Rúna és Skill változások, Jay Wilson tollából

Hamu . Béta, Patch 1187

A 13-as patch elég komoly változásokat hozott a skillek, és rúnák világában. Lentebb már említettük nagy vonalakban a változásokat, de ekkora horderejű dolog, megér egy külön hírt is.

Jay Wilson ki is adott egy nagyobb hangvételű blogbejegyzést a témáról, amit itt tudtok elolvasni.

A fejlesztők célja egy olyan rugalmasan testreszabható játék elkészítése volt ahol, a játékos maga szabhatja meg, hogy mit és hogyan akar használni. Ennek az útnak az első lépése az volt amikor eltörölték a skilltree-ket. Ezáltal olyan rendszer született ahol a játékos dönti el hogy milyen skilleket akar használni, és azokhoz a skillekhez milyen rúnaskillt. A cél ezen kívül egy olyan játék kialakítása aminek az elve teljes mértékben lefedi az “easy to learn, difficult to master” mantrát. Létrehozva egy olyan játékot, ami hosszú időre leköti, és újdonságokat nyújt a játékosoknak, mialatt démonhordák egészét mészárolják le.

A képességeink három fő csoportba kerültek: Primary Attack, Secondary Attack, és Defensive, ezen felül minden osztály kapott három egyedi “tulajdonságfát”. Például: Barbár: Tactics, Might, Rage, vagy Monk: Conviction, Techniques, Focus. Ezekbe a “tulajdonságfákba” a meglévő képességeink kerültek bele. Például a Witch Doctor Terror ágában szerepel mostantól a Horrify képesség.
Primary osztályba kerültek tipikusan azon képességeink, amik gyengébbek, de erőforrást generálnak.
Secondary osztályba kerültek tipikusan azon képességek, amiknek erőforráshoz és/vagy feltöltődési időhöz kötöttek. Ezek általában erőteljes képességek.
Defensive osztályba a menekülő, irányító képességeink kerültek.
Az egyedi “képességfák” létrehozására azért volt szükség, hogy a játékosok könnyebben elkülöníthessék a skilljeiket.

Ezen változások miatt került átszabásra a skillbarunk is (patch-noteban olvasható a pontos kiosztás), ezzel nem akarták megkötni a játékosok kezét, így egy ‘Elective Mode’ segítségével a játékos felül is bírálhatja a játék által felajánlott skill lehetőségeket.

A skillrendszeren kívül még komolyabb változást kapott a runaskill rendszer. Az elejéről indulva, mostantól a rúnáinknak nincsen fizikai formája, hanem közvetlenül a skill rendszer részévé vált. Alapelképzelésként jónak tűnt hogy a rúnák, mint itemek a játék során a tárgyak mellett esni fognak, de ez azt jelentette volna,  hogy a körülbelül 120 képesség 5 rúnájával számolva, és azok különböző szintjei miatt körülbelül 3000 rúna került volna be a játékba, ami problémákhoz vezetett volna. Mint például ezek beszerzése, az invertory problémák, a rúnáink rendszerezése, és listázása, amik nem igazán mókás dolgok.

Az új rendszerben ezek a rúnaskillek a karakter szintjének előrehaladásával válik fokozatosan elérhetővé. Megszűnt egyúttal a rúnák szintje is, mostantól egységesen egy szinttel rendelkeznek majd a rúnák. A rúnák felnyitása 6. szinttől kezdődik, és egészen a 60. szintig fog tartani, vagyis a bétát tesztelő játékosok, már ki is próbálhatják ezeket a változásokat.

Jay Wilson, még megkért minket hogy az esetleges tapasztalatainkat, észrevételeinket, vagy ötleteinket osszuk meg az erre nyitott fórumon.

Ez egy szabad fordítás volt Jay Wilson blogbejegyzéséből, akiről tudnunk kell hogy első helyezést ért el csapatával, a chili főzőversenyen. Receptet itt érhetitek el.

[Quote]Jay Wilson is Game Director for Diablo III and won first place in the team’s chili cook-off competition. Recipe available upon request.[/Quote]

Forrás: battle.net

Comments (63)

  • avatar

    Rakamaz

    |

    [author]Delonius (#49):[/author][quote]…sanszos hogy a stunos karakterek fognak pvp-ben dominálni, és nem az nyer aki ügyesebben taktikázik, hanem aki előbb stunol[/quote]
    Ez is része a pvp-nek, aki gyorsabb, az nyer! :D

    Reply

  • avatar

    Delonius

    |

    [reply]@CraftyFOX (#46):[/reply]Az igaz hogy 60nál a skill húzása értelmét veszti, de viszont így 30 és 60 között mindig kap valamit a játékos fejlődés közben és sokkal motiváltabb lesz. Nem csak az új gearről szól majd a történet. 60 felett meg ott a gear farm. Ha meg valaki fullosra geareli a karakterét, eladhatja az egészet, és kezdheti elölről :D

    Egyébként a stun elég furának néz ki. Hivatalos fórumon belefutottam egy olyan kommentbe, aki azt mondta, hogy stunos impale-vel majdnem végig stunban tudta tartani a skeletonking-et coopban. Persze voltak immunok így sanszos hogy van valami diminishing returns, de nem olyan erősen mint mondjuk egy wow-nál. Ha meg tényleg ennyire erősek a stunok, sanszos hogy a stunos karakterek fognak pvp-ben dominálni, és nem az nyer aki ügyesebben taktikázik, hanem aki előbb stunol :D

    Ja és még valami! Patchnote-ban nem volt benne, de demon hunternél a shadow power +30% attack speed helyett 20% damage returns as life (vagy ilyesmi) lett. Én személy szerint ennek örülök. Igaz hogy elég erős dps kiesés, viszont kapott így a DH egy elég jó survival skillt. Plusz így a skill nem spammelhető, hanem opcionális. Az én elképzelt buildemből máris kiesett a preparation, és a shadow power is mint kötelező skillek, és így már csak a vault meg a marked for death a 2 kötelező disc skillek, a többi meg variálható.

