Kezdőlap Hírek Egy hosszútávú fejlődési rendszer…

Egy hosszútávú fejlődési rendszer…

54
0
MEGOSZTÁS

 … avagy Rúnaszavak és alternatívák.

Felmerül egy kérdés mi lesz 70. szint után? Menyire lesznek erősek a szörnyek, fegyverek, affixek? A fegyverekről már alkothatunk egy nagyon homályos képet abból amit GamesCom-on láttunk. Mégis van egy végpont, egy véges erősség ahova fejlődhetünk. Természetesen Paragon végtelen szint soknak hangzik, de ezek mégis csak szintek. Sokan hiányolják a skill rendszer személyre szabhatóságát, erősíthetőségét. Nem valószínű, hogy Paragon 2.0, vagy éppen Loot 2.0 biztosítana olyan erősödést ami a biztosítaná a végtelen fejlődés lehetőségét. Persze egyetlen rendszertől sem várhatjuk azt, hogy ezt az ideális helyzetet meg teremtse, de törekedhetünk arra, hogy az ellaposodás időszakát minél távolabb helyezzük a jövőbe. Mindenki emlékszik a Talizmán koncepcióra mely egy újrafogalmazódása a charm rendszernek, de a régi kalsszikus formában nem ez a megoldás. A rúnarendszer erre sokkal alkalmasabb lenne. Jelen helyzet az hogy a játék a felszedhető, legyártható tárgyakra koncentrál így a hosszú távú megoldást ezen tárgyak személyre szabhatósága biztosítaná. A Mystic egy ígéretes lépés ebbe az irányba. De mi lesz a végjátékban?

A karakterek erősítését jelen pillanatban a fő értékek növelésével próbálják megoldani. Megadják a  szabadságot, hogy eldöntsük mire fordítunnk nagyobb hangsúlyt a paragon szintek megszerzésével. De a kívánt skill erősítésre még mindíg nincsen koncepció. Lássuk hogyan lehetne egy ilyen lehetőséget a játékba ültetni, kezdjük az alapoknál.

Gondoljuk végig a tényeket, a jelen rendszerből számoljunk, milyen lehetőségeink vannak úgy hogy minimális tárgyváltoztatással lehetővé tegyük a rendszert. Tehát vegyük sorra hány socket-ünk van elérhető?

Sisak – 1

Mellvért – 3

Nadrág  – 2

a két Gyűrű – 2

Amulett – 1

Mivel van olyan Legendary kesztyű és csizma amiben van socket így még arra is számolok

Csizma – 1

Kesztyű – 1

Ha egy ilyen rendszer bármikor élesbe menne a játékba, egységesíteni kéne az egy és két kezes fegyverek hány socket-tel rendelkezhetnek.

Egykezes fegyver – 1

Kétkezes fegyver – 3

Pajzs – 2

Class specifikus off-hand – 2

Ez összesen 14 socket.

Az új rendszerrel (maradjunk a rúna szó kifejezésnél így mindenki tudja mire gondolok) természetesen nincsen lehetőségünk hogy egy tárgyon belül állítsunk össze egy teljes rúnaszót, és persze az sem alternatíva hogy csak fehér tárgyakba engedélyezzük hiszen a végjátékról beszélünk. Tehát magának a rendszernek nem egy tárgyra kell összpontosítani hanem teljes felszerelésre kiterjesztve kell működnie. Bár ha megkötéseket akarunk kötni egyes rúnákhoz arra is van lehetőség(pl: csak kesztyűbe, vagy mellvértbe helyezhető). Mivel egy hosszú távú rendszerről beszélünk, hogy mindegyik rúnának legendary-nak kell lennie. Hogy elkerüljük az eshetőség rizikó faktorát, maguknak a rúnáknak biztosítani kell a legyárthatóságot.

Vegyük részletesen. Minimum rúna szó 3-tól 10-rúnáig. Így marad még hely gem-eknek, vagy ami a lényeg szerintem még egy szónak. Igazán hosszú távú fejlődést a rúnaszó rendszer úgy biztosítana ha a rúnák és rúnaszavak közötti kapcsolat új képességekkel kecsegtetne. Ezt hogyan értem?

És a rendszernek a szett rendszerhez hasonlóan kéne működni. Van egy 5 rúnából álló rúna szavad minden egyes rúna behelyezésekor megkapod azokat a pluszokat amit maga a rúna ad. Mikor végre össze gyűjtötted a a rúna szót akkor megkapod az általa biztosított pluszokat, úgy ahogy a set-rendszernél. Ezután van még 9 helyed, és van még egy 6 és egy 3 rúnából álló rúna szavad. Mindegyiket behelyezed a felszerelésedbe és mindegyikért megkapod az érte járó pluszokat. De ez nem lenne más mint a set-rendszer socketes verziója, semmi extra. Akkor lenne értelme ha a rúnaszavak is kapcsolódnának és tovább “gerjesztenék” egymást. Tehát besocketelted a második és harmadik rúna szót milyen pluszokat is adhat a 2-3 rúnaszavas kombináció?

Ezen a szinten, ennyi erőfeszítés után nem várunk még több pluszt a fő értékeinkre (Nem azt mondom hogy azok nem fontosak). Mi lenne ha végre olyan jutalmak kerülhetnének a kezünkbe, amik használhatóak is és magát a játék élményt változtatják, mint például, több rúna választható a skillek alatt. Vagyis minden új bekapcsolódó rúna-szó lehetőséget adna egy újabb, extra rúna választásához a skill táblából.

Mivel minden %-os alapon működik lehetőséget biztosítanának ezen százalékok választás szerű növelésére. Ha ezen a vonalon gondolkodunk akkor a legyárthatóság tűnik ésszerűnek, a skill választás lehetőségével.

Az is szóba jön, ha a rúnák maguk teljesen új skill-rúnákat foglalnának magukba, ezen az alapon egy teljes rúnaszó teljesen új skill-t biztosíthatna.

MEGOSZTÁS
Következő cikkDIABLO 3 – BEJELENTVE!