PvP blog, kékek

Hamu . Hírek 1080

Talán, Vaneras a legaktívabb kék a napokban, tegnap érkezett tőle a PvP-vel kapcsolatosan két kék.

Az elsőben Vaneras kifejti, hogy egyenlőre nehéz megmondani bármit is milyen PvP módokat keresnek, és nincs semmilyen információja róla. Illetve a WoW-ban látható bg rendszereket nem hiszi, hogy megfelelne a Diablo III-ban.
A másodikban, érti, hogy frusztráltak a játékosok a PvP-blog bejelentése miatt, de azt is tudja, ha most kiadnának egy közepes, vagy elsietett PvP tartalmat, az keveseket boldoggá tenne, de néhány óra után valószínűleg, ők is megunnák. Beszélt még a belső tesztelésről, és arról is hogy lesz majd PTR a PvP-vel kapcsolatban, de mindez csak akkor, ha már a fejlesztés a végső szakaszába ért.
Az, hogy a Team Deathmatch koncepciója a kukába került nem azt jelenti, hogy az egész PvP is ott landolt volna, csupán ahogy a blogban is írták, egy új koncepcióra váltottak, ami jobban fog a Diablo III világába illeszkedni.
Végezetül megnyugtat mindenkit, a fórumokon dolgozó kékek, eljuttatják a játékosok véleményét a fejlesztőknek.

A tovább után a kékeket találjátok.

It is hard to say what kind of PvP modes they are looking into, as there isn’t any information available on that right now :-(

This is an interesting idea though, and although am not sure how PvP battlegrounds would work in Diablo III, you guys are of course free to speculate on that and share your ideas :-)

I can totally understand how frustrating it must be to find out that the very feature you were anticipating the most has been postponed, and that it might not even be released in the same format as was previewed earlier, but we hope that people understand that we truly want the best for Diablo III… we want to give you guys the best content possible, and the truth is that Team Deathmatch mode in its current form simply didn’t deliver the kind of experience that we want it to.

The only way we can make Diablo III a better game is to release new features and content that is as great as possible. If we release content that is mediocre or rushed, then we might make some people happy for a little while, but after a couple of hours they will no longer feel it is fun to do and that will not be good for the game in the long run.

It is important to emphasise that PvP hasn’t been scrapped, it is still being worked on.

Set up ptrs keep people’s interest and keep them involved, you know more like it used to be. It’s all so damned closed nowadays.
Are we to trust these testers?
First of all, you should never expect to see PTRs and other forms of player testing for all new features and announced content, but nobody has said that there will not be PTRs or other forms of public testing for something as massive as PvP content.

It is commonplace for most game developers (including Blizzard) when planning an external player test, to do internal testing first to see if the new content live up to the design goal. If it does not, then the content must be reworked. But as soon as the internal tests shows that things look to be working as they are supposed to, that is when we make the content available for external player testing to see if the content is truly working as intended.

The Team Deathmatch mode did not live up to the design goal during internal tests, and it must therefore be reworked. Does that mean PvP in Diablo III has been scrapped? No, but PvP may need to take a different form than a Team Deathmatch mode, and that was what the PvP blog was about.

i’ve spent a lot of time on feedback how Diablo 3 can be a better game, please – could you at least look and see whether it’s worth to pass that feedback to developers?
Please trust me when I say that we are forwarding player feedback to the developers all the time, and especially constructive feedback from excellent threads such as the ones you have linked to :-)

Forrás: battle.net,  első kék, második kék

Comments (70)

  • avatar

    p0w3r

    |

    Én teljesen egyetértek Matthew-val! A Blizzard-ot nem ilyennek ismertük meg. Ennél sokkal többet is ki tudnának hozni magából, de úgy tűnik, mintha szándékosan nem akarnák ezt! A PVP Blogot is úgy harangozták be, mintha valami hatalmas fejlemény történt volna, erre kiderült, hogy még koránt sem történt semmi. Ugyanis nem ecseteltek semmit, csak ment a magyarázkodás, hogy ez nem jó, az nem jó. A WoW az első, az áll mindenek felett! Nyilván nem akarnak konkurenciát házon belül és lehet emiatt húzzák-halasszák a Diablo 3 tökéletesítését, vagy csak szimplán nincs elegendő emberük minden címhez. Ki tudja… De ha normál ütemben haladna minden, nem kéne ekkora űrt kitömni a patchekkel.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Matthew (#48):[/reply]Alapvetően a november, december mindig is uborkaszezonnak számított.
    November eleje körül jött ki a Q3-as beszámoló, után a Q4 pedig valamikor február körül fog kijönni, így ez a november/ december, a nagyobb projekteknél, a blizznél, főként holtidőszak, ezt lehetett érezni a wow-nál is, nem csak a diablónál.

    Tény és való, hogy az utóbbi 1 másfél hónapban nemigazán volt érdemi bejelentés a cég részéről, mi pedig nem kutattuk át az internet összes zugát, az apró morzsákért (ezt a magam részére értem).

    A statisztikák szerint, olyan január első-második hetétől, ismét megindulhat valami érdemibb információ áramlás.

    De most direkt átnéztem a tavaly november és idén január közötti híreket, nem volt sokkal kevesebb blizzardos bejelentés, mint az idei évben. A híreink nagy része dataminingos cucc volt

    Jahh, és a nap érdekessége:
    Boldog 16. szülinapot Diablo!
    Ma 16 éves a Diablo univerzuma!

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@laccerado (#47):[/reply]Ez nem érdeklődés fenntartás, ez potenciális ügyfélkör vesztés. Az információ csepegtetés nem azt jelenti, hogy 2 hónapig totál kuss van, aztán kijön 1 hír, hogy félév (vagy régebb óta) szerkesztett alproject – kuka, és majd jövőre lesz valami, talán.

    Szerintem (bár továbbra sem vagyok játékfejlesztő), eleinte nagyon jól csinálta a Blizzard, bár az alapjáték hiányos volt, de leszámítva a bugokat szépen adagolta az infókat, 1.03, 1.04, 1.05… mindig volt mit olvasni, tette a dolgát, és ott lebegett a PvP lehetősége is 1.07-1.08 körül is akár a levegőben.

    Aztán 1.05 után információs csap elzárva, hatalmas csend, majd egy 1.06, ami a bugok 70%-át érintetlenül hagyta. Ezek után újabb 1 hónap 0 infóval, és jött ez a kék.

    Ez meg… nesze semmi, fogd meg jól. A youtube videók alapján -> “2 éve fejlesztünk valamit, de most megvilágosodtunk, hogy hamar megunható, így a nagy részét dobtuk a kukába.” Miért pont most világosodtak meg? Mi az a plusz dolog, ami eddig nem volt meg, és amitől hirtelen elhangozhatott a cégen belül:
    “Hű vazze, ez az arénás PvP nem köt le senkit, csinálunk újat?”

    Reply

  • avatar

    laccerado

    |

    Emberek! Nem értitek az egészet!:D Ha fél éven belül kijönne a PVP azt mondanám h szarul csinálta a Blizzard! Ugyanis ezzel a pvp-bloggal, meg egy kis információ csöpögtetéssel fent lehet tartani az érdeklődést, az mind1 hogy anyázzátok őket, de beszéltek róla, sőt ahogy olvasom a kommenteket van aki lassan agyvérzést is kap tőlük:), az lesz aztán csak az igazi hír!!

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Kicsit lehet hülyén le, nem védeni akarom a Blizzardot, nem kell őket félteni, dee….. nyilván nekik is baromi kellemetlen az egész, és bízzunk benne, hogy megoldják a dolgot.

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@Matthew (#44):[/reply]magasról tesznek rá, hidd el. Ez a bug halmaz meg amit meg engednek maguknak kezd túl lőni mindenen már most több ezren szidják őket a fórumon.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Az lenne a szép kárpótlás, ha a Blizzard megvenné ezeket a cuccokat, és a pénzt adná érte vissza :’D

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@Matthew (#42):[/reply]nekem mindenem eltűnt fuck tath looser Blizzard company és ami még jobb sorra törlik a missing items topikokat a fórumon.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Nekem is eltűnt egy cucc most az AH-ból, egy 50 millás darab. Hmmm…….

    Reply

  • avatar

    angie1985

    |

    Off:

    Hát nekem semmim se tűnt el, de az értékesebbeket betettem a stashbe, biztos, ami biztos.Bár van olyan barátom akinek meg tűnt el dolga, most meg reménykedik, hogy majd visszakapja 1x a Blizz :(

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@angie1985 (#39):[/reply]oh ez gáz nekem kb bent van most ahban egy olyan 350 misis össz. értékű cuccok :S ha el tűnnek megyek a Bíróságra xD

    Reply

  • avatar

    VeNNNN

    |

    [reply]@DeathLaca (#26):[/reply]Az a baj, hogy egy nevezzük koncepció kb. annyi melóval jár, mint házépítésnél kitalálni, hogy akkor legyen 4 fal kívül, meg belül sem ártana pár főfal, meg kéne ablak is azért. Meg egy ajtó sem ártana, hogy be lehessen menni. De ettől még simán összedőlhet, annak ellenére, hogy kívülről jól néz ki az a pár ablak. Ötlete mindenkinek van, egy 6 éves gyereknek is, nem nagy érdem. És nem azzal van a bajom, hogy kitaláltál egy ötletet, le is írtam, küldd el nekik. Csak egy 5 soros hozzászólásban simán lenézed másnak a munkáját, hogy ő mit dolgozott, vagy mit tett le az asztalra (nem ismerem, csak látszik, hogy van fingja hozzá), és a saját 5 másodperc alatt beállított ötletedet a Blizzard, és úgy mindenki más munkája fölé emeled. Ezek után akár meg is oszthatnád a tisztelt jelenlévőkkel, hogy mit találtatok ki a haveroddal.
    És igen is helyén való a csinálj jobbat hozzáállás egy ilyen kijelentés után.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@pacal (#33):[/reply]Nem tudom, de ahogy a Blizzard megmagyarázza a be nem tartott ígéreteit, az már level: politics

    Reply

  • avatar

    Akra

    |

    Nincs még a földön egy olyan játékfejlesztő cég aki ennyit hitegette volna a saját játékosait. Túlságosan türelmetlen az ember és ezt ők is tudják,de nem foglalkoznak azzal,hogy fél éve mit mondtak és mivel kapcsolatban. Megtehetik és lásd meg is teszik :)

    Reply

  • avatar

    sweeping

    |

    Elolvasva néhány hozzászólást nagyrészt Matthew gondolataival értek egyet. Én is pont ezt akartam írni, csak lusta voltam véleményt formálni, hogy anno 1 év volt egy kiegészítő megérkezése, most meg egy pvp-re többet várunk…

    Ez nem is lenne baj, csak akkor ne hitegessenek… Játék megjelenése előtt, arról volt szó, hogy lesz pvp, de nem most, mert még se haladtak elég jól a fejlesztésével, és csak emiatt nem akarják csúsztatni a megjelenést.

