Kezdőlap Hírek Diablo 3 kezdetektől a mai napig (SZAK ALATT)

Diablo 3 kezdetektől a mai napig (SZAK ALATT)

29
0
MEGOSZTÁS

Na akkor a RoS szülinapja alkalmából írok egy kis összefoglalót, hogy, honnan is indultunk és most merre felé tartunk. Hiszen, hogyan is felejthetnénk a jó régi nerf előtti Ghom-ot és az örök kedvenc Invelnaruble minions-os elitet.

2015. május 15-én kijött a Diablo 3, a Diablo 2-ből ismert nehézségi fokokkal+az Inferno fokozat. A Diablo 2-ben még rengeteg időt kellett a cserével tölteni, de a Diablo 3-ban már volt aukciós ház (majd ugye kicsivel később rendes pénzes AH is, hogy csökkentse az illegális kereskedelmet), az aukciós ház alapvetően jó ötlet volt, a problémák vele kapcsolatban csak később jelentkeztek. Az Inferno fokozat tényleg nagyon nehéz volt a játék elején, már az Act I-et is jó adag játékos le se tudta ütni, az Act II-ot viszont már a játékosok nagy része nem volt rá képes, az Act III-IV-et meg végképp nem, és a legjobb dolgok persze Act III-tól estek, az elitek piszok erősek voltak, de nem volt opció, hogy az ellenfél ne üsse le őket, mert a Nephalem Valor buff a megölt elitek után jött 5-ös stackik és nagyjából semmi sem esett amíg az 5-ös stack nem volt meg és az elitek ha kikerültek combatból 1 másodperc múlva feltöltődött az életük, úgyhogy ha mindenki meghalt megint elölről kezdett kezdeni. Ilyenkor még a Shieldling elit, sokkal több volt shield alatt nem amennyit nem és ráadásul az össze elnyomta, így az ilyen elitek már eleve alig voltak ölhetőek, a másik játékosok által utált elit pack az Invelnurable minionst volt, ami azt tudta, hogy kizárólag a sárga színű elitet lehetett ölni a többi teljesen sebezhetetlen volt, ez rengeteg class szinte lehetetlen volt, mert rengeteg fajta lövedék beleakadt a sebezhetetlen mobokból, vagy a melee egyszerűen meg se tudta közelíteni. Valamint a játék legnehezebb bossa Ghom volt, ami nagyon gyorsan rakta a mérgező füstöt az ember alá beteg mértékű sebzéssel ami a legelején ráadásul még lassított is. A játék egyébként partiban játszva ráadásul nem volt könnyebb, mert minden játékos +110% életet adot a moboknak. Érdekessegként, hogy a tárgyakból a legendary tárgyak-ból szinte egyik sem ért sem, nagyon nagyon kevés, és azt is nagyon ki kellett mákolni, amellett, hogy szinte soha nem is estek.

Az első komolyabb patch az 1.0.3 nagyjából 1 hónap után jött. Kicsit nerfeltek az infernon és végre eshettek kisebb Acton is a legjobb minőségű cuccok mint Act III és IV, de lényegesen kisebb eséllyel. Az attack speedet 50%-al nerfelték, előtte votlak ilyen 20% körüli attack speed növelő tárgyak. Ghomot félig nerfelték, de félig erősítettek is. Az bossok és az elitek kaptak egy Enrage timert, ami nagyjából halált jelentett, ha nem ütöttük le időben, így a shieldinges elitek még rosszabbak lettek mint előtte. Bár tény, hogy fair-ebb lett a játék, még továbbra nagyon nehéz volt és ment a sírás tovább a nehézség miatt.

Az 1.0.3 után a játékosoknak nagyjából 2 hónapot kellett várniuk, hogy jöjjön megint egy komolyabb patch az 1.0.4-el, ami bevezette az új paragon rendszert, aminek minden szintje növelte a main statjainkat és +3% magic és gold findot adott szintenként. A magic find-nak adtak egy 300%-os maximális értéket (de buffok pl Nephalem Valor növelhette de más nem), ami egyébként a mai napig így van. A nephalem valor buff a stackjei már +15% XP-it is adtak. Az infernot tovább nerfelték, most már nagyobb mértékben, mint a legutóbb, megszünt az utált Invelnaruble minions-os elit és a shielding-es elitek-ből csak az egyiken volt a shield rajta maximum. Ghom-ot drasztikusan nerfelték úgyhogy, megszűnt a játék legerősebb bossa lenni. Partiban való játék már csak 75%-al növelte a mobok életet játékosonként. A tárgyakat felbuffolták jóval erősebbek tudtak lenni, a legendary tárgyakat még jobban felbuffolták, valamint szinte az összes class skillt buffolták.

Újabb 2 hónapra rá, jött az 1.0.5 amiben további inferno nerf jött (leginkább a lények sebzését csökkenték, de rendekívül drasztikus mértékben), valamint bevezették a Monster Power lvl-t amivel a játékosok 0-10-ig állíthattak a nehézségi fokot, ha már 1-esre tették, akkor az Act I és II is az Act III és IV magasabb loot táblájával rendelkezett. Az MP szint növelésével magasabb Gold és Magic find jött, valamint a sima moboknak adott esélyt, hogy dobjanak tárgyat, főkent ez dobta meg a loot esélyét. Az MP szint ugyan növelte a kapott XP mennyiségét, de annyira kevéssel, hogy fejlődésre abszolút nem értem meg használni. A karakterek túlélési képességeit nerfelték, de még így se sérültek annyira, mivel a lényeg alapsebzése ugye drasztikusan csökkentve lett. Az új patch hozott még újdonságot, az Infernal Machine ekkor jött be.

 

SZERKESZTÉS ALATT!!!