    Reply

  • avatar

    Antoh

    |

    [reply]@CraftyFOX (#46):[/reply]Valóban aréna game stílusba mennek el, ami szerintem egyáltalán nem fog rosszat tenni a játéknak, talán a harmadik részre már valamiféle balance nyomaira is bukkanhatunk végre… Kíváncsi vagyok a stun mennyit fog érni a játékban, tartok tőle a főbossokon kívül is még sok mobot nem lehet majd stunolni.. pvp-ben persze biztos hogy kötelező lesz. Infernon kell majd egy support monk a csapatba aka jereziah aztán minden megoldva:) Persze majd az összes newbie monk hard carryt akar játszani…

    Reply

  • avatar

    Antoh

    |

    [reply]@CraftyFOX (#42):[/reply]Félreértettél. Tisztában vagyok a rendszer működésével, a #35-ös kommentben ugyanezt írtam le. Amiről én beszéltem, az egy adott tárgy értékének felső pénzbeli határa, tehát mennyi lehet az a maximális összeg amit egy tárgy érhet? Elméletben ezt is leszabályozta a Blizzard, mégpedig a belső egyenleged legnagyobb elérhető összegére, ami ha jól tudom 100/200 euro, ennél több nem lehet senkinek a számláján sem. Ezzel kapcsolatban fejtettem ki az egész gondolatmenetet, hogy ha lenne olyan tárgy, ami annyira ritka hogy ennél többet is adnának érte, akkor annak az eladását nem éri meg elintézni az rmah-n belül mert egyszerűen nem tudsz érte annyit kérni az aukciós házban mint a piaci ára…
    Mondjuk ez innentől kezdve már lényegtelen, én arra számítottam hogy az első 1-2 hónapban egy 7-es szintű rúna érhetett volna ennél többet, de a legutóbbi változtatás megölte ezt az egészet, marad az itemek farmolása, de azok szerintem nem lesznek annyira ritkák hogy ilyen sokat érjenek. Talán a 14. szintű gem…

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    [reply]@ocriaf (#43):[/reply]Hát nézd elvileg most pont ez a rendszer van. Mivel minden skill minden runával elérhető a különbséget nem a runa szint adja majd hanem a gear. Mivel a legtöbb skill fegyversebzés alapon működik (vicces lesz ha majd egyszer a healelő spellek is) gyakorlatilag a gearedből tovább erősítheted a skilljeidet, más kérdés hogy ez már új mechanikai élményt nem ad majd (nem kell a skillt másképp használni, nem néz ki másképp sem, egyszerűen nagyobbat ver).

    Először közöltek egy eszméletlen számot a variációkra, majd kivették a skill szinteket, majd most kivették a runa szinteket is. Jelenleg úgy néz ki a rendszer mintha semmi mást nem csináltak volna csak beszorozták volna a skillek számát 5 el, azzal a kitétellel, hogy 5 ös csoportokban meglehetősen hasonlítanak egymásra a skillek.

    Kicsit úgy érzem el ment a vonal a DOTA-s irányba, ahol ugye a hősöd valódi ereje sokkal inkább a felszerelésén múlik, mert egyébként nagyjából ugyanolyan erősek. Ez mondjuk jót tesz az AH nak és fontos megközelítés egy pvp alapú komepetitív rendszerben de nem tudom mennyire használ majd a diablonak. Mert az rendben hogy a gearedből erősödnek a skilljeid is (és hogy az arányszámokkal lehet a balance-nál variálni) de összességében ez mindig passzív erősödést jelent, ami igenis elvesz a “felfedező életérzésből”. Mert eddig miről is volt szó ? Találtál egy magasabb runát és hopp, máris 2 lövedéket lőttél 1 helyett, és ez valami teljesen új volt, úgy érezted átalakult a skill tényleg. Most viszont találsz egy orbot ami nagyobb +weapon dmg-t bizotosít, és a lövedék már nem 400 at hanem 450 et sebez. Ettől még a skill nem néz ki másképp, nem leszel izgatott hoyg valami ujat látsz hanem egyszerűen jobban tarol.

    Az egész a diablo 2 es synergy rendszerre emlékeztet ahol lvl 30 on beleraktál a frozen orbba, és bizony az lvl 80 on is ugyanúgy nézett ki csak épp nagyobbat vert. Őszintén szólva lvl 30 felett kissé átverve éreztem magam, hogy pakolhatok még 59 pontot abba a skillbe amit már most is használhatok, csak azért hogy később is effektív legyen.
    Ez nem adott semmilyen új élményt egyszerűen muszáj volt.

    Az egész rendszert megmentheti még persze, hogyha az egyszerűsítést annak érdekében hajtották végre hogy a különböző skillek és runahatások között valódi és mély diverzitás legyen, ezáltal a játék combat mechanikájához adjanak. Magyarul, élvezetesebb lesz harcolni mert midnen skilled teljesen más lesz és nem lesz köztük oylan ami uyganaz csak erősebb/gyengébb.
    Erre egyébként látok nyomokat, pl a frost nova már nem sebez csak fagyaszt, tudtátok e ? Ez pedig azt jelenti, hogy nem az a kérdés, hogy arcane orbot vagy frost novát spamelsz e, hanem az, hogy hogyan kombinálod a kettőt, ez pedig afféle combat mechanikai fejlődés, ami abba az irányba mutat hogy ne csak megépíteni kelljen a karaktert de tudni hazsnálni is.

