Ennyi adatot (le és feltöltés) eszik a Diablo 3 bétája

Professor J . Hírek 844

Egy vállalkozó szellemű játékos lemérte, mennyi adatot, fel és letöltést eszik a Diablo 3 bétája különböző szituációkban. Alant a képeken is jól látszik, vajmi keveset, de azért lássuk számokba is öntve.

 
Egy szimpla belogolás után 188.47 kb adat jött le és 15.53 kb-nyi adat ment fel.
 


Data after logged in D3 beta




Adott játékba való belépsénél a letöltött adatmennyiség 254.27 kb , a feltöltött adat pedig 22.81 kb.
 

Data after entering a game



 
Egy solo Leoric kill után, ami 20 percig tartott a letöltött adatmennyiség 3.46 MB, a feltöltött adat 1.51 MB
 

Data after solo Leoric 20 min



 
Végül pedig egy 4 személyes 15 perces Leoric kill le és feltöltési adatai: lefelé 4.57 MB, felfelé pedig mindössze 1.87 MB adatforgalmat generált a Diablo 3 Bétája.
 

Data after 4 player Leoric kill 15 min



 
A fenti számok alapján a Diablo 3 Bétája nem generál túlzott adatforgalmat, így a korlátozott adatforgalmú internettel rendelkező játékosok (pl. mobilnetesek) is reménykedhetnek, hogy kedvenc játékuk nem fogja felemészteni az adatforgalmat, így elkerülve a túlszámlázást.
 
Forrás:

 

Comments (25)

  • avatar

    Blaze

    |

    [reply]@Professor J (#24):[/reply]Kösz!

    Reply

  • avatar

    Blaze

    |

    Off:

    Azt lehet tudni, hogy milyen progival lettek ezek a le- és feltöltési adatok mérve?

    Reply

  • avatar

    Tristram

    |

    [reply]@emre33 (#18):[/reply]Pedig bizony, a szörnyeket is a szerver irányítja, sőt, még a loot-ot is az adja neked. Eleinte ezzel voltak gondok, mert ha volt egy kis bibi a netkapcsolattal, akkor néha várni kellett a loot-ra akár 1-2 másodpercet is, mire kidobta a láda, és a szörnyeknél is előfordult a “teleportálás”. Ezért csinálták azt, hogy valahogy előre megszabott feltételek szerint lerendezze helyben a gépünk ezeket, a szerver meg amikor csak tudja, ellenőrzi, hogy mi is történt akkor valójában. Aztán, ha valami olyanról kap infót, amire ő nem adott engedélyt (például valahogy véletlenül olyan tárgy került a hőshöz, ami nem lehetett volna loot), akkor máris tudja, hogy egy büdös csaló a játékos. :D

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Pred87 (#20):[/reply]Ha az Sc2 így fut, akkor az égvilágon semmi gondod nem lesz a dio 3-al kapcsolatban, maximum akkor ha majd több ezer Fallen fog rád rontani egyszerre, akkor lehet kicsit belaggolsz, de az is csak azért mert összecsinálta magát a karaktered. XD

    Reply

  • avatar

    Pred87

    |

    kíváncsi leszek nálam hogy fog menni. nálunk mikrohullámú internet van, szerencsére elég stabil. speedtesten a letöltésem 7Mbps, fel 0,25Mbps. Starcraft 2ben 4v4et szoktam játszani és soha nem szoktam laggolni se a netkapcsolattal, se az fps-el (bár ha mind a 8an egy helyen zúzunk akkor leesik kicsit az fps :D ). szal bízom benne hogy a Diablo 3al sem lesz gondom se singleben, se multiban.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@emre33 (#18):[/reply]És te ezt honnan tudod? Van papírod is róla, vagy csak a szádat járatod?

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    [reply]@ (#17):[/reply]Jó, karaktert lehet, de pl: szörnyek mozgása, támadása, intelligenciája ebbe az adatmennyiségbe nem fér bele.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@emre33 (#16):[/reply]Pedig de, minden számolás a szervereken történik, a pc semmilyen adatot nem tárol a karakterekről, mobokról, pusztán csak a skineket hangokat meg hasonló infókat, de minden számolás a szervereken történik.

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    [reply]@Professor J (#15):[/reply]9800GTX kicsit jobb, bár az itt sak 512RAM van.

    Van mobilnet előfizetésem telefonon keresztül (3 GB), ahol lakom, ott 3G is akad..

    Kíváncsi leszek, anno nagyon mondták, hogy megoldották a laag mentességet.
    Fenti hírből adódóan keveset forgalmaz.
    Vagyis a battle.net szerverei nem sok mindent számolnak.

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@emre33 (#14):[/reply]VGA: Nvidia Gforce 9600 GT 1 gb RAM

    MIvel kicsi a sávszélességem, így még mikor 5 megás netem volt, sem próbáltam a Diablo 3 bétáját, nem erőltettem, a film ráért, én meg játszani akartam.

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    [reply]@Professor J (#13):[/reply]torrent mellett nem próbáltad az akadást?

    Milyen VGA kártyád van?

    kösz

    Reply

  • avatar

    Professor J

    |

    [reply]@emre33 (#12):[/reply]Mint bétázó megoszthatom veled, hogy van a szükséges minimumtól kicsit jobb konfigom van 2,5 MB-s nettel. Multizni szinte lehetetlen, de ha csak 2-n vagyunk egész jól megy, 3-4 embernél már elég durván szakad az effektek miatt. A játék low-közel medium beállításokon szépen fut. Olykor előfordul serveroldali lagg, de az gyakorlatilag szökőévente egyszer fordul elő. A hivatalos gépigényt megtalálod itt, az alján keresd:

    http://diablo3.hu/q_and_a/

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    Kb ilyen teszeket vártam volna azon magyar emberektől, akinek van hozzáférése:
    1: Ping teszt.. Mikor hol akad. 200 már sok, vagy 100 ping felett már akad stb
    2: Max grafikával milyen minimum gép kell, hogy meglegyen a min 25fps.

    Ez utóbbi Geforce 9800GTX kártyám miatt tartom fontosnak.

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    [reply]@ (#10):[/reply]Próbálta ezt valaki?

    Régebben azt olvastam hogy 200 ping mellett semmi akadás nem volt.

    Mondjuk Darcin, meg a többi magyar mesélhetne erről.

    Reply

  • avatar

    DiabloFanatic

    |

    A mobilnettel nem a sávszélesség a gond, hanem 300-400 ms ping. Ezzel már élvezhetetlen a játék.

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    Úgy tudom, hogy a jövő év megújulást hoz a hazai mobilnetben, szal lassan semmiképp nem kell aggódnunk ilyesmi miatt (már aki használ mobilnetet).
    Egyébként a diablot nem igazán lehet wowhoz hasonlítani, mivel ha bemész egy fővárosba, ott lesz rengeteg játékos, az 1 dolog, de a dio 3-ban nem lesznek egyszerre ennyien egy játékban….

    Reply

  • avatar

    CyberCat

    |

    Mobilinternetnél manapság nem nagyon szokott túlszámlázás lenni. Helyette a sebesség lassul be, ha a felhasználó elérte a maximális adatforgalmat.

    Reply

  • avatar

    drmilo

    |

    Na ez nagyon pozitív hír! Lehet tolni nyáron a balcsiparton laptopon mobilnettel!

    Reply

  • avatar

    Songi

    |

    [reply]@ Hamu (#5):[/reply]Hogy kielégítsék pár millió ember Diablo 3 étvágyát :D

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@emre33 (#4):[/reply]Más szerverprogram: mindhárom keretrendszere a battle.net, az hogy az egyik c-t küld a másik b-t attól még az adatforgalom ugyanaz, ugyanúgy csurognak át a bitek a regisztereken.

    Más környezet: Az egyik szerverszobában 14 fok van a másikban 15, vagy mi? Attól hogy az egyik mmo, a másik rts a harmadig meg hack&slash attól az adatforgalom még tök ugyanaz.

    Felhasználók száma: Ha egy felhasználó átlagosan generál x adatforgalmat, akkor y felhasználó fog átlagosan x*y adatforgalmat generálni. Ők is csak az átlagos adatforgalomra készülhetnek fel, ha valaki valami miatt extra adatforgalmat generál az egyedi szeparált eset. Például ha egy kábel elszakad amin pl. az Invitel adatforgalma fut, arra ők sem tudnak semmilyen terhelés tesztel felkészülni.

    Egy blizzard kaliberű cégnél, már tök felesleges a stressz teszt, többször is elmondták hogy a gépparkon már nem lehet fejleszteni, a legjobb amit be lehet szerezni, ha a vas jó, és az adatok is megvannak hozzá máshonnan, minek vesződni több tízezer openbétással.

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    [reply]@ (#3):[/reply]Más szerver program. Más környezet. Más hardver.
    Felhasználók száma se egyforma..

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@emre33 (#2):[/reply]Minek, ott a wow, ott az sc2 mindkettőnél ismerik a pontos számokat tömegekre lebontva, nekik is megvan hogy egy user mennyi adatforgalmat generál, a többi innentől már csak matek.

    Reply

  • avatar

    emre33

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#1):[/reply]Ezt kellett volna egy nyilvános Béta tesztel letesztelniük, nem értem miért nem tették meg.

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Engem sokkal inkább érdekelne az, hogy ez mondjuk 2-5 millió játékos mellett menyire történik gyorsan, mert a WoW az például mocskosul lagol újabban.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.