Konzolos dolgok, Lylirra az itemizáció kapcsán

Dyingsoul . Hírek 758

Lylirra egy hosszabb kék poszt sorozatot írt fórumon, melyben elsőként a konzolos D3-at érintő változtatásokról számolt be. Tulajdonképpen semmi újat nem mondott: a felhasználói interfész újradizájnozásával azt akarják elérni, hogy a játék ugyanolyan játékélményt nyújtson a konzolokon, mint a PC-n. A dropokat érintő dolog viszont már sokkal érdekesebb: kevesebb, de jobb minőségű item fog esni (ez még szerintem nem a beígért “itemizációs patch” vonzata, maximum előszele a konzolokon), mindemellett a fehér és szürke itemek esésekor bizonyos esély van arra, hogy az item automatán “golddá konvertálódjon”. Mindemellett kiemelt három riportot is a konzolon történő itemekkel kapcsolatos változtatásokról, ezeknek linkjeit megtaláljátok a kék posztban. A konzol témához még végezetül annyit, hogy az 1.0.7-es javítással és néhány 1.0.8-beli újításokkal fogják szállítani a konzolos verziót és ez már véglegesnek tűnik.

console

Nos mi hírt kaptunk akkor a PC-s verziót itemizációról? Gyakorlatilag semmit. Olyan panaszokra válaszolt Lylirra, amik gyakran a mi oldalunk hírei alatt is megfogalmazódtak: “Ehhez kellett nekik két hónap? ez csak egy gyors fércmunkának tűnik. – Ezt egy hotfixben is kiadhatnák! – Mi tart ilyen sokáig? – Az itemizációról már hónapok óta semmi érdemi hír nem érkezik, miért?” Lylirra válaszai nagyjából a következőek voltak: Vannak dolgok, melyeket gyorsan ki lehet javítani, de vannak amikhez több idő kell. Megérti azt is, hogy néhány patch hatása csak amolyan gyors tűzoltás jellegűnek tűnik, megemlítette itt a legendary patch-et, mely után még mindig kijelenthetjük, hogy a legendary cuccok túlnyomó része kukába való szemét. Éppen ezért szánnak most több időt az itemizációs patchre: nem egy gyors, elhamarkodott munkát szeretnének kiadni, mindemellett a játék magját képező dologhoz kell most hozzányúlniuk: az itemekhez. Mindemellett azért sem tud újdonsággal szolgálni, mert nincs érdemi hír az itemizáció kapcsán. Említette Travis itemizációs blog bejegyzését, ami alatt szomorúan olvasták a “nesze semmi fogd meg jól” típusú játékosi visszajelzéseket és mivel azóta nincs semmi lefixált információ amit közzé tudnának tenni, ezért inkább hallgatnak még az ötleteikről is. Természetesen ha lesz már valami konkrét, kézzel fogható tervük akkor folytatódik a blogsorozat, de hajlanak a videóblogos bejegyzések irányába is, példának okáért a május 15-i Archon videóriportot hozták fel, amiben kevesebb formalitással, szabadabban beszélhettek a játékról.

 

Interesting quote! (Also, apologies in advance for the TL;DR response.)

While the core of the console game is based on the PC game — you get all the same content, systems, classes, skills, and runes on the console as you do on PC — the console version of Diablo III is really its own thing. It’s a familiar, but ultimately unique experience. Our goal when developing Diablo III for console was to deliver that same visceral gameplay you get with a mouse and keyboard, but at the same time feel completely natural when using a controller. (Basically, whichever platform you prefer for gaming, you can pick that version and know that it was tweaked to be best suited for the platform of your choice.)

