Kezdőlap Béta Reaper of Souls: Szerkesztői élménybeszámoló a bétáról

Reaper of Souls: Szerkesztői élménybeszámoló a bétáról

15
0
MEGOSZTÁS

Dyingsoul Crusader
Dyingsoul Crusader

Dyingsoul élménybeszámolója

Emlékeztek még a Diablo III megjelenésének élményére? Hatalmas függés. Számomra ez a két szó jellemezte leginkább. Csak azért hozom fel újra ugyanezeket az emlékeket, mert nálam a RoS bétája ugyanezt az érzést hozta és bár még csiszolás alatt áll a drágakő, mégis nagyszerűnek tartom a kiegészítőt.

Karakterlapom
Karakterlapom

Crusader

Az új kaszt a Crusader pompásra sikerült: Mind távolságra mind közelharcra nagyszerűen használható. A képességei átgondoltak de még ráfér némi finomhangolás. Skill buildekrő még nem tudok beszélni de úgy gondolom itt több életképes build is szóba jöhet majd, mivel a tárgyakon is megjelentek olyan új tulajdonságok, melyek jelentősen növelhetik képességeink erejét (bármilyen sárga tárgyon lehetnek képességeket jelentősen erősítő tulajdonságok) emellett szóba jöhetnek cooldown csökkentő buildek is. Az, hogy a kétkezes fegyvert pajzzsal együtt is tudjuk használni, nagyszerű húzás volt de van ára is ezért ettől még elgondolkodtató az egykezesek használata is. Sikerült összehoznom egy lvl 70-es Crusadert és nagyon tetszik maga a kaszt: úgy saccolom,hogy a játékosok 95%-a Crusaderrel fog játszani minimum az első két héten. Ez persze nem is váratlan hiszen az új tartalmakra már nagyon kiéheztek a játékosok.

Felszerelésem (néhány cucc RoS-ból)
Felszerelésem (néhány cucc RoS-ból)

Más kasztok

A Crusader újdonságai miatt azonban nem kell temetni a többi kasztot sem: Minden más karakter is kap új képességeket, 4. passzív skill slotot. Public játékban találkoztam halálosan aprító wizardokkal, akik hatalmas AoE körökkel aprítottak. Olyan Demon Hunterrel is találkoztam, aki valami Chakram builddel hentelt és a 4 fős partyban a sebzés 70%-át ő okozta de mégsem volt papír: óránként talán egyszer halt megn, nagyon ügyesen játszott.

Goblin áradat 1
Goblin áradat

Előrelátás: Jelenlegi D3 vs RoS

Míg nem volt bétám, sokat gondolkodtam azon, hogy megéri-e tartogatni a jelenlegi craft alapanyagokat (DE, Brims, Gemek stb…) A válasz egy határozott nem: semmi értelme, ugyanis a lvl 70-es cuccok kraftolásához már RoS-ban szerezhető alapanyagok kellenek majd. De mi a helyzet a paragon szintezéssel? Nos egyelőre csak a Crusaderem lvl 70-es, de már egész jó statokat hoztam össze neki (lásd a képeket) és az eddigi tapasztalataim alapján azt mondom, hogy nagyon megéri a mostani Diablo III-ban gyűjteni a paragon szinteket. Valahogy nagyon lassan haladt az XP csík ahogy nézegettem nem jött össze túl sok tapasztalati pont. Ez mondjuk annak is betudható, hogy Expert szinten játszottam e fölött pedig még ott a Master és a Torment 1-2-3-4-5-6… Így aztán elképzelhető, hogy egy jól felgearelt karakterrel már Torment-en mondjuk ömlene az XP, de az a probléma, hogy ott talpon maradni pláne haladni nem lesz könnyű és nagyon sok időt el fogunk tölteni az alacsonyabb nehézségi fokozatokon, ahol egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi paragon pontot költöttünk el a karakterünkre. Így visszatérünk oda, ahonnan kiindultunk: nagyon megéri még RoS előtt paragon szinteket szerezni. Kampány módban elég kevés szörny van (kisebb a mobsűrűség), Advanture-ben pedig sok az elit és kivégzésükhöz nagyon taktikázni kell a packok nagy részének szopató faktorát tekintve.

Goblin áradat
Goblin áradat

Act V

Az új actról az a véleményem, hogy nagyon hangulatos, van benne valami megfoghatatlan Diablo II-es motívum is. Bár számomra már Pandemonium puszta említése is a D2-t hozza szemeim elé, mivel az elődöt még kiegészítője nélkül is rengeteget játszottam. Az egész Act-ra jellemző a nagyon sötét és komor hangulat, igazi Diablós pálya született itt! Negatívumként nem tudok mit írni Act 5 kapcsán csak talán annyit, hogy számomra kicsit rövidnek tűnik, szívesen láttam volna még néhány új helyszínt.

