Kezdőlap Hírek Bashiok a Magic Find-ról ismét

Bashiok a Magic Find-ról ismét

2
0
MEGOSZTÁS

Bashiok ismét a Magic Find (mekkora eséllyel találsz varázserejű tárgyat-A továbbiakban MF) működéséről mesélt nekünk. Mint azt már tudjuk, az MF értéke a karaktereknél csak a saját érték számít, partyban nem adódik össze. A Blizzard nem szeretné, ha a Diablo 2-höz hasonlóan ismét az MF lenne a mérvadó stat, ezért a játék komplexitásából adódóan, nem lesz érdemes MF-re gyúrni, mert pl. a gemeléssel, MF-s tárgyak gyűjtésével könnyen elképzelhető, hogy gyengébb karakterünk lesz, amiből következik,hogy könnyebben meghalhat, így nem bocsátkozik bele felesleges ütközetekbe a multiplayer játékban.Ebből következik, hogy loot-t (zsákmányt, tárgyakat) sem kap, mert csak az kap lootot, aki sebzi is a monstereket, AFK embereket és Leechereket nem tűr meg a játék, mert kooperatív csapatmunkára ösztönöz a nehézsége miatt. Ördögi kör ez, maga a 22-s csapdája. Én ennek kifejezetten örülök, hogy kevesebb hangsúlyt kap az MF, több lesz a kihívás a kooperatív játékban, ezáltal a karakterek húzása is elkerülhető lesz.

It’s very likely that magic find (MF) will be restricted to very specific uses. It would work on a per player basis, so if I have some MF it would affect what drops I see and not yours. For the sake of co-op we don’t ask that you damage an enemy to receive experience or drops, only that you’re within a close proximity. Asking every player to damage an enemy in order to receive experience or loot encourages really disruptive behavior that undermines the intent of co-op. So the situation being described could be a problem, but…

As I said it’s probably going to be fairly heavily restricted to specific sources and amounts. As an example, completely hypothetical, let’s say that the only magic find available is from placing a diamond gem in a head slot. It’s useful because of the amount it provides, but maybe other gems in a head slot provide things like bonus XP, bonus gold, etc. Then it’s not a choice of power vs. MF and building characters around the system, but a choice between interesting bonuses that will probably change through the career of a character. Anyway, that’s just a thought on how it could work. It’s still under consideration. We like the idea of having some way to improve your chances to find magic items, but not as a driving statistic for characters.

It’s also worth pointing out in this case that enemies in Diablo III are more sophisticated. You’ll find them targeting characters in your group they perceive as weaker, keeping distance, and cooperating to try to kill you and your group. So having one person run ahead to face pull everything, let alone be able to solo everything in a multiplayer game, probably isn’t going to work out too well.

Forrás: