Kezdőlap Hírek Bashiok az alaptulajdonságok változásáról és az inventoryról

Bashiok az alaptulajdonságok változásáról és az inventoryról

2
0
MEGOSZTÁS

Bashiok részletesebben kivesézte az alaptulajdonságok  megváltoztatását. Bármennyire is egyhangúnak tűnhet az új rendszer, nem szabad abba a hibába esni, hogy 1-1 karakternek csupán 1-2 tulajdonság lesz fontos. Nagyobb nehézségi fokon könnyen beláthatja,ezt tényt hogy  ha nem figyel az ember, akkor meghalhat. Példának okáért. egy Barbár, hogy nem csupán Armor-ra (ami ugye a sebzés bizonyos %-t elnyeli) és Damage-re, hanem Dodge-ra (nincs sebzés, hisz kitér az ember a támadás elől) is szüksége lehet, vagy pl. egy Wizardnak, Witch Doctornak is ugyanúgy szüksége lehet Health-en és Damage-n kívül Armorra, hiába caster karakterek. Bashiok gondolatát tovább értékelve előfordulhat az is, hogy Wizardként talál a játékos egy jó páncélt, de nem tudja hordani, mert nincs meg hozzá a kellő Strength. Ebből is látszik, hogy szinte mindegyik alaptulajdonságunkra szükségünk lesz a játéksorán. A játékosnak magának kell megtalálni a megfelelő arányt alapértékeiben, mennyire támadó vagy defenzív lesz a taktikája,, ha bármerre is túlságosan  kibillen a mérleg nyelve, akkor annak könnyen halál lehet a vége pl. Inferno fokozaton, hisz, ha gyengébb védekező értékekkel rendelkezünk és nem vigyázunk, hiába sebzünk sokat, ha előbb agyoncsapnak, mint cselekedni tudnánk, vagy az érem másik fele, ha túlságosan defenzívek vagyunk, akkor meg a kevés sebzés miatt elakadunk, vagy csak apránként halad az ember. Jó esetben hétfőn rajtol a patch és már többet tudok mondani majd ezzel kapcsolatban nektek. Remélem, most már sokkal érthetőbb egyesek számára a változtatás miértje. Dolgoznak továbbá az inventory kezelhetőségén, hogy még több szabad hely legyen benne, az hogy ez pontosan miben nyilvánul meg arról nem volt szó.

Core attributes are important. They’re your core attributes! But they have never been and continue not to be the primary driving force behind your itemization choices. At all times you’re going to need to keep doing and avoiding more damage. Enemies get tougher, they hit harder, and take more hits. No matter who you are you have to counter those inevitable truths. No character would ever say “I can ignore defensive stats because I am a glass cannon!” no, you get to Inferno and you’ll die. You can be a glass cannon, but it’s going to be a balance between offense and defense, not an all-in decision. There is an inevitable requirement to have a variety of the core stats, offensive and defensive. It’s the balance that’s important.

Ok, so, core stats are super great, but they’re still just four of all the bonuses that items can roll and provide your character. Four. And for most builds they’re never going to be where you’re focusing your attention. The other things that can roll up (which still include +armor, +dodge, +health globe, +crit chance, +crit damage, by the way) have always been the more important decision. It’s your choice between doing more damage or being more defensive, but that’s a forgone conclusion. That’s not where true build diversity ever comes from, it’s too broad a plateau.

Are you taking Attack (before) or your classes’ core damage stat (now)? Are you taking Armor (now) or Defense (before)? Are you taking Precision (before) or +crit (now)? These are the same things.

For example, a Barbarian gets both “resist-all” armor and Attack-like damage from “Strength”, so why would he ever choose Dexterity’s dodge over that?

Barbarian’s will always want Strength now just like they always wanted Attack before. Armor is a damage reduction. Dodge completely negates damage. They’re extremely different in practice and your survivability, and at high difficulty play barbarians will absolutely want +dodge. And they don’t have to take Dexterity to get it.

Also, would he truly ever choose to go after a stat that increases health globe benefits, over strength?

Up to that player and their build. Would he ever want crit over flat damage increases? Would he take an increase to the damage of cleave over a crit damage increase? These are the choices you’ll have to make and what makes building characters fun.

 

Diablo III has a larger inventory. An enormous shared stash. Items take up less space. We don’t encourage carrying tons of potions. No identify scrolls/tomes. No TP scrolls/tomes. We don’t have charms. And we’re still evaluating some of the other inventory items, which could free up even more space.

Yes, you will need to go back to town every once in a while but I don’t think it’s quite as severe as some are imagining it to be.

 

Forrás: