Bashiok és a kísérők

Westy . Hírek 527

Az elmúlt hét slágertémája a followerek kérdése volt a Diablo 3 communitybe, mi se maradjunk ki belőle, összegyűjtöttem pár pro-t és kontrát a játékból való kimaradásukról.

Szummázva a problémát: az alap mondás az, hogy a Diablo 3 followerjei nem a Diablo 2 mercenarijainak a mintájára készültek, hanem afféle tutorialként és játékbemutatásához, így a vége felé már nem lesz sok hasznuk. Sokan úgy gondolják, hogy ez a hozzállás hibás, mivel egy elég komplex featuret vesznek ki a készítők így a játékosok kezéből, ezzel csökkentve a multiplayer játékélményt. Rengetegen kérdezték a blizzardot, miért vesztegették az idejüket egy ilyen szépen kidolgozott rendszerre, ha a végén nem lesz használható a coop játékban.

Bashiok reakciói

  • Semmiképpen sem vesznek ki a játékosok nagy részének a kezéből featuret, mivel az adataik alapján az előző játékaikat a nagytöbbség megvásárolta, végigjátszotta normálon, talán egy-két napot multizott és utána a polcra rakta. Csalóka azt gondolni, hogy a vásárlók többsége sokáig a Diablo 3 mellett fog maradni. (Persze elég nagy játékos közösségre számítanak, de még így is a többszöröse fogja azért megvenni, hogy csak belepillantson)

  • A followereket megpróbálták egy kicsit olyanra szabni, hogy egy másik player érzését keltsék. Így az egyszeri játékos is talán kedvet kap a multiplayer játékhoz, ahol viszont már nem kell számítógép által irányított NPCkkel bajlódnia, hiszen akár hús vér emberek társaságában is játszhat.

  • A harmadik indok, hogy mivel ezek részletesen kidolgozott karakterek, amik a történetet is előre viszik és nagyszerűen szórakoztatnak a beszólásaikkal single palyerben, de ezt nem tudják visszaadni multiban, mivel ott a playerek inkább egymással ebszélgetnének, mint hogy npc-k nonstop szövegelését hallgassák.

  • Régebben a followerek elérhetőek voltak a multiplayerbenn (sőt most is, egy bug miatt a jelenlegi tesztbuildben amin Bashiokék játszanak – imádja rendszeresen emlegetni, hogy ő már minden nap tolja a játékot amúgy) és  4 emberes játékokban, esetleg több witch doctorral akkora volt a káosz a +4 follower és a petek miatt, hogy átláthatatlanná váltak a csaták. Ez is részét képezte annak, hogy kivették őket a játékból.

  • Attól senki se féljen, hogy emiatt sok ember single player játékokat fog nyitni, hogy Followerrel boostolt magicfinddal egyedül magicfindoljon, mert úgy lesz kitalálva a rendszer, hogy bár lehet MF-es ruhát rakni a kísérőkre, vagy nem fogják túlélni a nightmare/hell csatákat, vagy nem fog számítani az a magicfind többlet, amit rájuk lehet aggatni.

  • Páran elbizonytalanodtak, hogy miért is geareljék fel a segítőjüket, ha Normál után már nem veszik hasznát. Erre Bashiok válasza egyszerűen annyi, hogy miért ne? sok pénzbe nem kerül, szórakoztató és ha szükséged lenne az itemeire bármikor szétbonthatod őket amikor már nem kellenek.

Az én kérdésem viszont az, hogy Nektek kielégítőek-e ezek az indokok? Néhány közülük nagyon gyenge, például, hogy “úgyse tudnánk figyelni rájuk multiplayerben”, hiszen ezer és ezer módon lehetne ezt megoldani. Pár másikban viszont lehet ráció, mint hogy túl nagy káosz lenne a csatatéren velük együtt.

Szerintetek fair csere az átlátható harctérért elvenni a Diablo II-es gearelődés egy nagyon fontos szereplőjét? Vagy esetleg van valami más, Bashiok által nem említett indok is a döntés hátterében?

