Kezdőlap Hírek Bashiok a Skill rendszer működéséről

Bashiok a Skill rendszer működéséről

48
0
MEGOSZTÁS

Bashiok újabb dolgokat tisztázott a Skill rendszerrel kapcsolatban a hivatalos fórumokon. A kezdeti Skillek kevés resource-be fognak kerülni, vagy teljesen ingyenesek lesznek ezzel is megkönnyítve a játékosok dolgát.Ahogy a játékos halad történetben és lépkedi a szinteket, úgy válnak elérhetővé az egyre erősebb és egybe látványosabb képességek (mind sebző, mind védekező varázslatok), melyek használatához értelemszerűen több resource kell. A Tier 1-s és 2-s képességek közül jónéhány megállja majd a helyét nagyobb nehézségi szinten is,ha az ember több pontot pakol rájuk, így nem feltétlen kell a playernek csupán a Tier 6-7-s Skillekre támaszkodnia. A karakter számára az összes aktív Skill elérhetővé válik Normal nehezségi fok végére, tehát a szint korlátok lesznek nagyok az egyes Tierek közt.

Nice discussion. So yeah, skills are tiered out for progression. Not only as a reward as you level up, but also to ensure we’re not dumping the entire game on a new player. Early tier skills tend to be cheap or free to cast, and have fairly straight forward mechanics and uses (do damage to enemies). As the tiers progress we introduce more complex systems, avoidance, mobility, maybe skills that cost a little more, or require a bit more finesse to pull off well. Then we get to the end of the tiers and these are usually the biggest, most expensive, and visually impressive. The tiers do start out simply and progress toward the bigger and ‘cooler’ spells. As they should. We can also design and tune the beginning of the game with the skills available in mind, which really helps to ensure those first few hours aren’t frustrating.

Anyway, as I said, the end tier skills also tend to be the most expensive. While I’m sure there will be builds that take all the end tier skills, people will still need to pick skills throughout the tree to create a solid character, and we’re designing the skills to ensure they can continue to be as viable as possible regardless of character level. Some first and second tier skills will scale really well and I don’t doubt will be bread and butter for a number of builds.

And just an FYI repeat of info – The leveling progression is designed that you’d have all your skill tiers unlocked before you finish Normal.

Forrás: