

    [reply]@Dood (#3):[/reply]Hát igen a WoWot kellene megint kicsit feldobniuk mint ahogy a catával csinálták.

    Reply

  • avatar

    Dood

    |

    Lehet rájöttek, hogy target lockos mmo-t elég gáz már 2013ban fejleszteni :D :D :D trollolo
    Bár valószínűleg remek játék lesz de az biztos, hogy rentgeteget kell rá várni. És amíg a wow ilyen robosztus előfizetői táborral rendelkezik, totál felesleges más MMO-t a piacra dobni.

    Reply

  • avatar

    Kvarclovag

    |

    Modern grafika ide, vagy oda, a Blizz mindig is olyan atmoszférába helyezte a játékai grafikáját, hogy az hangulatosabb már nem is lehetett volna!
    Engem ugyanúgy elvarázsolt a Warcraft 3 apró részletességgel kidolgozott pályái, a WoW Night Elf-es erdeje (Ashenvale) amikor először átgyalogoltam rajta, mint a Diablo 2 és a Diablo 3 egyes ACT-jai!

    Lehet még éveket kell várni a Titánra, de az majdnem 100%-ig biztos, hogy szép és klassz játék lesz! :)

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    Ha tippelnem kellene én azt mondanám, hogy végignéztek a jelenlegi játékpiacon és észrevették, hogy milyen új engine-k vannak már és ezek milyen grafikai újdonságokra képesek. Az eddigi Blizz termékek egyike sem volt olyan, hogy a kiadásuk pillanatában azt mondta volna rá az ember, hogy korszakalkotó újdonság grafika terén is, sőt ennek inkább ellenkezője. Persze az igényesebb játékosoknak nem a grafika a lényeg, de a mai trendek azt mutatják, hogy van igény a minél csicsásabb motorokra (gondoljunk csak a legújabb UT motorokra vagy más crytekes finomságokra).
    Az a kb 30 ember pont elég ahhoz, hogy legyen köztük néhány ember akik az irányvonalat diktálják, a többiek pedig magán a játék motorján dolgoznának hiszen az határozza meg, hogy milyen korlátai lesznek egy-egy játéknak.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.