Forrás:

Comments (18)

  • avatar

    sci21

    |

    érdekes. főleg az, hogy milyen nagy káoszt lehetne csinálni ha egy kisebb hadsereget toborzanánk. ebből nekem az esik le, hogy a “gépigény már most kegyetlen, ne huzzuk tovább a cérnát”…bár ez amúgy is sejthető volt. az indokokból (“miért ne?”) meg azt szűröm le, hogy ez a passzív hozzállás a blizz részéről a mercenary-k felé még változhat…

    …viszont én olyat eltudnénk képzelni, hogy ilyen eldugott helyeken, erdőkben… úgy mint a dungeon siege 2 ben … találnánk lényeket akik segítenének nekünk. majd megszeretnénk mert inteligensen alkalmazkodna a környezethez..és a végén esetleg meg is halhatna, hogy érezzük mit veszítünk. ez ha sokszor megsimétlődneakkor az szerintem eléggé személyiség fejlesztő lenne a karakternek és a írányítójának… egy virtuális világ ami valóságos érzelmeket add vissza..érdekes.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    Nem hiszem, hogy komoly gondunk lesz az új Follower-ek miatt.
    Majd megszokja mindenki, hogy ezek nem olyanok, minta a D2-ben.

    Reply

  • avatar

    CooLMaSTeR

    |

    [reply]@Rudi (#14):[/reply]

    Szvsz nem véletlenül lesznek a wizardnak is közelharci spelljei, szóval ha a kedved úgy tartja akár melee wizardot is csinálhatsz. :)

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@Rudi (#14):[/reply]

    A Wizard szerintem magas szinten Follower nélkül is megállja majd a helyét, de attól függetlenül kicsit sajnálom, hogy nem lesznek a csatlósok relevánsak nagyobb nehézségi fokon.

    Reply

  • avatar

    Rudi

    |

    Sztem hasznosak lesznek, az elején, csak azt sajnálom, hogy később nem lehet őket használni…. Pedig jó lenne, ha mondjuk egy varázslóval hellen se kéne azért aggódni, hogy ki tankolja neked a szörnyeket, mert a templarod meghal ha csak ránéz egy mob. Ott majd össze-vissza kell futkosnod, hogy meg ne üssenek? Király….. :(

    Reply

  • avatar

    gyufa

    |

    Ha haldokolni fog az rontja a játék hangulatát (nevetséges/szánalmas).
    Ha van a játékos karakterét %-osan erősítő képessége akkor lehet hasznos akkor is ha csak addig él amíg azt felteszi.

    Reply

  • avatar

    Gruzel

    |

    Szerintem sokan túlzásba viszik azt a véleményt, hogy a follower rendszer csak egy felesleges dolog, amivel időt húznak. Single player módban igenis előfordulhat, hogy úgy alakítják ki őket, hogy hasznosak legyenek, és kifejezetten jó ötlet szerintem, ha a történetbe bele van szőve egy társ (akár hosszú, akár rövid távra)még akkor is, ha egyedül játszunk.
    “nem fogják túlélni a nightmare/hell csatákat” ez pedig ahogy én kivettem Multiplayerre vonatkozik, amiről egy korábbi bejelentésből tudjuk, hogy nehezebb lesz, mint a single, pont a nagyobb játékos létszámhoz mérten.
    Ami pedig az egyes indokok “súlyát” illeti, szerintem csak annyi komolytalanság van a válaszokban, amennyi sok feléjük intézett kérdésben is megvan.

    Reply

  • avatar

    ibra

    |

    Mielőtt bnetre mennék szeretném single-ben végigvinni a játékot, és hogy őszinte legyek sajnálom hogy nem mindig lesz ott mellettem a “follower”, de multin remélem hogy teljesen más lesz a hangulat, mint single-n, és nem fog majd hiányozni a “gép”

    Reply

    • avatar

      Gruzel

      |

      Én úgy vettem le, hogy nem feltétlenül kell kihalnia mellőled single playerben, úgyhogy előfordulhat, hogy végig ott lehet melletted. Multiban pedig szerintem sem fognak annyira, hiányozni, lesz ott 3 másik (remélhetőleg) értelmes karakter, akivel harcolhatsz együtt.

      Reply

  • avatar

    Nob

    |

    Hát ha jól fel volt szerelve a merc d2-ben (forti eth sa, infinity eth ca, meg egy eth gaze) akk nem igazán halt, max im-től :). Nekem soso, nec assa és dudu mellé nagyon jól jött, a többi karinál mind1 volt. Azzal szerintem, hogy kvázi kiveszik őket a játék nagy részéből, egy nagyon hangulatos dolgot dobnak el, ami ráadásul még egyedibbé tette volna a karikat, mivel ugye ezzel is csak tovább nőtt volna a skálázhatóság.

    Reply

  • avatar

    Ashmagir

    |

    Nem tudom, hogy a valódi funkcióját hányan használták ki a mercenary-knak a Diablo 2-ben, de szerintem senki. Szinte kizárólag az act 2-s paladin volt használható.
    A sorc mellé egy Infinity rúnaszavas Polearm-mal, ami 12-17-s szintű meditation aurát adott a sorc-nak és többet nem volt gond a mana-val.
    Vagy a summon necro mellett a might aurás pala. A többi tényleg nem volt semmire sem való szerintem.

    És nem tartom kizártnak, hogy az ilyen aurát biztosító táp cuccok nélkül itt sem lesz sok értelmük. Esetleg a lassító képességekkel megáldott varázslónő… de majd meglátjuk 100 év múlva, amikor végre kiadják.

    Reply

  • avatar

    Tarannon

    |

    A legkevésbé se érdekel, én a D2-ben használtam őket egy ideig, főleg normalon, de minden bokorban képesek voltak meghalni, eszük meg nem volt arra, melyik ellenséget kéne focusolni. Ha nem lennének benne a D3-ban, az se izgatna.

    Reply

  • avatar

    lacka

    |

    Follower-nek ott lesznek a haverok a bneten :)

    Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Szerintem teljesen rendben lesz Followerek nélkül is a D3. D2-be is egyedül kellett menni Hellen, ha volt is társunk sec-perc alatt kinyírták. És amúgy is: nincs semmilyen inteligenciájuk. (legalább is tudtommal, ha van akkor is kisebb, mint egy emberé, szóval megleszünk nélkülük)

    Reply

  • avatar

    JOE_

    |

    Én a D2-t nem toltam bneten, nekem sokat segített a kísérő, főleg hellen, mivel single-ben messze nem tudtam olyan durva karaktereket összehozni, mint amilyenek bneten rohangálnak. De ha D3-ban egy rúnával kimaxolt meteor olyan mészárlást végez, hogy nem lesz szükség segítőre, nem fogok megsértődni…:D

    “Csalóka azt gondolni, hogy a vásárlók többsége sokáig a Diablo 3 mellett fog maradni.” Pár napja vettem elő a D1-et…csak sajnos Win 7 alatt széthullik a grafika…pedig jó lett volna egy kis apocalypse-fun.

    Reply

  • avatar

    blackened

    |

    “4 emberes játékokban, esetleg több witch doctorral akkora volt a káosz a +4 follower és a petek miatt, hogy átláthatatlanná váltak a csaták.” Nyilván ez már nem a Diablo 2, de ott multiban 8 játékos (+ tegyük fel 8 merc), ebből mondjuk egy druid a farkasaival, meg mondjuk 1-2 necro 20csontvázzal már lehet átláthatatlan volt, de nem vészes.. :) Mi fog történni, ha 4/4 WD lesz véletlenül, akkor az a 4 fallower már nem oszt nem szoroz, hisz összeomlik a rendszer már a dokik teremtményeitől.. :)

    Reply

    • avatar

      Professor J

      |

      Azért ne hasonlítsuk, a D2 grafikai motorját a D3-éhoz, előbbi lehet elbírta, az 50-60 karaktert is, utóbbi korántsem biztos, followerekkel, monsterekkel együtt 35-40 karaktert effektekkel együtt. Nekem mellesleg tesztenek a Followerek, színesebbé teszik a story-t. Ettől függetlenül kissé sajnálom, hogy csak SP-ben lesznek elérhetőek, de nem aggódom betegre magam emiatt.

      Reply

  • avatar

    Gaboka

    |

    engem nem érdekellnek a followerek megmondom öszintén hát ha a blizzard erre vesztegeti az idejét akor nagyon hülyék sztem:D

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.