    Ezt azt hiszem mindenki elfogadta, örült a játéknak. Úgy volt vele a többség, dolgozzatok rajta srácok, addig kimaxolunk néhány karit, meg kiélvezzük a pve-t.
    Igen ám, csak senki se arra számított, hogy talán egy év múlva érkezik a pvp, vagy akkor sem…

    Az egésznek olyan szaga volt, hogy ez egy nagyon közeli terv. Aztán teltek a hónapok és jöttek az olyasfajta információ morzsák, hogy év vége felé már itt lesz, megfog érkezni a pvp, türelem, keményen dolgozunk rajta.

    Hát ezt még úgy ahogy elfogadtuk, más választásunk úgy se volt. Most meg ott tartunk, bocsi. Mégse jön semmi…

    Értem én, hogy a jó munkához idő kell, és nem 5 perc leprogramozni valamit. Viszont nem is kerülhet szerintem évekbe… A pvp a játék megjelenése előtt is egy terv volt, az embernek ennyi várakozás után persze hogy megnőnek az igényei…

    Ez úgy lesz szar ahogy van, én most megmondom nektek.
    Dolgoznak rajta másfél évet, kiadják mondjuk nyáron környékén, és azt fogjuk majd mondani, csesszétek meg, ennyi volt 1,5 év munkája? Na húzzatok a fenébe…
    Mivel a várakozással együtt arányosan megnövekszik az elvárás is….

    A megoldás az lett volna, ha inkább egy szót se szóltak volna a pvp-ről, csak egyszer megleptek volna vele bennünket… Sokkal jobb lett volna úgy, hogy bejelentik, hogy jövőhéttől ptr-n tesztelhető a majdnem kész pvp, ugye örültök? Nagyon régóta keményen dolgozunk ezen titokba, reméljük elnyeri majd a tetszéseteket. Akkor talán nekünk se lennének nagy elvárásaink…

    Egyetértek, hogy nem 3 hét egy jó pvp rendszer kidolgozása, de nem is 1,5 év!

    Reply

  • avatar

    Akra

    |

    Amúgy nem volnék meglepve ha random eventes pvp-t adnának ki. Mindig is tudtak jó ötleteket összelopkodni. Szinte ebben a legjobb a Blizzard. ’94-es Blackthorne (ami kegyetlen jó mai napig) is ua. a koncepció mint flashback. Legalábbis elemeiben majd nem megegyezik.

    Reply

  • avatar

    pacal

    |

    Te? itt mindenki programozó:) Hál Isten politika felé még nem terelődött el a szó akkor mindenki politikus is lenne:) ÉS víz-gáz- központí fűtés szerelő.. Jah itt ki nem jogász? gondolom mindenki az.. pff

    Reply

  • avatar

    Akra

    |

    Egy apró észrevétel részemről. A blizz+activision egybeolvadása óta nagyon megváltozott a cég. Most kizárólag csak a Diablo sagat emelném ki,hogy a fejlesztése óta hány ember hagyta ott a csapatot. Meg is lett az eredménye. Egy erős játszható béta állapotban lévő játékot piacra dobtak. A plusz elemeket kivették direkt,hogy lassan felvezessék a 2db kiegészítőt. Wilson egy szerethető báb semmi több. Ez egy jól üzemelő cég és mindenki szorgosan dolgozik kapott feladatán. a kék üzemeltetők pedig külön pirospontos emberek! Beszélgetnek velünk és reményt adnak nekünk. Néha uszítanak néha meg csontot dobnak :) PvP flame meg kell az sc2 kieg érkezéséig. Utána meg jön a várva várt pvp tesztelés. Az eltart 2-3hónapig majd mire “live” lesz. Lényeg,hogy az első kiegig eltöltessék velünk az időt. A játékosok fontosak,de bevétel mégfontosabb. Létező legjobb dolgot adta magának az RMAH-val. Ez valakinek nem tetszik,de a többség mindig használja. A játék pedig nem unalmas,mert partyt nem lehet unni. Ebben a játékban képtelenség :) Az új patch-ek megjelenésekor előforduló hibák pedig mindig újabb munkát adnak a dolgozóknak. Mi jelezzük ők meg javítják. valamikor :)

    Reply

  • avatar

    SPARXS

    |

    Én totál élvezem a játékot és teljes mértékig el vagyok azzal, hogy ölöm a szörnyeket és fejlesztem a karit. Ez a versus lehetőség biztosan jó lesz, mert ha belegondoltok ez jelentette anno a D2-ben is a pvp lehetőséget. Az hogy még nincs különálló komplex PVP opció az szomorú, de legalább dolgoznak rajta.

    Azért landolt a kukában a mostani deathmatch verzió, mert nem lett volna akkora sikerélménye az embereknek ha nyernek. Ha valakit lenyomsz 1v1-ben vagy úgy hogy az adott szituációban a saját csapatod/csapattársad az nem tud segíteni az sokkal nagyobb élmény nyújt sztem.

    Én személy szerint nem fogok játszani ezzel a PVP-vel mert az emberek zöme nyomorék és nem élvezetből játszik, hanem azért, hogy jól megalázza a másikat. Az oké ha valaki nyer, csak azt tisztán csalás nélkül tegye.A játék lényege az, hogy megtanítson becsülettel győzni, vagy emelt fővel veszíteni.

    Ez a gagyiságom van egyébként:——>http://eu.battle.net/d3/en/profile/sparxs-2919/hero/917413

    Reply

  • avatar

    Bello

    |

    [reply]@Matthew (#28):[/reply]Rasha: bocs. ;)

    Matthew: szerintem sem magyarázat és nekem sem tetszenek a dolgok. De gondolom senkinek sem. Minden esetre én a játékot félreraktam, jelenleg LoL-ozok és majd visszajövök ha pozitívak lesznek a hírek. Azt a véleményem továbbra is tartom, hogy egy hack n’ slash játéktól nem kell csodákat várni, ez nem egy WoW, nem köt le olyan hosszú időre. D2 is unható volt, csak kevesebb volt a konkurencia és az igények meg alacsonyabban álltak. Ha arra gondolok hányszor mészároltam le Mephistot /sorceress: waypont, teleport, teleport, teleport, go down, teleport, teleport, teleport, static field, static field, static field, frozen orb, frozen orb, loot, save and exit, log in…./. Akkor úgy tűnt hogy ez a világ legizgalmasabb dolga….most nem értem, hogy tudtam ezt heteken keresztül csinálni…

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@Matthew (#28):[/reply]+1

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Bello (#25):[/reply]Ez viszont nem magyarázat arra, hogy a játék bugjait miért nem sikerül kijavítani, vagy nyilvános PTR mellett is hogy sikerül ennyi újat kreálni.

    Tiszta sor, hogy nem kevés munka a PvP megalkotása, de a Blizzardnak az erőforrásai megvannak hozzá, kész is volt egy verzió, meg amúgy is, szerintem más van a háttérben… És semmi összeesküvés elmélet.. de parasztvakítás ez a duma amit itt is meg a blogban ellőttek.

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@Bello (#25):[/reply]olyan hosszú monológjaid vannak XD

    Reply

  • avatar

    DeathLaca

    |

    [reply]@VeNNNN (#24):[/reply]Nem jól trollkodsz. Nem megy neked. Nem arról beszéltem, hogy leprogramozom. Konceptről beszéltem, a megvalósítás nem az enyém,ahhoz nem értek. De az,hogy egy épkézláb ötlettel előálljak, az nem sok időbe telik, de ahogy Mattew ismét lentebb megjegyezte hogy ha nekiülnének, és tényleg mindenki beleadná akkor nem hiszem, hogy ennyi időbe telik…

    Reply

  • avatar

    Bello

    |

    [reply]@Matthew (#22):[/reply]Matthew a baj az hogy nem érted hogy nem érted :D

    Nem arról van szó, hogy nekünk tetszik, hogy nincsenek rendes fejlesztések és nem is arról, hogy ne lehetne a Blizzt flame-elni. Nem is én mondtam, hogy csinálj jobbat, hanem Ti tettétek.

    Ez olyan mint a magyar futball válogatott. Az országban van legalább 4 millió ember, aki úgy véli jobban csinálni a dolgokat, mint az aktuális szövetségi kapitány. Hát hajrá! Virágozzék száz virág!

    Tudod mindenki játszott már ilyen-olyan játékokkal, látott már ilyen-olyan pvp rendszereket. Mindenki el tud képzelni párat belőlük Diablo köntösben, és a jobbak, mint Te akár konstruktív ötleteket is tudnak készíteni. Ha azt gondolod, hogy a Blizznél annyira inkompetensek, hogy nincsenek ezen a szinten, akkor talán kicsit tévedsz.

    Az energiabefektetéssel lehet probléma, igen, de ettől még nem egyszerű a szituáció. A játék nagyon gyors, a sebzések óriásiak, rengeteg a skill, rengeteg a rúna, a lehetőség, a fegyverzet irgalmatlan nagyot módosít, a buildek, esetleg karakter párosításokból adódó további variációk, stb. Vajon hány játékost lehet összeengedni egymás ellen hogy ne egy 5 mp-es stroboszkóp legyen a csata? Mit kell nerfelni? Kell egy új stat, hogy a nerfek ne legyenek befolyással a pve-re? Hogyan lehet megőrizni a féltett játékhangulatot a pvp-ben is? Hogyan lehet ezzel valóban odaszögezni a játékosokat ha már a pve nem volt annyira maradandó?
    Ez csak néhány apró kérdés volt ami folyóírás közben az eszembe jutott és itt még nem is merültünk bele semmibe.