In order to achieve that, we’ve made a variety of tweaks to the the PS3 and Xbox 360 versions, including a complete re-design of the UI and character controls, inventory management, as well as combat pacing and boss fights. The item game is predominantly the same, but we’ve also made some minor adjustments to itemization. Items will drop less frequently, but will typically be of higher quality. There’s a chance that when a white or gray item drops, that it will be automatically converted to gold too. These changes were made to help manage the flow of gameplay and keep players in the midst of combat (and out of their inventory screens) as much possible. Inventory management is a little more difficult on the console version than it is on the PC, where you have a mouse to quickly navigate through menus, so this was a pretty key tweak for the PS3 and Xbox 360.

Many of these adjustments inspired future changes we’d like to make to PC, and many of them were inspired by plans we already had for improving itemization as a whole. Since we use staggered development (meaning, the PC and console games more or less have separate teams and development cycles), though, it’s possible that one game will receive changes before another. Over time, which game that is may switch back and forth. Even so, PC will always be the lead platform.

Regardless, here are a few interviews and hands-on reviews from PAX East you may want to check out. I’ve only highlighted ones where itemization on console gets addressed, but I figured this was kind of important, as it lets you get the information directly from the developers. :)

Penny Arcade Report
Kotaku
IGN (Skip to 5:25)

Thank you for linking that blog. I wanted to confirm how long ago it was, and three months is a long time to stand around and do nothing, from a player’s perspective. Ask the Devs isn’t even done, and the blog came before it, three months ago. Three months
Correct. Sometimes, changes to games can be made quickly. But that’s not always the case, especially when you’re looking at a system (like itemization) that’s very core to the game itself. We can definitely understand that players would like said changes made overnight — heck, we would too — but we’d much rather take our time and come up with something that’s actually meaningful and relevant, rather than implement something quickly that doesn’t satisfy the current problems and/or make the game anymore engaging.

Everything we get is super rushed feeling instead of complete and considering the amount of time you guys spend being mum about things, we are being reasonable to doubt you guys care.
We know that some players feel that way about previous changes we’ve made (i.e. legendary improvements), and it’s not unreasonable. Even if that’s not actually the case, that’s part of the reason why we’re taking things a little more slowly this time around and really looking at more big/sweeping changes to the core of the item game.

That’s disrespectful towards the community, even though I know you guys regret that the itemization blog came out so soon (e.g. Travis Day said that in his interview with Archon on Twitch). Once it’s done, just stand up to it, don’t hide your heads behind your hands, like they could cover you.

So, Lylirra, this comes from a respectful player who loves D3 : why did you guys stop communicating about itemization for so long ? You come out as very unprofessional, especially after you yourself said you guys were going to make efforts to communicate with the community
That’s fair. At the moment, we just don’t have a lot of details to share about itemization (beyond what we’ve already communicated). Our goal is always to share new information once it’s available, but the tricky part is what to communicate in between those points. Do we just reiterate what we’ve already said? Do we talk high-level only? Or do we just remain mum until that new information is out? Players are definitely divided on what they want.

Going to back to Travis’s blog, itemization was a very popular topic and we wanted to acknowledge the concerns that players had officially, even if we didn’t have a lot of details to share about how we were going to approach specific pain points. That was also feedback we’d heard a lot of: “We don’t care if you don’t have any details to share. Just respond to us.” And so that particular developer journal blog was born, as well as the following Ask the Devs topic.

The upside to posting Travis’s blog when we did is that is tackled some of the major discussions players were having while they were new and relevant. It was also a direct response to the feedback we’d been given. The downside is that the blog came out just as we were starting to approach our itemization revamp, so there’s not been a lot of new information to share between then and now. We’re still working on the same ideas and theories, but nothing’s really reached a point where we can communicate that a) these are the things have been locked down and B) here are all the details of how those systems will work. Also, the communication we’ve provided on those “in-between” stages has been met with a lot of criticism (see the responses to the all itemization-related “Ask the Devs” answers) so far. Some people even said: “I don’t know why you’re even bothering to answer this if you don’t have any details to share” — which was the exact opposite feedback we’d heard just a few weeks prior.

