Reaper of Souls teszt SaltyDave tollából

Dyingsoul . Egyéb, Hírek, Leírás, RoS 9076

Egy olvasó tollából született egy igen érdekes játékteszt a Diablo III kiegészítőjéről, a Reapoer of Soulsról. Mivel az írás igényes és összeszedett munka, úgy döntöttem, hogy egy cikk képében helyet kap az oldalunkon. Széljegyzetként megjegyezném, hogy érdemes végigolvasni és nem csak egy-két bekezdésbe belekapva mazsolázni belőle. Következzen tehát SaltyDave tesztje a játékról:

reaper-of-souls-banner

Reaper of Souls – A teszt amit nem vártál, és amit igazán vártál

 

Kiborító, hogy a legnagyobb nyomtatott és digitális lapok is egyaránt “klón-teszteket” szórnak, gyakorlatilag 3 oldalon át ledarálva egy a RoS-t nem is igénylő patch-et. Na ez nem az a cikk.

Értetlenkedve állok a nemtörődöm tesztek sokasága előtt a mainstream médiában: méltatlanul felszínesen foglalkozik a Reaper of Souls-al, és hozzá sem szagol olyan alap kérdések kitárgyalásához, amik elsőként merülnek fel egy tapasztalt Diablo III játékosban. A legtöbb nagy, neves lap tesztnek véli 2 poén bedobását egy száraz listába, mert a végén rádobtak egy %-ot. Elolvasván ezeket a következő volt az első gondolatom: én követtem a híreket, és ezt szóról szórva megírhattam volna, csak akár fél évvel ezelőtt. Ezt az űrt igyekszem most betölteni.

Problémák, és megoldások
A Diablo III egy remek játék, de nem az a Diablo III amit szerettek volna a sorozatot addig kedvelők – 2012 nagy csalódása, és potiencálisan 2013 év játéka volt, amiről végül szintén lecsúszott. A patchek rengeteget segítettek a játékon, de egy idő után elért arra a pontra hogy nem volt mit tovább foltozni, mert a problémák forrása a játék magja volt. Ha visszanézek több száz óra játék után, a következő szavakkal jellemezném: egy idő után borzasztóan monoton farmolás, röhejesen alacsony drop rate-ekkel és a lehető legrosszabb értelemben vehető RNG-vel (random number generator), aminek köszönhetően több száz játékos több száz órás önismétlő gyilkolászása alatt kiesett 1 tárgy, amit százmilliókért elvittek az aukciós házban – ahonnan mindenki kénytelen volt vásárolni gyakorlatilag mindent, hogy bármi esélye is legyen olyan nehézségi szinten játszani ahol talán talál valamit. Ördögi kör – hogy essen valami, magas nehézségi szinten kell játssz. Ehhez pénz kell, hogy az AH-ból vásárolhass, de hogy ez a pénz meglegyen, magas nehézségi szinten kellett játszanod, plusz óriási szerencséd legyen. Tegyük hozzá a Real Money AH -t, és a borzasztó gold inflációt, amit a napi egy tál rízsért 24*7 farmoló pincében nevelkedett ázsiai rabszolgák uraltak.

Minden 2.0
Miután kellően elvettem a kedvét mindenkinek, vészes szükségét érzem hogy hangsúlyos kontrasztot teremtsek a fentiekkel. Ez az az a rész, ahol a sajtó gyakorlatilag egésze elkezdi sorolni a Blizzard által minden alapfunkció neve után odabiggyesztett 2.0 szavakat, és elsorolva a változásokat egyszer csak a teszt végére érünk. Én inkább a következő megoldást választom: hagyom, hogy a csinos szőkeség Stephanie Johnson (a.k.a. Lylirra, Blizzard Community Manager) elsorolja mi változott, én pedig – tekintve hogy ez egy teszt – értékelem a változásokat a múlt sorozatos hibáinak fényében, illetve hogy mindez milyen hatással lesz/lehet a Diablo III jövőjére. Utána foglalkozhatunk a kiegészítő egyéb részeivel, mint az Act V, és új játszható karakter, és egyéb RoS exkluzív feature-ök. Vágjunk is bele:

Ez az a patch, ami gyakorlatilag az egész játékot átalakította a problémás alapoktól kezdve az építkezést, és minden kisebb nagyobb változtatás együtt egy fantasztikus egésszé állt össze.

El lehet felejteni, hogy használhatatlan szemetet találunk csak. A játékból teljesen kivonták az aukciós házat (aki megijedne hogy a korábbi aukciói, tárgyai és pénze elveszett: az interfész még elérhető pár héten át, hogy mindenki kivehesse a bent hagyott értékeit). Az annak idején elképzelhetetlen self-found játék, azaz annyid van, amit találsz, előlépett a design középpontját képező elemmé, és minden változtatás ezt segíti elő. Hogy megakadályozzák a botok, csalók, kereskedők térhódítását, az összes legendary tárgy a profilunkhoz kötötté vált, aminek előnye hogy végre tényleg nagy élmény ha találunk egyet – pláne hogy ezek szintén teljesen újra lettek írva, és az egész build-ünket is lecserélhetjük akár egyetlen új legendary tárgy miatt – hátránya pedig hogy barátainkkal sem oszthatjuk meg ezeket. Ha bármilyen kiskaput nyitva hagy a Blizzard, azt a közösség azonnal kihasználja, és minden mehet a levesbe, szóval valamit valamiért. Átadhatjuk azonban bárkinek ezeket is, akikkel épp együtt játszottunk amikor az a bizonyos fénysugár az égre tör a hordaszám érkező démonok repkedő testrészei között. 2 órát ad a játék, hogy cserélgessük az említett max 3 fővel, ha szeretnénk. Konklúzió: játszani, jó! A kellemest a hasznossal végre sikerült összefűznie a Diablo III-nak, és a leghatékonyabb fejlődési forma maga a szórakozás, ami annyit tesz, hogy kimegyünk a harcmezőkre, és nekiállunk takarítani. A septében kiadott Paragon rendszer továbbgondolása új lehetőségeket nyit meg mindenkinek – aki talál egy pár jó kardot és szeretné is használni őket, ám bizonyos létfontosságú elemek kiesnének a buildjéből (mint pl. Life on Hit), az betömheti ezeket a kis lyukakat a build-en az új Paragon rendszer segítségével. Az amúgy is a vanilla Diablo III legjobb részét képző harcból kivonták a Lifesteal -t (lv60%-on 10%-os hatásfokkal működik, afölött 0%, plusz ezentúl nem is esik egyáltalán Lifesteal -el ellátott tárgy). Ennek köszönhetően mindenkinek, aki magasabb nehézségi szintek kihívásait és jutalmait szeretné élvezni, egy jól kiegyensúlyozott karaktert ÉS harcmodort, taktikát kell alkalmaznia a korábbi “kit érdekel, belerongyolok a tömegbe és az első ütéssel maximum életerőn vagyok újra” hozzáállás helyett. Az említett nehézségi szintek pedig szintén le lettek cserélve, sőt alapjaiban lett újragondolva a rendszer: a mi szintünkhöz igazodik a kihívás, és bármelyik nehézségi szint választható emellé. Miért jó ez? Mert az egész profilunkra közösen vonatkozó Paragon rendszer ezzel karöltve kifejezetten bátorít rá, hogy új karaktereket is kipróbáljunk, akik némi előnnyel indulnak társaikhoz képest ha van egy sokat látott nagy testvérük. Ráadásul nem kell 3x végigaludni a normal-nightmare-hell triót mire elérünk 60-ra, hogy ott is játszhassuk ahol érdemes. Ha úgy tetszik mehetsz Torment-re (az új rendszer maximuma) egyből, és minden leütött szörnnyel kapott Paragon EXP hozzáadódik minden karakteredhez.

Diablo_3_Reaper_Of_Souls_13953479685351

Összegezzük, hogy milyen problémákkal küszködött az alapjáték, és hogy a 2.0 -ás patch (még csak nem is jutottunk el a Reaper of Souls-hoz!) milyen eleganciával oldotta meg a foltokból egy egységes rendszert alkotását, és a problémák orvoslását párhuzamosan:

Új karaktert nem volt érdemes kezdeni, mert minden ott eltöltött perc parazlásnak érződött a Paragon-ból származó magic find / gold find miatt (ezeket kivették)Minden új karakter élvezi a paragon rendszer előnyét, és nincs háromszori végigjátszásra kényszerítve.

Az aukciós ház bújása, áron aluli ajánlatok vadászása volt a leghatékonyabb módja a pénz és a felszerelés beszerzésénekAz aukciós ház pokolra küldve, a kereskedelem az account bound legendary-kkal a minimumra szorítva, egy új itemization rendszer bevezetve ami a kihívások leküzdéséért és a játékért magáért jutalmaz, immáron megszabadulva a rejtett infláció kontrolltól.

A build diversity (azaz a kialakítható játékstílusok színessége) megsínylette a Nephalem Valor rendszert, ami minden kifektetett elit után jobb MF/GF/EXP bónuszt adott. A NV törölve, és a Health Pool-ok mellett ezentúl Pool of Reflection-öket is találhatunk, ami az EXP bar egy igen jelentős szakaszán felgyorsítja a fejlődésünk – a bónusz azonban oda, ha egyszer is meghalunk. Így az óvatos, okosabb játékért ugyanúgy jutalmaz, anélkül hogy korlátok közé akarna szorítani. 

Némi patchelés után végre bíztatott és nem büntetett a kooperatív játékért, de szociális funkciót tekintve egy darab kővel vetekedett. A StarCraft II-ben korábban debütált klánok és közösségek végre bekerültek ide is, sok sok extrával.

Az új itemizáció elképesztően szerteágazó build diversity-t is eredményez. Ez utóbbira egy személyes példa: lv60-on találtam egy Monk spirit stone-t, ami 364% weapon damage sebzésű, piercing effekttel ellátott tűzlabdát enged pusztító útjára, minden Lashing Tail Kick-el. Annak a sebzését hozzáadva már 1000% weapon damage körül járunk, amihez érdemes lehet egy nagyobb alapsebzésű 2 kezes fegyvert is beszerezni, és ha már a rúgásunk tűz rúnával is ellátható, +20% fire damage-ért érdemes más statokat beáldozni a tárgyainkon. Attól függően mi hiányzik a gear-ről, vagy az általunk elképzelt összképből általában, ehhez a stílushoz igazíthatjuk a többi skillünk, passzívjaink. Azóta sem találtam olyan sisakot lv70-en, amiért ezt lecserélném. Egyetlen tárgy ennyit változtathat, ha megtanulunk gondolkodni és élni a lehetőségeinkkel!

Most értünk a végére. Jogosnak érzem-e, hogy Diablo III 2.0-nak nevezzük? Teljes mértékben! Hamvaiból főnixként feltámadva egy potenciállal teli erős közepes, lassan haldokló játékból a műfaj koronyáját jogosan igénylő, ismét több száz órás szórakozást biztosító játék lett, ami immár nem szorul rá hogy a pár havonta érkező patch-ek tartsák életben a rohamosan megugrott és egyre növekvő játékosbázisát.

diablo-iii-reaper-of-souls_screenshot_20131218143802_2_original

 

A lelkek aratója
40 dollár (illetve idehaza 10.000 Ft) egy kiegészítőért, sok vagy kevés? A fentiek fényében azt hinné az ember hogy megéri. A jó hír az, hogy a fentiek mind ingyen érkeztek a Reaper of Souls megjelenése előtt, minden Diablo III tulajnak! Mit hoz akkor a kiegészítő? Egy új fejezetet, ami az alapjátéktól eltérő felépítéssel operál (immár teljesen random generált külterek, és méginkább random belterek, ahol többé nem igaz az “északnak megyek, úgy is arra lesz a tovább út” gondolatmenet) és a más Act-okhoz képest jelentősen megnövelt eventek számát tekintve rengeteg új felfedeznivalót ajánl. Maga a Halál járja a vidéket, mégis az ötödik fejezet talán a leginkább élettel telibb, változatosabb fejezet lett Diablo III-ban, amit egy kiegészítőtől azért el is várhatunk. Ráadásul nagyjából az Act II és az Act IV kombinált játékidejét biztosítja. Impresszív, tekintve hogy az Act II talán a leghosszabb fejezet az alap Diablo III-ban. Az ötödik fejezetet taposva bejárjuk Westmarch városát, a mellette elterülő Bloodmarsh ingoványait, és az angyalok és démonok örök harcának színteréül szolgáló Battlefields of Eternity-re is beléphetünk, a Diablo II óta újratervezett Pandemonium Fortress -el együtt.

Miért? Malthael, a Worldstone pusztulásával eltűnt bölcsesség angyala most nem más, mint a halál szerepében tér vissza, és a Diablo bukásával utolsóként megmaradt démonokat igyekszik kipusztítani a béke érdekében: ebbe a kategóriába pedig beleesik az angyal és démon félvérként létező emberiség is. Szeretnék kitérni Malthael, mint antagonista prezentációjára és designjára, mert pozitív értelemben drasztikus ellentéte az eddigi főgonoszoknak gyakorlatilag minden szempontból, ám implementációja koránt sem hibátlan. A megjelenés előtti interview-k során nagyon jól árnyaltan megformáltak a fejlesztők a motivációját, személyiségét, és a híreket követő fanoknál esélyes hogy a toplista élére ugrott a “kedvenc bossok” listán már mielőtt lehetőségünk lett volna szembeszállni vele. Ezt viszont meglehetősen gyengén, ha egyáltalán sikerült a játékba átültetni. Félreértés ne essék: hálát adok érte, amiért Malthael mindvégig megőrzi a titokzatos, sötétségbe vesző jellegét, ami a libabőröztető szinkronhang mellett igazán hátborzongatóvá, jelentőségteljessé teszi a puszta jelenlétét. Ékes ellenpéldája a Tini Ninja Teknőcökre emlékeztető Azmodan-nak, aki minden sarkon közölte velünk, hogy “muhawhawhaha nem baj hogy szétverted a seregem, sosem jutsz át a hozzám vezető X helyen”, vagy épp “szóval átjutottál az X helyen, de közelébe sem érhetsz a titkos gyengepontomnak ami az Y, muhahawaha”. A csend és az ismeretlenség, ami félelmetessé teszi Malthael-t, kivitelezés szempontjából egyben a gyengéje is: aki csak a játékból építkezik, annyit tud róla hogy a nagy és gonosz fekete köpenyes alak a semmiből megjelent, és meg kell állítanunk, sőt a motivációja nem a történet alapköve, hanem a vége felé elárult “fordulat”. Spoilerbiztos, hiszen mindenki tudott róla hónapokkal a megjelenés előtt, pontosan ezért hiba ezt “csavarként” felhasználni, pláne ilyen későn. Elképzelhető hogy csak én állok fel túl magas standardot egy szereplő / történet mélységét illetően, mert lássuk be, egy Diablo típusú játéknál nem ezen van a hangsúly. Még is, ebből többet ki lehett volna hozni, akár könyvek, akár másokkal folytatott dialógusok segítségével.

Diablo-3-Reaper-of-Souls-9-screenshot-3

Az audio angyala a pokol vizuális démona ellen
A Diablo III-ban látott 2D és 3D között lavírozó festményszerű grafika természetesen megmaradt, ám a korábban sokat kritizált színesebb látványvilág után a sorozat eredeti arculatát igyekszik visszaadni konstans sötét, ködös, hideg környezetével és gótikus építészetével. A rossz ötleteit a közösség és a innen-onnan elkapott tweet-ek alapján még fejlesztőcsapatának véleménye ellenére is erőltető Jay Wilson-t váltó lead game designer, Josh Mosqueira visszanyúlt az univerzum gyökeréig, és méltó utódot alkotott. Amire feltétlenül érdemes pár szót szánni, az az a zene. Kezdésnek például: van. Nem elhanyagolható tényező, ugye. Ha csak nem a trailerek végén hallható pár másodperces női áriát vagy a ’96-os tristrami gitárpengetést, egyszerűen képtelen lennék felhozni akár egyetlen példát is a Diablo III jellegzetes dallamaira, mivel a teljes OST gyakorlatilag szürke, kopár, jellegtelen dögunalom volt, ami ráadásul nevetségesen halkan és ritkán szólalt meg, ha egyáltalán méltóztatott megszólalni. Nem úgy a Reaper of Souls OST, ami folyamatosan jelen van: amikor nem a véres és sötét középkort idéző borús hangulataláfestéssel képez tökéletes egységet a vizuális kivitelezéssel, akkor az összképbe teljesen beleillő, még is adrenalinpumpáló zenével audio szempontból is karaktert, lelket tudott adni a Reaper of Souls-nak, ami a teljes Diablo III OST-nek nem sikerült.


Van még mit kicsomagolni az ajándékdobozból!

Visszatér a legutóbb a D3 bétában látott Mystic, aki teljes átdolgozáson átesve két új funkcióval is bővíti a mindennapok mészárlását: egyrészt a sokat látott majdnem tökéletes tárgyainkon (gyakorlatilag bármin) kicserélhet egy tetszőleges tulajdonságot, illetve azt az egyet tovább cserélgethetjük amíg csak nekünk tetszik. Ezen felül végre saját ízlésünkre szabhatjuk a karakterünket, mert képes egy jelentéktelen összegért cserébe bármelyik tárgyunk külsejét megváltoztatni, így a best in slot (ami egyébként mostantól nem igazán létezik) klónok ideje végleg lejárt. Nem hogy két, de három legyet üt egy csapásra: vizuális testreszabhatóság, affix testreszabás, és arany sűllyesztő is egyben.

Az endgame is jelentősen átalakul: a sztori bizonyos pontjára újrabelépés, majd takarítás helyett kaptunk egy ún. Adventure Mode-ot, ami egy egységes világgá hivatott alakítani az öt, különálló fejezetet. Bármikor, bárhová elmehetünk, és Bounty küldetéseket teljesíthetünk: tisztítsuk meg ezt a barlangot, öljük meg azt a bosst, segítsünk valakin egy adott event keretein belül. A bounty-kért cserébe pénzt, tapasztalatot kapunk, illetve Rift Keystone Fragment-eket és Blood Shard-okat. Ez utóbbi a megboldogult féllábú kisfiú, Wirt gambling-jének felel meg: a kövekért cserébe véletlenszerű tárgyat kapunk a kiválasztott takegóriából – akár legendary tárgyat, akár szétszedésre váró és craftolásba visszaforgatható átlagosat. A Rift keystone darabokból ötöt összegyűjtve megnyithatunk a városban egy portált, ami egy teljesen véletlenszerű dungeon-t ad: az öt fejezetből összeválogatott környezet (ami mélyebb dungeon esetén szintenként eltérhet, egyszer Bastion Keep falain, másszor Caldeum sivatagában, harmadszor egy Act I-es barlangban találhatjuk magunkat), véletlenszerű atmoszférával (megvilágítás, időjárás), és véletlenszerű ellenfelek kombinációjával – szintén az egész játékból válogatva. A rift-et kipucolva, majd a végén annak őrzőjét melegebb éghajlatra küldve újabb csomag tárgy lesz a jutalmunk. Nem érheti többé szó a ház elejét ha a randomizációról beszélünk: egységesített, még is véletlenszerűen generálódó világ véletlenszerű küldétésekkel, a szokott véletlenszerű ám sokkal minőségibb loot-al, akár a véletlenszerűbbnél is véletlenszerűbb riftekkel. Sok volt a véletlenszerű egy mondatra, de indokolt.

blizzcon2013-systems-crusader-concept

Ami kimaradt
Amennyire lehetséges, röviden értekeznék a kötelezően lefutandó körökről: minden karakter kapott egy új skill-t és a velejáró rúnákat, egy új passzív slotot és három új passzív skill-t vele,a szinthatár 70-re tolásával nullázták az AH árnyéka által uralt endgame tárgyakat, hiszen 70-en nevetségesen gyengék lesznek, és csak magunknak találhatjuk meg ezentúl az újakat. Az új legendary-k miatt ez nem jelenti, hogy a 70 alatt talált egyedi tárgyaink ne maradnának használhatóak – lásd a fenti Monk spirit stone példáját. Kaptunk egy új class-t a Crusader személyében, aki egyaránt játszható mozgó erődítményként, támogatóként, vagy középtávú varázslóként.

Szép új jövő, a halál árnyékában
Az első content patch-el visszatér a Ladder / Seasons, és egy Tiered Rifts nevű opció (Rift-ek, amik kitakarításával egy nehezebb nyílik), így a játékosok közti kompetitív versengés és a leaderboard-okon felmászás mint motiváló erő szintén visszatér a sorozatba. Ami továbbra sincs: PvP. Ha megengedtek egy bátor feltételezést: nem is lesz. Mondhatjuk hogy ez a Blizzard és a Diablo akhilleusz-sarka. Legyünk őszinték: Diablo II PvP sem állt másból csak hogy ki tudta a másikat hamarabb elintézni egyetlen ütéssel. Párharcokra itt is van régóta lehetőség, a különbség annyi hogy nincs lehetőség véletlenszerű emberek játékélményének rombolására azáltal, hogy “poénból” megöljük őket, hogy fülekkel töltsük fel a zsákunk.