    Reply

  • avatar

    TCs

    |

    [reply]@Bali007 (#23):[/reply]Jajj, csak a barbárt ne :)

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    Nem olvastam el az összes hozzászólást, csak néhányat az elejéről, pedig kíváncsi lettem volna ki mennyire örül ennek a változásnak.
    Engem mindenesetre rettentő boldoggá tett, az összes létező kombinációt kipróbálhatjuk majd :D Már nagyon izgulok, igaz jó kis + motiváció lett volna, ha a legerősebb 4 runa csak infernon esik, és sokat kell keresgélni.

    De így sokkal jobb mert az összes képességet kipróbálhatom az összes runa kombinációval. Meg a képességeket is kombinálhatom mindennel, hiszen minden képességet fogok tudni használni hiszen alapból mindegyik a maximum erősséggel fog rendelkezni a 60as szinten.

    Szerintem ez pedig nem tesz rosszat a játéknak, sőőőőt…. Higgyétek el, lesz még miért küzdeni infernon. Bőven lesz miért küzdeni, hiszen lesznek cuccok amik csak ott fognak esni. Továbbá ugye még hellről se jutunk át egyből infernonra, hiszen még cuccokat kell előtte farmolni. Erről korábban volt már hír.
    Most az hogy 100 kínai fog farmolni 0-24ben és 3. napra összeraknak közösen egy olyan karit aminek a felszerelése 5000$-ért és el is tudnak adni egy milliomosnak, aki meg is veszi, és arra veri a nyálát, hogy mindenkit lenyom duelben, meg hogy elsőként kiviszi félkézzel a infernot. Még nem jelenti azt, hogy egy átlagjátékos akinek néha aludni is kell, és magának kell megküzdeni mindenért, hogy ilyen hamar végezzen. Ugye erről régebben voltak viták, hogy milyen hamar lehet végezni a játékkal teljesen. Hát majd meglátjuk önerőből ki mikor végez :) Szerintem hosszú utat kell megtennünk, és az hogy már nincsenek runák nem rövidít a játék tartalmán. Ugyan annyit fogjuk tolni, legalábbis én biztos :)

    Reply

  • avatar

    ocriaf

    |

    Szerintem egy kis csavart tehetnének ebbe a rendszerbe, hogy a player azt érezhesse, hogy megdolgozott az erősebb skillért. .. Az ok, hogy a rúnák rengeteg helyet foglaltak, meg hogy egy örökkévalóságig farmolhatná az ember a neki kellőt, de meg lett volna a varázsa.
    Ezért én azt mondanám, hogy a rúnák erősségének függenie kéne valamitől, ami nem a karakter szintje. Ez lehetne pl a rajta lévő itemek szintje, ilvl-e, vagy valami hasonlója, mint a WoW-ban vagy miaszarban’.
    Így nem egy ADOTT rúnára / tárgyra várna az ember, hanem csak egyszerűen egy jobb itemre, amely item tök mind1 hogy sisak / fegyver / páncél / gyűrű / vagy tököm tudja, erősíthetné a skilleket .. Így több legyet üthetnének egy csapásra, lenne értelme a farmolásnak, meg az infernora járásnak, a player érezhetné, hogy picivel a casual playerek felett van (az ő arcane orbja 250% helyett 275%-ot sebez, vagy a poison dart nem 3, hanem 4 felé osztódik, …), az inventory nem lenne teleszemetelve alacsony szintű rúnákkal, és nem egy adott rúnát hajszolnánk .. Szerintetek?

    Valaki felvethetné egy hivatalos fórumon a dolgot, nekem nincs hozzá türelmem.

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    [reply]@Antoh (#35):[/reply]De várj, szerintem ez pont nem így van. Minek szenvedne azzal hogy privát gamben kérjen ajánlatokat meg alkudozzon, mikor az aukciós házban jobban feltornázhatja az árat ? Tudtommal a bliz tranzakciós költsége egy fix összeg, tehát nem százalékos részesedés, így valójában minél több pénzért kel el valami, az üzlet annál kisebb részét nyeli le a blizzard. Ha 2,5 euroért elpasszolsz valamit a a tranzakciós költség elviszi a nyereséged 50% át még ha 200 euroért adod el, ez egy jelentéktelen összeg, és sokkal valószínűbb hogy az ah ban gyorsan eladod az áron amin akarod semmint hogy házalsz vele gameröl gamere hogy nem venné e meg valaki. Ne felejtsük el eddig szó sem volt kommunikációs felületről az AH-ban szóval nem tudsz neki állni megbeszélni egy jelentkező vevővel hogy “gyere már privátba megkerüljük a blizzardod”, másképp meg d2 es tapasztalatok alapján elházalhatsz a cuccal egy darabig. Nem is beszélve arról hogy ott aztán nem biztos, hogy megkapod amit akarsz mert ugye in game implementált trade ablak nem lesz ugye tehát ha kidobtad a 200 euros cuccot a földre akkor csak reménykedhetsz, hogy letejelik majd az árát. (és máskülöben hogy is ? milyen alapon ? tudnak ők csak úgy küldeni “blizzard pénzt” a “blizzard számládra” ? ellenérték nélkül, hivatlos business nélkül ? max szórhatnak érte goldot)

    Pont ezek miatt azt gondolom a blizzard alapvető érdeke egyébként a gyakori kis értékű tranzakciók és nem a ritka nagy értékűek, tekintve, hogy az üzletenkénti részesedésük egy fix mennyiség.
    Tegyük fel hogy a felhasznált pénz mennyisége ugyanannyi tranzakció számtól függetlenül, mert mondjuk mindenki x mennyiségű pénz hajlandó beletenni a karaktere fejlesztésébe. Ebben az esetben a blizzardnak az az érdeke hogy minél több tranzakción keresztül szerezhesse be az illető a pénze felhasználásával a neki szükséges felszereléseket, és lehetőleg ne csak 1-1 igen értékes darabot vegyen meg, hanem mondjuk vegyen itemet magának aztán goldot a socketeléshez aztán gemet a socketbe aztán dye-t a színezéshez stb. És hogy ne legyenek maximalisták és szívbajosak a playerek és vegyenek medicore itemeket is ha az gyorsítja a haladásukat (vagy egyáltalán lehetővé teszi). A lényeg, hogy ha te rászánsz 200 eurot a gearelésre. abból lehet csinálni 100 tranzakciót is és akkor a felét leadózod a blizz nek, vagy vehetsz egy itemet és akkor kapnak 1,25 öt. Nem kell mondjam hogy melyik verzió lesz promótálva, támogatva.

