Bemutatjuk az új Diablo 3 Game Directort, Josh Mosqueira-t

Professor J . Hírek 458

A Blizzard megtalálta Jay Wilson utódját a Diablo 3 game directori székébe. Az illető nem más mint, Josh Mosqueira, aki korábban a Diablo 3 konzolfejlesztését is igazgatta. Josh a kezdeti időkben (a 90-s évek közepe) még papíralapú szerepjátékokon dolgozott, később azonban olyan nagy nevek létrejöttében is szerepe volt, mint pl. a Homeworld,a Company of Heroes,a Warhammer 40,000: Dawn of War, vagy a FarCry. Mikor megjelent a Diablo 1996-ban, őt is magával ragadta a sötét gótikus világ. A cél továbbra is a Diablo 3 finomhangolása az itemizáció átalakításával, kevesebb, de értekesebb tárgy fog esni,továbbá terveznek új monstereket hozzáadni a játékhoz, valamint az end game tekintetében is változsáok várhatóak (-reméljük a PvP-re céloz ezzel-a szerk.) További fontos célként jelölte meg, hogy az AH szerepe csökkenjen, valamint a legendary tárgyak festhetősége ill. a tárgyak tulajdonságainak módosításának lehetősége is bekerüljön a játékba.

 

Reméljük ezek a változtatások mihamarabb bekerülnek majd a játékba, addig is sok sikert kívánunk neki.

 


Josh Mosqueira

My name is Josh Mosqueira, I am the new game director for Diablo III, and I want to take a moment to say “Hi” and introduce myself.
I’m a writer, designer, and lifelong gamer, and I got my official start designing games back in 1996. That’s when I had my first real break as a writer for White Wolf (makers of the Vampire: The Masquerade pen-and-paper role-playing game), when I co-wrote Constantinople by Night and Montreal by Night while serving in the Canadian army and finishing university. After that, I went on to work on a number of popular game series, including Homeworld, Company of Heroes, Warhammer 40,000: Dawn of War, and FarCry. However, 1996 is a key year for me for another reason, because it’s when I, like many of you, was introduced to Diablo.
Having a heavy background in pen-and-paper design—specifically in telling stories and building worlds set in realms of horror and fantasy—I was immediately drawn in by Diablo. While the game’s dark, gothic setting hooked me, it was the intense, fast-paced action gameplay and the thrill of finding awesome loot that kept me coming back for years after.
That’s always been the magic of the game for me. It starts with a setting that pits epic heroes against the teeming, endless hordes of the Burning Hells, in an adventure filled with nonstop, intense action. It’s in players facing off against enemies like the Butcher and Diablo, villains who truly capture the essence of evil. And having the alluring promise of new and more powerful treasures around every corner doesn’t hurt either.

 

Forrás:

Comments (24)

  • avatar

    pimpa25

    |

    [reply]@Fedayn (#19):[/reply]Ha tudnék,20 like-ot tolnék,de nem tudok sajnos,uh leírom:ez az ötlet nagyon tetszik,talán az egyik legjobb elgondolás,amit mostanában olvastam,fél tökömet odaadnám,ha vmilyen formában megvalósulna.
    Én annyit módosítanék rajta,h nem 10,hanem mondjuk 5,vagy akár szintenként adnám a pontot,és úgy lelockolnám a skillt a skillbaron,mint a huzat,ha 1 rúnára pakolt vmit az emberfia.Megint lehetne buildeket variálni,és lenne értelme felhúzni még egy karaktert azonos kasztból,h megnézd,a többi erősített skillel mit mert volna tudni.
    Még egyszer nagy pacsi!

    Reply

  • avatar

    Gaara

    |

    szerintem is jobb lenne, ha valami motiválna a küldetéseknél rewardként mondjuk item vagy gem. Kilehetne bővíteni az ACT-okat például, de szerintem ezt már csak új kiegészítőnél kapjuk

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Dyingsoul (#18):[/reply]Felesleges a Diablo 2-höz hasonlítani a játékot, mert ez alapvetően másra helyezi a hangsúlyt, nem mellesleg eltelt jó 12 év is azóta, hogy az megjelent. Manapság már folyamatosan bővülő tartalmak kellene. A rúnaszavas megoldás persze klassz lehet, de valahogy én inkább másra gondolnék, ha azt akarnám, hogy többen játszanak.A játék monotonitását kellene csökkenteni. Az addig oké, hogy ez egy ilyen játék, de valahol mégis kellene pár véletlen generátor, ami jelenleg nem igazán van meg. Eleve a pályák nem annyira véletlenszerűek, na meg elég szűk a helyszín kínálat is. Igazából az a legnagyobb gond, hogy az Act 1-et leszámítva, nem igen jön be pl nekem a 2-3-4 hangulata. Szóval várom a kiegészítőt. 1000%, hogy iszonyat sokat javul majd vele a játék. Pl az SC2 is a HotS által valami hihetetlen sokszínű és érdekes lett, szóval én hiszek a Blizzardban, ha kiegészítőről van szó, baromi jól tudnak foltozgatni :)

