A Blizzard küzdelme folytatódik a “rubberbanding” hatás ellen

Dyingsoul . Hírek 791

Az 1.0.8-as javítócsomag után nem sokkal érkezett is egy hotfix az 1.0.8a képében, melyben helyet kapott a rubberbanding részleges orvoslása néhány skill használata esetén. Lylirra azonban egy hosszabb kék posztot írt a hatásról: már az 1.0.8a előtt is érkeztek kisebb-nagyobb javítások a nem kívánatos esemény csökkentése érdekében, azonban ez egy rendkívül nehezen orvosolható dolog ezért néhány játékosnál még most is előfordulhat ez a jelenség (azonban feltehetően sokkal kisebb mértékben), ezért a fejlesztők továbbra is dolgoznak a javításokon. Mivel ez leginkább mozgási sebességet befolyásoló képességek esetén jön elő, ezért ajánlott néhány lehetőséget amivel mi magunk is csökkenthetjük a rubberbanding esélyét:

  • Ellenőrizzük az internetkapcsolatunk helyes és optimális működését
  • Győződjünk meg arról, hogy semmilyen más háttérben futó program nem gátolja meg a Diablo 3-at a helyes működésében (Selective Starup). Ellenőrizzük azt is, hogy milyen programok indulnak el a rendszerünk indulásakor: Start -> a keresőbe írjátok be: msconfig -> vegyétek ki a pipát azokból a programokból, amiket ritkán használtok ezért nem igénylitek azt, hogy minden rendszerelinduláskor automatikusan elinduljanak (így könnyen megszabadulhatunk például olyan frissítési szolgáltatások keresésétől, melyekre egyébként sincs szükségünk).
  • Keressetek frissítéseket a legfontosabb driverekhez (VGA, hangkártya, hálózati driver, stb…)

Ha ennek ellenére még mindig élvezhetetlen a játék a rubberbanding miatt, akkor keressük fel a hivatalos fórum Bug jelentés szekcióját és írjunk nekik, hogy kijavíthassák a hibát.

(Aki esetleg nincs tisztában a rubberbanding jelentésével, annak mindenféle magyarázkodás helyett ezt a videót ajánlanám.)

Rubberbanding (especially as it relates to movement-based abilities like Whirlwind, Strafe, and Tempest Rush) is an issue that may not always come with a quick-fix. The source of the problem is not always easy to identify, and sometimes it may not always be the same thing for every player. As a result, there will be times where we implement potential fixes which we know will work for some players, but don’t know if it’ll work for all plays. In other cases, we’ll make improvements — i.e. changes that probably won’t stop rubberbanding from happening completely, but should at least help reduce the frequency with which rubberbanding occurs. This was the case for 1.0.8a and with previous hotfixes we’ve made throughout the year. Again, we know these fixes may not resolve the issue for every player, but they should help reduce the occurrences of rubberbanding, and lessen the effects should rubberbanding occur for most players.

Now the important thing is that we’re still working on these issues — just because we implemented some changes that we hope will make the situation better doesn’t mean we’ve called it day. So, if you’re still experiencing rubberbanding, here are a few things you can do.

First, you can try performing the following troubleshooting steps to ensure that external causes are not adding to this issue (this isn’t required, but recommended):
1. Ensure that your network connection is optimized.
2. Make sure that no other program is interfering with the game by running in a Selective Startup.
3. Check for updates to any drivers.
If those steps don’t help — or if you’ve chosen to skip them — please let us know so we can continue looking into this issue by posting in the Bug Report forum (and be sure to check out this guide on reporting: http://us.battle.net…opic/4926752662). That’s really the best location for those types of reports, as it’ll allow our QA representatives to document them and forward them on to our development team for additional review.

(We want your experience in the Diablo III to be as fun as possible, so working on these issues is important to us. That also means we’re extremely grateful for any reports receive that can help us troubleshoot — so thank you to everyone who’s already posted!) (forrás)

Comments (6)

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    [reply]@szalontai (#5):[/reply]Egyébként valamilyen szinten lehet vele bánni, pár másodpercenként el kell engedni a gombot, meg kell állni kicsit, és akkor egy kis szerencsével néha visszadob oda, ahol valójában vagy (mondjuk egy zöld tócsa közepében). Általában akkor hülyül meg, ha már fél perce sprintelve WW-zel szünet nélkül. Érdemes ezeket kitapasztalni és betanulni, mert ahogy azt már megszokhattuk, érdemi javulás nem várható. Ezt a hibát már kb háromszor “megjavították”.

    Reply

  • avatar

    szalontai

    |

    [reply]@Zsiráfnyál (#3):[/reply]hát ne is mondd, hogy hc-n mekkora a játékélmény.
    amúgy saját tapasztalatom szerint ww barbnak a 108 csak rontotta a helyzetet
    patch előttig nem kellett hp potit nyomnom, mostanában minden game alatt kell vagy 2x, pedig a gearem azóta csak fejlődött
    mod: a wotb is csak akkor nyomom mint süket az ajtót, amikor para van, együtt a hpval, mert úgyis egy paca közepén fogok állni amikor ismét enyém lesz az irányítás

    Reply

  • avatar

    Dyingsoul

    |

    [reply]@Zoro (#1):[/reply]Valóban benéztem a linket, rossz volt a vágólapon, de pótoltam. Én egy kevésbé fülsértő videóra gondoltam, de ez is jó. :D

    #2 | dante0216: az 1.0.8a már 6 napja érkezett. :) Prof el is kezdte írni akkor a hírt róla, nem akartam belekontárkodni a dolgába, de még mindig ott áll vázlat formában. Minden esetre ott a rámutató link, csekkold le, nem sok minden változott, inkább csak hotfix volt.

    Reply

  • avatar

    Zsiráfnyál

    |

    Megy a hárítás izomból, kapcsold ki a torrentet, telepíts VGA drivert (!!?), de hogy ők lennének a hibásak, az ki van zárva… :D

    Bocs hogy megint a POE-t hozom elő, de ez ott is egy elég komoly (sokkal komolyabb) probléma volt, ezért valaki írt róla egy elég hosszas cikket a fórumukra, amiben szó volt arról is, hogy a D3-ban miért nincs ezzel gond. Ott elég jól kifejtették, hogy ebben a játékban amit lehet, elnagyolnak, semminek nem kell pontosnak lennie, úgyis mindig egyszerre 20-30 mobot irtassz, nem fogod észrevenni, ha a bunyó sűrűjében valami nem pontosan úgy történik, ahogy kéne neki. Ha arról van szó, hogy 100.000 játékban játékonként 50 mob és 4 játékos lövöldözik tizedmásodperces pontossággal orrba-szájba, azt se a Grindig Gear, se a Blizzard nem tudja megoldani, ezeknek a játékoknak ez ésszerű pénzből megoldhatatlan probléma, ezért próbál mindegyikük máshogy trükközni. A Blizzard meg aztán főleg spórol ahol csak tud, tőlük ezen a téren érdemi fejlesztést nem érdemes várni. Az se nagyon zavarta őket amikor induláskor lerohadtak a szerverek, azóta is azokon játszunk, csak kevesebb a játékos, ennyit meg elbírnak.

    Magyarán a mobsűrűség növelésével és az 1.0.8-nak köszönhető ideiglenesen nagy játékosszámmal eljutottak arra a pontra, hogy a korábbi szőnyeg alá söprős módszer már nem válik be, mást meg nem tudnak csinálni. Jobb szervereket nem fognak venni, szóval vagy játékosból kell kevesebb, vagy szörnyekből, vagy ha marad mindkettő, akkor előbb-utóbb megszokjuk ahogy a semmi közepén állva tőlünk 20 méterre rendszeresen halálra ver minket egy sima fehér zombi (ez főleg HC-n lesz maradandó élmény).

    Reply

  • avatar

    dante0216

    |

    Hát nem tudom.. nekem semmiféle frissítés nem érkezett vagy én vagyok hülye.. legalábbis nekem nem töltött le semmit sem..

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.