    Reply

  • avatar

    Songi

    |

    [author]Rici (#40):[/author] am ugy alapjaraton rpg gamekben a tapasztalat az szamit valamennyit, nem kell ahhoz feltetlenul d3…

    Nyilván számít, milyen gyorsan tudsz reagálni, lenyomni egy gombot, merre viszed az egeret, mit használsz az adott helyzetbe. De azért lássuk be a Diablonak az RPG-hez sok köze nincs :) De nem is ezért játszottunk annyit az 1-2 -vel.

    Ami nekem kicsit hiányozni fog majd a D3ból (igazán nem is tudnám bele képzleni) a WASD mozgásra való használata. Néha néha mikor belogolok a D2es karijaimhoz mindig azzal indulnék el de csak weapon switch van :D

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    [reply]@Delonius (#39):[/reply]nem is hiszed mennyire szeretnem, hogy igazad legyen :D

    am ugy alapjaraton rpg gamekben a tapasztalat az szamit valamennyit, nem kell ahhoz feltetlenul d3…

    Reply

  • avatar

    Delonius

    |

    [reply]@Rici (#38):[/reply]
    nub <- noob <- newb <- newbie <- new player

    Amíg meg nem ismerjük a bossfightokat, hatékony skill és coop setupokat, bestinslot cuccokat stb, addig nem számít az én szememben senki veterán diablo 3 játékosnak :)

    Amúgy nem hiszem hogy blizz az ilyen döntéseket síró tömegek nyomására hozná. Szerintem ezek a döntések sokkal inkább a family&friends béta alapján jönnek, ahol jobban fel tudják mérni az endgame contentet. El tudom képzelni hogy papíron jól hangzott pl a többszintű rúna, meg gyűjtögetés, de mikor kipróbálták, akkor meg az egész felesleges macerának tűnt, és inkább rontott a játékélményen mint javított.

    Én nem féltem a játékot, hogy túl könnyű lesz. A blizzard jó abban, hogy minél nagyobb játékosréteg megtalálja benne a számításait. Pont ezért sikeres a wow. És ha jól csinálják, pont ezért lesz sikeres a diablo 3 is. Biztos vagyok benne hogy fognak izzadni eleget a "pro" játékosok is infernon (ha nem akkor az fail), de hogy "casual" tömegeket hibáztatni bármiféle gamedesign döntés miatt pusztán rosszindulat.

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    [reply]@Delonius (#36):[/reply]es ez miota jatekfuggo ? ^^

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@Delonius (#36):[/reply]Dehogyis, mindig van egy rakás vérprofi aki kívülről, 0 tapasztalattal megmondja a tutit…

    Reply

  • avatar

    Delonius

    |

    Azt ne feledjétek, hogy mivel még meg sem jelent a játék, hivatalosan mindenki nubnak számít! :D

    Reply

  • avatar

    Antoh

    |

    [quote]@Antoh RMAH-ról csak annyi, hogy korlátozva lesz amit pontosan még nem tudni, ki, mi merre… De ami biztos, hogy limitálva lesz mennyiért tehetsz be tárgyakat, (biztos a max határ kevesebb lesz mint 200eu) ezen belül, még az is mennyi tranzakciót csinálhatsz adott időn belül. Ez a blizznek jó, mivel nem lesz a mostanában divatos havidíj, de a levonások (deposit, sikeres aukció, blizzcredit, meg miegymás) pont erre jó, a havidíjra, és hogy ott maradjon a pénz… Keresni nem lehet vele, csak a pizzapénz lesz meg belőle (szvsz) de a kis kínainak lehet megéri…[/quote]
    A legutolsó álláspont az volt, hogy egyszerre maximum 10 tárgyat rakhat be mindenki az rmah-ba, és csak sikeres aukció esetén van díj ami 1,25dollár/euro, a legolcsóbb tárgy 1,5 lehet és még ezen kívül van a paypal levonása. A maximum gondolom a blizz balance egyenleg felső határa lehetne, de rá fognak jönni hogy ezzel csak magukkal szúrnak ki, mert ha lesz olyan tárgy aminek a piaci értéke 200 euro lenne mert annyira ritka, akkor nem az rmah-ba fogják elbizniszelni hanem privát gameben egyszerűen csak átadja a másik karakterének…
    Ahol x millió ember üzletel, ott holmi aukciós ház szabályai nem tudják befolyásolni a piacot annyira, hogy megakadályozzák az illegális(Blizzardot megkerülő) kereskedelmet. És hidd el, egy tényleg drága tárgynál meg fogják találni a módot arra, hogy elintézzék az üzletet, és még aukciós díjat sem kell fizetni utána:) Csak a kereslet és a kínálat aránya fog határt szabni az áraknak. A kereslet az inferno nehézségétől (is), a kínálat pedig a droprate-től függ.

    Reply

  • avatar

    Cherax

    |

    [reply]@fidel (#32):[/reply]Ezért nem írok fórumra már, és ezért nem steemelek… De kifejtettem miért is jobb ez a rendszer mint az előző… Nem hiszem, h kulturálatlanul írtam volna…

    by again

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    [reply]@Cherax (#31):[/reply]igen vegulis
    csakhogy mostmar a mondatod elso fele jobban, a masodik meg kevesbe ervenyesul… :D

    Reply

  • avatar

    fidel

    |

    [reply]@Cherax (#28):[/reply]Rajtad kívül senki se szájkaratézik.

    18-as posztodba írod, hogy neked jobban tetszik mint az eddigiek, és hozzáteszed tapasztalat… Az előző runaredszert próbáltad?

    24es posztodban, azt írtad, hogy eddig kitehetted azt a skillt amit nyomkodni akartál és, most már csak csoportonként egy.
    Olvasd el Hamu elöző bejegyzését ha már vette a fáradságot és lefordította nekünk..
    azért kiemelem ide neked:

    Elective Mode: Ennek használata során elérhetővé válik hogy megkerüljük a fenti megkötéseket, és szabadon nekünk tetsző módon rendezzük a skillbart .

    Ezt a beállítást a Gameplay Options menüben találjuk.

    Adjak youtubeos linket is hozzá? :)

    Nem kell jönni a szájkarate dumával, meg nekem bétám van és tapasztalat. Ha van bétád, miért nem írsz a fórumra, hogy akiknek nincs jobban megismerjék a classokat, skilleket, stb ? A fórumokat szerintem értelmes vitákra találták ki és nem saját egyetemes igazságok kinyilatkoztatására. Ha valakinek más véleménye van, miért ne írhatná le kulturáltan?
    Érdekes eddig más le tudta írni a különböző véleményét.

    31es hozzászólásodhoz.
    Miért ne játszana casual infernon?
    Casual csak annyiba tér el a HC-től, hogy kevesebbet játszik és főleg a kikapcsolódás motiválja szerintem.
    HC játékos mondjuk pár hét alatt infernon lesz, casual meg fél év alatt, de az inferno eléréséig játszott játékidő nem nagyon tér el szerintem.

    Reply

  • avatar

    Cherax

    |

    [reply]@Rici (#30):[/reply]Azt akarják elérni, hogy aki kikapcsolódni szeretne, azt is megkapja, meg aki tud vele napi 15 órát játszani az is megkapja az élményt… A skilek mindenkinek meglesznek, de a kinézet, banner, ruha, socketbe mit teszel, az csak azoknak lesz meg akik sok időt töltenek el előtte. Infernon valszeg nem lesznek casual playerek. De ha szereted a sok farmolást akkor neked is tudom tanácsolni a keleti játékokat melyek teljesen monotonok. De itt is lesz ha nagyon kiakarod “gyúrni” a karit.

    @Antoh RMAH-ról csak annyi, hogy korlátozva lesz amit pontosan még nem tudni, ki, mi merre… De ami biztos, hogy limitálva lesz mennyiért tehetsz be tárgyakat, (biztos a max határ kevesebb lesz mint 200eu) ezen belül, még az is mennyi tranzakciót csinálhatsz adott időn belül. Ez a blizznek jó, mivel nem lesz a mostanában divatos havidíj, de a levonások (deposit, sikeres aukció, blizzcredit, meg miegymás) pont erre jó, a havidíjra, és hogy ott maradjon a pénz… Keresni nem lehet vele, csak a pizzapénz lesz meg belőle (szvsz) de a kis kínainak lehet megéri…

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    [reply]@Cherax (#24):[/reply]milyen szajkarate, csak nem magadra vetted ? :D
    pedig de, ez a helyzet
    en szeretnem ha sok farmolas es jatek utan jobban kulonbozne a karakterem egy noobetol, nem csak az itemekben, de most nem ez a helyzet es epphogy a rossz iranyba haladunk, ertem mit akarnak az uj rendszerrel elerni es nem orulok neki :D

    Reply

  • avatar

    Antoh

    |

    Először nem tetszett a rúnák fizikai valójának eltűntetése, mivel ezzel is csökken az rmah-ban eladható tárgyak száma(ráadásul ha tényleg olyan nehéz lesz inferno ahogy ők elképzelik – és amiben én nem hiszek – akkor egy 7-es szintű rúna 200eurot is érhetett volna a játék elején. De jobban belegondolva azzal, hogy a rúnák skillekhez lettek volna rendelve, 1 képességhez akár 2-3 rúnát is kellett volna őrizgetni, tehát előfordulhatott volna, hogy ha nem csak egy buildet használ mindig az ember akkor 20-30 rúnát kell tartani a ládádban. Nem beszélve arról, ha látsz az rmah-ban egy 7.-es szintű rúnát, akkor 5 kaszt x számú képességéhez lehet hozzárendelve, nem biztos hogy pont ahhoz amihez neked kell(bár biztos lehetett volna “resetelni” valahogyan).
    De nincs ezzel baj, biztos lesz az rmah-nak is létjogosultsága, de ehhez 2 dolog kell:
    1. tényleg iszonyat nehéz legyen inferno, és ne casual szemmel nézve, hanem aki átjön dota/hon/lol/stb. gamekből annak is szenvedés legyen
    2. droprate-nek is ehhez kell igazodnia, minél ritkábban lehet valamit találni, annak többet fog érni, valamint nem ártana visszahozni az inventory-ban tartott tárgyakat, ami plusz statot/stb. ad (anni, charmok,torch).

    Reply

  • avatar

    Cherax

    |

    [reply]@fidel (#25):[/reply]De jó, hogy van mindig vki aki szeret szájkaratézni… Leírtam miért jobb ez a rendszer, a másik, hogy mindegyikre ugyan azt a gombot teheted… hát kíváncsian várom hol lehet megcsinálni!?

    @Lord Azmodan: Teljesen igazad van, de hát látod… Pont ez a lényege a mostani rendszernek. Skillek mindenkinek ugyan olyan jók lesznek, csak akinek több ideje van jobb a ruhája

    Reply

  • avatar

    Fecniii

    |

    nem tudom hány embernek tűnt fel de a beta kliens az új patch óta retail jelzővel van illetve.
    http://frostshock.eu/diablo/2012/02/19/diablo-3-hirdomping/attachment/retail/

    nincs már olyan messze az a megjelenés, ha minden igaz csak ennek a rendszernek a beépítésére vártak, amikor azt mondta Mike Morhaim hogy pár héten belül bejelentik a megjelenést.

    Reply

  • avatar

    Lord Azmodan

    |

    Ehhez a noob nem noob dologhoz szerintem annyit hozzá fűzhető, hogy teljesen felesleges így beskatulyázni valakit a játéka alapján, higyjétek el kivan ez találva, hogy kezdőnek és haladóknak is megfelelő kihívást fog jelenteni.

    Bizonyára a kezdők ellesznek azzal, hogy normálon kipörgetik a játékot és ennyi, de ezért még nem kell noob-nak nevezni senkit… Aki meg profinak érzi magát az úgyis Infernón fog pörögni.

    Ezért is lett nevetséges az egész bnet ilyen hozzáállású emberek miatt, ha felmgyek bnet-re egyedül játszadozok egy fél órát hell-en találgatok ezt azt inkább kulcsokat keresgélek, mert übereket szeretem utána..

    Egy a lényeg mindenki megfogja a számítását találni a játékban ebben biztos vagyok.

    Reply

  • avatar

    fidel

    |

    [reply]@Cherax (#24):[/reply]A 4 csoport a skilleknek csak ajánlás. Ki lehet kapcsolni.
    Eddig nem is lehetett tesztelni a runákat, nem is értem miért írtad azt előző posztodban, hogy ez jobban tetszik…
    Még nem lehet tudni, hogy van-e értelme vagy nincs ennek a 4es csoportosításnak.
    Ugye aki elsőnek találkozik majd a játékkal szerintem azt se tudja majd, hogy ki lehet kapcsolni. :)

    A vélemény a runaredszertől nem függ attól, hogy bétázol vagy sem, mert ez a rendszer, amit most beleraktak a rúnákról, már benne lehetett volna drop formájában is. Csak akkor mind az 5 fajta runát ki bírtad volna próbálni csökkentett képességgel és láttad volna 1es szinten, amiből következtetni lehet az 5. szintre is, mivel előtte 1-5ig volt.

    Reply

  • avatar

    Cherax

    |

    [reply]@Rici (#19):[/reply]Elkezdhetünk szájkaratézni, de sok értelmét nem látom… Más lett mint írtam, és eddig kitehetted azokat a skilleket amit akartál nyomkodni. Most csoportonként egyet tudsz kitenni, és finomhangolod a rúnákkal… (igen rúnák voltak, és ugyan azt csinálják, de máshogy mint írtam!) Tehát casual, noob és ödönke mindig kiteszi az i win gombokat és azt nyomogatják… Na itt nem lesz mert a 4 csoportból lesz 1-1 gombod, és ezeken el lehet töprengeni melyikhez melyik rúnát csatlakoztatod… Az, hogy nem kell ki-grind-olni a rúnát azt jelenti, hogy tudja mindenki az összes skill-t használni mindenféle módon, de felszerelése nem lesz. Aki szereti annak úgy is lesz farmolási lehetősége… (pl a kövek, festékek, achi…) De ha Te ezt hiányolod, keress egy keleti játékot, ahol az van, hogy meg kell ölnöd ugyan azt a mobot kismilliószor és kapsz egy “rúnát”. És hurrá már csak 20x ennyi mob van hátra, használhatom a skilleket. (nem tudom minek írom a tapasztalataimat a betaról, ha úgy is vannak akik ‘jobban tudják… inkább megyek betazni… )

    Reply

  • avatar

    Bali007

    |

    [reply]@TCs (#22):[/reply]Kiveszik a barbárt! :D

    Reply

  • avatar

    TCs

    |

    [reply]@Norton (#1):[/reply]Ha megnézed a WoW AH-ját, akkor az is csak alapanyagokat árul. Ez kb olyan, mintha a WoWban a glyphek HC Raiden esnének csak. (najó, itt azért tápabbak a rúnák, mint a WoWos glyphek, de kb ugyanaz a céljuk, egy ablityt módosítanak)
    Szóval én nem hiszem, hogy ettől ne lehetne AHzni. Bár tény, hogy először a charmok, most a rúnák kerültek ki a játékból. Ki tudja mi lesz itt releasere :)

    Reply

  • avatar

    Peppino

    |

    Üdv! Mikor várható sream az újításokról?

    Reply

  • avatar

    murdock

    |

    [reply]@Rici (#19):[/reply]gondolom ahogy itt a legtöbben, a blizznél is jó ötletnek tartották korábban a runa skillgemek farmolásást a végtelenségig.
    valószínű, hogy a tesztek alatt kiderült, hogy ez kivitelezhetetlen és nem olyan jó móka, mint a mostani rendszer.
    kétlem, hogy a “noob”-ok miatt “egyszerűsítettek” a rendszeren.

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    [reply]@Cherax (#18):[/reply]eddig is ugyanez volt, annyi a kulonbseg, hogy most mar nem kell hozza megtalalnod a runat
    egyre inkabb butitjak a jatekot
    bar nem csodalkozom, a sok noob/casual gamer/pvm noob nyilvan orul ennek….

    Reply

  • avatar

    Cherax

    |

    Szerintem nem egyszerűbb hanem más lett! Olyanra csinálták amit még szerintem más nem csinált. Minden skillt máshogy tudsz felruházni. Nekem jobban tetszik mint az eddigiek! Tapasztalat…

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@balu840202 (#16):[/reply]Ez a terelgetés, eddig is megvolt játékban, pl. ahhoz hogy a monk healeljen, spirit kell. Ahhoz hogy legyen spiritje, spirit termelő skilleket kell használnia. De te dönthetsz úgy is hogy csak spirit termelő skilleket használsz, a te döntésed, de sok értelme nincs. Az hogy most beskatujázták a skilleket 3 osztályba sok minden nem változott ,csak leírták az eddig is tényként kezelt dolgokat. Minthogy a wizard armor spelljei közül csak egyet használhatsz egy időben.
    Én a skilleknél nem érzek semmiféle egyszerűsítés, pusztán kaptak egy kis segítséget a kezdő játékosok, mi meg egy szép designt.

    Igen a rúnáknál jogos, hogy eddigi több szint volt, és mindegyikhez megvolt a maga szintje, most meg szintenként oldódik fel egy-egy rúna. Remélem itt jól kitalálták a dolgot.

    Reply

  • avatar

    balu840202

    |

    [reply]@ (#15):[/reply]Először az volt hogy xy számú build lehetséges, ami tényleg lélegzetelálító teljesítmény. skillek+rúnák+gear. Most könyítés céljából bedobtak egy “ajánlott elosztást”, primary,secondary és defensive neveken, ami persze kikapcsolható, de mégis csak ez a “jó út”. Gondolom úgy balaszolják a játékot hogy ne erje meg teletenni primary skillekkel a skilltáblát (persze nem lesz lehetetlen). Szóval így csökkentik a lehetőségek számát. A runákal ugyanez a helyzet. volt egy rendszer, ami támogatta az eltéréseket már alacsonyabb szinten is, most ezt is úgy alakítják, hogy bizonyos rúnákat csak késöbb használhassunk.
    Úgy érzem kicsit kezd arra menni a dolog, hogy egy erősen balanszolt játék jöjjön ki, még akkor is ha ez a változatosság rovására megy… Ami nem lenne feltétlenül baj, ha a játékosok nagy része nem érezné azt hogy az egyszerüsödések/balance miatt meg van kötve a kezük.
    Gyakorlatilag ott tartunk hogy egy egy karakter már csak gear-ben tér el egymástól…

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@balu840202 (#14):[/reply]Ezt az 5-ös pontodat fejtsd ki kérlek, mert nem értem mit akartál ezzel közölni.

    Reply

  • avatar

    balu840202

    |

    [reply]@CraftyFOX (#11):[/reply]1. valószínűleg igazad van, nem hiszem, hogy másként lenne. ha a skilleknél bevált, akkor itt is be fog.
    2-3 Nagyon jó kérdések, én is várom a válaszokat:)
    4. sztem a harcrendszer egyszerüsödik, hogy könnyebb legyen blizznak:)
    5. érdekes dolog. beharangozták a nagy eltéréseket, viszont ahogy látom rendesen korlátozzák a dolgokat… egyre kevesebb a lényeges eltérés a karakterek között… pl mindenki használni fog mindegyik csoportból skillt használni sztem..

    Egyébként a másik topicban irtan a fejlődésről, casual/hardcore dolgokrol pár gondolatot, de lehet ide jobban illett volna:(

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@CraftyFOX (#11):[/reply]Úgy legyen a pvp balance ahogy mondod, én örülnék neki mint majom a farkainak. Egy biztos ezzel sokkal jobban balancolható lett a rúnamizéria, és sokkal könnyebb is nekünk játékosoknak.
    A folyamatos erősödésre érdemit nemtudok mondani, mert nemláttuk még a rúnaskillek új leírását, remélem valami okos ember a meglévőket pakolta be valamilyen sorrendbe.
    A 15 sec rúnákra azt sem tudom, élőben kéne látni.

    Reply

  • avatar

    CyberCat

    |

    Valahogy az az érzésem, hogy nagyon kiforratlan még a játék koncepció, és ha most ilyen alapvető változtatásokat csinálnak, akkor csak idén karácsonykor játszhatunk a játékkal.

    Reply

  • avatar

    CraftyFOX

    |

    Most kicsit korainak tűnik eldönteni, hogy ezek a változtatások most jók vagy sem. Végig akartam olvasni az előző bejegyzés hozzászólásait, hogy megtudjam kb ki mit gondol, de félúton elvesztettem érdeklődésemet.

    Az előrerögzített itemslotokról csak annyit, hogy láttam vele kapcsolatos nyávogást ezen és más d3 as oldalakon is ami indokolatlan mert KIKAPCSOLHATÓ.
    Ami a rúna/skill rendszert illeti több irányból megközelíthetjük a dolgot. Az endgame tartalomnak és az infernonak egészen biztosan nem tesz jót hogy a rúnák többé nem itemként szerepelnek. Kétségkívül egy fajta extramotivációt jelentett volna az egyre magasabb szintű rúnák keresése találása. Kissé úgy tűnik nekem ez az ötlet mintha egyfajta legegyszerűbb megoldás lenne ami már x ideje be lett volna készítve a blizzardnál, ha esetleg semmi igazán ötleteset nem tudnának kitalálni az itemalapú rúnák megoldására. Az idő mondja meg majd mennyire jó ez de jelenleg semmiképpen nem tartom jobbnak mint az előzőt.

    Más részről nagy előnye, hogy a a karakter felskillezéséhez nem kell sokat kutakodni meg reménykedni csakhamar hozzájut mindenki minden skillhez és alváltozathoz amihez szeretne. A rendszer így lényegében úgy működik hogy választunk egy skillt és hozzá egy modifikációt amihez talán még lépni kell 1-2 szintet (hol is láttam ilyet ? jah tényleg sacred 2).

