Figyelem! Ez a cikk azon felhasználóknak készült, akik most kezdik illetve nincsenek tisztában a Diablo drop mechanizmusaival.
A Diablo3-ban (mint nagyon sok MMORPG,RPG játékban) igen változatos lehet a drop. Nem igazán tudjuk mikor és melyik mob,boss és egyéb a pályán elhelyezett chest,barrer stb. mit fog nekünk adni, és ha ad is valami számunkra megfelelő itemet, azok milyen tulajdonsággal fognak bírni. A randomitás tárháza nyílik meg szemeink előtt. Sokak nem is gondolnák komolyan ezeket a mondatokat amit írok. Egyes itemekből lehet, hogy csupán 1-2 darab lesz egész szerveren ami pontosan egyforma.
A játékban megkülönböztetünk:
- Common
- Magic
- Rare
- Set
- Legendary
A Common itemtől a Legendary itemekig a dobási százalék egyre csökken.
Common…gondolom sokatokba merül fel a kérdés minek is az nekem semmi értelme gyenge, semmirevaló tárgyról van szó. Részben igazatok van, bár első karakterrel tuti magunkra aggatunk néhányat, igaz hogy gyenge de valamit viselni kell hősünknek. A Diablo3-ban a kovácsunk most már nem csak eladásra, vételre és javításra kell nekünk, hanem nagyon jó tárgyakat tudunk vele készíttetni. Ezen itemek elkészítéshez egyik fő alapanyag a common szétzúzásából keletkező új anyag lesz. Később részletesen írok majd a Balcksmith-ről (Kovács) és a Craft-ról (kézművesség) mint szakmáról.
15-18 Armor
Adott most jelen esetben, egy ruha pontosabban egy Gloves (kesztyű). A ruhadarab nem rendelkezik Random property (véletlenszerű tulajdonsággal), egyszerű Armor (páncél) értéket láthatunk.
Mint ahogy azt az elején említettem randomitás tárháza nyílik meg előttünk. Igaz ez a tárgy csak egy olyan értékkel rendelkezik amely változhat, de ha jobban belegondolunk akkor máris
négyféle képpen találkozhatunk ezzel a tárgyal. 15-18 ig bármelyik értéket megkaphatja és pont ezek a változók miatt lesz egyedi a ruházatunk és fegyverünk, no de már ha a fegyvereknél jártam nem ugorhatom át, hisz itt már két változó érték is szerepel. Minimum damage (minimum sebzés) és a Maximum damage (maximum sebzés)
16.1–24.5 Damage Per Second
(2–6) to (21–29) Damage
1.40 Attacks Per Second
Mint az itt is, ez a tárgy sem rendekezik Random properties-el, de három tulajdonságáról máris információt kapunk.
Damage per second: Egy másodperc alatt bevihető sebzés
Damage: Sebzés, itt két értéket láthatunk és mindkét érték változó lehet.(minimum damage, maximum damage)
Attack per second: Egy másodperc alatt mennyiszer támadunk
Ez a fegyver a minimum és maximum változóknak köszönhetően 45 féle képpen eshet lábunk elé, hisz
minimum sebzés (2-6) itt 5 féle lehet
maximum sebzés (21-29) itt pedig 9 lehet
5 * 9= 45, kezd izgalmas lenni a dolog bár ilyen hajnalok hajnalán nekem sem forog úgy az agyam, és a továbbiakban ne is várjátok el, hisz akkora számokkal kéne dobálóznom ami kicsit meghökkentő első ránézésre de ahogy a “Blöff”-ben is említették, minden a matekon múlik 🙂
Magic,Rare,Legendary:
Máris elkövetek egy nagy hibát hisz ezeket a tárgyakat nem szabadna egy kalap alá venni, de mivel most csak a tulajdonságokkal ismerkedünk, kérlek hunyjatok szemet felette.
És akkor íme, egy Legendary item
55.7–58.2 Damage Per Second
(40–41) to 45 Damage
1.05–1.09 Attacks Per Second
+7-14 Fire Damage
+12-13% Damage
+0.05-0.09 Attacks Per Second
Each Hit Adds +4 Life
10-14% Better Chance of Finding Magical Items
+1 Random Property
Durability: 45–55
Hogy is van ez ? Kicsit matekozzunk, és nézzük sorra milyen változók is szerepelnek.