    Reply

  • avatar

    Agyoncsaplak

    |

    Hoardic Cubet a népnek! :-)

    Reply

  • avatar

    dzsagon

    |

    [author]Dyingsoul (#3):[/author][quote]“we’ll be focused on preserving the core fantasy by cultivating the roots of the Diablo storyline”
    Na erre kíváncsi leszek. Ha a Diablo 1-es hangulatból bármit sikerül beleültetni a játékba, akkor engem megvettek.[/quote]

    Semmi gondom veled, még szimpatikusak is a hozzászólásaid DE
    az igazsághoz hozzátartozik, hogy téged már a megjelenés előtt megvettek egy bétával. Kilóra.
    Szevassz!

    Reply

  • avatar

    Fedayn

    |

    és mit szólnátok egy olyan lehetőséghez – ez csak valamelyik nap jutott eszembe – hogy ha már a skill rendszert teljesen átszabták a D2-höz képest, akkor annyit visszahoznának belőle, hogy bizonyos rúnákat tovább lehessen erősíteni?
    Nem tudom, mondjuk minden 10-ik paragon szinten 1 skill pont, amit bármelyik rúna erősítésére el lehet költeni. Persze a rúnákat továbbra is szabadon lehetne variálni, nyilván amire pontot teszel, erősebb statokat ad az eredetihez képest. Visszavenni skill pontot egy rúnáról csak mondjuk 50 millás tétellel lehetne, vagy valami ilyesmi. Valahogy úgy működhetne, mint a D2-ben, minél több skillpontot teszel egy rúnára, fokozatosan annál erősebb lesz az. Pl. a war cry impunitiy rúna minden skillpontra +10% allres és 5% armort adna, vagy a támadó skillek minden pontra +X% dmg bónuszt stb.

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@Matthew (#17):[/reply]Diablo 2-ben és1-ben milyen plusz küldetések voltak? Semmi ilyesmi nem volt. Ez ARPG kérem szépen, nem mmo. Tényleg nagyon műfajt tévesztettetek ha ti ilyen tartalomra vágytok.

    Ami egy ilyen játékhoz sokkal jobban illene, az az elődhöz hasonló rúna és rúnaszavas kiegészítés. A setek átdolgozása, a karakter specifikus tulajdonságok erősítése a tárgyakon, a cuccok testre szabhatósága, többféle build. Jó lenne, ha a gemeket lehetne színtől függetlenül is kombinálni: mondjuk emeraldot a rubyval: Összekombinálnál egy-egy Radiant star emeraldot és ruby-t, majd lenne belőle egy star valami, amit megint lehetne kombinálni mondjuk marquise-ig, aztán a fegyoba adna egyaránt critdmg-t és +dmg-t (de nem ugyanannyit, mint sima emerald vagy rubyként hanem kevesebbet, viszont így összetettben nagyobb dmg-d lenne: A star ruby +60 dmg-t ad min-max, a star emerald 70% crit dmg-t, ha radiantokat kombinálnál lenne egy star akármi, ami adna +45 dmg-t és 50% critet mondjuk és tovább kombinálható). Például az sem lenne rossz, ha egy-egy mighty weapon adna olyan bónuszt, hogy +100% bash dmg vagy cleave. Egyből lenne többféle build, ami a geart is tartalmazza. A wizard sapkák is nevetséges bónuszt adnak jelenleg. Nyugodtan lehetne a class specifikus tárgyakon egyfajta erősebb spéci tuning ami miatt a WD-k is elgondolkodnának, hogy most egy rare sisakot, egy zunimassát vagy egy Visage of Giyua-t tegyenek fel. Nézd meg a rámenő lehetséges statokat:
    http://us.battle.net/d3/en/item/visage-of-giyua
    Nevetséges, ha maxra rollol akkor is szemét. Mi az a +5-14% Locust swarm dmg, pláne ha nem rollol egy +6% critet bele? Az a helyzet, hogy jelenleg a játék csúnyán el van szúrva töltelék itemekkel… A Mighty két kezes fegyokat fel sem veszik az emberek, miért nem lehet rájuk valami brutál barb bónuszt rakni? Ki használ jelenleg staffot a játékban? Láttál már monkot daiboval? Na ezeket a kérdéseket lehetne még sorolni… Nem az kell, hogy mindenből über verzió essen, hanem az, hogy kétkezes fegyver terén ne csak a Skorn legyen az alternatíva. Jó lenne látni wizardokat wiz specifikus cuccokban, ha már léteznek a játékban (pl sisak). Ezért is várom nagyon az itemizációs patchet, remélem nem fogunk benne csalódni.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Dyingsoul (#12):[/reply]Pedig pont, hogy az az irány kellene inkább. Akkor lenne rendszeres frissítés, gyakrabban érdemi tartalommal. Miért baj ha több a feladat miegymás? Attól, hogy több a mob egy-két actbe, nem rohan vissza senki játszani, eddig sem az volt a gond főleg, hanem a monotonitás, amihez meg plusz küldetések kellenének.

    Reply

  • avatar

    lived

    |

    [author]Dyingsoul (#12):[/author][quote]@lived (#11):
    Ne könyörgöm ne csináljunk wowot a d3-ból! Van épp elég mmo, ahol farkasfarkat meg rókabőrt kell gyűjteni.
    +3[/quote]

    Nem azt mondom, hogy legyen benne ezer millió feladat. Egy-két NPC legyen csak akiktől lehet felvenni 1-1 plusz feladatot és kész. Szerintem ha act-onként lenne mondjuk plusz 4-5 ilyen feladat abból nem lesz még mmo-s a játék. A másik, hogy ezekkel kicsit mondjuk azt is megdobhatnánk, hogy az emberek ne csak azért járják körbe a pályákat, hogy henteljenek és a cuccokat keresgéljék, hanem ezek miatt a feladatok miatt is nőnek a felfedezés élménye.

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    Rossz irányba haladunk már nagyon régóta.
    Régen irreálisan magas volt néhány set és egyéb felszerelés ára, most meg a béka segge alá került. Nem tudom a blizzard mikor variált ilyen szinten a drop rate-n, de hogy sunyúltak valamit az biztos. Emlékszem amikor fél éve még a leggyengébb immortal king vért is 50millió volt, most meg azt megkapod kb 300-400ezer goldért. De pl láttam már 200k-ért is, valakinek gyorsan kellett a gold és berakta annyiért.

    Tényleg ez nevetséges, emlékszem hogy örültem az első immortal king cipőnek ami patch után esett ki, amikor mondták hogy megnövelték a legendary drop rate-t. Ez októberben volt, akkor még 20m-t ért, néhány héttel ezelőtt 150ezer goldért adtam el. WTF?

    Úgy sz*r az egész ahogy van, túl egyszerű lett az egész játék… AH kb tele többezer ik vértél, kise tudod listáztatni mindet ha nem szűrsz rá magasabb statra. Ez nevetséges…

    Most azt gondolhatjátok magatokba, és ezt most vajon minek írta ehhez a hírhez? Ez már régóta kikívánkozott belőlem, és gondoltam itt az alkalom hogy leírjam. Én is régen sírtam, hogy miért ilyen drága az immortal king vért, de álmomba se gondoltam volna, hogy ennyi lesz végén az ára…

    Meg csomó mindennek lement a béka segge alá, néhány millióból simán farmolod mp5-t. Ez szerintem nevetséges

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@anto89 (#13):[/reply]Igen, de ott sem a +xp és +gold volt a lényeg. Az viszont nekem is hiányzik az, hogy Charsi feljavítson egy itemet, vagy az hogy Larzuk socketeljen egyet… Én úgy gondolom, hogy most kb a D3 ott van ahol a D2 volt az exp előtt… Kb.

    Reply

  • avatar

    anto89

    |

    [reply]@Dyingsoul (#12):[/reply]Ez teljesen igaz , viszont azon szerintem nem ártana változtatni ,hogy valami adjon is a quest első teljesítéskor mert ez a gold + xp számomra nagyjából 0 motivációt nyújt. Dio2be pl. emlékszem meg volt a sorrend ,hogy melyik questet miért volt érdemes megcsinálni illetve esetleg kihagyni …(+skill,+stat, socket stb. volt változatosság)

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@lived (#11):[/reply]”Szabadítsd ki ezt, hozd el ezt a fegyvert, szedd össze ezt, meg ezt a dolgot stb. stb.”
    Ne könyörgöm ne csináljunk wowot a d3-ból! Van épp elég mmo, ahol farkasfarkat meg rókabőrt kell gyűjteni.

    Reply

  • avatar

    lived

    |

    Én kb. 1-2 hete vetettem magam bele is mét jobban a D3-ba.
    Az 1.0.8-as peccset igazán most próbálom ki ill. játszok alatta.
    Eddig úgy érzem hogy javult tőle a játék. Sokkal gördülékenyebben lehet haladni. A fejlődés is gyorsabb és anyagilag is jobban gazdagodik az ember.

    Én amit várok, az olyan dolgok mint nagyobb healt potion. Ha jól tudom a mostani legnagyobb 12,5k. Egy 25k-st bele lehetne rakni még. Nekem most 55k az életem. Okés hogy ott vannak a healt globe-ok de sokszor jól jönne nagyobb potion.

