Kezdőlap Hírek Bashiok és a kísérők

Bashiok és a kísérők

3
0
MEGOSZTÁS

Az elmúlt hét slágertémája a followerek kérdése volt a Diablo 3 communitybe, mi se maradjunk ki belőle, összegyűjtöttem pár pro-t és kontrát a játékból való kimaradásukról.

Szummázva a problémát: az alap mondás az, hogy a Diablo 3 followerjei nem a Diablo 2 mercenarijainak a mintájára készültek, hanem afféle tutorialként és játékbemutatásához, így a vége felé már nem lesz sok hasznuk. Sokan úgy gondolják, hogy ez a hozzállás hibás, mivel egy elég komplex featuret vesznek ki a készítők így a játékosok kezéből, ezzel csökkentve a multiplayer játékélményt. Rengetegen kérdezték a blizzardot, miért vesztegették az idejüket egy ilyen szépen kidolgozott rendszerre, ha a végén nem lesz használható a coop játékban.

Bashiok reakciói

  • Semmiképpen sem vesznek ki a játékosok nagy részének a kezéből featuret, mivel az adataik alapján az előző játékaikat a nagytöbbség megvásárolta, végigjátszotta normálon, talán egy-két napot multizott és utána a polcra rakta. Csalóka azt gondolni, hogy a vásárlók többsége sokáig a Diablo 3 mellett fog maradni. (Persze elég nagy játékos közösségre számítanak, de még így is a többszöröse fogja azért megvenni, hogy csak belepillantson)

  • A followereket megpróbálták egy kicsit olyanra szabni, hogy egy másik player érzését keltsék. Így az egyszeri játékos is talán kedvet kap a multiplayer játékhoz, ahol viszont már nem kell számítógép által irányított NPCkkel bajlódnia, hiszen akár hús vér emberek társaságában is játszhat.

  • A harmadik indok, hogy mivel ezek részletesen kidolgozott karakterek, amik a történetet is előre viszik és nagyszerűen szórakoztatnak a beszólásaikkal single palyerben, de ezt nem tudják visszaadni multiban, mivel ott a playerek inkább egymással ebszélgetnének, mint hogy npc-k nonstop szövegelését hallgassák.

  • Régebben a followerek elérhetőek voltak a multiplayerbenn (sőt most is, egy bug miatt a jelenlegi tesztbuildben amin Bashiokék játszanak – imádja rendszeresen emlegetni, hogy ő már minden nap tolja a játékot amúgy) és  4 emberes játékokban, esetleg több witch doctorral akkora volt a káosz a +4 follower és a petek miatt, hogy átláthatatlanná váltak a csaták. Ez is részét képezte annak, hogy kivették őket a játékból.

  • Attól senki se féljen, hogy emiatt sok ember single player játékokat fog nyitni, hogy Followerrel boostolt magicfinddal egyedül magicfindoljon, mert úgy lesz kitalálva a rendszer, hogy bár lehet MF-es ruhát rakni a kísérőkre, vagy nem fogják túlélni a nightmare/hell csatákat, vagy nem fog számítani az a magicfind többlet, amit rájuk lehet aggatni.

  • Páran elbizonytalanodtak, hogy miért is geareljék fel a segítőjüket, ha Normál után már nem veszik hasznát. Erre Bashiok válasza egyszerűen annyi, hogy miért ne? sok pénzbe nem kerül, szórakoztató és ha szükséged lenne az itemeire bármikor szétbonthatod őket amikor már nem kellenek.

Az én kérdésem viszont az, hogy Nektek kielégítőek-e ezek az indokok? Néhány közülük nagyon gyenge, például, hogy “úgyse tudnánk figyelni rájuk multiplayerben”, hiszen ezer és ezer módon lehetne ezt megoldani. Pár másikban viszont lehet ráció, mint hogy túl nagy káosz lenne a csatatéren velük együtt.

Szerintetek fair csere az átlátható harctérért elvenni a Diablo II-es gearelődés egy nagyon fontos szereplőjét? Vagy esetleg van valami más, Bashiok által nem említett indok is a döntés hátterében?

Forrás: