Kezdőlap Hírek Bashiok feléledt

Bashiok feléledt

29
0
MEGOSZTÁS

Úgy látszik Bashiok a július negyedikei hosszú hétvégéhez hozzácsapott két nap szabadságot is, mert vagy egy hétig nem hallhattunk tőle semmit, de szerencsére ma (illetve tegnap éjjel) visszatért és szólt pár szót a játékról.

Először magyarul pontokba szedve,de a teljes élményért linkelem a kékeket is:

Egy:

  • Milyen módokon lehet a földre esett tárgyakat megnézni a Diablo 3-ban? Rengeteg lehetőség lesz rá, mindenki meg fogja találni a számára szimpatikusat. Az alapbeállítás az, hogy miután kiesett egy item, 10 másodpercig láthatjuk a nevét mielőtt eltűnik. Ilyenkor, ha megnyomjuk az altot újabb 10 másodpercig minden a földön lévő tárgyat láthatunk.  Ezen kívül beállítható a klasszikus Diablo 2-es stílus, vagy, hogy mindig lássuk az összes tárgy nevét. Az utolsó verzió az, hogy az alttal be illetve kikapcsolhatjuk a loot láthatóságát.
  • Úgy néz ki, arra nem lesz lehetőség, hogy az alt által mutatott itemeket filterezzük minőség szerint. (A szürkéket ne is mutassa, stb.). Ez két ok miatt nem lesz probléma: egyrészt minden egyes tárgy fontos lesz valamilyen szempontból (ha másért nem, hát hogy széttörjük). Másrészt azzal, hogy mindenkinek külön dobja a játék a tárgyakat (és kevesebb potionre számíthatunk) sosem lesz egyszerre túl sok loot a földön.
  • A goldot a karakter automatikusan felveszi a közelébe érve, a tárgyakat viszont nem fogjuk tudni autolootolni.

Kettő:

  • Bár azt már tudjuk, hogy az alacsony tierbe tartozó képességeknek nem lesz cooldownja,  nem szólt eddig a fáma a legkésőbb elérhető skillekről (najó, volt már erről is szó, csak elég régen), amiknek 1-2 perces cd-jük is lehet. A megoldás az, hogy több high tier skillt is vehetünk, amit jó időzítéssel kell használunk egymás után.  Így mindig lesz a tarsolyunkban egy éppen használható,  erős képesség.

Három:

  • Szóba került a játék kereskedelmi rendszere. Bashiok rendkívül misztikusan csak annyit közölt a témával kapcsolatban, hogy nemsokára elénk tárják a rendszert és egyesek imádni fogják, mások lilulni fognak az idegességtől. A “nemsokára” alatt, gondolom a júli 27-es sajtótájékoztatóra gondolt.

Egy:

We have a few different options you can pick from to display item names while they’re on the ground.

The default option is that names will show for 10 seconds when the item drops, and then the name fades out. You can hit Alt again to show them for another 10 seconds. (Diablo III default)
You can also forego showing item names automatically when they drop and choose to just use Alt to show item names while it’s held down. (classic functionality)
You can also choose to always show item names, and hold Alt to hide them. (I’m not sure how useful this is, but it’s there)
There’s also an option to make Alt toggle showing item names on/off. (my personal favorite)

We’re also looking to bring back the /nopickup option from Diablo II, but it’s currently a nice-to-have feature and so may not make initial release.

Additionally you can rebind any and all keys in the game, so you can easily make something like the Tab (for example) key show item names instead of Alt, if you prefer.

Quote:
Sounds like that would work well being bound to a mouse button. While we are talking controls any word on just how much support for mice you’ll have? Will it natively support tilt wheels or am I going to have to jump through hoops once again and have to rebind those outside of the game?

Good question. I don’t know and don’t use a mouse with a tilt wheel. I can try to find out.

Quote:
Question, will there be filters on what kind of items will be shown when using the Alt feature? For example, can we filter out the lowest quality items (I think they were greys) so that they will never show up when we pressing Alt?

That’s not an option currently and as far as I know we don’t have any plans to implement. I think the argument against such a thing could be that since you’re able to pick up and immediately salvage/sell any items without going back to town, as well as just having a great deal more storage space, means there’s a good reason to pick up everything. I suspect that may not hold true for all levels of play, but we’ll see.

Quote:

Also, I believe gold is automatically picked up when you walk towards it. My question is, will there be an option like this for loot? And if so, can the filters effect this? In other words, if I have greys filtered out from the Alt feature, will it ignore grey loot and automatically pick up everything else?

No, we want players to be clicking on items still to pick them up. Gold is auto-pickup because there’s never a reason to not pick it up, but creating ‘loot vacuum’ mechanics for actual items removes several layers of player decision and interaction.

Kettő:

Quote: From information I had read, it sounds like you can have all of the “high level / tier” abilities if you save your points, but it has been mentioned that the first tier items have little, to no cooldown, and the “top tier” ones have “lengthy cooldowns.”

So take that as you wish, but it would lead me to believe that if you have only high end cooldowns, it might suck when you have nothing to cast 🙁
Right, so for example, the three final skills of the barbarian tree all currently have 2 minute cooldowns. There are ways to augment those cooldowns slightly of course, but you’re still going to want a mix of skills that complement each other.

Három:

We haven’t made any announcements yet regarding trade systems, but it’s something we’ll be prepared to reveal soon™.

I think it’s something people are going to be pretty psyched about, if not passionately indifferent.
[..]

Quote:
You think only 2 different opinions will come out of the reveal? You should know this community better by now. 🙂

No, no, of course not. I totally expect a veritable rainbow of positive reactions. From joy, to elation, to admiration, all the way down to a mild pledging of undying fealty.

Forrás: