Kikerült a battle.net-re a tegnap megígért Jay Wilson beszámoló. Súlyos változások történtek a játék itemizációja, és a karakter tulajdonságok terén, az eredeti cikket a batte.net-en elérhetitek. Ezek a változások, mind bekerülnek a hamarosan kikerülő 10-es beta patch-be. Következzenek a főbb változások.
Scroll of Identification:
Maga a Scroll of Identification kikerült a játékból, az indoklása következő volt. A játékban talált tárgyak azonosítása, mindig is egy izgalmas dolog volt a Diablo játékok során, ezt most sem szeretnék eltüntetni, de nem érzik annak a szükségét hogy valamilyen fizikai tárgy legyen szükséges ehhez a folyamathoz. mostantól elég ha a karakter jobb likkel kattint atágyhoz, ezután a karakter néhány másodpercig vizsgálja, és beazonosítja a tárgyat.
Még egy megjegyzés ehhez, mostantól, minden tárgy beazonosítatlanul kerül a hátizsákunkba, ezért mindet nekünk kell beazonosítanunk.
Dedikált potion gomb:
Ezentúl a 4 skill hely mellett a potion kapott egy dedikált helyet, mégpedig alapbeállításként az 5. gomb helyét. Ez azért volt fontos, mert a játékosok is tisztában vannak, a potion rendszerrel, ami nem támogatja, hogy sűrűn használjuk őket, de vészhelyzet esetén, muszáj hogy könnyen elérhetőek legyenek, ezért kapott egy dedikált helyet a skillbáron a potion.
Mystic Artisan:
A fejlesztők szerint a jelenlegi Mystic rendszere nem hozta azt a színvonalat amit elvártak tőle, az Enchantok unalmasak voltak a gemelés után. Ezért visszakerült egyelőre a tervezőasztalra. Egy új rendszer beillesztése hosszú ideig tartott volna, ezért kényszerültek a Mystic kiszedéséhez. Amit a játék egy későbbi szakaszába remélhetőleg újra be fog kerülni a játékba.
Cauldron of Jordan, Nephalem Cube, Stone of Recall:
Az eddigi dizájn, miszerint törekedjünk, a megszakítás nélküli hentelésre úgytűnik megváltozott, Jay Wilson szerint jó néha-néha, kis szünetet tartani, amikor a bezserzett tárgyainkat azonosíthatjuk, ha kell a skilljeinket megváltoztathatjuk, és beszélhetünk a városlakókkal is, ezért szüntették meg a Cauldron of Jordan-t és a Nephalem Cube- ot. A Stone of Recall-t átnevezték Town Portallra, ami a skillbáron kapott helyet, ezzel gyorsan visszajuthatunk a városba.
Salvage:
A Nephalem Cube eltávolítása után, valakinek el kellett látnia a Salvage funkcióját, és erre a kovács tűnt a leglogikusabb választásnak, így mostantól ő fogja a tárgyainkat Salvage-ni.
Common tárgyak:
Azon kívül hogy a fehér tárgyak Salvagelésével kapcsolatban itemizációs kérdések merültek fel, a fő szempont a Nephalem Cube eltávolítása volt, így ezentúl a tárgyaknál, sokkal jobban fog érvényesülni a Diablo II-es modell, miszerint nem kell mindent felszedni, és megmarad a tárgyeső, így esetleg több fehér tárgy is eshet a szörnyekből.
Karaktertulajdonság változások:
Strength, Dexterity, Intellect, és Vitality, vagyis a fő karaktertulajdonságok, módosításokon mennek keresztül.
Minden tulajdonság más-más értékeket fog növelni:
Strength : Barbár sebzés, Armor
Dexterity: Demon Hunter sebzés, Monk sebzés, Dodge
Intellect: Wizard sebzés, Witch Doctor sebzés, Health Globe-ok gyógyítási értékének nagysága
Vitality: életerő
A Defense, Attack, és Precision képességek megszűntek. Az Armor fogja átvenni a Defense szerepét, ezzel lehet majd csökkenteni a beérkező fizikai sebzést, és a kritikus találatok esélyét. Ezek a változások, még nincsenek teljesen kiforrva, ezért folyamatosan dolgoznak rajta.
UI változások:
A Cauldron of Jordan, Nephalem Cube, Stone of Recall kikerülés után, az UI is megváltozott, többek között a karakter értékek is itt kapnak mostantól helyet.
A Fő oka változásoknak, egy letisztultabb szebb, és jobban használható, és sokkal élvezetesebb játékmenet kialakítása volt. Ezek a változások a 10-es beta patch-be be fognak kerülni, ami a napokban fog élesedni. Sok munka van még hátra, és néhány funkcióval, még mindig nem elégedettek a fejlesztők, ezért készülhetünk, egy másik nagyobb rendszerváltozásra, ami főként a skilleket, és a rúnarendszert fogja érinteni. Ez a rendszer, még nincs bemutatható állapotban de, Jay Wilson reméli hogy hamarosan ezekről a változásokról is adhat információkat.
Összegzésként elmondja még, hogy ők egy olyan játékot akarnak kiadni, ami évek múlva is olyan élményt fog jelenteni a játékosoknak, ami bőven kárpótolni fog mindent. A cél még mindig a következő, nem elég felnőni az elvárásokhoz, hanem azokat túl is kell szárnyalni, a játék megjelenésekor.
Forrás: battle.net