Hétfői kékpostok

Professor J . Béta, Hírek 476

A 6-s patch óta nem túl sok kék post akadt eddig, de most következzen néhány, melyek iránt komoly érdeklődést mutatnak a játékosok:

 

  • Nem lesz Open Beta, továbbra is bizonyos időközönként küldik a béta kulcsokat pl. javítócsomagok érkezésekor vagy stresstest alkalmával.

 

  • Ahogy várható volt a Starcraft 2 ill. WoW Starter Edition mintájára a Diablo 3 megjelenése után néhány hónappal tervezik a Diablo 3 Trial verzióját is megjelentetni.

 

  • A többjátékos üzemmódban komoly gondokat okozhat az, hogyha valaki lemarad, vagy lusta, hogy segítsen a gyilkolászásban ugyanúgy jogos a loot-ra, és ez megfelelő Magic Find értékkel párosulva előnyhöz juttathatja , a kevesebb MF értékkel rendelkező játékosokkal szemben, ami nem fair és ez a Blizzard is tudja, jelenleg is dolgoznak a probléma megoldásán. (Szerintem a megoldás az lenne, ha lootot csak akkor kapna a játékos, ha bizonyos sebzés %-t vitt be a szörny(ek)be, és ezzel együtt bizonyos yard távolságon kívül nem kapna lootot az illető, így a lustábbaknak is ugyanúgy meg kellene dolgozni a jutalomért, mint társaiknak.- a szerk. )

Restricted Beta Access – Open beta is “unlikely”
We’re restricting beta access because the intent is to test specific features, updates, and changes with specific amounts of testers. Inevitably we will want, at times, ‘stress’ testing with larger groups of testers allowed in, but it’s unlikely we’ll have an open beta or an invite included with the purchase of the game.

Diablo 3 Trial Version
Ah, ok. Yeah we’ll probably have a trial version similar to WoW and SC2 have sometime around or shortly after release. Our trial versions are a bit more involved than normal game demos, I’d say, in a good way!

Individual loot in co-op games and people stacking Magic Find
MF takes up potential item slots that could be +dmg or other useful stats. so the more magic find you have, the less utility and damage you are contributing, yet you get the most loot.
It’s a recognized issue, just not one that has been attacked and a final design solution proposed/implemented.

We have short list of primary design values for Diablo III, and one of them is ‘Do no harm to co-op.’

Whatever solution we end up at it cannot compromise the desire to play with others, either through literal disadvantages, to social situations that cause frustrations through griefing, mistrust, people ‘pulling their own weight’, etc.

Some of that we simply cannot control. It’s an online game. You’re going to end up in some undesirable situations no matter how hard we try, but we can at least try to minimize them to being inconsequential by ensuring the game mechanics do not allow inherent misuse at a detriment to the co-op experience.

 

Forrás:

Comments (21)

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    [reply]@Hiftu (#20):[/reply]Hm de minek ? Most csak azért kidobnál valakit mert magas az mf je ? Vagy mert summonolgat meg support spelleket nyomkod és így nem ő végzi a darálást ?
    Nem, legyen ez csak szubjektív egyéni megítélés, ha valaki hasznos kevés dmg-el is lehet hasznos (pl cczik stb) és attól hogy magas az mf je, még nem kell megjelölni hogy “ó hát ő akkor már nem csinál semmit csak leechel”. Lehet pl hogy nagyon magas az mf je de ettől még ha nem lenne a csapatba mozdulni se bírnátok. Bár volt róla szó hogy az mf a dmg rovására mehet, de nyilván van kompromisszumos állapot.

    Reply

  • avatar

    Hiftu

    |

    mf megoldás: beállithatod, hogy a csapattag hány %-os MF értéke felett jelenjen meg figyelmeztető ikon.
    sebzés: megadott idötartam alatt kisebb-e a bevitt sebzés az átlag egy beállitható %-ánál.

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    [reply]@Professor J (#18):[/reply]Ezért jó ennek kiszűrésére a Votekick, mert ha mondod nekik hogy néha lemaradsz mert belassulsz, normál playerek megértik,de ha direkt akkor mehet a szavazás és repül az illető :D

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    chasy és icekrisz ahogy említettem az a baj, hogy mivel mindenkinek saját lootja les,z előfordulhatnak olyan esetek is, hogy (ahogy bétában is elfordult velem 1-2 szer, hogy a gépem lassusága miatt akadt a játék a többiek jól lehagytak és mire utolértem őket, majd fél inventory cuccot no mf gearben főleg fehéret meg 3-4 kéket) szedtem össze. Na ez nagyobb MF-l párosulva eléggé unfair, hisz ha tegyük fel, csak unalomból marad le, mert épp sorozatot néz és úgyis megkapja a jobbnál jobb lootjait, anélkül, hogy bármit is csinált volna.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@CraftyFOX (#16):[/reply]Igen, sajnos az aktivitás mérővel az a probléma, ahogy felvázoltad.

