Kezdőlap Hírek PTR-t érintő változások kékeben

PTR-t érintő változások kékeben

0
0
MEGOSZTÁS

A játékosok javaslatára hallgatva Nekarat the keywarden a következő PTR patch-től számítva már nem csak plant fog dobni, hanem random módon akármelyik kulcsot is dobhatja nekünk. Attól azonban nem kell tartanunk, hogy akiknek esetleg a plan kellene azok kulcsot kapnának, ugyanis a plan mellett a kulcs csak bónusz dropként kerül be hozzá. Egyszerűbben: Egyszerre dobhat kulcsot és plan-t is. A plan ropja bizonyos szempontból nem változik: akiknek már megvan a recept, ugyanúgy kidobhatja újra, mint eddig. Lylirra szerint egyelőre nincs lehetőség arra, hogy a játék rendszere megvizsgálja azt, hogy a játékosnak megvan-e már a recept vagy sem. Mindent összegezve számunkra ez a változás mindenképp egy pozitív irányt mutat.

I don’t understand why Blizzard wants to create Nekarat and then completely made him irrelevant after you got the manual from him.
Just as someone suggested, Nekarat should have the chances to drop random key (act 1, 2, 3 key) when you beat him. At least people won’t feel like gimped or robbed when they are farming at act 4.
Also, Act 4 mob density needed to increase further. Same goes to elite amounts.
Yup – it’s a good idea. Andrew just added this! Should be in the next PTR patch.

wait a minute, what if I want the tome, do I now have 1/4 of a chance to get it even at mp10.
It doesn’t impact the drop chance of the plans; it’s actually a bonus. 🙂

(The plans can still drop even if you have them, by the way. The game currently doesn’t have a way to check if you have the plans or not. That might be something we work on later, but for now it shouldn’t affect you either way — you can still farm for the plans and/or for the random keys.) (forrás)

Szóba jött a transmog rendszer, amivel a játékosoknak még nagyobb testre szabhatóságra lenne lehetőségük. Annak ellenére, hogy az előző Q&A-ban nem merült fel a téma, nem hagyja hidegen a fejlesztőket: a jövőben nagy valószínűséggel implementálják majd ezt a rendszert a játékba, ezt Travis Day is megerősítette.

does itemization include transmog-type systems?
Travis already noted that we’re working on a similar system (that’s not just armor dyes):
http://us.battle.net…ic/6679558168#7 🙂

So, yes! Still very much something we’re working on, even though it hasn’t been mentioned in the Q&A. (forrás)

Rossz hír az act3-at szintlépés reményében farmolóknak: A skorpiók XP-jét 75%-al csökkentették. Jó hír viszont az NV buff számolásának változása: immáron nem additív, hanem multiplikatív lesz. Hogy mindez mit is jelent? Íme a képlet:  [ 100%(az alap xp-t adó értékünk) + MP szintből származó bónusz + sisakba helyezett ruby + gyűrű] * [1 + egészen 0.75 NV 5-ös stackből (0.15 stackenként) + egészen 0.30-ig multiplayerből (0.10 csapattársanként)].

Just in case you may have missed it, here’s Wyatt’s explanation for why Tormented Stingers and Stygian Crawlers (scorpions) had their experience nerfed:
http://www.reddit.co…vements/c97i0sm

Scorpions have had their XP reduced. Sorry to be the bearer of bad news. We looked and considered buffing everything else instead, but in light of the multiplayer buffs we were already providing, we didn’t want to inflate the game as a whole even further.

Specifically, Scorpions have had their XP reduced by 75%. That probably sounds like a lot at an emotional level, because it’s never fun to have a source of XP reduced by that much, but I hope some can agree if you think about it – a mallet lord is worth 1.5x the xp a scorpion is. And that’s not just mallet lords, most of the monsters in the game are within a certain reasonable ratio of one another and the scorpions were a very obvious outlier.

Also, just reiterating what others have said, Nephalem Valor stacks are now multiplicative, not additive. The simple calculation is: [ 100%(base) + bonus from MP + helm ruby + ring] * [1 + Up to 0.75 from NV + Up to 0.30 for multiplayer]

To get a better feel, you might want to check out this discussion over on /r/diablo:http://www.reddit.co…multiplicative/

It just felt really strange to us to have a relatively easy monster providing as much as experience as monsters that are notably more challenging. Either way, seems like a pretty reasonable trade-off to me. You should hop on the PTR to test it out! 🙂 (forrás)

A PTR-el kapcsolatos visszajelzéseket folyamatosan követik a fejlesztők, arról viszont nincs hír, hogy mikor érkezik a következő javítás a PTR szerverekre.

Just wanted to jump in and say “thanks!” for the ongoing discussion regarding Identify All. Hearing from multiple different perspectives and about multiple different experiences with the feature is great.

Keep it up! This is only the first week of the PTR, so right now we’re spending a lot of time listening to what players have to say about the new content. We have additional PTR patches planned (no ETA, sorry guys!), so there definitely are opportunities for us to make adjustments based on your feedback. (forrás)

Akik kifogásolják a monsterek sűrűségét a PTR-en, azoknak itt a tökéletes lehetőség arra, hogy véleményüket továbbítsák az illetéseknek. Egy játékos is épp így tett, bár kicsit ellenségesebbre vette a figurát és annyit köpött be a fórumra, hogy “Act4 még mindig játszhatatlan. Remek munka.”. Jött is rá a kék válasz: az ilyen megnyilvánulások helyett inkább részletesen kellene kifejteni az okot, amiért “játszhatatlan az act4”: Túl kevés/sok a sima mob? Az elitek száma megfelelő? Mely részeken kevés? Hol lenne sok? Az ilyesfajta visszajelzések írásához Lylirra ezt a topikot emelte ki.

Rather than be hostile about the situation, can you provide us some more feedback so that we’re in a better place to act on it?

For example, why do you feel that “Act 4 is still unplayable”? Is it because of the density of white mobs? Of Elites? By comparison, in what area do you feel that monster density is a good place?

Having that kind of detail puts us in a better position to make meaningful improvements. You might always want to contribute to this thread with your observations: http://us.battle.net…opic/8569308335

Keep up the good work, I apologize that I came off hostile. I was disappointed.
I look forward to the adjustments, honestly.
Aww, yay! Thanks for checking back in. 🙂 Really appreciate it. (forrás)