Kerekasztal #1

Hamu . Egyéb, Fun 486

Hadd mutassak be nektek egy új sorozatot, amivel reményeink szerint hétről-hétre fogunk jelentkezni. Minden héten feldobunk egy témát, amiről kifejtjük a véleményünket, a terjedelmi korlátok miatt maximalizáljuk ezt 300 szóban. Lent, pedig egy szavazást találtok, amiben a következő heti lehetséges témák fognak szerepelni, rátok bízzuk, hogy mi legyen az.
Első alkalommal az 1.0.5-ös patch került górcső alá.

Professor J.

Az 1.0.5-s javítócsomagot kissé fenntartásokkal vártam a class változtatások miatt, de a végén nem kellett csalódnom. Számomra a legújabb patch egyik legjobb újdonsága, a Monster Power Level, mellyel minden játékos beállíthatja magának a megfelelő nehézségi fokot, a newbie-tól a hardcore-ig bezárólag, így elkerülendő, a „túl könnyű-túl nehéz QQ fesztiválokat”. Kicsit furcsának találtam, hogy Publicban nincs MP, de szerintem a legtöbb játékosnak van legalább 1-2 barátja, akivel közösen farmolnak. A Monster Powerrel  a karakterek szintezése rendkívül lecsökkent, a main karakter mellett már egy karaktert fel is rántottam 45-ről 60-ra, és útban van a második is, jelenleg 46-os. Örömmel fogadtam továbbá az Infernal Machine-t –és a craftolható „überfaja” legendary gyűrűket, melyek úgyszintén hasznosnak bizonyulnak leveling során. Az Über-fightokat illetően kicsit csalódott vagyok, azt hittem nehezebbek lesznek, vagy többféle új képességet tartogatnak a játékosoknak. Jelenleg a tank barbárom vígan megvan MP lvl 6-s Über Boss harcok során, különösebb kihívás nélkül, úgy hogy a gépem elég őskövület és a fightok alatt átlag 2-5 fps a maximum, amit a gépem ki tud magából préselni. A megnövelt legendary droprate is érezteti  hatását, tele az AH tárgyakkal, a gazdaság fellendülni látszik, és már „viszonylag” olcsóbban is be lehet spájzolni egy Inferno low-mid felszerelésre. Összességében véve egy jól sikerült javítócsomagot kaptunk a kezünkbe, remélem a PvP patch is legalább ilyen jó lesz.

Vikarius

Én is kipróbáltam az új patchet a kis barbimmal és első észrevételem az volt, hogy nem tudok egyszerre kettőt üvölteni, mert már ehhez is meg kell ütnöm valakit. A második észrevételem az volt, hogy egyszer csak egy rozsdás kardból kinőtt egy égig érő light radius. Mondom mi a szösz? Ja hát egy csepp boldogsághormon a padlón, ezért fel is vettem gyorsan a legendás fegyvert, amit szélsebesen tovább is adtam 2300 goldért, mert annyira jó volt. Ezt persze MP lvl 5-ön szereztem meg a kis barátaimnak hála. Mivel a többieknek volt egy jó pár kulcsuk így gyorsan be is léptünk az infernal machine mind a három kapujába és eltemettük a bossok hulláit. Nekem annyira nem volt dps-m inkább csak odaálltam és néztem a alulról a bossok állát, hogy mennyire rosszul borotválkoztak meg, de összességében élveztem a játékot. A patchben még külön tetszett az a feature, hogy ha esik egy jó kis objektum akkor ki lehet szaladni a piactérre és meg lehet kezdeni az árusítást, majd nyugodt szívvel vissza lehet térni és folytatni ötös valorral a kincsvadászatot. Szerintem ez az új patch igazán jó löketet adott a játéknak ha lenne időm akkor még játszanék is vele. :)

Dyingsoul

Nagyon sok olyan újítás jött ezzel a javítással, melyeket jómagam is többször javasoltam a hivatalos fórumokon. A gond ezzel csak az, hogy javarészt egyszerű hibákat javítottak, melyek elkerülhetőek lettek volna, ha a játék kiadása előtt komolyabban átgondolták volna (például NV buff eltűnése ha kilépsz vagy megszakad a kapcsolat). Az új eventnek nagyon örülök, szívesen látnék további újításokat eventek terén. Bár a World of Warcrafttal már nagyon régóta nem játszom, a Diabloban mégis szívesen látnék dungeon-hoz hasonló pálya bővítéseket. Esetleg új random dungeon-öket, eventeket. Azt is szomorúan látom, hogy bizonyos dolgok elromlottak a javítás után: a chat görgetése néha megbolondul és fénysebességgel utazunk a betűk tengerén, de az aukciós házban is vannak gondok. Sajnálom, hogy a Wizard és Monk revízió már nem fért bele ebbe a javításba, de kíváncsian várom a következő patchet.

Hamu

Amikor bejön egy új patch a Diablohoz, mindig azt várom, hogy ez most úgy le fog kötni, hogy más játék felé nem is nézek, de ez sajnos sosem sikerült ezalatt a cirka fél év alatt. Szokás szerint a patch lejövetelekor felélénkülök, új lendülettel belevágok az újdonságokba, most a monster power, és az infernal machine, de ez nem tart örökké. Valami kicsi mindig hiányzik a patchből, amit mindig a következőre várok, de eddig még nem jött el. Szeretem az infernal machine-t, az mp szinteket is, nagyon jól eltalált funkciója a játéknak, de ezek nem változtatják meg a játék egyetlen profilját, ami az itemfarm. Szerintem egy játék akkor tud teljesen élvezhető lenni, ha mindig van benne kihívás, ha a képzeletbeli cél ott lebeg a fejem felett, amit tudom, hogy sosem fogok elérni, de ha ez kiesik, ha ezt letudom verni, akkor közelebb jutok hozzá. Nekem legjobban ez hiányzik a játékból. Örülök, hogy leverem az elitet x másodperc alatt, de miért jó, ha ugyanazt letudom x-5 másodperc alatt is verni? Ez nem kihívás, ez csupán gyorsítás.
De mindent félretéve, és a kesergésen felülemelkedve, egyre jobb patch-eket adnak ki a fejlesztők. Most már bárhol farmolhatok, bármilyen nekem tetsző nehézségen, és a karakterem is fejlődik 60 felett, mint régen. De ezzel jön még egy probléma, ha hatékonyan akarok játszani, akkor a legerősebb karakterrel kell játszanom, mert neki a legmagasabb a szintje, neki a legtöbb az mf/gf-ja. Vele ölök a leggyorsabban. Ezzel az lett elérve, hogy döntenem kell, játsszak-e egy másik karakterrel, vagy essen az item nagyobb százalékban? Erre is szeretnék, a későbbiekben valami megoldást látni a Blizz felől. Várom a következő patcheket, a pvp-t, és még, hogy miket fognak belerakni a fejlesztők az alapjátékba.

De még mindig ott van az a kicsi hang, hogy miért érdemes, gearre költenem milliókat, ha csak pár másodpercet nyerek vele.

Kommentbe várjuk a ti véleményeteket is, és persze ne felejtsetek el szavazni!
A szerda estig legtöbb szavazatot kapott versenyző, lesz a következő  kiszemelt.

Kerekasztal

  • A jelenlegi class balansz. (16%, 20 szavazat)
  • Pvp-s találgatások. (16%, 21 szavazat)
  • Kiegészítős találgatások. (32%, 41 szavazat)
  • Aukciós házak helyzete. (22%, 28 szavazat)
  • Hack / bot és a többi illegalitás. (14%, 18 szavazat)

  • Összes szavazó: 128

    Loading ... Loading ...

    Comments (46)

    • avatar

      Matthew

      |

      [reply]@DeathLaca (#45):[/reply]Szegény külföldön él és elfelejtett magyarul, nézd el neki! :D

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@oki86 (#44):[/reply]Ruhája pontos j. Ennyire azért ne legyünk már trógerek.

      Reply

    • avatar

      oki86

      |

      [reply]@MCfosat (#37):[/reply]Waaa
      Milyen igazad van!
      Am en is lattam a vert a ruhalyan a barbaromnak,de most h mondod el is felejtettem,mert ezt csak az elejen tapasztaltam!!!!Es nagyon tetszett ez a fajta efect!

      Reply

    • avatar

      rubicoin

      |

      [reply]@Heffernan (#42):[/reply]itt vit a main stat és a 2 randomból jöhet str, tehát ez a kivétel, igazad van. de alapból itt sem értéktelen a fix main statja, hisz a vit egy barbnak ugyanúgy fontos lehet.

      szóval ez jó példa olyan legend övre, ami alapból értéktelen, tökéletes rollal meg esetleg közepes :) muszáj ilyen cuccokat is betenni, nem lehet minden ik cipő/ik armor (amik alaból is túl jó statokkal rendelkeznek, ezért nem is kapni belőlük csak baromi drágán).

      egyezzünk ki annyiban hogy overall kizárhatnának pár szélsőségesen értéktelen stat típust néhány class specifikus itemen, de úgy se fogják mert növelné a nem használhatatlan itemek számát.

      Reply

    • avatar

      Ultratomi

      |

      [reply]@sci21 (#28):[/reply][quote]Bár azért elképzeltem ahogy a fejlesztők belenyulkálnak a másik munkájába és a következő Black Ops-ban már nem zombik jönnek hanem…[/quote]

      MURLOCOK!

      Reply

    • avatar

      LGx

      |

      [reply]@MCfosat (#37):[/reply]konkrétan a rajtamaradó vért nem tudom megerősíteni, de tény hogy sokkal véresebb volt az elején (lehet rajta is maradt :) )

      sokkal sötétebb tónusok kellenének, és vicc, hogy ezt 3rd party cuccokkal kell…

      addig szuttyognak a kieggel, amíg egyre kevesebb normál játékos marad.
      minden patchez kellett volna valami kis plusz kontent:
      – mély katakombák (azok a 2 szintes random szarok valami vicc kategória)
      – sidequest
      – új monster
      – minigame (egy jar of soulhoz hasonló csak lényegesen hosszabb survival pl)
      – célirányos craftolás (a mostani sajna full random) valami horadric cube-szerűvel.

      etc, etc, etc. persze lehet ezeket a kiegben akarják elsütni. gyanítom pvp is csak azzal jön majd, előbb nem. csak az a baj, hogy én pl már nem fogok rohanni megvenni a kieget. majd szépen utánaolvasgatok, de valószínű nem tudnak annyi pluszt beletenni, hogy akarjam.

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@MCfosat (#37):[/reply]Naugye ? Akkor nem csak én vagyok az egyedüli, aki ezeket a korai videókat jobbnak tartotta a mostani kapott játéknál :)

      Reply

    • avatar

      rubicoin

      |

      [author]Heffernan (#24):[/author][quote]@Beer (#23):
      – itemek még mindig fura statokkal. (pl barbár legendary ilvl63 öv int vagy dex-el str. helyett)
      befejezem, mert nincs több időm, de még sorolhatnám a hibákat.
      +14[/quote]

      ez valós probléma, de épp rossz példát hozol mert nincs is olyan legend mighty belt amin str HELYETT rollolhat más fix stat.

      ha meg mellé rollol, akkor elmondhatjuk hogy egy 250str 75ar barbár övnél azért sokkal jobb egy 250str 75ar 150int öv, hiszen az összességében 250str 90ar-t ad. úgyanígy egy wizard sapin is lehet jó a str az armor miatt, bár kevésbé értelmes. ezek persze sárga cuccokon jellemzőek, az egész mögött vsz annyi van, hogy nem akarnak túl sok túl jó cuccot engedni az ah-ra. minimális munkával javíthatnák a sárga class specifikus item generálást, de úgy drasztikusan nőne a túl jó itemek száma. ugyanígy a legend itemeken sem jó a túl sok túl jó fix stat, minél kisebb esély kell legyen egy valóban jó rollra.

      Reply

    • avatar

      MCfosat

      |

      [reply]@DeathLaca (#35):[/reply]Sajnos azokat a videókat én is láttam,pl boss fight közben,elkapta valamelyik játékost és egyetlen mozdulatbol,letépte a fejét,vagy kettészakította… Volt valamiféle plusz azokban a videókban amik sokkal jobban feldobták a játékmentet. Én olyat is láttam(lehet hallucináltam mert ezt azóta senki sem erősítette meg…. :) amikor megkaptam a játék megjelenésekor a haveromtól a guest pass-t és próbáltam a játékoat,elkezdtem a barbárommal hentelni az elején,és a szétkaszabolt szörnyekből kicsapódó vér megmaradt a barbáron,a fegyverén a ruháján… Most akárhogyan állítom a grafikát sehogyan sem tudom elérni ezt a hatást… Mondom még1x lehet hogy csak valami kosz volt a monitoromon de na… Ezek az apróságok jók lennének bele :)

      Reply

    • avatar

      sci21

      |

      [reply]@MephistoiX (#34):[/reply]”…an there is no justice in murder.” Nekem Zoltun Kulle monológjai viszont kifejezetten tetszettek.

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@VeNNNN (#33):[/reply]Tavaly jött ki ? Szerintem idén. Nah hát a WoW meg a másik hülyeség amin nem tudok dűlőre jutni. Megcsináltam az annual passt,annak reményében, hogy ha majd a D3-at kipörgetem, amit ingyen kaptam mellé,akkor ott lesz még úgyis a WoW,és minden flottul fog menni. Csakhogy jöttek a pandák, a talentek meg mentek a süllyesztőbe ahogy az meg van írva. Szóval azzal is befürödtem,és talán jogosan érzi magát az ember áthúzva.Visszatérve a D3-ra, láttam én is olyan videókat, hogy sokkal szebbek, ahhoz képest hogy mit kaptunk, kidolgozottabbak, mint a mostani game, nem értem, hogy miért butult visszafelé.

