Bashiok a Skill rendszer működéséről

Professor J . Hírek 461

Bashiok újabb dolgokat tisztázott a Skill rendszerrel kapcsolatban a hivatalos fórumokon. A kezdeti Skillek kevés resource-be fognak kerülni, vagy teljesen ingyenesek lesznek ezzel is megkönnyítve a játékosok dolgát.Ahogy a játékos halad történetben és lépkedi a szinteket, úgy válnak elérhetővé az egyre erősebb és egybe látványosabb képességek (mind sebző, mind védekező varázslatok), melyek használatához értelemszerűen több resource kell. A Tier 1-s és 2-s képességek közül jónéhány megállja majd a helyét nagyobb nehézségi szinten is,ha az ember több pontot pakol rájuk, így nem feltétlen kell a playernek csupán a Tier 6-7-s Skillekre támaszkodnia. A karakter számára az összes aktív Skill elérhetővé válik Normal nehezségi fok végére, tehát a szint korlátok lesznek nagyok az egyes Tierek közt.

Nice discussion. So yeah, skills are tiered out for progression. Not only as a reward as you level up, but also to ensure we’re not dumping the entire game on a new player. Early tier skills tend to be cheap or free to cast, and have fairly straight forward mechanics and uses (do damage to enemies). As the tiers progress we introduce more complex systems, avoidance, mobility, maybe skills that cost a little more, or require a bit more finesse to pull off well. Then we get to the end of the tiers and these are usually the biggest, most expensive, and visually impressive. The tiers do start out simply and progress toward the bigger and ‘cooler’ spells. As they should. We can also design and tune the beginning of the game with the skills available in mind, which really helps to ensure those first few hours aren’t frustrating.

Anyway, as I said, the end tier skills also tend to be the most expensive. While I’m sure there will be builds that take all the end tier skills, people will still need to pick skills throughout the tree to create a solid character, and we’re designing the skills to ensure they can continue to be as viable as possible regardless of character level. Some first and second tier skills will scale really well and I don’t doubt will be bread and butter for a number of builds.

And just an FYI repeat of info – The leveling progression is designed that you’d have all your skill tiers unlocked before you finish Normal.

Forrás:

Comments (16)

  • avatar

    Nabunaid

    |

    Én biztos vagyok benne, hogy majd többször újra lehet osztani a pontokat, de nyilván a néhány ingyenes után komoly követelménye lesz, de akkor is lesz.

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Világos, hogy többször újra lehet osztani a Skill pontokat, de hogy milyen feltételek mellett, arról még nem nyilatkozott a Blizzard.

      Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    De a skill újraelosztás végtelen lesz és ingyen? Nem hinném!

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Nem hiszem, hogy napi szinten tolnál egy skill újraelosztást.

      Reply

  • avatar

    Nabunaid

    |

    Hála istennek! Nem is volt annál bosszantóbb dolog, mint azért szenvedni egy tucat szinten át, hogy majd egy áhított buildet hozhassak létre. Itt végre mindig élvezetes lehet, mert később úgyis átvariálhatom attól függően mire lesz szükség, vagyis inkább attól függően éppen milyen rúnáid vannak… ;)

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    A lényeg, hogy elvileg úgy lesz megcsinálva, hogy szívesen telepumpálod az alacsonyabb skillt is, egyfelől mert szükséged lesz rá, hogy továbbhaladj másfelől mert a low costjával hellen is hasznos spamolni, harmadszor pedig ugye lesz respec ha valamit mégis inkább kicserélnél. Ezek után nincs okod tartogatni a skill pontokat.

    Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Amúgy lehet nem ide jön de mivel skilles megemlítem! A Barbár, Monk (szökken) ugrik a WD szellem lesz, DH átszökken az akadályokon, Wizznek meg ott a Teleport! És elvileg kell a továbbjutáshoz! {Vagy nem?} De akkor kb…miért kell hozzá level15? Bashiok mondta régen, hogy minden kasztnak lesz ilyesmije.