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    Szerintem is a kiszavazás a legjobb megoldás. Bármilyen más automatikus aktivitásmérőt is próbálnának bevezetni az előbb utóbb kijátszásra kerülne, nem említve, hogy ha az aktivitás mérő működése közismert lenne akkor ez inkább előbb következne be mint utóbb.
    A kiszavazás esetében az emberekhez kerül a kontrol, ami egyrészt szubjektív, másrészt automatizációval (botok) aligha becsapható. ( kivéve persze ha valaki oylan botot használ ami átment a Turing teszten xD de akkor gl hozzá ) Remélhetően pedig nem szavaznák ki a legjobb tagot féltékenységből.
    Későbbi, előre nem látható anomáliák ellen is védelmet nyújthat, mint pl bugos buildek (ancientekre spamolt már valaki cloak of shadowst d2 ben ? mass disconnect vagy pl a meor sorcik telespamolnak egy helyet az si game crash)op vagy bugos itemek exploit userek stb. Ha 3 ember úgy látja egy csapatban hogy a 4. nem a szabályoknak megfelelően játszik kihajíthatják, ha viszont kiderül hogy csak túl jó az illető (és egyszerűen féltékenységről van szó), akkor magukkal toltak ki, mert egy felhúzó erőt ebrudaltak ki.( mellesleg pedig joguk van hozzá hogy azzal játszanak akivel akarnak pl elég jó troll védelem)
    Emellett emberi kontrol esetén van ugye tolerancia határ, ha azt mondja valaki hogy álljunk meg egy percre mert odaég a vacsi az megérthető, és emiatt nem
    kell lootot levonni vagy valami auto penalty.
    Ebben az esetben mikor a barátaival játszik az emeber még ha csak leechel végig sem kell automatizált büntetésre számítania (miért is tenné, ha megengedik neki, akkor miért ne leechelhetne, később úgyis szükség lesz rá, infernon nem valószínű hogy leechereket át lehet húzni)

    Minden egyéb automatikus aktivitás mérő felesleges.

    Reply

  • avatar

    chasy

    |

    Milyen ninjázás? Itt ilyesmiről szó sincs. Egy boss nem adott droptáblával rendelkezik, bárhonnan eshet epic item. Attól hogy nem nekem való cucc esik, attól az még az enyém, senkinek semmi köze hozzá mi esett nekem, ha akarom átadom, ha nem nem. Ha nekem nagy az mf-em akkor nehogymár a barbár kapja a cuccaimat csak mert az neki jó!Természetesen multiban ha összeszokott banda van akkor érdemes átadni a könnyebb haladás érdekében, de máskülönben nincs ilyen.
    Egyébként ez a kiszavazós ötlet jó,ha csak leechel akkor kick és ennyi.Ráadásul ez nem wow, itt nem ér rá a csapat egy egy bosskillnél megállni rollozgatni meg ilyenek.

    Reply

  • avatar

    At3sz

    |

    [reply]@icekrisz (#13):[/reply]Az első okkal nem értek egyet! Nekem 1 ismerősöm se fog diabloval játszani. Ha grouppal megyek az valszeg random emberekkel lesz.
    Jobb esetben majd innen lesz csapat! És szerintem (ha már nem iskolás vagy kolégista az ember) ezzel sokan lesznek így!

    Reply

  • avatar

    icekrisz

    |

    Nem értek teljesen egyet. 2 okból sem: 1. ha partyban játszik az ember, akkor feltehetően ismerősökkel fog játszani, vagy legalábbis olyanokkal megy bossokra akikkel már játszott együtt… innentől kezdve teljesen fölösleges a leech kérdés, mert úgyis megbeszélik egymás között, hogy akkor ez így nem jó… 2. dolog, mi van, ha jön egy mob, tegyük fel, én teljesen 0 resource-on vagyok, és nem mellesleg nagyon gyenge gearben, mellettem a társ fullon áll, és nagyon jó gearben, akkor ő leveri a mobot, nekem meg nem lesz benne az a bizonyos % dmg-m, és emiatt én szívok? Lehet erre szerintem okosabb megoldást is találni.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    Itt alapvetően az a probléma, hogy ha valaki leechel és sok mf-je van ugyanúgy megkapja a saját lootját, ha bizonyos távolságon belül van, anélkül, hogy bármit is belefeccölt volna a monsterek gyilkolásába.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@brianaspirin (#8):[/reply]A Diabloban nincs olyan, mint az MMO játékokban, hogy tank healer dps felállás, itt dps kasztok vannak support képességekkel, a monknak van heal képessége,a mit ha jól emlékszem 25 spiritbe kerül 1 használat. Minden karakternek lesz rúnából, és/vagy passzív képességekből self healje, szóval, olyat nehezen tudok elképzelni,, hogy a monkk eltol 4 healt, majd gyorsan feldarálja magát 100 spiritre és megint gyógyít. Emiatt nem kell aggódni egy megfeleő sebzés % érték megfelelő távolsággal kombinálva, persze úgy, hogy a casterek és rangedek bőven beleférjenek.