      Reply

    • avatar

      MephistoiX

      |

      [reply]@VeNNNN (#33):[/reply]Mintha a saját gondolataimat olvasnám, a legjobban engem is az ovis szintű dialógusok zavarnak az egész játékban, azok végképp megölnek bármilyen hangulatot és még idegesítik is a játékost. Act3-ban legalább vették a fáradtságot, hogy Azmodan megjelenjen valamilyen formában, act4-ben Diablo csak úgy a semmiből mondja a hülyeségeit.(ez nem az egyetlen átjáró volt , ha-ha..)

      Reply

    • avatar

      VeNNNN

      |

      [reply]@DeathLaca (#21):[/reply]2008-ban jelentették be a játékot, és akkor már volt ingame videó is. A játék ugye tavaly jött ki. Nekem nem úgy tűnik, hogy nagyon sietették őket. Sőt, meggyőződésem, hogy a játékos társadalom hangosabb volt a “RELEASE IT ALREADY” szövegével, mint az Activision. A játéknak sajnos vannak hiányosságai. A sztori tényleg egy óvodás szintjét üti meg. A nagy félni való démonok ugatnak neked, hogy háhá, én vagyok a jobb. What?! Nem az Activision hibája, hogy képtelenek voltak egy épeszű sztorit normálisan tálalni. Sőt, meggyőződésem, hogy elviselhetőbb lett volna a történet gyerekes dialógusok mellőzésével. Szerintem a wow többet ártott a Blizzardnak, mint az Activision, de persze ez az én véleményem. Nem a Diablo játékokkal órákat elcsesző ma már felnőtt embereknek csinálták a játékot, hanem gyerekeknek. Ha meg rosszul gondolom, és ezt komolyan gondolták, akkor a kiegészítő is pont ezt a szintet fogja megütni.

      A játékmenet szépen lassan fejlődik, ez nem is zavart már az elején sem, mert tudtam, hogy ezek idővel javíthatóak, még ha nem is sikerült elsőre eltalálni, hogy mi a megfelelő irány. Azzal viszont nem lehet mit csinálni, hogy Diablo azt act4 cinematicban azt mondja, hogy “Nothing of it shall remain, but my laughter”. Aha, ok…

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@szalontai (#29):[/reply]XDDDD ez tetszett :)

      Reply

    • avatar

      szalontai

      |

      [reply]@sci21 (#30):[/reply]ki kell adni, de nincs minden kész, ami terveznek (ez egy jobbik eset, hogy legalább tervek vannak)
      ekkor szépen a még nem teljesen implementált dolgok megkapják a prio-t. ami kész lesz addig, az benne lesz. ami nem az nem.

      Reply

    • avatar

      sci21

      |

      [reply]@szalontai (#29):[/reply]Gondolom igazad van. Végül is ki a faszt érdekel, hogy halnak meg azok a marhák úgyis a kidobott tárgyak a lényegesek.

      Reply

    • avatar

      szalontai

      |

      [reply]@sci21 (#28):[/reply]”hogy a vezetőség sürgetése miatt a fejlesztők egyszerűen összedobták volna a játékot. Nem, én ezt képtelen vagyok elhinni.”

      tuti nem dolgoztál multinál…

      Reply

    • avatar

      sci21

      |

      [reply]@DeathLaca (#25):[/reply]Valahogy nem tudom elképzelni azt a képet ahogy a vezetőség sürgetése miatt a fejlesztők egyszerűen összedobták volna a játékot. Nem, én ezt képtelen vagyok elhinni. Ez nem az a játék és nem is az a fejlesztői cég ahol annyira sietnének a dolgokkal, így nem hinném, hogy emiatt lettek volna mások a boss halálok, elvégre nem minden démon olyan puhány pöcs mint a szerencsétlen Baal, aki összehányta magát.

      Ha kell egy létező gondot mondani akkor íme (és kezet a szívre ha nem érzitek ti is ezt):

      Első:
      Most novemberben visszanézve a májusban megjelent verziót én egy “csökkentett módnak” érzem, aminek a teljességét csak a mostani 1.05-ös patch-csel érte el. A játék sokkal élvezhetőbb és játszhatóbb lett. Ez pipa.

      Második:
      De … ehhez több hónap kellet és az emberek egy (vagy nagy?) része akik anno megvették szerintem abbahagyták, mert e két pont intervallumában az érdeklődésük kihalt teljesen és inkább átpártoltak egy másik játékhoz.

      Harmadik:
      És … nyilvánvalóan a diablo 1-2 fan tábora valamivel kitartóbb volt és kivárta, átküzdötte magát ez idő tájt. Ebből kifolyólag több mint valószínű, hogy túlnyomó részt a hardcore réteg játszik már csak – vagyis mi, akik évek óta lógunk ezen az oldalon (puszi a vezetőségnek, jó munkát végeztek) és gondolom többet beszélgettünk itt a dióról mint a facebookon az agyrákos hörcsögökről.

      Vajon mi kéne ahhoz, hogy a hétköznap gamer-ét visszacsalogassák? Pvp? Kiegészítők?

      szerk: Tudomásom szerint az Activison és a Blizzard közti kapcsolat a játékok bevételében fekszik xy% arányban. Fejlesztői szinten gondolom nincs híd közöttük. (Bár azért elképzeltem ahogy a fejlesztők belenyulkálnak a másik munkájába és a következő Black Ops-ban már nem zombik jönnek hanem…)

      Reply

    • avatar

      fekete123

      |

      [reply]@sci21 (#22):[/reply]Én személy szerint azt vártam a dio3-tól, hogy valamiféle élvezhető stílusos grafikát csinálnak, ez sok helyen sikerült, de vannak sötét, pontosabban lila foltok… Nem ártott volna valamiféle random generált pálya, nem feltétlen az első rész színvonalával, de ha azt elérte volna nem haragudtam volna meg.

      Élvezhetőbb skillek kellenének, ez a 10mp-re idézek egy sereget ez hihetetlen nagy hülyeség, főleg hogy semmire se jók nagyobb szinteken. Ja és sok a 4 nehézségi szint. tök feleslegesen kell 4x végigrohannom a történeten ennyiszer.

      A játék igazán addig volt jó, amíg elsőre végigvittük, kitapasztaltuk a karakterünk és jókat derültünk a bugyuta sztorin. kb normal act2 vége (amíg meg nem láttam baelialt)

      A patchtől valami értelmesebb über harcot várnék, ahol minimális taktika kell, ha mást nem annyi hogy ha valaki túl közel megy, akkor annyian rontanak rá, hogy szinte lehetetlen legyen túlélni. a 2-ben ez sikerült, a medianban sikerült, itt nem.

      Lényegében sokkal jobb a játék a patchek óta, bár nem tudom hova sikerült eltüntetni a csapattagjaim fejéről az ordításom kis ikonját, Sajnos még előtte félretettem a játékot, és már nincs hangulatom újra előszedni. majd a kiegészítővel talán.

      Amúgy a cikkben Hamu írása tükrözi legjobban a véleményem a játékról.

      Reply

    • avatar

      Jonas

      |

      [author]Hamu (#19):[/author][quote]@Jonas (#16): Ha partiban vagy valakivel, akkor kitudsz ugorni sima logouttal a menübe, és mikor visszalépsz, megmarad az nv stack-ed[/quote]

      Köszi a választ, így már tiszta. Ez szvsz inkább bug mint feature, illetve solo-ban nem segít, de ettől függetlenül jó tudni… :)

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@Beer (#23):[/reply]Nem vagyok önjelölt designer,csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy mondjuk egy tapasztalt emberrel, meg pár olyan ötlettel, ami egy legalább 15 éve játszó embertől jön, lehet hogy olyan ötletek születnének, ami más szempontot hozna a játék tartalmára,és történetére vonatkozóan. El ne mondd nekem, hogy neked tetszik a jelenlegi történet, mert kiröhöglek. Ha csak a D2-ből indulunk ki, igényes munka volt, ahhoz képest ez egy nagyon lineális játék. De hogy csak a grafikát említsem,a tartalomról, már nem is beszélve (mert rengeteg dolog hiányzik,és majd a kövi patch,vagy kieggel akarják fejleszteni,és itt jön az Activison nyomás) Nézz meg egy egyszerű bosshalált a D2 ben, és itt. Hogy hal már meg az a szerencsétlen ? No effect ember,egy nevetséges hanggal. D2 ben hogy halt meg Andariel, csomó tűzcsóva mindenhol, nagyon szép és igényes munka. Ehhez képest ez egy keményen összecsapott munka, amin látszik, hogy túl akartak lenni, csak hogy időpontra készen legyenek. Annyi mindent írhatnék még, de csak hozzáteszem, a szerencsétlen CoD-al alig játszanak az emberek. Az utóbbi időben mennyi is jött ki ? 4-5 ? Ha csak a sima MF-tól nézzük. Mi ez ha nem tömegtermék ? És majdnem hogy mindegyik egy kaptafára megy,nem véletlenül unják meg az emberek. Ettől függetlenül nagyon szeretem a D3-at,mert sokat játszom, de rengeteg tartalmi hiányosság, és hiba van benne, amit egy kis ráfordítással meg lehet oldani. De most szerencsére a patch ahogy kijött, átléptünk alfából bétába.

      Reply

    • avatar

      Heffernan

      |

      [reply]@Beer (#23):[/reply]Mit vártam a dio3-tól? azt, hogy 10-ed ennyi hülyeség legyen benne, és sokkal több jó ötlet. ennyi röviden. Mert a Blizzard anno ilyen volt.
      kicsit részletesebben a hibákról:
      – act 4 vicc kategória, senki nem tolja, mert a bossokhoz nem tudod az 5 valort összerakni, mert túl az elején jönnek, a droppok nem jobbak mint act 3 ban, de nehezebb.
      – a barbár OP
      – az AH nem mutatja, hogy egy item upgrade-e nekem, de a játékon belül már kiírja, hogy +dps-e, +def-e, vagy + HP-e.
      – tőlünk kérdezik, hogy mire lenne jó a banner? grat a designereknek, ezt az elején kellett volna elvetni, mert hülyeség.
      – rengeteg használhatatlan skill, és runa
      – itemek még mindig fura statokkal. (pl barbár legendary ilvl63 öv int vagy dex-el str. helyett)
      befejezem, mert nincs több időm, de még sorolhatnám a hibákat.

      Reply

    • avatar

      Beer

      |

      [author]DeathLaca (#21):[/author][quote]@sci21 (#18): Személy szerint olyan ötleteim lennének, hogy teljesen élvezhető lenne a játék. A legnagyobb baj az, hogy a fogyasztói társadalom végtermékeként kb. lehetetlen bevinni manapság olyan dolgot, hogy az feldobná a játékot. Nekik nem érdekük, hogy sokáig játssz egy játékkal, hanem az, hogy vedd meg a következőt, és a kövit, stb. Nyilván az ilyenre alapul még sok sok még játék is. Ez most csak az Activison részéről ilyen, a régi Blizz játékok sorra igényes, a korához hű grafikával,és tartalommal jelent meg. Mióta ezt az előnytelen szerződést csinálták, valahogy nem képes visszaadni a régi játékélményt, és valami mindig hibádzik belőle. Nyilván azért a Blizzard nyomás így is látszik, hogy jót szeretnének kihozni, de sajnos elég sablonosnak tűnik számomra pl. a történet, és a tartalom terén is. Ennek ellenére farmolok, és nagyon bízom abban, hogy igenis lesz érdemi változás, és rájönnek, hogy sok embert veszítenek el ezzel a hozzáállással.
      +2[/quote]

      Szeretem, amikor ilyen önjelölt game designerek pattannak ki a bokorból.

      Biztos lennének jó ötleteid, de azok az ötletek közel sem biztos, hogy megfelelnének a több millió játékos igényeinek. A Blizzardnak azért nem kevés tapasztalata van játékfejlesztés terén, nem tudom miért hiszi azt mindenki, hogy agyilag korlátolt alkalmazottaik vannak, akik nem tudják, hogy a többség mit akar. Ja, hogy szerinted a többségnek rossz? Ha tudnád mekkorát tévedsz…

      Az ötletes felvetésedre kiváló példa a shared stash volt D2-ben. Mondta a Blizzard, benne lesz v1.13-ban, keine panik, aztán hoppá, kiderült, hogy mégsem megvalósítható, pedig mennyien vizionálták azt, hogy baromi könnyen meg lehet valósítani. És meglepődnél, de néha a nagyon kicsinek tűnő változásokat sem lehet kivitelezni a játék motorjának, vagy épp hálózati kódjának a hiányosságai miatt. Mielőtt félreértés esne, ha már az elejétől kezdve kalkulálnak bizonyos feature-rel, akkor sem biztos, hogy megoldható lenne, nem hogy utólag. Kiváló példa az első Fable, Peter Molyneux azt ígérte, nőni fognak a fák, mert az baromi jó lesz, aztán hopp, nem nőnek, mert képtelen volt rendesen megcsinálni.

      Nekik az az érdekük, hogy olyan játékot tegyenek le az asztalra, amivel addig játszol, ameddig csak akarsz. Pont az Activisiont hozod fel példaként? Nekik vannak a legidőtállóbb címeik az utóbbi időben – baromi sokan tolják még mindig a CoD: MW-t és a későbbi részeket is neten.

      Te pontosan milyen Activision Blizzard szerződésről beszélsz? FYI: az Activision semmilyen befolyással nincs a Blizzard termékeire.

      Egyébként meg a játék alap mechanizmusai semmit sem változtak a Diablo II óta. Aki azt remélte, hogy az itemhunton kívül lesz más is (miután ugye kiderült, hogy PvP nem lesz), az egyszerűen egy párhuzamos unvierzumban élt eddig. D2 is pontosan ilyen volt, a D1 is pontosan ilyen volt és a D3 is pontosan ilyen lett. Mész előre, farmolsz, szerzed a jobb cuccokat, amiket el tudsz adni, vagy fel tusz venni és ennyi. Nem tudom miben volt több a D2, ami miatt most sokan csalódtak a harmadik részben, mit vártatok? Komolyan kérdezem, aki szerint a D3 jelenlegi formájában kevés, azok mit vártak még? A PvP-t leszámítva.