Damage [alap(sebzés)] 40-41: itt ugye nem sok lehetséges van, szám szerint 2
Attack Per Second [alap( Támadás per másodperc)] 1.05-.109: ebből a tulajdonságból már 5 lehetséges
Módosítók
Fire damage (tűz sebzés) +7-14: 8 féle képpen kaphatjuk ezzel az értékkel
Damage (sebzés módosító) +12-13%: itt is marad a 2 lehetséges
Attack per Second (támadás per másodperc módosító) +0.05-0.09: 5 féle lehet
Each Hit Adds +4 Life (minden ütés 4 életet tölt vissza nekünk): ez egy állandó, nincs benne változó tehát ez mindig +4 fog lenni ebben az itemben
Better Chance of Finding Magical Items (esélynövelés ahhoz hogy mágikus tárgyra bukkanjunk) 10-14%: 5 féle drop lehet belőle
Durability (tartósság)45-55: 11 lehet.
Akkor a matek: 2*5*8*2*5*5*11*Random property
uppsz, elfelejtettem volna beszélni a random property-ről. Nem, azt a legvégére tartogatom, hisz egy itemről nem beszéltem még ami plusz módisítókat rak bele a sorba, ez pedig nem más mint a Set item. A Set itemek jósága abban rejlik, hogy ha több azonos családból tartozó “Set“-et magunkra aggatunk akkor új tulajdonságot kapunk. Nézzünk erről is egy példát.
79–85 Armor
+31–45% Life
+3 Random Properties
O Empty Socket
Born’s Aegis
Born’s Pauldrons
Born’s Carapace
Born’s Seething Rage
(2) Set:
+98 Defense
Durability: 50–70
Jól látható a már ismerté vált base statok mellett ott szerepel a Random Properties és egy teljesen új az Empty Socket . Az Empty Socket lényegében nem más mint egy szabad ékkőhely, amibe olyan Gem-et (ékkövet) teszünk amivel plusz tulajdonságot kölcsönözhetünk itemeinknek. A Gem-ekről röviden csak annyit szeretnék most elmondani, hogy 4 fajta gem típus létezik, Amethyst, Emerald, Ruby és Topaz. Minden gem típusból 14 féle van a Chipped-től a Radiant Star-ig, hogy hogy lesz a Chipped-ből Radinat későbbi cikkemben találkozhatni fogtok, most elégedjetek meg annyival hogy 54 különböző gem áll rendelkezésre ami 54db variációt enged meg 1 (60-as szintű)Empty Socket-ben.
(2) Set: +98 Defense, ez takarja számunkra a Set itemben rejlő plusz tulajdonságot. Röviden és tömören, mint láthatjuk a Born’s Carapace nevű Torso-t birtokoljuk a “Born’s Aegis Set” családjából. Csak és kizárólag akkor kapjuk meg a már említett +98 Defense értéket ha a család legalább 2 tagját magunkon viseljük, legyen szó akár a Pauldrons (vállvédő) vagy a Seething Rage [Sword] (kard)-ról. Vannak olyan Set itemeket amelynek több set bonus értéke van. Mivel több set bonus értéke van ezért több cuccot is kell összegyűjteni.
Random property
A legnagyobb változó ami lehet a tulajdonságok között. 53darab Properties van melyet Nyuszy barátommal kapartunk elő, természetesen nehogy egyszerű legyen kiszámolni, hogy ez mennyi variánst is adthat nekünk még plusz változókkal szerelték fel ezeket a tulajdonságokat. Ha kissé visszább megyünk a Fire Brand legendary weaponhoz, emlékezhettek rá hogy a kapott értéket még megszoroztam Random Property-vel. Most már tudjuk hogy 53 Véletlenszerű Tulajndoságot kölcsönöz neki, akkor jöjjenek ezek a tulajdonságok.
+ X Random properties
A tárgyunk kap egy vagy több véletlenszerű tulajdonságot.
+ X All attributes
Minden alaptulajdonságunk kap valamekkora értéket. (Támadás/Pontosság/Védelem/Egészség)
+ X Armor
A páncélzatunkat növeli meg bizonyos értékkel.
+ X Minimum damage
A minimum sebzésünket növeli meg bizonyos értékkel.
+ X Maximum damage
A maximum sebzésünket növeli meg bizonyos értékkel.
+ X Life
Az életerőpontunkat növeli meg bizonyos értékkel.
+ X Attack
A támadás alaptulajdonságunk megnő bizonyos értékkel.
+ X Vitality
Az egészség alaptulajdonságunk megnő bizonyos értékkel.
+ X Precision
A pontosság alaptulajdonságunk megnő bizonyos értékkel.
+ X Defense
A védelem alaptulajdonságunk megnő bizonyos értékkel.
+ X Attacks per seconds
A támadás per másodperc bizonyos értékkel megnő.
+ X Mana
A manapontunk bizonyos értékkel megnő.
+ X Life after each kill
Minden ölés után valamennyi életerőt kapunk.
+ X Fire/Cold/Poison/Arcane/Holy damage
Az elementál típusú sebzéseinkre bónuszsebzést kapunk bizonyos értékben.
+ X Arcane power
A misztikus erőnket (Wizard) bizonyos értékkel növeli.
+ X% Movement speed
Bizonyos százalékkal növeli a futási sebességet.
+ X% Damage
Bizonyos százalékkal megnöveli az okozott sebzést.
+ X% Armor
Páncélzatunk bizonyos százalékkal megnő.
+ X% Life
Az életpontunkat valamekkora százalékkal megnöveli.
+ X% Casting speed
Varázslási időt gyorsít bizonyos százalékkal.
+ X Resistance all/lighting/cold/fire/poison/arcane
A különböző ellenállástípusokat növeli meg bizonyos értékkel.
+ X% Critical hit damage
A kritikus sebzésünket erősíti bizonyos százalékkal.
+ X% Damage dealt is converted to life
Az okozott sebzésünk egy részét életerőpontban kapjuk vissza.
+ X% Better chance of finding magical items
Megnő az esélyünk varázstárgyak találására.
+ X% Gold from monsters
Több aranyat kapunk a szörnyektől bizonyos százalékkal.
+ X% Chance to block
Bizonyos százalékkal megnöveli a blokkolási esélyünket.
Adds X% more damage to Wichdoctors only
Witchdoctor sebzését megnöveli bizonyos százalékkal.
Adds X% more damage to Wizard only
Wizard sebzését megnöveli bizonyos százalékkal.
Healt globe grant +X life
A szörnyektől esett hp gömbök, több életet töltenek vissza bizonyos értékkel.
Attackers take +X damage
A támadóink valamekkora sebzést szenvednek el.
Each hit adds X life
Ütésenként bizonyos hp mennyiségét tölti vissza.
Regenerates X life per seconds
Az életerőregeneráció bizonyos értékkel megnő másodpercenként.
Grants X mana per critical hit
Manát tölt vissza kritikus találat esetén.
Grants X mana per hit
Manát tölt vissza ütésenként.
Grants X mana per kill
Manát tölt vissza ölésenként.
Grants X arcane power per critical hit
Misztikus energiát tölt vissza kritkus találat esetén. (Wizard)
Gains X life per fury spent
Életerőt tölt vissza minden egyes elhasznált Fury után.
Increases mana regenerations by X per minute
Nő a mana regeneráció.
Increases hatred regeneration by X per minute
Nő a Hatred regeneráció.
Increases spirit regenerations by X per minute
Spirit regeneráció megnő.
Increases maximum discipline by X
Megnőveli a Discipline értékét.
Increases attack speed by X%
Támadási sebességünk megnő.
Increases maxmimum fury by X
Növeli a maximum Fury értékét.
Increases the base experience rewarded by +X
Több tapasztalati pont gyűjthető.
Durations of control impairing effects reduced by X%
Gyengítő hatások idejét csökkenti bizonyos százalékkal.
Most már láthatjátok, hogy miért is beszélünk/hetünk egyedi drop-ról.
Remélem sokak segítségére lehettünk ezzel a cikkel.