Kezdőlap Hírek Újabb kékek: craftolás, csalás, e-sport

Újabb kékek: craftolás, csalás, e-sport

14
0
MEGOSZTÁS

A napokban kaptunk néhány kék posztot a hivatalos fórumokon, ezeket szeretném nektek összegyűjteni egy csokorban. Mazsolázgassatok kedvetekre:

Bizonyára mindenkinek ismerős az a helyzet, mikor azonosít egy tárgyat és használhatatlan statokat lát rajta. Éppen ilyen tulajdonságnak mondható a Thorns is. A fejesek látnak benne fantáziát, hogy különféle buildekkel életképes lehetne ez a tulajdonság, de ehhez mindenképp változtatni kell valamin. A távoli jövőben megfontolják a változtatásokat, melyek lehetnek akár olyan passzív skillek amik támogatják ezt az effektet, esetleg a fő statunk (Str|Dex|Int) lehet rá befolyással. Annak is fennáll a lehetősége, hogy helyette egy teljesen új affix jön be, ami bár hasonló a Thornshoz, de a minden kaszt ugyanúgy élvezhetné előnyeit passzív skill támogatás nélkül is (mind közel és távolsági sebzés-sérülés esetén).

Thorns is another affix we feel leaves a lot to be desired — not just in co-op games, but in solo games too. It’s not a bad stat, per se, and there are many builds that can benefit from it, but it definitely needs some tuning before it can really be considered competitive. We don’t have anything planned for the short term, but for the long term we’ve considered various improvements and tweaks like allowing thorns to benefit from primary stats, building in additional passive support, as well as having one of the gem bonuses give a boost to that style of damage. (We’ve also tossed around the idea of adding another affix that’s very similar to thorns, but has a much more universal function and would be able to benefit all classes [i.e. ranged + melee damage] without the need for passive skill support.) (forrás)

Lylirra közölte velünk, hogy ne feledjük el, nem teszik közzé a csalók üldözésének minden mozzanatát, akkor is történnek bannolások, mikor éppen nincs róla semmiféle hír. Ehelyett ők akkor tesznek közé a bannolási hullámokról híreket, mikor nagyobb tömegeket csípnek el és tiltanak el a játéktól végleg. Állítása szerint ők nagyon komolyan veszik ezeket a dolgokat, sokat dolgoznak azon, hogy minél kevesebb csaló legyen a játékban. A legeredményesebb módja az ilyesfajta bűnüldözésnek pedig az, ha a játékosok is próbálják segíteni a dolgukat és jelentik a csalókat, csalásokat, játékhibákat amennyiben tudomásuk van róla. Nem csak a botozás, hanem minden más, diablo mellett futtatott programocska -ami előnyt ad nekünk más játékosokkal szemben- csalásnak minősül. Éppen ezért a maphack és zoomhack miatt is kerültek emberek a ban listára.

An important thing to keep in mind is that we don’t make public announcements every time we action players for cheating, and the reason for this is that we are constantly removing this kind of exploitative behavior from the game — on a weekly basis, sometimes even on daily basis. Public announcements would become tedious if we decided to make one every single time we banned someone for using a bot, a hack, or some other kind of cheat. Instead, we usually will post something whenever we issue a big wave, or whenever we feel like we need to remind players that exploitative behavior is not okay and can lead to a permanent ban from Diablo III.

It’s something we take very seriously, though. Our developers, support staff, and anti-hack teams are all busting their butts to ensure that your online experience is as free of cheats, hacks, and bots as possible. From the development side, we look at ways to reduce the effects of exploitative behavior on the community and/or prevent certain programs from working outright. This trick here is to make sure that whatever we do doesn’t negatively impact legitimate players, which is actually a very fine tightrope to walk (you saw the complications of that whenever we introduced game limiting). From the support side, we make sure that your in-game reports reach our anti-hacks teams. And from the anti-hack side, we take action on players that we are able to confirm to be maliciously exploiting the game, be it through botting or other forms of cheating.

The reality to all of this, though, is that even though we devote considerable time, effort, and heart to removing bad behavior from the game, there will always be individuals who excel at coming up with new ways of getting around the roadblocks we put up. So, it’s a constant battle, but one that we’re willing to fight. If you want to pitch in, you can; the easiest way to do so is by emailing hacks@blizzard.com or submitting a report through our webform.

And, just for clarity, let me repeat:

– Exploitative behavior is not okay (this includes botting).
– If you are found to be exploiting the game, you can be permanently banned.
– Source: https://us.battle.ne…oitation-policy

Btw as i read on some bot forum (am not botting just like to read the ban reports:) ) the last public statement called “diablo players banned” was about people using maphack and that zoom out thingy not a massive bot banwave.
It included, but certainly was not limited to, that particular type of behavior. We called it out specifically in the announcement, so it’s nothing new. (forrás)

A hálaadás és a karácsony előtti bevásárlószezon alkalmából a Blizzard akciós árcédulákat tett a Diablo III-ra és a Starcraft II Wings of Liberty-re, így most ezeket a játékokat 20 $-al olcsóbban megvásárolhatjuk. Az akció november 26-ig tart.

Too epic to be contained within a single day, the Blizzard Black Friday discounts begin now! This week only, you can save $20 each on Diablo III and StarCraft II: Wings of Liberty in the Blizzard Store, making this a great time to get your holiday shopping done for all the gamers on your list.

In addition to the legendary savings currently available in the Blizzard Store, you can also find Black Friday deals on World of Warcraft and its expansions, but only at select retail locations.

Hurry, though—these Black Friday deals end Monday, November 26 at 11:59 p.m. PST. (forrás)

A Life on Kill tulajdonság valószínűleg változtatásokon fog átesni a későbbiekben, ugyanis coop játék folyamán eléggé hátráltatóan hat a társaság erre a tulajdonságra. Attól, hogy valaki megütött egy szörnyet de nem ő öli meg hanem a csapattársa, nem fog életet szívni, ugyanis az utolsó ütést kell rámérni az ellenfélre ahhoz, hogy működjön a hatás.

No, you don’t receive a return in HP.

On a larger scale, this is something we’ve been discussing how to improve. We definitely realize the way Life on Kill works right now isn’t very co-op friendly. When you’re playing with a group of people and sharing your killing blows, the affix just doesn’t have as much value as it does in solo games, and that can be a really poor user experience. We also recognize the same applies to various skills, such as the wizard’s Archon ability.

We still want players to feel like they can gear/build their characters differently for solo vs. co-op, of course, and we think there will always be some affixes and skills that are better in one more or the other. But, at the moment, the degree of advantage seems like too much of a swing (I imagine a lot of players would agree). We’ve been discussing possible solutions for how we can bring LoK/Archon/etc into better balance between the two game types, but haven’t settled on the best course of action just yet. This issue is absolutely on our radar, though, and we’re certainly open to your feedback in the meantime. (forrás)

A Hellfire ring szétbontásáról (salvage) is esett szó: Jelenleg semmi hasznosat nem kaphatunk belőlük. Ennek az az oka, hogy nem szeretnék, ha mondjuk a 3 összetevő egyikét megkapnánk vagy kulcsokat az infernal machinehoz, mert meg akarják őrizni az event integritását. Brimstone-t szintén nem kaphatunk, mert el szeretnék kerülni azt, hogy egy materialt biztos módszerrel megszerezhessenek a játékosok újra meg újra. Bár a jelenlegi piac eléggé el van árasztva Brimstoneok terén, nem vetették el annak a lehetőségét, hogy a jövőben újabb receptekkel bővítsék a jelenlegi felhozatalt, minden esetre erről még túl korai beszélni. Az is lehet, hogy kitalálnak valamilyen új dolgot, amikben a craft materialok értékes szerepet játszhatnak. Azt hiszem ennek nagyon sokan örülnénk!

We’ve definitely discussed the possibility of allowing Hellfire Rings to salvage into component pieces, and have debated your feedback quite heavily as a part of that process. While we understand why players would like Hellfire Rings to salvage into demonic organs (or even Keywarden keys), we don’t think that’s the right way to go right now since it would essentially let you skip some encounters completely. It’s something we may revisit in the future, though, once the event has been around for a longer period of time.

We do agree with you, however, that the rings should be able to salvage into Brimstones, in addition to Magic and Rare crafting materials. The reason we didn’t go with Brimstones originally was that we wanted to avoid the situation where you could always get that particular mat from a single item, over and over. The idea doesn’t really sync up with our design philosophy, and the market is pretty saturated with Brimstones as-is. Even so, we know that it can feel cheap to not have a chance to get a Legendary material from a Legendary item, and we don’t feel like our original reasons continue to hold up in light of the feedback you’ve provided us.

Since I know this will get brought up: We’re also exploring ways to improve the worth of Brimstones, as well as crafting in general. We feel like the system itself could use some revamping, but we’re not yet at a point where we can discuss what kind of changes we’re considering. We haven’t ruled out the possibility of introducing new recipes at some point in the future, though, or introducing other ways for players to put their crafting materials to good use. (forrás)

Lylirra reagált arra a kijelentésre, miszerint annak ellenére, hogy az ő kék posztjait kísérik a legnagyobb figyelemmel a játékosok, amikor a csalásokról van szó, ő mégis valamilyen előre megírt-betanult formában nyilatkozik: Ő már több, mint 6 éve dolgozik a cégnél és állítása szerint ezen idő alatt szerzett tapasztalatait írja meg válaszként a játékosoknak, nem pedig egy előre legyártott forgatókönyvet. Mesélt arról, hogy majdnem mindenkit ismer az anti-cheat csapatukból, így első kézből mondhatja azt, hogy nagyon lelkiismeretesen dolgoznak. Ennek ellenére sajnos ez egy olyan munka, ami soha nem ér véget: ha befoltoznak egy rést, a játékosok találnak másikat. Ha egy bot program használatát lehetetlenné teszik, akkor máris készül a következő, aminek jelenlétét még észrevehetetlenebbé teszik. Éppen ezért ez egy véget nem érő szélmalom harc. Mindemellett minden héten tárgyalnak a fejlesztői gárdával, ahol ez a téma is az asztalra kerül, de sajnos a legtöbb megoldás a normál felhasználókat is kellemetlenül érintené (ilyen például a CAPTCHA kód).  Akárhogy is igyekeznek, egyetért Lylirra is azzal, hogy nem biztos, hogy a maximális igyekezetük elég a bűnüldözéshez. Ez egy hosszú háború amit nem lehet megnyerni néhány gyorsan megnyert csatával.

Not scripted. Not from management. What I wrote is based on my own experiences working at this company for over 6 years. I know almost each and every member of our anti-hack team personally, and I can speak first-hand as to how seriously they treat their role. They work long hours, they invest themselves completely, and they rarely get any praise for what they do because their job is never done. Yesterday, I spoke with one of the guys on the team for over an hour about how difficult and frustrating it is to keep up with all the different ways that players want to exploit the game. You find a certain kind of automation program and get rid of it, another pops up in its place, and now it’s even harder to detect. Or you know that some players are using a particular type of bot based on intuition and experience on the job, but you can’t prove it beyond a shadow of a doubt. Permanently banning a Diablo III license isn’t something we take lightly, and there’s a lot more that goes into actioning someone for botting than what meets the eye. (Yes, kind of like Transformers, but fortunately with less Shia LeBouf.)

But, to counter your point more specifically, we have done many things to deter botting and remove those who are botting from the game environment. From the development side — just to name a few things — we’ve implemented game limits and AH limits. We’ve painstakingly removed exploitable monsters, chests, events, and locations, or made adjustments to them so that they would not benefit botters. And we continue to add layers to our reporting systems (I’ll pass on your feedback about adding more, though). On top of that, we have meetings each week with the development team to discuss what more we can do to help prevent this kind behavior (like I said previously, though, most solutions would negatively impact legitimate players…for example, CAPTCHA). From the anti-hack side, we monitor for bad behavior around the clock, and we routinely issue ban waves for verified cases of botting. We’ve also brought legal action against several companies who develop these types of programs.

But we agree with you: it’s not enough. Of course, we’re not sure that what we can do will ever be enough (we don’t know if we can eliminate exploitative behavior completely), but we’re willing to try. It’s an ongoing battle, though, not something you win after a couple of quick matches. (forrás)

Mike Morhaime a WCS döntőn adott interjújában megemlítette a Diablo III-at is az e-sportok kérdése kapcsán. Nem tervezi, hogy a Diablo III-ból e-sport játékot készítsenek, szerinte nem kell szükségszerűen minden játékból sportot űzni. A Diablo esetében pedig vannak sokkal fontosabb elemek, mint az e-sport, ezért inkább azokra foknak nagyobb hangsúlyt fektetni.

We don’t have plans to make Diablo 3 an esport. Diablo 3 was never really designed to be an esport, and not every game necessarily needs to be an esport. SC2, on the other hand, was designed from the beginning with esports in mind. Actually, WoW wasn’t, but I think there are elements from WoW that we felt worked well in terms of esports environment, and actually we’re getting a great response from the Chinese community at this event. I think that there are different ways, there are certainly competitive things that we’ll be able to do with Diablo, and I think that at future Blizzcons we might set up different ways for people to compete at the game, but that’s very different from creating a professional tournament structure around something like that. In order to do that, you really need to get everything right and you have to have the depth of strategy, you have to look at making sure that the strategies that are successful are balanced, and fun, and entertaining to watch, and all those things. So we’re not so sure that that’s where we should be focusing for Diablo. There are a lot of other elements of Diablo that are a lot more important. (forrás)

Végezetül pedig a Blizzard kellemes hálaadást kíván mindenkinek, a Community team nagy része is a szeretteikkel lesz, ezért a napokban ne nagyon várjunk nagyobb figyelmet (több kéket) a hivatalos fórumokon. 26-én, hétfőn visszatér minden a rendes kerékvágásba, addig viszont inkább csak moderálás lesz jelen a fórumokon.

The Community team will have a reduced presence on the forums while we are spending time with our loved ones for the Thanksgiving holiday. The forums will still be moderated while we are gone and it will be back to business as usual on Monday the 26th . We hope you enjoy your time in Sanctuary and we look forward to talking about Diablo III with you all when we return. (forrás)