Szóval 40 dollár, sok vagy kevés? Én azt mondanám, korrekt. Az ár/játékidő arány nagyon jó, hiszen több száz óra játékidőt biztosít, az AH nem létét figyelembe véve akár egy harmadik nullát is elérhetünk a beleölt órák statisztikáira pillantva. Az új fejezet tisztességes hosszal bír, az egy új karaktert kicsit kevésnek érzem és a Blizzard hagyományos standardja alá is lőttek ezzel a számmal. Az feature-ök sora pedig lehengerlő eleinte, míg később egy nagyon jól megtervezett design elemeiként állnak össze, megfelelően reprezentálva a játékosok korábbi igényeit, megkockáztatom azokat felülmúlva. A történet végén pedig meglepetés vár!

reaperofsouls-header

 

Comments (48)

  • avatar

    Tomy31

    |

    Azóta kiesett a Marauder-setből 4.

    Reply

  • avatar

    Tomy31

    |

    Nagyon jó teszt! Köszönöm!

    Én a MagicFind-et nem értem jelenlegi formában,zavar hogy nem lehet a tárgyakra Magicfindet rakni a Mystic-el,meg 1 cuccot láttam eddig ami adott mf-et 1 legend ring,bár az sem az enyém volt:)
    Ja meg van 1 set ami a 2-dik cuccnál ha megvan ad 50% mf-et. Igy elég nehéz lesz összehozni a max 300% mf-et 70 es cuccokból.
    Mivel engem zavar hogy 2-3 óra game alatt nem esik semmi,ezért felvettem a régi amulettem ami +42% mf-et ad cserébe feláldoztam 110 k dps-et + a sisakba is topaz van persze,de igy sem esik semmi…remélem fog…..

    Reply

    • avatar

      SaltyDaveIV

      |

      Érdekes kérdés az MF, én őszintén szólva kétlem hogy működik még egyáltalán, attól függetlenül mit ír a lap. A followerem is tele van MF-el (40%+ / darab), még sem esik semmi. Persze, persze, RNG, de ha levettem akkor se változott semmi. Nyilván az RNG itt is játszik, szóval bizonyíthatatlan.

      Reply

      • avatar

        chasy

        |

        Én úgy tudom,hogy tegyük fel van 40% MF-ed,az annyit tesz,hogy kék cuccok 40%-al gyakrabban fognak esni.Ezt az érték sárgákra kevesebb,Legendary-ra pedig 10% körül van. Szóval a 40%+ MF gyakorlatilag 4%+ legendary find,ami ha mondjuk 0.02% eséllyel esik,igen csak elenyésző…Szóval nem éri meg gyűjteni..

        Reply

        • avatar

          petya007

          |

          Nekem van még a régi cuccokból több, mint 200% mf, ami mellett van 90k dps-em, szóval megy T1-en a csépelés simán. Az ég egy adta világon semmi nem esik (legendary)! Ha visszaváltok dps itemekre, akkor van 200k+ dmg-m, így 3-4 óránként esik cucc T2-3-n. RoS-t nem állt módomba megvenni. RoS megjelenése előtt esett óránként min.1, most semmi, vagy ha esik is az vacak :/
          Ennyit az mf-ről…

          Reply

  • avatar

    asus87

    |

    Szerinem király lett a játék,nekem esik minden,a cantodo sett kiesett ,a blackstneból 1 hianyzik. Azt vettem észre, hogy a legtöbb legendary normal gyors bauntykbol esik. Wizardal tolom es a profile dps-em 950 k + igaz mar elcraftoltam kb 200 millat . Azt vettem eszre,hogy nagyon sok dh-s cuccot dobál. Multkor kiesett a dh-s szettes 1 kezes nyíl 2500+ dps socket minden ami kell rá normálon kb 5 másodperc alatt belepes után ;)

    Reply

    • avatar

      Adam

      |

      Üdv,

      mókás..gondoltam én is kipróbálom és normálon futottam 1 gyors bounty kört..
      Ugyan annyi idő alatt T2-n kb 1 act-ot pucolok ki + rift, normálon 4-et + 1 rift
      és az eredmény
      T2-n 1 leg..használhatatlan volt
      Normálon 4 leg és 2 recept..egyik leg használható, a másik sanszos a többi 2 kuka..
      szóval..ennyit a magasabb fokozatról
      és XP-ben kb majdnem ugyan annyi, a T2 kicsit többet hoz a konyhára

      Így a magasabb szint mellett csak a picivel több xp és a leg/set matik esése szól, más nem nagyon

      Reply

      • avatar

        Xeper

        |

        1 kör eredménye olyan pontos statisztikai adat, mint a múltheti lottó számaiból levonni a következtetést a következő sorsoláshoz. XP számításra is alkalmatlan. Ha megnézed, teljesen azonos leosztás mellett T2 nehézségen 33%-kal lesz több XP-d, 60%-kal magasabb életű szörnyek ellen. Magasabb szintre nyilván akkor édemes tehát menni, ha van annyi sebzésed, amivel viszonylag gyorsan elintézel mindenkit. Ehhez farm kell, és sok szerencse :)

        Reply

        • avatar

          Adam

          |

          további tesztelése ma várható!
          A T1-T2 értéket jobban tudom tanúsítani, mivel a keig megjelenése óta 99.9%-ban ezeken toltam illetve T3 és T4-en még,de ott kevesebbet!
          Időre lebontva nekem nagyon kevés leg esett, set meg még 1 se…
          A következő jópár napban a normal speed leg farmot fogom kipróbálni TR-rel hasítok nagyon durván, ráadásul mégtovább növelhető ez az érték, ha az Epiphany utolsó rúnáját gyakrabban tudom ellőni, ezt minél nagyobb mennyiségű CD red-del tudom elérni
          Az első benyomásaimat közöltem..
          A jelenlegi itemeket elnézve kizárt dolognak tartom, hogy T3-tól felfelé a TR-rel vagy hasonlóan gyors haladást biztosító skillel megfelelő iramban lehessen haladni( mert így kb nekem 1 cp/elit/unique boss max 2 WoL, T3 felett meg már nekik közel 100M-os HP-jük van, nem tartom reálisnak, mindenféel bónusz elitek elleni item segítségével sem a harangonkénti legalább 35M-os értéket…
          Amit jelenleg gondolok az eddigi kevés tapasztalat alapján, hogy normalon, esetleg masterig bezárólag érdemes leg/set-et farmolni és amikor már jó cuccaid vannak,akkor rámenni az xp-re csapatban vagy ha bizonyos material kell,akkor feljebb merészkedni!
          Hangsúlyozom ismét, mielőtt valaki más is feltalálnáa spanyol viaszt…hogy ez az én emglátásom,reagálva az előttem hozzászólő megjegyzésére, miszerint normalon adott idő alatt több leg/set farmolható ki a játékból! xp szerzésre szerintem jelenleg T1/T2 az ideális illetve csapatban magasabb szint is jó lehet T3/T4-ben is jól haladtunk az egyik ismerőssel, pláne ha összeszokott párosról/csapatról van szó!

          Reply

    • avatar

      JohnyMilan

      |

      Tegnap én is kipróbáltam a normal bounty-zást, de nekem nem jött be. Amióta kijött a RoS, újra imádok játszani, van kihívás, hullanak a cuccok, kombinálni kell a skilleket a sikerhez. Normalon az, hogy egy ütéstől, lövéstől fekszik minden és elég akár 1 skill-t használni unalmassá teszi a játékot. Ha esetleg igaz is, hogy több cucc hullik, nekem így elvész az az élmény amiért esténként, meló után még mindig leülök a gép elé.

