Bashiok a Magic Find-ról ismét

Professor J . Hírek 132

Bashiok ismét a Magic Find (mekkora eséllyel találsz varázserejű tárgyat-A továbbiakban MF) működéséről mesélt nekünk. Mint azt már tudjuk, az MF értéke a karaktereknél csak a saját érték számít, partyban nem adódik össze. A Blizzard nem szeretné, ha a Diablo 2-höz hasonlóan ismét az MF lenne a mérvadó stat, ezért a játék komplexitásából adódóan, nem lesz érdemes MF-re gyúrni, mert pl. a gemeléssel, MF-s tárgyak gyűjtésével könnyen elképzelhető, hogy gyengébb karakterünk lesz, amiből következik,hogy könnyebben meghalhat, így nem bocsátkozik bele felesleges ütközetekbe a multiplayer játékban.Ebből következik, hogy loot-t (zsákmányt, tárgyakat) sem kap, mert csak az kap lootot, aki sebzi is a monstereket, AFK embereket és Leechereket nem tűr meg a játék, mert kooperatív csapatmunkára ösztönöz a nehézsége miatt. Ördögi kör ez, maga a 22-s csapdája. Én ennek kifejezetten örülök, hogy kevesebb hangsúlyt kap az MF, több lesz a kihívás a kooperatív játékban, ezáltal a karakterek húzása is elkerülhető lesz.

It’s very likely that magic find (MF) will be restricted to very specific uses. It would work on a per player basis, so if I have some MF it would affect what drops I see and not yours. For the sake of co-op we don’t ask that you damage an enemy to receive experience or drops, only that you’re within a close proximity. Asking every player to damage an enemy in order to receive experience or loot encourages really disruptive behavior that undermines the intent of co-op. So the situation being described could be a problem, but…

As I said it’s probably going to be fairly heavily restricted to specific sources and amounts. As an example, completely hypothetical, let’s say that the only magic find available is from placing a diamond gem in a head slot. It’s useful because of the amount it provides, but maybe other gems in a head slot provide things like bonus XP, bonus gold, etc. Then it’s not a choice of power vs. MF and building characters around the system, but a choice between interesting bonuses that will probably change through the career of a character. Anyway, that’s just a thought on how it could work. It’s still under consideration. We like the idea of having some way to improve your chances to find magic items, but not as a driving statistic for characters.

It’s also worth pointing out in this case that enemies in Diablo III are more sophisticated. You’ll find them targeting characters in your group they perceive as weaker, keeping distance, and cooperating to try to kill you and your group. So having one person run ahead to face pull everything, let alone be able to solo everything in a multiplayer game, probably isn’t going to work out too well.

Forrás:

Comments (28)

  • avatar

    Orpheus

    |

    Eszerint, nincs értelme MF-re pakolni, úgy értem egyáltalán nincs?
    Mert ha úgyis az számít, hogy mennyit sebzel, akkor mindegy mennyi MF-ed van.

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Számítani számít mennyi az az annyi MF, a fejlesztők annyit szeretnének elérni, hogy ne az legyen, mint a D2-ben, hogy egy MF-re gyúrt játékos röhögve szétcsapjon bármit is, és ne az MF legyen a mérvadó stat.

      Reply

  • avatar

    Jason

    |

    Én meg remélem, hogy a legjobb cuccokért, legjobb receptekért legalább úgy meg kell majd dolgozni, mint a D2 -ben egy SoJ -ért, ami nekem pl fél év játék után esett 1 darab.

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Ezen a jó szokásán nem fog szerintem változtatni a Blizzard. :)

      Reply

  • avatar

    Rudi

    |

    Sztem ha xp-mf bónuszt kell összehasonlítani, én az xp-re szavaznék, mert az mondjuk biztos +5% minden mobnál, míg az mf csak +5% ESÉLY, hogy jobbat kapok….

    Reply

  • avatar

    xRand0mH3rox

    |

    Én örülök, hogy nehéz lesz a game és coop-ra is ki lesz hegyezve. Annak meg szerintem nem sok értelme lenne ha az MF-nek megint túl nagy jelentősséget adnának, mert szeritem a Diablo sorozatnak mindig is az egyik legjobb része a karakter brutális cuccokba öltöztetése volt és az egyaránt rövid és hosszútávú szörakozás.
    Hagy ne kelljen külön MF geart tartani és boost csapatért kuncsorogni, hogy végül jó cuccaid legyenek.
    Tetszik a csapatjáték irány és a komplexebb harcrendszer is, remélem normal módban is sok kihívás lesz már.

