Újabb konzolos hírek: Diablo 3 PlayStation Q&A az E3-ról

Dyingsoul . Hírek 662

Egy interjút hoztunk nektek az E3-ról, amiben a Diablo 3 új game directora Josh Mosquiera és a konzol verzió dizánjáért felelős  Jason Bender beszélnek a kontrollerrel való irányításról, gear swapról, az online és offline módokról valamint a kizárólagos konzol tartalmakról.

Továbbá egy érdekes kék is érkezett a konzoltémához: az 1.0.8-ban hozott monster sűrűség CSAK az inferno módra vonatkozik, ez pedig nem lesz implementálva a konzol verzióban. Mindez persze azért van így, mert a konzolon más lesz a játék menete egy picikét, a túlzsúvoltság meglehetősen kellemetlen kezelhetőséghez vezethet konzolon, ezért ott teljesen másmilyen lesz a monsterek elhelyezkedése: kézzel gondosan beállítottak lesznek. A nehézségi beállítások is másmilyenek lesznek. Bár megmarad a Normal, Nightmare, Hell, és Inferno fokozatok a maguk mivoltukban, de a monster power rendszerből elhagyják az MPL 1-es és 3-as szinteket, ehelyett így fog kinézni a további nehézségi szint beállítás (konzol megjelenésig a változtatás jogát fenntartják):

  • Easy = Monster Power 0
  • Medium = Monster Power 2
  • Hard = Monster Power 4
  • Master I = Monster Power 6
  • Master II = Monster Power 7
  • Master III = Monster Power 8
  • Master IV = Monster Power 9
  • Master V = Monster Power 10

Monster density has been custom tailored for the consoles, since the pace of combat is different than the PC counterpart. We wanted to make sure combat flow was smooth and action packed, so you can be sure that we’ve kept that in mind as we adjusted the density.

Let me be more specific: The monster density updates you added in 1.08 JUST for inferno, is that coming to console?
Yes and no.

Difficulty levels and Monster Power operate a little differently on console. There will still be Normal, Nightmare, Hell, and Inferno, and completing one mode will unlock the next mode — just like on PC. Also, within each of these modes players will able to select from different difficulty levels to suit their preferred level of challenge. On console, however, there are only 8 settings: Easy, Medium, Hard, Master I, Master II, Master III, Master IV, and Master V. At Medium and higher in Inferno, density does increase, but the increase won’t be as significant as what you’d typically see on PC (due to performance issues). Similar to MP on PC, higher difficulty settings present more powerful enemies that will have opportunity to reward players with more powerful loot.

For perspective, here’s the current scaling (note that this may change before we ship):

  • Easy = Monster Power 0
  • Medium = Monster Power 2
  • Hard = Monster Power 4
  • Master I = Monster Power 6
  • Master II = Monster Power 7
  • Master III = Monster Power 8
  • Master IV = Monster Power 9
  • Master V = Monster Power 10

Hope that helps! (forrás)

Comments (1)

  • avatar

    Win-T

    |

    Van egy olyan érzésem, hogy abban az esetben is nagyon sikeres terméknek lesz kommunikálva ha esetleg nem úgy alakulnak az eladások ahogy szerették volna.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.