Kezdőlap Fun Kerekasztal #3

Kerekasztal #3

3
0
MEGOSZTÁS

Egy ici-pici csúszás után, következzen a tegnapi kerekasztal beszélgetés, ahol a class balanszot szavaztátok meg. A szabályok nem változtak, most is maximum 300 szóban fogunk terjengeni.

Professor J.

A Class Balansz érdekes téma, ugyanis a Diablo 3-ban még nincs  PvP, de PvM szempontból azért levonható néhány következtetés ezt illetően.  A Wizardon és a Witch Doctoron kívül mindegyik karakterrel játszottam már lvl 60-n és bizonyos Paragon szinteken is.  A Skill Calculatorokat azért sokat böngésztem, és arra jutottam, hogy a Class balansz nem okoz különösebb problémát a Blizzardnak, hisz mindegyik karakter rendelkezik bőven lassító ill. túlélő Skillekkel is, pl. Ancient Spear, Leap Attack, Vault, Blizzard, Smoe Screen, Ignore Pain, Blinding Flash, Lashing Tail Kick, Wall of Zombies, Ground Stomp, Grasp of the Dead, Horrify, Mass Confusion stb. PvP-ben a „CC” skillek hatása csökkentve lesz pl. a stun vagy a movement reduce nem 3-6 mp-ig fog hatni, hanem kevesebb ideig, a Blizzard majd belövi őket a helyes irányba. Amondó vagyok, hogy mivel a PvP megjelenése még várat magára, és nem is tervezik e-sportnak a Diablo 3-mat, ezért kicsit korai beszélni a Class balance-ról, de az eddigiek alapján úgy érzem nincs vele különösebb gond.

Dyingsoul

Mivel én mind az öt kasztból készítettem level 60-as karaktert, azt hiszem joggal mondhatom, hogy többé-kevésbé ismerem a class balance jelenlegi állapotát. Bár volt karakterem, amit csak “felhúztam lvl 60-ra”, mégis sikerült kiismernem a karakterek erősségét-gyengéit. Persze az olvasók többsége csak arra kíváncsi, hogy szerintünk melyik a legerősebb karakter, erre a kérdésre a válaszom az lenne, hogy a barbár. Mivel jelenleg pvp még duel rendszer szinten sincs a játékban, ezért csak a farmolás hatékonysága mondatja ezt velem. A sprintnek és a WotB-nek köszönhetően megfelelő movement speed bónusszal egy jó barbár utolérhetetlen a farmolás közben. Ezt a kijelentést nagyon sok barbár ismerősömmel folytatott coop játék után teszem. Nekem a játék elején a wizard volt a main karakterem, de egy idő után elegem lett az állandó kite-olásból, ezért melee karakter után nézelődtem amiről tudni illik, hogy PvE-ben 30%-al kevesebb sebzést kapnak a szörnyektől. Mivel majdnem minden ismerősöm barbárral játszott, ezért nem akartam beállni a sorba és egy monkot indítottam.

Ezt a döntést azóta sem bántam meg: hajszálnyival lassabb a barbártól, de képes legalább annyira hatékonyan farmolni, ha az ember jól megtanulja beosztani a spiritet és képes egy jó felszerelést összehozni. A witch doctor az 1.0.4-es javítás óta jelentősen megerősödött, de túl sokat nem játszottam vele, szintén ez a helyzet a Demon hunterrel. Gyakran találkozok kellemesen gearelt Dh és wd karakterekkel, de őszintén szólva túl sokat kell futkározniuk, ez pedig DPS kiesést jelent játék közben. Ennek ellenére határozottan életképes karakterek és egyiküket sem írnám le. A WD-nek és Wizardnak is kellemes support skilljeik vannak, amikkel hatékonyabbá tehető egy-egy coop játék. Ha egy jelenlegi rangsort kellene felállítanom a karakterek erősségéről, akkor a szubjektív véleményem a következő lenne: 1. Barbár, 2. Monk, 3. Demon Hunter, 4. Witch Doctor, 5. Wizard. Azt viszont ne feledjük, hogy PvP-ig még rengeteg változtatás történhet (és történni is fog szerintem).

Hamu

Ha egy mondatban kéne leírnom: “Mikor jön már a barbár nerf!!!!”.
A jelenlegi rendszer a Blizzardhoz méltóan kiegyenlítetlen, bár látszódik a törekvés, hogy kezdetben balanszolni akarták, de ez mára valahogyan nagyon félresikerült. Mondhatni, az összes classnak, vannak kisebb-nagyobb menekülő, CC-ző, és zorall képességeik, de a számos patch során, el-elcsúsztak egymástól. Wizard, Demon Hunter, és Barbár szemszögből mozgolódom már Infernó nehézségen, ahol illene balanszoltnak lennie, a karaktereknek. Emellett, rengeteget játszom Monk mellett.
Ezek közül amivel messze a legjobban lehet haladni az a barbár, és itt most nem akarok a barbárok ellen lenni, de amikor látom, hogy egy friss infernós barbár a maga néhány milliós gearjével, ugyanott is képes boldogulni, mint ahol az x 10 millió geares DH-m, egy rossz mozdulat miatt kileheli a lelkét, na az elszomorít. Ami viszont még szomorúbb, tehetek akármit, összerakhatok 900-1000 allrest, iszonyat sok hp-t, amivel azt fogom elérni, hogy 2 ütés helyett 4 leszek, de 1 lövés helyett 10 kell ugyanabba a monstába, ami egyáltalán nem zorall.
Ha belegondolok, ugyanúgy balanszolnak mint a Wow-ban, kezdetben, mindenki DH-val játszott, vagy Wizarddal. Biztosan emlékeznek még a régi Barbárok és Monkkok, hogy Infernón, nem tudtak megmozdulni, bármilyen gearjük volt, utána jöttek az életképes tank karakterek, majd a legutóbbi patch-ekkel a dps-es buildek. Ez a folyamat egyáltalán nem rossz, mert növeli a build diverzitást, de a jelenlegi rendszer nagyon éles erőfölényeket mutat egy-egy kaszt, egy-egy képességére. Ha a teóriám helyes, akkor egy-két patch múlva ismét más classok fognak a balansz hegy tetején állni.
Nem akarok, és nem is fogok sorrendet felállítani a classok között, egyrészt, abban semmi objektivitás nem lenne, másrészt mindenkinek az az op amivel jól játszik, de  ha a Barbárommal játszom, akkor folyton olyan érzésem van, hogy ez nagyon zorall, a Dh-val 6 skillt nyomkodok folyamat ugyanazért a hatásért, ezzel meg elég nem felengednem a jobb egérgombot.

A heti szavazás viszont rendhagyó lesz, mivel a múltheti két vesztes közül lehet választani egyet. A csúszás miatt, pedig csütörtök éjfélig várjuk a szavazatokat.

Sorry, there are no polls available at the moment.