Az Advanture mód viszont mindenképp lenyűgözőre sikerült. Bountyk után kutatva az ember rá sem néz az órára és már órák telnek el. Folyamatos, megszakítás nélküli hentelésre ad ez lehetőséget.

A Dropról

Az új lootrendszer nagyon tetszik: a sárgákat végre nem kell azonosítani, így felvétel előtt is eldönthetjük, hogy van-e rá szükségünk vagy nincs. Valóban okosabb a drop, Crusaderrel rengeteg pajzsot és Crusader fegyvert, annak való affixű dolgot találhatunk. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy cirka 10 óra játékidő alatt hány wizard hat-et találtam. WD sisakból összesen talán 2-t eddigi játékom alatt. Viszont van egy gyermekbetegsége is: valaki a Blizzardnál tényleg barbár fanatikus lehet, ugyanis barbár övből ipari mennyiséget lehet találni. Ha minden lootot felveszek minimum 5 barbár öv van nálam, de a szokásos az 7-8 darab egy inv-ben. Ez azért is rossz, mert a normál, Crusader által is hordható öv sokkal ritkább: ennek száma egy fullosan telelootolt inventoryban akár 1-re vagy 2-re is redukálódhat. Az ékszerek moderáltan esnek, gyűrűk gyakoribbak, amuletek ritkák. Összességében a smart droprendszer jóra sikerült, valóban azzal a karakterrel kell játszanunk, amihez cuccokat szeretnénk.

Végszóul annyit, hogy a Diablo III új kiegészítője egy nagyszerű úton indítja meg a játékot: egy olyan úton ami megadja a RoS utáni bővíthetőségnek is a lehetőséget…

 

ProfessorJ Crusader
ProfessorJ Crusader

ProfessorJ élménybeszámolója

Nagy érdeklődéssel vágtam neki a RoS bétájának, hisz a F&F-s streameknek köszönhetően lenyűgözött a Crusader, és maga a játék az új játémódokkal.

Először Act 5-ről írnék néhány sort: Westmarch hangulata a hullákkal teli szűk utcákkal teljesen magával ragadott, melyre rátett még egy lapáttal a játék zenéje, ismét mintha a Diablo 1-be éreztem volna magam. A szörnyek „okosabbak” lettek, ahogy azt már a Blizzconon is elmondták az íjász, lövöldözős monsterek rückwärtsbe kapcsolva meneteltek hátra, miközben továbbra is tüzeltek, vagy például a champion pakk először rádnyomja a Jailert és utána valamelyik finoságot, pl. a Frozen-t, Desecratort vagy a Frozen Pulse-t, az nagyobb nehézségi fokon, ha még nincs elég védelmed, hogy mennyi sebzést bírsz ki (Toughness), pillanatok alatt kampec. A sztori egyszerűnek hat, de ha minden Npc-vel beszélünk, akivel lehet, akkor sokkal tisztábban látjuk majd át az egészet. Nagy öröm volt továbbá, hogy Act 4-ben minden területen legalább van  7-8 event, melyekbe, pl. Westmarch szűk utcáin, vagy temetőjében bukkan az ember. Az Urazel bossharc egyszerű, mint egy faék, de Adria annál sokkal combosabb és izzasztóbb volt, remélem előbbit is kicsit felturbózzák, annak ellenére,  hogy egy torony tetején van kis szűk helyen.  Nagy kedvencem volt tovább az óriási faltörőkoson való harc. A monstereket jól eltalálták, igazi hulla armada vár ránk.

Akkor térjünk rá a játékmódokra:

Adventure mode: Már  lvl  1-től használható, így könnyedén szintezhető egy karakter. Minden nap két kiválaszott Act dupla rewardot ad a teljesítésért. A feladatok nem egetrengetőek, A/Ölj meg X (40 vagy 50) monstert utána a neves lilanevű bosst (területénként 4-5 féle van, szóval a nevét is kell figyelni,nem mindegy mit csapsz le. Szerintem  kicsit erősebbre is faraghatták volna a Bounty lila szörnyeit,  bár Hard-n nyomom jelenleg, viszont az tetszik, hogy sárga/aranytekercs van a nevük körül. B/ csináld meg X-Y Eventet, C/ Öld meg X-Y bosst, D/ Takarítsd ki X-Y dungeon 1. vagy 2. szintjét.  A reward XP+Gold+Blood Shard (ezzel lehet zsákbamacskát [Gamble] venni), ha egy Acton belül megcsináltál minden Bountyt-t (kb. 4-5 db van), akkor Tyraeltől kapsz Horadric Cache-t, amiben kék, sárga itemek,Rift Stone (ezzel lehet Nephalem riftet nyitni), gemek és craft alapanyagok vannak, valamint mysterious scroll (rövid idejű 2-3 perces buff, pl. plusz xp, movement speed, nagyobb sebzés, stb.), ritkán legendary item, vagy legendary recept. Ezenkívül még Blood Shard is jár érte, ha minden Bounty kész.  Az adv. mode nekem személy szerint egyedül unalmas lvl 70 felett, de ez lehet azért van mert, inkább barátokkal tolom a D3-t, ha lehet.