    Reply

  • avatar

    Agyoncsaplak

    |

    Vote szavazás most is van a játékban . 1 szer csöngettek hozzám és kiszavaztak a szemetek :-)

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    nagyreszt ugyis haverokkal fogok jatszani :D tehat ez most mindegy

    Reply

  • avatar

    brianaspirin

    |

    csak néhány bökkenőre hívnám fel a figyelmet az említett megoldásokkal kapcsolatban:
    range: ott mászkál a bolyban, de nem veszi ki a részét a harcban
    aktivitás (apm mérés): ezt gondolom itt is ugyanúgy be lehet csapni mint az sc2-ben a vad hotkeyezésekkel és klikkelgetésekkel. ami ugye nem feltétele normális akciót
    bevitt sebzés százalék: bár nem tudom milyen lesz az end content játékmechanika, de gondolom szükség lesz “healerekre” akik nyilván nem fognak a dps-re koncentrálni, ez hátrányos megkülönböztetés lenne részükre.

    amit én gondolok és más is említett már:
    vote to kick opció
    itemlevel
    lootolásnál meg lehetőség lenne mondjuk megtekinteni hogy másoknak mi esett, és adott esetben tradelni. pl egy barbár kétkezes landol egy wd-nél, akinek az off-handje a barbihoz került.

    Reply

  • avatar

    asa84

    |

    Nekem három megoldás tetszene a lootokkal kapcsolatban:
    1, Arra lehessen szavazni az itemek felvételekor, hogy melyik játékos kapja meg az itemet., Mert egy sima roll-nál aki akar úgyis rárollol.
    2, Minden item legyen classpecifikált, és mindegy hogy ki lootol, az a class kapja meg.
    3, Szerintem ez lenne a legjobb. Legyünk annyira felnőtt érett és korrekt játékosok, hogy ne ninjázzunk egymás elől. :)

    Reply

  • avatar

    At3sz

    |

    Én rangere tippelnék! Szerintem az lenne a kézenfekvő. Ha valaki megáll, az egy idő után lemarad. Persze rakja is ki a szerver ha afkol egy bizonyos idő után (de ne 1 perc, több)!
    A lootosztásról meg annyit hogy szerintem a wowban az egy nagyon jó megoldás volt, hogy te tudtad beállítani milyen lootrendszerrel akarsz játszani: Master, free for all, roll! Szerintem ezt kellene itt is bevezetni! Így látod is az összes lootot, nem kell kérdezgetni és talán elhinni amit egy vad idegen mond. Nincs az hogy egy wizard epci item egy barbárnak esik és letagadja, mert rmah-ba akarja eladni! Közbe a wizard jogosan tartana rá igényt hisz Ő is ott harcolt érte!
    Ja, és nekem nem kell OB, csak mondjanak már egy időpontot! =)

    Reply

  • avatar

    Phenomenal

    |

    Ezt az utóbbi részt, jó nagy ostobaságnak tartom. elég szubjektív dolog az aktivitás mérésére a dmg%-al kifejezve, mint ahogy azt már előttem is leírták. simán kéne egy kiszavazás funkció, ha 3-an, 2-en rábólintanak ha éppen offcombat van akkor 1percre rá kirakja a játékból az illetőt… amúgy meg szerintem a játékok nagy része closed lesz jelszóval védett szép lassan mindenkinek meglesz az a +3 embere akivel járkál. és ott meg nem feltétlenül baj, ha valaki MF-es, persze ha tudnak úgy haladni…

    Reply

  • avatar

    Starlights

    |

    [reply]@Smolczer (#3):[/reply]csak hát ugye hogy állapítod meg h mi az elegendő. Pl support karinál, esetleges nerfeknél, heal, AOE peremterület, AOE hiánya, RESISTES MOBOK, stb stb

    Reply

  • avatar

    Smolczer

    |

    Ha nem sebzel elegendőt -mf debuff ennyi…

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Starlights (#1):[/reply]Vagy az aktivitás mérés mint pl sc2-ben.

    Reply

  • avatar

    Starlights

    |

    A bizonyos százalékos sebzés nem jó gondolat max bossoknál, bár ott is (esetleges heal és/vagy support tevékenység miatt) nagyon alacsonyan kellene tartani azt a százalékot. Másrészt nagyobb mobcsoport esetén nem AOE sebzésnél peremterületekről nem lenne drop 1-2 playernek annak ellenére hogy a fight-ba tevékenyen részt vett. Szerintem egy combat státusz elég lenne feltételnek ami nyílván akcióban való részvétel és távolság függvénye. Persze kérdés hogy akkor most hogy is van ez a combat státusz d3ba.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.