We’d love to do more informal chats like what Travis and Wyatt did with Archon on the May 15, where the developers just take some time to casually talk about the game and their approach to certain issues. We might not have a lot of new information to share in those chats, but at least it would establish a nice of cadence of conversation. Less formal, more frequent.

But I don’t know — is that something that you guys would appreciate? We’re always willing to experiment and find out what method works best to getting you information about the game. (Granted, it may not always be new information since Diablo III doesn’t iterate as frequently as games like World of Warcraft or ones that are still in beta, but I think just having some transparency and candid communication with the developers would be nice.)

Over a decade and counting ain’t enough?
Not sure what you’re actually looking for here with your comment? We admit the item game we created in Diablo III has flaws, we’ve openly admitted those flaws to our players and that we want to improve them. The next big step is to identify the right way to fix those flaws and, in the process, really re-capture that lust for loot and feeling of “HOLY CRAP ORANGE” that many players feel is missing right now.

Yes almost 100% console version will have 1.0.9
Going to nip this one in the bud. The console version of Diablo III will ship with all of 1.0.7 content, plus some features from 1.0.8 — but that’s it. Detailed that a little more here: http://us.battle.net…ic/9245624848#4 (forrás)

Comments (15)

  • avatar

    Hartrog

    |

    [reply]@ph0bia (#14):[/reply]Azért ezt a példát hoztam fel, mert ugye ezt láttuk a videóban. De természetesen engem is sokkal jobban tűzbehozott volna pár olyan elem amire bár alig emlékszek, de tudom, h nagyon tetszett. Mondok pár példát:

    -A karakter körüli fénykör, amely bevilágítja a teret, értelem szerűen azon túl homályba veszhettek volna a dolgok. Hangulatában már ez is sokat dobott volna.
    -Mint írtam, korábban, a scill runák szerintem jobb lett volna, ha az eredeti ötlet alapján itemekként estek volna. (Némelyik ritkán…)
    -A 2-ben úgy rémlik voltak ereklyék. %-os arányban növelhettek volna ezt azt, akár a látótávolságot, pic up-ot, a lehetőségek határtalanok…
    -PvP, TDM (Ne menjünk bele, de mint játékelem akár még e sport is lehetett volna, nem értem miért nem úgy dolgozták ki a scillrendszert…)
    -Ha már scillek, mi volt a baj a scill fával, nagyon jól működött a wowban is, persze mára már ott is leegyszerűsítették…
    -Tetszett a béta alatt a pic app-os pet, amelyet tekercsből lehetett idézni…
    -A zene, miért ez a nagy hangulatbéli különbség?
    -Volt szó enchanterröl is.
    -Úgy rémlik volt valami dobozka is amiben kombinálni lehetett a különböző tárgyakat, és valami jobbat alkotni belőlük…

    Ezek közül néhány dolog valószínűleg tényleg a kiegre vár, de sok minden fel se merült.
    Én személy szerint több mint 10 éve nem játszottam a dio2-vel. Az online verziója teljesen ki is maradt, ahogy a kiegészítői is. De mégis határozottan emlékszem az első boss fightokra, a különböző scill kombókra, a necromantára, és úgy az egésznek a borongós hangulatára. Ezek a videók, idézvén a régi zenékből és hangeffektekből, pont ezt idézték, ezért vártam (vártunk) többet és jobbat. Ezekhez az elemekhez képest, ez a játék sehol sincs. Még a kasztok létszáma és lehetőségei is kevesebbek ahhoz képest. De legalább szép játék. Milyen jó is lesz újralétrázni ezeket a hiányosságokat. :)

    Egyébként, én csak azért hiányolom ezeket, mert bennem maradtak, 10 év távlatából is, vagyis valami akkor nagyon jól sikerült. Most ez nincs, pedig volt miről másoljanak… :( És még annyit, engedjetek meg, h én nem azt mondom, h így kellet volna, hiszen nem értek hozzá. Hanem csak, azt, h ezek a dolgok nekem hiányoznak…