 

Nephalem Rift: Rift Stone-nal lehet nyitni a Nephalem Obelisknél ( A városban van), mely egy 10 szintes véletlenszerű dungeont (egyik szint act 1. másik pl. act 5 tb.) hoz létre, melyben Act 1-5 ig bármilyen monstert előrdulhat, ami létezik. Van egy százalékmérce, ha eleget ölsz, megjelenik a lila Boss. Azt lecsapva kérhetjük a jutalmat Orek-től, a Nephalemtől, mely egy Horadric Cache, benne hasonló jutalmakal, mint bounty-s jutalom táskában. A Riftben speciális Shrine-k is vannak, van olyan, amitől halhatalan leszel 30 mp-ig, van amitől többet sebzel bossokra stb. Hogy mikor jelenik meg a boss változó, van hogy az első mapon, van hogy a 4-6. mapon. Érdekesség, hogy néha Treasure Goblin pakkokat is tesz be a pályára, kb. egyszerre 10-15 goblin egy helyen, kell hozzá taktika, hogy megöljétek mind , ilyen Rift pálya pl. a méltán híre Cow level is.

 

Cursed Chest: Ez a Nephalem Trial átnevezve, van egy láda, melynek több szintje van. Minél több szintet teljesítesz, annál több ládát nyithatsz ki a végén,(max. 5 szintje van), a garantált XP és gold jutalmon kívül. Időre kell monstereket ölni, van hogy 8-10 simát, van hogy champion vagy elite pakkot, van hogy 150-t, eléggé izzasztó még partyban is, eddig legtovább a 3. szintig jutottunk partyban Hard szinten.

Loot 2.0, Smart Drop, Paragon 2.0

Loot 2.0:

A Lootról annyit modanék, hogy nekem mezei casual játékosnak is (átlag 100-130k dmg karakterek a live-n), olyan 65-66 szint körül kezdtek lecserélődni a cuccai, van hogy esett, van hogy craftoltam, a craft sem biztosíték, hogy elsőre jót dob, (kis szinten érdemes craftolni fejldődés közben), ahogy a Gamble sem, eddig 2 legendary, meg 2-3 legendary recept esett Horadric Cache-ből. Fejlődés során kb. 2 legendary landolt monsterekből, a többi legendary craft alapanyag volt. Jó pont, hogy karakter szintezésnél  Campaign módban quest végén/közben mindig dob valamit a rendszer kék vagy sárga item formájában, ami több esetben is upgrade. A garantált legendary drop act végi bossokból lehet csak max szint alatt elérhető, mert, öltem Belialt kampány módban, mondjuk más hostolt és nem dobott, adv. módban úgyszint nem működik.

Paragon 2.0:

4 fül van amire lehet pontokat tenni: Core, Offense, Defense, Utility

Core:  Strenght, Vitality, Movement speed , +Max resource

Offense: Attack speed,  Skill Cooldown Reduction, Critical Chance és Critical Damage.

Defensive: Life %, Armor, All Resistance,  Life Regeneration

Utilty:  Area Damage, Resource cost reduction, Life on Hit, Gold Find

Mindegyik értékre max 50 pont tehető, lvl 60-70 közt nem kapsz Paragon XP-t, de a 60-70 közti szintezés gyors. Minden egyes paragon szintlépésnél 1 pontot tudsz elosztani valamelyik fülön épp. A Paragon pontok eloszthatóak lvl 1-s új karakteren is, sokat segítenek. Persze a life on hit még nem akkor, amint egy 70-s karakter esetében, de ahogy fejlődsz, úgy javul az érték.

Smart drop:

Eddig különösebb Smart dropot nem tapasztaltam még ami feltűnt volna.

Craftolás

Myriam, az enchater néni:

Myriam nem összekeverendőt Karyna-val, akit a Pók nyanyától kell kimenteni Act 1-ben. Enchatolós barátnénket Act 5-ben kell összeszedni. Tud enchatolni és transmogolni (tárgy kinézetén változtatni). Enchantnál kiválasztasz egy statot, amin változtatni szeretnél, megnézed, mi lehet a vége, és imádkozol, hogy jót dobjon a gép. Először olcsón tudsz 20-30 ezer+craft alapanyag, aztán ha tovább próbálkozol, akkor több 50 ezer és szépen megy fefelé az ára. A trasmoggal saját ízlésünkre formálhatjuk karakterünk kinézetét, a fehér páncéloké 500 gold, a fegyvereké 25-30 ezer gold, legendary cuccoknál meg fél millió goldba kerül a transmog.