    Reply

    • avatar

      Nabunaid

      |

      Nem tudom a Varázsló miért csak a legmagasabb szintű skillek között kapja meg. Megjegyzem azért durva, hogy míg pl. a varázsló csak teleportálni tud, addig a barbár ugye ugrik, tud futni is /mikor örvény marad a lába nyomában/ illetve tud rohamozni, ja és szigonnyal oda rántani ellenfeleket, magyarán 4 féle képességgel képes utolérni… Az nagyon tetszik a Witch Doctorban, hogy ő egyszerűen átlép egy másik dimenzióban és mindenkitől láthatatlanul, sérthetetlenül elsétál… :D Az egyik videóban bent volt szerencsétlen a lassító gömbben és már elvarázsoltak rá egy meteort, erre egyszerűen elnyomott egy Spirit Walkot és voilá, máris megúszta és elsétált… :D

      Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Igen minden kasztnak lesz ilyesmije. Nem azért vannak, mert kellenek, hanem mert vészhelyzetben hasznosak, vagy út lerövidítésként is használhatóak olykor. A teleportot a Wizard még Normal vége előtt megkapja, addig meg elbánik anélkül is a monsterekkel.

      Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Jaja! Amúgy a sáskaraj így is úgy is terjed! Én inkább power rúnát raknék bele. A Fetish Army meg aztán tényleg kemény lesz! Talán még keményebb a Grasp of the Dead skill aminél kezek törnek ki a földből! Már várom! Az aztán kemény lesz! Elvileg nagyon ütős skill!

    Reply

  • avatar

    Rudi

    |

    Jól fordítottad Prof, az van odaírva hogy some, nem pedig az hogy all, tehát csak néhány…….

    Reply

  • avatar

    Nabunaid

    |

    A sáska raj nem is olyan alacsony szintű képesség, és valóban, én is sokat várok tőle magas szinten is, főleg egy hetes szintű multirúnával és 15-20 skill ponttal… XD
    Vagy a Fetish Army skilltől, igaz ez az egyik legmagasabb szintű, de ha már 5 pontnál 19 kis mitugrász fétist idézhetünk, akkor remélem 20 pontnál már 34-et… Azért az már tényleg sereg! Egy ijesztés elnyomni, aztán amíg az ellen futkározik, addig darálhatnak a srácok! :D

    Reply

  • avatar

    D3Egon

    |

    Ez teljesen megnyugtató, azonban: ” A Tier 1-s és 2-s képességek közül jónéhány megállja majd a helyét nagyobb nehézségi szinten is,ha az ember több pontot pakol rájuk”
    Most mi van? Azt mondták korábban, hogy MINDEN skill minden nehézségi szinten MEGÁLLJA a helyét, erre most ez van, h Jónéhány? Pff. Ezt remélem ők sem gondolták komolyan, maradjon az első verzió kedves D3 Team, köszike. :D

    Reply

    • avatar

      xRand0mH3rox

      |

      Szerintem mindennek meg lesz az ára. Kimaxolva az alacsony tierben lévő skillek jó töltelékek lesznek aprításhoz hell-en is, míg a magasak ugyanígy maximumra fejlesztve zabálni fogják a resource-ot, de nagyot szólnak. Kelleni fog pár alacsony szintű is puffogtatni meg CC-zni amíg a nagyágyúk újra készen nem állnak.
      És persze ki tudja mit művelnek majd a rúnák még velük ezen felül, például egy 12-16-os magic missile golyószóró nem hangzik rosszul. ;)

      Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      A “jónéhány szót én bigyessztettem oda, ezek szerint kár volt. Az összes Skill jó lesz minden nehézségi fokon.

      Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Meg vagyok nyugodva! Ha a kisebb szinten lévő skillek is sokat sebeznrk megpakolva! WDnél ott a sáskaraj tömegbe! Meg a Barbárnál is jól jöhet a bazi nagy buzogányos ütés! Gondolom kimaxolva a bossok életét zabálja:D?! D2be baj volt, hogy a Barbár nagy ütés skillje és a 30as szinti akárhogy is nézve 30as sokkal erősebb volt és nem érte volna meg rögtön az elsőre rakni ráfele, mint az állat!:D:D

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.