    Szóval lehet bárkit szidni, lehet egy logikus mentalitást demagógnak nevezni, de ettől még egy hajóban utazunk. A Blizzard evez és mivel nekünk nincs lapátunk ezért kénytelenek vagyunk mögötte utazni. A különbség köztünk, hogy míg én és még páran ücsörgünk és max nem tetszik a sebesség, addig Te és még páran kővel dobáljátok mind a sofőrt mind pedig minket totál feleslegesen. Ha pedig én tévedek és mégis tudod hogyan kell evezni akkor hajolj be a vízbe és segíts be karral (küldd el az ötleteidet), mert mindenki csak örülne ha hamarabb érnénk partra végre.

    Reply

  • avatar

    VeNNNN

    |

    [reply]@DeathLaca (#19):[/reply]NA, ne. Akkor szerintem küldjétek el a Blizzardnak, ha annyira jó, biztos átvesznek belőle pár dolgot. Persze angolul kéne. Meg azért még egy napot szánjatok rá, hogy egy rendes specifikációt, és szoftver tervet kidolgozzatok hozzá, hogy lássák, ez tényleg megvalósítható. Az nem elég, hogy Ghom fél perccel a meccs kezdete után forró bablevest önt a játékosokra, ami másodpercenként 2000-et sebez 0 fire resist mellett, viszont minden kikerült babszemért +100 life regen-t kapnak. Bocs, ha ennél jobb a ti ötletetek, nekem csak ennyire futja, pedig már 1 hete dolgozom rajta.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@TheMageTalRasha (#18):[/reply]Témához szólok hozzá, az nem off :)

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Bello (#20):[/reply]Ezt a demagóg dumát felejtse már el mindenki, hogy “csinálj jobbat”. Ez nem érv, ez egy semmi. Ha meg kapnák ugyanazokat az erőforrásokat amit a Blizzard, senki nem tudja megmondani, hogy egy mezei garázsfejlesztő mit hozna ki belőle. De nem ez számít amúgy sem, mert nem hozzánk kell viszonyítani, hanem önmagához a céget.

    Nézd meg 8-10 éve mit csinált a Blizzard, és nézd meg ma… és ha már itt tartunk nézd meg akkor milyen volt a cég megítélése, és milyen ma. Pedig 8 éve sem voltak egy kis vállalat már…

    Vajon miért?

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    [reply]@Bello (#20):[/reply]+1 :D

    Reply

  • avatar

    Bello

    |

    Bírom hogy olyan baromi okos mindenki. Szerintem páran álljatok össze és csináljatok egy szoftvergyártó céget, mert ha csak fele annyira jól működnétek, mint ahogy gondoljátok egy év alatt milliomosok lennétek…

    Reply

  • avatar

    DeathLaca

    |

    [reply]@Beer (#8):[/reply]Na megnézném én, hogy milyen játékon dolgoztál, de tényleg. Tegnap kidolgoztott haver egy komplett PvP rendszerre épülő játékmódot, alig egy nap alatt, és amikor felolvasta nekem, csak lestem, hogy mi van, és amit csak így kapásból adtam hozzá, az keresztbenyeli a blizz bármilyen következő tervét. Mert egyszerűen azt akarják, hogy benne legyen a marketing ,és ezért adnak ki használhatatlan dolgot, ennyire egyszerű.

    Reply

  • avatar

    TheMageTalRasha

    |

    [reply]@Matthew (#17):[/reply]Ma nagyon offos hangulatban vagy látom :D

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [author]Hamu (#14):[/author][quote]@Matthew (#13): Igen láttam egy szép listát amit belinkeltél, de nézzük meg.[/quote]
    Nem linkeltem, egyesével kikerestem… ráérek, mondom én :D

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Hamu (#14):[/reply]Tiszta sor, és az igazság tényleg valahol a kettő között lehet. Egyértelmű, hogy mindez időigényes, ugyanakkor a korábbi projektekkel összehasonlítva meg irdatlan sok idő megy el dolgokkal, viszont ez a minőségen nem látszik.

    Amit most a PvP-vel csinálnak az egész D3 fejlesztését hűen tükrözi:

    Kitalálok valamit, meg is csinálom (lásd a videókon a működő PvP), majd dobom az egészet a kukába. A Skill Tree ugyanígy járt, és még nem egy dolog, amiről nyilván nem tudunk. Hát így tényleg N + sok hónap egy játék / patch fejlesztése.

    Ebből meg azt veszem le, hogy nincs egy vezető, vagy valaki, aki átlátná az egészet, és aki irányítana, és 687362x-ra is leírom, gerincet adna a játéknak. Ott van Jay Wilson, aki emberileg úgy jön át az interjúk és beszólásai alapján, hogy egy töketlen beszólogatós fickó, és nem tudja vagy nem is akarja a kezébe tartani a játékszálait. Hiába vezető designer, mintha nem összpontosulna a kezében a játék… mint egy rendező nélküli film.

    Azt látom, hogy nincs senki aki az egész D3-at átlátná… És hol bukik ez ki? Hát pl. ott, hogy kihoznak egy patch-et, és közben grafikailag meg összeomlik a játék, mindezt nyilvános PTR után. Ez meg egy hatalmas “wtf” ..

    Reply

  • avatar

    Taki81

    |

    Csókolom, mi ez a sok szöveg a semmiről? Nem felel meg nekünk és nem adjuk ki amíg….. meg, hogy pár órát köti le csak a tesztereket…… belefeccőltek sok-sok melót és most kuka (TDM), pedig azért sokan ellennének a bemutatott verzióval. Kérdezem én, miért nem lehet kiadni így ahogy van… Szráccok ez nincs kész/nem jó, de addig aki akar pvp-zen ezzel aki meg nem az várja meg a javított kiadást… és akkor mindenkinek be lenne fogva a szája, és talán még pénzt is keresnének vele, mert a Rmah felpezsdülne…..

    Biztos nem értek hozzá, de szerintem a blizzes sráccok kicsit mán azt se tudják mit akarnak.

    (az eredeti gémnél is ez volt a szöveg és kiadták úgy ahogy…. (szerintem félkészen)+ amig ezzel kinlódnak addig kieg nem lesz :( )

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Matthew (#13):[/reply]Igen láttam egy szép listát amit belinkeltél, de nézzük meg.

    Starcraft és a kieg különbsége, volt benne egy új kampány ami kb 15-20 pálya, néhány új hős, és 1-1 új egység.

    Diablo és a lod, volt benne egy egész új act, és két új class amiből az egyik, már az alapban is benne volt elrejtve. némi technikai csiszolás, pl 800*600-as felbontás. meg új fegyverek.

    Warcraft, dettó mint az sc esetén.

    Utána hozod a wow-ot, meg az sc2-őt ami tényleg lasabb, de minden kiegben főleg a legutóbbiakban új rendszereket hoztak be, lásd sc2 teljes e-sport támogatottság-6 teljes keretrendszer, a wow is iszonyat sokat változott az alapkoncepcióhoz képest.

    félreértés ne essék, én is pvp-zni akarok mielőbb, de ez nem így megy, olyan rendszert kell kitalálni, ahol a Hc is jól tudja érezni magát, a kazuár is, és optimalizálva kell lennie a legnagyobb rétegnek az aki elvan a kihívásokkal, de nem fog leülni egy hónapon keresztül napi 16 órát játszani, hogy elérjen valami előrehaladást.
    Ezt nehéz belőni, nem pvp módokat kitalálni.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Hamu (#12):[/reply]Nyilván nem 2-3 hét..sőt. Költői túlzás volt, de magát a koncepciót 2-3 hét alatt azért meg lehet szülni, nyilván egy rakás balfaszon (már bocsánat) át kell erőltetni az ötleteiket, de nem is erről szólt a kommentem… Hanem inkább arról, hogy jelenleg amíg alapvető technikai problémák vannak a játékban, és azokat sem javítják ki, addig minek a PvP-ről beszélni. Illetve hogy régebben ennyi idő alatt komplett kiegészítők jöttek ki, és azóta nem lett kisebb cég a Blizz, max több projekt fut egyszerre… (ami persze szintén nem utolsó).

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    [reply]@Matthew (#9):[/reply]Ha nem tudsz programozni, akkor ne állítsd be, hogy abszolút egyszerű, és már megvan csinálva, csak át kéne rakni, ezt át kell állítani, mert nem így megy.

    Reply

  • avatar

    Hamu

    |

    2-3 hét alatt lehetetlenség ezt megcsinálni, maga a papírmunka több vele, mint 2-3 hét. Ezt még le is kell egyeztetni a főnökséggel, majd csak ezután kerülhet a programozók kezébe, akik vissza-visszadobnak részeket, mert ezt így nem lehet megoldani,ehhez át kellene írni az egészet, és ez a procedúra ismétlődik.
    És ez csak rohadt nagyvonalú levezetés volt.

    Az egy dolog hogy kitalál az ember 1-2 óra alatt valamit, erre bárki képes. De olyat kitalálni, ami a játékosok 70-80%-ának tetszene és jelzem hosszú távon, ezt nem lehet 2-3 nap alatt megcsinálni.

    De persze ez senkit sem fog megnyugtatni, ugyanúgy fogtok ezután is értetlenkedni ezen, de higgyétek el, ez nem így megy.

    Abszolút megtudom védeni Beer-t, mert nagy részben igaza van.

    Reply

  • avatar

    Orpheus

    |

    [reply]@Beer (#4):[/reply]” kevesebb hálátlan banda van ezen a világon, mint a Diablósok. ”

    Hát te hülye vagy :’D

    Mintha nem lett volna és még mindig van mit felhozni Blizzard-nak, hogy amit igértek az nem éppen úgy van, és amit csináltak az is kétségbevonható, hogy az a játékosok jobb szórakozásáért van, ahogy azt mindig emlegették, mikor elvetettek, vagy változtattak valamit és ezzel a mondattal le is tudták a magyarázkodást. Röviden ennyi, de lehetne még cifrázni.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Beer (#8):[/reply]Annyira nem nagy opció. Nincs pl az Aukciós Ház közelében sem, és még sorolhatnám. Rengeteg dolog le van programozva, egymás ellen ezeket értelemszerűen át kell állítani, de ugyanezt a Bossok ellen is megteszik. Nyilván nem 5 perces munka, de ez meg a másik véglet. Viszont ahogy írtam, nem ez a fő probléma, hanem a tucatnyi más bug, lag stb, ami nem hogy fogyna, hanem a patchekkel újabbak jöttek. Ha már ki jött egy 1.06, nem illett volna ezeket javítani? Ha már úgyis kötelező pl a net használata a játékhoz, nem ez lenne a minimum, hogy egy elég erős proci – videókártya mellett félévvel a megjelenés után is a szemünk előtt épül fel néha a város?

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    #5 | Matthew : Hagy idézzem magamat: “No offense, véleményed lehet, amit le is írtál és ezt én tiszteletben tartom.”. Én pusztán azt nehezményeztem, hogy olyan dologról állítasz kész tényeket, amire nincs rálátásod.

    Egy opció a játékon belül, de mekkora opció? Az egészet alapjaitól kell megtervezni, hogy működjön és jól működjön. Ha tehetném levezetném az első lépéstől az utolsóig, hogy is megy ez egész pontosan, de egyrészt baromi unalmas, másrészt közel sem biztos, hogy eloszlatná a kételyeid.

    #6 | DeathLaca: Látom nem érted. Nem fontos, hogy egyetértesz-e velem, vagy sem, mert amit én írtam, az tény, egy játékmód mögött álló creative process. Te meg csak találgatsz. Az, hogy szerinted és Matthew szerint mindösszesen 2-3 hét alatt össze lehetne hozni, úgy ahogy van bullshit – már elnézést. Nem lehet. Dolgoztam már hasonló tartalmon, és egy kisebb játék esetében sem megvalósítható a 2-3 hetes fejlesztési idő, nem hogy egy ekkora játéknál…

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Ami pedig azt illeti, nézzük a kiegészítők megjelenését az eredeti játékokhoz képest:

    StarCraft – 1998. április 1. – Kieg.: 1998. november 30. (kevesebb mint 1 év)

    Diablo II – 2000. június 29. – Kieg.: 2001. június 29. (1 év)

    Warcraft III – 2002. július 3. – Kieg.: 2003. július 1. (1 év)

    Majd megjelent a WoW – 2004. november 23, és picit minden felborult. Na innentől kezdve lettek rohadt ráérősek mindennel (ami teljes mértékben érthető is).

    Ami a probléma, hogy a minőség nem nőtt arányosan a ráfordított fejlesztési idővel. Szóval amennyi idő alatt elkészült a Lord of Destruction a Diablo 2-höz, annyi idő alatt jelenleg a PvP-t sem tuti, hogy a Diablo 3-hoz sikerül elkészíteni… hát ez azért baromi ciki.

    …és akkor beszélhetnénk a kiegészítőkről meg ilyenek, hagyjuk is ezt a részét :)

    Reply

  • avatar

    DeathLaca

    |

    [reply]@Beer (#4):[/reply]Nagyon nem értek veled egyet. Ugyanazt csinálod, mint Jay Vilsonék, magyarázkodsz, probálod megmagyarázni, hogy miért van ez. Holott egyértemű,nem foglalkoznak vele,mivel más projectbe ölik az erőforrásokat. Lentebb Mattew megmondta, hogy mennyiből állna, ha ráfeküdnének, és nekiállnának dolgozni. Ha mi is így dolgoznánk a munkánkon, lehet hogy holnap azt mondaná a főnök, hogy köszi szépen, holnap nem kell jönni. De mivel ez nem fenyegeti őket, ilyen szempontból megtehetik, hogy bármit csináljanak. Egyszerűbb lenne a magyarázkodás helyett végre elkezdeni a valós munkát rajta, mert ez eddig még nagyon semmi.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    [reply]@Beer (#4):[/reply]Jelenleg veszítik el éppen a játékosaik jelentős részét, ezek után 10 milliós eladások ide vagy oda, de valamit nem csinálnak jól a készítők. Évente milliárdos nagyságú bevételük van a WoW-ból, ez mérhető adat, ergo erőforrásokkal rendelkezik, ahogy írtam más lesz a háttérben. A zsákbamacska meg stb dolgot meg hagyhatjuk is, 6.5 hónapról beszélünk, és nem kiegészítőről, hanem egy opcióról a játékon belül.

    Amúgy mindezt félre is lehetne tenni, mert a probléma nem a PvP nem a patch csúszása. A gond azzal van, hogy a játék laggol és teli van buggal 5 patch után is. És ami még szomorúbb, hogy az 1.04 stabilabb volt mint az 1.05, ergo úgy temettek be egy lukat, hogy közben ástak egy másikat… ez meg mindenről csak nem a profizmusról árulkodik. Szóval ezek után akármit csinál is a Blizzard, valahogy az emberben ott van a félsz… és akkor ilyenek után jött ez a bejelentés.

    Egyébként meg szeretem ezt a játékot, játszom is vele (500+ órám van benne), megvettem, sőt, az 1996 óta megjelent összes Blizzard game (kivéve a WoW) ott figyel eredetibe a polcomon. Ezek után úgy érzem van egy kis jogom (vagy nevezzük lehetőségnek) ahhoz, hogy kritikát fogalmazzak meg.

    Reply

  • avatar

    Beer

    |

    #3 | Matthew: Dolgoztál már játékfejlesztőként? Van bármilyen tapasztalatod a témában? Van rálátásod arra, hogy egy 10+ milliós eladással álló játékot, hogyan és milyen módon lehet és érdemes fejleszteni úgy, hogy a játékostársadalom nagyobb hányada elégedett legyen?

    Nincs, így az, hogy te, vagy bármelyik másik laikus játékos mit gondol a PvP helyzetéről, vagy a játék egyéb más feature-éről pontosan annyit nyom a latban, mint hogy egy kakas hányat kukorékol egy nap, vagyis semmit. No offense, véleményed lehet, amit le is írtál és ezt én tiszteletben tartom. De tényként kezelni olyan dolgot, amiről csak halvány sejtésed van, az azért minden szinten elég meredek.

    Igen, egyértelmű, hogy nem csak a játékosok 100%-os megelégedettsége van a háttérben, nem csak azért csúszik a PvP, mert tökéletesre törekednek a fejlesztők, de nem is lehet azt várni a Blizzardtól, hogy mindent alárendel az egyébként állandóan mindenért nyavalygó “közösségnek”. Mert lássuk be, kevesebb hálátlan banda van ezen a világon, mint a Diablósok.

    Plusz – visszatérve a mondandód elejére -, ha még ki is találja az az 5-10 ember a koncepciót, megcsinálják a kapcsolódó tartalmakat, artokat készítenek az UI-ról, pályákról, összehozzák a prototype-okat, ezeket demóztatják a fejeseknek, és ha minden oké, az egyes részek tetszenek nekik külön-külön, akkor jöhet az igazi fejlesztés. Ami ugye egy baromi nagy zsákbamacska, hiszen, amik papíron és esetleg önálló részként működnek, azok közel sem biztos, hogy teljes egészként megállják a helyüket. Ez a folyamat egy olyan tartalomnál, mint a PvP simán felölhet hónapokat.

    Ez egy nagyon összetett creative process. Nem csak a Diablo esetében vannak ilyen csúszások, ott az XCOM fps, ami ki tudja, hogy mikor fog megjelenni, pedig legalább 4-5 éve fejlesztik, és eközben legalább egyszer teljesen kidobták az egész játékot. Sajnos ez ilyen, ami elsőre látszólag baromi jó, arról lehet, hogy majd csak 2 év múlva derül ki, hogy mégsem annyira baromi jó, sőt, egy rakás kaki.

    Reply

  • avatar

    Matthew

    |

    Akkor vegyük szépen sorban:

    1) Továbbra is úgy gondolom, amit talán sokan mások is a fórumon, hogy 5-10 ember ha leül reggel 10 órakor egy teremben egy szép nagy asztal mögé, és este 6-ig, szünetekkel, kávézgatással, pizza zabálással egybe kötve képes egy értelmes koncepciót kitalálni. Ha ez meg van, szépen a részleteket szét lehet osztani 1-1 embernek, ha meg van ez is, akkor meg odadobni a programozóknak és a dizájnereknek, akik meg nekiállnak megvalósítani. Mennyi lehet ez az egész? 2 hét? 3 hét? Maximum.

    2) Ebből következik, hogy valószínűleg más áll a háttérben, valamiért még nem akarták ezt kiadni, ami viszont újabb kérdést vet fel, miért nem? Az addig rendben van, hogy X időnként toldják meg a játékot de:

    – 2 hónapja semmilyen érdemi infó nem jött a játék felől, az 1.05 után leállt ez az információ csepegtetés, ergo részben megszűnt az érdeklődés fenntartása

    – Nem pont karácsonykor kellett volna kihozni a PvP-t? Az oldal egyik szerkesztője is leírta, itt volna a lehetőség, el lehet adni jó pár Diablo-t karácsonykor, mert a PvP azért mindig is jó móka, és amolyan plusz lökést ad, hogy miért? 3. pont:

    3) Szerintem kell a PvP, mert az embernek kell a rivalizálás. Mihez mérjük magunkat? Alkaizer féle félőrültekhez? Krippiékhez, akiknek ez az életük? Ugyan. Egymáshoz. Leginkább az tud igazi sikerélményt adni, ha van egy haverom és meccselünk egy jót. Pont úgy, mint a régi szép időkben, legyen az akármi. Bár RTS, de SC-ben, legyen akármilyen jó is a kampány, a legizgibb szinte mindig egymás ellen nyomni. Akkor jön veríték és a bizonyítási vágy. Nagyon kell a PvP és nem csak azért, hogy bohóckodjon az ember.

    Szóval ez van. Nincs PvP, nem csepegtetik az infókat, mintha nem lenne érdekük, hogy ezzel játszunk, ellenben a WoW-val kapcsolatban folyton kapom a próbalehetőségeket stb.
    …és szerintem ez a céljuk. WoW-ozzunk, aztán ha jön a kiegészítő jöjjünk megvenni a D3-hoz, de addig is csengessünk szépen. Érthető amúgy, az tiszta profit… a RMAH mellette kb alamizsna…

    Minden más -szerintem- csak parasztvakítás.

    Reply

  • avatar

    piromaca

    |

    Jaj, inkább ne is mondjanak semmit, mert csak rontanak a helyzeten és égetik saját magukat… Kétségtelen, hogy egy már létező pve központú játékba a pvp-t nehezett utólag betenni, mint ha már eleve a fejlesztés közben megtették volna. De ettől ez még nem egy világot rengető soha sehol nem látott új játékforma, hanem egy manapság már minden játékban meglévő játékelem. Miért nehéz ezt megcsinálni? Nekem persze az lenne, mert nem értek a játékfejlesztéshez – éppen ezért nem is az én dolgom, hanem azoké, akik ezért pénzt kapnak és elméletileg értenek hozzá.

    Reply

  • avatar

    Wh1te_Rabbit

    |

    Stop talking, start working!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.