 

Blacksmith+Jeweler:

Mindent fel kell szedni, mert vagy betört, vagy sima alapanyag lesz belőle, a legendarykhoz ugyanis fehér 70-s szintű tárgy is kell, meg az 5-6 felé craft alapanyag különböző mennyiségben. Jó hír , hogy be lehet állítani, hogy a szintednek megfelelő cuccokat mutassa csak a receptlista. A craft árak nem olyan vészesek egy 70-s sárga cucc 120-200 ezer gold+alapanyag, a legendary 250 ezertől felfelé indul. Van többfelé alapanyag is, a fehérből szürkéből 1 féle esik, a kékből 1 féle, a sárgából 1 féle, a legendaryból is 1 féle, vannak olyan legedary alapanyagok, melyek könyvespolcokból, hordókbók, ládákból, vagy bizonyos monsterekből eshetnek. A gemek Marquise szinttől potyognak majd, jó tanács, ne Jewelerrel szedjük ki  a kavicsot, mert drága, 150 ezer gold, hanem ha megvan az új amibe belemegy, akkor a Blacksmithel betörjük a tárgyat, és a kavicsokat megkapjuk. Az új kavicsok craftolása elég combos, 200 ezer és afelett/darab. Az új Hellfire gyűrűk receptjének darabja 2 millió gold.

Gamble:

Aki játszott a Diablo 2-vel annak nem mondok újat totál, lutri az egész. 🙂 A fizetőeszköz nem gold, hanem Blood Shard, amit Bountykból meg Rift teljesítésből szerezhetünk.

Classok

Crusader: Aki szereti az 1 kezes+pajzs harcmodort, azoknak a kedvence lesz. A D2-s Hammerdinek örülhetnek, a legolcsóbb skill  lett a Blessed Hammer. Minden van benne, ami a korábbi paladinban volt, a közlekedő skillje a Harciménes, nagyon jó és hasznos skill, bár én az Iron Skint preferálom vele, amivel ugyanúgy lehet mozogni az 5. rúnájával, és a monsterek sebzésének csak az 50%-t kapom be. Igazi kis tanknak való, taunttal,  shieldes támadásokkal, nagy kedvencem ez lesz az új mainkarakterem, jelenleg kis dmg, 130 ezer, 11 millió toughnessem van vele.

Borbarus lvl 70 Crusader karakterlap

 

Barbár: Jelenleg 1h +pajzssal osztom az áldást, mert kell a toughness, így is van 7,4 millió, de a sebzésemen van még mint csiszolni,csak 188 ezer Battle Rage-l.

Wizard: A Black Hole nagyon jól eltalált skill, és az arkán spellek frost variánsai nagyon jók lettek, néha kicsit túl erősnek is érzem őket. Ismét élvezem a Wizardot 

A többi classal még nem volt időm/ kedvem játszani, egyedül a Piranhát próbáltam ki a Witch Doctorral, ami hasznos skill, mert egy rúnájával összerántja a monstereket.

Nephalem Glory: Olyan buff, amit a Power Globe ad, fehér színű bogyó, viszont ritkábban esik mint a Health Globe és max 1 perces buffokat ad, sebzés, movement speed, defense etc., egyes classok rúnáival növelhető időtartama, vagy health globe-ból válik Nephalem Glory,

Összességében nagyon bejött a béta, sokat javult a játék, egy kevés csiszolással még jobb lesz. Elnézést, ha hosszúra sikeredett a beszámolóm.

 

 Joco1114 élménybeszámolója

Hááát… Már az eleje óta nem voltam elragadtatva a D3-tól, sokkal többet vártam. Azért be kell valljam, sokat javult, amióta nem játszottam, de pl. itemek rendezése még mindig nem megoldott az inventoriban. Az első amit észrevettem, az a jobb drop. Mivel nem követem, nem tudom, ezt mikor vezették be, bocsi, ha már jóval előtte. Most néhány óra alatt 2 legendaryt találtam, addig meg hetek alatt ennyit.
A crusader skilljei számomra nagyon zavarosak. Mondhatom azt, hogy a 90%-a használhatatlan számomra, a passzív skillek között a Heavenly Str jön be. Még olvasgatnom kell hozzá, hogy egyáltalán elindulhassak valamilyen irányba. Egyelőre 32-es körül nyomom.
Ja még valami: eddig 4x fordult velem elő, hogy éppen az aktuális boss ölése közben dobott ki a szerver. Ugye nincs üldözési mániám???