Kezdőlap Béta Rúna és Skill változások, Jay Wilson tollából

Rúna és Skill változások, Jay Wilson tollából

30
0
MEGOSZTÁS

A 13-as patch elég komoly változásokat hozott a skillek, és rúnák világában. Lentebb már említettük nagy vonalakban a változásokat, de ekkora horderejű dolog, megér egy külön hírt is.

Jay Wilson ki is adott egy nagyobb hangvételű blogbejegyzést a témáról, amit itt tudtok elolvasni.

A fejlesztők célja egy olyan rugalmasan testreszabható játék elkészítése volt ahol, a játékos maga szabhatja meg, hogy mit és hogyan akar használni. Ennek az útnak az első lépése az volt amikor eltörölték a skilltree-ket. Ezáltal olyan rendszer született ahol a játékos dönti el hogy milyen skilleket akar használni, és azokhoz a skillekhez milyen rúnaskillt. A cél ezen kívül egy olyan játék kialakítása aminek az elve teljes mértékben lefedi az “easy to learn, difficult to master” mantrát. Létrehozva egy olyan játékot, ami hosszú időre leköti, és újdonságokat nyújt a játékosoknak, mialatt démonhordák egészét mészárolják le.

A képességeink három fő csoportba kerültek: Primary Attack, Secondary Attack, és Defensive, ezen felül minden osztály kapott három egyedi “tulajdonságfát”. Például: Barbár: Tactics, Might, Rage, vagy Monk: Conviction, Techniques, Focus. Ezekbe a “tulajdonságfákba” a meglévő képességeink kerültek bele. Például a Witch Doctor Terror ágában szerepel mostantól a Horrify képesség.
Primary osztályba kerültek tipikusan azon képességeink, amik gyengébbek, de erőforrást generálnak.
Secondary osztályba kerültek tipikusan azon képességek, amiknek erőforráshoz és/vagy feltöltődési időhöz kötöttek. Ezek általában erőteljes képességek.
Defensive osztályba a menekülő, irányító képességeink kerültek.
Az egyedi “képességfák” létrehozására azért volt szükség, hogy a játékosok könnyebben elkülöníthessék a skilljeiket.

Ezen változások miatt került átszabásra a skillbarunk is (patch-noteban olvasható a pontos kiosztás), ezzel nem akarták megkötni a játékosok kezét, így egy ‘Elective Mode’ segítségével a játékos felül is bírálhatja a játék által felajánlott skill lehetőségeket.

A skillrendszeren kívül még komolyabb változást kapott a runaskill rendszer. Az elejéről indulva, mostantól a rúnáinknak nincsen fizikai formája, hanem közvetlenül a skill rendszer részévé vált. Alapelképzelésként jónak tűnt hogy a rúnák, mint itemek a játék során a tárgyak mellett esni fognak, de ez azt jelentette volna,  hogy a körülbelül 120 képesség 5 rúnájával számolva, és azok különböző szintjei miatt körülbelül 3000 rúna került volna be a játékba, ami problémákhoz vezetett volna. Mint például ezek beszerzése, az invertory problémák, a rúnáink rendszerezése, és listázása, amik nem igazán mókás dolgok.

Az új rendszerben ezek a rúnaskillek a karakter szintjének előrehaladásával válik fokozatosan elérhetővé. Megszűnt egyúttal a rúnák szintje is, mostantól egységesen egy szinttel rendelkeznek majd a rúnák. A rúnák felnyitása 6. szinttől kezdődik, és egészen a 60. szintig fog tartani, vagyis a bétát tesztelő játékosok, már ki is próbálhatják ezeket a változásokat.

Jay Wilson, még megkért minket hogy az esetleges tapasztalatainkat, észrevételeinket, vagy ötleteinket osszuk meg az erre nyitott fórumon.

Ez egy szabad fordítás volt Jay Wilson blogbejegyzéséből, akiről tudnunk kell hogy első helyezést ért el csapatával, a chili főzőversenyen. Receptet itt érhetitek el.

[Quote]Jay Wilson is Game Director for Diablo III and won first place in the team’s chili cook-off competition. Recipe available upon request.[/Quote]

Forrás: battle.net