      A patch egyébként nekem nagyon tetszik, még több tartalom is van benne, mint amit egy patch-től elvárna az ember. Egyébként fel lett vetve a cikkben, hogy miért nincs public-ban MP. A válasz egyszerű, azért nincs MP pubban, mert akkor a puboló gamerek több részre szakadnának és a Blizzard nem szerette volna ezt. A pub az pub, aki nagyobb kihívásra vágyik, az menjen haverokkal multiban, vagy egyedül – és ez tökéletesen jól is van így, nem kell bonyolítani, mert semmi értelme nem lenne.

      Reply

    • avatar

      sci21

      |

      [reply]@DeathLaca (#21):[/reply]Érdekes, hogy előtted ezt még senki (vagy nem vettem észre) sem említette meg ezt az akkori szerződés kötést az activison és a blizzard közt. Annak ellenére, hogy látok benne eshetőséget nem szeretnék ezzel dobálódzni. Inkább teszem ugyanazt mint te, farmolok és várok.

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@sci21 (#18):[/reply]Személy szerint olyan ötleteim lennének, hogy teljesen élvezhető lenne a játék. A legnagyobb baj az, hogy a fogyasztói társadalom végtermékeként kb. lehetetlen bevinni manapság olyan dolgot, hogy az feldobná a játékot. Nekik nem érdekük, hogy sokáig játssz egy játékkal, hanem az, hogy vedd meg a következőt, és a kövit, stb. Nyilván az ilyenre alapul még sok sok még játék is. Ez most csak az Activison részéről ilyen, a régi Blizz játékok sorra igényes, a korához hű grafikával,és tartalommal jelent meg. Mióta ezt az előnytelen szerződést csinálták, valahogy nem képes visszaadni a régi játékélményt, és valami mindig hibádzik belőle. Nyilván azért a Blizzard nyomás így is látszik, hogy jót szeretnének kihozni, de sajnos elég sablonosnak tűnik számomra pl. a történet, és a tartalom terén is. Ennek ellenére farmolok, és nagyon bízom abban, hogy igenis lesz érdemi változás, és rájönnek, hogy sok embert veszítenek el ezzel a hozzáállással.

      Reply

    • avatar

      SeLYMeS

      |

      Jó ötletnek tartom ezt a topicot, szivesen becsatlakozok ilyesfajta beszélgetésekbe. 1.05 ös Patch véleményem szerint jól sikerült. Ballance szempontjából PvE legalábbis mostmár alakul a játék, nem az a kezdeti Trash mob 20k-t csap belém Feeling van jelen, lehet haladni viszonylag Kukásabb gearrel is. Én is az AH-ról beszélgetnék legközelebb, talán annak van perpill aktualitása. Többi az találgatás illetve legalábbis szerintem “minket” nem érintő témakör.

      Reply

    • avatar

      Hamu

      |

      [reply]@Jonas (#16):[/reply]Ha partiban vagy valakivel, akkor kitudsz ugorni sima logouttal a menübe, és mikor visszalépsz, megmarad az nv stack-ed

      Reply

    • avatar

      sci21

      |

      Kiegészítős találgatásokhoz ezt a videót ajánlanám egyből. (Gondolom az olvasók nagy része már végigvitte a játékot, így nem kell a spoiler-veszély táblát kitennem.)
      http://www.youtube.com/watch?v=fLk1VB45O-0
      Diablo átmenetileg ismét meghal, a kövecske lepottyan és gondolom a személy aki megtalálja ezt, lesz majd a kiegészítő főszereplője. Vagy ,aminek nagyon örülnék, Norecc Vizharan Bartuc, a Véres Hadúr páncéljaiban találná meg. Tudom, hogy nem a könyvből indul ki a játék hanem fordítva de egy illyesféle gesztust eltudnék viselni a történet íróktól.

      Reply

    • avatar

      sci21

      |

      [reply]@Dyingsoul (#4):[/reply]Do it.

      Reply

    • avatar

      Jonas

      |

      [author]Fedayn (#14):[/author][quote] Amúgy a minap pont azon mérgelődtem, hogy miért nem lehet játék közben kilépni az AH-ba megnézni valamit… hogy lehet? én esküszöm nem jöttem még rá. [/quote]

      Nem vagy egyedül, ez engem is nagyon érdekelne…

      Reply

    • avatar

      Gibkey

      |

      Túl vagyok az 1,5 milliárd goldon és én is kíváncsian várnék egy AH-s mesélős fejezetet, bár már lassan 3 hete semmi időm belépni, de azért még mozgat a téma. Ha már csak 1 új dolgot írtok már azzal is előrébb vagyunk :)

      A kerekasztal dolog nagyon jó ötlet.

      Reply

    • avatar

      Fedayn

      |

      Az AH téma jó ötlet. Amúgy a minap pont azon mérgelődtem, hogy miért nem lehet játék közben kilépni az AH-ba megnézni valamit… hogy lehet? én esküszöm nem jöttem még rá. Az NV5 hogy marad meg ha kilépek? Nekem volt már olyan, hogy egyszer csak kifagyott úgy a játék, hogy teljesen narancssárga lett a kép, sehogy semerre, csak a reset… akkor nem maradt meg…
      Na meg érdemes lenne ezt a pár száz millás kereseti dolgot is kivesézni, többek között nekem is sokat segítene :-) :-) :-)

      Reply

    • avatar

      Matthew

      |

      “Hack / bot és a többi illegalitás”

      Hűűű ezt a témát szerintem MephistoiX-szel olyan szinten kimerítettük… :D

      http://diablo3.hu/2012/11/09/ban-hammer-es-kekek/

      (olvasnivaló)

      Mondjuk a Ti véleményetek érdekelne persze. Ez a kerekasztal dolog meg főleg jó ötlet.

      PvP-t érzem jó témának.

      Reply

    • avatar

      Hamu

      |

      [reply]@ph0bia (#11):[/reply]Sorra kerül az is, nem fogunk minden héten 5 új témát kitalálni csupán egyet :D

      Reply

    • avatar

      ph0bia

      |

      Én is szívesen beszélnék az Ah jelenlegi/jövőbeni helyetéről, kiegről szerintem felesleges most még spekulálni.

      Reply

    • avatar

      ricikeke

      |

      rossz látni, hogy a kieg találgatások nyer ….. arről kb úgyse tud senki semmi konkrétat mondani, tényleg csak 100% találgatás mesélés lenne az egész :/

      Reply

    • avatar

      Hamu

      |

      [reply]@Wh1te_Rabbit (#8):[/reply]Ilyenre nem is gondoltunk, olyan régóta csináljuk ezt már, és annyi a régi ismerős arc az oldalon, hogy ez magától értetendőnek tűnik. Nem mindenki, de azért páran bemutatkoztunk annó a fórumon is.

      Reply

    • avatar

      Wh1te_Rabbit

      |

      Inkább első részként mehetett volna egy bemutatkozás, mikortól játszotok Diabloval és hogyan kerültetek az adminok közé.

      Ha viszont van ilyen valahol, akkor én kérek elnézést

      Reply

    • avatar

      Jonas

      |

      Jó ez a sorozat, így kicsit jobban megismerhetjük az oldal fejlesztőit/modjait is, remélem a kommentek is építőek lesznek és nem mennek el a trollháború irányába. A class balance mint topik elég jó táptalaj ezekre, pedig jó lenne egyszer értelmesen megvitatni ezeket a dolgokat is.

      Reply

    • avatar

      BareSpoon

      |

      AH téma egyáltalán nem mozgat meg, nem tudom elképzelni mi újat lehetne ebben a témában mutatni …

      Reply

    • avatar

      Benny

      |

      ah sztem mindenkit érdekel és érint.

      Reply

    • avatar

      Dyingsoul

      |

      Aukciós ház használatáról és a haszonszerzésről terveztem volna youtube-os videót, de nem tudom, hogy van-e rá kellő érdeklődés. Hamuval össze sem beszéltünk a aszavazás témájáról és mégis itt van közte az AH használat. :D Szóval, így azt mondom, ha megfelelő mennyiségű szavazatot kap vagy látom, hogy van rá érdeklődés, akkor készítek egy két részes AH használat avagy a vagyongyűjtés szabályai videót (Több száz millát összekapartam már, szóval azt hiszem tudnék hasznos tanácsokat adni a témában).

      Reply

    • avatar

      Draconus13

      |

      Hmmmm….. aki játszott a D2 -vel azért az sejthette hogy nem a túlbonyolított történet, hanem a “hekk end szless” illetve “kinek van több zöld ill. barna tárgya” lesz a lényeg. Én személy szerint ezért vettem meg és a kiegészítőt is ezért fogom megvenni. Nincs napi 24 órám a játékra mégis tudom élvezni. Legközelebb viszont szívesen olvasnék az aukciós házakról.

      Reply

    • avatar

      Ultratomi

      |

      A patch az patch, nem szabad túl sok új dolgot várni től, arra ott vannak a kiegészítők.
      Semmi más kihívás nincs, csak az itemfarm? Nos jómagam (és talán ti is) a játék megvételekor valahol tudtam, hogy végső soron egy szigorúan monoton tárgyhajhászásért fizetek. ‘Nonstop’ kalandokért ott vannak az MMO-k.

      Reply

    • avatar

      ricikeke

      |

      jajj, mindenki nagyon pozitív :D

      Reply

    Leave a comment

    You must be logged in to post a comment.