    Az új rendszer felvet néhány kérdést amivel kapcsolatban kíváncsi lennék a Blizzard válaszára vagy a Diablo3.hu közösségére aki esetleg tudja a választ:

    1. A skillekben a runák épp úgy átállíthatóak lesznek e mint a skillek (15 sec cd vel mostmár), és ha igen akkor hol van az a bizonyos build iránti eltökéltség ? Hova lesz a customizáció ha minden karakter ugyanaz csak másképp van beállítva a skill setje ? (eddig azért találni is kellett valamit ha át akartad állitani a runázást)

    2. Mivel a runák szintje megszűnik, és szintenként pár “unlockolódik”, nem fogja ez azt jelenteni hogy a magasabb szinten “unlockolodo” rúnák erősebbek ? (ez esetben visszakapjuk a régi rendszert ahol vártuk az egyre magasabb szintű skilleket) Ha pedig ez ilyen egyértelműen nem meghatározható mi alapján lesz egyik másik runa effekthez lassabb hozzáférés mint másikakhoz ? És hol lesz a fokozatos erősödés érzése amit ugye fent akartak tartani ? lesz olyan skill, amit “runamentesen” kell majd használnunk ? Miért egyszerűbb kibalancolni egy ilyen rendszert a játékhoz mint az eddigit ?

    3. Ezzel hogy a runák szintjeit eltüntették, eltüntettek egy jelentős karakter erősödési elemet. Ez akkor azt jelenti hogy az itemek jelentősége megnő ? (már eddig is hatottak a skillekre weapon dmg utján) És mi lesz az olyan skilekkel ahol a runa szint további mechanikai változást eredményezett ? (mint pl hogy nem egyszerűen többet sebez egy lövedék, hanem mondjuk több lövedék repült ki)

    4. Ez a sok egyszerűsítés, többek között az atributumokkal és most a runákkal, egy összetettebb harcrendszert támogat (amibe nehéz lett volna kalkulálni a sok változót) vagy szimplán sekélyesíti a karakter buildelést ?

    5. Kétség kívül nagy egyszerűsítés ez most a lehetséges buildek területén, ez jelentheti a gyors cooki cutter build képződést is de lehet pozitív változás is amennyiben a megmaradt build lehetőségek tényleg alapjaiban térnek el a játékstílus és élmény tekintetében. Mindezek mellett egy egyszerűbb balancolást is jelenthetnek, akár PvP re is. Érdekes, hogy eddig ez nem volt szempont és arról volt szó, hogy nem foglalkoznak vele túlságosan mert túl sok a variáció, de most, hogy hirtelen egyszerűsödött a helyzet, lehet, hogy komolyabban veszik majd a PvP balancot is ?

    Reply

  • avatar

    Rici

    |

    ha igy folytatjak meg a vegen meg se veszem a d3mat : D

    Reply

  • avatar

    Minato

    |

    Tetszenek a változások nekemis. Lehet benevezek egy kis béta tesztre megint jsp-n ha nem lesz szerencsém kulcs ügyben :/

    Reply

  • avatar

    Norton

    |

    [reply]@fidel (#5):[/reply]Vagy bevezetik azt a rendszert, hogy vendorárut nem lehet salvage-olni. Az is elképzelhető. Sőt ha nagyon gonosz lennék én bevezetném, hogy vendortól goldért vásárolt cuccot ne lehessen AH-ba rakni :)

    De, hogy ontopik legyek: Nagyon bejön ez a változás. Kicsit felidézi azokat az időket, amikor át kellett talentelni, meg fire/shadow resistance gearbe kellett öltözni egy-egy boss kedvéért WoW-ban.
    Remélem lesznek olyasmi beszólások, hogy “pill, átváltok Hammer specre” :)

    Reply

  • avatar

    Nomad

    |

    Állandóan változtatnak valamin. Érthető, hogy jóra akarják csinálni, de ennyit várni rá… Kb.. 4 év lenne megjelenés és bejelentés között !?. Ennye Blizz :D! Kicsit siethetnének már. Egyébként tetszik ez a megoldás. én a rúnákat, mint itemekként, hülyeségnek tartottam eddig is.

    Reply

  • avatar

    fidel

    |

    [reply]@Horcsogg (#4):[/reply]Van valahol kék post, hogy jövőhéten valamikor lesz a frissítés.

    Reply

  • avatar

    fidel

    |

    [reply]@Norton (#1):[/reply]Az se biztos, hogy alapanyagot megéri majd venni AH-ban, ha a gold árfolyama kedvező lesz akkor veszel gold-ot és a játékba veszel a legolcsóbb kék-ből amennyit csak akarsz. Ott esélyed van rare és legendary alapanyagra is. Lehet így jobban megéri majd.
    Remélem lesz a 2 között ( alapanyag, gold) valami kis rés elsőnek így akár még nyerészkedni is lehet vele így. Goldot megveszed, majd rajta legolcsóbb kéket és ami kijön belőle több gold-ért eladod. :)

    Reply

  • avatar

    Horcsogg

    |

    na, és van már valahol ahol ki tudnánk próbálni ezt az új rendszer? blizzard oldalán még mindig a régi talent calkulátor van.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Norton (#1):[/reply]Ott vannak még a gemek, illetve az enchantok majd ha visszahozzák az itemeken kívül.

    Reply

  • avatar

    Delonius

    |

    új skillrendszer = kikapcsolható megkötés = tökéletesen hasztalan

    Reply

  • avatar

    Norton

    |

    Első, hirtelen jött gondolatom az volt, hogy: “oké, de akkor mit lehet majd eladni AH-ban?”
    A változásoknak örülök, egyszerűbb, jobb lett tényleg a játék. Viszont így az AH nem lesz több egy itemeket és alapanyagokat áruló vendornál, ami viszont csökkenteni fogja az emberek kedvét. Kicsit olyan érzésem van, hogy “jön még valami a jövőben”. Ha nem most, akkor egy patchben vagy kiegben, de valamiért hiányérzetem van.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.