Vissza az alapokhoz: Kaszt erőforrás rendszerek

Darc1n . Hírek 352

Köszönjük próbaszerkesztőnknek, Darthon-nak a teljes fordítást.

Napról-napra közelebb vagyunk a bétahoz és egyre több hír lát napvilágot, ezért ez a mai nap sem kivétel.
Ma az új átalakított hp/mana bar-ról fogom bővíteni a tudásotokat.
Sokaknak nem kell bemutatni mi is az a hp(health point), bárki aki már játszott valamiféle játékkal ott is szerepel, ha ez elfogy akkor meghalsz és egyéb büntetéseket kapsz. A Diablo 3-ban ez változatlan marad, de maga a manarendszer teljesen átfog változni.
Minden classnak más és más varázslat és képzettség követelménye lesz és ezt szeretnénk nektek most részletesen bemutatni.

Barbár

A barbárok csatában edzett közelharcosok. Pusztító képességeik forrásaként Fury-t (Düh-t) használnak ellenségeik megsemmisítésére. Fury-t akkor termelünk amikor barbárunk sikeresen bevitt egy ütést vagy megütnek bennünket. Viszont ha épp nem harcolunk akkor fokozatosan csökken míg el nem fogy.
Fury-t folyamatosan szerezhetünk speciális ütésekkel is mint például a Bash and Cleave, vagy hirtelen nagyobb adagot tudunk termelni Leap Attack-al vagy éppen Ground Stomp-al.
A Fury-t használó képességek között vannak defenzív képességek is például Threatening Shout, ami csökkenti a közelben lévő ellenségek sebzését, és természetesen az offenzív képességek mint a Whirlwind ami folyamatos masszív sebzést okoz amíg a Fury kitart.

 

Demon Hunter

A Demon Hunter egy fürge ragadozó aki korszerű harci technikákat használ halálos támadásaihoz amelyeknek két forrása is van, Hatred és Discipline (Gyűlölet és Fegyelem).
A Hatred egy nagyon gyorsan regenerálódó forrás melyet a Demon Hunter támadó képességeihez használ, míg a Discipline egy sokkal lassabban regenerálódó forrás melyet a különböző taktikákhoz, ellenfél manipulálásához, távoltartásához, csapdába ejtéséhez használ fel.
Hatred-et használó képesség például a Bola Shot amit ha ellövünk körültekeredik az ellenfelen majd kevéssel ezután felrobban sebezve a közelben lévő ellenfeleket is.
Discipline-t használó képesség például a Smoke Screen mely füstbe burkolva eltűntet minket egy időre.

 

Monk

A Barbárhoz hasonlóan, a Monk is a közelharcban járatos de ellentétben vele, ő nem engedheti meg magának, hogy annyi ütést elszenvedjen. Viszont a Monk villámgyors támadásokkal és összehangolt védelmi képességekkel harcol Spirit segítségével.
Spirit-et közelharci ütésekkel és egyéb különleges képességekkel tudunk szerezni. A Fury-val ellentétben, a Spirit megmarad harcon kívül is, ezáltal erőteljes kombókat lehet alkotni.
Példaként a Spiritet feltudjuk használni a Seven Sided Strike-hoz mellyel hét ütést tudunk bevinni ellenségeinkbe egy pillanat alatt. Spiritet generáló képességek között van a Fists of Thunder melyek villámgyors ütések Lightning sebzéssel fűszerezve és esélyt is ad arra, hogy szakítsa az ellenfél támadását.

 

Witch Doctor

A Witch Doctor elhozza a klasszikus sötét varázsló érzetét. Voodoo mágiát használ és alattomos lényeket idéz maga mellé ellenfelei elpusztítására. Egy igazi egyszemélyes hadsereg. Forrásként manát használ ami magától visszatöltődik lassan, de vannak manavisszatöltő passzív és aktív képességei is mint például a Mana Steal.
Lényei mellett a varázslataival írtja és átkozza ellenfeleit például Firebomb-bal mely egy lángoló koponya képében elindul az ellenség felé ami becsapódáskor a körülötte lévőket is sebzi. Átkai között van a Horrify mellyel menekülésre kényszeríti ellenfeleit.

 

Wizard

Hasonlóan a Witch Doctorhoz, a Wizard is mágiát használ támadásként de ő Mana helyett Arcane Powert használ forrásként. Az Arcane Power a manától eltérően sokkal gyorsabban regenerálódik. Defenzív képességekre is fel tudjuk használni mint például az Energy Armor ami növeli a Defense értékünket egy időre.
Felhasználhatjuk még meneküléshez, távoltartásához. Például a Teleport-tal egy kijelölt helyre tudsz “ugrani”, vagy a Slow Time-mal egy buborékot vonsz magad köré amiben lelassul az idő ezzel elkerülheted az ellenséges töltényeket.

 

A források visszatöltődése kaszttól eltérően változó, rengeteg passzív képesség is befolyásolja őket. Az előbb felsorolt képességek/varázslatok csupán töredékei azoknak amik a rendelkezésünkre állnak. A választás a Tiéd! Válaszd ki a számodra legszimpatikusabb kasztot és tanuld meg, hogyan oszd be a forrásaid hasznosan a csatatéren, hogy erőteljes hős válhassék belőled ki a sötétség erői ellen küzd.

 

Forrás:

Comments (21)

  • avatar

    Ultratomi

    |

    [reply]@Nomad (#20):[/reply]Igazából ízlések és pofonok :)

    Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    [reply]@Ultratomi (#16):[/reply]Hát nem is tudom, nagyon jó lett volna. Egyrészt illett hozzá, másrészt még nem volt semmi zöldbe, csak sárgába és kékbe. Így meg az összes karakter olyat használ, hogy külsőre semmi változatos nincs benne csak az alakja. A barbárnál is jó volt a 2. fury megoldás, azaz a 3 fury gömb megoldása.

    Reply

  • avatar

    JSaN

    |

    Remek cikk, hasznos informaciokkal. Nagyon tetszik hogy ezzel is egyedive teszik a karaktereket.

    Reply

  • avatar

    Gruzel

    |

    Sztem is jobb lett volna az a “zöld trutyi”, amit sok rajongó Mojoként “követel” még manapság is. Illik a képbe, és a WD stílusához is jól menne.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@Nomad (#15):[/reply]Az nem lett zöld trutyi, hanem kék színű és Mana-nak hívják :)

    Reply

  • avatar

    Ultratomi

    |

    [reply]@Nomad (#15):[/reply]Azt már kiszedték, pedig tényleg jó ötlet és illett is volna hozzá, de ugyanakkor a mana sincs távol tőle szóval magamrészéről megbocsátható.

    Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Szerintem ezeket már lehetett olvasni, de mi van a WD zöld trutyijával?

    Reply

  • avatar

    ATROPOS

    |

    A fordítás nagyon jó Darthon, a cikk is szuper!! Köszönet érte, csak így tovább!!!!

    Reply

  • avatar

    brianaspirin

    |

    én még annyit fűznék hozzá, hogy a mana pool lényegesen nagyobb lesz mint az arcane. vagyis manából sokat tudunk használni, de lényegesebben lassan töltődik vissza, míg az arcane, gyorsan fogy, de gyorsan is töltődik. számomra ebből az következik, hogy a wizard inkább burst damage-re megy, míg a witch doctor amolyan lassabb/stabilabb harcos lesz kb mint a mage-warlock párhuzam wowban. persze a destro lockok tudnak pörkölni rendesen, de a két kaszt alapbeállítottsága szerintem ebben mutatkozik meg.

    Reply

  • avatar

    Voltar

    |

    Köszi a cikkért, nagyon jó!

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    Szép összefoglaló :)

    Reply

  • avatar

    Darc1n

    |

    [reply]@Orpheus (#9):[/reply]Láttam már vidit, amiben simán futott és azt kell mondanom, hogy BETEGESEN JÓ! Ez biztos valami konvertálási fail volt csupán, nem kell izgulni.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@gman580 (#5):[/reply]Sajnos, amikor először néztem nekem is ez tűnt fel.. mivel elég nagyot dob, vagy veszít a hangulatán a játék ha rendesen, vagy éppen lassan, döcögve fut.

    Annyira meg nem extra, hogy szaggatnia kéne, szerintem még kicsit optimalizálatlan.

    Reply

  • avatar

    Rhonir

    |

    Jó lett hajrá!!!:)

    Reply

  • avatar

    Akra

    |

    Jól döntöttek ,hogy a Fury gömböt úgy csinálják meg mint a wowban.. Átültették és kiegészítették a tulajdonságait. Végtére is saját játékuk :)

    Reply

  • avatar

    morrandil

    |

    Kegyetlenül jó, hogy más a forrása a képességeknek. Nehéz lesz a karakter választás az biztos.

    Reply

  • avatar

    gman580

    |

    Jó cikk! Tetszik! A videóval kapcsolatban csak egy kérdésem van: Csak nekem tűnik úgy mintha egy kicsit szaggatna a játék??

    Reply

  • avatar

    Benny

    |

    Nagyon jó cikk, bármilyen infót szívesen fogadok. Így tovább.

    Reply

  • avatar

    Tristram

    |

    Már régóta vártam egy ilyen összefoglalóra, köszönet érte! Maga a rendszer meg nagyon tetszik, végre tényleg különbözőek lesznek a választható kasztok.

    Reply

  • avatar

    Styk

    |

    Remek kis cikk. Hasznos infókkal ! GZ

    Reply

  • avatar

    Isual

    |

    Kezd szimpatikus lenni ez a Darthon… :D

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.