The New York Times a Blizzconról – Ez egy közösség

Darc1n . Hírek 265

Egy kiváló cikket közölt a New York Times a Blizzconról, mely kivesézi a közösségi lét megannyi aspektusát: Hasonló beállítottságú emberek jönnek össze, ünnepelve közös és szeretett Blizzard játékukat. Egy kissé szívet melengető.

Nem csak a rajongók lézengtek az előcsarnokban. Ott volt Mike Morhaime is, a cég vezérigazgatója és társalapítója, éppen egy fiatal Blood Elfnek öltözött hölggyel pózolva fényképek céljából. Frank Pearce, egy másik társ-alapító lelkesen merült el a tömegben. Más producerek és designerek pedig a bárnál tengették csekély hátralévő szabadidejüket. Ez nem a Broadway vagy Hollywood; itt nincsenek  fülhallgatós testőrök vagy más személyi biztonsági szolgálat. Ez egy óriási ünnepség tele emberekkel, akik imádják a videojátékokat és barátokkal, kiken kereszül mindezeken az élményeken keresztülmehettek. Nehéz volt megmondani, kik is érzik jobban magukat: a rendezvény szervezői vagy a rajongók.

…Páran még mindig úgy tartják, hogy a videojátékok antiszociálisak. Valóban, az egy-játékos üzemmód nem von be külső személyt a játékba, de ugyanúgy egy könyv olvasása sem. De a legelterjedtebb és legfontosabb játékok, mint pl. a World of Wacraft vagy az Eve Online mind-mind egyeduralkodói az online játékélménynek és ez azért van, mert nem konkrétan magáról a játékról szólnak, hanem sok figyelmet kapnak a más játékosokkal való kapcsolatok is.

Szóval ami igazán vonzotta a közönséget a Blizzconra, az nem a lehetőség volt az új játékok korai fejlesztési fázisaiban való megtekintésére, mint a Diablo III vagy a World of Wacrarft kiegészítője, a Mists of Pandaria. Nem is a tournamentek vagy a fejlesztői panelek voltak azok, hanem, hogy együtt lehetett egyik játékos a másikkal.

 Forrás: Incgamers.net

Comments (7)

  • avatar

    Sjalsang

    |

    Jó hát egy BlizzCont fényező cikkben nyilván elfogultak lesznek a témával kapcsolatban. Valszeg nem igaz hogy a közösségi élményért mentek ki az emberek elsősorban, az sokaknak inkább csak a haba a tortán. És biztos van olyan is aki jobban örült a tömegnek mint a játékokank, de szerintem ők a kissebbség.
    Nem hiszem hogy antiszoccá válnak tőle az emberek, de tény hogy csökken tőle az emberi interakciók minősége. Inkább az a veszélyes ha függőség alakul ki, mert akkor már nem te parancsolsz magadnak, hanem valami más … kérdezzétek meg Azmodant, ő ért hozzá :)

    Reply

  • avatar

    Darc1n

    |

    Az antiszoc dolgot szerintem fölösleges ezen cikk kapcsán kitárgyalni, hiszen pont azt magyarázza, hogy egy könyv olvasása is egy személyes tevékenység, ugyan úgy számíthat az is antiszociálisnak, mint egy singleplayer. A téma pedig egyébként is eléggé szubjektív, szóval az ilyenfajta beszélgetéseknek sosem lenne vége :P.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@monzi (#3):[/reply]Ugyanúgy tehet antiszociálissá a videójáték is mint az alkohol drog, tv és bármi más ami hajlamos függőséget okozni. Elég csak rákeresni youtube-on pár wowos videóra ” Anyu – Anyu kiesett Lk-ból az íj” vagy ott van az a videó amikor a kis srác dührohamot kapott valami wow-os hülyeség miatt.
    Hogy egyre nagyobb tömegeket vonz ez igaz, de ettől még törvényszerileg nem lesz nagyobb a játék által bevont emberek emocionális élete, sőt sok esetben, még be is szűkülhet.
    Persze ezt embertípusa is válogatja, nincs erre 100%-os szabály, de talán még 50%-os sem.

    Reply

  • avatar

    Darc1n

    |

    [reply]@ProdMiror (#1):[/reply]Sajnos nem a teljes cikk, ez az a részlet, melyet a z Incgamers.com is kiemelt belőle.

    Reply

  • avatar

    monzi

    |

    Miert is lenne antiszocialis a video jatek?Mikor osszehozza az emberek millioit xdxd Szerintem nagyon is tarsadalmi es szocialis a jatek hisz egyre nagyobb tomeget vonz…es a diablo is ugy lett megcsinalva ,hogy csoportosan toljuk…

    Reply

  • avatar

    future

    |

    Mindig is imádtam a Blizzard játékait, gyakorlatilag a játékos pályafutásomnak nagyjából a felét a Blizzard játékok tették ki. Igen múlt idő, mert ez a Blizzard már sajnos nem az a Blizzard.
    Először Kotick megjelenése verte ki nálam a biztosítékot, majd a Starcraft 2 vegyes fogadtatása kezdett gyanús lenni, most pedig az új WoW kieg., ami nagyon durván megosztotta a játékosokat. Egy pillanat alatt megváltozott minden.
    Blizzard játékokkal kapcsolatban ilyen még nem fordult elő, úgyhogy nagyon remélem, hogy a Diablo 3 nem lesz elcseszve. /cross fingers

    Reply

  • avatar

    ProdMiror

    |

    A gyér angol tudásuak nevében is köszönöm a cikk fordítását.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.