    A coop-ról jutott eszembe bár lehet, hogy hülyeség… Az MF ha tárgyfüggő, pl: csak magic és/vagy gyengébb rare, akkor egy full MF karakter nem nagyon mehet bele a komolyabb boss harcokba, mert ha kapna egy nagyobb sebzést, összecsuklik. Ha viszont nem sebez (vagy egyáltalán, vagy túl keveset) akkor nem kap lootot. Szerintem valami hasonló lesz az MF “túlöltöztetés” kivédésére.

    Reply

  • avatar

    Chinook

    |

    szerintem a d2ben alapvetően nem az mfeléssel volt a gond. minden játékban ölik a bossokat hogy jobb cuccokat kapjanak.
    inkább a online boltok (item shop) b@szarintották el, azzal hogy reset után egy héttál már a lusta pöcsök már enigmában szaladgáltak…

    Reply

    • avatar

      xRand0mH3rox

      |

      Ez mennyire igaz. Én nagyon remélem, hogy tényleg egy szigorú resource system lesz és végre normális pénzelvonás lesz a játékban. Az igazán jó dolgok legyenek különlegesek és tényleg exclusive-ok.

      Reply

  • avatar

    D3Egon

    |

    Nagyon örülök ennek a hírnek, végre itt jóvá formálják ami a 2. részben ellett túlózva. Szépen vegye ki mindenki a részét a harcból, azt nem lesz gond, arról nem is beszélve, h mindenki csak a saját loot-ját látja lennt amikor hullik és így nem lesz az , h ki a gyorsabb v bot ugye. Persze utána mehet a csere-bere, ráadásul próbálják úgy megcsinálni, h a karaktereknek értelmes tárgyat dobjon( kaszt,szint stb.-re való tekintettel). Biztos, h megoldják fainul, később max. patch-elik azt csoki. De ez megint 1 olyan dolog, h rendesen átgyúrják a legtöbb dolgot a LoD-hoz képest, és nyilván sokaknak ez nem tetszik, nekem meg pont igen. Én is toltam sokat neten és nagyon gáz volt a szitu ha az ember belegondol a multiba.

    Reply

  • avatar

    Blackzeus

    |

    Ez egy baromság…. minek and game mf karinak?? hm?? Hellen Andi olyan szépen dob.. azzal már el tradelhattél bármit..

    Nem kéne már összehasonlítani, hogy a Bashiok tól jött kijelentések hány % ban ütik egymást?

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      MI üti egymást Bashioknál?Elmondja mindig éppen mi az adott helyzet, és hogy oldják meg/próbálják kivitelezni. A mostani mondanivalójának az a lényege, hogy nem az MF lesz a játék szíve, mint a Diablo 2-ben, hanem a kooperatív játékélményre helyezik a hangsúlyt, és ez hogy fog megvalósulni.

      Reply

      • avatar

        Blackzeus

        |

        Online simán végigfogja tolni az összes kocka.. egyedül… hidd el. és fogadok egy láda sörben, ha én nem tudom megcsinálni.!!

        Reply

        • avatar

          Professor J

          |

          Igen online Single Playerben. Bocs de nem szeretek fogadni. :) Majd a bétában meglátod miről beszéltek mikor normálon szenvedsz egyedül a multiplayer gameben. :)

          Reply

          • avatar

            Blackzeus

            |

            Tudod, hogy buknád a tétet???? !! Hisz tudod, hogy 14 évesek a fő fogyasztók..:..

            Reply

        • avatar

          Vikarius

          |

          ne legyen igazad :P

          Reply

          • avatar

            Blackzeus

            |

            Jól belegondolva, tényleg ne legyen igazam.. , de te is tudod.. Ha a yenki tinik sírni kezdenek.. .. kövi patch már titkon nerfel.
            Lásd wow..

            Reply

  • avatar

    Foxi

    |

    a d2-ben nem is az számít hogy minél több legyen az mf, hanem van egy szám, amin legjobban esnek a cuccok ;-)

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Igen, 400-450% fölött már nem nagyon számít az értéke, de anno voltak 800 MF-l is rohangáló emberkék is. Örülök, hogy a D3-ban nem így lesz.

      Reply

  • avatar

    Ashmagir

    |

    Nos az új drop-rendszer szerint, mindenkinek saját drop-ja van és mindenki csak a sajátját látja, amit mindenkinek a saját paraméterei szerint neki dob a játék.
    Ha vagyunk ketten egy csapatban, nekem az mf-m 0, a társamnak 400%, és megállunk mindketten egy láda előtt, akkor ha ő nyitja ki, akkor az ő mf-je számít vagy az enyém? Vagy neki az övé, míg nekem az enyém, annak ellenére, hogy nem én nyitottam ki? Vagy hogy is?

    Másfelől viszont, ha Bashiok urat ennyire zavarja az mf, akkor minek teszik bele egyáltalán?