    Amit szerintem bele lehetne rakni még azok különböző missziók. Az első 3 act-ban simán lehetne felvenni a camp-eknél lévő npc-ktől különböző missziókat. Szabadítsd ki ezt, hozd el ezt a fegyvert, szedd össze ezt, meg ezt a dolgot stb. stb.
    Az act4-nek igazán a hosszán lehetne javítani. Nagyon hamar le lehet radírozni azt a részt. Egy-két plusz pálya elemet hozzá lehetne csapni, esetleg egy-két plussz missziót betoldani a főszállba.

    Elvileg meggyarapították a szörnyek számát. Itt-ott tényleg észrelehet venni hogy több a monster, de így is vannak olyan üres részek, amiknél nézek csak, hogy hol is van a beígért monster többlet? Szóval azt még lehetne tolni.

    Hát a zenével szerintem semmi gond. Nekem nagyon bejön. Nagyon paszol a játékba. Az előző részek zenéjével nem vetem össze mert felesleges. Azoknak a játékoknak az élményéhez az a zene dukált, ehhez pedig ezek a zenék.

    Reply

  • avatar

    Predator

    |

    Jaaahjj ezek a szép tervek … :O xD

    Reply

  • avatar

    Abiondi

    |

    Annyit emlegetitek a zenéjét a D3-nak, hogy kénytelen leszek meghallgatni, mert eddig sosem volt hang rajta mikor játszottam :o Ellenben a D1 zenéjére mind a mai napig emlékszem.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Olyan a szakálla mint Jaynek. Amúgy a Diablo 1 hangulata tényleg főként a zenéből, na meg a jó kerettörténetből fakadt. Azóta hígul a sorozat… mármint sokkal kevésbé para. De azért a 2 is igyekezett 1-2 helyen. A 3-ban meg még nem találták fel radiust és a szürke színt, addig meg nehéz paráztatni.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    Szimpatikusabb, mint anno Jay volt, de először látni szeretném mit fog csinálni, Jay is tudott beszélni ugyanis.. :)

    De legalább jó embert vettek fel, tetszik a múltja :P

    Prof J.
    “Meg azért mi is nőttünk nem keveset és nem tűnik minden olyan parásnak,mint 10-15 éve, azóta hogy Diablo 1-l nyomtuk.”

    Fele annyira sem félelmetes mint az volt, grafika miatt is, meg mert nőttünk is, de biztosan meg lehet úgy csinálni, hogy félelmetes legyen, ha csak 1-2 monster, vagy hely az amitől feláll a hátadon a szőr, már jó.

    D3-nak nagy darkosítás kellene, minden túl szépre van most csiszolva, túl sima és homályos a dolgok felülete és élei, részletek elvétve vannak csak.

    (tovább nem sorolom miért egyszer használatos játék most a D3, mert akkor jöhetne még pl a tárgyak hiánya, eventek hiánya, nehézkes eljutás egyik act-ból a másikba, és a teljes randomitás hiánya, már ami a pályákat illeti. Ladder stb…)

    Szóval hajrá a csapatnak, hogy jobb game legyen, mint most!

    Reply

  • avatar

    CalebForeva

    |

    Előre is sok sikert neki. Én személy szerint az itemization-t és az endless dungeon ötlet kivitelezését várom (előbbit jobban), aztán rögtön jöhet az expansion (én tuti vevő leszek rá, nekem most is tetszik a játék) és alig várom már a két új karakter felhúzását max szintre úgy, hogy kevesebb, de jobb cucc fog esni :).

    Reply

  • avatar

    brianaspirin

    |

    nem tudom, hogy ezen a “kevesebb, de jobb itemek” témán mit tudnak ennyit pöcsörészni. én szándékosnak érzem ennek az elhúzását.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@Dyingsoul (#3):[/reply]Azért nem olyan rossz a hangulata, de azt sem szabad elfelejteni, hogy nem Matt Uelmen készítette a zenét, hanem Russel Brower (remélem jól írtam a nevét.) Meg azért mi is nőttünk nem keveset és nem tűnik minden olyan parásnak,mint 10-15 éve, azóta hogy Diablo 1-l nyomtuk.

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    “we’ll be focused on preserving the core fantasy by cultivating the roots of the Diablo storyline”
    Na erre kíváncsi leszek. Ha a Diablo 1-es hangulatból bármit sikerül beleültetni a játékba, akkor engem megvettek. :D

    Reply

  • avatar

    DzsoDzsu

    |

    Meg előlegezem a bizalmat.De csak azért mer a Warhammer sorozat is a Homeword és a Farcry is kedvenceim közé tartozott/tartozik.
    Mindenesetre egy ideig nem fog unatkozni.

    Reply

  • avatar

    Benny

    |

    Már is szimpatikusabb mint Gay Wilson.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.