Kezdőlap Béta Hétfői kékpostok

Hétfői kékpostok

3
0
MEGOSZTÁS

A 6-s patch óta nem túl sok kék post akadt eddig, de most következzen néhány, melyek iránt komoly érdeklődést mutatnak a játékosok:

 

  • Nem lesz Open Beta, továbbra is bizonyos időközönként küldik a béta kulcsokat pl. javítócsomagok érkezésekor vagy stresstest alkalmával.

 

  • Ahogy várható volt a Starcraft 2 ill. WoW Starter Edition mintájára a Diablo 3 megjelenése után néhány hónappal tervezik a Diablo 3 Trial verzióját is megjelentetni.

 

  • A többjátékos üzemmódban komoly gondokat okozhat az, hogyha valaki lemarad, vagy lusta, hogy segítsen a gyilkolászásban ugyanúgy jogos a loot-ra, és ez megfelelő Magic Find értékkel párosulva előnyhöz juttathatja , a kevesebb MF értékkel rendelkező játékosokkal szemben, ami nem fair és ez a Blizzard is tudja, jelenleg is dolgoznak a probléma megoldásán. (Szerintem a megoldás az lenne, ha lootot csak akkor kapna a játékos, ha bizonyos sebzés %-t vitt be a szörny(ek)be, és ezzel együtt bizonyos yard távolságon kívül nem kapna lootot az illető, így a lustábbaknak is ugyanúgy meg kellene dolgozni a jutalomért, mint társaiknak.- a szerk. )

Restricted Beta Access – Open beta is “unlikely”
We’re restricting beta access because the intent is to test specific features, updates, and changes with specific amounts of testers. Inevitably we will want, at times, ‘stress’ testing with larger groups of testers allowed in, but it’s unlikely we’ll have an open beta or an invite included with the purchase of the game.

Diablo 3 Trial Version
Ah, ok. Yeah we’ll probably have a trial version similar to WoW and SC2 have sometime around or shortly after release. Our trial versions are a bit more involved than normal game demos, I’d say, in a good way!

Individual loot in co-op games and people stacking Magic Find
MF takes up potential item slots that could be +dmg or other useful stats. so the more magic find you have, the less utility and damage you are contributing, yet you get the most loot.
It’s a recognized issue, just not one that has been attacked and a final design solution proposed/implemented.

We have short list of primary design values for Diablo III, and one of them is ‘Do no harm to co-op.’

Whatever solution we end up at it cannot compromise the desire to play with others, either through literal disadvantages, to social situations that cause frustrations through griefing, mistrust, people ‘pulling their own weight’, etc.

Some of that we simply cannot control. It’s an online game. You’re going to end up in some undesirable situations no matter how hard we try, but we can at least try to minimize them to being inconsequential by ensuring the game mechanics do not allow inherent misuse at a detriment to the co-op experience.

 

Forrás: