Kerekasztal #3

Hamu . Fun 612

Egy ici-pici csúszás után, következzen a tegnapi kerekasztal beszélgetés, ahol a class balanszot szavaztátok meg. A szabályok nem változtak, most is maximum 300 szóban fogunk terjengeni.

Professor J.

A Class Balansz érdekes téma, ugyanis a Diablo 3-ban még nincs  PvP, de PvM szempontból azért levonható néhány következtetés ezt illetően.  A Wizardon és a Witch Doctoron kívül mindegyik karakterrel játszottam már lvl 60-n és bizonyos Paragon szinteken is.  A Skill Calculatorokat azért sokat böngésztem, és arra jutottam, hogy a Class balansz nem okoz különösebb problémát a Blizzardnak, hisz mindegyik karakter rendelkezik bőven lassító ill. túlélő Skillekkel is, pl. Ancient Spear, Leap Attack, Vault, Blizzard, Smoe Screen, Ignore Pain, Blinding Flash, Lashing Tail Kick, Wall of Zombies, Ground Stomp, Grasp of the Dead, Horrify, Mass Confusion stb. PvP-ben a „CC” skillek hatása csökkentve lesz pl. a stun vagy a movement reduce nem 3-6 mp-ig fog hatni, hanem kevesebb ideig, a Blizzard majd belövi őket a helyes irányba. Amondó vagyok, hogy mivel a PvP megjelenése még várat magára, és nem is tervezik e-sportnak a Diablo 3-mat, ezért kicsit korai beszélni a Class balance-ról, de az eddigiek alapján úgy érzem nincs vele különösebb gond.

Dyingsoul

Mivel én mind az öt kasztból készítettem level 60-as karaktert, azt hiszem joggal mondhatom, hogy többé-kevésbé ismerem a class balance jelenlegi állapotát. Bár volt karakterem, amit csak “felhúztam lvl 60-ra”, mégis sikerült kiismernem a karakterek erősségét-gyengéit. Persze az olvasók többsége csak arra kíváncsi, hogy szerintünk melyik a legerősebb karakter, erre a kérdésre a válaszom az lenne, hogy a barbár. Mivel jelenleg pvp még duel rendszer szinten sincs a játékban, ezért csak a farmolás hatékonysága mondatja ezt velem. A sprintnek és a WotB-nek köszönhetően megfelelő movement speed bónusszal egy jó barbár utolérhetetlen a farmolás közben. Ezt a kijelentést nagyon sok barbár ismerősömmel folytatott coop játék után teszem. Nekem a játék elején a wizard volt a main karakterem, de egy idő után elegem lett az állandó kite-olásból, ezért melee karakter után nézelődtem amiről tudni illik, hogy PvE-ben 30%-al kevesebb sebzést kapnak a szörnyektől. Mivel majdnem minden ismerősöm barbárral játszott, ezért nem akartam beállni a sorba és egy monkot indítottam.

Ezt a döntést azóta sem bántam meg: hajszálnyival lassabb a barbártól, de képes legalább annyira hatékonyan farmolni, ha az ember jól megtanulja beosztani a spiritet és képes egy jó felszerelést összehozni. A witch doctor az 1.0.4-es javítás óta jelentősen megerősödött, de túl sokat nem játszottam vele, szintén ez a helyzet a Demon hunterrel. Gyakran találkozok kellemesen gearelt Dh és wd karakterekkel, de őszintén szólva túl sokat kell futkározniuk, ez pedig DPS kiesést jelent játék közben. Ennek ellenére határozottan életképes karakterek és egyiküket sem írnám le. A WD-nek és Wizardnak is kellemes support skilljeik vannak, amikkel hatékonyabbá tehető egy-egy coop játék. Ha egy jelenlegi rangsort kellene felállítanom a karakterek erősségéről, akkor a szubjektív véleményem a következő lenne: 1. Barbár, 2. Monk, 3. Demon Hunter, 4. Witch Doctor, 5. Wizard. Azt viszont ne feledjük, hogy PvP-ig még rengeteg változtatás történhet (és történni is fog szerintem).

Hamu

Ha egy mondatban kéne leírnom: “Mikor jön már a barbár nerf!!!!”.
A jelenlegi rendszer a Blizzardhoz méltóan kiegyenlítetlen, bár látszódik a törekvés, hogy kezdetben balanszolni akarták, de ez mára valahogyan nagyon félresikerült. Mondhatni, az összes classnak, vannak kisebb-nagyobb menekülő, CC-ző, és zorall képességeik, de a számos patch során, el-elcsúsztak egymástól. Wizard, Demon Hunter, és Barbár szemszögből mozgolódom már Infernó nehézségen, ahol illene balanszoltnak lennie, a karaktereknek. Emellett, rengeteget játszom Monk mellett.
Ezek közül amivel messze a legjobban lehet haladni az a barbár, és itt most nem akarok a barbárok ellen lenni, de amikor látom, hogy egy friss infernós barbár a maga néhány milliós gearjével, ugyanott is képes boldogulni, mint ahol az x 10 millió geares DH-m, egy rossz mozdulat miatt kileheli a lelkét, na az elszomorít. Ami viszont még szomorúbb, tehetek akármit, összerakhatok 900-1000 allrest, iszonyat sok hp-t, amivel azt fogom elérni, hogy 2 ütés helyett 4 leszek, de 1 lövés helyett 10 kell ugyanabba a monstába, ami egyáltalán nem zorall.
Ha belegondolok, ugyanúgy balanszolnak mint a Wow-ban, kezdetben, mindenki DH-val játszott, vagy Wizarddal. Biztosan emlékeznek még a régi Barbárok és Monkkok, hogy Infernón, nem tudtak megmozdulni, bármilyen gearjük volt, utána jöttek az életképes tank karakterek, majd a legutóbbi patch-ekkel a dps-es buildek. Ez a folyamat egyáltalán nem rossz, mert növeli a build diverzitást, de a jelenlegi rendszer nagyon éles erőfölényeket mutat egy-egy kaszt, egy-egy képességére. Ha a teóriám helyes, akkor egy-két patch múlva ismét más classok fognak a balansz hegy tetején állni.
Nem akarok, és nem is fogok sorrendet felállítani a classok között, egyrészt, abban semmi objektivitás nem lenne, másrészt mindenkinek az az op amivel jól játszik, de  ha a Barbárommal játszom, akkor folyton olyan érzésem van, hogy ez nagyon zorall, a Dh-val 6 skillt nyomkodok folyamat ugyanazért a hatásért, ezzel meg elég nem felengednem a jobb egérgombot.

A heti szavazás viszont rendhagyó lesz, mivel a múltheti két vesztes közül lehet választani egyet. A csúszás miatt, pedig csütörtök éjfélig várjuk a szavazatokat.

Kerekasztal #3

  • Aukciós házak helyzete. (68%, 51 szavazat)
  • Hack / bot és a többi illegalitás. (32%, 24 szavazat)

  • Összes szavazó: 75

    Loading ... Loading ...

    Comments (38)

    • avatar

      loga

      |

      [reply]@DHC (#36):[/reply]Igen 17mill EHP de a dps nem üti meg a 20k-t sem ezt csak azért csinálják, hogy ott legyenek a Diabloprogressen amikor kijelentkeznek hogy mindenki nézze és hűha :)
      De hidd el nem abban játszanak. Ez pont olyan mint amikor valaki buffolva jelentkezik ki…hogy nagyobbnak látszódjon mint amekkora valójában.

      Szerintem minden kaszt életképes és csak a játékoson múlik hogy mennyire jó vagy rossz, csak oda kell figyelni. Van minden kasztból maxos karim és nem csak felhúztam őket mind jó.

      Reply

    • avatar

      Across

      |

      [reply]@DHC (#36):[/reply]Hát nem tudom, hogy te hogyan hoztad ki ezt a 17 millás ehp-t, de mindegy. :) Viszont DH-val a solonak ott kellene kezdődni, hogy egy bivaly hand cross + egy 34% blockos jó statos stormshield. Mert akármennyi is a csökkentője, meg akármennyit is sebezne rá a mob, az mind nem számít semmit sem, ha el se találják. Egy helm of commanddal mellé máris ott a 42% block + emellé ott a dexből adódó dodge is, ami párosítva a blockkal már önmagában is elég komoly védelem. Emellé ott az allres, ami szintén megoldható, csak zsebbe nyúlósabb téma, és ott az armor + a damage reduces cuccok. Elite damage reducet(csak cuccokból) max 38%-ot lehet összehozni, aztán ott vannak még a meele és ranged reducek(String of Ears egymaga -20% meele damage reducet ad), amikből ismét szép damage csökkentést lehet kihozni. Ráadásul, ha hit addos és hp reges ruhákat válogatsz, akkor azok is segítenek nem kicsit. Na és plusszba ott van még a +15% armor(passzív+enchantress) és a +25% allres buff(passzív+disznó) is a dhnak.. De ami miatt én leginkább dh párti vagyok, azok a területsebzői. Ha lehúzod chakram costját 5 hatredre, akkor már folyamatosan tudod küldeni a shurikeneket kettesével úgy, hogy nem kell amiatt aggódnod, hogy elfogy a hatreded. Na ezek már nagyon megritkítják az ellent, még azelőtt, mielőtt egyáltalán odaérhetnének hozzád, és ha valamelyik netalán a közeledbe is ér, akkor fan of knives 20 yardosítva + shadow, esetleg még erre a vault,(ha nagyon gáz a helyzet). Ha meg a védelem mellé felnyomod a sebzést is, akkor meg soloban mehetsz bárhol. Az überekhez meg egyébként is party kell, mert azokat még barbárral se tudnád solozni. Partyban meg, ha egy ilyen összeállításra még kapsz egy “barbibuffot”, akkor már egy tankkal közel egyenértékű allresed + armorod lesz annyi különbséggel, hogy dhval nem kell a szájába állnod, hogy megtudd sebezni. :) Na ezért vagyok én dh párti. :)

      Reply

    • avatar

      DHC

      |

      Megint csak HC szempontból írok mert ott nem opció a glasscannon…

      Ha megnézitek a karakterek EHP statisztikáit akkor a legjobbak (barbi) 10 millió körül mozognak…. Van aki meg 17millió!!!

      Ehhez képest a DH -k meg 1,5 millió a legjobbak 2m… (nekem mellesleg 700k és egy vagyon van benne 73k dps mellett…)
      A többi kaszt se sokkal szerencsésebb…

      Szóval azért ez 8-10 szeres EHP különbség. Azért ez kimeríti a wtf kategóriát. Tekintve hogy HCben a védelmet leginkább passzìvból kell megoldani a lagok miatt.

      Ez DH-val kizárttá teszi hogy MPlvl 3 felett játtszon az ember HC-ben egyedül (vagy rövid úton meghal).

      A vicc hogy az AH-ban pl nem árulnak jobb fegyvert mint amim van… (amit most valószínűleg ezért el is adok…)
      És armorból is nehéz válogatni… Így nehéz is lenne látványosan fejlődni még ha lenne is hová. De most a 700k EHP helyett a 1,5M is maximum arra lenne jó hogy 1-2 paragon szinttel feljebb menjen az ember ahol nem lesz sokkal jobb a loot max überezni érné meg a droprate miatt.

      Magyarul ha a Barbár nem imba, akkor ezzel implicit módon kijelentette a Blizzard hogy a solozásnak mplvl 4 felett HC-ben vége, csak barbárok nyertek ide belépési jogot. És tessék csapatban játszani.

      Ok, akkor LF team in HC!

      Reply

    • avatar

      Across

      |

      [reply]@Infarktus (#34):[/reply]Én sem szoktam nagy ml-re menni még, max. csak akkor, ha csapattal megyek(ami nagyon ritka). Nekem most az ml2 megy gyorsan, az ml3 normálisan, afölött meg lassú. A 100-as paragon lvl nekem még nagyon távolinak tűnik, mivel nincs annyi időm(egyetem+meló mellett), hogy egész estéket átjátsszak, így nem is megy olyan gyorsan a fejlődés sem. De nem hajt a tatár, ráérek így majd egyszer csak meglesz a 100-as szint is. :) Nekem fontosabb a szett, mint a karakter szintje, szóval mire elérem a 100-ast, már szeretnék a (számomra)tökéletes ruhákban farmolni. :)

      Reply

    • avatar

      Infarktus

      |

      [reply]@Across (#33):[/reply]Ha nem bírja a a karaktered mpl 5 öt normálisan nem kötelező azon menni, mivel előjön az a tény,hogy ha lassu vagy, és az item is lassan jön stb… én nem tagadom mpl 0-1 toltam nagyon sokáig(paragon 100-ig) és a gearem nagy részét az ottani droppból finanszíroztam. Így most hogy van dps igy már 4-5 is megy,és viszonyalg lendületes is, nem is megyek magasabbra mert feleslegesnek érzem a “kinlódást”(Kiv ha kulcsozni kell, vagy Über)

      Reply

    • avatar

      Across

      |

      [reply]@Infarktus (#32):[/reply]Én próbáltam kétkezes fegyóval is, két egykezes fegyóval is, de hiába volt nagy dps, még úgy sem tudtam haladni(kb az első elite pakk levágott ^^). ml5-ön igaz, hogy most még nagyon lassan megy, de mivel 5-ös valorral közel 300% a mfindem(és még csak paragon 22-es a kari), így ml2-3-on is egész jó a drop. Azt viszont szívesen megnézném, hogy ml5+-on, hogy egy hitelsz te egy elite pakkot, vagy egy bosst. Mert, ha egy hitből nem tudod leölni, akkor kb. vége is a dalnak, mivel akármerre szaladsz, egyszer a Discipline is elfog fogyni és akkor nyekk. ^^

      Reply

    • avatar

      Infarktus

      |

      [reply]@Across (#30):[/reply]Akkor neked nem lehet egyszerü az élet mpl 5+ on:) Szerintem hiába van 1200+ resid ha fenét se sebzel az elitekbe, pláne ha még le is vernek egy hosszú fight miatt, mert biztos volt ijen. Szerintem sokkal többre megy az ember nagyobb dps el, mivel rövid a fight, és kevesebb a veszély, jóformán meg se ütnek, és hamarabb van loot stb. gyorsabb a haladás és élvezhetőbb is a game, de lehet csak ezt én látom így.

      Reply

    • avatar

      Dr_MARduke

      |

      Ez a PvP dolog korai szerintem. Mondjuk van 55k Hp-d, PvP-zel 1 DH-val, akinek a sebzáse crit hiten kb 300k. Ez csak 1 crit hit értéke:) Egy pillanat alatt összecsuklasz, ha megsoroz egy jól összerakott (high chc, chd, as) rutinos DH vagy bármelyik ranger kasztos kari. Szerintetek meddig elég 55k Hp egy ilyen kari ellen? A balance-t a Blizzardnak kell újragondolni szerintem és összességében nerfelni az op dmg-eket. Ha ez így marad az szerintem azt jelenti, hogy a Blizz nem akar PvP-t, ugyanis teljesen szar a balance ehhez.

      Reply

    • avatar

      Across

      |

      Sziasztok! Igazából felesleges azt kutatni, hogy melyik a legerősebb/legéletképesebb kaszt, mert azt , hogy ki mit bír ki nem elsősorban a skillek fogják meghatározni, hanem a cuccok, amiket a karikra aggatnak a játékosok. Sokan hajlamosak elfelejteni az alapokat, és beleszállnak egy nagy sebzés-nagy hp buildbe abban a hiszemben, hogy az mekkora májerság már, hogy a normal mobokat 1, eseteg 2 hitből letudja ölni. Viszont a problémát sosem a normal mobok jelentik, hanem az elitek és a bossok. Az meg csöppet gáz, ha meglegyint egy elite, vagy egy boss és fekszel egy hittől. ^^ Ha életben akarsz maradni és nagyobb ml-en is akarod solozni az actokat, akkor legalább annyira szükséged van a jó védelemre, mint a nagy sebzésre. Nekem eddig 2 karival van tapasztalatom, mivel 2-t húztam fel eddig 60-as szintre(egy dh-t és egy monkot), de merem állítani, hogy dh életképesebb , ha jól rakják össze, mint egy monk. Nekem a dh-val(enchantress buffal) 6k az armor, resek 1368 az arc, 1301 a fire, 1290 a poi , többi 1161, és van 38% dodge meg 34% blockom meg egy csomó damage reducem az elitekre és a meelekre, így 18k hpvel is tudok normálisan haladni és nem halok minden lépésnél. Össz dpsem nem nagy(100k jelenleg), mivel nem vagyok milliárdos, de a 250% cri dam és a 41% cri chance sokat dob így is. Skilleket meg rúnákat nézve is lehet játszani, mert van annyi lehetőség, mint égen a csillag, Mindent az határoz meg, hogy hogyan öltözteti fel az ember a kariját, azt meg az határozza meg, hogy mennyit tud rászánni ingame. Ha van pénz költeni(és itt most nem a pár millás cuccokra gondolok, hanem azokra, amelyek 40-50m-nél kezdődnek / db, meg 100m-nél), akkor bármelyik kasztot lehet tanknak építeni, de ehhez irtózatos mennyiségű idő és kitartás kell, vagy nagyon vastag pénztárca. :) Dh-t én a távolsági területsebzői és a Vaultja miatt szeretem, mert ezekkel, ha jól használja az ember, akkor nem sok problémája lesz a továbbiakban(persze csak akkor, ha a szettje is olyan…). :)

      Reply

    • avatar

      oki86

      |

      [reply]@Zsiráfnyál (#23):[/reply]Van egy Monk ismerősöm , kb 500-1000M a gearje ! Paragon 80 körül van !
      Úgy farmol Mp8-on mint egy barbár !
      Pvpben szerintem alázni fogja a Wizzardot és a Wd-t!
      Egy monk akinek van 50k hpja, 7k armor 1000k res és 70% dodge, hanem több… azt mire megölik szétszed mindenkit :D
      De ne legyen igazam,mert Költhetek a Monkra majd sokat :D

      Pvp-ben szerintem ne lesz Loh, mert az túl op lenne ! WW barbi ezért nem huzza sokáig a mostani Skillekel :p

      Reply

    • avatar

      sunglasses89

      |

      [reply]@mikroman (#22):[/reply]Köszönöm az infokat, áttekintgetem őket:))

      Reply

    • avatar

      Criminalheadz

      |

      Kitudja milyen balance lesz a PvP patchben feltételezés az egész, de már vannak tények mi a jobb PvEben. Igazándiból mindenkinek meg kell találni azt ami tetszik neki. Én pl. 7esen simán megyek a DHmmal bármelyik actban bőven elég számomra majd ha lesz kellő tőkém benevezek más kasztra is.

      Reply

    • avatar

      mikroman

      |

      [reply]@DeathLaca (#24):[/reply]Nem OP a barbi, csak szimplán jól működik. :) Egyeseknek az a tévképzetük, hogy a dt barbi = a barbár kaszttal. Koránt se így van. 10 barbár ismerősömből talán ha kettő használja a ww-dt buildet. A többi meg nem olyan látványosan gyorsan halad, hogy a csapattársai ne tudnának vele lépést tartani.
      A többi kasztot kellene sokszínűbbé tenni, nem ezt elcseszni. Monjuk épp a meglévő WD ismerőseim egyáltalán nem azonos skillezéssel nyomulnak (sőt, egyikük mindig váltogatja, csak hogy ne unja el magát a csapat se). Wizardak is elég szépen eloszlik milyen skilleket használnak a felhasználóik. Dh-ból is van pár egész életképes verzió és épp most olyasmivel nyomulok amit nem nagyon láttam használatban eddig és elég jól működik erős közepes cuccokban MP5-ön is. A monkok viszont elég egysíkúak. Erősebb MP fokozaton nem nagy a változatosság abban mit választhatnak. Ott kellene egy erős átszerkesztés a következő patchben, bár nem tudom mit lehetne ilyen alapokból kihozni…

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      [reply]@Zsiráfnyál (#23):[/reply]Hát azért… Találkoztam kemény monkokkal, akik tudják hozni azt a sebességet mint egy barbár… Jól kell használni, és gearelni, ennyi a lényeg. Ha naab vagy, ne várj mást.

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      Azért nem kell annyira beszarni a barbitól, nemtudom mit nyomjátok annyira hogy OP. Egy jól gearelt DH is tudja hozni ugyanazt a szintet,és a WD is, találkoztam már ilyennel azért mondom.

      Reply

    • avatar

      Zsiráfnyál

      |

      Szerintem a barbár nem olyan nagy probléma, engem inkább a monk zavar, de a másik irányba.

      Oké, hogy állati erős és olcsó a barbár, de ez kit zavar ? Bárki kezdhet egyet, játszhat vele, nekem van is egy 60-as, meg egy kisebb HC-s, de a wizard jobban tetszik, inkább azzal játszok. Nincs abban semmi rossz, ha valaki a könnyebb utat választja.

      Engem a monk sokkal jobban zavar. Minden karakterből felhúztam egyet 60-ra, és a monk látványosan gyengébb a többinél. Ráadásul arra költöttem a legtöbb aranyat, mert azt húztam fel utoljára, és még az übertápos felszerelése ellenére is bőven alulmaradt a többihez képest. Infernon nem játszottam vele, viszont sok monk csapattársam volt, és mindegyiknél olyan érzésem volt, mintha ott se lennének. Egyszerűen nincs elég hatékony spelljük, vagy nem tudom, de nagyon nehézkes és macerás velük farmolni. Hiába geareli fel az ember a csillagos égig, nem lehet velük kihasználni a cuccokban lévő lehetőségeket. Ezen a One with Everything sem segít, hiába olcsó a védelmük, attól nem lesznek hatékonyabbak, csak szívósabbak.

      Mit fognak szegény monkok kezdeni pvp-ben ? Szerintem a legnagyobb ingyen fragek lesznek az egész játékban. Kb mint a treasure goblinok farmolás közben. Tök ártalmatlan, de sokáig tart megölni.

      Reply

    • avatar

      mikroman

      |

      [reply]@sunglasses89 (#21):[/reply]Barbárban az a jó, hogy nagyon rugalmas. Minden fury generáló és spender skillje jól tud működni és életképes, bár persze némi alap kell hozzá. DT (WW) buildet nem használok. Nem szeretem az ilyen népszerű buildeket, meg a az elég OP, hogy egy sebző skill mellett bármi más sebző skill aktiválható (WW alatt a sprint sebző forgószeles rúnával). Ismerőseim farmolás szempontjából az alacsonyabb MP szintet használják. Ott meg kb mindegy. Egy szimpla sprinttel 1, vagy két kör és meghal az összes hófehérke csak a széltől ha van elég DPS (MP3). Elitre meg hatékonyabb a Hammer. Pár alternatívára feldobtam egy rakat “népszerüsítő” videót a youtube-ra. Kb ugyanazokkal a skillekkel mint a DT, csak ww helyett hammer, vagy seismic veszett jól működik. Ha a sebesség nem annyira fontos, akkor rend-seismic, vagy rend-hammer kombó és szinte semmi életregenerásló/visszatöltő itemre nem kell áldozni. 30k Life mellett sétagalopp minden szint. Mondjuk én 17-27k life tartalékkal dolgozok. Annál esetenként kell figyelni és van egy-egy onehit MP10-en már. :)
      Itt vannak a stressztesztek (bocs az önreklámért): http://www.youtube.com/user/Mikromanus

      Reply

    • avatar

      sunglasses89

      |

      Szia all. Minden kasztból van 60as karakterem ..
      Wizard volt a main.. critmass buildel (ami mellesleg a sok attack speed,crit hit chance miatt K***va drága build) mp 7-8 ig “kényelmesen” farmoltam vele.
      Ami nem igaz mert letörtek az ujjaim egy-egy komolyabb pakk után..
      Mindezek mellett h. rongyá nerfelték..tornádo nerf stb… nagyon szerettem.

      A barbár…: Én sem fogok mást mondani a wizardomon van 500millió értékben gear. a barbin van 50 max, és körülbelül ugyan ott tartanak…Jó ez a ww cucc
      de rohadt unalmas, szóval ha valaki ismertetne velem egy másik buildet,(kivéve azt a throw.. dobálós ranged hülyeséget) azt megköszönném.

      A witch doctor: Nézegettem őket, miként hogyan működik és mivel volt egy eléggé jól “gírelt” wizardom ..nem volt kérdés ..felöltöztettem.. a Witch doki azokban a cuccokban sokkal hatékonyabb volt mint a wizz. gombszaggatás nélkül.

      A monk: Szeretem a melee kasztokat nem véletlenül ranged kasztal is miliben játszottam.. a barbárhoz képest sehol nincs, nem tudom komolyabb armorral milyen..de jóval körülményesebb mint az iménti..

      A Dh: Nagy damage 0 védelem vele nem sokat játszottam mert onehit és fekszel ..nekem nem jön be.
      Leghatékonyabb a barbár tény és való. de ha elérsz egy bizonyos pontig felszereléssel teljesen mind1… csak ugye érd el.:)

      Reply

    • avatar

      rubicoin

      |

      [reply]@Kenny (#12):[/reply]hopp ez mellément.

      pont nekem írnád hogy papír a dh, mikor 100k a hp-m? hehe

      Reply

    • avatar

      SeLYMeS

      |

      Nekem ugyan van sok karakterem, de 1.05 be szinte csak DH-val játszottam, ezért csak róla tudok pontosabb véleményt formálni. Aki aztmondja hogy DH papír, az szerintem téved. 5,3k armor 400 allres és 53k HP-val az égadta világon semmi problémám nincs, egyszerűen nemtudok meghalni. Néha a Reflect Damage-s elitek okoznak gondot. A farmolás hatékonyságához annyit fűznék, Elemental arrow Lightning ball rúnája és megállás nélkül lehet futni elég jó hatékonysággal. Witch Doktor tetszik még nagyon, de 1.04 előtt nagyon kevés manával rendelkezett, nyögvenyelős volt, azért hagytam abba, de amint maxos lesz DH-m megyek is vissza WD-zni. Monk nemlenne rossz, csak elég kevés jól használható skillje van. Barbárom nem is volt és nem is lesz, (elvből :P). Wizzard egy érdekes karakter. Feltudja venni Tank szerepét is, (Critical mass Build) valamint irtózatos DPS (Archon) Buildet is. Ezért eléggé impresszív, és talán neki vannak a legszebb skill effektjei.

      Reply

    • avatar

      Mezznar

      |

      Az, hogy a barbár op, mondhatni tény, azonban ne felejtsük el, hogy a DT volt az első olyan build, ami igazán hatékonnyá tette a farmolást. Azóta változott sok minden, pl meg kell nézni egy Archon Wizz-t 5 millás gearben hogy megy mp1-2t, mint kés a vajon, és ott is csak a jobb gombot kell folyamatosan nyomni…Magas mp lvl-re meg ott a CM, amihez képest a DT barbár felüdülés.
      A monkot sajnálom, hogy túl defenzív lett, és csak 1 offenzív buildje van, de ott is mind a 3 passzív defenzív, szemben a barbárral, ahol szépen vannak def és offense passzívok is, illetve ha megunod a pörgést, akkor is ott a rend, meg a hota, amikkel szintúgy lehet szépen haladni.

      Reply

    • avatar

      Saluki

      |

      Szerintem meg egy szint után mikor már 100 millák kellenek egy új upgradehez minden class egyformán OP. It már kiegyenlítődik minden :P És itt kezd el unalmassá válni a játék. Úgyhogy én nyomtam is egy ladder resetet. Jó cuccok gemek RMAH-ba be… :)

      Reply

    • avatar

      Kenny

      |

      [reply]@Makk (#14):[/reply]ezt el is felejtettem írni.
      Barbár
      ruthless: 5 chc, 50 chd
      weapon master: axe vagy mace esetén 10 chc… ez már alapból te úristen! :D ezt más kariknak összeszedni a gearen, már sok sok millió plussz.

      arról nem is beszélve, hogy még ott van a WotB. amit egy ww barbár ügyesen játszva folyamatosan tud használni.

      Reply

    • avatar

      Kenny

      |

      [reply]@marton576 (#13):[/reply]több olyan video is volt már kinnt, ahol nem 7-8 hanem 3 milliós barbár farmolja mp3-at :)
      sőt még előző patchban volt egy magyar srác aki 1 milliós barbival tolta inferno act3-at, akkor most miről is beszélünk? :D

      Reply

    • avatar

      Makk

      |

      Azért eleve, ne feledjük a Barb alap skillek (fury növelő) alapvetően nagyobbat sebeznek mint a többi class ilyen skilljei. A Battle Rage iszonyatosan OP, Mondjuk a Wizard Familiar és Magic Weapon-hez képest. A barbárnak a damage növelő passive skilljei is igen erősek, mondjuk a Monkhoz képest akinek nincs is?
      És amúgy akkor lehet újdonság, de 1.05 óta a Wizard meg idegbeteg lett, CC Mass+Arcane Power on crit Energy Twister és az ellenfelek NEM JÖNNEK KI a Frost Nová-ból, azért az is mi.
      Szóval tény hogy unalmas a WW barb meg az a féle Wizard is, de akkor teljesen Imba, és erős nerf kell.
      Egyedül WD-m nincs és nem is láttam még jót, de emiatt felhúzok, hogy most mennyire életképes.

      Reply

    • avatar

      marton576

      |

      Hát én azért azzal nem értenék egyet, hogy a pár milliós barbár felveszi a x10 milliós geares dh-val (pl:mplvl3).Én is barbár vagyok és dh-val 7-8m körül vásároltam be és 120k dps-em van sharpshooter nélkül, sharpshooterel 200k+ 57% aps szóval még attack speedre építettem ami azért nem olcsó(természetesen chc,chd,allres stb. ezekre is építettem). Barbárral nem lehetne 7-8m-ből felépíteni olyan geart ami farmolni tudná normálisan mplvl3-at mint az ilyen gearű dh. Abban viszont egyetértek,hogy a barbár könnyebb mint a többi karakter viszont annál élvezetesebb.

      Reply

    • avatar

      Kenny

      |

      [reply]@rubicoin (#11):[/reply]az összes kariból van 60-as szintű, úgyhogy egy véleményt én is elmondok. Csak egy pár szóban, próbálva elkerülni mások megsértését.

      első volt a wizzard.
      Critical mass passzív archonnal, dacból nem használtam, de ismerem a hatékonyságát. mindent letarol, kevesebb gombot kell nyomogatni hozzá, mint a barbárnál, azonban néha hátrébb kell húzódni vele. forked lightning, pillanatok alatt lekapja a CD-t az archonról és mehet újra a díbolás

      Barbár: WW mindent visz és még csak attól sem kell félni, hogy beleállsz arcane beam-be, lőhetnek tűzzel, méreggel, nem számít. az elitek halálát is csak a Shielding képesség nyújtja ki pár seccel. Arról nem is beszélve, hogy egyszerűen át lehet vele szaladni az actokon.
      De legalább a barbárnál van más lehetőség. Rend+Cleave, Frenzy+Hota és még egy két kevésbé népszerű build.

      Dh. Óriási Dps, papír kari. nehezebb vele gyorsan farmolni, oda kell vele figyelni. Vortexes mobok könnyedén összecsukhatnak ha nem figyelsz.

      WD.: Macik forever :) a wd brutális. egyszerűen óriási sebzés osztható ki vele, LS vagy LOh azonban az ő életét is nagyon megkönnyíti. A wd ráadásul az egyik legszinesebb kari, nem sűrűn látni két egyforma wd-t, egyszerűen mindenkinek más tetszik rajta, de rengeteg használható skillje van.

      Monk: erős kari tény és való, gyorsan és hatékonyan lehet vele farmolni, azonban. infernon már szinte csak egy build van ami használható. amiben különböznek a monkok, az 1 skill, ide mindenki a saját szájíze szerint tesz be valamit.
      a monknak véleményem szerint annyi felesleges, használhatatlan skillje van, mint a többi classnak együttvéve. nagyon szeretném ha ez egy picit változna és nem minden monk ugyanúgy nézne ki.

      Reply

    • avatar

      rubicoin

      |

      [reply]@oki86 (#7):[/reply]szép vallomás, lebuktál! már alig várom hogy pvp-ben ledaráljalak a jó öreg chakram tank dh-mmal, hehe

      Reply

    • avatar

      DeathLaca

      |

      Ding Ding ! Holnap megveszem az immo chestet, és majd mostmár utánam is csak kulloghatsz ! Kulle story :D

      Reply

    • avatar

      Jonas

      |

      DH,Barb,Monk és Wizard lvl60-as karaktereim vannak, én így látom őket:

      Barb: Kissé OP és nem feltétlenül a WW miatt (amit nem is vagyok hajlandó használni). Maga a kari természete adja hogy bírja az ütést, így kevésbé koncentrálva is lehet vele hentelni és haladni, akár magasabb MP szinten is. Nagyon pontosan be tudod lőni az attack/defense balancot a számtalan nagyon jó aktív és passzív skill miatt. A WW-t leszámítva örülnék ha minden kari ilyen kiegyensúlyozott lehetne.

      DH: Barbival Act-enként cserélve húztam fel őt is. Ami tetszik benne az a hihetetlen agilitás (vault a mindenem, smoke screen a halálom), viszont 2 Attack/sec alatt élvezhetetlennek tartom. Emellett kevés olyan skillje van amit élmény használni.

      Monk: HC-n indítottam egyet, lehet hogy ezért is tetszik nagyon bár mostanság hanyagolom mert fosok a DC haláltól illetve rákattantam a farmolásra patch óta Barbival (hogy végre nem csak AH-ban nézzek legendary-kat). Nagy hátránya hogy kevés életképes build van, többi karihoz képest talán itt a legkisebb a build diverzitás. Nagyon hiányzik néhány offenzív passzív skill.

      Wizard: Legújabb karim, egyszerűen kíváncsi voltam rá hogy képes lesz e megfogni (D1/D2-ben nem tetszett) és igen, konkrétan az egyik legváltozatosabb karakter és farmolni is élvezetes vele.

      Van egy WD-om is amit elkezdtem húzni de mióta farmoltam infernon pár magas szintű WD kollégával publicban kicsit elment tőle a kedvem, a színparádétól amit bizonyos skilljei okoznak a hányinger kerülget.

      Reply

    • avatar

      drakening

      |

      wizard, wd, dh, én ezekkel játszok barbit már csak alapbol azér nem kezdtem mert unalmas csak vagdalozni, bár über bossoknál megszoktam köszönni öket :D

      Reply

    • avatar

      oki86

      |

      Nekem Barmim van ! Az a játék eleje óta ! Tény h unalmassá válik, egy idő után !
      Néha kell más kari mert a sok farm már uncsi !
      Pvp-ben tuti gyenge lesz ! Oda teljesen más skillek lesznek !Nem tudom elkpzelni h mint 1 mobot csk körbe pörögök majd :D
      Viszont slow,stun,túlélés ,gyorsaság terén tán a legjobb !
      A Sprintet gyengítették , néha egyáltalán nem tolja a furyt fel !Pedig 55% critem van !

      Monk tényleg nagyon jól tud farmolni ! A 2 melee kari lett a leghatékonyabb a játékban !

      Reply

    • avatar

      neu5

      |

      Ismerősömnek van barbárja és néha szoktam vele játszani. Azért néha el tudok szomorodni, amikor nézem, hogy a szörnyek a tömegben milyen dmgeket kapnak kb 2spellből ugyh csak az egeret kell lenyomva tartani és egy másikat gombot folyamatosan nyomgatni. És hasonló hatékonyságot a Dh-mmal meg csak max akkor tudok elérni ha mindent beleadva, 100%osan koncentrálva játszok. Mivel nincsen barbárom ezért néha irigykedek, de tudom ha barbároznék, akkor meg a nehézség hiányozna a játékból…

      Reply

    • avatar

      Dyingsoul

      |

      A barbár WW dologhoz annyit hozzátennék, hogy azért vannak fokozatai a dolognak. Az igaz, hogy a noob is könnyebben halad vele, de lehet azt mesteri szintre emelni. Ott van például egy török srác, akivel sokat szoktam játszani. Ő úgy tolja már, állandó sprintben van. Szinte sosem lehet látni sprint nélkül mozogni, mégsem fogy el a furyja, mindemellett a monkommal, 34% ms-el is alig bírom utolérni, arról nem is beszélve, hogy már mp5-ön hiába több a mobok hp-ja 70%-al mikor együtt játszunk, egyszerűen szinte mindent letarol előlem, alig bírom tölteni a spiritet, kb csak elit pakkoknál. :D (többek között ezért mentünk át mpl 6-ba FARMOLNI és itt a farmolás alatt nagyon gyors haladást értek) Ha lenne elég erős gépünk hozzá, szívesen mutatnék erről streamet is, de egyelőre elég az is ha megnéztek/láttatok más profi barbár (coop) streamet. Ha WW bariról van szó szerintem az számít hatékonynak amit az alkaizer is mutatott annak idején. Nah úgy kell csinálni ezt, viszont sokan az alacsony árak ellenére sem tudják ezt a sebességet produkálni, csak pörögnek logikátlanul és azt hiszik, hogy jók, közben meg közel sem hatékonyak. Az elszomorító csak tényleg az, hogy még “gyengébbek” is jobban haladnak így, mint más kasztok tulajai.

      Na de a sokféle nézőpont ellenére is azt mondom, ha valaki jó egy karakterrel, akkor nincs mese, tud hatékonyan farmolni. Ezért nem lehet egyik kasztra sem azt mondani, hogy életképtelen.

      Reply

    • avatar

      chaoslord3

      |

      Én nekem sérti az önérzetemet az hogy mindenki nyomja a jobb egeret és csak pörög a whirlwind-el, meg nagyon uncsi, meg hát valamilyen szinten irtózom a divat kariktól. Én speciel Cleave és Rend + buffok… nekem ez nagyon tetszik. Nem mondom hogy gyors mert nem az de per-pill nem rohanok én sehová :-) (De ezzel senkit nem akartam megbántani mindenkinek szív ügye az hogy milyen stílusban játszik! bár azt megjegyzem nem mindig kell fejetlenül a tömeg után menni!!)

      Reply

    • avatar

      CraftyFOX

      |

      Én ellentmondanék…. de nem tudok. A barbár egyértelműen a legerősebbnek tűnik. Persze számtalan szempontból megközelíthetjük a témát de azt hiszem a legcélszerűbb azt a két kérdést feltenni melyik farmol a leggyorsabban ? és melyik a legkényelmesebb ? Mindkét kategóriát a barbár viszi, bár ehhez a másodikhoz hozzátartozik egyben a legunalmasabb cím is.

      Ne legyen félreértés, egy darab barbárom nincs, nem játszottam vele soha igazából az unalom, részemről csak feltételezés, de azt hiszem jó alapja van. X évet játszottam különböző játékokkal (most nem mennék bele) és ha valamit biztosra mondhatok az az hogy a szuperhatékony egyben rendkívül szórakoztató is….. egy korlátozott ideig.

      Eleinte nyilván kényelemes és élvezetes egy gomb nyomva tartásával darálni, viszont ha egy játék, vagy karakter mindössze ennyit kínál, hamar rá lehet unni.
      Azért még mindig van 4 dolog:
      1. nem kötelező barbárral játszani
      2. nem kötelező pörögni
      3. Blizzard még állíthat a dolgon, hogy valahogy ne egy gombból álljon a ww build sem
      4. ha pvp ben gyenge lesz, akkor nem számít annyira

      Reply

    • avatar

      Matthew

      |

      Nem tudom engem elriasztana a barbár classtól az, hogy az embereke 40%-a vele tolja. Hiába a legéletképesebb, de szerintem az ember néha szeret egyedi lenni. Ez pedig azt jelenti nálam, hogy nem egy a sok Skornnal rohangáló kari közül :)

      (…és nem akartam ezzel megbántani senkit).

      Reply

    • avatar

      Benny

      |

      Ha pvp-ben a barbi lesz a leggagyibb kaszt akkor megbocsájtok a blizznek, h most rohadt op és az emberek 3/4-ede barbival tolja 8)

      Reply

    Leave a comment

    You must be logged in to post a comment.