      Reply

      • avatar

        Adam

        |

        Üdv, nem 1 skillt kell használni!:)
        TR-rel hasítok, aztán jön az Epiphany utolsó rúnája, az az igazán tisztogató :))
        Ha nagyon muszáj,akkor ledobok pár harangot is…de azért ne felejtsük el, hogy ez a build, taktika, a sebességről szól,arról,hogy 1 bounty-t lepörgetsz 1-2 perc alatt!
        Teljesen más világ a kettő, én csap xp és loot szempontjából hasonlítottam össze, a játék élmény teljesen különböző!:)

        Reply

        • avatar

          JohnyMilan

          |

          Nincs ezzel semmi gond, én is csak véleményemet írtam le. :)
          Én a játékélmény miatt játszom, nem az xp és a loot miatt, de végre az is jön rendesen. :)

          Reply

  • avatar

    Tron

    |

    tudom nem ide tartozik de nekem a 2.0 patch óta néha kidobáll a server hibakód nincs csak szöveg hogy “You’ve been disconnected from the server” és akkor jön ez a hiba amikor beloggolok vagy ha egyik map-rol a másikra lépek átt. a patch elött nem volt ilyen gondom…. valakinek esteleg van valami ötlete?

    Reply

    • avatar

      chaoslord3

      |

      Nyugi nem vagy egyedül! Elvileg vmi gikszer van néha a szerverekkel és magas Latecy-t produkál mellé.

      Reply

    • avatar

      SaltyDaveIV

      |

      DDOS támadás alatt vannak bizonyos szerverparkok ami a Blizzardot is érinti, ezért vannak kapcsolódási problémák.

      Reply

  • avatar

    Envo

    |

    Butaság amit a smart dropról írsz, mivel az nem garantált. Én lv60ról 70re találtam bőven mighty beltet, meg wd sisakot is, sőt találtam egy nagyon betyár legend Crusa shieldet is. Pont ezért kezdtem hirtelen egy Crusat, szóval ilyen probléma nem fenyeget hogy csak egy karival játsz a drop miatt, végülis pont ezt akarták elérni a paragon 2.0 val.

    Reply

    • avatar

      Fedayn

      |

      persze, én is találtam már kasztnak valót, de baromi elenyésző a számuk. Nem arra gondoltam, hogy egyáltalán nem, csak nagyon kevés a más kasztnak való cucc (kivéve persze az azonos main statú cuccokat). De ha a spec cuccokra gondolunk, az nagyon ritka.

      Reply

      • avatar

        Fedayn

        |

        na… mármint más kasztnak valót…

        Reply

    • avatar

      SaltyDaveIV

      |

      Nem írtam hogy kizárólag ránk szabott tárgyak esnek ;).

      Reply

      • avatar

        Fedayn

        |

        Persze hogy nem írtad, én írtam a saját szösszenetemben. Én így gondolom. Hogy igazam lesz-e vagy sem, majd az idő eldönti. :-)

        Reply

      • avatar

        Envo

        |

        Fedayn-nak írtam, csak a reply telefonon nem mindig működik :)

        Reply

  • avatar

    Fedayn

    |

    Sziasztok!

    Régi motoros vagyok már én is, igaz a 2.0.1 patch óta illetve a kieggel sem tudtam annyit játszani mint előtte, mivel az érkező 4. családtag top1 priorítást élvez, de azért igyekeztem időt szakítani rá :-)

    Ahogy a cikk is írja, egyet értek, a játék jó lett, sőt, azt kell mondjam, hogy egyenesen király. Mind a 2.0.1 patch, mind a kieg telitalálat, már ami a játékot illeti. Azért van néhány dolog, ami nem tetszik – bár ezek egy része lehet csak a kevesebb játékra vezethető vissza- :
    1. Úgy érzem, hiába a paragon 2.0, kicsit meg lettünk szivatva. Amikor kijött a 2.0.1 patch, úgy ömlött az XP mint állat. 5 perc 70 milla, ki lehet számolni, hogy az óránként mennyi. Szóval ott aki tudta, felhúzta a paragont mint állat, nagy előny. A kieg telepítéssel ez megszűnt, csak cammog az XP. Aki teheti, ne telepítse még a kieget, húzza néhány hétig 60-on a paragont ameddig csak tudja, jobban fog profitálni belőle.
    2. 60-ról 70-re szerintem kicsit szenvedős a dolog, már masteren is elég húzós a vége, a bossok főleg. Ez nem baj, csak akik hozzá voltak szokva, hogy mindenben bent állnak, azoknak szívás, itt nem megy.
    3. Én nem vagyok megelégedve a smart droppal sem. Megmondom miért. Az hogy a kasztnak megfelelő cucc esik oké, ez így is van. De pont emiatt lesz 1 kasztos a játék megint. Ha wizardal játszol, neki esnek cuccok, vagyis ha utána barbárral is akarsz 70-en magasabb szinten menni, megint kezdődhet az embertelen farmolás azzal is, hogy legyen cuccod hozzá. Egy idő után ez azt fogja eredményezni, hogy nem fogsz más kaszttal játszani, mert nem lesz olyan cuccod, hogy tudj a csapattal menni magas szinten.
    4. set tárgy nekem sem nagyon esett eddig, talán 1 plan (alacsony szintű), meg egy új 60-as blackthorne chest armor.
    5. én azt vettem észre, hogy leg-ből is marha kevés esik. Mármint nekem. Nem tudom mi befolyásolja ezt, és lehet hogy az érzés rossz csak, de azt látom, hogy pl. a klántársak naponta betolnak 4-5 leg tárgyat, én meg szinte alig-alig találok. Nálam van, hogy letolok 2 bounty kört + 1 riftet is úgy, hogy konkrétan nem esik leg. Baromi idegesítő :-)
    6. nekem a Mystic sem kerek valahogy. tök jó dolog, hogy lehet craftolni egy-egy tárgy egy-egy tulajdonságát, de – és persze lehet ebben megint én vagyok szerencsétlen – nagyon nem ad be soha olyan tulajdonságot, ami jó lenne. Mondok egy példát. Kellene egy fegyverre socket. Beáldozok egy olyan prim tulajdonságot, ami helyett adhat socketet elvileg, de még SOHA nem sikerült beadatni. Soha. Vagy ékszernél mondjuk a meglévő chd mellé valami helyett chc-t sem adott még be soha. Olyan persze sokszor van, hogy mondjuk a meglévő 300 int-ből felajánl 250-et, 280-at, meg 320-at. Tehát craftból 3 db int lehetőséget ad. Remek.
    7. Valami változott az új rare craft material drop esélyében is. Eddig azért az elitek dobáltak ilyen matit, azóta, mióta megemelték a leg drop-ot T1-től, szinte nullához konvergál a drop.

    A wizard után elkezdtem felhúzni a barbit is 70-re. Masteren estem keltem vele. Elite-ek biztos halál volt, egyszerűen nem találtam, hogy mi a tök fogja életben tartani az LS kuka után. Aztán végül rájöttem, hogy gondolkodni kell egy kicsit :-) build változtatás, játékstílus, és már megy is. Azóta nagyon ritkán halok masteren, pedig javarészt még a 60-as cuccaim vannak a barbival és még a lvl70-et sem értem el, de a lényeg, hogy baromi jó, hogy végre gondolkodni kell a játékhoz, nem csak agyatlanul a gombokat nyomkodni.

    És még valami. Valaki aki érti a Healing számítását, magyarázza már el. A wizardal a karakter lap ír valami 13k-t nekem. De hogy??? Sehogy nem jön össze… van mondjuk 6000 Loh a paragon potnokból + gearből, vagy vagy 3000 Lifepersec. Ez akkor is csak 9k, de hogy lesz ebből 13k??? Nincs semmi más egyéb (life after kill, health globe bónusz, stb)

    Reply

    • avatar

      Xeper

      |

      A healing egy mp-enkéntire saccolt szám, ahogy írja is a játék. Tehát ha 2 attack/s sebességgel ütsz, és csak 5000 LoH van rajtad, akkor 10000 lesz elvileg a healinged. A LoK paramétert nem tudom hogyan veszi számításba, de soha nem néztem hogy kapok pl +10% healinget egy új cuccal, vagy sem.
      XP áramlás ahogy nézem kb ugyanannyi 60-on, mint 70-en azonos nehézségi szinten, csak 70-en még nem tudjuk T6-ot darálni. A trash mobok XP-jének nerfelése után 60-on nem farmoltam, de gondolom hasonlóan belassult -hiszen egy átlagos karakterrel is kb 5-600milla/óra tempóban lehet itt menni, mikor nem is az XP a fő cél. A gyorsulás pedig érezhető minden egyes ‘alkatrész’ lecserélését követően.
      Mystic teljesen random, néha peches, néha nem. Csak próbálkozni kell -néha sokat.
      Legendary esik normálisan, csak ennek is van szórása: van akinek órákig semmi nem esik, aztán fél óra alatt több is. Az én kis tempómban óránként egy leg esik kb. Set valóban kevés jön, de a többségük torment only, ahol még nem nagyon hasítunk, és ezek eleve endgame tárgyaknak vannak kitalálva.
      Materialokból szerintem bőven van elég -főleg a rare-ből. Ha kevés esik, zúzz be néhány rare tárgyat! Egy idő után lecsökken a szükség az enchantra, nem tűnik nehéznek tartani a készleteket.

      Reply

      • avatar

        chaoslord3

        |

        Hát materialokból szerintem a Deaths Breath az eléggé necces számomra beszerezni mindig szükség lenne rád de sosincs. Bár lehet én vagyok ennyire “béna”…..

        Reply

        • avatar

          Adam

          |

          Nekem forgotten soul kellene, ami elvileg magasabb legend cuccok bezúzásából eshet..vagy rift boss dobhatja, nagyon ritkán eshet magasabb szintű(epic/elite/uniq) monsterből is..de eza s zűk keresztmetszet nálam egyértelműen:SS
          A másik az emlegetett death breath, bár abból kb 10* annyi szerezhető!
          A mesés leg esőt én még nem tapasztaltam meg, kb 50 óra játék után sem…pedig T2-T4-en haladok egyedül/csapatban és csapnivaló ami esik….
          A mystic roll-a nem panaszkodom volt, hogy elsőre beadta a socket-et volt hogy 10-re..a gond akkor van, ha leg cuccot akarsz enchantolni, mert akkor az a fránya forgotten soul-t kell hazsnálnod,ami igen ritka jószág:SS
          Kabalánál is érdemes körülnézni, nekem eddig 10-ből 1 leget mindig dobott, más kérdés, hogy a “leg -alját” :))) ,aminél már 1-2 rare is sokkal jobb…de hát ajándék legnek ne nézd a fogát:)

          Reply

          • avatar

            DriNk

            |

            eh lol, 3000+ BS elkoltese alatt kb 2 leg/ set esett tole… a legszebb amikor fegyot kerestem a DH-nak es estek a kardok…
            btw lehet h a leg-alja de forgotten soulnak jo…

            Reply

        • avatar

          Fedayn

          |

          ja, én is a deats breath-ra gondoltam, mint rare craft material. a sima sárga kavicsból van egy kazallal… :-)

          Reply

  • avatar

    Alexander30

    |

    Sziasztok! Csak pár gondolatot szeretnék megosztani veletek.

    Az egyik a cikkel kapcsolatos. Nagyon jó, nagyon örülök neki, igényes írás.

    A másik, ahogy a cikkben is le lett írva a Diablo 3 a halottaiból kelt fel az új patchel és a kieggel. A patch előt nekem 60-as szintig nem esett 1 db legendary sem egyik karakterrel sem, pedig mind az 5-tel indítottam játékot. A patch óta soha nem látott mértékben hullanak a legendaryk nekem, minden szinten, bár én leginkább tormnent 1-en tudok még menni. Én már nem játszottam a Diablo 3-mal a patch előtt egy jó ideje, most pedig letenni sem tudom. A játékélményemet jelentősen megemelte. Nagyon jó legendary hullanak, de ami nem jó azzal sincs baj, mert kell az alapanyag ezért betöröm őket. Én most már mind a 6 karival játszom egymást váltva, és mind életképes, igaz egyenlőre torment 1-en, mert a 70-es szintet még nem értem el mindegyikkel, és nincs jó loot-om. De mindent összevetve fejet hajtok a fejlesztők előtt, hogy ilyen módon alakították át a játékot. köszi.

    Reply

  • avatar

    brianaspirin

    |

    /off
    sziasztok, az előrendelői diablo szobrot mikor fogjátok sorsolni?

    Reply

    • avatar

      Ichy88

      |

      Arra en is kivancsi vagyok par napja kerdeztek mar de volt is valasz hogy turelem :)

      Reply

  • avatar

    Daermon

    |

    Jó lett a cikk. :)
    PvP-t remélem soha nem vezetik be. Nagyon felborítaná a játékot.
    Elégedett vagyok a kieggel. Kis balance persze kell act 5-re, meg Crusadernek, de nem vészes a dolog. :)
    AH kivétele továbbra is jó dolog.
    Az meg, hogy nehezebb a játék nem baj. Bár szerinzem nem lett nehezebb sokkal. Csak nincs még nincs mindenkinek über cucca, meg megszokta az ember, hogy gondolkodás aprít t4-5-6-on.
    Jó ez összeségében. :)

    Reply

    • avatar

      Daermon

      |

      *gondolkodás nélkül.
      Hülye mobil :)

      Reply

    • avatar

      Adam

      |

      Üdv,

      nem lett nehezebb sokkal..ez igaz..:) bár annak,aki msot kezdi, nos hát…nehezebb eltt, mégpedig nem is kevéssel..ugyanis ha eljut 70-re paragon nélkül, pénz nélkül,eddigi tárgyak és nyersanyagok nélkül, akkor szenvedni fog..és nem fog menni expert főlé még jó pár hónapig. ugyanis pénz nem nagyon esik, kövek si mérsékelten(bár ez nem baj, mert szerencsére nincs túl sok szint a maximumig..viszont nagyon sokba kerül!
      Én a legend/set cuccok nagy részével sem vagyok megelégedve, ugyanis a 80%-a nem más, mitn a rare itemek átcimkézve..semmi extrát nem adnak…a maradék 20% jó…de én úgy érzem, hogy a 80%-a csak parasztvakítás miatt került bele….
      Tovább gondolva, még mindig hiányolom, hogy nem jelenik meg sehol, hogy hány % extra sebzést szedtem össze cuccokból és hogy mirét nem tudják ezt a skillek képernyőjén beleszámítva megjeleníteni? Főleg most, mikor minden ezekre az extrákra épül..érthetetlen számomra, hisz ez az apróság rengeteget dobna a játékon és nem csak szerintem!
      A többi újítás nekem is tetszik, az act5 tényleg nagyon jó lett, a mobokon is érződik, hogy próbáltak kreatív dolgokat csempészni a játékba…
      Összeségében elégedett vagyok én is..csak a szokásos Blizzard féle hozzáállás ne lenne ismét..és ne kerülne amúgy 1 csodálatos összképbe megint némi üröm…:SS Ha ezt tudják orvosolni idővel, akkor tényleg jó játék lehet!

      Más..class balansz.. a wiz borzasztóan erős lett, érezni lehet, hogy már a classok buffolásával is próbáltak a csapatorientált irányba elmenni..ami nem baj..de azért nem kellene az egyedül játszókat megszivatni…..
      Dropr ate..kb 50 paragon szintet szereztem mióta megjelent a keig, az összes cuccomat lecseréltem…de 1 szett item nem esett….azért ez elgondolkodtató…

      Reply

      • avatar

        SaltyDaveIV

        |

        Szabad kérdeznem mit gondolkodsz el rajta? Épp balszerencséd van, a sosem hullott már úgy a loot mint most…

        Reply

    • avatar

      Envo

      |

      Az is érdekes, hogy nekem lv60 ról 70-re jutásig (hardon, majd 65töl normalon !!) esett kb 8 legend, ebböl 2 set. Esett Skorn, Blackthorne gatya, egy nagyon fasza Crusa shield is, a többit betörtem.
      Tovább megyek: az egyik bossból, ha jol emlekszem Adriabol 3!! legend esett egyszerre normal-on :D

      Reply

      • avatar

        Adam

        |

        múltkor baountíztunk ismerősökkel T4-en(2 wiz + 1 monk) nekik 2 act teljes bounty kipucolása alatt esett 1-1 set és vagy 4-5 leg…nekem 2 leg összesen…egyikükön se volt extra tulajdonság, csak a szokásos alap rare statok…..és a vicc az, hogy nekem MF is volt a gearemben..nekik nem….

        Reply

        • avatar

          Adam

          |

          tovább megyek..az unbuffed dps-ünk kb 1 kategória(600K környéke) az unbuffed nekik 1 milla felett..és hát a sebzést ők osztják ki, s hiába van nekem 10M toughnessem és a 30% dmg reduction, egyszerűen T4 környékén már életképtelenek a melee kasztok…vagy sokkal,de sokkal nagyobb dps szükséges(extra sebzésekkel természetesen)
          Nem tudom emgérteni, hogy pl a WoL sebzését miért kellett megfelezni….továbbá az SSS-nek miért olyan magas a CD-je (tudom van rúnája,ami 17 sec-re leviszi 30-ról,de akkor emg emgint lőttek a build diverzitásnak, mert más rúnával kevésbé hazsnálható..a 17 sec-et lecsökkentve itemekkel 8 körülire már egész jó lehet), ha érdemben használhatóvá akarják tenni, majd a felére kellene csökkenteni, hogy utána tovább csökkenthesd….szóval nagyon úgy érzem hogy a monknál még lesznek változtatások,

          Reply

          • avatar

            mittomén

            |

            ezt csak megerősíteni tudom, a monk teljesen crap lett :(
            Régen se állt másból, csak ciklon, mantra frissítés, és blind, nem volt nagy kunszt, de imádtam.
            A skill átdolgozásokkal viszont be kell látni, hogy a monknak vége, és amíg játszottam vele semmi se esett. Átálltam wizz-re, ég és föld a kettő. A wizz-nek még thunderfury is esett, ami meglepő, hogy nem a monkkal találtam. Viszont a wizz-ből is lehet elég jó melee-t csinálni, spectral blade nagyon ott van, és a monkkal ellentétben nagyon változatos, használható skilljei vannak.
            Tömegben Wave of force + Domination-nal sokkal jobb túlélő, mint egy monk a 30%dr-el.
            Pedig több, mint 2000 órát raktam a monkba, de tudni kell váltani sajnos :(

            Reply

          • avatar

            Envo

            |

            Én a monkkal vígan elvegyok taktikus játékkal, nem arról kell szoljon hogy beugrok oszt blind és na meddig bírom… Nálam a blind helyett megy a lashing tail kick stun rúnával és még sebez is, főleg, ha crit, akkor 1 hit vele mindenki (+az új passziv bonusza). Másrészt a cyclont fent tudom tartani a deadly reachel is, ráadásul az utcsó rúnával aoe knockup van. Healing mantra extra life on hittel és máris felszabadul egy skill mivel nem kell a serenity. A dashing strikekal lehet gyorsan haladni, plusz taktikázás és túlélés szempontjábol is nagyon hasznos (+ sebzese is van). Ha beteszem még e mellé a robbanós exploding palmot a trash mobok alig mozdulnak, már csoportostól halnak.
            Így kifejezetten élvezetes volt a játék, csak ki kéne próbálni a többi skillt is élesben, mivel te is említetted, hogy sok valtozás érte a ezeket.

            Reply

          • avatar

            Adam

            |

            megkérdezhetem milyen szinten játszol? Mert
            T1-en nekem is hullanak, ha csak rájuk nézek,
            T2-n már kicsit mozognom is kell az elitek/cp-k körül,de sétagalopp
            T3-on ügyeskedve haladgatok,, néha becsúszik 1-1 halál
            T4 már szenvedős….elitek/cp-k megnyomorítanak

            Ezért írtam azt, hogy ugyan akkro aunbuffed dps mellett a wizard klasszisokkal hatékonyabb, a skilljei sokkal több sebzést adnak ráadásul 20 sec felett nem is igen van CD-je egyik skillnek sem….

            ui: én is a lashing kick stunnolós rúnáját használom, mert így 1-1 komolyabb ellenfél folyamatosan bénítva tartható….a gond ott van, hogy magasabb T szinteken egyszerűen kevés a sebzés, nem kicsit..nagyon…ezért mondtam azt, hogy T4-től felfelé elfogy a monkból a szusz….továbbá a wizardon kívül nem nagyon látok más ranged kasztot …se WD-t se DH-t
            A wiz a black hole behúzásával szinte egy az egyben megkapta a monk cyclone skilljét, nagyobb sebzéssel, ráadásul a black hole a nagyobb ellenfelekre is működik,amikre a CS nem….a sebzése is durvább, igaz van rajta CD, ami nevetséges mértékre csökkenthető..

            Reply

          • avatar

            Envo

            |

            130k dps-el hard, expert (lv 70), de számomra így tökéletesen élvezetes a játék :D nekem csak ez számít, főleg, hogy potyogtak a barna csíkot
            Nekem nem számít semmilyen xp/hour, csak szépen élvezetes játékkal fejlődök. Mondjuk most matikra mentem rá inkább hogy huzzam az artisanokat

            Reply

      • avatar

        Envo

        |

        Nekem egyet kivéve mindegyiken volt spéci stat. Ez is csak azt mutatja, hogy teljesen random, és ez így van jól. A D2ben sem kaptál több legendet, és azokon sem volt mindig extra stat, ha jól emlékszem.
        Viszont az nagyon tetszik, hogy a settek végre zöld fénycsíkkal jelennek meg, nem tudom mióta van benne, nem nagyon kaptam settet eddig.

        Reply

        • avatar

          Adam

          |

          remélem egyszer én is látok majd zöld fénycsíkot:)
          mert jelen állás szerint az vagy a Blackthrone vagy az Inna lenne..az utóbbinak örülnék nagyon!:)

          Reply

  • avatar

    Gabriel

    |

    Nagyon jó a játék! Az alábbi három feltétel együttállása miatt azonban kicsit megszívatva érzem magam.

    1. Az ellen leköveti a kari szintjét.
    2. A szintemelkedéssel a mobok nem adnak arányosan több xp-t.
    3. AH nincs.

    Mi az eredménye ennek a három kedvezőtlen feltételnek? A karim szintet lépett, a gearem kicsit erődösött, a mobok meg sokat. Elvileg király loot, meg drop rate ide vagy oda, de a leírtak 4 átfarmolt nap után is azt jelentik, hogy a régen private game-ben is könnyedén hasított T3-T4 mára már puszta ábránd, az egységnyi idő alatt kifarmolható xp pedig a harmada a 2.0-ás patch utáni értéknek (az Xp boost akcióval természetesen nem is számolva). Ez pedig sajnos a szememben nem más, mint: Visszaesés – még akkor is, ha egyébként minden statom bővült egykét helyiértékkel. Jah hogy ennek ez az ára? Azt hittem az, hogy megvettem a kieget. Így hiába vagyok DPS-ben kétésfélszer, toughnessben 10szer olyan erős, mint level 60-on – mert ezt lvl70-es mobokkal egyáltalán nem érzékelem. Sajnos ettől csöppet demoralizált vagyok.

    Ha csak a hivatkozott három tényező egyike nem állna fenn (pl. nem lenne dinamikus a szintezés, hanem lenne több, lvl 70-es igényeket is kielégítő, nehézségi fokozat) – már nem lenne egy rossz szavam sem, hiszen bármelyiket vesszük ki a három közül – az már azt eredményezi, hogy nem kell lejjebb adni a szintet, ha tolod a kieget.

    Ha bölcs lettem volna nem redeemeltem volna a RoS key-t addig, amíg nem érek el egy kielégítő paragont 60-on :D

    Azért, hogy ne csak rosszat szóljak, méltatnám egy kicsit a játék érdemeit is:

    Az Act V szerintem designjában, minőségében és hangulatában nagyon el lett tálálva. Ehhez a történet méltóan színvonalas, Malthael karaktere pedig zseniális. Best Boss ever! (még jó hogy nem Imperius lett az, ahogy eredetileg tervezték). Akit pedig nem ráz ki a hideg az ending videótól minden egyes alkalommal, amikor megnézi, az hazudik, mert de :D!

    A kieg legnagyobb találmánya azonban, mégiscsak az adventure mode, amely korlátlan mennyiségű játékélményt kínál. A bounty-zás konkrétan megunhatatlan, hiszen az hogy, a jutalmazás folyamatos és kiszámítható, irdatlan motiválóerőt nyújt a játékos számára. „Nah még egy pecsétet szerzek, nah ha már ittvagyok még egy horadric cacheig elviszem”. A riftek pedig mindig tartogatnak érdekességeket, és persze a jutalmazás ott sem utolsó. Főleg ha időnként egyszerre 20 goblinba botlok :)

    A bejegyzés elején leírtak miatti nyersanyag hiányomban (death breathre és forgotten soulra gondolok, hiszen kékből és sárgából nyilván annyit török be amennyit akarok) az enchant-al egyenlőre többet bosszankodom, mint örülök – de kétség kívül egy izgalmas újítás, és végül is a magas kockázati rátától lesz adrenalindús :D. Azt tudni kell, hogy több benne a szerencsejáték, mint a pókerben :D – A Transmog funkció a személyes fetish-em. Hiába csak esztétika, én baromira örülök neki, számomra megdobja a játékélményt. Egy dolog még aggaszt: a pénzem irdatlanul fogy az enchanttal és a gemcrafttal illetve azok ki-be helyezgetésével (még a gemekről beszélek). Utánpótlásra nyilván nincs matematikai esélyem. Remélem, erre majd kitalálnak valamit, mert értem én hogy monetáris politikával, a Blizz igyekszik a forgalomban lévő pénzmennyiség szintjét szabályozni – de az AH-ból összemókolt vagyon dézsmálása nem tarthat örökké, így eljön az a pont amikor játékosok tömege fog kampányolni gemcraft és enchant rezsicsökkentésért :).

    Reply

  • avatar

    Animebj

    |

    Jó hosszú és remek cikk lett. Én hozzátenném egy meglátásomat, mely szerint Zoltun Kulle a legjobb fő gonosz; egyszerűen hiányzott egy olyan gonosztevő, aki a “hős” képébe mondja, hogy az angyalok egy fokkal se jobbak (Malthael pedig még igazolta is őt), szemben Cain-nal, aki mindvégig kitartott e faj mellett, és nem élhette meg az árulásukat.

    Reply

    • avatar

      SaltyDaveIV

      |

      Ő az én titkos favoritom, végig mellé akartam állni :).

      Reply

    • avatar

      Delonius

      |

      Kulle volt a d3v igazi hőse mi meg csak egy boss amit nem tudott lenyomni. :) Alig kelt fel évszázados álmából, rögtön tudta hogy nem azmodan és belial mozgatják az eseményeket, tisztában volt vele hogy high heavenben kutyát nem érdekli sanctuary sorsa, egyetlen célja sanctuary függetlenítése és az emberek felemelése volt, és abból látszik hogy nem volt teljesen elborult elméjű, hogy bár odaszólogatott Tyraelnek, látszott hogy őt például tisztelte. Ő volt az aki véget vethetett volna az eternal conflictnak, de mi voltunk azok akik megakadályoztuk benne. Act 5ben már a mi karakterünk is úton van hogy eljusson Kulle filozófiájához (“angels are no better than demons”) hogy végül az endgame cinematicban ez meg is történjen, és gyakorlatilag mi is Kulle-vá váljunk. El tudom képzelni hogy viszontlátjuk még kulle-t mert bár legyaptuk, de a halhatatlanságának kérdése továbbra is nyitott maradt. Sőt sztem ha újra feltűnik, ezúttal már a mi oldalunkon fog állni révén, hogy act 5 során beláttuk, hogy kulle-nak igaza volt mindenben mindvégig.

      Ami a pvp-t illeti én elképzelhetőnek tartom hogy a köv kieg pvp témájú legyen. Az endgame cinematic nagyon ezt vetíti előre számomra. Blizznál is kapufa lenne ha nem használnák ki. Vmi moba-szerű pvp-re illetve arénára a ladderben nagyon rá tudnának függni az emberek. Ha a balansz a probléma akkor meg meg lehetne csinálni egy olyan rendszert ami guild wars 2ben is van, hogy pvp alternatív pve-től, pvp-ben külön geart kell összeszedni. Sőt külön pvp-s skillsetet is létre lehetne hozni karakterenként, hogy esetleges pvp-s rebalanszok ne érintsék a pve játékélményt.

      Reply

  • avatar

    eastady

    |

    Korrekt teszt lett!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.