    Reply

  • avatar

    ph0bia

    |

    [reply]@Hartrog (#13):[/reply]Ha a BARI-nak kényszerből kellett volna használni bármelyik SCILL-jét az aztán igazán megfűszerezte volna a játékmenetet, pláne ha 5-ös valornál kellett volna átváltani bármelyik SCILL-t, hogy átugord az előtted tátongó méretes güdröt. Az még jobb ötlet lett volna, hogy ebbe a güdörbe bele is eshetsz, az még igazi SCILL-t is igényelt volna a játékosoktól, még izgalmasabbá téve az egészet. Hc-n még jobb lett volna, hogy pörögsz-pörögsz, nemtörődöm módon kiteolgatsz, mögötted 2-3 elit pakk, előtted meg ugye egyszer csak megjelenik a szóban forgó güdör, a skillt meg valahogy át kéne váltani…Vagy egyszerűen 17″-os monitor esetében csak vakon beleugrottak volna páran. A létrát meg már meg se említem… Majdnem ragequiteltem, mikor először jöttem rá, hogy nincs létra. Szerencsére nemrég kaptuk a hírt, hogy a létra bevezetésre kerül, bár ez kissé másféle létra, de ezen is lehet majd le-fel mászkálni.

    Az meg mélyen felháborít, hogy a PC-s verzióban a BARI nem gurul, míg konzolon vígan lehet vele hemperegni…Ha ezt implementálnák Pc-re is tuti visszatérnék, sőt, több ezer játékos visszatérne, hogy jókat bukfencezhessen.

    Nem állt szándékomban gúnyolódni, de ez a 40 fok+fórum kombó igencsak komoly agy*aszt tud okozni. :)

    Reply

  • avatar

    Hartrog

    |

    [reply]@szalontai (#12):[/reply]Igazad van pajti. Csak ezen az oldalon is állandóan előjön, h miért siránkoznak egy éve a játékosok, és kötnek bele a pixel bokorba is… Pontosan ezért, ezekkel a videókkal csábítottak minket, és lássuk be, a hangulatuk, ezerszer jobb mint az elvileg kész játék. Tisztára olyan érzésem támadt most, ahogy visszanéztem ezeket a videókat, mint egy mozielőzetesnél. Bár ott ugye előre lelövik sokszor a poént, és nagy valószínűséggel többet nem is várhatunk a filmből, ebben az esetben a poént bele se tették a játékba. (Gondolok itt olyanra, h a bari muszájból kell használja a scilljét, különben nem tud átugrani az akadályon, vagy amikor lemászott a létrán, vagy épp a TDM-re) Pedig ezek azok az apróságok amik megfűszerezték volna.

    Én nagyon sajnálom, h a scill rúnák például nem itemek, amik esetlegesen a bossokból eshettek volna, némelyik egészen ritkán. (Azzal lelassították volna a fejlődés menetét, illetve értelmet adtak volna a bossoknak…) Szóval én is a sok siránkozóval kell egyetértsek abban, h az elején reklámozott rengeteg ziccerből nagyon nagyon sokat kihagytak. De miért is? (Rúnákból nem lesznek itemek a kiegészítőkben sem…)

    Reply

  • avatar

    szalontai

    |

    [reply]@radir (#10):[/reply]nyugodj meg, a kiegészítőben ott lesz minden ami szem-szájnak ingere…okos kis marketingesek vannak ott

    Reply

  • avatar

    napozin

    |

    [reply]@radir (#10):[/reply]igen ez a videó hatalmas és itt a PART 2 : https://www.youtube.com/watch?v=RT4K6e2q10g

    ebbe is vannak szép dolgok, csak kár, hogy a kiadott verzióba nem került bele semmi körülbelül…

    Reply

  • avatar

    radir

    |

    Szégyen már ez az egész…
    Ha nem lenne ekkora háttér tőkéjük, illetve fejlesztői csapatuk akkor megérteném…
    De nézzétek ezt:
    https://www.youtube.com/watch?v=5K0YkUH6r6c
    Ez egy 5 éves videó! ezt megelőzte min 3 év fejlesztés minimum.
    Tehát ott vagyunk hogy 8 éve csinálják a játékot, és hol is tartunk…
    Én remény teljesen nézek fel ide nap mint nap, de már nem játszok, csak remélem valami történni fog, de nem…

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    Óh én mindig is a Blizzard “gyors és elhamarkodott” munkáitól féltem :D

    Reply

  • avatar

    Envo

    |

    [reply]@Matthew (#2):[/reply]A pont után nem csak egy számot lehet írni:
    Az 1.0.9 után az 1.0.10 fog következni, nem az 1.1

    Reply

  • avatar

    Hartrog

    |

    Engem csak az az egy dolog érdekel, hogyha eljutunk egyszer az itemizációig. Sőt talán a meglévő itemeken is fogunk tudni statot alakítani, (elvileg, de ki tudja). Akkor vajon hozzányúlnak e a mobok erejéhez? Tucatszám döglenek ütésenként mpl 10-ben így is, a legtöbb játékos esetében. Ha még könnyebb lesz, ennél még keményebb karaktereket alkotni végképp nem lesz kihívás. (Nem mintha így volna…)

    Attól most tekintsünk el, h ott lesz majd a ladder (ha lesz) mert sok játékost nem hoz az lázba…

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    [reply]@luciferkE87 (#4):[/reply]Nagyobb igazság ennél, hogy a rossz munkához még több!

    Reply

  • avatar

    SaltyDaveIV

    |

    Megint ott vagyunk hogy hónapok óta nem játszottam, a Blizzard pedig még mindig jártatja a száját hogy ez milyen jó lesz. Bebizonyították 1 év alatt hogy képtelenek rá, de magyarázni és hitegetni azt nagyon tudnak. Csodálatom a türelmetek ha még játszotok, én a magam részéről Guild Wars 2-zöm, ahol kisebb kontinenseket kapunk és hónapokon átívelő óriási eventeket, míg ti arra vártok hogy 3 hónap alatt újraszínezzenek pár textúrát a legendary tárgyakon. Blogpost-ok, videoblogok, ötletek! Csak közben semmi nem történik, csak a parasztvakítás. Nekem elég volt belőle.

    A Diablo III koporsójába az ütötte be a szeget, hogy egy szaros pre-order-ért odadobják azt a digitális tartalmat, amit amúgy 25k-s CE mellé kaptál PC-n…

    Reply

  • avatar

    luciferkE87

    |

    Van ez a mondás h “Jó munkához idő kell”. Ezzel csak annyi a bibi h ez a Blizzre mostanság annyira igaz, hogy lassan ők lesznek a szótárban a legfőbb példa :D
    Reméljük tényleg jó lesz ez az itemizáció, ha már ennyit késik.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Lenne kedvem egy Diablo II – HD verzióhoz. Olyat tervezhetnének, megvenném :) Igazából mondjuk most sem tart vissza a grafika, csak bár haverom finnyás, pedig velük jó lenne. Ez van. Azért ez az új fajta chat meg ilyenek is hiányoznának.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Igazából annyira nem hiányzik, a játék alapvetően másért nem csábít mostanság. Mindenesetre sok sikert kívánok nekik, és remélem egy jó kis patch-csel jönnek majd ki.

    Olyan tippen van, hogy az 1.09 az amolyan 1.06 féle hotfix jellegű valami lesz… és akkor az 1.1 meg majd tényleg valami igényesebb és komolyabb alkotás,.

    Reply

  • avatar

    sci21

    |

    Én idáig csak nevettem a “PC verzió csak egy béta, mi meg csak teszterek vagyunk” kifejezéseken, de lassan kezd engem is megfertőzni ez a gondolat…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.