    Reply

    • avatar

      grusalak

      |

      Ha nem tennék bele, akkor sokaknak hiányozna. A többleteket mindenki szívesen fogadja, a hiányzó elemeket sokan visszasírják. (Még ha nem is használták, ilyen az ember sajna…)

      Láda esetén gondolom neked a saját MF-ed számít, míg társadnak a sajátja. Szörnyeknél sem az számít, hogy ki viszi be a halálos ütést…

      Amit nem értek, hogy miként kívánják ezt megvalósítani? Mert ha csak annyit várnak el, hogy sebezzen valaki, akkor maradhat, hogy teljes MF felszerelésben játszik valaki, és épp csak megcsiklandozza Diablo talpát. Ha viszont a sebzés mennyisége is számít, akkor a tiszta DPS kari több eséllyel kap jó felszerelést, mint aki támogató szerepet játszik részben. (?)
      Kíváncsi leszek…

      Reply

      • avatar

        Professor J

        |

        Pont ez az grusalak, ha teljesen MF-re mész, akkor “szart” sem fog érni a karaktered. :), mert a gemelésből, meg a tárgyakból szerintem hiába szedsz össze sok MF-t, akkor meg a többi statod bánja. Az end game-ban meg a legendary meg unique tárgyak nem hiszem, hogy túlságosan el lesznek eresztve MF-l.

        Reply

        • avatar

          Ashmagir

          |

          Na igen, de ahogy grusalak is kérdezte, hogy miként kívánják ezt megvalósítani?

          Mert ha 3 barbár üti folyamatosan pl. Diablo-t, míg én a háttérből (mindegy milyen intenzitású) támadást nyomok a távolsági fegyveremmel / skillemmel, de full mf cuccban, akkor az alapján dönt, hogy mit kapok, hogy mekkora az mf-m, vagy inkább az alapján, hogy összességében mennyi sebzést vittem be?

          Tehát az, hogy magamban életképtelen vagyok full mf-ben azt értem, de ha a fent vázolt formát alkalmazom, akkor vajh mi lesz? Ki kellene próbálni már :-)

          Reply

          • avatar

            Professor J

            |

            Az alapján, hogy mennyi az MF-d, a lényeg a kooperatív játék, ha afkolsz, leechelsz, nem kapsz lootot. ha sebzed folyamatosan, de az kevés akkor is tettél érte valamit hogy megkapd a lootod. Ne úgy képzeld el, hogy a full MF Wizard belenyom a bossba egy darab varázslatot és akkor unique eső várja.Meg azért szerintem most majd nem lehet összeszedni 3-400% MF-t, mint anno a D2-ben.

            Reply

        • avatar

          mazsola29

          |

          Hozzá tennék valamit! Ugyan nem toltam a dio2t neten a 3 at majd akarom de ez a mellékes dolog most. Úgy vagyok vele hogy kell az mf ember mégha vért is izzadsz vele hidd el ha multin egyedül tolod kiheréled szépen az egész játékot találod a tárgyakat és kiismered hogy mi ad nagyobb MF -t . Ha ez megvan kiépíted a lehető legnagyobb MF s emberedet amit csak lehet lehetőleg abból a kariból aminek a legnagyobb az élete ill. def képessége. Ugye multin össze ütögeted magadra a cuccokat jelen esetben az MF re hajtasz ami minnél többet adsz de addig nem teszed fel azopkat amíg annyi MF %ot vagy pontot nem találsz ami kielégíti a kívánalmaidat pl 120% ot. Utánna fogod és elkezded a legratyibb bossokat lenyomni mert még a leg fosabb cuccokkal is letolhatóak lesznek ez tuti (ugye itt már az MF t adó cuccokban vagy) . ha összeszedted a seteket vagy high cuccokat berakod a stashbe és csók az új karid meg majd amit kezdessz annak benne lesznek a cuccok amiket betaláltál és ennek megfelelően indulsz el. Magyarul alap előnyből indulsz ! Így lehet megkerülni ezt az MF mizériát vagyis ez csak az 1ik mód!!

          Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Én eddig sem arra mentem! A pályán elég jó cuccot lehetett kapni! Pláne Hell-en! És meg se bántam!

    Reply

  • avatar

    Gaboka

    |

    hát én nemtudom ezt az MF-et én nem nyomta m neten a d2t :D max lan partyn

    Reply

  • avatar

    gyufa

    |

    Lehet hogy én értem félre, de mintha azt írná hogy mindenki aki elég közel van kap xp-t és loot-ot, mert ha nem így lenne az furcsa dolgokhoz vezetne.

    Ha az mf és az xp bónusz van csak szembeállítva egymással az tényleg érdekes, mert vagy egy kicsit jobb felszerelésed van, vagy kicsit magasabb szintből adódóan vannak bónuszaid.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.