Blizzcon élménybeszámoló

Professor J . Hírek 409

Blascid jelentkezett egy hosszú élménybeszámolóval a Diablo.incgamers-re az idei Blizzconról, melynek fontosabb elemeit kiemelném.

Jay Wilson egy nagyon szerény és fantasztikus ember, aki nincs elszállva magától és készségesen szánt rám a maga idejéből. Körülbelül 20 percet sikerült vele beszélnem, s mint kiderült, nem mondott elsőre igent, mikor felkínálták neki a Diablo 3 vezetői fejlesztői pozícióját.További érdekesség vele kapcsolatban, hogy mikor kijött a Diablo 2 és sikerült egyhez hozzájutnia, elküldte a feleségét egy hétre az anyjához, hogy ő most egy hétig Diablo 2-t fog játszani, először nevetettem rajta, aztán az arcomra fagyott a mosoly, mikor közölte, halálosan komoly a story.

Most pedig következen néhány érdekesség a játékkal kapcsolatban:

  • Minden karakter saját egyéniséggel rendelkezik, ebből kifolyólag máshogy fognak reagálni az egyes NPC-kre a velük folytatott párbeszéd során.
  • Minden karakternek lesz egy saját egyedi kis bemutatkozó videója, melyből megismerhetjük az adott karakter háttértörténetét.Pl. A Demon Hunter elvesztette a családját, szeretteit, a Wizard pl. egy önelégült karakter, akit csak a hatalomvágy hajt, vagy a Barbár, aki mérhetetlen gyász érez, hogy elpusztult az otthona a Barbár hegyvidék, és keresi a helyét a világban.
  • Az egyes karakterek resource system-jei korántsem véglegesek, még változhatnak. Legjobban a Monk Spiritjével vannak a legjobban megelégedve. A Witch Doctornál gondolkodnak egy zöld trutyi színű resource kifejlesztésén, így a Mana visszakerülhetne az Arcane Power helyére, amivel nem hozta meg a várt eredményt.A resource system mennyisége a szintek növelésével nem fog változni, mindig ugyanannyi lesz, lvl 1-n és hatvanon egyaránt.
  • A skillek effektjein csökkenteni fognak, mert túl átláthatatlan lesz a terep, ha négy karakter ontja az áldást egyszerre. Ezért a saját effeketek erősségét lehet majd állítani, továbbá, ha többen harcolnak, aki nem harcol épp (pl. nem fér be a folyosón, csak a többiek után), valamint a többi karakter lebutított effektekkel látja, amit te éppen varázsolsz.
  • Blastkidnek volt egy ötlete, miszerint  a D2-ben volt olyan, hogy ha beírtál egy parancsot a chatbe a /players X (X valós szám 1-7 közt), akkor erősebbek lettek a mobok, mintha annyival több játékos lenne a pályán-lesz-e hasonló a Diablo 3-ban is?Ennek főleg single playerben volt haszna. Jay Wilson örömmel fogadta az ötletet, elképzelhető, hogy megvitatják a srác ötletét.
  • Blastkid az általános játékélményről annyit fűzött hozzá, hogy a sötét gótikus hangulatban nem fognak csalódni az emberek.A Health Globe system nagyon jóra sikerült, egyáltalán nem lassítja a dinamikus és akciódús játékmenetet. A hangok is fantasztikusra sikeredtek, főleg a spellek hangjai, valamint ajánlatos lesz fülhallgatóval játszani, mert ha egy NPC-vel beszél a karakter és pl. a bal oldalán áll, akkor a bal fülben hallható a hangja, ha pedig a jobb oldalon akkor a jobb fülben lesz hallható a hangja, ami szintén nagyon ötletes. Sajnos Shrinek-ba és random eventekbe nem sikerült belefutnia, viszont a skill rúnákkal, tényleg változatos a játék, és nagyban növeli az újrajátszhatóságot, évekig fogunk még játszani vele, ha megjelent.Nem sok tárgyat vett fel, inkább csak a kékeket, meg rare-ket, melyeknek 6-7 statja is, volt, ami szintén jó húzás.

  • A harc nagyon dinamikus és folyamatos, minden karakter máshogy harcol, a wizardnál pl. ügyelni kell rá, hogy ne engedjük közel a szörnyeket és a többinél is érdemes használni a lassító, stunoló effekteket.Összegében egy nagyon élvezetes és fantasztikus játékot próbálhattott ki a Blizzconon.

Forrás:

Comments (21)

  • avatar

    Professor J

    |

    Válasz blackened #20 üzenetére:
    A D1-s íj, nyíl hangeffekt nagyon is jó volt :)

    Reply

  • avatar

    blackened

    |

    “A hangok is fantasztikusra sikeredtek, főleg a spellek hangjai…”
    Ha már itt járunk, a Demon Hunter lövése(i) ugyanaz a hang, mint ami a Diablo 1-ben volt íj használatnál. Fantasztikus az tény, de nem régi már kicsit? :D

    Reply

  • avatar

    Aarchie

    |

    Válasz Professor J #18 üzenetére:
    Hát mondjuk olyan botrányxar hangefektekkel, mint a Guild Wars is lehet sikeres a játék. :D (maga a game jónak mondható, a hangokról beszéltem)

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    Válasz Rakamaz #17 üzenetére:
    Igen, szó szerint nem ajánlja, de ha szép nagy fülest vesz, akkor lehet jobban fog szólni mint egy 2 mezei hangfalon (nem házimozi setre gondoltam). Házimozi-n meg egyértelmű, hogy jobban szól minden. A spellek hangjairól a megjegyzését úgy értette, hogy elég életszerűre sikerekedtek, pl. tűz, robbanások,fagy villám, saveffekt (acid/poison), arcane stb.

    Reply

  • avatar

    Rakamaz

    |

    “… a sötét gótikus hangulatban nem fognak csalódni az emberek.” – helyes :)
    “A Health Globe system nagyon jóra sikerült, egyáltalán nem lassítja a dinamikus és akciódús játékmenetet.” – nagyon örülök.
    “A hangok is fantasztikusra sikeredtek, főleg a spellek hangjai…” – hmmm?

    “valamint ajánlatos lesz fülhallgatóval játszani, mert ha egy NPC-vel beszél a karakter és pl. a bal oldalán áll, akkor a bal fülben hallható a hangja, ha pedig a jobb oldalon akkor a jobb fülben lesz hallható a hangja, ami szintén nagyon ötletes.” – itt egy pillanatra meglepődtem, házimozi szettről még nem hallott a csóka? Aztán elolvastam az eredeti cikket és itt egy picit pontatlan a fordítás:
    Inkább így kb. “A hangok egész jók (blabla), szépen görögnek előre hátra és tolódnak a bal és jobb fülek között. Például: a varázslatok hangja mindkét fülben kezdődik és utána eltolódik a jobb oldalra, vagy az npc-k beszédét is annak megfelelően hallod, hogyan áll az npc-hez képest a karaktered: ha a karakter bal oldalán van, balról, ha szemben, akkor mindkettőből, és ha a jobb oldalán akkor jobb oldalról. ÉN személy szerint egy minőségi fülhallgatóval szeretném játszani a Diabló hármat.” – Hopsz! Szó sem volt arról, hogy ajánlaná. Bocsi.

    És én is hozzáteszem: remélem a kettőnél több hangszóróval rendelkező egyéneknek sem kell csalódniuk! :))

    Reply

  • avatar

    Macir

    |

    “a Wizard pl. egy önelégült karakter, akit csak a hatalomvágy hajt”
    Ezzel a mondattal megingott bennem hogy talán mégse Dh-val hanem Wizardal kezdek:D

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    Válasz Aarchie #12 üzenetére:
    Figyi Aarchie, nem a mondanivalód tartalmára értettem, hanem a stílusodra a bal lábas példát. Lassan mintamagyar lehetsz a pesszimizmusoddal.. :)

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    Válasz chasy #10 üzenetére:
    Senki nem mondta, hogy a srác ötlete, csak annyit mondtam, hogy megemlítette Jay-nek, és a D3 kapcsán ez a téma még nem került fel, ennyi az egész.

    Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Nem a Players 8 at kellet volna beírni, hogy erősebbek legyenek, és több tapasztalat legyen?

    Reply

  • avatar

    Aarchie

    |

    Válasz chasy #10 üzenetére:
    Látjátok nekem most is igazam volt :D

    Reply

  • avatar

    Huskotabagó

    |

    Amit olvashattam, azzal megvagyok elégedve, minden okés. Amit hiányolok, hogy Hirelingekről nem sok szó esik, kíváncsi vagyok, hogy lesznek-e egyáltalán. D2-ben nagyon lehetett építeni rájuk, főleg az a act 2-esekre. Lehet, hogy a kérdések topicba kellet volna ezt írnom, ha arról van szó, akkor a választ majd elolvasom ott. Viva Hirelings!! ;-]

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    Most igazat adok Aarachie-nak. Megy milyen srác ötlete? egyáltalán nem is az ő ötlete a /player 8-as parancs

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    Aarchie:
    Most már tényleg meg kell kérdeznem.
    Féllábú vagy?
    Mert mintha mindig bal lábbal kelnél fel.

    Reply

  • avatar

    Aarchie

    |

    “Jay Wilson örömmel fogadta az ötletet, elképzelhető, hogy megvitatják a srác ötletét.”

    persze, hmm majd el is hiszem hogy most kezdett gondolkozni a players8as ötletlen a Blizz.. Persze, NoobKid a messiás isteni sugallatával bogarat ültetett a Blizz fülébe. mekkora Bullsht!!

    Reply

  • avatar

    JOE_

    |

    X valós szám 1-7 között? 5, 987234 playert sosem írtam még be, de kipróbálom…:D

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    Válasz Angier #5 üzenetére:
    Köszönöm az építő jellegű kritikát, javítom, oda idézőjelet fogok tenni.

    Reply

  • avatar

    Angier

    |

    (Wizard-dal kezdek én is)

    Korábban én is olvastam ezt a cikket az eredeti helyén. Jó kis infók, marha jó lesz a játék. Annyit megjegyeznék, hogy az utolsó előtti bekezdéstől a fordítás néha indokolatlanul átment harmadik személyből első személybe (“Nem sok tárgyat vettem fel”, stb.). Ettől eltekintve amúgy okés a meló, bár itt már csak úgy átszaladtam rajta.

    Reply

  • avatar

    beliah

    |

    Van 1 olyan érzésem, hogy nem a karakterek személyisége lesz a mérvadó nálam…:D Wizard ^^

    Reply

  • avatar

    Habbal

    |

    Én monk és DH között vacilálok, de úgyis kiveszek egy hét szabit a megjelenésnél hogy el tudjam dönteni mit is húzok fel először 60-ra :)

    Reply

  • avatar

    Isual

    |

    Én azzal kezdek! :D

    Reply

  • avatar

    Foxi

    |

    “a Wizard pl. egy önelégült karakter, akit csak a hatalomvágy hajt”
    valószínűleg ezzel fogok játszani utoljára, vagy kis se próbálom :-)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.